17 Δεκ 2025

Περί μνημονεύσεως ο λόγος.

Περί μνημονεύσεως ο λόγος.

17/12/2025

Αγίου Διονυσίου

Προφήτης Δανιήλ και οι Άγιοι Τρεις Παίδες Ανανίας, Αζαρίας και Μισαήλ

Την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025 υπήρξε συνοδικό συλλείτουργο στην γενέτειρα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου κ.κ Γεωργίου. Παρόντες και συλλειτουργούντες ήταν όλοι οι συνοδικοί εκτός από τον Μητροπολίτη  Λεμεσού και Μητροπολίτη Πάφου (αδίκως εκδιωκομένου). Εκεί ακούσαμε από τον Μακαριώτατο να μνημονεύει όλα τα ονόματα των συνοδικών πλην των Αρχιερέων Λεμεσού Αθανασίου και Πάφου Τυχικού.

Το σχετικό βίντεο του 4Ε βρίσκεται εδώ: https://www.youtube.com/live/zUi2fC3vaOQ?si=MV0KtYH3R66CCjG-&t=7397 . Ειδικά μας προξενεί αρνητική εντύπωση η αντικανονική συμπεριφορά του Μακαριωτάτου έναντι του Αρχιερέα Τυχικού καθώς μετά τις 22 Μαΐου 2025 έχει παύσει την μνημόνευση του αδελφού του Αρχιερέα Τυχικού, ο οποίος ούτε καθήρημενος είναι αλλά ούτε και σε αργία βρίσκεται. Άρα, προς τι η αδικαιολόγητη παύση της μνημόνευσης του έντιμου και άξιου αυτού Αρχιερέως; Η Εκκλησία μας είναι Μια, Αγία, Καθολική (δηλ. εξολοκλήρου ενιαία), Αποστολική και θα είναι είς τούς αιώνας των αιώνων ακλόνητη με κεφαλή τον ίδιο τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό. Κανένας δεν έχει την δύναμη αλλά ούτε το δικαίωμα να την αλλοιώσει προς δικές του προσωπικές πεποιθήσεις, ούτε Αρχιεπίσκοπος, ούτε Πατριάρχης. Γνωρίζουμε απο τον 15ό κανόνα της πρωτοδευτέρας συνόδου επι Μεγάλου  Φωτιου1 ότι Επίσκοπος που κηρύσσει γυμνή την κεφαλή αίρεση δεν πρέπει να μνημονεύεται. Τι σημαίνει αυτό; ότι όταν Επίσκοπος (συμπεριλαμβανομένων Αρχιεπισκόπων και Πατριαρχών) πράττει και λέγει πράγματα αιρετικά (δηλ. οδηγεί σε νόθευση της πίστεως και πλάνη) πρέπει να έχει αντίστοιχο επιτίμιο ώστε να αντιληφθεί το λάθος του και να μετανοήσει έμπρακτα. Με την μη μνημόνευση δύο Ιεραρχών της Εκκλησίας μας από τον Αρχιεπίσκοπο, διερωτόμαστε, μήπως ο Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος να έκανε ο ίδιος την αποτείχιση του; ή μήπως βλέπει παντού αποτειχισμένους; Διότι όπως γνωρίζουμε, ο Μητροπολίτης Πάφου κ. Τυχικός ποτέ και σε καμία Θεία Λειτουργία του δεν έκανε κάτι εκτός του Τυπικού της Εκκλησίας μας.

Το ζήτημα αυτό είναι σοβαρότατο, οπως και η αντικανονική συμπεριφορά του Αρχιεπισκόπου απέναντι στην Αλήθεια και τους Ιερούς Κανόνες, γεγονός που το είδαμε με την άδικη και αντικανονική δίωξη του Μητροπολίτη Τυχικού χωρίς πραγματικό κατηγορητήριο, δίχως αληθινές μαρτυρίες και με αδιαμφισβήτητη καταπάτηση του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Κύπρου, ο οποίος συντάχθηκε το 2010 από επιτροπή που καταρτίστηκε από τους Μόρφου Νεοφύτου, Κωνσταντίας Βασιλείου, τέως Γενικό Εισαγγελέα Αλέκο Μαρκίδη και τους πανεπιστημιακούς Κωνσταντίνο Πιτσάκη, Γεώργιο Πουλή, Θεόδωρο Γιάγκου και Αιδεσμολογιώτατο Πρωτοπρεσβύτερο Χρυσόστομο Νάσση.

Κλείνοντας, να μην λησμονούμε τον λόγο του Κυρίου μας "παν ουν όστις ομολογήσει εν εμοί έμπροσθεν των ανθρώπων, ομολογήσω καγώ εν αυτώ έμπροσθεν του πατρός μου". Διότι ο λόγος αυτός είναι Αληθινός και όλοι ανεξαιρέτως θα απολογηθούνε ενώπιον του Κυρίου μας. Να η ευκαιρία σε Ιεράρχες, Ιερείς και λαϊκούς να ομολογήσουμε την Αλήθεια!

 Μακαριώτατε, λόγω των διαφόρων σας θέσεων και δημόσιων τοποθετήσεων που ανα καιρούς εχετε εκφράσει με έντονο και επικριτικό τρόπο κατά του Μητροπολίτη Πάφου Τυχικό και με αυτά που επακολούθησαν αλλά και σχετικά με υποννοούμενα που  λέτε χρόνια τώρα και για τον Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο, θεωρείτε πώς αυτοί οι δύο Μητροπολίτες κηρύσσουν γυμνή την κεφαλή αίρεση για αυτό δεν τους μνημονεύσατε χθές? Εφαρμόσατε τον κανόνα αυτό της Εκκλησίας για να προστατεύσετε το Ποίμνιο απο προβατοσχήμους λύκους,που συνεχώς παραβιάζουν τους κανόνες της Εκκλησίας με συμπροσευχές και άλλα τινά?Δέχονται τον παπα Ρώμης σαν κανονικό Επίσκοπο και του ψάλλουν πολυχρόνια? Αν τα κάνου αυτά Μακαριώτατε να τους κόψετε την μνημόνευση και να τους καθαίρεσετε όπως προβλέπουν οι κανόνες.

Ζούμε πλέον σε μια εποχή όπου το ψέμα συχνά εκλαμβάνεται ως αλήθεια και η αλήθεια ως ψέμα. Σε ένα σύντομο διήγημα του Παύλου Νιρβάνα, περιγράφεται το περιστατικό ενός πλούσιου αριστοκράτη που είχε μια υπηρέτρια εξαιρετικά άσχημη και με κακό γούστο στο ντύσιμο, η οποία όμως είχε άποψη για τα πάντα. Οι θέσεις της ήταν πάντα τόσο λανθασμένες στα μάτια του εργοδότη της, ώστε εκείνος ήταν βέβαιος πως αν ακολουθούσε το αντίθετο από αυτό που πρότεινε, θα έβρισκε την σωστή λύση σε κάθε θέμα. Έτσι, κάθε φορά που είχε κάποιον προβληματισμό, ζητούσε τη γνώμη της και πάντα έκανε το αντίθετο από ό,τι του έλεγε – και δεν διαψεύστηκε ποτέ.

Επιπλέον, όπως αναφέρουν οι Πατέρες της Εκκλησίας και έχουν επιβεβαιώσει πολλές επιστημονικές μελέτες για την ανθρώπινη συμπεριφορά, όταν κάποιος κυριεύεται από ένα πάθος – όπως το ψέμα, η μοιχεία ή η κλοπή – τείνει να προβάλλει αυτό το πάθος στους γύρω του. Για παράδειγμα, ένας σύζυγος που απατά συστηματικά τη γυναίκα του συχνά την υποψιάζεται ή την κατηγορεί ότι τον απατά. Αντίστοιχα, ένας ψεύτης βλέπει παντού ψεύτες.

Σε αυτό το πλαίσιο, γεννάται το ερώτημα: Μήπως ο Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος έχει κάνει τη διακοπή μνημοσύνου (αποτείχιση) δεύτερη φύση του, γι' αυτό και βλέπει αποτειχισμένους παντού; Διότι, όσο γνωρίζουμε, ο Μητροπολίτης Πάφου ποτέ δεν παρέβη το Τυπικό της Εκκλησίας σε καμία του λειτουργία. Ο νοών νοείτω...

Πρόκειται για εξαιρετικά σοβαρά ζητήματα, στα οποία, δυστυχώς, κανένας κληρικός ή επίσκοπος στην Κύπρο δεν έχει εκφράσει δημόσια άποψη, ώστε να ξεκαθαριστούν. Παρ' όλα αυτά, ελπίζουμε και προσευχόμαστε να εμφανιστούν Νικόδημοι και Ιωσηφίδες της Αριμαθαίας που, σε κάποια στιγμή, θα μιλήσουν ανοιχτά. Είμαστε βέβαιοι ότι υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι και πως είναι θέμα χρόνου να τους δώσει ο Άγιος Τριαδικός το θάρρος και τη φώτιση να εκφραστούν δημόσια, διαλύοντας το θολό τοπίο που δημιουργήθηκε. Οι υποστηρικτές του Μητροπολίτη Πάφου Τυχικού νιώθουν μεγάλη ευγνωμοσύνη προς τον Ομολογητή Μητροπολίτη Κυθήρων κ. Σεραφείμ, που πήρε δημόσια θέση σχετικά με το θέμα του Μητροπολίτη Πάφου, καθώς και στον Ομολογητή Ιερέα Αναστάσιο Γκοτσόπουλο, ο οποίος πλέον βρίσκεται σε αργία λόγω των απόψεων που εξέφρασε για τα γεγονότα της Κωνσταντινούπολης τον Οκτώβριο. Επιπλέον, αισθανόμαστε ιδιαίτερη ευγνωμοσύνη για τον π. Ευάγγελο, που στέκεται δίπλα στον Μητροπολίτη Πάφου Τυχικό με αυτοθυσία, παρά τις διαφωνίες που μπορεί να έχουμε σε ορισμένα ζητήματα που αφορούν τις τοποθετήσεις του για τον Πατριάρχη στο ότι δεν κηρύσσει γυμνή την κεφαλή αίρεση. Υπάρχει εδώ ένα αρθρο2  Η πίστις του Πατριάρχη και η Πίστις των Πατέρων! | e- Ορθόδοξη Παρακαταθήκη του που περιγράφει όλες τις θρησκείες σαν δρόμους προς την Θέωση (βασικά εκφράζει μαζεμένες όλες τις αιρέσεις που καταδικάσαν μέχρι τώρα οι οικουμενικές συνόδοι της Εκκλησίας).

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος δύσκολα μπορεί να φανταστεί πόσα δάκρυα συγκίνησης, παρηγοριάς, δέους, κατάνυξης και αληθινής εν Χριστώ αγάπης θα προκαλούσε στον Λαό του Θεού, αν τα Χριστούγεννα, μέσα στον περικαλλή ναό του Αποστόλου Βαρνάβα, έβγαινε δημόσια και έλεγε στον Πάφου Τυχικό: «Αγαπημένο μου τέκνο, συγχώρεσέ με για την άδικη κρίση και κατάκριση που σου άσκησα και για τον πόνο που σου προκάλεσα. Πήγαινε τώρα πίσω στα παιδιά και στην πνευματική οικογένειά σου στην Πάφο, γιατί είναι απαρηγόρητοι λόγω της πολύμηνης απουσίας σου». Είναι γνωστό ότι ο Μητροπολίτης Πάφου Τυχικός αμέσως θα ξεχνούσε όλα όσα συνέβησαν και θα τιμούσε πλέον ως πραγματικό πνευματικό του πατέρα τον Αρχιεπίσκοπο Γεώργιο, εάν ένα τέτοιο θαύμα γινόταν.

Εαν δεν γίνει αυτό,όλοι θα συνεχίσουμε να ταλαιπωρόμαστε γιατί δεν πρόκειται να αποδεχθούν οι Πάφιοι μοιχεπιβάτη Μητροπολίτη σαν κανονικό Επίσκοπο,και τέτοιοι που είναι σαν χαρακτήρες, παρορμητικοί και εκφραστικοί,θα συμβούν πολλά ευτράπελα στην Πάφο αν μη γένετο, συμβεί κάτι τέτοιο. Επίσης ας γνωρίζει ο κόσμος πως στην Πάφο,η αποτείχιση θερίζει, όχι βέβαια η υγιής αποτείχιση που κάναν οι Πατέρες της Εκκλησίας όποτε χρειάστηκε, με πάρα πολύ διάκριση,αλλά η αποτείχιση που οδηγεί σε σχίσμα και με ‘’πρωτοπαλλίκαρο΄’’ και ηγέτη τους τον πλανέμενο και βλάσφημο κατα των συγχρόνων Αγίων Παισίου, Εφραίμ της Αριζόνας και άλλους που τους βρίζει σαν απλούς μοναχούς και πλανεμένους,Σάββα Λαυρεώτη.

Υποσημείωση

1.15ος Κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου επί Μεγάλου Φωτίου (861)

«Ἐκεῖνα πού έχουν ορισθεί [ἀπό τούς προηγούμενους Ἱερούς Κανόνες, δηλ. τόν 13ο καί 14ο τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου] γιά πρεσβυτέρους, ἐπισκόπους καὶ μητροπολίτες, πολύ περισσότερο ἰσχύουν καί γιά τούς Πατριάρχες. Ὥστε, ὅποιος πρεσβύτερος  ἤ ἐπίσκοπος ἤ μητροπολίτης τολμήσει νά σταματήσει τήν [ἐκκλησιαστική] κοινωνία μέ τόν πατριάρχη στόν ὁποῖο ὑπόκειται καί δέν τόν μνημονεύει ὀνομαστικῶς ὅπως εἶναι ὁρισμένο καί διατεταγμένο στήν τέλεση τῆς Θείας Λειτουργίας―, ἀλλά κάνει σχίσμα πρίν ἀπό τη συνοδική απόφανση καί ὁριστική του καταδίκη [ἐννοεῖ τοῦ  Πατριάρχη], αὐτόν [τόν κληρικό] ὅρισε ἡ ἁγία Σύνοδος [δηλ. ἐκείνη πού νομοθετεῖ τά παρόντα, ἡ Πρωτοδευτέρα ἐπί Μ. Φωτίου] νά μήν ἱερουργεῖ καθόλου, ἐφ’ ὅσον [πρώτα] ἐλεγχθεῖ ἄν ὄντως παρανόμησε. Καί, βέβαια, αὐτά ἔχουν μέν ὁρισθεῖ καί θεσμοθετηθεῖ γιά ἐκείνους [τούς κληρικούς] πού βρίσκουν πρόφαση νά διακόψουν την κοινωνία γιά κάποια παραπτώματα [δηλ. προσωπικά ἁμαρτήματα] πού ἐγκαλοῦνται οἱ δικοί τους Πρόεδροι [δηλ. οἱ πνευματικοί τους προϊστάμενοι], προκαλώντας σχίσμα καί διασπώντας τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας.

Ἐκεῖνοι ὅμως [οἱ κληρικοί] πού ἐξ αἰτίας κάποιας αἱρέσεως ―καταδικασμένης ἀπό Ἃγιες Συνόδους ἤ Πατέρες― διέκοψαν τήν [ἐκκλησιαστική] κοινωνία μέ τόν Πρόεδρό τους [δηλ. τον πνευματικό τους προϊστάμενο], ἐπειδή ἐκεῖνος κήρυττε τήν αἵρεση δημόσια καί ἀπροκάλυπτα, αὐτοί λοιπόν ὄχι μόνο δέν ὑπόκεινται σέ Κανονικό ἐπιτίμιο ἀποτειχιζόμενοι ἀπό τόν, κατ’ ὄνομα, ἐπίσκοπο καί πρίν ἀπό τή συνοδική ἀπόφαση [πού θά τόν καταδικάσει]―, ἀλλά καί πρέπει, από τους Ορθοδόξους, νά τούς ἀποδοθεῖ ἡ τιμή πού τούς ἀξίζει! Διότι δέν ἐναντιώθηκαν σέ ἐπισκόπους [ὅπως τούς θέλει ὁ Χριστός] ἀλλά σέ ψευδεπισκόπους καί σέ ψευδοδιδασκάλους! [Κι ὄχι μόνο] δέν κατατεμάχισαν μέ σχίσμα τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά, [ἀντιθέτως], προφύλαξαν τήν Ἐκκλησία ἀπό σχίσματα».

2. Η πίστις του Πατριάρχη και η Πίστις των Πατέρων! | e- Ορθόδοξη Παρακαταθήκη

ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΑΔΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΑΦΟΥ ΤΥΧΙΚΟΥ (ΑΓΓΛΙΑ,ΣΚΩΤΙΑ,ΙΡΛΑΝΔΙΑ,ΑΜΕΡΙΚΗ,ΚΑΝΑΔΑΣ,ΕΛΛΑΔΑ,ΚΥΠΡΟΣ,ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ,ΚΑΝΑΔΑΣ,ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ,ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ,ΜΕΞΙΚΟ,ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ,ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ,ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ,ΣΕΡΒΙΑ,ΒΟΥΛΓΑΡΕΙΑ,ΡΟΥΜΑΝΙΑ,ΡΩΣΣΙΑ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com