Εταιρία «Σκοπιά» και Ινδουισμός – Βίοι Παράλληλοι
Του αγωνιστή
Η εταιρία «Σκοπιά» είναι γνωστή για τον τρόπο που
αντιμετωπίζει όσους ανήκουν στην Εκκλησία ή σε άλλες χριστιανικές ομολογίες. Η
φράση «λεγόμενος χριστιανικός κόσμος» φιγουράρει συχνά στα έντυπά της,
χαρακτηρίζοντας όσους διαφωνούν με τις ερμηνείες της όσον αφορά την Αγία Γραφή.
Θα περίμενε κανείς ότι τη στιγμή που η εταιρία αντιμετωπίζει
τόσο αυστηρά τους άλλους Χριστιανούς, θα ήταν ακόμα πιο αυστηρή όταν πρόκειται
για θρησκείες που δεν έχουν σχέση με το χριστιανισμό. Και όμως όχι. Αντίθετα
φτάνει συχνά στο σημείο να εξισώνει την Αγία Γραφή με τα ιερά κείμενα των άλλων
θρησκειών.
Στο κείμενο που ακολουθεί, θα αναλύσουμε τον τρόπο που η
εταιρία αντιμετωπίζει μια από τις πιο γνωστές θρησκείες εκτός από το
χριστιανισμό: τον ινδουισμό. Στην έρευνά μας χρησιμοποιήθηκε το βιβλίο της
εταιρίας «Πως να συζητάτε λογικά από τις Γραφές», όπως και ορισμένα ακόμη
έντυπα της, τα οποία θα αναφέρουμε παρακάτω.
Ο Ινδουισμός κατά τη
«Σκοπιά»: προσπάθεια ταύτισης
Η εταιρία αποφεύγει να κάνει μια εις βάθος ανάλυση των
ινδουιστικών δογμάτων, καθώς βρίσκει την ινδουιστική φιλοσοφία «πολύ περίπλοκη»
(«Συζητάτε …» σελ. 23). Μετά από κάποιες γενικότητες γύρω από τον ινδουισμό
καταφεύγει στη γνωστή της πρακτική: προσπαθεί να αποδείξει ότι και οι δύο
θρησκείες λένε τα ίδια πράγματα. Αναφέρει μάλιστα έναν ινδουιστικό ύμνο με
τίτλο «Στον Άγνωστο Θεό» και προτρέπει τους οπαδούς της να τον χρησιμοποιήσουν
όπως «ο απόστολος Παύλος αναφέρθηκε στο βωμό “Για τον Άγνωστο Θεό” στην Αθήνα»
(«Συζητάτε …» σελ. 24). Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο απλά, μιας και ο
απόστολος Παύλος δεν προσπάθησε να πείσει τους Αθηναίους ότι ο Άγνωστος Θεός
ήταν π.χ. ο Δίας.
Αλλά, θα πει κανείς, είναι δυνατόν να κάνει η «Σκοπιά» κάτι
τέτοιο; Για να πάρουμε απάντηση, θα καταφύγουμε στο φυλλάδιο «Από τον
Κουρουκσέτρα στον Αρμαγεδδώνα – Και η Επιβίωση σας». Πρόκειται για φυλλάδιο που
εκδίδει η εταιρία ακριβώς για τέτοιες περιπτώσεις, και μάλιστα συστήνει στους
οπαδούς της να το χρησιμοποιούν («Συζητάτε …» σελ. 24).
Στο συγκεκριμένο βιβλίο η εταιρία συσχετίζει την Αγία Γραφή
με την Μπαγκαβάτ Γκιτά. Δεν είναι δυνατόν να προβλέψουμε το συγκεκριμένο έτος
στο οποίο θα λάβει χώρα ο Αρμαγεδδώνας, λέγει, παραπέμποντας στο Ματθ. 24:36
και προσθέτει ότι «ούτε η Γκιτά δίνει το έτος». Λέει μόνο ότι όποτε παρακμάζει
η δικαιοσύνη και αυξάνει η αδικία, «τότε παρουσιάζομαι Εγώ. Για την προστασία
των καλών, για την καταστροφή των πονηρών και για την εδραίωση της
δικαιοσύνης». Το συμπέρασμα της εταιρίας είναι ότι «κάποια θεϊκή
παρέμβαση» είναι αναμενόμενη (σελ. 15 – 16).
Σε άλλο σημείο αναφέρεται στη «γνώση», που κατά την Γκιτά
διδάσκουν «οι άνθρωποι της σοφίας» και αυτό το συσχετίζει με το Σοφονία 2:3,
«Ζητείτε τον Ιεχωβά… ίσως σκεπασθείτε…». «Το πόσο σημαντικό πράγμα είναι η
γνώση, το δείχνει η Γκιτά, όπως είδαμε πιο πάνω…» (σελ. 20). Στο ερώτημα «ποιος
είναι ο Θεός, στον οποίο θα προσφέρετε θυσία», η εταιρία απαντά με αναφορά στη
Ρίγκ – Βέδα και στην Μπαγκαβάτ Γκιτά: «Το υπέρτατο Βράχμαν». Στη συνέχεια
υπογραμμίζει πως πρόκειται για τον Θεό, ο οποίος είπε στον Μωϋσή: «Εγώ είμαι ο
Ών»! (σελ. 21). Αλλά και ο επίγειος παράδεισος της εταιρίας ταυτίζεται με την
εποχή της «Κάλι Γιούγκα» των Ινδουιστών! (σελ. 25).
Η εταιρία δεν διστάζει να ταυτίσει ακόμη και τον όρο
ψυχή με τον ινδουιστικό όρο «πράνα», και αντλεί επιχειρήματα από τις Βέδες για να
«κατοχυρώσει» τις θέσεις της περί ψυχής. «Όλα είναι ψυχή», λέει σε λεζάντα
σκίτσου σε άλλο αντίστοιχο έντυπο («Νίκη κατά του θανάτου – Είναι Αυτό Δυνατό
για Εσάς;», σελ. 10 – 11).
Αυτό όμως που ίσως προξενήσει ιδιαίτερη εντύπωση είναι το ότι
η εταιρία υποστηρίζει πως η ινδουιστική εικόνα της θεάς «Σανθάνα-Λακσμι» πρέπει
να ερμηνευτεί με βάση την Αγία Γραφή! Δηλώνει «το σπέρμα της γυναικός» του Γεν.
3:15, δηλαδή τη «θεοκρατία του Μπρούκλιν»! («Ο δρόμος της Θεϊκής Αλήθειας
οδηγεί σε απελευθέρωση», σελ. 16 – 18).
Ανάλυση και αναίρεση των
θέσεων της «Σκοπιάς»
Μήπως αυτά τα δόγματα ανταποκρίνονται στο περιεχόμενο της
πίστης της εταιρίας; Δεν γνωρίζει άραγε η εταιρία πώς οι Ινδουιστές και οι
γραφές τους δεν δέχονται την ύπαρξη ενός προσωπικού Θεού και πως στον απόλυτο
μονισμό των Ινδών δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα σε Δημιουργό και δημιουργήματα;
Δεν γνωρίζει πως στον ινδουισμό όλα βρίσκονται σε ενιαία εξελικτική κλίμακα,
στο δρόμο της «επιστροφής» προς το«Ανεκδήλωτο», για να κλείσει ο κύκλος και να
ξαναρχίσει και πάλι μια νέα περίοδο«εκπνοής» του Βράχμαν, που θα καταλήξει,
μέσα από τη διαδικασία αυτοεξέλιξης (ορυκτό, φυτό, ζώο, άνθρωπος…), μέσα από
εκατομμύρια μετενσαρκώσεις, σε μια νέα «εισπνοή» του Βράχμαν και επιστροφή στην
κατάσταση της ανεκδήλωτης «θεότητας»;
Πως μπορεί η εταιρία να ταυτίζει το Βράχμαν με το Θεό, που
αποκαλύφθηκε στον Μωϋσή ως «ο Ων», και τον Ιησού Χριστό με τους Αβατάρ, που
όπως πιστεύεται από τους Ινδουιστές, ενσαρκώνονται σε κάθε εποχή για να
διδάξουν στους ανθρώπους το «Dharma», δηλαδή την αρετή; Σύμφωνα με την
ινδουιστική άποψη, ο Ιησούς ήταν απλώς ο Αβατάρ της «Εποχής των Ιχθύων». Τώρα
μπαίνουμε στην «Εποχή του Υδροχόου», με ένα άλλο Αβατάρ, όχι τον Ιησού της
περασμένης Εποχής!
Τα πιστεύει αυτά τα πράγματα η εταιρία «Σκοπιά» ή μήπως απλά
στοχεύει να δημιουργήσει προσβάσεις για πολλούς ανθρώπους της εποχής μας; Στην
πρώτη περίπτωση η εταιρία δεν μπορεί να έχει καμιά σχέση με τη χριστιανική
πίστη και την Αγία Γραφή. Στη δεύτερη, αν το κάνει για λόγους προπαγάνδας, τότε
κηρύττει στο όνομα «άλλων θεων», με μοναδικό σκοπό να εξυπηρετήσει συμφέροντα
που δεν μπορεί να έχουν σχέση με το Θεό των Χριστιανών, τον οποίο προδίδει.
Βιβλιογραφία:
π. Αντωνίου Αλεβιζόπουλου, «Η
Λατρεία της «Σκοπιά», τόμος Β’», 1994.
«Πως να συζητάτε λογικά από τις Γραφές»
1987.
«Από τον Κουρουκσέτρα στον
Αρμαγεδδώνα – Και η Επιβίωση Σας», 1992.
«Νίκη κατά του θανάτου – Είναι Αυτό
Δυνατό για Εσάς;», 1992.
«Ο δρόμος της Θεϊκής Αλήθειας οδηγεί
σε απελευθέρωση», 1992.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου