ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΣΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ
(Διδάσκεται η αιρετική θέση ότι ο
ανθρώπινος νους είναι ανώτερος της Θείας Χάριτος)
Για
πρώτη φορά μετά από αιώνες, από τον καρό του αιρετικού αντιησυχαστή και
αντιπαλαμίτη Βαρλαάμ του Καλαβρού, τον οποίο ο «πνευματορρήτωρ θείος
Γρηγόριος ο Παλαμάς, άφρονα και άνουν απέδειξε», παρουσιάζεται αιρετική θέση
περί της Θείας Χάριτος.
Όπως
τότε με μειωτική και βλάσφημη θέση, ο Βαρλαάμ θεώρησε την Θεία Χάριν κτιστή,
έτσι και στις μέρες μας σε Ορθόδοξους διαδικτυακούς ιστότοπους διακηρύσσεται με
μειωτικό και βλάσφημο χαρακτηρισμό ως κατώτερη η Θεία Χάρις από τον
ανθρώπινο νου.
Δυστυχώς
σε Ορθόδοξους διαδικτυακούς ιστότοπους, προβάλλεται η αιρετική καινοτομία
ότι «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και
ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος».
Και
αυτό φυσικά, δεν είναι απλά ένα λεκτικό λάθος ή μια φραστική εκτροπή
αφηγηματικού ειρμού. Αποτελεί ξεκάθαρα αιρετική θέση περί της Θείας
Χάριτος, μειωτική και βλάσφημη.
Ποιος
αμφιβάλλει ότι «εν τη ρύμη του λόγου» μπορούν να γίνουν και σοβαρά φραστικά
λάθη, όχι όμως όταν κατοχυρώνονται με θεολογική πλάνη, χαρακτηριζόμενα μάλιστα
τα «σαθρά τούτα φρυάγματα» ως «μυστήρια μυστηρίων».
Είναι
πολύ λυπηρό να παρουσιάζεται από Ορθόδοξους διαδικτυακούς ιστότοπους, αιρετική
θέση, η οποία να προβάλλει την ανωτερότητα του ανθρώπινου νου έναντι της Θείας
Χάριτος.
Μάλιστα
αυτή η αιρετική καινοτομία κατοχυρώνεται θεολογικά, ότι η αιτία της
κατωτερότητας της Θείας Χάριτος, έγκειται στο γεγονός ότι η Θεία
Χάρις είναι εργαλείο, ενώ ο νούς είναι πρόσωπο.
Ο
χαρακτηρισμός αυτών των λόγων ως «μυστήρια μυστηρίων», καθιστά ακόμα πιο
επικίνδυνη την αιρετική καινοτομία ότι «ο νους του ανθρώπου που είναι
πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος».
3 σχόλια:
καθαρή αίρεσις
ΟΠΩΣ ΤΟΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΒΑΡΛΑΑΜ.
ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΜΕΝΟΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ
ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΟΛΕΜΗΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΑ
Δημοσίευση σχολίου