ΔΙΑΚΙΔΕΙΟΣ
ΣΧΟΛΗ ΛΑΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
ΔΙΑΛΕΞΗ
Σάββατο
10 Δεκεμβρίου 2016
ΟΜΙΛΗΤΗΣ ΑΙΔΕΣΙΜΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟΣ
ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ Ι. Ν. ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΠΑΤΡΩΝ
Από "Ο Καλός Ποιμήν"
«Μη σκιάζεστε στα σκότη! Η λευθεριά σαν της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι της νύχτας το ξημέρωμα θα φέρει». Ι. Πολέμης
5 σχόλια:
Αιδεσιμολογιώτατε ως συντοπίτισσα εκτιμώ το έργο σας διότι το βλέπω ιδίοις όμμασι, όμως εδώ έχετε πέσει έξω. Είπατε:
«Η Εκκλησία της Ελλάδος στην προχθεσινή της Ιεραρχία, κακώς έχει διαδοθεί ότι αποδέχθηκε τη 'Σύνοδο'. Δεν την αποδέχθηκε η Ιεραρχία. Η Ιεραρχία παρέπεμψε το θέμα στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο και ο εισηγητής πρότεινε 'να γίνει σε βάθος μελέτη και θεολογική αποτίμηση των εκκλησιολογικώς και θεολογικώς τεκμηριωμένων κειμένων !!! [προσθέτω εδώ, από «αρμοδίαν ή και .. ειδικήν Συνοδικήν Επιτροπήν» !!!] που έχουν ήδη γραφεί και περιέχουν είτε θετικές ή και επιφυλακτικές θέσεις για τις αποφάσεις'. Δηλαδή η ΔΙΣ να επεξεργαστεί όλη την κριτική που έχει γίνει. 'Θα πρέπει να ακούσουμε όλες τις σοβαρές και εποικοδομητικές θέσεις'.»
Αυτή η 9η και τελευταία πρόταση του Σερρών είναι ΣΤΑΧΤΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ αιδεσιμολογιώτατε για να φανούν «υπεύθυνοι και φιλόστοργοι Ποιμένες». Θα μελετήσουν είπαν, θα μελετήσουν και θα βάλουν τις μελέτες ΤΟΥΣ στο αρχείο, σε αυτό το 9ο και τελευταίο βήμα. Στο 1ο και στο 2ο βήμα θα αναθέσουν σε «αρμόδιες Συνοδικές Επιτροπές» [«(λ.χ. Συνοδικές Επιτροπές Δογματικών και Νομοκανονικών Θεμάτων, Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων, Ποιμαντικού Έργου, Θείας Λατρείας, Τύπου κ.τ.λ.)»]. και «θεολογικές σχολές» [τύπου Βόλου!!!] να μελετήσουν, ΕΡΜΗΝΕΥΣΟΥΝ, εμβαθύνουν αγιοπατερικά!!!, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ, τα πορίσματα της ψευδοσυνόδου. Στα επόμενα βήματα θα εξάγουν τα αποτελέσματα των άνω στον κοιμισμένο λαό του Θεού και ΤΕΛΟΣ θα μελετήσουν τις διαφωνίες. Κοιτάξτε αιδεσιμολογιώτατε και την τελευταία πρόταση αυτού του τελευταίου βήματος για να δείτε πως υπονοεί μία γενική και αόριστη χρήση αυτής της 'μελέτης' και πως παραπέμπει αυτή τη 'μελέτη' στον κάδο των αχρήστων του μέλλοντος: «Το καταστάλαγμα αυτής της μελέτης, που θεωρώ ότι εκφράζει δυνατά ένα Συνοδικόν ήθος και ποιότητα, μπορεί να βοηθήσει, καταλλήλως αξιοποιούμενον, ουσιαστικώς και την Αγιωτάτην Εκκλησίαν μας και την Πανορθόδοξον γενικώς.» Έχουν μάλιστα και το θράσος να μιλούν για «Συνοδικόν ήθος» τη στιγμή που δεν θα καλέσουν τους ίδιους τους διαφωνούντες να παραθέσουν τις απόψεις τους, πόσο μάλλον δεν θα τους καλέσουν από την ΑΡΧΗ έτσι ώστε να συμβάλλουν στο αποτέλεσμα που θα εξαχθεί, αλλά θα μελετήσουν τα γραπτά αυτά στο ΤΕΛΟΣ και ερήμην των συγγραφέων οι «ειδικές επιτροπές» που θα ορίσει η ΔΙΣ.
