Μέ
πανηγυρική χαρά καί εὐφροσύνη τιμᾶ ἡ Ἐκκλησία τά «Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου» κάθε
χρόνο, στίς 21 Νοεμβρίου. Σ’ αὐτή τήν χαρά καί τήν πνευματική εὐφροσύνη καλεῖ ὅλους
μας, μέσα ἀπό τήν πλούσια ὑμνολογία τῆς ἡμέρας: «ἑορτάσωμεν
πιστοί,
ἑορτήν πνευματικήν», «Πανηγυρίσωμεν... καί συνευφρανθῶμεν τῷ πνεύματι ἐν τῇ ἁγίᾳ
Ἑορτῇ»· καί «Λαμπροφορήσωμεν οἱ Ὀρθόδοξοι», καί «Χορεύσωμεν φιλέορτοι», διότι ἡ
κόρη τοῦ Ἰωακείμ καί τῆς Ἄννας, ἡ μικρή Μαριάμ «προσάγεται τῷ Κυρίῳ ὡς
τριετίζουσα δάμαλις » καί εἰσέρχεται στά ἐνδότερα τοῦ Ναοῦ, στά Ἅγια τῶν Ἁγίων.
Τό γεγονός αὐτό χαρακτηρίζεται «θαῦμα», διότι στον ἱερό αὐτό τόπο μόνο ὁ Ἀρχιερεύς
ἔμπαινε μιά φορά τόν χρόνο. Εὔλογο ἔτσι θά ἦταν τό ἐρώτημα «γιατί αὐτή ἡ ἐξαίρεσις»;
Διότι ἦταν μέσα στό σχέδιο τοῦ Θεοῦ, ἡ μικρή κόρη τῆς Ναζαρέτ νά γίνη «ἔμψυχος
ναός τῆς θεότητος». Διότι αὐτή ἦταν το πρόσωπο, πού σύμφωνα μέ τίς προφητεῖες, ἦταν
ἡ διαλεχτή ἀνάμεσα στούς διαλεχτούς ὅλων τῶν αἰώνων, ἡ ἐπιλεγμένη νά πραγματώση
τό «μυστήριον τῆς οἰκονομίας» τοῦ Θεοῦ, δηλ. τό προαιώνιο σχέδιο τοῦ Θεοῦ γιά
τήν σωτηρία ὅλων τῶν ἀνθρώπων. Μάλιστα, ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς σημειώνει
(ΝΒ΄ ὁμιλία) γιά τήν ἐπιλογή της, πώς τό σχέδιο αὐτό τοῦ Θεοῦ προετοιμαζόταν ἀπό
τήν ἐποχή τῶν παιδιῶν τοῦ Ἀδάμ. Καί γιά νά εὑρεθῆ, λέγει, ἱκανή πρός τοῦτο
παρθένος «ταύτην τήν παρ’ ἡμῶν ὑμνουμένην ἀρτίως ἀειπάρθενον κόρην πρό αἰώνων ὁ
Θεός προορίζει καί τῶν ἀπ’ αἰῶνος ἐξειλεγμένων ἐκλέγεται» (ΕΠΕ, τ.11ος, σ.
248).
Γι’
αὐτό καί τήν εἴσοδο τῆς Ὑπεραγίας στόν Ναό, ἡ ὑμνολογία τῆς Ἐκκλησίας μας τήν
χαρακτηρίζει ὡς «τῆς εὐδοκίας Θεοῦ τό προοίμιον καί τῆς τῶν ἀνθρώπων σωτηρίας ἡ
προκήρυξις». Προκηρύσσεται ἡ σωτηρία μας, διότι ἡ μικρή Μαριάμ προσφέρεται στόν
Θεό «ἀνατραφῆναι ἐν Κυρίῳ», ὥστε νά γίνη ἡ μητέρα τοῦ Χριστοῦ, τοῦ λυτρωτοῦ καί
σωτῆρος τοῦ κόσμου.
Περιοδικό
«ΛΥΔΙΑ»-pinelopitisithakis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου