Δ΄. Μου γράφετε ότι
διαβάζει και διδάσκει μέσα από το Ευαγγέλιο. Ασφαλώς το άγιο Ευαγγέλιο και όλη
η Καινή Διαθήκη είναι η πλέον πιστή πηγή, ο πραγματικός οδηγός της χριστιανικής
ζωής, ο ασφαλής φάρος της σωστής πορείας προς την σωτηρία. Όσοι σώζονται, από
την Καινή Διαθήκη αντλούν την γνώση για το πώς θ’ αγωνισθούν για την σωτηρία
τους...
Αλλά δεν είναι εύκολο για τον
καθένα που διαβάζει το Ευαγγέλιο να το κατανοεί πλήρως και να βαδίζει έτσι
ασφαλώς στον δρόμο της σωτηρίας. Μπορεί κάποιος να διαβάζει το Ευαγγέλιο, αλλά
να το ερμηνεύει λανθασμένα. Γι’ αυτόν το Ευαγγέλιο αποτελεί όργανο καταστροφής!
Και δεν τον απαλλάσσει από τον έλεγχο και την καταδίκη του για την άγνοια της
αληθείας το γεγονός ότι κρατά στο χέρι το Ευαγγέλιο, καθώς και ότι το μελετά.
Θα σας αναφέρω ένα
παράδειγμα:
Έχουμε ένα κομμάτι πολύτιμο
ύφασμα. Έρχεται ένας έμπειρος και εκλεκτός ράπτης, το κόβει και ράβει ένα ωραίο
φόρεμα. Μπορεί όμως να έλθει ένας ανίδεος και κακόγουστος ράπτης, να το κόψει
και να ράψει ένα τερατούργημα που ούτε το σώμα θα καλύπτει ούτε από τους
καιρούς θα προστατεύει, δηλαδή θα καταστρέψει το πολύτιμο ύφασμα.
Το ίδιο συμβαίνει και με τους διάφορους κήρυκες του Ευαγγελίου. Μπορεί κάποιος να το διαβάζει και να το ερμηνεύει με τέτοιο τρόπο που ν’ ατιμάζει τον ατίμητο θησαυρό. Να το κηρύττει με τέτοιο τρόπο που να οδηγεί στην πλάνη ο οδηγός αυτός της σωτηρίας.
Και αυτό γιατί; Γιατί δεν
γνωρίζει καλά τον δρόμο της σωτηρίας. Δεν γνωρίζει ορισμένες προϋποθέσεις της
σωτηρίας ή μάλλον μερικά σημεία της πνευματικής πορείας, όπως π.χ. την πίστη,
την τήρηση των εντολών, την απόκτηση της θ. Χάριτος κ.τ.λ. Στο Ευαγγέλιο τα
σημεία αυτά δεν αναφέρονται συγκεντρωμένα, αλλά έχουν καταγραφεί σε διάφορα
χωρία. Για να βαδίσει όμως κανείς ασφαλώς τον δρόμο της σωτηρίας πρέπει να
γνωρίζει όλα τα αυτά σημεία.
Σ’ αυτό πολλοί
σκοντάφτουν. Αρχίζει κάποιος να συγκεντρώνει διάφορα αγιογραφικά χωρία, που
σχετίζονται άμεσα με την σωτηρία και αποτελούν βασικές προϋποθέσεις της,
στρέφει μετά την προσοχή του σ’ ένα ή σε δύο απ’ αυτά, τ’ απομονώνει απ’ όλη
την Αγ. Γραφή και φωνάζει: «Βρήκα, βρήκα τον δρόμο της σωτηρίας!»
Με τον τρόπο αυτό ο ένας
διακηρύττει: «Πίστευε και θα σωθείς». Ο δεύτερος αποφαίνεται: «Απόκτησε τη θ.
Χάρη και τίποτε άλλο δεν χρειάζεσαι». Ο τρίτος συμβουλεύει: «Αγάπα και θα
φθάσεις στον ουρανό». Και οι άλλοι ομοίως.
Όλες αυτές οι υποδείξεις,
είναι βεβαίως πραγματικές και στην Αγ. Γραφή βασισμένες. Αλλά καμιά ξεχωριστά
δεν καλύπτει ολόκληρη την υπόθεση της σωτηρίας. Πρέπει κανείς όλα αυτά να τα
συνενώσει και τότε θα αποκτήσει μια πλήρη γνώση της πραγματικής μορφής της
σωτηρίας.
Να λοιπόν και ο
ψευδοδιδάσκαλος σας ανάμεσα σ’ αυτούς που πλανήθηκαν. Ασφαλώς κι αυτός το
Ευαγγέλιο διαβάζει, καθώς μου γράφετε, και διδάσκει το πώς θα σωθούμε.
Παρουσιάζει όμως όλο το πλάτος του αγώνος που απαιτείται ή μόνον ένα μέρος των
προσπαθειών; Προσέξτε στα λόγια του και θα διαπιστώσετε την έλλειψη: στο
κήρυγμά του ακούγεται μόνο το «Μετανοείτε και πιστεύετε». Αυτό όμως
περιλαμβάνει όλες τις σωτηριώδεις προσπάθειες; Ασφαλώς όχι.
Αλλά και αυτά ακόμη τα
στοιχεία, μετάνοια και πίστις, διδάσκονται με πληρότητα; Λέει π.χ.
«Μετανοείτε». Ρωτήστε τον: «Δηλαδή πρέπει και να εξομολογηθούμε; Κι αν δεν
εξομολογηθούμε, πως θα λάβουμε την συγχώρεση των αμαρτιών μας;». Σ’ αυτό τίποτε
δεν θα τολμήσει να πει. Θα ξεφύγει με την πολυλογία του. Σύμφωνα με την
κακοδοξία του η εξομολόγησις δεν χρειάζεται, έστω κι αν αναφέρεται στην Αγ.
Γραφή.