Δεν ξέρω πια αν πρέπει να γελάσω ή να κλάψω με την κοροϊδία που μας κάνουν μπροστά στα μάτια μας.
Παρατηρώ ότι οι πρωτοστατούντες του αντι-οικουμενιστικού και ενημερωτικού αγώνα δεν προσέχουν, δεν εξετάζουν, δεν έχουν εντρυφήσει στις ύπουλες και σκοτεινές μεθόδους των οικουμενιστών, ή τουλάχιστον δεν θέλουν να τις ξεμπροστιάζουν δημοσίως. Μέσα σε αυτήν την σκοτεινή μεθοδολογία εντάσσεται και η απόφαση της Ιεραρχίας να περάσει απευθείας στο επόμενο στάδιο της «ποιμαντικής αξιοποίησης» [επιτυχημένος όρος του π. Θεοδώρου Ζήση] των πορισμάτων της ψευσοδυνόδου, διότι μία δημόσια αποδοχή της ψευδοσυνόδου σε αυτή τη φάση με απροσηλύτιστο το ποίμνιο θα προκαλούσε σάλο. Θυμίζω εδώ την σχετικά πρόσφατη δήλωση του Ιερωνύμου στην 'Επιστημονική Ημερίδα «Μετά την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο»' που 'ζωγράφισε' την σκοπιμότητα της απόφασης που είδαμε στην Πρώτη Συνεδρία της Ιεράς Συνόδου στις 23/11/2016. Εκεί, μαζί με τα συγχαρητήρια που έδωσε στον Βαρθολομαίο για τη διοργάνωση αυτού του το «μεγάλου γεγονός», είπε: «ο χρόνος που περνά εξωραΐζει τα πράγματα και δείχνει μόνο την ομορφιά. Κάθε μεγάλο γεγονός έχει πολλές εικόνες. Όταν περάσει ο καιρός, αυτοί που θα κάνουν την κρίση της συνόδου της Κρήτης θα βρουν κάποια καλά λόγια να πούνε, που δεν βρίσκουν οι σημερινοί». Αυτά, γιατί τα ξεχνάμε;
(συνέχεια)
Επιπλέον, η σκοπιμότητα της απόφασης 'ζωγραφίζεται' και από το γεγονός ότι ο Ιερώνυμος την επόμενη ημέρα επευφήμησε την 'εισήγηση παραγγελία' του Μητροπολίτη Σερρών, ενώ υπήρχαν διαφωνίες από άλλους Μητροπολίτες, τους οποίους βεβαίως βεβαίως αγνόησε παντελώς.
Παρατηρώ επίσης ότι υπάρχει μία γενική τάση από τους πρωτοστατούντες του αντι-οικουμενιστικού και ενημερωτικού αγώνα να περιγράφουν συνεχώς τα συμπτώματα του 'ασθενούς' αλλά να μην κατονομάζουν αυτόν τον 'ασθενή', πχ 'οικουμενιστής Δημητριάδος Ιγνάτιος', 'οικουμενιστής Μεσσηνίας Χρυσόστομος'. Είναι σα να κυνηγούν τη μύγα έχοντας καλύψει τα μάτια τους, διότι όπως δεν υπάρχει ασθένεια χωρίς ασθενή έτσι δεν υπάρχει αίρεση χωρίς αιρετικό.
Φοβάμαι πως δεν έχουμε αντιληφθεί ότι η 'περιπέτεια', αν μπορεί κανείς να την ονομάσει έτσι, που βιώνουμε έντονα τους τελευταίους μήνες όχι μόνο έφερε στο φως τα συμπτώματα των χρονιζουσών ασθενειών που ταλανίζουν την Εκκλησία της Ελλάδος, αλλά μας καταδεικνύει εμφανώς το δηλητηριώδες έργο που ανενόχλητοι ποιούν ευνοημένοι εχθρικοί παράγοντες μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας. Προβάλουμε δε τη δικαιολογία ότι θα τους βοηθήσουμε να επιστρέψουν στον καλό δρόμο με την ενημέρωση και δεν μας ενοχλεί ότι συνεχίζουμε να αφήνουμε το ποίμνιο αβοήθητο στα δόντια τους. Με το ίδιο σκεπτικό πήγαμε, λέει, και στους περιβόητους διαλόγους με τους αιρετικούς (όπως είναι και αυτοί που περιθάλπουμε στους κόλπους της Εκκλησίας μας) και είδαμε τα αποτελέσματα.
