Προφητικά και σοφά
λόγια, μεγάλης συνάφειας με τα δρώμενα στην Εκκλησία, σήμερα
Ο
μακαριστός πατήρ Σεραφείμ Ρόουζ έχει κληροδοτήσει πολλά στην Εκκλησία και
όχι λιγότερο σημαντική, μεταξύ αυτών, είναι η άοκνη μαρτυρία του της βασιλικής
οδού των Πατέρων, ιδίως εν όψει της μεγάλης αποστασίας της εποχής μας και της
επίμαχης αιρέσεως των ημερών μας, του συγκρητιστικού οικουμενισμού.
Στο
παρακάτω απόσπασμα, από μία επιστολή την οποία έγραψε ο ίδιος ο π. Σεραφείμ
κατά την εορτή της μετακομιδής των λειψάνων του αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου –
27 Ιαν./9 Φεβ. , το 1977, υπογραμμίζει προφητικά τη μεγάλη ανάγκη για ενότητα
των Ορθοδόξων, εν όψει της προκλήσεως της «Μεγάλης και Αγίας Συνόδου»:
“Προσευχόμαστε
ο Θεός να χαρίζει ειρήνη στο μικρό ποίμνιό Του και οι μικρές διαφορές απόψεων
να μην καταστρέψουν την ενότητα όλων, όσοι θα έπρεπε να αγωνίζονται εναντίον
της πραγματικής αποστασίας της εποχής μας – αυτήν που αντιπροσωπεύει η
τρομακτική «Όγδοη Οικουμενική Σύνοδος» *, η οποία φαίνεται πως πλησιάζει. Κατά
κάποιον τρόπο υποδεχόμαστε αυτήν τη ληστρική σύνοδο, διότι θα είναι ίσως τόσο
ολοφάνερα αντι-Ορθόδοξη, ώστε κάποιοι θα τη δουν και θα αποστραφούν την ολέθρια
αυτή οδό. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος για τους αληθινούς Ορθοδόξους
χριστιανούς να μην είναι φανατικοί αλλά μετριοπαθείς, παραμένοντας στην οδό της
αληθινής Ορθοδοξίας και όχι του σεκταρισμού, εν όψει τέτοιων πειρασμών».
*[έτσι
αναφέρονταν στη Σύνοδο, εκείνη την εποχή, οι διοργανωτές και σχολιαστές αυτης].
Από
τα σοφά αυτά λόγια του πατρός Σεραφείμ υπάρχουν αρκετά σημεία που πρέπει να
κρατήσουμε:
1.
Η ενότητα των Ορθοδόξων, οι οποίοι ομολογούν την πίστη τους στη «Μία, Αγία,
Καθολική και Αποστολική Εκκλησία» είναι πολύτιμη και δεν πρέπει να επιτρέψουμε
σε ήσσονος σημασίας διαφορές να μας χωρίζουν.
2.
Η πραγματική πρόκληση, αυτό που ο ίδιος ονομάζει «πραγματική αποστασία» της
εποχής μας, είναι ο συγκρητιστικός οικουμενισμός και εκπροσωπείται από τη
«Σύνοδο», που είναι μία ληστρική σύνοδος.
3.
Αυτή η ψευδοσύνοδος αποτελεί ταυτόχρονα μια απειλή για την ενότητα της
Εκκλησίας και μία ευκαιρία για πολλούς, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη αντιληφθεί ή
δεν έχουν δώσει σημασία στη μείζονα αυτή απειλή, ώστε να κατανοήσουν και να
ενωθούν προς όφελος της Ορθοδοξίας. Αυτό ακριβώς έχουμε δει να συμβαίνει ήδη
από τον περασμένο Ιανουάριο.
4.
Προκειμένου να ενθαρρύνουμε αυτή την «αφύπνιση» και «συσπείρωση», είναι πολύ
σημαντικό όλοι οι Ορθόδοξοι να αποφεύγουμε τον φανατισμό και τον σεκταρισμό ως
αντίδραση στον συγκρητιστικό οικουμενισμό.
Το
τελευταίο αυτό σημείο είναι ίσως το σημαντικότερο όλων, διότι πολλοί Ορθόδοξοι
δεν δίνουν βάρος στον «εκ δεξιών πειρασμό» κι έτσι πέφτουν εύκολα σ’ αυτόν.
Ωστόσο, λίγο ενδιαφέρει τον εχθρό της σωτηρίας μας, εάν θα καταφέρει να μας
δελεάσει εξ αριστερών ή εκ δεξιών, διότι και τα δύο αυτά είναι πτώσεις από τη
«βασιλική οδό» των Πατέρων. Απαιτείται να έχει μεγάλη ταπείνωση, περίσκεψη και
διάκριση ο αγωνιστής, ώστε να παραμείνει στη βασιλική οδό της διακρίσεως των
πνευμάτων, στην εποχή μας και στις ημέρες αυτές, στις οποίες είναι ‘κανόνας’ να
προτείνονται δύο επιλογές και αμφότερες να είναι εσφαλμένες. Ακούμε συχνά ότι,
πρέπει κανείς να ταχθεί είτε υπέρ της «Συνόδου» είτε είναι εναντίον της
ενότητας της Εκκλησίας. Ή ότι είτε είσαι με τους «οικουμενιστές», είτε είσαι
«φανατικός και ζηλωτής ,ου κατ’ επίγνωσιν». Ωστόσο όλες αυτές είναι
ψευδο-διχοτομήσεις. ‘Όσοι μιλούν κατ’ αυτόν τον τρόπο υποθέτουν ότι υπάρχουν
δύο μόνο πιθανές τοποθετήσεις, αμφότερες ακραίες. Το ερώτημα τίθεται έτσι ώστε
να αναγκαστούν οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί – που είναι φυσικά πολέμιοι του
συγκρητιστικού οικουμενισμού, να λάβουν μία από τις δύο ακραίες αυτές θέσεις –
ενώ, ουσιαστικά, καμία δεν είναι η βασιλική οδός των Πατέρων.
Η
απλή και ορθή απάντηση είναι η εξής: ακολουθούμε τους αγίους Πατέρες, είμαστε
μέσα στην Εκκλησία και δεν είμαστε μεταρρυθμιστές, ούτε θα ενδώσουμε στον
εξτρεμισμό του φονταμενταλιστικού οικουμενισμού ούτε θα πέσουμε στην παγίδα του
αδιάκριτου ζηλωτισμού – διότι και τα δύο αυτά άκρα συμβάλλουν στη διάβρωση της ενότητας
της Εκκλησίας.
Είθε
όλοι οι ειλικρινείς Ορθόδοξοι να ενστερνιστούν τα σοφά λόγια του πατρός
Σεραφείμ Ρόουζ και να επικεντρωθούν στον Χριστό και μόνον σ’ Αυτόν -
συνεργαζόμενοι με όλους όσοι ορθώς πιστεύουν και ομολογούν, ώστε να οικοδομούν
την Εκκλησία και την ενότητα Αυτής.
- πρωτοπρεσβύτερος π.
Πέτρος Χίρς
[μετάφραση:
Χαρά-Ανδριάνα Λιαναντωνάκη, για το Orthodoxethos.com]
22 σχόλια:
Ο Μακαριστός π. Σεραφείμ Ρόουζ, ως γνωστόν, ανήκε Εκκλησιαστικά στην Σύνοδο των Ρώσων της Διασποράς, η οποία την εποχή του δεν είχε Κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και άλλες Τοπικές Εκκλησίες, κυρίως για το θέμα του Φιλοοικουμενισμού. Η αναφορά του Μακαριστού Πατρός Σεραφείμ για την αποφυγή του φανατισμού και σεκταρισμού αφορά, κατά την γνώμη μου, κατά κύριο λόγο, την αποφυγή ακραίων θεολογικά συμπεριφορών και των υπαρχουσών στην εποχή του διαιρέσεων στις τάξεις των Ορθοδόξων Αντιοικουμενιστών, που δεν είχαν κοινωνία με τους φιλιοικουμενιστές και είναι απόλυτα ορθή, διότι εάν οι Αντιοικουμενιστές παραμείνουν διηρημένοι Εκκλησιαστικά, ιδιαίτερα μετά την "Σύνοδο " της Κρήτης, τότε αποδυναμώνεται κάθε προσπάθεια απεγκλωβισμού Της Εκκλησίας από την αιχμαλωσία της Παναιρέσεως
Μένουμε δυστυχώς άφωνοι με αυτά που γράφει ο κατά τα άλλα σεβαστός π. Πέτρος.Φανατικοί και σέκτα όσοι ακολουθούν τους ιερούς Κανόνες και τους Αγίους Πατέρες; Στον καιρό του π. Σεραφείμ δεν είχαν γίνει τα αίσχη, που γίνονται τώρα, για αυτό δικαιολογήτε ακόμα και αν το έγραψε έτσι. Ο π. Σεραφείμ δεν συλλειτουργουσε με οικουμενιστές, ιδίως της ελληνικής Εκκλησίας της Αμερικής, και καυτηρίαζε αυτά που έκαναν ακολουθώντας τους πνευματικούς του πατέρες. Ένας από αυτούς ο Αρχιεπίσκοπος Αβέρκιος, τον οποίον ο π. Σεραφείμ ονόμαζε έναν από τους τελευταίους μεγάλους πατέρες έλεγε:
«Διανύουμε μια τρομερή περίοδο. Αλλά δεν είναι μόνο επειδή οι δυνάμεις του παγκόσμιου κακού κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο έδαφος στον κόσμο, αλλά ακόμα περισσότερο επειδή – τρομερό να το λέει κανείς! – πολλοί υψηλόβαθμοι ιεράρχες της Εκκλησίας του Χριστού διεξάγουν μια πραγματική προδοσία της ιερής μας Πίστεως και της Εκκλησίας. Μια εντελώς νέα εποχή στον Χριστιανισμό διακηρύσσεται.Σκέφτονται να δημιουργήσουν νέα εκκλησία στην οποία όχι μόνο όλοι οι Ορθόδοξοι πρέπει να μετέχουν, αλλά και οι ετερόδοξοι, και ακόμη και οι Μουσουλμάνοι, οι Εβραίοι και οι ειδωλολάτρες. Μιλάνε επίσης και για κάποιου είδους «διάλογο» με τους άθεους! Με αυτόν τον τρόπο, αντί της αληθινής Πίστεως και της αληθινής Εκκλησίας, μια ψεύτικη πίστη ή, κατά την έκφραση του μεγάλου μας πνευματοφόρου λύχνου, Επισκόπου Θεοφάνους του Εγκλείστου, μια δαιμονική πίστη και μια ψεύτικη εκκλησία, ετοιμάζεται να ανατείλει.Και είναι σε αυτές τις φοβερές στιγμές που θέλουμε να δούμε στο πρόσωπο σας τον σταθερό και ακλόνητο πνευματικό ηγέτη μας, που θα μας εμπνέει όλους στον ιερό Αγώνα – την ιερή μάχη – για την αληθινή Πίστη και την αληθινή Εκκλησία εναντίον αυτής της ψεύτικης πίστεως και ψεύτικης εκκλησίας.
Αυτό είναι ό, τι θέλουμε! .. Και μόνο αυτό!« (Από τον Χαιρετιστήριο Λόγο του Αρχιεπισκόπου Συρακουσών και Αγίας Τριάδος Αβερκίου προς τον Άγιο Φιλάρετο Πρωθιεράρχη της Ρωσικής Εκκλησίας εν Διασπορά – 1/14-12-1967).
(συνέχεια) «Πρέπει να προβούμε σε αποφασιστική ρήξη με τον Οικουμενισμό, και δεν πρέπει να έχουμε καμία κοινωνία με τους συνοδοιπόρους του. Ο δρόμος μας δεν είναι ο δικός τους. Πρέπει να το πούμε αυτό με αποφασιστικότητα και να το δείξουμε με τις πράξεις μας.Μια εποχή πραγματικής ομολογίας έρχεται για μας, μια εποχή που ίσως παραμείνουμε μόνοι και διωκόμενοι. Στο βαθμό που όλες οι Ορθόδοξες Τοπικές Εκκλησίες έχουν πλέον εισέλθει στις τάξεις του «Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών» και έχουν ως εκ τούτου προδώσει την Ορθοδοξία και προσκυνήσει τον Σατανά, έχει έρθει η ώρα της πλήρους απομονώσεώς μας. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να έχουμε καμία κοινωνία με αποστάτες της αληθινής Ορθοδοξίας, και πρέπει να είμαστε έτοιμοι, εάν απαιτηθεί, να αναχωρήσουμε στις «κατακόμβες».Η θέση μας ως μαχητές και ομολογητές της καθαρής και αμόλυντης αλήθειας του Χριστού, μας θέτει κάτω από μεγάλη υποχρέωση, περισσότερο από κάθε άλλη φορά στο παρελθόν.Πρέπει να θυμόμαστε πάντα ότι ένας αληθινός ποιμένας της αληθινής Εκκλησίας του Χριστού δεν μπορεί ποτέ και δεν πρέπει να έχει οποιαδήποτε άλλα συμφέροντα, εκτός από τον καθαρό ζήλο για τη δόξα του Θεού και την σωτηρία των ψυχών του ποιμνίου του – σε αυτό και μόνο πρέπει όλες οι σκέψεις του, όλα τα συναισθήματά του και κάθε δραστηριότητα του να κατευθύνεται πάντα» (Από κείμενο του ιδίου Ιεράρχου γραμμένο το 1969).
Φανατικός και σέκτα και ο Αβέρκιος;
Δηλαδή ο π. Πέτρος μας λέει, ότι ο π. Σεραφείμ δεν ακολουθούσε τις διδαχές των γερόντων του και πνευματικών του οδηγών, πράγμα που δεν αποδεικνλυεται πουθενά. Με αυτόν τον τρόπο αντιμετώπισης, όπως του π. Πέτρου καθιδρύθηκε η Παναίρεση συνοδικά στην Εκκλησία του Χριστού και οι Οικουμενιστές κάνουν, ότι θέλουν.Άρα για τον π. Πέτρο δικαίως διώκονται οι ομολογητές ιερείς, μοναχοί και λαϊκοί, γιατί κατά την γνώμη του είναι σέκτα και δεν ακολουθούν την λεγόμενη από αυτόν "χρυσή οδό", αλλά τους "σεκταριστές" άγ. Μάξιμμο, άγ. Θεόδωρο, άγ. Στέφανο τον Νέο, άγ. Γρηγόριο τον Παλαμά, άγ. Γρηγόριο τον Θεολόγο και πλήθος Αγίων, οι οποίοι διέκοψαν κάθε σχέση με τους αιρετικούς της εποχής τους.Αυτοί μάλλον δεν ήξεραν την "χρυσή οδό" και έμειναν "εκτός εκκλησίας".
Κρίμα, πραγματικά κρίμα
Τά σχόλια στά ὄντως σοφά λόγια τοῦ π. Σεραφείμ Ρόουζ δέν ἔχουν καμμία σχέση μέ τό νόημά τους. Ὁ μακαριστός πατήρ λέει κατά τήν δεκαετία τοῦ '70 νά μή διαιροῦνται οἱ ὀρθόδοξοι διότι πρέπει ἑνωμένοι νά ἀντιμετωπίσουν τήν ἐπερχόμενη ἀποστασία πού θά σηματοδοτήσει ἡ λεγομένη Μεγάλη Σύνοδος. Ὁ ἴδιος ὅπως εἶναι γνωστό διέκοψε κοινωνία μέ τούς ἐξ ὀρθοδόξων οἰκουμενιστές καί ἑπομένως τά σχολια τοῦ π. Πέτρου πού ἐξισώνουν τήν ὀφειλομένη ἀποφυγή κοινωνίας μέ τούς αἱρετίζοντες, μέ τήν δῆθεν ἀρκετή διαμαρτυρία χωρίς καμμία ἄλλη κίνηση εἶναι παραπλανητική καί διαστρεβλωτική τῶν λεγομένων ὑπό τοῦ π. Σεαφείμ, ὅπως κάθε νουνεχής διαπιστώνει.