Ασφαλώς κανείς δεν θα
επιχειρήσει να του αποδείξει ότι λέει ψέματα, όταν διδάσκει: «Μετανοείτε και
πιστεύετε», διότι αυτά είναι απαραίτητα για τη σωτηρία και αποτελούν εντολές
του Κυρίου. Μπορεί όμως κανείς να του αποδείξει από την Αγ. Γραφή ότι
πλανιέται, όταν διακηρύττει ότι μόνον αυτά, η μετάνοια και η πίστη,
εξασφαλίζουν τη σωτηρία. Διότι για τη σωτηρία χρειάζονται και πολλά άλλα.
Φαντασθείτε για μια στιγμή
ένα γιατρό να δίνει μια συνταγή με πολλά φάρμακα και ο φαρμακοποιός να διαλέγει
απ’ αυτά δυο ή τρία μόνο και να τα παραδίδει στον ασθενή λέγοντας: «Να, πάρε τα
φάρμακα, που σου έγραψε ο γιατρός». Ο φαρμακοποιός αυτός δεν είναι ψεύτης και
απατεώνας;
Το ίδιο όμως συμβαίνει και
στην περίπτωσή σας. Ο Κύριός μας, που ήλθε για να μας θεραπεύσει από τα πάθη,
έγραψε τα Ευαγγέλιά Του μια πλήρη θεραπευτική αγωγή για τη σωτηρία των ψυχών
μας, που διατυπώνεται σε διάφορα χωρία. Ο νέος διδάσκαλός σας λοιπόν, άρπαξε
δυο ή τρία απ’ αυτά και άρχισε να φωνάζει: «Ιδού για σας το σωτήριο φάρμακο!
Πάρτε το και θα σωθείτε!». Κατά συνέπεια είναι ψεύτης και απατεώνας, όπως
ακριβώς και ο φαρμακοποιός, που αναφέραμε.
Και σεις ακούγοντάς τον
αποστομωθήκατε και του δώσατε θάρρος να διακηρύττει ανεμπόδιστα: «Πιστέψτε στον
Σωτήρα Χριστό και θα σωθείτε».
Το παρόν άρθρο είναι από το βιβλίο του Οσίου Θεοφάνη του Έγκλειστου «Απάνθισμα
Επιστολών», Εκδόσεις Ιερά Μονή Παρακλήτου Ωρωπός Αττικής, 11η Έκδοση
-Αντιαιρετικός
……………………………………………
Γ΄. Αντιλαμβάνομαι τις
αντιδράσεις τόσο τις δικές σας, όσο και των συνακροατών σας: «Μα τι ψέματα
κηρύττει; Αυτός την αλήθεια αναγγέλλει, την εν Χριστώ σωτηρία διδάσκει το
Ευαγγέλιο ευαγγελίζεται».
Σταθείτε λίγο. Μη βιάζεσθε
στις αντιδράσεις σας. Ας βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους: Επιτρέπεται να
μιλάμε για τον Ιησού Χριστό θολά και ύπουλα; Επιτρέπεται να διδάσκουμε τον
σωτήριο δρόμο και να οδηγούμε τους ακροατές στην καταστροφή; Αυτό δεν έκαναν
πάντα οι αιρετικοί; Πόσες και πόσες διδασκαλίες δεν υπήρχαν που διέστρεφαν την
αλήθεια και πριν τον αιρεσιάρχη Άρειο, αλλά πολύ περισσότερο και μετά από αυτόν
…
Όλες αυτές
αποδοκιμάσθηκαν από τη Εκκλησία και αναθεματίστηκαν. Αναρίθμητες αιρέσεις
εμφανίσθηκαν στην Δύση. Όλες όμως απορρίφθηκαν από την Ορθοδοξία, παρ’ όλο που
κηρύττουν τον Σωτήρα Χριστό! Επομένως δεν πρέπει να συμπεραίνουμε ότι εφ’ όσον
κάποιος κηρύττει τον Χριστό, οπωσδήποτε είναι αξιόπιστος, αλλά πρέπει να
εξετάζουμε, εάν σωστά κηρύττει την αλήθεια για τον Χριστό.
Μεταξύ σας όμως κανείς δεν κοπίασε να κάνει αυτή την έρευνα, αλλά μόλις ακούσατε από τα χείλη του το γλυκύτατο όνομα του Κυρίου, αμέσως απερίσκεπτα σταθήκατε στο πλευρό του. Κανείς σας δεν υποψιάστηκε ότι αυτό το προσκυνητό όνομα είναι στα χείλη του πλανεμένου σαν δόλωμα, για να παραπλανήσει και να οδηγήσει στην καταστροφή τις απλοϊκές ψυχές σας.
Δεν διαβάσατε στο Ευαγγέλιο
τα προειδοποιητικά λόγια του Κυρίου: «Προσέχετε δε από των ψευδοπροφητών,
οίτινες έρχονται προς υμάς εν ενδύμασι προβάτων, έσωθεν δε εισί λύκοι άρπαγες;»
(Ματθ. 7,15)
Μη φανταστείτε ότι ο Κύριος
εννοεί εδώ εκείνους που δεν γνωρίζουν το όνομά Του. Όχι. Εννοεί ακριβώς αυτούς
που καλύπτονται με το όνομά Του, οδηγώντας στην πλάνη. Αυτό φαίνεται από τα
αμέσως λόγια Του: «Πολλοί ερούσι μοι εν εκείνη τη ημέρα, Κύριε, Κύριε, ού τω σω
ονόματι προεφητεύσαμεν;» (Ματθ. 7,22). Βλέπετε; Κηρύττουν τον Χριστό και ο
ίδιος ο Χριστός μας προτρέπει να φυλαγόμαστε απ’ αυτούς. Και κατά την ημέρα της
κρίσεως θα τους πει: «Ουδέποτε έγνων υμάς· αποχωρείτε απ’ εμού οι εργαζόμενοι
την ανομία» (Ματθ. 7,23).
Ο Κύριος με αυτά τα
λόγια θέλει να μας φανερώσει ότι ουδέποτε τους αναγνωρίζει σαν γνήσιους κήρυκές
Του, όσο κι αν οι ίδιοι πιστεύουν ότι είναι. Στο κήρυγμά τους ο Κύριος δεν
βλέπει τον εαυτό Του, αλλά κάποιον άλλο Χριστό, όχι εκείνον τον αληθινό που
θυσιάστηκε για την σωτηρία μας εδώ στη γη.