Μία χρονίζουσα ασθένεια που προσφέρει κατάλυμα στους οικουμενιστές, που πίνουν και τρώγουν στην υγειά τους, είναι αυτή η συνωμοτική σιωπή όλων των υπολοίπων χάριν μιας ψευδεπίγραφης ενότητας. Πάσχει δηλαδή όλος ο οργανισμός που έχει μετατρέψει τον εαυτό του σε ξενιστή των οικουμενιστών. Όπως ορθώς επισημάνατε ότι πάσχουμε από έναν εθνοφυλετισμό όσον αφορά τον τρόπο που βλέπουμε το Οικουμ. Πατριαρχείο με αποτέλεσμα να μην αναγνωρίζουμε την αντιπατερική και αντορθόδοξη στάση αυτού του Πατριαρχείου, έτσι πάσχουμε και από έναν 'εγχώριο εθνοφυλετισμό', ο οποίος μας εμποδίζει να δούμε ή/και να παραδεχτούμε τα κακώς κείμενα της δικής μας Τοπικής Εκκλησίας. Και είναι πραγματικά άσκοπο να καταγγέλλει κανείς το ένα χωρίς το άλλο διότι αυτά τα δύο είναι αλληλένδετα και συγκοινωνούντα δοχεία.
Αναρωτιέμαι αιδεσιμολογιώτατε τι θα κάνετε όταν αρχίσουν να μας «ποιμαίνουν» στις συνάξεις, στα κατηχητικά, στα ραδιόφωνα και στο διαδίκτυο οι «νηφάλιες και συγκροτημένες φωνές» των Ιεραρχών, και των καθηγητών των μεταπατερικών 'Θεολογικών Σχολών'. Αναρωτιέμαι αν στο Δελτίο Τύπου της Ιεράς Συνόδου, ημ. 23/11/2016 που διαβάσατε, αν βλέπετε εκεί μέσα κάπου την συμπερίληψη του λαού του Θεού στις αποφάσεις ΤΟΥΣ που απλά θα του ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΟΥΝ.
Στο χωριό μου έμαθα ότι μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να αντιμετωπίσεις ένα φίδι· ΤΟΥ ΚΟΒΕΙΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΦΑΙΗ
Ἀγαπητή ΦΑΙΗ ἤ ὅποιος ἄλλος-η μπορεῖ νά εἶναι πίσω ἀπό αὐτό τό ὄνομα. Διαβάζω ἐδῶ καί καιρό τά σχόλια σου, καθώς καί ἄλλων πού συνοπτικά ἡ κριτική τους περικλείεται σέ αὐτό πού ἐσύ περιγράφεις ὡς ἑξῆς:
"Παρατηρώ -γράφεις- ότι οι πρωτοστατούντες του αντι-οικουμενιστικού και ενημερωτικού αγώνα δεν προσέχουν, δεν εξετάζουν, δεν έχουν εντρυφήσει στις ύπουλες και σκοτεινές μεθόδους των οικουμενιστών, ή τουλάχιστον δεν θέλουν να τις ξεμπροστιάζουν δημοσίως..."
Ἐπιχειρώντας νά μπῶ στήν λογική σου, ἀναρωτιέμαι γιατί ἄραγε, ἔτσι ξαφνικά, ὅλοι αὐτοί οἱ «πρωτοστατούντες» ἐνέδωσαν, ἔκαναν πίσω, ἀπώλεσαν τό ὀρθόδοξο αἰσθητήριο τους καί δέν διακρίνουν πλέον τίς «ύπουλες και σκοτεινές μεθόδους των οικουμενιστών», όπως λες. Ἀναρωτιέμαι γιατί ἔχασαν τό θάρρος τους καί «δεν θέλουν να τις ξεμπροστιάζουν δημοσίως».
