Εκδίωξη του
Ιεραποστόλου π. Θεολόγου Χρυσανθακόπουλου από το Κονγκό.
Καραμάτσκος
Δημήτρης, Μάστερ Θρησκειολογίας
"Γνώσεσθε την
αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς" (Ιωάν. 8, 32)
Τον προηγούμενο χρόνο είχα την
ευλογία από τον Θεό να εργασθώ για πεντέμισι μήνες σε δύο ιεραποστολικά ταξίδια
μου με τον π. Θεολόγο στην ιεραποστολή στο Κονγκό. Οι εμπειρίες μου ήταν
συγκλονιστικές, όπως τις καταγράφω και στον προσωπικό μου ιστοχώρο, κάποιες από
τις οποίες έχουν αναδημοσιεύσει μερικές ιστοσελίδες και το ιεραποστολικό
περιοδικό «ΦΩΣ ΕΘΝΩΝ», τ. 135. Γνώρισα τον λαό του Κονγκό και τους νέους,
επισκέφθηκα με τον π. Θεολόγο τους πυγμαίους, όπου ο π. Θεολόγος έχει
δημιουργήσει μια φωλιά ορθόδοξη.
Επειδή γνωρίζω αρκετά καλά το έργο
του στο Κονγκό έχοντας καθημερινή επαφή με τη νεολαία της τοπικής Εκκλησίας,
απευθύνω έκκληση σε όσους θέλουν να βοηθήσουν να λάμψει η αλήθεια, να
αποκαλυφθούν όσα απεργάζεται ο νέος Επίσκοπος, στην πραγματικότητα εναντίον της
Εκκλησίας του και να αποκατασταθεί μια αδικία και μια ιταμή ενέργεια σε βάρος
του πραγματικού ιεραποστόλου.
Επί εννέα έτη ως ιεραπόστολος, ο π.
Θεολόγος Χρυσανθακόπουλος, ιερομόναχος αγιορείτης, Αρχιτέκτονας του
Πολυτεχνείου Αθήνας, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι, με πολλή αγάπη
για τους Αφρικανούς αδελφούς, ίδρυσε την Εκκλησία του Κονγκό-Μπραζαβίλ εκ
του μηδενός, κτίζοντας οχτώ εκκλησίες, ένα Επισκοπείο, ένα ραδιοφωνικό σταθμό,
ένα Σχολείο (Δημοτικό και Γυμνάσιο) με 350 μαθητές, ένα ορφανοτροφείο με 25
ορφανά σήμερα (ήταν 27 αλλά δύο παιδιά, ένα δεκαεξάχρονο και ένα δεκαπεντάχρονο
έφυγαν και πήγαν στους παππούδες τους μη υπομένοντας την πείνα και όσα έβλεπαν
να γίνονται σε βάρος του πνευματικού τους πατέρα), ένα μοναστήρι (το
μοναδικό στην Κεντρική Αφρική) μία κλινική, ενώ αγόρασε ένα οικόπεδο για μια
δεύτερη κλινική. Όλα αυτά έγιναν με τη στήριξη των ιεραποστολικών συλλόγων
«Πρωτόκλητος» Πάτρας και «Αδελφότης Ορθοδόξου Εξωτερικής Ιεραποστολής»
Θεσσαλονίκης, καθώς και με δωρεές δωρητών από όλο τον κόσμο.
(Τα έργα αυτά κοινοποιούνται σε
φωτογραφίες στο τέλος του άρθρου αυτού, για να δει ο κάθε καλόπιστος το
τεράστιο έργο του Ιεραποστόλου π. Θεολόγου)...
Όμως ο νεοεκλεγείς επίσκοπος κ.
Παντελεήμων Αράθυμος, από την αρχή που ενθρονίστηκε στην επισκοπή του ξεκίνησε
ένα αγώνα κατασυκοφάντησης του ιεραποστόλου με ψεύδη και κατηγορίες
φανταστικές, μη μπορώντας να υπομείνει την αγάπη της τοπικής εκκλησίας προς τον
ιεραπόστολο και την αφοσίωση της νεολαίας στο πρόσωπο του πνευματικού τους
πατέρα. Διαπίστωνε καθημερινά την αδυναμία του να κάνει κάτι θετικό, ένα έργο,
όπως έκανε ο π. Θεολόγος και η σύγκριση ήταν αναπόφευκτη.
Για εννέα χρόνια ο π. Θεολόγος
πήγαινε στο Κονγκό κάθε δύο μήνες και επέστρεφε στο Άγιον Όρος για δυο μήνες,
για να ζήσει τη μοναστική ζωή και να έχει επαφές με δωρητές και ιεραποστολικούς
συλλόγους, ώστε να συνεχίσει το έργο του στο Κονγκό. Έτσι σε εννέα εξάμηνα
δημιούργησε δεκατέσσερα οικοδομικά και φιλανθρωπικά έργα (σχεδόν δύο έργα ανά
εξάμηνο), ενώ επί 5 μήνες ο νέος επίσκοπος δεν μπορούσε όχι μόνο να συνεχίσει
τα έργα που βρίσκονται προς το τέλος τους αλλά ούτε να φροντίσει για τη σίτιση
των ορφανών του ορφανοτροφείου. Ενώ τα παιδιά πεινούν και τρώνε καθημερινά μόνο
ρύζι και μακαρόνια, απαγόρευσε σε πρώτη φάση στον π. Θεολόγο να ασχοληθεί με
τις υλικές ανάγκες του ορφανοτροφείου καθώς και του σχολείου, του οποίου οι
27εκπαιδευτικοί παραμένουν επί μήνες απλήρωτοι, με κίνδυνο να κλείσουν τα ιδρύματα
αυτά.
Επειδή παρόλα αυτά ο π. Θεολόγος με
ταπείνωση αντιμετώπιζε τη στάση του επισκόπου και δεν αντιδρούσε, όπως εκείνος
επεδίωκε, για να έχει μια αιτία να τον διώξει από το έργο που
δημιούργησε, απευθύνθηκε στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας για να δώσει λύση. Έτσι ο
Πατριάρχης, χωρίς κατηγορία, χωρίς αιτία και αιτιολόγηση, απέστειλε μια
επιστολή χθες (05.07.2013), στην οποία του γράφει: «παραγγέλλομεν υμίν όπως
επανακάμψητε ως οίον τάχιστα εις την Μονήν της μετανοίας υμών εν τω Αγιωνύμω
Όρει προς εφησυχασμόν και προσευχήν».
Η
επιστολή δημοσιεύεται γιατί αποτελεί
δημόσιο έγγραφο, με αριθμό πρωτοκόλλου
δημόσιο έγγραφο, με αριθμό πρωτοκόλλου
Τυπικά ο Πατριάρχης έχει δικαίωμα να
διώξει από την ιεραποστολή όποιον θέλει. Ο νέος επίσκοπος δεν ήθελε να
συνεργαστεί με τον ιεραπόστολο. Όμως
ουσιαστικά η πράξη αυτή θα μείνει ως στίγμα στην ιστορία της ιεραποστολής. Το
βέβαιο είναι ότι η πνευματικότητα, η ζωή και το έργο του π. Θεολόγου
ενοχλούσαν βασανιστικά, η σύγκριση ήταν βασανιστική.
Ο νέος επίσκοπος απαγόρευσε και σε
μένα να αποστέλλω χρήματα στο ορφανοτροφείο και στο σχολείο, γιατί
έχοντας πλήρη γνώση της κατάστασης, της πείνας των ορφανών, που αγάπησα πολύ,
γιατί έμεινα στο ορφανοτροφείο για μεγάλο διάστημα, απευθύνθηκα σε φίλους και
γνωστούς να συνδράμουν στο φιλανθρωπικό αυτό έργο και υπήρξε συγκινητική
ανταπόκριση στην έκκλησή μου. Πήγα σε ναούς και συλλόγους και μίλησα για την
ιεραποστολή με σκοπό την συλλογή χρημάτων για τους σκοπούς της ιεραποστολής. Ο
νέος επίσκοπος όμως μου παρήγγειλε μέσω του π. Θεολόγου να σταματήσω τη συλλογή
χρημάτων για την ιεραποστολή και διεμήνυσε ότι θα απευθυνθεί στον Πατριάρχη να
στείλει επιστολή στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, για να απαγορευτούν ομιλίες σε ναούς
για την συλλογή χρημάτων για την ιεραποστολή!!! Δεν άντεχε να βλέπει άλλους να
συγκεντρώνουν χρήματα και ο ίδιος να είναι ανήμπορος και ανίκανος να συντηρήσει
τα έργα που παρέλαβε από τον π. Θεολόγο, έστω να σιτίσει τα ορφανά. Ο επόμενος
στόχος του είναι, όπως εκμυστηρεύθηκε ο ίδιος, να υπαγάγει το σχολείο και το
ορφανοτροφείο στο κράτος του Κονγκό, ένα κράτος άθεο, όπου όλοι οι
κυβερνητικοί είναι ελευθεροτέκτονες, όπως οι ίδιοι με καμάρι ομολογούν, με
αποτέλεσμα να σταματήσει η ορθόδοξη θρησκευτική αγωγή των ιδρυμάτων αυτών. Ο
σύλλογος «Πρωτόκλητος», που έχει στείλει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ προερχόμενα
από δωρητές και στήριξε οικονομικά το τεράστιο αυτό έργο, πρότεινε στον
επίσκοπο τη συνέχιση της στήριξης των ιδρυμάτων, αλλά δυστυχώς ο επίσκοπος δεν
δέχθηκε τη συνεργασία, όπως γινόταν μέχρι τώρα.
Ο π. Θεολόγος είναι το
θύμα μιας τακτικής που το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας ξεκίνησε με δίωξη του Αγίου
Νεκταρίου. Και ο Άγιος Νεκτάριος διώχθηκε χωρίς βάσιμη κατηγορία από το
Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, όπως και ο π. Θεολόγος διώχθηκε χωρίς αιτιολογία, χωρίς
έστω μια ψεύτικη κατηγορία. Η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα πλέον. Κρίμα για τους συμβούλους του
Πατριαρχείου, που έπρεπε να αντιμετωπίζουν τους ιεραποστόλους με περισσότερη
σύνεση.
Δυστυχώς η ιστορία επαναλαμβάνεται
και αυτό προκαλεί θλίψη. Αν ο νέος επίσκοπος μπορούσε να ανταποκριθεί στις
ανάγκες της επισκοπής χωρίς τον π. Θεολόγο, θα έλεγα ότι έχει δικαίωμα τυπικά
να κρατήσει ή να διώξει όποιον θέλει. Βλέπετε η
λογική των νέων επισκόπων είναι της απόλυτης εξουσίας, όχι της διακονίας, έστω
και αν αυτό είναι σε βάρος των πιστών και της επισκοπής τους. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορεί να
ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του.
Ο π. Θεολόγος υπήρξε ο δημιουργός
και η ψυχή της Εκκλησίας του Κονγκό και χωρίς αυτόν κανείς δεν ξέρει τι θα
απογίνουν όλα όσα με αγάπη δημιούργησε. Το μόνο που απομένει σε όλους εμάς, που
ζήσαμε τον ένθερμο ζήλο του και είδαμε από κοντά το έργο του και το στηρίξαμε,
είναι να προσευχηθούμε να μην χαθεί ό,τι επί τόσα χρόνια δημιούργησε. Άλλωστε
και ο ίδιος το ξέρει ότι αυτό δεν ήταν δικό του έργο αλλά έργο του Θεού και σε
Εκείνον εναποθέτει τις ελπίδες του.
Το φωτογραφικό υλικό παρακάτω
απευθύνεται σε κάθε καλόπιστο αναγνώστη, για να δει του λόγου το αληθές. Πώς
είναι δυνατόν το Πατριαρχείο και ο νέος επίσκοπος να φέρονται έτσι σε έναν
ιεραπόστολο με τέτοιο έργο.Όχι με λόγια και φωτογραφίες, όπως ο νέος
επίσκοπος, αλλά με έργα τρανταχτά, τόσο υλικά, που τα έχουν ανάγκη οι αδελφοί
μας, όσο και πνευματικά.
Pointe Noire. Ναός Αγίου Δημητρίου. Μετά τα εγκαίνια του νέου Ναού θα χρησιμοποιείται ως χώρος εκδηλώσεων. |
Pointe Noire. Ο νέος ναός του Αγίου Δημητρίου |
Pointe Noire. Ο ναός της Αναλήψεως του Κυρίου |
Pointe Noire. Ο ναός της Αγίας Φωτεινής |
Pointe Noire. Η κλινική του Αγίου Λουκά |
Pointe Noire. Ο ραδιοφωνικός σταθμός |
Pointe Noire. Κατοικία του Ιεραποστόλου και του Επισκόπου. Τώρα μόνο Επισκοπείο |
Dolisie. Ο ναός της Αγίας Ειρήνης |
Dolisie. Το σχολείο "ΦΩΣ ΕΘΝΩΝ" |
Dolisie. Το ορφανοτροφείο "Άγιος Ευστάθιος" |
Nkayi. Οκταγωνικός ναός Μεταμορφώσεως του Σωτήρος |
Louingui. Ναός του Αγίου Σπυρίδωνος |
Brazzaville. Ναός της Αναστάσεως του Κυρίου. |
Dolisie. Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου |
Dolisie. Σεμινάριο νεολαίας στο δάπεδο του υπό κατασκευή ιερού Ναού του Αγίου Ιωάννου του θεολόγου. |
Σεμινάριο ιερέων στο Pointe Noire Από orthodoxcongo |
6 σχόλια:
Επειδή γνωρίζω τον π. Θεολόγο, το γεγονός με έθλιψε βαθύτατα.
Ιατρός
Έχω την εντύπωση ότι ο "πόλεμος" ξεκίνησε όταν ο π. Θεολόγος σχολίασε αρνητικά τους μασόνους του Κονγκό Μπραζαβίλ, που κυριαρχούν στην κυβέρνηση του Κράτους, πριν από 1 με 1,5 χρόνο. Το ερώτημα είναι γιατί ενοχλήθηκε το Πατριαρχείο και ο νέος επίσκοπος Κονγκό και Γκαμπόν κ. Αράθυμος...
Ο επίσκοπος Κονγκό κ. Παντελεήμων Αράθυμος προωθήθηκε στην αρχιγραμματεία του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και κατόπιν στην επισκοποίηση από τον μητροπολίτη Σύρου κ. Δωρόθεο. Αυτό λέει πολλά από μόνο του....
Αυτός που θέλει να έχει δύναμη και εξουσία και να επιβάλλεται με οποιονδήποτε τρόπο, δεν είναι του Χριστού.
ειναιντροπη η ζηλεια αναμεσα στους χριστιανους.η δημιουργικοτητα ειναι αρετη που την δινει ο Θεος σε καποιους και ολοι να γινομαστε κοινωνοι και μαθητευομενοι σε οτι δεν κατεχουμε .οχι να κυνηγαμε αυτους που γνωριζουν κατι παραπανω ή καλυτερα απο εμας.αυτο δειχνει κομπλεξισμο και ιδιως οταν πραγματοποιηται απο ποιμενες ειναι αποκαρδιωτικο και μπορει να αποβει καταστροφικο.
Φίλοι μου , στο ιστολόγια ''αναστάσιος '' κάποιος ανώνυμος ''π. Ιωάννης '' έγραψε για τα προσόντα του νέου επισκόπου στο Μπραζαβιλ''
.Διαβάζοντας το βιογραφικό του Επισκόπου στο διαδίκτυο βλέπουμε ότι όλη η διαδρομή του ήταν στις πλέον καίριες θέσεις της εκκλησιαστικής διοίκησης. Αυτό δηλώνει αποτελεσματικότητα, υπευθυνότητα, εμπιστοσύνη από τους προϊσταμένους του, εμπειρία και εργατικότητα. Αυτά δεν είναι στοιχεία προς όφελος της Επισκοπής, αφού ο νέος Επίσκοπος πέρασε από όλα αυτά τα πόστα και τελικά η Εκκλησία τα επιβράβευσε? ''
Αντιλαμβάνεστε επομένως φίλοι επισκέπτες και τα κριτήρια επιλογής του Επισκόπου που ίσχυσαν για την παμψηφεί μάλιστα εκλογή του από την Εκκλησία του Πατριαρχείου της Αλεξανδρείας κατά τον ''π.Ιωάννη ''
Ερωτώ π. Ιωάννη αυτά τα κριτήρια ορίζει για την εκλογή Ορθοδόξου Επισκόπου η Αγ.Εκκλησία μας;;;
Σίγουρα γνωρίζετε από τις Πράξεις των Αγ. Αποστόλων ότι για την εκλογή των επτά διακόνων οι 12 Άγιοι Απόστολοι:
1) Εμπιστεύτηκαν την εκλογή των 7 διακόνων στους πιστούς της Εκκλησίας ,και
2) προσδιόρισαν επακριβώς τα κριτήρια επιλογής των λέγοντες :
'' Επισκέψασθε ούν ,αδελφοί , άνδρας εξ υμών μαρτυρουμένους επτά,πλήρεις Πνεύματος Αγίου και σοφίας... ημείς δε τη προσευχή και τη διακονία του λόγου προσκαρτερήσομεν,...''
(Πραξ.Αποστ.Κεφ στ 3-4 )
Έτσι προσδιορίζουν οι Θεόπνευστοι Αγ.Απόστολοι και τα κριτήρια εκλογής των διακόνων ,ιερέων και σίγουρα και των Επισκόπων , που είναι Αγιο-Πνευματικά ,
αλλά και το κύριο έργο των Επισκόπων που είναι η Προσευχή και η Διακονία του Λόγου....
Έτσι δοξάζεται ο Τριαδικός Θεός μας και ειρηνεύει το πλήρωμα της Εκκλησίας μας.
Ωστόσο ο Απ.Παύλος προειδοποιεί τους πρεσβυτέρους της Εφέσου ''προσέχετε ούν εαυτοίς και παντί τω ποιμνίω εν ώ το Πνεύμα το Άγιον έθετο υμάς Επισκόπους ποιμαίνειν την Εκκλησίαν του Κυρίου και Θεού, ήν περιεποιήσατο δια του ιδίου αίματος.
Εγώ γαρ οίδα τούτο ,ότι εισελεύσονται μετά την άφιξίν μου
λύκοι βαρείς εις υμάς μη φειδόμενοι του ποιμνίου και
εξ ύμών αυτών αναστήσονται άνδρες λαλούντες διεστραμμένα του αποσπαν τους μαθητάς οπίσω αυτών ,....
(Πραξ.Απ.κεφ.κ.29-30 )
Αλλοίμονό μας. Στώμεν καλώς
Δημοσίευση σχολίου