Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος
Προσωπικός Αριθμός και Εκκλησία
Η κατάσταση αυτή με τον δυσώνυμο, γιά τις ατομικές ελευθερίες, αριθμό σε συνδυασμό με την περιρρέουσα διεθνή ατμόσφαιρα που ορέγεται φρέσκου αίματος, μας έχει οδηγήσει όλους σχεδόν σε μιά πνευματική και σωματική “κακομοιριά”.
Άνθρωποι μπλεγμένοι και τρομαγμένοι δεν ξέρουν κατά που να πάνε γιά να αναπαυθούν λίγο και να βρουν την άκρη του κουβαριού μαζί με λίγη παρηγοριά.
Άλλοι πάλι αναλώνονται σε διαδικτυακά “σεργιάνια” που με σιγουριά οδηγούν στον τρόμο, την απελπισία, την μελαγχολία, την ανησυχία.
Κι εγώ που γράφω αυτές τις λίγες γραμμές δεν έχω ισορροπήσει ακόμα και μην νομίσετε ότι έχω βρει απαντήσεις σε όλα τα θέματα που ανεφύησαν τελευταία.
Μας σερβίρουν” νοθευμένο” προϊόν (Προσωπικός Αριθμός, στο εξής ΠΑ) με υψηλή περιεκτικότητα σε πνευματικό “αλκοόλ” και περιμένουν να το πιούμε μονορούφι. Άντε, στην υγειά μας, και άσπρο πάτο!
Περίπου 400.000 “πότες” Έλληνες το κατέβασαν ήδη.
Θα υπάρξουν πολλοί άλλοι, προϊόντος του χρόνου.
Κάποιοι απογοητεύθηκαν από τη στάση της Εκκλησίας που διά στόματος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου είπε τα αυτονόητα. Ή μάλλον τα επανέλαβε γιατί ακριβώς τα ίδια μας είπε και η Πολιτεία.
Και είπε το αυτονόητο. Γιατί, λοιπόν, αντιδράτε μερικοί; Σας είπε. Δεν είναι πνευματικό το θέμα αυτό και δεν εξανάγκασε κανέναν να παραλάβει τον ΠΑ, όπως πνευματικό δεν ήταν και το θέμα των εμβολίων κατά του κόβιντ 19. Και πάλι, τότε, μερικοί παρεξήγησαν την ΔΙΣ και έσπευσαν να επιβάλλουν τα εμβόλια – συχνά με τιμωρίες και απειλές και μέτρα βασιλικώτερα του βασιλέως.
Διότι η Εκκλησία απηύθυνε στο λαό ισχυρή σύσταση αλλά ουδέποτε υποχρέωσε κανέναν, συνεπώς δεν παραβίασε το αγαθό της ελευθερίας των προσώπων.
Στην περίπτωση του ΠΑ προέβη σε ανάλογη ανακοίνωση.
Δηλαδή;
1) Το θέμα δεν είναι πνευματικής φύσεως, άρα δεν υποχρεώνεται κανένας να ακολουθήσει την όποια προτεινόμενη ενέργεια.
2) Επανέλαβε τα όσα ήδη γνωρίζαμε από τις ανακοινώσεις της Πολιτείας μέσω διαφόρων ΜΜΕ όσον αφορά το τι ακριβώς είναι ο ΠΑ.
Με μιά διαφορά.
Ότι δεν τονίστηκε το θέμα της καταστρατηγήσεως της ελευθερίας των προσώπων ενός εκάστου εξ ημών. Αλλά πάλι δεν θα μπορούσε να το θέσει το θέμα αυτό γιατί η ελευθερία του προσώπου, το αυτεξούσιο δηλαδή, συνιστά θεολογικότατο θέμα και αυτό θα ακύρωνε την παράγραφο 1.
3) Μας πληροφόρησε πως η ταυτοποίησή μας ως προσώπων από τις αρχές θα γίνεται παράλληλα με τον ΠΑ και τον συμβατικό γνωστό τρόπο (αστυν. ταυτότητα, διαβατήριο, κλπ). Πολύ σωστό κι αυτό. Και έγκυρο.
Βέβαια, μόνο μέχρι τη λήξη ισχύος των αστυνομικών ταυτοτήτων ενώ μετά μόνο με τον ΠΑ.
Ε, ας πούμε ότι εδώ λίγο φάλτσαραν οι νομικοί σύμβουλοι της Εκκλησίας. Λιγουλάκι. Όσο πατάει η γάτα που λέει ο λαός.
4) Συνεχίζει η ανακοίνωση της ΔΙΣ :
“Επομένως ως προς τον «προσωπικό αριθμό» δεν μπορεί να εγερθεί ούτε επιφύλαξη θεολογικής φύσεως ούτε ισχυρισμός περί αντισυνταγματικού περιορισμού των ατομικών ελευθεριών (π.χ. προσωπικών δεδομένων) λόγω της αντικαταστάσεως τριών υφισταμένων αριθμών μητρώου από ένα ενιαίο αριθμό”.
Με πολύ σεβασμό να θέσω 4 ερωτήματα. Όχι προς απάντησιν διότι μάλλον είναι ρητορικά.
α) Η παραλαβή από όλους μας του ΠΑ (και ενστόλων!), υποστηρίζει η Εκκλησία με προφανή σχετική τοποθέτηση της νομικής της υπηρεσίας, δεν εγείρει θέματα θεολογικής φύσεως. Δεκτόν.
Όμως, η συνακόλουθη προσβολή – αριθμοποίηση του ανθρωπίνου προσώπου το οποίο πλέον θα παύσει να ταυτοποιείται ως πρόσωπο με όνομα δοθέν κατά το πλείστον με το άγιον Βάπτισμα είναι όχι μόνο θεολογικό θέμα αλλά και δογματικό. Προσβάλλει άμεσα το ανθρωπολογικό δόγμα της Εκκλησίας μας. Ναι ή ου;
Άρα το θεολογικό κομμάτι δεν είναι ο ΠΑ αλλά ο άνθρωπος που θα τον παραλάβει και θα μετατραπεί σε…νούμερο!
β) Υποστηρίχθηκε από τους νομικούς της Εκκλησίας πως δεν περιορίζονται τα συνταγματικώς κατοχυρωμένα δικαιώματα του ανθρώπου.
Θα μπορούσε κάποιος εκ των νομικών αυτών, έστω ανωνύμως, να μας δώσει τα “φώτα” του, ώστε να κατανοήσουμε το σκεπτικό του;
Διότι δε μπορώ, αληθινά, να σκεφτώ ότι υπάρχει νομικός ο οποίος βλέπει μέχρι την επίδοση του αριθμού αυτού και όχι στο επέκεινα, στις επιπτώσεις που θα έχει η κίνηση αυτή η οποία δεν πρόκειται μετά να καταργηθεί ποτέ, πάνω στον άνθρωπο και την ελεύθερη μετακίνησή του και την απεριόριστη δυνατότητα των συναλλαγών του – όχι μόνο με το δημόσιο.
Πώς γίνεται ποτέ να μην χαρακτηρίζεται κάποιο μέτρο που περιορίζει τις ατομικές ελευθερίες ως αντισυνταγματικό;
Συγγνώμη, δεν παροικείτε σεις στην Ιερουσαλήμ; Δεν ακούσατε ότι όταν επιβληθεί ο ΠΑ το να μην συναινεί κάποιος πολίτης σ’ αυτόν θα σημαίνει τον πλήρη αποκλεισμό του από την υπόλοιπη κοινωνία, τις δημόσιες παροχές, την περίθαλψη, την παιδεία, την εργασία, την ιδιοκτησία;
γ) Γιατί παρουσιάζετε το θέμα ως υποχρεωτικό και λήξαν; Καμμία διάταξη νόμου δεν ψηφίστηκε ώστε να καταργηθεί νωρίτερα η ισχύς των παλαιού τύπου ταυτοτήτων. Συνεπώς, δεν υπάρχει κανένας λόγος να καλεί η Πολιτεία και να συναινεί η Εκκλησία στο να σπεύσουμε οι πολίτες να πάρουμε αυτοβούλως τον ΠΑ σε αντίθεση με το τι ισχύει αυτή τη στιγμή σε αρκετές άλλες χώρες της Ευρώπης.
δ) Να ρωτήσω επίσης.