Τί ἔπαθαν ξαφνικά ὄλοι; Κιότεψαν; Συμβιβάστηκαν; Ἔχασαν τά κριτήρια τους; Δέν σοῦ φαίνεται καί σένα παράξενο; Δέν σοῦ φαίνεται ἀπίθανό;
Δέν εἶναι, ἄλλωστε τυχαῖοι∙ δέν εἶναι χθεσινοί. Δέν τούς λείπουν οἱ γνώσεις στήν πατερική διδασκαλία (ὅταν μιλᾶ κανείς π.χ. γιά ἕναν Μεταλληνό ἤ γιά ἕναν Τσελεγγίδη). Ἀφοῦ, λοιπόν, γνωρίζουν καί μάλιστα καλά, ἄν ἀκολουθήσουμε τήν δική σου λογική, τό συμπέρασμα πού προκύπτει εἶναι ὅτι ὅλοι ὑπαναχώρησαν ἤ ὅτι ὅλοι παγιδεύτηκαν, ὅλοι παραπλανήθηκαν.
Προσωπικά τό γνωρίζω πολύ καλά πώς κάτι τέτοιο ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ. Καί τό ξέρουν καί το καταλαβαίνουν αὐτό, ὅλοι ὅσοι ἔχουν μάθει νά σέβονται καί νά τιμοῦν τήν διαδρομή καί τήν μαρτυρία αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων καί γι’ αὐτό συνεχίζουν νά τούς ἐμπιστεύονται καί νά τούς ἀκολουθοῦν.
Εἶναι παντελῶς ἀτελέσφορη αὐτή ἡ φθορά ἐκ τῶν ἔσω πού ἐπιχειρεῖται στούς «πρωτοστατούντες του αντι-οικουμενιστικού και ενημερωτικού αγώνα», ὅπως τούς ἀποκαλεῖς, καί εἶναι καί ἄδικη (γιά νά μήν πῶ καί ἀνέντιμη).
Ἄν κάποιος –καί ὑπάρχουν πολλοί– διαφωνεῖ σέ κάποια ἀπό τίς τοποθετήσεις τους ἤ ἀπό τίς ἐπιλογές τους, μπορεῖ νά ἀντιπαρατίθεται μαζί τους μέ ἐπιχειρήματα, μέ κριτική στίς θέσεις τους καί ὄχι στίς διαθέσεις του καί τίς προθέσεις τους.
Αγαπητέ ανώνυμε 15 Δεκεμβρίου 2016 - 12:15 μ.μ., αντιπαρέρχομαι το κάτω από τη μέση/υπονομευτικό υπονοούμενο "ἤ ὅποιος ἄλλος-η μπορεῖ νά εἶναι πίσω ἀπό αὐτό τό ὄνομα" θεωρώντας μάταια την όποια προσπάθεια να σε πείσω για το πρόσωπό μου, διότι στο μέσον που επικοινωνούμε η καλή προαίρεση του άλλου είναι προ-απαιτούμενο. Εγώ βεβαίως, αν και εδώ και χρόνια εμφανίζομαι στο διαδίκτυο με το υποκοριστικό μου το οποίο βέβαια στην προσωπική μου ζωή δεν χρησιμοποιώ, δεν όμως έχω πρόβλημα να απευθύνομαι σε έναν/μία ανώνυμο/μη, διότι μου αρκεί η σκέψη ότι ο άνθρωπος στον οποίον απευθύνομαι γνωρίζει ποιος είναι και έχω ως αφετηρία την ειλικρίνειά του και το ότι κάνει έντιμη χρήση του διαδικτύου. Εάν διαφωνούμε με κάποιον, καλό θα είναι να μην τα παίρνουμε όλα σβάρνα.
Αγαπητέ ανώνυμε, εάν δεν υπήρχε ο Μεταλληνός, ο Ζήσης, ο Τσελεγγίδης, ο Γκοτσόπουλος και άλλοι, πολλοί από εμάς θα τρώγαμε ακόμα μπανάνες στα δέντρα. Το απόσπασμα που παρέθεσες και το οποίο τόσο σε ενόχλησε, δεν δικαιολογεί με κανέναν τρόπο να κάνεις τις ψευδείς και παράλογες γενικεύσεις που έκανες. Πρώτον, ότι αμφισβητώ την ακεραιότητα των ανθρώπων αυτών, δεύτερον, ότι παίζω κάποιον ρόλο 'φθοροποιού'. Το θεωρώ προσβολή μόνο και μόνο να πρέπει να απαντήσω σε αυτές τις κατηγόριες αλλά ας όψεται. Το απόσπασμα το οποίο ανέφερες, λέει αυτό που απλά λέει, απάντηση δεν δίνει διότι δεν την γνωρίζει. Και τι το τρομερό !!! λέει λοιπόν αυτό το απόσπασμα;;; «Παρατηρώ ότι οι πρωτοστατούντες του αντι-οικουμενιστικού και ενημερωτικού αγώνα δεν προσέχουν, δεν εξετάζουν, δεν έχουν εντρυφήσει στις ύπουλες και σκοτεινές μεθόδους των οικουμενιστών, ή τουλάχιστον δεν θέλουν να τις ξεμπροστιάζουν δημοσίως...» Αποκλείεται να μην τις ξεμπροστιάζουν ευθέως δημοσίως για να μην μας οδηγήσουν στα άκρα; Αποκλείεται να προσπαθούν να κρατήσουν μια λεπτή ισορροπία για το καλό όλων μας; Αποκλείεται από τη δική τους θέση (που εμείς δεν βρισκόμαστε και δεν καταλαβαίνουμε) να κάνουν το καλύτερο δυνατό; Αποκλείεται δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο; Αν κάποιος εκφράσει μία δυσφορία ή μία απορία πάνω σε ένα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ θέμα, θέμα τακτικής κατά βάση, σημαίνει ότι απευθύνεται στην ακεραιότητα του άλλου; Γιατί σώνει και καλά αγαπητέ ανώνυμε υπέθεσες (και πάλι) το χειρότερο; Γιατί δηλαδή υπέθεσες ότι αυτό που έγραψα ήταν μία 'σπόντα' ας πούμε για τις προθέσεις τους ή τις διαθέσεις τους ή την εντιμότητά τους; Και πόσο πρόχειρο αν όχι ανέντιμο είναι αυτό που κάνεις; Και με στενοχωρεί αφάνταστα διότι έγινε και σε τούτη την ανάρτηση του συντοπίτη μου π. Γκοτσόπουλου που μόνο και μόνο να τον κοιτάξεις αυτόν τον άνθρωπο, βλέπεις πόσο έντιμος και καθαρός είναι και δεν αναφέρομαι καν στον αγώνα που κάνει για να ξεστραβώσει τους Πατρινούς.
Μήπως πάλι απαγορεύεται να διατυπώσουμε την άποψή μας; Ή μήπως ορισμένοι νομίζετε ότι κάποιοι από εμάς που σχολιάζουμε εδώ που και που, ζητάμε ακόλουθους; [αναφέρομαι στο «ἄν ἀκολουθήσουμε τήν δική σου λογική»] Το να θέλουμε απλά να διατυπώσουμε τους προβληματισμούς μας και να εμπλουτίσουμε έναν πολιτισμένο διάλογο αποκλείεται;
Βεβαίως, υπάρχει ένα λάθος δικό μου στο απόσπασμα που έβαλες και αυτό είναι ότι θα έπρεπε, μεριμνώντας για όσους 'πιάνονται από τις λέξεις', να το θέσω ως μία τάση που παρατηρώ χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και πιο 'έντονες' απόψεις, όπως του π. Θεοδώρου Ζήση τον οποίο μάλιστα ανέφερα και σε ένα σημείο. Πολλά δε από τα επιχειρήματά μου που εσύ δεν βλέπεις και που οδήγησαν στην παρατήρηση που έκανα, είναι και του π. Θεοδώρου Ζήση με το σκεπτικό του οποίου συμβαδίζω απολύτως. Μπορείς να τα επιβεβαιώσεις και μόνος/νη σου εδώ:
-https://www.youtube.com/watch?v=jMto6EwXKwI
-https://www.youtube.com/watch?v=REnU12gAUQg
Ειρήνη ημίν.
Συμφωνω με την Φαιη είναι ξεκαθαρη ευστοχη και αντικειμενικη .Τα παραπανω αποτελουν προσοντα τα οποια εκλειπουν στις μερες μας διοτι εχει χαθει η εννοια των λεξεων και κατεπεκτασιν των νοηματων .
Δημοσίευση σχολίου