12 Μαΐ 2020

Οι Εκκλησίες ανοίγουν…θα πάμε;


Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΑΝΟΙΓΟΥΝ... ΘΑ ΠΑΜΕ;
Τζανάκης ΓεώργιοςἈκρωτήρι Χανίων
Πλησιάζουν οἱ μέρες ποὺ οἱ Ἐκκλησιὲς θὰ ἀνοίξουν. Ἤδη οἱ καλοὶ ποιμένες, ποὺ δέχθηκαν ἀδιαμαρτύρητα τὶς ἐντολὲς τῶν  κυβερνωμένων κυβερνητῶν καὶ τὶς ἔκλεισαν,  προσμένουν  τὰ «πιστά παιδιά της Ἐκκλησίας» νὰ πᾶνε...
 Ἑδὼ, στὴν Κρήτη, ἐπὶ παραδείγματι:
 «Ἡ Ἐκκλησία Κρήτης προσμένει ἀγαπητικά τά πιστά παιδιά Της, τήν Κυριακή, 17η Μαΐου 2020, πού θά τελεσθεῖ καί πάλι ἡ Θεία Λειτουργία μέ συμμετοχή πιστῶν». Ανακοινωθέν 07-05-2020
Ἡ στάσις τῶν ἐπισκόπων, ἦταν δουλοπρεπὴς, ἐνδοτικὴ, καὶ ἐντελῶς ἀντίθετος πρὸς τὸ ὀρθόδοξο, ὁμολογιακὸ καὶ φιλελεύθερο  φρόνημα (ἐννοοῦμε τὴν θεόσδοτη ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου ὄχι τὰ πολιτικὰ φιλελεύθερα φληναφήματα) –γεγονὸς ποὺ οἱ ἵδιοι (οἱ ἐπίσκοποι) οὔτε καὶ τώρα τὸ παραδέχονται, ποὺ ἔχει ἀποδειχθεῖ ἀπὸ τὰ γεγονότα ὅτι μόνον ἡ Ἐκκλησία στοχοποιήθηκε, κυνηγήθηκε, χλευάστηκε καὶ ταπεινώθηκε. Γιὰ νὰ μὴν ἀναλάβουν τὶς εὐθῦνες τους καὶ «λογοδοτήσουν» γιὰ τὶς ἐνέργειές τους.