Βλέπετε ότι είναι δυνατόν
κάτω από το όνομα του Κυρίου να μην κηρύσσεται ο Κύριος. Πως λοιπόν εσείς χωρίς
διάκριση προσκολληθήκατε στον ψευδοδιδάσκαλο σας, επειδή κάλυπτε με το όνομα
του Χριστού την πλάνη Του; Νομίζετε ότι δεν αναφέρονται και σ’ αυτόν τα λόγια:
«Πολλοί γαρ ελεύσονται επί τω ονόματί μου … και πολλούς πλανήσουσι;» (Ματθ.
24,5).
Μου δίνετε το δικαίωμα με την
στάση σας αυτή να στρέψω προς σας τον ελεγκτικό λόγο του αποστόλου Παύλου, που
απηύθυνε στους Κορινθίους: «Ηρμοσάμην γαρ υμάς ενί ανδρί, παρθένον αγνήν
παραστήσαι τω Χριστώ· φοβούμαι δε μήπως, ως όφις Εύαν εξηπάτησεν εν τη
πανουργία αυτού, ούτω φθαρεί τα νοήματα υμών από της απλότητος της εις Χριστόν·
ει μεν γαρ ο ερχόμενος άλλον Ιησού κηρύσσει ον ουκ εκηρύξαμεν … καλώς
ανείχεσθε» (Β΄ Κορινθίους 11,2-4). Και τώρα ό,τι φοβόταν ο απόστολος για τους
Κορινθίους συνέβη σε σας. Ήλθε ο ψευδοδιδάσκαλος και σεις προσκολληθήκατε σ’
αυτόν!
Θα μου πείτε: «Όχι δεν
κηρύττει άλλον Ιησού. Ό,τι λέει το παίρνει το Ευαγγέλιο και διδάσκει με τα
λόγια του Ευαγγελίου. Διαρκώς επαναλαμβάνει ότι ο Χριστός πέθανε για μας και
εάν πιστεύουμε θα σωθούμε. Πως είναι δυνατόν να υπάρχει ψέμα και απάτη σ’
αυτό;»
Είναι αλήθεια ότι αυτά τα
λόγια αποτελούν έναν ευχάριστο ευαγγελισμό. Ποιος θερμός χριστιανός είναι
δυνατόν να μην τα προσέξει; Είναι όμως εξίσου αλήθεια ότι στα ευαγγελικά αυτά
λόγια είναι δυνατόν να εγκεντριστεί το ψέμα και η απάτη.
Ας προσέξουμε τον απόστολο
Παύλο που έγραφε προς τους Γαλάτες: «Θαυμάζω ότι ούτω ταχέως ματατίθεσθε από
του καλέσαντος υμάς εν χάριτι Χριστού εις έτερον Ευαγγέλιον» (Γαλάτ. 1,6).
Οι Γαλάτες ειλικρινά πίστεψαν
στον Σωτήρα Χριστό και ολόψυχα δέχθηκαν την ευχάριστη αγγελία της σωτηρίας.
Ήσαν τόσο ευγνώμονες στον απόστολο Παύλο, ο οποίος τους οδηγούσε στην αλήθεια,
που ήσαν έτοιμοι και τα μάτια τους να βγάλουν για χάρη του. Όταν όμως
απομακρύνθηκε από κοντά τους, ήλθαν κάποιοι δοκησίσοφοι και άρχισαν να τους
κηρύττουν και αυτοί το Ευαγγέλιο, τη χαρμόσυνη είδηση την εν Χριστώ σωτηρίας,
όχι καθαρή, αλλά αναμεμειγμένη με το ψέμα. Οι Γαλάτες δεν πήραν στα σοβαρά το
θέμα, ελκύσθηκαν από το κήρυγμα του Ευαγγελίου τους, τους θεώρησαν ευαγγελιστές
και έπεσαν στα δίχτυα της πλάνης. Τα λόγια τους ήσαν ελκυστικά, εφ’ όσον το
Ευαγγέλιο κήρυτταν, το αποτέλεσμα τους όμως ήταν καταστρεπτικό. Τόσο ύπουλο
είναι το ψέμα, που καλύπτεται κάτω από τα ιερά και γλυκύτατα ονόματα!
Ο απόστολος Παύλος, όταν
πληροφορήθηκε την κατάστασή τους, έγραψε σαν νόμο αμετάθετο για όλες τις εποχές
την εξής φράση: «Εάν ημείς ή άγγελος εξ ουρανού ευαγγελίζηται υμίν παρ’ ό
ευηγγελισάμεθα υμίν, ανάθεμα έστω» (Γαλάτ. 1,8). Και για να το τυπώσουν
καλύτερα μέσα τους επανέλαβε: «Και άρτι πάλιν λέγω· εί τις υμάς ευαγγελίζηται
παρ’ ό παρελάβετε, ανάθεμα έστω» (Γαλάτ. 1,9).
Βλέπετε λοιπόν, ότι υπάρχει
Ευαγγέλιο και υπάρχει και ευαγγελισμός, του οποίου οι κήρυκες αναθεματίζονται,
και μάλιστα από τον απόστολο Παύλο!
Εσείς όμως λησμονήσατε την
περίπτωση αυτή και μόλις εμφανίσθηκε κάποιος διδάσκαλος με το Ευαγγέλιο στο
χέρι, εμπιστευθήκατε σ’ αυτόν, χωρίς να σκεφτείτε ότι έχετε ορθόδοξη πίστη και
σωστά αγωνίζεστε για την σωτηρία σας. Μοιάσατε ακριβώς με τους τότε Γαλάτες.
Είναι δίκαιο λοιπόν ν’ αποδώσει κανείς και σε σας τον ελεγκτικό αποστολικό
λόγο: «Ω ανόητοι Γαλάται, τις υμάς εβάσκανε τη αληθεία μη πείθεσθε;» (Γαλάτ.
3,1).
Το παρόν άρθρο είναι από το βιβλίο
του Οσίου Θεοφάνη του
Έγκλειστου «Απάνθισμα Επιστολών», Εκδόσεις Ιερά Μονή Παρακλήτου Ωρωπός Αττικής
2004, Ενδέκατη Έκδοση -Αντιαιρετικός
…………………………………………………………….
Αντιμετώπιση ενός αιρετικού από τον Όσιο Θεοφάνη τον
Έγκλειστο, Μέρος Δεύτερο
Β΄. Γράφετε: «Ομιλεί
διαρκώς για τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό και για την σωτήρια θυσία Του. Ομιλεί
μ’ ενθουσιασμό. Τον ακούμε ευχάριστα και ολοένα μας ελκύει».
Άραγε ξεχωρίσατε αν είναι
ορθόδοξος ή ετερόδοξος; Ή σκεφθήκατε ότι αφού ομιλεί ρωσικά, ρώσος θα είναι.
Αφού ομιλεί για τον Σωτήρα Χριστό, και μάλιστα μ’ ενθουσιασμό, ασφαλώς δικός
μας θα είναι, στην αλήθεια θα βρίσκεται και την αλήθεια θα κηρύττει.
Ελκυσθήκατε με όλα αυτά και πέσατε στην απάτη...
Μπορεί να είναι ρώσος, αλλά
δεν έχει την ρωσική πίστη. Ήταν ορθόδοξος, αλλά ξέπεσε από την Ορθοδοξία. Είναι
αιρετικός! Μπορεί να κηρύττει την εν Χριστώ σωτηρία, αλλά όχι όπως μας την
δίδαξε ο ίδιος ο Χριστός και οι άγιοι απόστολοι. Μπορεί να ομιλεί μ’
ενθουσιασμό, αλλά αυτό δεν μαρτυρεί για την αλήθεια των λόγων του. Μάλλον
αποδεικνύει ότι είναι ολόψυχα δοσμένος στην κακοδοξία του και αγωνίζεται γι’
αυτή, σαν να είναι η μόνη αλήθεια ένα συνονθύλευμα από αιρέσεις και πλάνες.
Άραγε όλα αυτά είναι άγνωστα
σε σας; Και μήπως σείς δεν γνωρίζετε τίνος μαθητής είναι; Σύμφωνα με τον
δάσκαλο, κρίνετε και τον μαθητή. Ασφαλώς θα γνωρίζετε ότι ήλθε κάποτε ένας
αγγλικανός και άρχισε να περιοδεύει από σπίτι σε σπίτι και να εξαπατά με τα
κηρύγματά του μερικούς δικούς μας, κυρίους και κυρίες, που δεν βάδιζαν σταθερά
στον δρόμο της αλήθειας.
Απ’ αυτούς τους απατημένους
ξεπρόβαλε και ο σημερινός κήρυκάς σας, που τώρα συνεχίζει το έργο της απάτης
του αγγλικανού. Πηγαίνει παντού και προσπαθεί να οδηγήσει στην πλάνη και
άλλους. Ό,τι λοιπόν πίστευε ο αγγλικανός, το ίδιο πιστεύει κι αυτός. Έχουν και
οι δύο ξεπέσει από την κρυστάλλινη αλήθεια του Θεού και βρίσκονται στον τέταρτο
βαθμό της πτώσεως στο ψέμα και στο σκοτάδι, στην κακοδοξία και στην αίρεση.
Δεν θα σας εξηγήσω αναλυτικά
αυτή την πτώση, αλλά συνοπτικά θα εκθέσω την ιστορική πορεία της.
Ήταν στην αρχή μια Εκκλησία
με μια, αληθινή, πίστη. Ήλθε όμως ο πειρασμός. Ο πάπας με τις σοφιστείες του
ξέπεσε από την Εκκλησία και την πίστη. Αυτός είναι ο πρώτος βαθμός της πτώσεως
στο ψέμα και στο σκοτάδι.
Από τους ρωμαιοκαθολικούς ή
παπικούς γεννήθηκαν οι διαμαρτυρόμενοι ή προτεστάντες, οι οποίοι ξέπεσαν από
τον παπισμό. Αυτός είναι ο δεύτερος βαθμός της πτώσεως στο ψέμα και στο
σκοτάδι.
Από τους προτεστάντες
γεννήθηκε η αγγλικανική σοφιστεία. Είναι ο τρίτος βαθμός της πτώσεως στο ψέμα
και στο σκοτάδι.
Από την αγγλικανική σοφιστεία
γεννήθηκε επί τέλους και αυτός που παρέσυρε τον κήρυκάς σας μαζί με άλλους και
κατάφερε να τους οδηγήσει στην πλάνη. Όλοι αυτοί βρίσκονται στον τέταρτο βαθμό
της πτώσεως στο ψέμα και στο σκοτάδι.
Στον βαθμό αυτό βρίσκεται
λοιπόν ο αιρετικός κήρυκάς σας και γυρίζει από σπίτι σε σπίτι και αποπλανά τους
ορθόδοξους. Είναι γνήσιος μαθητής του αγγλικανού που μας ήλθε προηγουμένως, εάν
φυσικά δεν πρόσθεσε και νέες σοφιστείες δικές του, οπότε θα βρίσκεται σε
κάποιον πέμπτο βαθμό πτώσεως στο ψέμα και στο σκοτάδι. Αυτός είναι ο κήρυκας
που τόσο εκτιμάτε! Να τον χαίρεσθε!
Η αλήθεια του Θεού, η
ακέραιη και καθαρή και σωτήρια αλήθεια, δεν βρίσκεται ούτε στους παπικούς ούτε
στους προτεστάντες ούτε στους αγγλικανούς ούτε στον κήρυκά σας. Βρίσκεται μόνο
στην μία, αληθινή Εκκλησία, την Ορθόδοξη. Είναι γεγονός ότι όλοι οι άλλοι, ενώ βρίσκονται
στην πλάνη, πιστεύουν ότι αυτοί κατέχουν την αλήθεια. Η αλήθεια όμως βρίσκεται
μακριά απ’ αυτούς.
0ι παπικοί που πρώτοι
αποσχίσθηκαν από την Εκκλησία, θεωρούν ότι αποκλειστικά με το μέρος τους είναι
η αλήθεια.
0ι προτεστάντες που
κατηγόρησαν την χρεωκοπία των παπικών σε πολλά σημεία, αντί να επιστρέψουν στην
αλήθεια απομακρύνθηκαν περισσότερο από τους παπικούς. Δεν θεμελίωσαν την
καινούργια τους πίστη πάνω στην αλήθεια του Θεού, αλλά πάνω στις αιρετικές
σοφιστείες τους. Όσο και να ισχυρίζονται ότι κατέχουν την αλήθεια, βρίσκονται
πολύ μακριά απ’ αυτή.
Στους Άγγλους δεν άρεσε ο
γερμανικός προτεσταντισμός και οικοδόμησαν δικό τους, στα μέτρα τους, σύμφωνα
με τις δικές τους απόψεις και όχι σύμφωνα με τις αιώνιες αλήθειες που αποκάλυψε
ο Θεός. Απομακρύνθηκαν ακόμη πιο πολύ από την σωστή πίστη, προσπαθώντας να την
προσεγγίσουν με ανθρώπινα μέσα.
Και στον αγγλικανισμό και
στον προτεσταντισμό ξεφύτρωσαν αργότερα πολλές παραφυάδες. Τα σχίσματα και οι
αιρέσεις πολλαπλασιάσθηκαν. Κάθε νέα παραφυάδα καυχιόταν ότι επιτέλους βρήκε
την αλήθεια. Στην πραγματικότητα όμως βυθιζόταν περισσότερο στο ψέμα και στο
σκοτάδι. Αναζητούσαν όλοι την αλήθεια όχι εκεί όπου ο αληθινός Θεός την
τοποθέτησε, αλλά στις δικές τους σοφιστείες. Γι’ αυτό δεν ανακάλυψαν την
αλήθεια, αλλά εγκολπώθηκαν διάφορες σκιές της αλήθειας. Στις σκιές θεμελίωσαν
την ομολογία πίστεώς τους, το πιστεύω τους. Ανάμεσα σ’ αυτές τις σκιές
βρίσκεται και το περιεχόμενο του κηρύγματος που τώρα σας ελκύει, όπως μου
γράφετε.
Ενώ λοιπόν στην Δύση
πολλαπλασιαζόταν η αίρεση και διαρκώς ξεφύτρωναν ποικίλες κακοδοξίες,
περισσότερο ή λιγότερο πλανεμένες, στην Ανατολή παρέμενε αμετάβλητη στην πίστη
της η Ορθοδοξία, η αληθινή Εκκλησία που σαν θησαυροφυλάκιο περιέχει την θεία
αλήθεια. Η Ορθοδοξία πιστεύει και περιφρουρεί την αλήθεια που ανήγγειλε ο ίδιος
ο Θεός και φύτεψαν οι άγιοι απόστολοί Του. Εμείς οι Ορθόδοξοι χριστιανοί, τα
τέκνα της αληθινής Εκκλησίας, διατηρούμε την θεόσδοτη και μόνη αλήθεια και
μένουμε ασάλευτοι στην πίστη μας. Ενώ πέρασαν τόσοι αιώνες, διατηρήθηκε αλώβητη
και αναλλοίωτη η αλήθεια στους κόλπους της Ορθοδοξίας και έφθασε μέχρι σε μας,
όπως κηρύχθηκε από τον Θεό και τους αγίους αποστόλους Του. Στέκεται η αγία μας
Εκκλησία στην αλήθεια, γι’ αυτό στεκόμαστε και μεις σ’ αυτή. Χρεωστούμε
ευγνωμοσύνη στον Κύριο που ευδόκησε να γεννηθούμε στους κόλπους της αληθινής,
Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Ενώ σεις από μικρός
γαλουχηθήκατε με την αιωνόβια αλήθεια, ο ψευδοκήρυκάς σας μόλις χθες διδάχτηκε
την πλάνη. Ωστόσο αυτός δεν διστάζει παντού να διακηρύττει την κακοδοξία του,
ενώ σεις χωρίς καμιά διάκριση στραφήκατε προς αυτόν και κινδυνεύετε να
αποκοπείτε από την αγία Εκκλησία και από την αλήθεια του Θεού. Η αλήθεια αυτή
ζούσε στην πίστη των πατέρων μας, των πάππων και προπάππων μας, όλων γενικά των
ρώσων από την ημέρα που φωτίσθηκαν, την εποχή του ισαποστόλου αγίου Βλαδιμήρου,
εδώ και χίλια περίπου χρόνια.
Πόσους και πόσους αγίους δεν
ανέδειξε η αγία Εκκλησία μας, που δέονται υπέρ ημών ενώπιον του Κυρίου! Πόσοι
και πόσοι δεν ευαρέστησαν στον Θεό και δεν πλημμύρισαν με τη θ. Χάρη, όπως
φανερώνουν τα άφθαρτα λείψανά τους που είναι σκορπισμένα σε όλη την ρωσική γη!
Και ξαφνικά έρχεται αυτός ο ψευδοκήρυκάς σας, που μόλις χθες πλανήθηκε στο ψέμα
και βυθίστηκε στο σκοτάδι, και προσπαθεί να σας αποσπάσει από την αγία αυτή
χορεία.
Αλλά ας πάμε ακόμη πιο πέρα.
Η ίδια ομολογία πίστεως και ο ίδιος δρόμος σωτηρίας ακολουθείται και από τους
Έλληνες, από τους οποίους λάβαμε το φως της Ορθοδοξίας. Μελετείστε την ιστορία
τους και διά μέσου πολλών αιώνων θα φθάσετε μέχρι των Οικουμενικών Συνόδων που
υποστήριξαν και επιβεβαίωσαν τα δόγματα της πίστεώς μας, την οικουμενική
αλήθεια. Μελετείστε την ιστορία των Συνόδων που συγκροτήθηκαν μέχρι τον Μ.
Κωνσταντίνο και παντού θ’ αντιληφθείτε την ίδια αλήθεια να εγκολπώνεται από
αναρίθμητα πλήθη πιστών και να βασιλεύει στα πέρατα της οικουμένης.
Ας προχωρήσουμε ακόμη πιο
πέρα. Μελετείστε τους αιώνες των διωγμών μέχρι την εποχή των αγίων αποστόλων.
Θα διαπιστώσετε και εκεί την ίδια ομολογία πίστεως και τον ίδιο δρόμο της
σωτηρίας, που και μεις τώρα ακολουθούμε. Και αυτό που δίδασκαν οι άγιοι
απόστολοι, το παρέλαβαν από τον Κύριο. Και ό,τι έλεγε και έκανε ο Υιός, το
έλεγε και το έκανε σύμφωνα με την εντολή του Πατρός μέσα στο μυστήριο της Αγ.
Τριάδος.
Να από πού ξεκινά η πίστη
μας! Να που είναι η πηγή της! Να πως ανέβλυσε από τα βάθη της θεότητος! Να πως
έρεε διά μέσου των αιώνων και έφθασε μέχρι σε μας! Και αυτή την θεία και
αιωνόβια πίστη ήσασταν έτοιμος να την πετάξετε και να την αντικαταστήσετε με το
ψέμα, το οποίο διαλαλεί ο ψευδοκήρυκάς σας, που μόλις χθες εξαπατήθηκε! Υπάρχει
σ’ αυτό καμιά λογική;
Το παρόν άρθρο είναι από το βιβλίο του Οσίου Θεοφάνη
του Έγκλειστου «Απάνθισμα Επιστολών», Εκδόσεις Ιερά Μονή Παρακλήτου Ωρωπός
Αττικής 2004, Ενδέκατη Έκδοση
…………………………………………………………….
Αντιμετώπιση ενός αιρετικού από τον Όσιο Θεοφάνη τον
Έγκλειστο, Μέρος Πρώτο
Με πολλή ευχαρίστηση
αναλαμβάνω να σας απαντήσω, ή σωστότερα, να συζητήσω μαζί σας τα όσα αναφέρετε
στην αξιόλογη επιστολή σας. Κι εγώ, πριν μου γράψετε, κάτι είχα ακούσει, αλλά
δεν είχα δώσει ανάλογη προσοχή. Τώρα όμως βλέπω ότι στην περιοχή σας αρχίζει ν’
ανάβει μια πυρκαγιά και γι’ αυτό σπεύδω να σας απαντήσω ό,τι ο Θεός με
φωτίσει...
Α΄. Γράφετε: «Μας
εμφανίσθηκε κάποιος κήρυκας της πίστεως που φαίνεται ευγενής και περιέρχεται τα
σπίτια όχι μόνο των πλουσίων, αλλά και των φτωχών, διαβάζει το Ευαγγέλιο, το
ερμηνεύει, διδάσκει την πίστη στον Χριστό και παρακινεί σε μετάνοια. Κοντά μου
κατοικεί ένας φτωχός βιβλιοδέτης. Στο σπίτι του έρχεται αυτός ο κήρυκας και
συγκεντρώνει αρκετό κόσμο. Πήγα κι εγώ δύο φορές εκεί. Ακούγεται μάλιστα ότι
και σε άλλα μέρη κηρύττει και συγκεντρώνει πολύ κόσμο.»
Ας σταματήσουμε το γράμμα σας
στο σημείο αυτό. Καθαρά φαίνεται εδώ ότι ο νέος αυτός κήρυκας της πίστεως, δεν
είναι κήρυκας της Εκκλησίας. Πως διδάσκει την πίστη στον Χριστό χωρίς να έχει
αναγνωρισθεί σαν ιεροκήρυκας από την Εκκλησία; Αυτό είναι γεγονός πρωτάκουστο!
Έπρεπε να συλλογιστείτε ότι κάτι ύποπτο συμβαίνει εδώ και να τηρήσετε τον εαυτό
σας σε επιφυλακή. Συμπεριφερθήκατε έτσι; Δούλεψε καθόλου η κρίσις σας
ερευνώντας, εάν είναι σωστά αυτά που ακούτε, ή εάν οδηγούν σε καλό; Να τι
έπρεπε εξ αρχής να κάνετε.
Λέτε στη συνέχεια ότι
διδάσκει πίστη στον Χριστό και ομιλεί διαρκώς από τα Ευαγγέλια. Αυτό ακριβώς θα
έπρεπε να σας κάνει πιο προσεκτικό. Γιατί σας διδάσκει πίστη στον Χριστό; Μήπως
είσθε Τάταρος ή Μογγόλος; Εσείς από παιδί πιστεύετε στον Χριστό και ζείτε μέσα
στους κόλπους της αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας κατά το παράδειγμα όλων των αγίων,
που δοξάσθηκαν από τον Θεό. Όταν λοιπόν άρχισε να διδάσκει περί πίστεως στον
Χριστό σε σας που ήδη πιστεύετε, θα έπρεπε να σκεφθείτε ότι η δική του πίστη
πιθανόν να είναι διαφορετική από την δική σας, την πίστη δηλαδή της Εκκλησίας
μας.
Όταν λοιπόν να σας προτρέπει
να πιστεύετε στον Χριστό, έπρεπε να τον ρωτούσατε:
– Γιατί μας το λες αυτό; Μήπως είμαστε αβάπτιστοι;
Και όμως κανένας δεν
διαμαρτυρήθηκε. Λέγοντάς σας να πιστεύετε στον Χριστό, σας θεώρησε απίστους.
Και σεις τον ακούσατε με απάθεια, σαν να ήσασταν πραγματικά άπιστοι.
Εάν κηρύττει διαφορετική
πίστη και σεις συνεχίζετε να τον ακούτε, τότε μαζί μ’ αυτόν μειώνετε την
προηγούμενη πίστη σας, κατακρίνετε την αγία μας Εκκλησία και όλους όσους
σώθηκαν και σώζονται στους κόλπους της. Αυτό είναι το δεύτερο λάθος σας,
μεγαλύτερο από το πρώτο!
Ενώ ζούσατε ήσυχα και
ειρηνικά και φροντίζατε για την σωτηρία σας, έρχεται κάποιος και αρχίζει να σας
κηρύττει:
– Γνωρίζετε κάτι; Ο Χριστός πέθανε για την σωτηρία μας. Να πιστεύετε σ’
Αυτόν, να μετανοείτε και έτσι θα σωθείτε.
Και σεις σαν ν’ ακούτε κάτι
το πρωτάκουστο και ασυνήθιστο, προσκολλάσθε σ’ αυτόν, έτοιμος ν’ αφήσετε την
Εκκλησία σας, τους ποιμένες σας και όλα όσα προηγουμένως τιμούσατε σαν μέσα
αγιασμού.
Πολύ περίεργο αυτό! Μήπως δεν
βαπτισθήκατε και δεν αγωνιζόσασταν για την σωτηρία σας εν ονόματι του Ιησού
Χριστού; Μήπως δεν παίρνατε άφεση αμαρτιών με το μυστήριο της εξομολογήσεως;
Μήπως δεν κοινωνούσατε το άχραντο Σώμα και το τίμιο Αίμα του Κυρίου; Μήπως στον
Χριστό δεν καταφεύγατε με τις προσευχές σας και σ’ Αυτόν και μόνο δεν στηρίζατε
την ελπίδα της σωτηρία σας; Λοιπόν τι το ιδιαίτερο, τι το νέο, που να μην το
έχετε στον νου και την καρδιά σας, σας αναγγέλλει αυτός ο άγνωστος ξένος.
Σας λέει: «Ο Χριστός
σταυρώθηκε για σας. Πρέπει να πιστεύετε σ’ Αυτόν για να σωθείτε». Μήπως
αυτό δεν ομολογείτε κάθε μέρα στο σύμβολο της πίστεως; «Πιστεύω … και
εις ένα Κύριον, Ιησού Χριστόν … τον δι’ ημάς τους ανθρώπους και διά την
ημετέραν σωτηρίαν κατελθόντα εκ των ουρανών και σαρκωθέντα εκ Πνεύματος Αγίου
και Μαρίας της παρθένου και ενανθρωπήσαντα. Σταυρωθέντα τε υπέρ ημών …». Το
ίδιο ομολογείτε ψάλλοντας στην Εκκλησία: «ο μονογενής Υιός … σταυρωθείς
τε, Χριστέ ο Θεός … σώσον ημάς», ή «Δεύτε προσκυνήσωμεν και
προσπέσωμεν Χριστώ τω βασιλεί και Θεώ ημών», ή «σώσον ημάς Υιέ Θεού
…» ή «Φως ιλαρόν αγίας δόξης … Υιέ Θεού, ζωήν ο διδούς»,
ή: «Νυν απολύοις … ότι είδον οι οφθαλμοί μου το σωτήριόν σου …».
Η Θ. Λειτουργία
ολόκληρη, τι άλλο είναι παρά μια ανάμνησις ή επανάληψις με την αναίμακτη θυσία,
της αιματηρής θυσίας που έγινε στον Γολγοθά για την σωτηρία μας;
Εάν συμφωνείτε μ’ αυτά, τότε
τι νέο ακούτε από τα χείλη του ξένου και είσθε έτοιμος ν’ αφήσετε όλα τα
προηγούμενα και ν’ ακολουθήσετε τα ίχνη του, χωρίς καλά – καλά να ξέρετε που θα
σας οδηγήσει, γνωρίζοντας ωστόσο ασφαλώς ότι ο δρόμος που ακολουθήσατε ως τώρα
είναι ο πραγματικός;
Αυτό είναι ακατανόητο!
Μοιάζετε σαν να ψάλλετε έναν ύμνο σε μια αρμονική χορωδία και ξαφνικά να
σταματάτε, προσέχοντας την ξεχωριστή φωνή ενός αγνώστου που μπήκε απρόσκλητος
στην χορωδία σας. Καθόλου δεν σας απασχολεί, εάν έκανε καλά αυτός ο ξένος που
άρχισε να ψάλλει, ούτε εάν κάνατε καλά εσείς που σιωπήσατε.
Οι δόκιμοι ψάλτες λένε ότι το
να ξεχωρίζει μια φωνή σε μια χορωδία είναι κάτι το αντικανονικό. Και όσοι
θαυμάζουν την φωνή αυτή καταδικάζουν τον εαυτό τους αποδεικνύοντας ότι δεν
έχουν καλλιτεχνική ευαισθησία. Μ’ αυτούς μοιάζετε τώρα και σεις όσον αφορά το
θέμα της σωτηρία σας.
Μέχρι τώρα φροντίζατε με
επιμέλεια την σωτηρία σας, ειρηνικά και ήσυχα, μαζί με τους άλλους αδελφούς.
Ξαφνικά εμφανίσθηκε αυτός ο ξένος και άρχισε να τονίζει και να επαναλαμβάνει
μία από τις τόσες διδασκαλίες της Εκκλησίας μας. Και σεις, στρέψατε την προσοχή
σας σ’ αυτόν. Εντυπωσιασθήκατε και φαίνεσθε έτοιμος να τα εγκαταλείψετε όλα και
να τον ακολουθήσετε. Καθόλου δεν σκεφθήκατε εάν φέρεται σωστά και εάν φέρεσθε
σωστά και σεις. Όσοι εκτιμούν το έργο της σωτηρία θα σας χαρακτηρίσουν σαν
άγευστο της πνευματικής ζωής.
Θα έπρεπε ακούγοντας τα πρώτα
του λόγια ν’ απομακρυνθείτε αμέσως από κοντά του, ενώ σεις συνδεθήκατε μαζί του
και συνδέεσθε ολοένα και περισσότερο.
