15 Αυγ 2010

Παναγία, η χαρά μας

Του Πρωτ. Πολύκαρπου Γρ. Τύμπα

Αυτές τις ημέρες του 15αύγουστου μελετώ ένα ευχάριστο και οικοδομητικό βιβλίο «Πρεσβεία θερμή» του αρχιμ. μοναχού αγιορίτου Ιωακείμ Καραχρήστου. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκαμε το κεφάλαιο «Παναγία η χαρά μας».

Δεν υπάρχει άνθρωπος στον μάταιο αυτό κόσμο, που να μην πικραίνεται, που να μην ζαλίζεται, που να μη θλίβεται και να μην υποφέρει. Όλοι έχουμε στενοχώριες και βάσανα. Όλους μας αγκυλώνει το φαρμακερό αγκάθι του πόνου. Καλά την είπαν «κοιλάδα του Κλαυθμώνος» αυτή τη ζωή. Και το χειρότερο είναι ότι όλες αυτές οι καταστάσεις επιδρούν στον ψυχικό μας κόσμο, ώστε να τον εξαθλιώνουν. «Από τον πολλών μου αμαρτιών ασθενεί μου το σώμα, ασθενεί μου και η ψυχή». Και, τα νέφη του λυπηρού εκάλυψαν την αθλίαν μου ψυχήν και καρδίαν». Τα δεινά της ζωής γίνονται μαύρα σύννεφα πολλές φορές και καλύπτουν τον ορίζοντα της ψυχής μας. Είναι μία σκοτεινή συννεφιά, μια φοβερή μαυρίλα, ένα τρομερό ψυχοπλάκωμα, που μας πνίγει.

Λίγες είναι οι φωτεινές και ξεκούραστες στιγμές. Μα θέλω να μου πείτε ειλικρινά πως και από πού περιμένετε αυτόν τον άνεμο, που διώχνει τα σύννεφα τα λυπηρά και φέρνει την πολυπόθητη χαρά; Δεν είναι άλλη από την κυρά την Παναγιά. Αυτή είναι «των θλιβομένων η χαρά». Όταν γονατίζουμε στην εικόνα της εκεί μπροστά και προσευχόμαστε με όλη μας την καρδιά, σε λίγο έρχεται η ξαστεριά. Η Παναγιά, που έφερε στον κόσμο το φως το αληθινό, τον Ήλιο της δικαιοσύνης, αυτή έχει τη δύναμη να διώξει τη θλίψη από την ψυχή, να την απαλλάξει από την μαύρη συννεφιά, να την γεμίσει από αληθινή χαρά. Η Παναγία είναι η χαρά μας.

Η Εκκλησία μας έχει τρόπους μυστηριακούς, για να μας ελαφρύνει την ψυχή. Μας ανακουφίζει η προσευχή, μας καθαρίζει η μετάνοια, η εξομολόγηση, τα δάκρυα, η συντριβή. Όποιος δεν χρησιμοποιεί τα μέσα αυτά, τα λυτρωτικά, δεν μπορεί να ξεφύγει από την αντάρα της αμαρτίας και τη συννεφιά. Το δάκρυ της μετανοίας είναι νεράκι και μαντήλι, που καθαρίζει την ψυχή σου. Κάλεσε την Παναγία, αυτή θα σε βοηθήσει αποτελεσματικά.

Θρησκεία της χαράς είπαν τον Χριστιανισμό. Χαρά μας είναι ο Χριστός είναι η Παναγιά. Χαρά μου είναι η προσευχή. Χαρά μου είναι η Αγία Γραφή. Χαρά μου είναι η Εκκλησία. Χαρά μου είναι η νηστεία. Χαρά μου είναι η φιλανθρωπία. Χαρά μου είναι η Μετάνοια. Χαρά μου είναι η Θεία Κοινωνία. Χαρά μου είναι η ταπείνωση. Χαρά μου είναι ο κάθε άνθρωπος. Χαρά μου είναι η εργασία. Χαρά μου είναι όλες οι δοκιμασίες, τις δέχομαι σαν θείες ευλογίες. Χαρά μου είναι η αιώνια ζωή.

Χαίρομαι με τους αγγέλους και με όλους τους αγίους, που απολαμβάνουν τη χαρά του Παραδείσου. Η πίστη μας είναι χαρά. Ολοκληρωμένη και μόνιμη χαρά.

"Η ΕΡΕΥΝΑ"15/08/2010, αρ. φύλλου 15575

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com