Ὅμως καὶ ἡ στάσις τῶν ἱερέων δὲν ἦταν ἡ ἁρμόζουσα. Ὁ ὀρθόδοξος παπᾶς, ποὺ πονεῖ καὶ ἐνδιαφέρεται καὶ θυσιάζεται γιὰ τὸ ποίμνιό του, ὁ μερακλῆς τσομπάνος –ποὺ ἔλεγε ὁ παπα-Δημήτρης ὁ Γκαγκαστάθης- μᾶλλον εἶναι εἶδος πρὸς ἐξαφάνισιν καὶ δὲν βλέπω καμμιὰ ΜΚΟ νὰ ἐνδιαφέρεται... Οἱ δὲ χειροτονοῦντες ἐπίσκοποι φαίνεται ὅτι περισσότερο νοιάζονται γιὰ ὑπάκουους ὑπαλλήλους, γιὰ στάχτες ποὺ νὰ τοὺς δίνουν ὅποια μορφὴ θέλουν, παρὰ γιὰ «πυρὸς φλόγες».
  Δὲν λείπουν βεβαίως καὶ ὅσοι ἀντιστάθηκαν, στὸν βαθμὸ ποὺ μποροῦσαν καὶ ἀνάλογα μὲ τὸ θᾶρρος ποὺ διέθεταν.  Ἀρκετοὶ κράτησαν ἀνοιχτὲς τὶς ἐκκλησίες τους, λειτουργοῦσαν μὲ λίγους ἤ περισσότερους ἀνθρώπους πλὴν τῶν ψαλτῶν, ἄλλοι ἔτρεχαν σὲ ἐξωκλήσια ἤ σὲ σπίτια, μεσάνυχτα ἤ ξημερώματα διὰ τὸν φόβον τῶν συγχρόνων Ἰουδαίων τῆς πολιτείας καὶ τῶν ἐκσυχρονισμένων ρουφιάνων τῆς διπλανῆς πόρτας, ποὺ τηλεφωνοῦσαν στὴν ἀστυνομία. Καὶ συνήθως αὐτοὶ δὲν ἦσαν «οἱ δοκοῦντες στῦλοι εἶναι». Δὲν ἦσαν οἱ «πνευματικοὶ», οἱ σοβαροὶ ποιμένες μὲ τὰ πνευματικοπαίδια καὶ τὶς ὁμιλίες καὶ τὶς δράσεις... Ἦταν κάποιοι ποὺ δὲν εἶχαν τέτοιες περγαμηνές, οἱ τελευταῖοι, οἱ περίπου προβληματικοί, οἱ κάπως ἐλλατωματικοί... Αὐτοὶ κυρίως -δὲν εἶμαι ἀπόλυτος διότι μιλῶ γιὰ ὅσα ξέρω καὶ ὅσα ξέρω καὶ ἀκούω δὲν εἶναι τὸ ὅλον- κράτησαν ὅσο μποροῦσαν καὶ μείωσαν στὰ μάτια τοῦ λαοῦ, τὸν ἐξευτελισμό τοῦ κλήρου.
 Κάποιο «σοβαροὶ» πνευματικοὶ, ἀφοὺ ἔκλεισαν τοὺς ναοὺς (λὲς καὶ τοὺς ἔχτισαν μὲ τὰ λεφτά τους καὶ ἦταν ἰδιοκτησίες τους) καὶ ἀνάγκασαν τοὺς ἀνθρώπους νὰ ψάχνουν νὰ βροῦν ἐκκλησία ἤ ἄλλο χῶρο γιὰ νὰ λειτουργηθοῦν καὶ νὰ κοινωνήσουν, ὅταν πῆγαν νὰ ἐξομολογηθοῦν τοὺς μέμφθηκαν ὅτι ἐνήργησαν χωρὶς εὐλογία (!!!) καὶ τοὺς ἀπαγόρευσαν νὰ ξαναπᾶνε σὲ τέτοια λειτουργία!!! Τέτοιου εἴδους ὑπακοὲς  ζητᾶνε κάποιοι σύγχρονοι πνευματικοί!!! Τόση συναίσθησις ὑπάρχει. Δὲν φτάνει ποὺ πρόδωσαν τὴν ἱερωσύνη τους δεχόμενοι νὰ κλείσουν οἱ ναοὶ τους (γιατὶ περὶ αὐτοῦ πρόκειται), ἀντὶ νὰ ἀντισταθοῦν ἔως ἐσχάτων· ἄς σταματοῦσαν ἐκεῖ τουλάχιστον. Ἐντάξει, φόβος, σύγχυσις,  ἐνίοτε σχετικὴ ἀσχετωσύνη, κακομοιριὰ, ὅτι θὲς πές. Νὰ παρεμποδίζουν, ὅμως, τοὺς ταλαίπωρους πιστοὺς νὰ ψάξουν νὰ βροῦν λειτουργία νὰ πᾶνε καὶ νὰ θέτουν καὶ ζήτημα ὑπακοῆς ξεπερνᾶ κάθε προσδοκία ἀκόμη καὶ τοῦ ἴδιου τοῦ ... διαβόλου. Ἄς μὴν προχωρήσουμε γιατὶ θὰ ποῦμε βαρειὲς κουβέντες... καὶ δὲν βλέπω πιθανότητες συναισθήσεως.
Τώρα ποὺ θὰ ἀνοίξουν, λοιπὸν, οἱ ἐκκλησιὲς καὶ θὰ τρέξουν οἱ πνευματοφόροι πατέρες νὰ ὑποδεχτοῦν τὰ τέκνα τους ποὺ μὲ «πόνο ψυχῆς στερήθηκαν τόσον καιρὸ» -γιατὶ ποτέ οἱ ἴδιοι δὲν ἄνοιξαν τὶς ἐκκλησίες οὔτε ἄφησαν κανέναν νὰ μπεῖ μέσα, τώρα ποὺ «ἡ ἐκ Θεοῦ δοκιμασία» παρῆλθε, τώρα ποὺ τὰ σκοτεινὰ νέφη διελύθησαν καὶ φάνηκε τὸ φῶς τοῦ ἡλίου, γιὰ φανταστεῖτε νὰ πᾶνε στὶς ἐκκλησιές τους , νὰ χτυπήσουν τὶς καμπάνες καὶ νὰ μὴν παρουσιαστεῖ .... κανένας. Κανένας!!! Οὔτε πρόσφορο νὰ τοὺς πᾶνε. Τίποτα. Κανεὶς.
Τί θὰ κάνουν τότε οἱ ποιμένες αὐτοί; Θὰ σκεφτοῦν; Θὰ προβληματιστοῦν γιὰ τὶς πράξεις τους; Θὰ ρωτήσουν: γιατί; Θὰ ἔρθουν σὲ συναίσθησι; Βέβαια γιὰ νὰ συμβῇ κάτι τέτοιο θὰ πρέπει καὶ οἱ πιστοὶ νὰ καταλαβαίνουν τὶ γίνεται γύρω τους. Νὰ καταλαβαίνουν ποὺ βρίσκονται. Ποιὰ εἶναι ἡ θέσι τους στὴν ἐκκλησία. Νὰ πιστεύουν σωστά, ὀρθόδοξα.
