28 Νοε 2017

Επιτρέπεται η μνημόνευση των Αρμενίων στις Ιερές ακολουθίες από Ιερείς;

Επιτρέπεται η μνημόνευση των Αρμενίων στις Ιερές ακολουθίες από Ιερείς;
Πριν έρθουμε στο θέμα μας, θα θέλαμε να δηλώσουμε σαφώς και κατηγορηματικώς, ότι ο αρμενικός λαός μαζί με τον ποντιακό ελληνισμό, κατέχουν ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας και τους τιμούμε δεόντως. Υπέστησαν και οι δυο λαοί πολλές ταλαιπωρίες και βάσανα, για να ξεριζωθούν τελικά, από την πατρίδα τους. Τα θύματα της γενοκτονίας των Αρμενίων έφθασαν το 1,5 εκατομμύριο! Η μεγάλη αγάπη μας όμως, για τον αρμενικό λαό, μας ωθεί στην διακήρυξη της Αλήθειας.

Η αφορμή δόθηκε με την δωρεά πολυελαίων στον κοιμητηριακό ναό της Κομοτηνής, εις μνημόσυνον Αρμενίου συμπατριώτου μας. Ο Ιερέας Μιχαήλ, στο βιβλίο του «Πρακτικός Οδηγός Ορθοδοξίας και Ορθοπραξίας» (κεντρική διάθεση από το βιβλιοπωλείο «Ορθόδοξος Κυψέλη»), γράφει «Περί μνημονεύσεως ονομάτων» τα εξής: «Κάτι ακόμη που πρέπει να προσέξουνε οι ευλαβείς Χριστιανοί είναι ότι, όταν δίνουν χαρτάκια με ονόματα στο Ιερό για να τα μνημονεύση ο ιερεύς στην προσκομιδή και να βγάλη τις ανάλογες μερίδες, θα πρέπει να μη γράφουν σ’ αυτά, ονόματα συνανθρώπων μας, που πιστεύουν σ’ άλλα δόγματα καί άλλες θρησκείες ούτε και αιρετικών, όπως παπικών, προτεσταντών, χιλιαστών και λοιπών, οι οποίοι αρνήθηκαν την Ορθοδοξία, γιατί και πάλι, δε το επιτρέπει η Αγία μας Εκκλησία. Για τις ψυχές αυτές επιτρέπεται και μπορούμε να κάνουμε μόνον ατομική προσευχή Ή ακόμη να τους έχουμε στο κομποσχοίνι μας, για να ελεηθούν από το Θεό και να γνωρίσουν την Αλήθεια, το Φως και τη Ζωή που είναι ο ΧΡΙΣΤΟΣ, όπως βιώνεται μέσα στην Ορθόδοξη πίστη, λατρεία και παράδοσή μας».
Γνωρίζουμε ότι οι αγαπητοί μας Αρμένιοι είναι Μονοφυσίτες· πιστεύουν πως ο Χριστός έχει μόνο μια φύση, την θεϊκή, και αυτό διότι κατά την ένωση της θείας με την ανθρώπινη φύση η θεία «απορρόφησε» την ανθρώπινη, και όχι δύο όπως πραγματικά έχει. Αυτήν την αυθαίρετη θεωρία επινόησε ο Αρχιμανδρίτης Ευτυχής τον 5ο αιώνα παρασύροντας μαζί του στην πλάνη πολλούς ακόμη (π.χ. Σεβήρος, Διόσκορος κλπ.). Η 4η Οικουμενική Σύνοδος καταδίκασε αυτήν την αίρεση. Η απόφαση επικυρώθηκε με το γνωστό θαύμα της Αγίας Ευφημίας. Δυστυχώς πολλοί αποκόπηκαν από την Εκκλησία μένοντας έως τώρα στην πλάνη και παραδεχόμενοι μόνον τις 3 πρώτες Οικουμενικές Συνόδους. Φυσικά όποιος δεν αποδέχεται μέρος τις αληθείας την αρνείται ολόκληρη. Άλλοι απόγονοι αυτών, εκτός από τους Αρμενίους, είναι οι Κόπτες, Συριάνοι, Ιακωβίτες, Αιθίοπες κ.α. (https://www.impantokratoros.gr/monofysites.el.aspx).
Παρακαλούμε την Ιερά Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής, να μας διευκρινίσει, τι ακριβώς συμβαίνει: δεν ισχύει αυτό που διαβάσαμε στο βιβλίο του πατρός Μιχαήλ, έχουν γίνει οι Αρμένιοι Ορθόδοξοι, ο θανών είχε βαπτιστεί Ορθόδοξος και απλώς γράφτηκε με το αρμενικό του όνομα, έγινε μεν η δωρεά αλλά δεν μνημονεύεται από τον Ιερέα παρά μόνο με την γενική μνημόνευση στην Μεγάλη Είσοδο «των μακαρίων και αοιδίμων κτητόρων, ανακαινιστών και αφιερωτών του ιερού ναού τούτου, των υπέρ πίστεως...», ή στο Μνημόσυνο «υπέρ των ψυχών των Κτητόρων, Ευεργετών, Δωρητών, Συνδρομητών και Αφιερωτών»; Μήπως είναι κάτι άλλο που δεν γνωρίζουμε και κάνουμε κάποιο λάθος; Ουδείς άλλωστε, αλάνθαστος!
Συμπληρωματικά, με την ευκαιρία, θα θέλαμε να ρωτήσουμε: μπορεί ο ιερέας να δώσει αντίδωρο σε Αρμένιο κληρικό; Επιτρέπεται την Μεγάλη Παρασκευή, κατά την συνάντηση των επιταφίων του Αγίου Γεωργίου με αυτόν των Αρμενίων, να συμπροσεύχονται οι ιερείς και οι πιστοί, Ορθόδοξοι και Αρμένιοι, πρακτική πολλών δεκαετιών;

Μελετώντας το Ευαγγέλιο, συνειδητοποιούμε την αμαρτωλότητά μας, την απέραντη αγάπη του Θεού Πατρός και την τραγικότητα της αίρεσης που σε αποκόπτει από Αυτόν· συνειδητοποιούμε πόσο βασικός παράγοντας για τη σωτηρία μας είναι η ακρίβεια στην  πίστη και η τήρηση των παραδόσεων. Γι’ αυτό παρακαλούμε για άλλη μια φορά την Ιερά μας Μητρόπολη, που σκοπό έχει να διαφυλάσσει και να διαδίδει την μόνη ορθή πίστη στον κόσμο, να μας δώσει τις δέουσες απαντήσεις. Η γνώση της Αλήθειας ελευθερώνει τον άνθρωπο και στην πόλη μας, με όσους συζητούμε, οι περισσότεροι έχουν άγνοια σε τέτοια βασικά θέματα. 

4 σχόλια:

π. Ἐμμανουὴλ Χατζηδάκης είπε...

“Γνωρίζουμε ότι οι αγαπητοί μας Αρμένιοι είναι Μονοφυσίτες· πιστεύουν πως ο Χριστός έχει μόνο μια φύση, την θεϊκή, και αυτό διότι κατά την ένωση της θείας με την ανθρώπινη φύση η θεία «απορρόφησε» την ανθρώπινη, και όχι δύο όπως πραγματικά έχει. Αυτήν την αυθαίρετη θεωρία επινόησε ο Αρχιμανδρίτης Ευτυχής τον 5ο αιώνα παρασύροντας μαζί του στην πλάνη πολλούς ακόμη (π.χ. Σεβήρος, Διόσκορος κλπ.).”
(Επιτρέπεται η μνημόνευση των Αρμενίων στις Ιερές ακολουθίες από Ιερείς; Κουμουτζηνάς Γεώργιος, 28 Νοε 2017, http://aktines.blogspot.gr/2017/11/blog-post_676.html#more)

Είσαι σίγουρος γι αυτό; Αν δεν απατώμαι οι Αρμένιοι καταδικάζουν τον Ευτυχή σαν αιρετικό. Διαβάστε τι γράφει γι᾽ αυτούς ο π. Ρωμανίδης, π.χ. εδῶ, "ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ Η ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΟΤΗΣ", έκδοσις της Ιεράς Μονής Κουτλουμουσίου, 1977, σσ. 177-191. Βέβαια άλλοι δεν συμφωνούν (http://www.romanity.org/htm/rom.e.22.oi_antixalkidonoi_den_isan_kai_den_einai_orthodoxoi.htm#k20)

Ας συνεχιστεί ο διάλογος δίχως εμπάθειες. Εν τω μεταξύ ας ακολουθούμε την Εκκλησία και τους κανόνες της.

Ανώνυμος είπε...

τι λέει ένας ορθόδοξος ιερέας, πρώην μονοφυσίτης Αρμένιος, π. Ιερώνυμος Mayilyan: "Πώς οι Ορθόδοξοι Αρμένιοι έγιναν Μονοφυσίτες" "Οι Αρμένιοι παραμένουν στην ορθή πίστη των Πατέρων και των Οικουμενικών Συνόδων μέχρι να αρνηθούν οριστικά, στην δεύτερη σύνοδο του Ντβίν9 (553-555), το Χριστολογικό δόγμα της Χαλκηδόνας και έτσι να αποκοπούν από το Σώμα της Εκκλησίας του Χριστού. Και εδώ σταματάει η Ορθοδοξία της Αρμενικής Εκκλησίας", https://www.impantokratoros.gr/armenioi-monofysites.el.aspx
Φ.Κ.

Ανώνυμος είπε...

και για τον διάλογο: "Τελειώνοντας αυτό το μικρό μου άρθρο θα ήθελα να καταθέσω τη γνώμη μου επί του θεολογικού διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξων και Αντιχαλ­κηδονίων Μονοφυσιτών, ότι όχι μόνο οι Ορθόδοξοι, με συνεχείς, δυστυχώς, υποχωρήσεις στην πίστη, όχι μόνο δεν βοήθησαν τους αδελφούς μας να καταλάβουν την βασική και οντολογικώς αληθινή και αμετάκλητη Χριστολογία των Οικουμενικών Συνόδων, της Δ΄ και ΣΤ΄ , αλλά και της συνόλου Παραδόσεως και ζωής της Εκκλησίας, η οποία απορρέει φυσικά από τα σωτήρια δόγματα, αλλά μάλλον τους οδήγησαν στο μεγάλο αδιέξοδο της λεπτής και πολλές φορές ανεπανόρθωτης εκ δεξιών πλάνης." (π. Ιερώνυμος Mayilyan, https://www.impantokratoros.gr/armenioi-monofysites.el.aspx)
Φ.Κ.

Ανώνυμος είπε...

αυτό προσπαθούμε πάτερ, χωρίς εμπάθειες, να ακολουθούμε την Εκκλησία και τους κανόνες της!

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com