Κάτσε βρε Αδαμάντιε...... Μόλις ο Τσελεγγίδης ακολούθησε την φωνή της συνειδήσεώς του, τον κάνατε προδότη. Μόλις το ίδιο έπραξε και ο Χιρς, τον κάνατε και αυτόν προδότη. Όποιος δεν είναι των πιστεύω σας, είναι προδότης! Εάν διαβάσεις εκκλησιαστική ιστορία, διαβάσεις όμως ΕΣΥ και όχι ό,τι σου δώσουν άλλοι, τότε θα δεις πόσο διαφορετικά συμπεριφέρονταν οι Πατέρες από αυτό που τόσο φανατικά πιστεύεις. Αλλά πρέπει ΕΣΥ να διαβάσεις και όχι να αναμασάς ό,τι σου δίνουν άλλοι. Εάν λοιπόν δεις την αλήθεια, θα μπορέσεις άραγε να προσαρμοστείς ή θα μείνεις άκαμπτος; Και πρόσεξε, αυτά δεν στα γράφει ένας οικουμενιστής, όπως τόσο εύκολα κολλάτε ταμπελίτσες σε όλους όσους διαφωνούν με το συνάφι σου.........
«η έκκαυσις του φανατισμού του όχλου είναι αναγκαία προς δημιουργίαν και διατήρησιν σχισμάτων και είνε αδύνατον έπειτα να επιβάλωμεν τάξιν». (Γέροντας π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)
Αν μου επιτρέπετε, μια ερώτηση.
Στην Ελλαδική Eκκλησία για παράδειγμα, ποια εκκλησιαστικά πρόσωπα εκφράζουν σήμερα την βασιλική οδό των πατέρων;
Eυχαριστώ.
Αγαπητέ αδελφέ Παντελεήμων, δεν συνηθίζω να απαντώ σε σχόλια, αλλά δυστυχώς τώρα πρέπει να το κάνω. Ακολούθησα την συμβουλή σου και διάβασα τους Πατέρες, που δεν γνώριζα μιας και όπως λες, μου τα έδιναν άλλοι και βρήκα τα ακόλουθα χωρία:
Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης: «ἡ κοινωνία μὲ τὴν αἵρεσιν μολυσμὸν ἔχει ἐκ μόνου τοῦ ἀναφέρειν αὐτούς, ἔστω καὶ ἂν εἶναι ὀρθόδοξος ὁ ἀναφέρων, (Ρ.G. 99)
ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρίας γιὰ τὴν κατάσταση στην Κωνσταντινούπολη, ὅταν ἀπεδείχθη ὅτι ὁ μὴ ἀκόμη καταδικασμένος Πατριάρχης Νεστόριος (ὅπως ἀκριβῶς ὁ Βαρθολομαῖος στὶς μέρες μας) ἦταν λύκος καὶ ψευδοποιμένας: «ὁ λαὸς τῆς Κωνσταντινούπολης δὲν πηγαίνει πιὰ στὶς ἐκκλησίες του ( τοῦ Νεστορίου), ἐκτὸς ἀπὸ λίγους ἀνόητους καὶ κόλακες...» (Επιστ. Κυρ. Αλεξ.)
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος «Κρεῖττον γὰρ ὑπὸ μηδενός ἄγεσθαι ἢ ὑπὸ κακοῦ ἄγεσθαι»( Κατὰ Ἰουδαίων λόγος πρῶτος).
Ὁ Μέγας Φώτιος: « Αἱρετικός ἐστιν ὁ ποιμήν; Λύκος ἐστίˑ φυγεῖν ἐξ αὐτοῦ καὶ ἀποπηδᾶν δεήσει... (ΕΠΕ 12, 400, 31)
Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς: «Φύγωμεν οὖν τοὺς τὰς πατρικὰς ἐξηγήσεις μὴ παραδεχομένους, ἀλλὰ παρ’ ἑαυτῶν πειρωμένους εἰσάγειν τὰ ἐναντία, καὶ τὰς μὲν ἐν τῷ γράμματι λέξεις περιέπειν ὑποκρινομένους, τὴν δὲ εὐσεβῆ διάνοιαν ἀπωθουμένους·» (ΕΠΕ 10, 356)
Ὁ Μέγας Ἀθανάσιος: «Ἐὰν ὁ ἐπίσκοπος ἢ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες ὀφθαλμοὶ τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς ἀναστρέφωνται καὶ σκανδαλίζωσι τὸν λαόν, χρὴ αὐτοὺς ἐκβάλλεσθαι. Συμφέρον γὰρ ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον, ἢ μετ αὐτῶν ἐμβληθῆναι ὡς μετὰ Ἄννα καὶ Καϊάφα εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός» (P.G. 35, 33-ΒΕΠΕΣ 33, 199) καί «γιατὶ αὐτῶν ποὺ τὸ φρόνημα ἀρνούμαστε πρέπει καὶ τῆς κοινωνίας νὰ ἀπέχουμε» (P.G. 26, 1188 BC). και άλλοι πολλοί Άγιοι.
Αν νομίζεις ότι πρόσβαλα τον π. Χίρς λυπάμαι. Εγώ έθιξα μόνο τα σημεία που κατά την ταπεινή μου γνώμη, την οποία ως πιστός έχω δικαίωμα να αναφέρω, ο π. Πέτρος κάνει λάθος. έγραψα μάλιστα "ο κατά τα άλλα σεβαστός π. Πέτρος". Σε ευχαριστώ όμως για τα ψέματα περί "μου δίνουν άλλοι κείμενα" και τις ύβρεις. Μισθό παίρνω.
Τα ακούνε οι αποτειχισμένοι;;;
Ο π. Πέτρος Χίρς έκανε πολύ καλά και μας δίνει τις συμβουλές του π. Σεραφείμ Ρόουζ.
Προς 1:01 μ.μ.
ο π. Θεόδωρος Ζήσης εκφράζει την βασιλική οδό και άλλοι.
Απαράδεκτο να ονομάζονται προδότες ο κ. Τσελλεγγίδης και ο π. Χίρς!
Εύγε στον π. Πέτρο για το ομολογιακό θάρρος του έναντι και την μετριοπαθή στάση του απέναντι σε κάθε λογής ακρότητες. Αδέλφια αποτειχισμένα, ΕΛΕΟΣ!!! Ο εχθρός είναι ο οικουμενισμός και όχι οι σύγχρονοι ομολογητές της πίστεως. Πράξατε με βάση την συνείδηση σας, μην στηλιτεύετε τις συνειδήσεις των άλλων. Και μην γίνεσθε ιεροεξεταστές, έτοιμοι να ρίξετε όλους τους "προδότες" στην πυρά!
Στο διάλογο εδώ βλέπουμε ακριβώς αυτό το όποιο λέγει ο π. Σεραφείμ να μην κάνουμε - να
τσακώνουμε και διαιρέσουμε. Είχε και αυτός τις δυσκολίες με αυτούς που τους ονόμασε "the super correct party" (η μερίδα των υπέρ-σωστών). Βλ. την βιογραφία του. Τα ίδια συμβαίνουν και στους παλαιοημερολογίτες με τις ατελείωτες διαιρέσεις μεταξύ των. Αυτό χαλάει όλο το καλό αγώνα. Είναι οι πειρασμοί από την δεξιά. Ας ακούσουμε τους Άγιους μας και τι λέγει και ο Οσ. Γέροντας Παΐσιος για τα δυο άκρα.
Αποκαλυπτικές οι ημέρες που ζούμε.
Ημέρες όπου εκπληρώνονται προφητείες κι εμείς περί άλλα τυρβάζουμε…
Να έχουμε να λέμε και να λέμε και όταν δεν έχουμε κάτι να πούμε (λές και είναι υποχρεωτικό να πούμε κι όχι να πράξουμε ταπεινά και με εμπιστοσύνη ό,τι οι άγιοι κανόνες της Εκκλησίας μας ορίζουν, δηλαδή το Πανάγιον Πνεύμα), ανασύρουμε μέχρι και ανεπίκαιρα πλην φωτισμένα κείμενα αγίων ανδρών και πνευματικών προσωπικοτήτων της Ορθοδοξίας μας, όπου ο καθένας ερμηνεύει κατά το δοκούν, λες και είμαστε η Φιλολογική λέσχη Παρνασσού.
Όποιος δεν έχει καμία εμπιστοσύνη στην «συνείδησή», εγώ θα πω λογισμό του και παραθέτει την διδασκαλία της Εκκλησίας μέσο των Αγίων και Θεοφόρων Πατέρων είναι ιεροεξεταστής κι ότι άλλο…
Όποιος ακούει την συνείδηση του και απόλυτο δικαίωμα του, είναι ομολογητής άξιος και ότι άλλο τιμητικό.
Η παναίρεση του επικατάρατου οικουμενισμού ριζώνει ως καρκίνωμα στο ακατήχητο δύστυχο ποίμνιο της εποχής μας, εγκαθιδρύεται νέας εκκλησιολογία κι εμείς μιλάμε για σεκταρισμούς, φανατισμούς και την περίφημη μέση και βασιλική οδό(!).
Αλήθεια, ποία είναι αυτή η μέση και βασιλική οδός;
Άμα θεωρούμε σαν μέση και βασιλική οδό, την συμπόρευση με τον οικουμενισμό, ας το πούμε ξεκάθαρα, να λάβουμε την ευθύνη υπεύθυνα και να γραφεί στο ενεργητικό μας. Δεν χρειάζονται επενδύσεις με κείμενα, ομιλίες, και ότι άλλο φαιδρό, όπως αντεγκλήσεις, προβλητικοί χαρακτηρισμοί (κύριε Παντελεήμονα, εσείς μάλλον και λόγω ονόματος να δείχνατε περισσότερο έλεος σε κάποιον αδελφό όπου ανησυχεί το ίδιο με σας απ' ότι διαφαίνεται και κάνει τον αγώνα του, απαράδεκτο το σχόλιο σας, καλύτερα να μην το είχατε κάνει αδελφέ μου) και ο καθένας ας πάρει τις αποφάσεις του εφόσον αυτοί όπου την παρακαταθήκην έλαβον δεν μιλούν ως έχουν υποχρέωση και θα απολογηθούν κι αυτοί όπως όλοι μας...
Αλλά ταπεινά φρονώ, επειδή είναι θέματα όπου άπτονται της σωτηρίας της ψυχής μας και των αδελφών μας, αν έχουμε και θέλουμε κάτι να πούμε από αγάπη προς τους αδελφούς μας και την μανούλα την Εκκλησία μας, ας λέμε μόνο ότι οι Άγιοι και Θεοφόροι Πατέρες μας είπαν και εδίδαξαν με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος.
Και δίδαξαν ξεκάθαρα την άμεση απομάκρυνση από αιρετικούς, αιρετίζονταις και σιωπώντες, με ότι συνεπάγεται._
(τελεία και παύλα). Τα πολλά λόγια είναι φτώχια.
Το περίφημο, κατ' ακροτάτη οικονομία, πάει κι αυτό, πέρασε…
Όταν μπει στο μάτι σου μία τριχούλα από τα βλέφαρά σου, κάνεις τα πάντα και την βγάζεις, δεν την ανέχεσαι ούτε δευτερόλεπτο.
Αυτή άλλωστε δεν είναι η Ορθοδοξία μας;
Γιατί προσφάτως σχετικά μάθαμε και με βούλα ψευτοσυνόδου παρακαλώ συν τοίς άλλοις ότι η Ορθοδοξία είναι ένα μέρος από τις άλλες «Εκκλησίες», και δεν ξεσηκώθηκε το σύμπαν, ή μάλλον καλύτερα το σύμπαν δονήθηκε, εδώ είμαστε ακόμα στον κόσμο μας.
Ντροπή.
Μάλλον ζούμε την εποχή όπου εψυχράνθει η αγάπη των πολλών.
Οι καιροί ου μενετοί.
Να μας φυλάξει ο Θεός αδελφοί μου, να μας χαρίσει ο Θεός πνεύμα δυνάμεως και ομολογίας, καλή μετάνοια και να δώσει ο Θεός να συναντηθούμε όλοι στην ουράνιο Βασιλεία Του.
Αμήν, γένοιτο.
Ιωάννης Ζαφείρης
Αγαπητέ Αδαμάντιε Τσακίρογλου, αμφισβήτησα ευθέως την γνώση της πατερικής γραμματείας που διατείνεσαι ότι έχεις!
Στην απάντησή σου προς εμένα, γράφεις: "Ακολούθησα την συμβουλή σου και διάβασα τους Πατέρες, που δεν γνώριζα μιας και όπως λες, μου τα έδιναν άλλοι και βρήκα τα ακόλουθα χωρία". Στην απάντησή σου δηλώνεις ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι διάβασες πατέρες (ύστερα από την συζήτησή μας) και αμέσως μετά μου παρέθεσες 6 πατερικά χωρία, ως καρπό της αναζητήσεως της πατερικής γνώσεως. Η αναζήτησή σου αυτή κράτησε μόλις λίγες ώρες, οπότε είναι ξεκάθαρο ότι δεν έκανες ΚΑΝ τον κόπο να διαβάσεις τίποτα!!! Για να σου αποδείξω δε ότι είσαι "κόπι πάστε", σου δίνω και την διεύθυνση από όπου έκανες το "κόπι πάστε" σου!!!!! Μπήκες εδώ: "https://pmgrigorios.wordpress.com/2016/07/06/k%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AF-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CF%85%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%B7-%CF%8C%CF%87%CE%B9-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CF%85/", αντέγραψες κάποια χωρία, δεν έκανες ΚΑΝ τον κόπο να αλλάξεις έστω μία λέξη από τον σχολιασμό της ιστοσελίδας, αντέγραψες ακόμα και ένα λάθος τους (ντροπή!!!) και μετά μου προσέφερες την "έρευνά" σου ως απόδειξη πατερικού πνεύματος! Σε ευχαριστώ εκ καρδίας για την χαρά που μου δίνεις να διορθώνω έναν αγαπητό αδερφό από το ολίσθημα του "τυφλού" οδηγού!!! Η πατερική γραμματεία, σοφία και πνευματικότητα δεν αποκτούνται από κάποιον που η μοναδική του εμπειρία είναι το Google Search! Ψεύδεσαι λοιπόν, είσαι ανειλικρινής και φυσικά φαντασμένος! Τολμάς και κρίνεις τα εκκλησιαστικά, ενώ είσαι απλά ένας ψευτοφωτισμένος θαμώνας του ίντερνετ.
Το ανησυχητικό όμως με εσένα αλλά και άλλους του συναφειού σου, είναι η εωσφορική έπαρση και θρασύτητα. Στο τέλος της "απαντήσεώς σου" μου γράφεις: "Σε ευχαριστώ όμως για τα ψέματα περί "μου δίνουν άλλοι κείμενα" και τις ύβρεις. Μισθό παίρνω.". Λοπόν, εν γνώσει σου, πουλάς μπαρούφες, αφού σου απέδειξα ότι από αλλού πήρες έτοιμα κομματάκια, κάνοντας μάλιστα και κακό "κόπι παστέ"! Είσαι ένας ασήμαντος ψεύτης και μην ασχολείσαι με την ΘΕΟΛΟΓΙΑ, διότι εξοργίζεις τον Θεό. Γατάκι......
Σε παρακαλώ, αγαπητέ συγγραφέα του ιστολογίου, μην λογοκρίνεις την κριτική μου. Φθάνει πιά η υποβάθμιση των αναγνωστών, που για λόγους ευγένειας και πολιτισμού φιλοξενείς. Πρέπει να μας προστατέψεις. Δώσε μας το δικαίωμα να αμυνθούμε. Στο γράφω με πολύ σεβασμό. Ευχαριστώ και συγνώμη για το ύφος. Εάν θέλεις, μπορείς να συμπληρώσεις στην απάντησή μου, ότι ζητάω συγνώμη για το ύφος μου. Σε παρακαλώ.....
Πόσο αστεία (για να μην τα χρησιμοποιήσω, όπως θα έπρεπε, τη γλώσσα σας) είναι αυτά που γράφετε κ. Ηλιάδη; Ούτε την ειρωνεία δεν καταλαβαίνετε; Δεν ξέρουμε βέβαια από πού πήρε τα κείμενα ο κ. Τσακίρογλου, αλλά όλοι μας δεν χρησιμοποιούμε το "κόπι πάστε"; Τα κείμενα αυτά είναι πασίγνωστα και μόνο εσείς φαίνεται δεν τα γνωρίζατε (κι όμως ανακατεύεστε με θεολογικὲς συζητήσεις), ώστε με κάποιο γρήγορο ψάξιμο ο άνθρωπος τα βρήκε και σας τα προσκόμισε. Κι εσείς αντί να ελέγξετε την ορθότητα των επιχειρημάτων του, τα οποία στηρίζονται σε Πατερικά κείμενα και να τα αντικρούσετε, υβρίζετε! Εσείς λοιπόν που δεν είστε "τυφλός" και είστε γνώστης της Πατερικής Γραμματείας, γιατί δεν μας προσκομίσατε έστω και ...μισό κείμενο; Αποδίδετε "εωσφορική έπαρση" σε κάποιον που χρησιμοποιεί ολοκάθαρη και ατόφια την αγιοπατερική διδασκαλία, βρίζετε την εικόνα του Θεού και τον αποκαλείτε "γατάκι", του αποδίδετε "εωσφορική έπαρση"; "Κι αυτά κατεβάζοντας τὸ επίπεδο του ιστολογίου των "Ακτίνων" που σέβεται τους αναγνώστες του; Λυπάμαι! Όσο για τον κ. Τσακίρογλου: φίλε να χαίρεσαι, γιατί υβρίζεσαι για την πίστη σου, την Εκκλησία και τον Κύριό μας. Άνθρωποι που δεν σέβονται τους άλλους, δεν σέβονται και τον Κύριο.
Συμεών Θ.
Αγαπητε Συμεων,
η αντιπαραθεση πατερικων λογων δεν ειναι θεολογια αλλα αντιλογια. Αρνουμαι να αποδεχθω αυτο που τοσο απροκαλυπτα αναφερεις, οτι δηλαδη ολοι κανουν copy- paste. Η πατερικη θεολογια θελει προσευχη και αναγνωση κειμενων και οχι google search. Ως προς την ουσια τωρα της απαντησεως μου προς τον Αδαμαντιο, ια πρεπει να σου πω οτι δεν εκρινα αυτη καθεαυτη τη διαδικασια copy-paste. Διαβασε προσεκτικοτερα το τί εγραψα, για να καταλαβεις. Εαν μου πεις: "θα κατσω να διαβασω πατερικη γραμματεια" και μετα απο 2-3 ωρες μου δωσεις 6 χωρια απο ενα προχειρο copy-paste, εαν δεν διαμαρτυρηθω (ως προς το υφος ζητησα συγνωμη) θα ειναι σαν να αποδεχομαι αυτον τον εξευτελισμο της ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ. Αυτος που συντασσει αρθρα, οφειλει και, πρεπει να ειναι εντιμος κ αληθινος. Δεν αυτοπροσδιοριστηκα θεοφορος θεολογος, παρολο που ειμαι ακαδημαϊκως θεολογος, ωστε να σε βομβαρδισω με τις προσωπικες μου αποψεις. Εχεις πνευματικο πατερα και να πας εκει για συμβουλες. Εαν ομως παρατηρησεις τον Αδαμαντιο στα κειμενα του, τοτε θα αντιληφθεις οτι αυτα που εγραψα ειναι ξεχειλισμα πικρας κ αγανακτισης και οχι αδικη επιθεση. Τα κειμενα που αναμασουν ολοι ειναι γνωστα. Με εξιργιζει ομως η κοντοφθαλμη και πολεμικη αντιπατερικη ερμηνεια τους. Οπως πεταει ενα πατερικο χωρίο, δεν σημαινει οτι θεολογει κιολας. Τελος, οσον αφορα το λεξιλογιο μου, η απαντηση μου ΕΠΕΛΕΞΑ να ειναι δεικτικη και καυστικη. Δεν εγραψα θεολογικη επιστολη αλλα απλα ενα κειμενακι αντιλογιας. Εξαλλου μια βολτα στα γραφομενα των συναφων με τον Αδαμαντιο "θεολογων", θα σου αποδειξει οτι ΑΥΤΟΙ μπορουν (οπως πιστευουν) να σπιλωνουν αλλους με βαριες υβρεις (βλπ αιρετικος) αλλα οι ΑΛΛΟΙ (εχω χαρακτηρισθει ξαφνικα οικουμενιστης) πρεπει να δινουν αγαπολογικες απαντησεις. Κανε μια βολτα σε κειμενα πατερων, για να δεις τί σημαινει ειρωνεια! Η μαλλον καλυτερα διαβασε ψαλμους του Δαυιδ, να δεις τη γλωσσα που χρησιμοπειται εναντιον του Αβεσαλωμ. Την επαρση και την αλαζωνεια και την κουτοπονηρια (γατακι) την απεδειξα στην απαντηση μου και για το λογο αυτο δεν ειναι αιολες υβρεις αλλα απιδεδειγμενα γεγονοτα. Μη σοκαρεσαι λοιπον αδερφε Συμεων.
