Και ο Μητροπολίτης Πειραιά κατά Γαβρόγλου για την αφαίρεση της
θρησκευτικής αγωγής
Στο ΣτΕ κατατέθηκε νέα αίτηση
ακύρωσης κατά του διατάγματος για το νέο οργανισμό του υπουργείου Παιδείας
Όχι
μόνο δεν απέσυρε η Εκκλησία της Ελλάδος της αίτησή της που είχε καταθέσει προ
δεκαημέρου στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του Προεδρικού Διατάγματος
18/2018 (νέος οργανισμός υπουργείου Παιδείας), όπως είχε ζητήσει ο υπουργός
Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου (18.4.2018), αλλά αντίθετα σήμερα κατατέθηκε νέα αίτηση ακύρωσης από την Ιερά Μητρόπολη
Πειραιά, τον Μητροπολίτη Πειραιά Σεραφείμ Μεντζελόπουλο, κ.λ.π.
Προ
δεκαημέρου ξεκίνησε νέα αντιπαράθεση μεταξύ της Εκκλησίας της Ελλάδος και της
Κυβέρνησης και ειδικά με τον υπουργό Παιδείας, καθώς από το νέο οργανισμό του
υπουργείου Παιδείας (Π.Δ. 18/2018) αφαιρέθηκε από την αποστολή του εν λόγω
υπουργείου η «ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης». Δηλαδή αφαιρέθηκε από την
αποστολή του υπουργείου Παιδείας η θρησκευτική αγωγή των νέων.
Ακολούθησε
προ ολίγων ημερών (18.4.2018), μια συνάντηση κατόπιν αιτήματος της Διαρκούς
Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, με τον κ. Γαβρόγλου. Στην ενημερωτική
αυτή συνάντηση, από την πλευρά της Εκκλησίας παραβρέθηκαν ο Μητροπολίτης Ύδρας,
Σπετσών και Αιγίνης Εφραίμ Στενάκης και ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομο
Σαββάτος.
Κατά
τη συνάντηση αυτή ο υπουργός Παιδείας ζήτησε να παραιτηθεί η Εκκλησία της
Ελλάδος από την αίτηση ακύρωσης που έχει καταθέσει στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο.
Οι αντιπρόσωποι της Εκκλησίας απήντησαν στον κ. Γαβρόγλου, ότι θα ενημερώσουν
τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο για το αίτημα του υπουργού Παιδείας.
Σήμερα,
στο ΣτΕ κατατέθηκε νέα αίτηση ακύρωσης κατά του διατάγματος για το νέο
οργανισμό του υπουργείου Παιδείας. Εκτός της Ιεράς Μητροπόλεως και του
Μητροπολίτη Πειραιά, συνυπογράφουν την αίτηση η «Πανελλήνια 'Ενωσις Θεολόγων»,
η «Εστία Πατερικών Μελετών» και δύο γονείς των οποίων τα παιδιά τους φοιτούν
στο Δημοτικό σχολείο και στο Λύκειο.
Το
μήλο της έριδος είναι και πάλι ο νέος οργανισμός του υπουργείου Παιδείας. ο
οποίος καθορίζει τους σκοπούς, τους στόχους, τις αρμοδιότητες και την οργάνωση
γενικότερα του υπουργείου.
Ειδικότερα,
ο νέος οργανισμός στο πρώτο του άρθρο μεταβάλει την αποστολή του υπουργείου Παιδείας
σε σχέση με το προγενέστερο καθεστώς, στο θέμα της ανάπτυξης της θρησκευτικής
συνείδησης.
Συγκεκριμένα,
ο παλαιός οργανισμός του υπουργείου Παιδείας (Π.Δ. 114/2014), μεταξύ των άλλων,
ανέφερε ότι αποστολή του υπουργείου Παιδείας είναι «η προαγωγή της παιδείας με
σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την
ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και την διάπλασή τους σε
ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες».
Με
άλλα λόγια το υπουργείο Παιδείας αφαίρεσε με το νέο οργανισμό τη θρησκευτική
αγωγή των νέων από την αποστολή του υπουργείου, τη στιγμή που σύμφωνα με το
Σύνταγμα η «κρατική αποστολή της θρησκευτικής εκπαίδευσης των νέων αφορά σε
μείζονα βαθμό τα μέλη της Εκκλησίας της Ελλάδος».
Η
Ιερά Μητρόπολης Πειραιά, κ.λπ., υποστηρίζει ότι είναι αντίθετη τόσο στο άρθρο
16 του Συντάγματος, όσο και στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου
(ΕΣΔΑ), η παράλειψη του νέου οργανισμού του υπουργείου Παιδείας να εντάξει την
ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης στους σκοπούς του υπουργείου.
Στο
άρθρο 9 της ΕΣΔΑ, σημειώνεται στην αίτηση ακύρωσης, κατοχυρώνεται το δικαίωμα
της θρησκευτικής ελευθερίας, ενώ το άρθρο 2 του πρώτου πρόσθετου πρωτοκόλλου
της ΕΣΔΑ, επισημαίνεται: «Ουδείς δύναται να στερηθή του δικαιώματος, όπως εκπαιδευθεί.
Παν κράτος εν τη ασκήσει των αναλαμβανομένων υπ΄ αυτού καθηκόντων επί του
πεδίου της μορφώσεως και της εκπαιδεύσεως θα σέβεται το δικαίωμα των γονέων
όπως εξασφαλίζωσιν την μόρφωσιν και εκπαίδευσιν ταύτην συμφώνως προς τας ιδίας
αυτών θρησκευτικά και φιλοσοφικάς πεποιθήσεις».
Τέλος,
υπογραμμίζεται ότι σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 16 του Συντάγματος το
κράτος και ειδικότερα το υπουργείο Παιδείας, οφείλει να δρα για την ανάπτυξη
της θρησκευτικής συνειδήσεως των Ελληνοπαίδων μέσω του μαθήματος των
θρησκευτικών, ώστε να διδάσκεται σε ικανό αριθμό ωρών εβδομαδιαίως, «επί τη
βάσει αποκλειστικών και μόνον των αρχών των δογμάτων, της διδασκαλίας και των
Ιερών παραδόσεων της ορθοδοξίας».
protothema.gr Παναγιώτης Τσιμπούκης, 24/04/2018,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου