Δεν είναι ώρα για ψευδομετάνοιες αλλά για αληθινή μετάνοια!
Σχόλιο για την ἐπίσκεψη τοῦ κ.Κυριάκου Μητσοτάκη στὸ Ἅγιον Ὄρος
Του Σωτήρη Μ. Τζούμα
Η χώρα δεν κυβερνάται πλέον· ενοχοποιείται. Δεν σκέπτεται· σκηνοθετεί. Δεν διοικεί· εξαγνίζει επικοινωνιακά το ανεξαγόραστο.
Η εξουσία δεν μετανοεί· μεταμφιέζεται. Και ο πρωθυπουργός δεν ανεβαίνει στο Όρος ως προσκυνητής, αλλά ως λειτουργός μιας νέας θρησκείας: της εξουσιαστικής αθωότητας.
Η μετάνοια δεν είναι στιγμιότυπο για το δελτίο Τύπου. Δεν είναι PR. Είναι πένθος. Είναι κατάλυση του εγώ. Είναι εσωτερικό μαρτύριο, όχι φωτογραφημένο προσκύνημα με φόντο το Άγιον Πρωτάτο. Όταν οι σταθμοί του τραίνου έχουν γίνει τάφοι (Τέμπη), όταν οι φωνές των παρακολουθούμενων δεν ακούγονται ούτε στην ίδια τους την οικία, όταν το Κράτος δικαίου διασύρεται στις επιτροπές της Βουλής, όταν καταλύεται η πυρηνική οικογένεια χάριν των δικαιωμάτων μιας ισχνής μειοψηφίας, το να ζητά κανείς την κάλυψη του θείου δεν είναι πράξη πίστης – είναι πολιτική σκοπιμότητα και ιεροσυλία.
Το Ἅγιον Ὄρος δὲν εἶναι οὔτε γραφικότητα οὔτε διπλωματικό ανάχωμα. Είναι ὁ τόπος τοῦ ἐσχάτου ἀνθρώπου, ὁ τόπος ὅπου τὸ πρόσωπο ἀπογυμνώνεται ἀπὸ τὰ προσωπεῖα. Τί ἔχει κοινὸν ἡ κακοποιητικὴ πολιτικὴ με τὸ «Ἐκένωσεν ἑαυτὸν μορφὴν δούλου λαβών»; (Φιλ. 2,7).
Ο κ.Μητσοτάκης δεν εκκενώνεται. Προβάλλεται. Εγκαθίσταται. Επιτελεί.
Η επίσκεψή του δεν συνιστά πνευματική ανάγκη αλλά πολιτικό σκηνικό. Και η σιωπή της Εκκλησίας δεν είναι αγαπητική ανοχή — είναι οντολογική συνενοχή. Όπου δεν υπάρχει λόγος, υπάρχει προδοσία. Γιατί η Εκκλησία δεν σώζει την εξουσία από την ατιμία της· σώζει την κοινωνία από την αλήθεια της εξουσίας.
Οι μοναχοί δεν καλούνται να είναι αυλικοί, αλλά μάρτυρες. Αν τον δεχθούν με τιμές και λιβάνια, χωρίς λόγο ελέγχου, τότε κάνουν το Όρος όχι άσυλο μετανοίας, αλλά καταφύγιο ανοσίας της εξουσίας.
••«Οὐαὶ ὑμῖν, ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσιν πάντες οἱ ἄνθρωποι· κατὰ τὰ αὐτὰ γὰρ ἐποίουν τοῖς ψευδοπροφήταις οἱ πατέρες αὐτῶν» (Λουκ. 6,26)
Η αλήθεια δεν είναι χρυσόβουλο. Δεν είναι μετάλλιο εγκρίσεως. Είναι ο Σταυρός. Και αυτόν δεν τον κουβαλάς για να φωτογραφηθείς, αλλά για να συντριβείς. Αν ο Άθως μετατραπεί σε σκηνή επανανομιμοποίησης, τότε δεν είναι πια «κήπος της Παναγίας»· είναι θεολογικός τάφος συνείδησης.
•Ο Χριστός πήγε στην έρημο μόνος. Δεν κρατούσε ασύρματο. Δεν συνοδευόταν από πρωθυπουργικούς συμβούλους. Δεν φωτογραφήθηκε έξω από κελλιά. Δεν εργαλειοποίησε το ἱερὸν – το σήκωσε με ιδρώτα και αίμα.
Κι εδώ είναι το μεγάλο ψεύδος της σύγχρονης εξουσίας: προσποιείται τη θεοφιλία για να αποκρύψει τη μισανθρωπία. Αναζητά λιβάνι όχι για το πρόσωπο του Θεού, αλλά για το προσωπείο της. Και βρίσκει ευήκοα ώτα στους «πνευματικούς» που συγχέουν την ευλάβεια με την πολιτική απάθεια και το ίδιον συμφέρον.
Η Ορθοδοξία δεν είναι τελετουργική φωτογένεια. Είναι κρίσις, είναι «λόγος ὡς μαχαίρα δίστομος» (Ἑβρ. 4,12). Και δεν ευλογεί χωρίς διάκριση· σταυρώνει και σταυρώνεται.
Ας μην κοροϊδευόμαστε. Δεν ζούμε εποχή σκανδάλων – ζούμε εποχή λειτουργικής κατάρρευσης του νοήματος αλλά και του συστήματος. Και όταν η Εκκλησία μετατρέπεται σε ντεκόρ εξουσίας, δεν μένει παρά να φωνάξουν τα άψυχα:
•«ἐὰν σιωπήσωσιν οὗτοι, οἱ λίθοι κεκράξονται» (Λουκ. 19,40)
Και πράγματι. Οι πέτρες του Άθωνα γνωρίζουν περισσότερη θεολογία από όσους καλύπτουν με ευχολόγια τη βεβήλωση. Γιατί όποιος αδικεί τον άνθρωπο, δεν μπορεί να προσκυνήσει αληθινά τον Θεό. Όποιος εμπορεύεται τη ζωή, δεν αγγίζει με καθαρότητα τον Χριστό.
Κι αν δεν το πουν αυτό οι μοναχοί,
θα το πουν οι πέτρες,
θα το πει το χώμα,
θα το πει ο ίδιος ο Άθως με την λάβα της σιωπής του.
Η Εκκλησία δεν είναι ουρά εξουσίας. Είναι πρωτοπορία μαρτυρίας. Αν δεν το κατανοήσουμε, τότε θα λέμε «Κύριε, Κύριε» αλλά Εκείνος θα απαντά:«οὐκ οἶδα ὑμᾶς» (Ματθ. 25,12).
Και ναι, ο Κύριος εδώ και καιρό μας λέει το.. οὐκ οἶδα ὑμᾶς!
2 σχόλια:
Οι ένοχοι ηγούμενοι και μοναχοί ας αναλογισθούν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ τι συνεπάγεται για το Έθνος και την κοινωνία και κυρίως για τα αθώα και ανεύθυνα παιδιά η «θεσμοθέτηση» του ψευτογάμου των λεγόμενων ομοφυλόφιλων.Ας εγκύψουν προσεκτικά και εις βάθος , και όχι επιδερμικά και επιφανειακά, στις επιπτώσεις του πλέον βδελυκτού και δυσώδους , από καταβολής Ελληνικού Κράτους, νόμου στην ηθική, πνευματική, κοινωνική και ψυχοβιολογική υπόσταση των τρυφερών βλαστών της Ελλάδας μας.
Είναι νοητό να τιμάται ο πολιτικός εκείνος παράγων που αψηφώντας κατά τρόπο υπεροπτικό τις εύλογες και κατά πάντα δικαιολογημένες αντιδράσεις της Εκκλησίας και της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού ανέλαβε την ελεεινή και τρισάθλια πρωτοβουλία της νομοθετικής κατοχυρώσεως του δήθεν γάμου μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου που ευτελίζει ανεπανόρθωτα την ηθική αξιοπρέπεια του ανθρώπου και, κυρίως και πρωτίστως, ανατρέπει τον ηθικό και φυσικό νόμο του Δημιουργού που όρισε το γάμο ως ένωση άνδρα και γυναίκας;
Για παρωνυχίδα, πρόκειται, ή για ανήκουστο πνευματικό και ηθικό έγκλημα κολοσσιαίων διαστάσεων;
Και εφ όσον ισχύει ( και σίγουρα ισχύει) η τελευταία συνθήκη εν ονόματι ποιας λογικής τίμησαν τον ένοχο πρωθυπουργό;
ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΑΠΙΣΤΟΙ !!!!!!!!!!!!!!!!
ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΠΙΣΤΟΙ !!!!!!!!!!!
ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΟΒΟ ΘΕΟΥ ,ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΟΣ !!!!!!!!!!!!!!
ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ......... !!!!!!!!!!!!!
ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ ΑΝΟΜΙΑΣ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Δημοσίευση σχολίου