Οι εκατοντάδες χιλιάδες των λαθρομεταναστών που δεν κουβαλάει η Πολιτεία γιά εποχιακές εργασίες στη χώρα μας αλλά όλοι αυτοί που θέλουν με το στανιό και λίαν ανεπιτυχώς, ως τώρα, να ενσωματώσουν στην κοινωνία μας, θα πάρουν ΠΑ;
Που θα τους βρουν όλους αυτούς, πολλοί εκ των οποίων είναι παντελώς αγνώστου διαμονής;
Αυτοί θα κυκλοφορούν ελεύθεροι, δίχως ΠΑ (εδώ ούτε διαβατήρια δεν έχουν μπαίνοντας στη χώρα);
Πως θα ταυτοποιούνται όλοι αυτοί;
Εμείς δεν θα μετέχουμε πχ της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης του κράτους χωρίς ΠΑ. Αυτοί;
Πολλά άλλα έχω να πώ αλλά δεν “δύνασθε βαστάζειν”, κύριοι, οπότε σταματώ εδώ.
Στο διά ταύτα. Η επίδοση του ΠΑ στους πολίτες συνιστά θεολογικό θέμα το οποίο καλείται ο καθένας μας να αντιμετωπίσει εν τη ελευθερία του.
Και σίγουρα εγείρεται και θέμα αντισυνταγματικότητας. Διότι μπορεί να διατυπώνουν πολλοί την άποψη ότι ο συγκεκριμένος νόμος δεν αντίκειται στο Σύνταγμα αλλά…
Πρέπει και να συμφωνεί με αυτό.
Ουδείς λόγος βιασύνης λοιπόν.
Ελπίζω δε να μη προβεί η Πολιτεία σε πράξεις μη σύννομες, ύπουλες και παραπλανητικές για τους πολίτες, όπως έντονα φημολογείται διότι τότε θα, εκτεθεί και η Εκκλησία μας.
Καλό αγώνα και καλή φώτιση σε όλους μας
2 σχόλια:
Ταυτότητες – Προσωπικός αριθμός και Εκκλησία του Δεσπότη Χριστού.
Θὰ ἐπαναλάβουμε τὶς ρήσεις τῶν Ἁγίων μας προκειμένου νὰ κατανοήσουν οἱ πιστοὶ τὸν κίνδυνο ποὺ διατρέχουν.
Ἅγιος Πορφύριος 1982: «Θὰ ‘ρθεῖ ἐποχὴ ποὺ θὰ σᾶς δώσουνε ὅλους μία κάρτα καὶ μετὰ θὰ ἀκοῦτε στὴν τηλεόραση: “Κλέψανε τὴν κάρτα τοῦ Γεράσιμου, πήγανε στὴν τράπεζα καὶ τοῦ σηκώσανε ὅλα τὰ λεφτά!”.
Μετὰ ἀπὸ λίγο θὰ ξαναλένε: “Πήρανε τὴν κάρτα τοῦ τάδε καὶ τοῦ κλέψανε ὅλα τὰ λεφτά”, κι αὐτὸ συνέχεια θὰ ἐπαναλαμβάνεται. Ὅλα αὐτὰ ποὺ θὰ λένε θὰ εἶναι ψέματα! Μετὰ θὰ σᾶς ποῦνε: “Γιὰ νὰ μὴ σᾶς κλέψουνε τὴν κάρτα σας νὰ βάλετε τὸν προσωπικό σας ἀριθμὸ καὶ τὰ στοιχεῖα σας ἐπάνω σας, δηλαδὴ νὰ σφραγιστεῖτε καὶ κανεὶς πλέον δὲν θὰ μπορεῖ νὰ σᾶς τὰ κλέψει. Ἔτσι θὰ λυθεῖ τὸ πρόβλημα…”! Αὐτὰ εἶναι τὰ σχέδιά τους»
Ἅγιος Παΐσιος 1987: «Τὸ παράξενο ὅμως, καὶ πολλοὶ πνευματικοὶ ἄνθρωποι ἐκτὸς ποὺ δείνουν δικὲς τῶν ἑρμηνεῖες, φοβάνται καὶ αὐτοὶ τὸ κοσμικὸ φόβο τοῦ φακελλώματος, ἐνῶ ἔπρεπε νὰ ἀνησυχοῦν πνευματικά, καὶ νὰ βοηθήσουν τοὺς Χριστιανοὺς μὲ τὴν καλὴ ἀνησυχία, καὶ νὰ τοὺς τονώνουν στὴν πίστη, νὰ νιώθουν θεϊκὴ παρηγοριά.
Ἀπορῶ! Δὲν τοὺς προβληματίζουν ὅλα αὐτὰ τὰ γεγονότα; γιατί δὲν βάζουν ἔστω ἕνα ἐρωτηματικὸ γιὰ τὶς ἑρμηνεῖες τοῦ μυαλοῦ τους; Κι ἂν ἐπιβοηθοῦν τὸν ἀντίχριστο γιὰ τὸ σφράγισμα, πὼς παρασύρουν καὶ ἄλλες ψυχὲς στὴν ἀπώλεια; Αὐτὸ ἐννοεῖ· “…τὸ ἀποπλανᾶν, εἰ δυνατὸν καὶ τοὺς ἐκλεκτούς”. (Μάρκ. ιγ’). Θὰ πλανεθοῦν, αὐτοὶ ποὺ τὰ ἑρμηνεύουν μὲ τὸ μυαλό».
Καὶ προσθέτει: «Μετὰ λοιπὸν ἀπὸ τὴν κάρτα, καὶ τὴν ταυτότητα, “τὸ φακέλλωμα” γιὰ νὰ προχωρήσουν πονηρὰ στὸ σφράγισμα, θὰ λένε συνέχεια στὴν τηλεόραση, ὅτι πῆρε κάποιος τὴν κάρτα τοῦ δείνα καὶ τοῦ σήκωσε τὰ χρήματα ἀπὸ τὴν τράπεζα.
Ἀπὸ τὴν ἄλλη μεριά, θὰ διαφημίζουν “τὸ τέλειο σύστημα”΄ τὸ σφράγισμα στὸ χέρι ἢ στὸ μέτωπο μὲ ἀκτίνες λέϊζερ, ποὺ δὲν θὰ διακρίνεται ἐξωτερικά, μὲ τὸ 666 τὸ ὄνομα τοῦ ἀντιχρίστου.
Δυστυχῶς καὶ πάλι “ὁρισμένοι γνωστικοὶ” θὰ φασκιώνουν τὰ πνευματικά τους τέκνα σὰν τὰ μωρά, δῆθεν γιὰ νὰ μὴν στενοχωροῦνται· “δὲν πειράζει αὐτό, δὲν εἶναι τίποτα, ἀρκεῖ ἐσωτερικὰ νὰ πιστεύετε!”
Γέροντας Ἀμβρόσιος Λάζαρης: «Εἴτε πάρεις τὴν ταυτότητα καὶ τὴν ἔχεις στὴν τσέπη δὲν εἶναι τὸ ἴδιο ἂν τὴν εἶχες στὸ μέτωπο, σφραγισμένος»; Δὲν ὑπάρχει καμμία διαφορά… Θὰ γίνει σύγχυση στὸ λαό. Οἱ πνευματικοὶ νὰ φροντίσουν ὥστε τὰ πνευματικὰ παιδιά τους νὰ μὴν πάρουν τὴν ταυτότητα! Τότε θὰ εἶναι μερικοὶ ἐπίσκοποι ποὺ (ἀκόμα) θὰ κρατοῦν… Μόνο σ’ αὐτοὺς θὰ πειθαρχοῦμε! Ὅσοι δὲν πάρουν ταυτότητα! Αὐτοὶ ποὺ πῆραν ταυτότητα δὲν ἔχουν μέρος μὲ τὸν Χριστό! Δὲν ἔχομε καμμία ἐπικοινωνία, καμμία σχέση μ’ αὐτούς. Χρειάζεται πίστη. Δὲν θὰ μᾶς ἀφήσει ὁ Κύριος!»
Ὁ παπὰ –Φώτης Λαυριώτης ἤξερε ὅτι αὐτὸ τὸ ἠλεκτρονικὸ σφράγισμα θὰ τὸ ἐπιβάλουν καὶ στοὺς ἀνθρώπους καὶ αὐτὸ τὸν ἀπασχολοῦσε πολύ. Μάλιστα μετὰ τὸ θάνατο του ἐμφανίστηκε σὲ ἐνύπνιο σὲ κάποιον ἱερέα καὶ τοῦ ἔδωσε ρητὴ ἐντολὴ νὰ ἐνημερώσει τοὺς ἀνθρώπους νὰ μὴν παραλάβουν τὴν κάρτα τοῦ πολίτη θεωρώντας τὴν ἐπικίνδυνη γιὰ κάθε χριστιανό. (Νικόλαος Καλίτσας, «Πάπα-Φώτης Λαυριώτης, ἀφανὴς ὁδοιπόρος τοῦ Χριστοῦ»). Ἡ κ. Βασιλική, ποὺ ὑπηρετοῦσε τὸν παππούλη στὸ χωριό, μᾶς ἀποκάλυψε ποιὲς χαρακτηριστικὲς κουβέντες του θυμᾶται κι ἐκείνη ἀπάντησε: «Λέει συνέχεια πὼς θὰ ἔρθουν δύσκολα χρόνια. Πὼς ὁ Χριστιανισμὸς θὰ δοκιμαστεῖ, ἀλλὰ δὲ θὰ χαθεῖ. Ἐκνευρίζεται μὲ τὸν ἀριθμὸ τοῦ ἀντίχριστου, τὸ 666, καὶ συμβουλεύει, ὅταν θὰ ἔλθουν ἐκεῖνες οἱ πονηρὲς ἡμέρες νὰ φύγουμε στὰ βουνά, γιὰ νὰ μὴ σφραγιστοῦμε».