Το ζητούμενο δεν είναι αν έχει γίνει αντιγραφή ή όχι, σε μία διαδικτυακή συζήτηση θεωρώ δυσκολο κάποιος να απαντά δακτυλογραφοντας από τόμους και κώδικες προκειμένου να αναρτήσει ένα σχόλιο σε μία ανάρτηση. Το ζητούμενο είναι αν το περιεχόμενο του σχολίου είναι σωστό. Είπαν οι άγιοι τα λόγια αυτά ή όχι;
Αν οι τα έχουν πει τότε ωφειλουν οι αρμόδιοι (κληρικοι και επισκοποι) που ορθοτομουν να λάβουν σιγά - σιγά τα μέτρα τους απέναντι στους ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ οικουμενιστες. Δεν πρέπει να αφήνουν το ποίμνιο έρμαιο στις κακοδοξίες των λυκοποιμενων οι οποίοι θορυβοποιουν ασυστολως (πολύ φιέστα ρε παιδί μου , πολυ μεταπετερικη αιρετική φιλολογια, πολλά συνέδρια και συμπροσευχες με τους αιρετικούς , ασυμαζευτοι είναι ορισμενοι!!!!!!). Ειδικά κάποιους αρχι-οικουμενιστες πρέπει με θάρρος να αρχίσουν να τους δειχνουν ως αιρετικούς και να παύσει ή μνημόνευση τους γι προστασία του ποιμνίου.
Δηλαδή όλο το συμβαν έγινε επειδή απάντησε εντός μερικών ώρων λέγοντας ότι εχει διαβάσει τους πατέρες;
Και πως μπορεί κάποιος να γνωρίζει αν δεν είχε διαβασει στο παρελθόν και δεν είχε τα κείμενα έτοιμα από προηγούμενες έρευνες του και απλά όταν μετά από μερικές ώρες είδε ένα σχόλιο που τον αφορούσε απάντησε αμεσα;
Αν πάλι το συμβάν έγινε επειδή έκανε αντιγραφή αναρωτιεμαι αν υπάρχει καποιος άλλος τρόπος πέραν της αντιγραφής με τον οποίο θα μπορούσε κάποιος να παρουσιάσει λόγια πατέρων. Λόγια πατέρων είπε ότι θα παρουσιάσει. Δεν παριστάνει τον μεταπετερικο θεολογο (για παράδειγμα) ο ανθρωπος για να παρουσιασει ερμηνεύσει και να διορθώσει τα λόγια των πατέρων .
Υπάρχει άλλος τρόπος να αναφερει κάποιος λόγια πατέρων πέραν της αντιγραφής; Στις μέρες μας άλλωστε λόγια πατέρων χρειαζόμαστε και οχι την ερμηνεία , διόρθωση και προσωπική άποψη του καθενός.
Δεν είμαι αποτειχισμένος αλλά αν χαρακτήριζε κάποιος τους αποτειχισμενους συναφι τότε
Όλο αυτο το συναφι των ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ πως πρέπει να το χαρακτηρισει ;;;;
Ολο αυτο το συναφι των ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΟΜΕΝΩΝ πως πρέπει να το χαρακτηρισει ;;;;
Όλο αυτο το συναφι των ΘΙΑΣΩΤΩΝ ΤΟΥ ΠΣΕ πως πρέπει να το χαρακτηρισει ;;;;
Όλο αυτο το συναφι των ΕΝΩΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΠΆΠΑ πως πρέπει να το χαρακτηρισει ;;;;
Αποτειχισμένοι υπάρχουν γιατί υπάρχουν τα συναφια ολων των παραπάνω . Αυτές οι συμμορίες ταλαιπωρούν εδώ και 100 χρονια την εκκλησία και την οδηγουν από γκρεμό σε γκρεμο .
Επίσης αντί να κρίνουμε καποιον που αποτειχιζεται ας μελετήσουμε τι συμβαίνει στην περιοχή που ζει. Αν σε μία επισκοπή μνημονευεται αρχιοικουμενιστης επισκοπος , παει εκκλησία και βλέπει κάθε τρεις και λίγο συμπόσια, συμπροσευχες επαινους και χαριεντισμους με τον κάθε καρδινάλιο και παστορα τότε ποιος ΦΤΑΙΕΙ περισσοτερο ο αποτειχισμεμος χριστιανός που αηδιάζει ή ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ επίσκοπος της περιοχής;;;;;;
Δημοσίευση σχολίου