Θὰ πεῖ κανεὶς : μὰ γίνονται τέτοια πράγματα; Ἔχουν συμβεῖ τέτοια; Τὰ πρόβατα νὰ μὴν  θέλουν τὸν ποιμένα; Βεβαίως. Διότι μιλοῦμε γιὰ λογικὰ πρόβατα , καὶ ὡς λογικὰ ὀφείλουν νὰ ἀκολουθοῦν τοὺς καλοὺς ποιμένες καὶ ὄχι τοὺς κακοὺς, διότι θὰ χαθοῦν. Ἀπὸ τὸ ξεκίνημα τῆς Ἐκκλησίας αὐτὸ ἦταν ξεκάθαρο καὶ ἦταν διδασκαλία τῶν ἁγίων πατέρων:
Εἶναι λογικὰ αὐτὰ τὰ πρόβατα καὶ τὰ κριάρια, καὶ ὄχι ἄλογα. Γιὰ νὰ μὴν πεῖ ποτὲ ὁ λαϊκὸς ὅτι: «Ἐγὼ εἶμαι πρόβατο καὶ δὲν ἔχω καμμιὰ εὐθύνη. Ὁ ποιμένας (ποὺ μὲ βόσκει) ἔχει τὴν εὐθύνη καὶ θὰ λογοδοτήσῃ γιὰ μένα». Γιατὶ ὅπως τὸ πρόβατο ποὺ δὲν ἀκολουθεῖ τὸν καλό ποιμένα θὰ τὸ φᾶνε οἱ λύκοι, ἔτσι καὶ ἐκεῖνο ποὺ ἀκολουθεῖ τὸν πονηρὸ ποιμένα εἶναι φανερὸ ὅτι θὰ τὸ καταφάει ὁ θάνατος (ὁ πνευματικός). Γι᾿ αὐτὸ νὰ ἀπομακρύνεστε ἀπὸ τοὺς φθοροποιούς ποιμένες.
Λογικὰ γὰρ τὰ πρόβατα καὶ οἱ κριοί οὗτοι, ἀλλ᾿οὐκ ἄλογα· ἵνα μή ποτε εἴπῃ ὁ Λαϊκός «Ὅτι ἐγὼ πρόβατόν εἰμι, καὶ οὐ ποιμὴν, καὶ οὐδένα λόγον ἐμαυτοῦ ποιήσομαι, ἀλλ᾿ ὁ ποιμὴν ὅψεται, καὶ αὐτὸς μόνος εἰσπραχθήσεται τὴν ὑπὲρ ἐμοῦ δίκην». Ὤσπερ γὰρ τῷ καλῷ ποιμένι τὸ μὴ ἀκολουθοῦν πρόβατον, λύκοις ἔκκειται εἰς διαφθορὰν, οὕτω τῷ πονηρῷ ποιμένι τὸ ἀκολουθοῦν, πρόδηλον ἔχει τὸν θάνατον ὅτι κατατρώξεται αὐτό. Διὸ φευκτέον ἀπὸ τῶν φθορέων ποιμένων.
PG 1 σ.633 ΑB  ΑΓΙΟΣ ΚΛΗΜΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
Ὅποιοι θέλουν ἄς ρωτήσουν πραγματικοὺς πνευματικοὺς μὲ φόβο καὶ πείρα  Θεοῦ, ἤ ἄς μελετήσουν τοὺς Πατέρες καὶ θὰ δοῦν ὅτι ἔτσι εἶναι.
 Καὶ ἔχουμε τέτοια παραδείγματα; Ἔχουμε. Ἄς ἀναφέρω ἕνα:
Ὅταν ἐπέστρεψαν ἀπὸ τὴν ψευδοσύνοδο τῆς Φερράρας Φλωρεντίας οἱ ἡμέτεροι καὶ μετὰ πολλὲς προσπάθειες βρέθηκε ἄνθρωπος νὰ ἀνεβῇ στὸν Πατριαρχικὸ θρόνο, μὲ τὴν ὑποχρέωσι, ὅμως, νὰ προχωρήσει ἐμπράκτως τὴν ἔνωσι, ὁ Κυζίκου ἦταν αὐτὸς, κατὰ τὴν ἐνθρόνησί του τὸν συνόδευε ὁ Λατινεπίσκοπος Χριστοφόρος σ᾿ ὅλη τὴν διαδρομὴ καὶ δὲν ξεκολοῦσε ἀπὸ πάνω του.  
Ἠτοιμάσθη τοίνυν ὁ Κυζίκου καὶ ἐδέξατο τὸ μήνυμα. Προσκαλέσατο δὲ καὶ τὸν Τραπεζοῦντος καὶ τὸν Ἡρακλείας παραγενέσθαι ἐν τῷ μηνύματι καὶ οὐκ ἦλθον. Τῇ Τετράδι οὖν, καθ᾿ ἥν ἀποδίδοται ἡ ἑορτὴ τῆς ἁγίας τοῦ Χριστοῦ ἀναστάσεως, ἥτις ἦν καὶ Τετάρτη τοῦ Μαΐου ἦλθεν εἰς τὰ βασίλεια καὶ προεβλήθη παρὰ τοῦ βασιλέως Πατριάρχης. Παρῆμεν δὲ καὶ ἡμεῖς καὶ ἐν τῷ μηνύματι καὶ ἐν τῇ προβλήσει καὶ προεπέμπομεν αὐτὸν εἰς τὸ Πατριαρχεῖον. Παρὴν δὲ καὶ ὁ τοῦ Πάπα Λατινεπίσκοπος ὁ  Χριστοφόρος παρ᾿ὅλην τὴν ὁδὸν πλησιάζων τῷ δεξιῷ μέρει τοῦ Πατριάρχου καὶ μηδόλως αὐτοῦ ἀφιστάμενος. (Συρόπουλου Ἀπομνημονεύματα. Vera Historia Unionis non Verae inter Graecos et Latinos. Adriani Vlaco. MDCLX  σελ 336-7)
Αὐτὸ βέβαια προκαλοῦσε περισσότερη μέμψιν ἐναντίον του ἀπὸ τὸν λαὸ καὶ ἀποστροφὴ διότι ἀποδείκνυε ὅτι ἀποδέχεται τὸν λατινισμό.
Τοῦτο δὲ καὶ πλείονα μέμψιν ἀπὸ τοῦ λαοῦ καὶ ἀποστροφὴν προὐξένει τῷ Πατριάρχῃ ὡς ἀποδεχόμενον τὸν λατινισμόν.(.π. σελ.337)
Καὶ ἀντιμετώπιζε λαὸς μὲ πολλὴ ἀηδία τὶς εὐλογίες τοῦ πατριάρχη καὶ πολλοὶ ὑποχωροῦσαν γιὰ νὰ μὴν τὸν βλέπουν νὰ εὐλογεῖ.
 Καὶ ἐδέχετο λαὸς τὴν εὐλογίαν τοῦ Πατριάρχου λίαν ἀηδῶς, τινὲς δὲ καὶ ὑπεχώρουν ἵνα μὴ θεωρῶσι τὴν εὐλογίαν αὐτοῦ. (.π. σελ.337)
Λέει , λοιπὸν αὐτόπτης Συρόπουλος: Θὰ προσθέσω καὶ ἕνα μικρὸ ἀφήγημα γιὰ νὰ δείξω τὸν θερμὸ ζῆλο πρὸς τὴν Ὀρθοδοξία τοῦ εὐσεβοῦς καὶ Χριστιανικωτάτου τούτου λαοῦ.
Προσθήσω δὲ και τι μικρὸν ἀφήγημα πρὸς παράστασιν τοῦ πρὸς τὴν ὀρθοδοξίαν θερμοῦ ζήλου τοῦ εὐσεβοῦς καὶ Χριστιανικωτάτου τοῦδε τοῦ λαοῦ καὶ ἄλλως χαρίεν. .(.π. σελ.337)
Καποιος ἱερέας ὀνόματι Θεοφύλακτος θέλησε νὰ δῇ πῶς γίνεται ἡ πρόβλησις τοῦ πατριάρχου. Δανείστηκε λοιπὸν ἕνα ἄλογο, γιατὶ δὲν εἶχε, καὶ ἦρθε στὰ ἀνάκτορα καὶ ἀφοῦ εἶδε τὴν πρόβλησι ἦρθε μαζί μας μέχρι τὰ πατριαρχεία (ἀκολούθησε τὴν πομπή). Μετὰ ἐπέστρεψε στὸ σπίτι του καὶ τὴν ὥρα τοῦ ἐσπερινοῦ χτύπησε τὴν καμπάνα. Ἦταν ἡ ἑορτὴ τῆς Ἀναλήψεως, ἀλλὰ κανένας δὲν παρουσιάστηκε στὸν ναό. Τὸ ἴδιο ἔγινε καὶ στὸν ὄρθρο καὶ πάλι κανεὶς δὲν ἦρθε. Περίμενε τὴν ὥρα τῆς Λειτουργίας νὰ τοῦ φέρει κανένας πρόσφορο καὶ δὲν τοῦ ἔφερε, γι᾿ αὐτὸ καὶ δὲν λειτούργησε. Ἐπειδὴ ἀγανάκτησε πῆγε σὲ κάποιους ποὺ συνήθιζαν νὰ ἐκκλησιάζονται στὸν ναό καὶ ρωτοῦσε γιὰ ποιὸ λόγο δὲν ἦρθαν στὴν ἐκκλησία τὴν ἡμέρα τέτοιας ἑορτῆς;
Ἱερεύς τις ἠθέλησεν ἰδεῖν ὅπως γίνεται ἡ τοῦ Πατριάρχου πρόβλησις, ὄνομα τῷ ἱερεῖ Θεοφύλακτος. Ἐδανείσατο οὖν ἵππον, οὐδὲ γὰρ ἐκέκτητο, καὶ ἦλθεν εἰς τὰ βασίλεια, καὶ ἰδὼν τὴν πρόβλησιν ἦλθε μεθ᾿ ἡμῶν μέχρι καὶ τοῦ Πατριαρχείου. Εἶτα ὑπέστρεψεν εἰς τὸ ἴδιον οἴκημα, καὶ κατὰ τὴν ὥραν τοῦ ἐσπερινοῦ ἐσήμανεν. Ἧν γὰρ ἑορτὴ τῆς ἀναλήψεως καὶ οὐδεὶς ἦλθεν εἰς τὸν ναὸν αὐτοῦ. Ὡσαύτως καὶ εἰς τὸν ὄρθρον καὶ οὐδεὶς ἦλθε. Ἐξεδέχετο δὲ καὶ εἰς τὴν ὥραν τῆς λειτουργίας, ἵνα φέρῃ τις αὐτῷ λειτουργίαν καὶ οὐκ ἔφερε, διὸ οὐδὲ ἐλειτούργησεν. Ἀγανακτήσας προσῆλθε τοῖς εἰωθόσιν ἐκκλησιάζεσθαι ἐν τῷ ναῷ καὶ ἠρώτα τίνος χάριν οὐκ ἦλθον ἐν τῇ ἐκκλησίᾳ ἑορτῆς οὔσης; (ὅ.π. σελ.337)
Αὐτοὶ τοῦ ἔλεγαν: «Ἐπειδὴ ἀκολούθησες τὸν Πατριάρχη καὶ ἐλατίνισες». Ἔλεγε ὁ ἱερεῦς: «Καὶ πῶς ἐλατίνισα; Ἐγὼ πῆγε ἀπλὰ γιὰ νὰ δῶ τὴν ἐνθρόνησι ποὺ ποτὲ δὲν εἶχα ξαναδεῖ. Οὔτε ἐφόρεσα τὰ ἄμφια, οὔτε ἔψαλα, οὔτε ἔκαμα τίποτε ἱερατικό. Πῶς λοιπὸν ἐλατίνισα;» Τοῦ εἶπαν: «Ἀλλὰ ἀνακατεύτηκες  καὶ συνοδοιπόρησες μὲ τοὺς λατινίσαντες μπροστὰ στὸν λατινόφρονα Πατριάρχη καὶ ἔφτανε μέχρι ἐσένα ἡ εὐλογία του. Τότε κουράστηκε νὰ τοὺς πείσῃ μὲ ὑποσχέσεις καὶ ὅρκους πῶς ποτὲ δὲν θὰ ξαναπλησιάσει τὸν Πατριάρχη ἤ ὅσους τὸν πλησιάζουν, καὶ μόλις κατάφερε νὰ τοὺς πείσῃ νὰ συνεχίσουν νὰ πηγαίνουν στὴν ἐκκλησία.
Οἱ δὲ ἔλεγον αὐτῷ: «Διότι ἠκολούθησας καὶ σὺ τὸν Πατριάρχην καὶ ἐλατίνισας». Ἔλεγεν οὖν ὁ ἱερεὺς «Καὶ πῶς ἐλατίνισα; Ἐγὼ ἀπῆλθον ἁπλῶς ἵνα ἴδω τὴν τάξιν μόνην ἥν οὐδέποτε εἶδον, καὶ οὔτε ἐφόρεσα, οὔτε ἔψαλα, οὔτε τι ἱερατικὸν ἐποίησα. Πῶς οὖν ἐλατίνισα;». Οἱ δὲ εἶπον: «Ἀλλ᾿ ἀνεμίχθης καὶ συνωδοιπόρεις μετὰ τῶν λατινισάντων, ἔμπροσθεν τοῦ λατινόφρονος Πατριάρχου, καὶ ἔφθανέ σοι ἡ εὐλογία αὐτοῦ». Τότε ἠγανάκτησεν ἵνα δυσωπῇ αὐτοὺς μεθ᾿ ὑποσχέσεων ἐνόρκων ὡς οὐκέτι ἀπελεύσεται εἰς τὸν Πατριάρχην ἤ εἰς τοὺς πλησιάζοντας αὐτῷ, καὶ μόλις ἠδυνήθη καταπεῖσαι αὐτοὺς συνέρχεσθαι πάλιν εἰς τὴν ἐκκλησίαν. (ὅ.π. σελ.337)
Καὶ καταλήγει ὁ Συρόπουλος: Ἄν καὶ τὸ προσθέσαμε στὸν λόγο σὰν κάτι εὐχάριστο, ὅμως μποροῦν ἀπ᾿ αὐτὸ ὅσοι θέλουν νὰ λάβουν ἀποδείξεις γιὰ τὸ ποιὰ διάθεσι ἔχει, μὲ τὴν χάρι τοῦ Θεοῦ, ὁ χριστιανικώτατος αὐτὸς λαὸς καὶ πόσο ἀποστρέφεται καὶ μισεῖ τὰ  νόθα καὶ τὰ ἀλλότρια.
 Εἰ οὖν ὥσπερ ἥδυσμά τι προετέθη τοῦτο τῷ λόγῳ, ἀλλ᾿ οὖν καὶ ἐκ τούτου ἔξεστι τοῖς βουλομένοις τεκμαίρεσθαι ὁποῖαν τινα διάθεσιν ἔχει Θεοῦ χάριτι περὶ τὰ ὑγιῆ τῆς ἐκκλησίας δόγματα ὁ Χριστιανικώτατος ὅδε λαός, καὶ ὅπως ἀποστρέφεται καὶ μισεῖ τὰ νόθα τε καὶ ἀλλότρια. .(ὅ.π. σελ.337)
Βλέπετε στάσι λαοῦ ὀρθοδόξου; Μόνο ποὺ παρακολούθησε τὸν λατινόφρονα πατριάρχη ὁ παπᾶς καὶ ὁ λαὸς δὲν πατοῦσε πόδι στὴν ἐκκλησία ποὺ λειτουργοῦσε. Ἐδὼ οἱ σύγχρονοι ἔχουν τερματήσει τὸν δείκτη. Ἔκλεισαν τὶς ἐκκλησίες, κατήργησαν τὴν λειτουργία (ἔβγαλαν ἔξω τὸν λαό) χώρισαν τὸ σῶμα τοῦ Χριστοῦ. Καὶ ὁ λαός μας τί θὰ κάνῃ; Μὰ «ὑπακοή».
Ὅμως τὸ παραπάνω παράδειγμα  ἄς τὸ λάβουν ὑπ᾿ ὅψιν τους οἱ κατὰ συντριπτικὴ πλειοψηφία μισθωτοὶ ποιμένες τοῦ λαοῦ. Ὅτι τὰ νόθα καὶ τὰ ἀλλότρια ποὺ αὐτοὶ δέχονται καὶ πάνε νὰ ἐπιβάλλουν (ἀπὸ τὴν προδοσία τῆς πίστεως στὸ  Κολυμπάρι, μέχρι τὸ λόγῳ ἐλλείψεως πίστεως κλείσιμο τῶν ἐκκλησιῶν)  ὁ λαὸς τὰ μισεῖ καὶ τὰ ἀποστρέφεται. Ὁ «χριστιανικώτατος λαός», ὅσος ἀπέμεινε ἀπὸ τὴν δράσι τόσων «πνευματικῶν». Καὶ μὴν καυχῶνται ἄν θὰ ξαναγεμίσουν οἱ ἐκκλησίες. Πρῶτον δὲν πᾶνε γι᾿ αὐτοὺς, ἀλλὰ γιὰ τὸν Ἔνοικο καὶ κατ᾿ ἀνάγκη τοὺς ἀνέχονται μὴ ἔχοντας ἄλλους, καὶ δεύτερον ἄς ἄναρωτηθοῦν τί οἱ ἴδιοι προσφέρουν σ᾿ αὐτοὺς τοὺς ἀνθρώπους, ἄξιο τῆς ἱερωσύνης ποὺ ἔχουν ταχθεῖ νὰ διακονήσουν. Καὶ δὲν εἶναι ἀξιότης ἡ δουλοπρέπεια καὶ ὁ φόβος  οὔτε καὶ ἡ εὐθυγράμησις μὲ τὶς ὅποιες (ἐνίοτε καὶ παράλογες) ἀξιώσεις τοῦ καίσαρα ποὺ ἐνῷ παριστάνει πῶς πιστεύει προωθεῖ τὴν ἐκπόρνευσι καὶ διαστροφὴ ἀκόμη καὶ ἀπὸ τὸ νηπιαγωγεῖο. Καὶ ὅμως δόθηκε τὸ δικαίωμα ἀπὸ τοὺς κληρικοὺς τῶν ἐσχάτων καιρῶν στὸν κάθε ἄρχοντα τοῦ κόσμου νὰ κάνει κουμάντο μέσα στὸν οἶκο τοῦ Θεοῦ. Στὸ Ἄλφα τῆς ἀξίας, τῆς Ἀρχῆς, τῆς μίας, λουτροκαμπινές ποὺ ἔλεγε πάλαι ποτὲ ὁ ἀοιδὸς , γιὰ τὴν Ἑλλάδα βέβαια. Μαζὶ ξεπουλιοῦνται, πίστι καὶ πατρίδα. Καὶ ἡμεῖς.... ἄλλοι ἄδομεν καὶ ἄλλοι γράφομεν...
ΥΓ: Ἐγὼ, καθ᾿ ὅλο τὸ διάστημα τῆς ἀπαγορεύσεως εἶχα τὸ «προνόμιο» νὰ μπορῶ νὰ πηγαίνω σὲ ὅλες τὶς καθημερινὲς ἀκολουθίες σὲ κάποιους ναούς (ὑποτίθεται ὅτι ψευτοβοηθῶ...) Ἡ ἐμπειρία τῶν ἄδειων ναῶν, εἰδικῶς τὴν Μεγάλη Ἐβδομάδα, ἦταν καταθλιπτική. (Γι᾿ αὐτὸ ἔγραψα τὸ κείμενο Λειτουργία κεκλεισμένων των θυρών.) Σοῦ ᾿ρχόταν νὰ κλαῖς. Δὲν μπορεῖ  νὰ συμβαίνῃ αὐτό. Ὄντως βιώνεις τὴν προδοσία τῆς ἐκκλησίας. Μιλῶ μὲ αὐτὸν τὸν ἰσοπεδωτικὸ καὶ βάναυσο λόγο, ἀλλὰ δὲν γίνεται διαφορετικά. Κάθε ἄλλο θὰ εἶναι ψέμα. Ἐγὼ ἔτσι τὸ ἔζησα. Ἀκόμα καὶ ἄν μποροῦσαν νὰ ἀποδείξουν οἱ διαπράξαντες τὸ ἔγκλημα,  ὅτι δὲν εἶναι ἔτσι (ποὺ δὲν μποροῦν, γι᾿ αὐτὸ περὶ ἄλλων τυρβάζουν) ἡ ψυχὴ ποὺ ἔζησε αὐτὸ τὸ αἴσχος (ποὺ συνεχίζεται) δὲν μπορεῖ νὰ τὸ δεχτῇ.
 Παρηγοροῦντη τὴν καρδιά, μὰ δὲ παρηγορᾶται.
 Λένε τση χίλια ψώματα, μὰ κείνη τ᾿ ἀφορᾶται.     