Γέροντας τῶν Ἀγράφων – π. Παναγιώτης Τσιώλης: «Εἶναι ἐντολὴ τοῦ Χριστοῦ νὰ μὴν πάρουν οἱ χριστιανοὶ τὶς νέες ταυτότητες. Θὰ ἔρθει ἡ στιγμὴ ποὺ πολλοὶ ραβδοῦχοι (Ἀρχιερεῖς) θὰ προπαγανδίζουν τὶς νέες ταυτότητες καὶ θὰ λειτουργοῦν ὡς τυφλὰ ὄργανα τοῦ διαβόλου… Μακάρι – μακάρι νὰ μὴν πέσουν στὸ στόμα τοῦ λύκου οἱ ραβδοῦχοι μας… Γιατί ἂν πέσουν θὰ καταστοῦν συγκάτοικοι τῶν σταυρωτῶν τοῦ Κυρίου μας στὴν Κόλαση. Ὅταν θὰ κυκλοφορήσουν οἱ νέες ταυτότητες θὰ ἀρχίσουν καὶ τὰ γεγονότα τῆς Πόλης».
Γέροντας Σάββας Ἀχιλλέως: Νὰ στερεώσει ὁ Χριστὸς μας ὅλους τοὺς ἀνθρώπους νὰ μὴν πάρει κανεὶς τὸ χάραγμα. Τώρα εἶναι ἡ ἀρχὴ ὠδίνων. Θὰ ἔρθουν χειρότερα. Τὸ δυσκολότερο θὰ εἶναι ὅταν αὔριο θὰ θέλουν νὰ μᾶς δώσουν τὴν Κάρτα τοῦ Πολίτη, τὴν κάρτα τοῦ Ἀντιχρίστου. Προσέξτε τὸ σημεῖο τοῦτο:
– Κάρτα δὲν θέλουμε. Κάρτα ἔχουμε. Ταυτότητα ἔχουμε. Δὲν θέλουμε ἄλλη!.
-Θὰ φωνάζει ὁ Ἀντίχριστος:
– Εἶναι εὐκολία, εἶναι εὐκολία, εἶναι εὐκολία.
«Πάρτε την, δεν είναι τίποτα», θα λένε κάποιοί. «Όταν έχεις τον Χριστό μέσα σου, έξω, ότι και αν κάνεις δεν είναι τίποτα». Δηλαδή, όταν πάρω την ταυτότητα του αντιχρίστου, δεν είναι τίποτα;
Προσέχετε μὴν πλανηθεῖτε!
Μὴ σᾶς πλανήσει ὁ διάβολος καὶ δὲν τὸ πάρετε μυρωδιὰ καὶ σᾶς σφραγίσει.
Πρόσεχε νὰ μὴν πλανηθεῖς! Ἐσὺ πηγαίνεις ὅπως πάει τὸ ἀρνί, σκύβει τὸ κεφαλάκι του καὶ προχωρεῖ.Τουλάχιστον σ’ αὐτὴν τὴν περίπτωση νὰ γίνουμε «ἀγριοκάτσικα» βρὲ παιδάκι μου! Τὸ ἀγριοκάτσικο ποὺ δὲν στέκει, ποὺ δὲν μπορεῖς νὰ τὸ πιάσεις.
Ἔτσι νὰ γίνουμε, γιὰ νὰ μὴν μᾶς πιάσει ὁ Ἀντίχριστος…»
Δημοσίευση σχολίου