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κρυσταλλινη αληθεια απο τον κ. Τζανακη. Ειθε να αφυπνισει λαικους και κληρικους.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραίο. Μπράβο Γιώργο.

Δημήτριος Πρατσόλης είπε...

Ναι, Γιώργο, θα πάμε.
Θα πάμε στις ενορίες αυτών που τιμούν τα ράσα τους.
Που κράτησαν και συνεχίζουν να κρατούν τα λάβαρα της Ορθοδοξίας ψηλά.
Που δεν έσκυψαν το κεφάλι στον Καίσαρα.
Που δεν φοβήθηκαν πρόστιμα, μπάτσους και απειλές.
Που Λειτούργησαν σε γιαπιά, ανώγεια, σπίτια, γκαράζ και στις οπές της γης, για να μην στερηθεί το ποίμνιό τους το Σώμα και το Αίμα του Αναστάντος Χριστού...
Ναι, εκεί θα πάμε..
Τους άλλους που ...λάκισαν όταν η καταιγίδα μαινόταν, θα τους αφήσουμε να αναρωτιούνται γιατί δεν πηγαίνει πια ο κόσμος να ακούσει τα "πύρινα" κηρύγματά τους...
Να σε έχει ο Θεός καλά, να συνεχίζεις να γράφεις, αδερφέ.

Δημήτρης

Ανώνυμος είπε...

Ας κοιτάξει ο καθένας τις δικές του αδυναμίες. Είναι προτέρημα ενώ βλέπεις την αμαρτία του αδελφού σου να μην τον κατακρίνεις, αλλά να λειτουργήσεις θετικά. Δηλαδή να συνεργαστούμε να πάμε τη ζωή παρακάτω, με σιωπή και προσευχή.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν γνωρίζουμε πώς εγκλωβίστηκαν οι Επίσκοποι να κρατήσουν τη στάση που κράτησαν. Γνωρίζω ότι μεταξύ εκείνων υπάρχουν πολλοί φιλακόλουθοι και ασκητικοί, που δεν συμβιβάζονται με το πολύμορφο κακό. Γνωρίζω ότι όλοι αυτοί πόνεσαν με την όλη εξέλιξη των πραγμάτων, αλλά πάντα θέλουν να δίνουν προς τα έξω την εικόνα της ενότητας και όχι της αναρχίας. Έτσι αφού είπαν την γνώμη τους και το πάλεψαν όσο γινόταν, παραμερίζουν τη δική τους γνώμη και αφήνουν τον Θεό να φανερώσει και να δώσει Εκείνος το μάθημα προς όλους και όχι αυτοί προσωπικά. Αυτά είναι πνευματικές επιλογές που προσωπικά τις σέβομαι γιατί στην πνευματική ζωή τα χάνεις όλα πολύ εύκολα και άντε να τα ξανασυναντήσεις...

Το σίγουρο είναι ότι ο Θεός μίλησε με πολλούς τρόπους. Μίλησε με τους άδειους ναούς. Μίλησε με τους ιερείς που λειτουργούσαν κρυφά και χωρίς να λάβουν κανένα μέτρο όπως πάντα. Κανείς δεν κόλλησε οτιδήποτε. Ο Θεός μίλησε με τις χώρες που είχαν ανοιχτές τις εκκλησίες και έχουν λιγότερα θύματα από την Ελλάδα με κλειστούς τους ναούς. Μίλησε με τον κόσμο που προτίμησε να σηκωθεί ξημερώματα να λειτουργηθεί παρά να μείνει στο κρεββάτι του εφησυχασμένος Και φυσικά κανένας κορωνοϊός δεν τον πείραξε. Μίλησε με τους άγιους γιατρούς του τόπου μας που έδωσαν την πανάξια χριστιανική και επιστημονική μαρτυρία τους, που δεν σάστισαν στην κοροϊδία και την απαξίωση που τους περίμενε. Ο Θεός μίλησε στην ψυχή για τον χρόνο απουσία της από τη λειτουργική ζωή για να εκτιμήσει αυτό που είχε και το ζούσε από συνήθεια.
Οι επιστήμονες με βάση τα επιστημονικά δεδομένα αποφάσισαν όσα αποφάσισαν. Φάνηκε όμως πως δεν τους βγήκαν οι προβλέψεις τους. Ο Θεός μίλησε και με αυτό τον τρόπο. Να μην απαξιώνουμε αλλά και να μην απολυτοποιούμε τις επιστημονικές εκτιμήσεις.
Ο Θεός μιλάει με άπειρους τρόπους σε πιστούς και άπιστους ή αδιάφορους. Για να ακούσουμε τη φωνή του χρειάζεται να βρεθούμε με τον εαυτό μας σε ησυχία και με διάθεση αληθινής αυτοκριτικής και ταπεινής προσευχής.
Ας κάνουμε μια νέα αρχή. Αυτό άλλωστε κάνει και Εκείνος για εμάς. Όποτε πέφτουμε, μας σηκώνει. Και το επαναλαμβάνει χιλιάδες φορές ώσπου να αποχαιρετίσουμε αυτόν τον κόσμο που παρά τις αμαρτίες και τις αστοχίες βγάζει αγίους. Γιατί πάντα προσφέρει αυτή τη "μαγική" νέα αρχή που δεν κολλάει στον τοίχο κανέναν. Συγχωρέστε με κι ο Θεός ας συγχωρέσει όλους όσους εκζητούν το έλεός του. (Ε.Β.Π.)

Χρήστος Β. είπε...

Σιωπή και προσευχή (μόνο) όταν η πίστη διώκεται;

Ποτε τα είδατε αυτά στην εκκλησιαστική ιστορία;

Δυστυχώς, όπως έλεγε ο άγιος Παισιος, οι σημερινοί χριστιανοί δεν είναι για μάχες.

Ανώνυμος είπε...

Γιώργο, και τα χίλια μπράβο που σου αξίζουν είναι λίγα. Επιτέλους, λόγος αυθεντικός, γνήσιος, λαγαρός, ορθόδοξος.Λόγος ανθρώπου που λέει όσα πιστεύει και πιστεύει όσα λεει αποδεικνύοντας ότι είναι "επόμενος τοις Αγίοις Πατράσι" και δείχνοντας ότι αληθινά ορθόδοξος είσαι όταν σου κοστίζει. Θυμίζεις το στίχο του Σεφέρη:"Είναι παιδιά πολλών ανθρώπων τα λόγια μου". Και πάλι συγχαρητήρια! Λευτέρης Χανιά

Ανώνυμος είπε...

Οι μάχες δεν δίνονται με τον διχασμό ακόμη κι αν έχουμε δίκαιο. Καλή η κριτική αλλά στη συνέχεια προχωράμε όλοι μαζί μπροστά.
Έχουμε τόσους που επιβουλεύονται την Εκκλησία και θα τρίβουν τα χέρια τους αν μας δούνε να βγάζουμε μας τα μάτια μας με τα ίδια μας τα χέρια.
Αυτός που ζει την Εκκλησία είναι ο Χριστός. Δεν είναι το αλάνθαστο των μελών της ή των κληρικών της. Εκείνος είναι ο τιμονιέρης και ο Σωτήρας. Δεν σώζουμε εμείς την Εκκλησία από τα όποια μικρά ή μεγαλύτερα λάθη των ηγετών της. Ακούσατε ποτέ τον άγιο Πορφύριο ή τον άγιο Παΐσιο να λένε τα λόγια που εμείς λέμε όταν κρίνουμε τα εκκλησιαστικά πράγματα; Αυτοί άραγε δεν είχαν γνώση και γνώμη ή δεν πονούσαν την Εκκλησία;
Προσωπικά δεν έχω κάτι αντίθετο υπ' όψιν μου και παρακαλώ πολύ όποιον γνωρίζει κάτι να κάνει τον κόπο να το αναφέρει.
Ας μοιάσουμε στο ήθος τους και στην προσευχή τους και ο Θεός θα αναδείξει τους κατάλληλους για το έργο του.
Προφανώς αυτό δεν σημαίνει να καταργήσουμε τη διάκρισή μας για το πώς πρέπει να λειτουργούν τα πράγματα, για το ποια είναι η Ορθόδοξη πίστη Να έχουμε τη διάκριση και να λέμε αυτό λένε οι άγιοι. Αλλά το να ανοίξουν οι εκκλησίες και να θέτουμε το ερώτημα αν θα πάμε ή το να συνεχίζουμε να κριτικάρουμε τους επισκόπους και τους ιερείς χωρίς να γνωρίζουμε πώς αυτοί οι άνθρωποι εγκλωβίστηκαν σ' αυτή την απαράδεκτη όντως κατάσταση, το θεωρώ ιδέα εκ του πονηρού, ο οποίος αρχικά εγκλώβισε την ιεραρχία, στη συνέχεια αποξένωσε τους πιστούς και σε πολλούς ενέσπειρε αμφιβολίες, άλλους έβαλε να βρίζουν , άλλους να νομίζουν πως θα αποκτήσουν κύρος και κοινωνική αξία λέγοντας οτιδήποτε εναντίον των αγίων μυστηρίων (τα οποία όμως εκμηδενίζουν τις δαιμονικές πλεκτάνες και φέρνουν τον Χριστό παρόντα στη ζωή μας, φως και σωτηρία μας) και τόσα άλλα κατορθώματα του πονηρού συνέβησαν αυτό το διάστημα που καθημερινά έρχονταν στο φως της δημοσιότητας.
Διότι καθένας όποιες πονηριές και κακίες είχε σχεδιάσει εκμεταλλευόταν την κατάσταση να της προωθήσει. Ζούμε σε έναν κόσμο που εν τω πονηρώ κείται. Αν στο σύνολο αυτής της αμαρτίας προσθέσουμε και τη διάθεση διάσπασης της Εκκλησίας με το αιτιολογικό ότι υπάρχουν οι ανάξιοι της αποστολής τους (λες και όλοι εμείς είμαστε υπεράξιοι χριστιανοί- πραγματικά ο Θεός δεν θα γνωρίζει σε ποια θέση τιμής θα μας κατατάξει) κι αν ακόμη καταφέρουμε αυτή τη διάσπαση τι καλό προσφέρουμε εμείς στον κόσμο; Μια "καθαρή Εκκλησία που δεν θα αμαρτήσει ποτέ και θα πορεύεται πάντα σου Θεού το θέλημα;Αυτά δεν γίνονται αδελφοί μου, παρά μόνο στον ουρανό. Εδώ στη γη πάντα θα υπάρχουν λάθη και ακαταστασίες και άνθρωποι ανάξιοι και άλλοι άξιοι της αποστολής τους σε όλα τα επίπεδα και τα λειτουργήματα.
Αυτό ας μας κάνει πιο ταπεινούς και ας στραφούμε περισσότερο προς τον Χριστό. Και επίσης ας εργαστούμε περισσότερο στις οικογένειές μας και στις ενορίες μας μιας και τον κόσμο δεν μπορούμε να τον διορθώσουμε. Ας βελτιώσουμε λίγο τον εαυτό μας και το κοντινό μας περιβάλλον. Κι αν ο Θεός αξιώσει κάποιους να διακονήσουν ευρύτερα ας προσευχηθούμε γι' αυτούς να φανούν άξιοι της αποστολής τους.
Σε κάθε περίπτωση ας έχουμε υπ' όψιν μας ότι δεν καθαρίζουμε εμείς την κατάσταση ούτε του εαυτού μας πόσο μάλλον των άλλων ή της Εκκλησίας. Άλλος καθαρίζει, άλλος σώζει. Πιστεύω ακράδαντα ότι αυτή η κατάσταση έδωσε πολλά μαθήματα σε επισκόπους ιερείς και ποίμνιο. Από τα λάθη μας ας βγούμε εν μετανοία πιο σοφοί γιατί ο αγώνας δεν τελείωσε. Συνεχίζεται αμείωτος.
Προσωπικά θα πάω στην εκκλησία και θα ετοιμαστώ αναξίως να κοινωνήσω. Θα σταθώ όπου με βάλουν και θα προσπαθήσω να έχω στο νου μου τον τελώνη που ήταν σε μια γωνιά, ελπίζοντας ότι όπως ο Κύριος δεν τον απέρριψε μπορεί να μην απορρίψει και εμένα.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com