Το παρόν άρθρο είναι από το βιβλίο
του Οσίου Θεοφάνη του Έγκλειστου «Απάνθισμα Επιστολών», Εκδόσεις
Ιερά Μονή Παρακλήτου Ωρωπός Αττικής 2004, Ενδέκατη Έκδοση
4 σχόλια:
Μελετώντας τήν ἀνωτέρω ἐπιστολή τοῦ Ὁσίου Θεοφάνους τοῦ Ἐγκλείστου ἄραγε τί θά μᾶς συμβούλευε σήμερα ὁ Ὅσιος ὅπου ὄχι κάτι μεμονωμένο ἤ τοπικό ἀλλά σύνολη ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας ἔχει εἰσέλθει στή δίνη πού λέγεται Οἰκουμενισμός;
Τό μόνο σίγουρο εἶναι πώς θά τόν χαρακτήριζε ὄχι ἀπλά ὡς αἵρεση ἀλλά ὡς παναίρεση, σύμφωνα καί μέ τόν Ἅγιο Ἰουστίνο Πόποβιτς ὅπου ἔγραφε εἰς τὸ βιβλίο του «Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία καὶ Οἰκουμενισμὸς»:
«Ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι κοινόν ὄνομα διά τούς ψευδοχριστιανισμούς, διά τάς ψευδοεκκλησίας τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης. Μέσα του εὑρίσκεται ἡ καρδία ὅλων τῶν εὐρωπαϊκῶν οὐμανισμῶν μέ ἐπικεφαλῆς τόν Παπισμό. Ὅλοι δέ αὐτοί οἱ ψευδοχριστιανισμοί, ὅλαι αἱ ψευδοεκκλησίαι δέν εἶναι τίποτε ἄλλο παρά μία αἵρεσις παραπλεύρως εἰς τήν ἄλλην αἵρεσιν. Τό κοινόν εὐαγγελικόν ὄνομά τους εἶναι ἡ παναίρεσις».
Σχετικά μέ τό βίο τοῦ Ὁσίου Θεοφάνους τοῦ Ἐγκλείστου, ἀπό τόν Ὁρθόδοξο Συναξαριστή https://www.saint.gr/1282/saint.aspx μεταφέρω ἀποσπασματικά:
«Ο Όσιος Θεοφάνης γεννήθηκε στις 10 Ιανουαρίου 1815 μ.Χ. στο χωριό Τσερνάφσκα της επαρχίας Ορλώφ της Ρωσίας.
.....
Το έτος 1841 μ.Χ. κείρεται μοναχός και λαμβάνει το όνομα Θεοφάνης. Λίγο αργότερα χειροτονείται Διάκονος και Πρεσβύτερος και διορίζεται καθηγητής στη εκκλησιαστική σχολή του Κιέβου και του Νόβγκοροντ, για να γίνει κοσμήτορας της θεολογικής ακαδημίας της Αγίας Πετρουπόλεως.
.....
Το 1857 μ.Χ. διορίζεται εκ νέου καθηγητής και κοσμήτορας της θεολογικής ακαδημίας. Παραιτείται όμως και περιορίζεται στη θέση του επιθεωρητού των θρησκευτικών σχολείων της Αγίας Πετρουπόλεως.
....
Το 1866 μ.Χ. παραιτείται από τη θέση του Επισκόπου, αφήνει την επαρχία του και κλείνεται για είκοσι οκτώ ολόκληρα χρόνια σε ένα πτωχό κελί στην έρημο του Βισένσκ και ζει την ζωή του εγκλείστου. Αποκόπηκε από τον κόσμο με πλήρη αφοσίωση στον Θεό και τη θεωρία του Προσώπου Αυτού. Προσευχόταν όλη μέρα χωρίς διακοπή. Το φαγητό του ήταν πολύ απλό. Και όταν ήθελε να ξεκουραστεί, πάλι εργαζόταν χειρονακτικά. Πολύ χρόνο της έγκλειστης ζωής του ο Όσιος τον αφιέρωσε στην αλληλογραφία. Έτσι στο διάστημα των είκοσι οκτώ ετών του εγκλεισμού του έγραψε χιλιάδες επιστολές, οι οποίες αποτελούν ένα ανεκτίμητο πνευματικό θησαυρό ορθοδόξου πίστεως και θεογνωσίας.
Εκτός από την προσευχή ο Άγιος Θεοφάνης, δίδει πολύ σημασία στη Μυστηριακή ζωή. Η Εξομολόγηση και η Θεία Μετάληψη, είναι για τον Άγιο Θεοφάνη τα δύο βασικά μέσα για την επιτυχία της τελειότητας. Για την μετάνοια γράφει, ότι είναι αστείρευτη πηγή της αληθινής χριστιανικής ζωής.
Ο Άγιος Θεοφάνης κοιμήθηκε, οσίως, με ειρήνη, στις 6 Ιανουαρίου του 1894 μ.Χ., σε ηλικία 79 ετών.»
Ταῖς αὐτοῦ ἁγίαις πρεσβείαις, ό Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.
Θεόδωρος Σ.
Η Ορθοδοξη Εκκλησια δεν εχει εισερθει σε καμια αιρεση του οικουμενισμου...
Εσυ φυσικα εισαι ζηλωτης αλλα κατα το Αποστολικο- εχεις ζηλο αλλα ου κατ επιγνωσιν..
Δλδ πλανασαι πλανην οικτρα..
Συνελθε..
Εὐχαριστῶ τόν Ἀνώνυμο 13 Μαρτίου 2022 - 11:31 μ.μ. γιά τίς καλοπροαίρετες ὑποδείξεις του.
Ὡστόσο, θέλω νά ἐπισημάνω πώς τά γεγονότα πού τρέχουν δέν μᾶς ἀφήνουν περιθώρια γιά συμπεριφορές ἤ ἐνέργειες πού χαρακτηρίζονται ἀπό ἐκούσια ὑποτίμηση καί παράβλεψη ἑνός ὑπαρκτοῦ κινδύνου-προβλήματος ὅπως εἶναι ὁ Οἰκουμενισμός.
Πραγματικά θά χαιρόμουν νά ἔχω κάνει λάθος καί νά εἶμαι ζηλωτής οὐ κατ’ἐπίγνωσιν, πλήν ὅμως δέν ἔχουν ἔτσι τά πράγματα.
Ἡ Ὀρθοδοξία μας δέχεται ἀλλεπάλληλες ὀχλήσεις καί πιέσεις, πού ἀσκοῦνται εἰς βάρος της ἐκ τῶν ἔξω ἀλλά καί ἐκ τῶν ἔσω, προκειμένου δεχθεῖ ὑποχωρήσεις καί συμβιβασμούς σέ θέματα Πίστεως.
Κατωτέρω παραθέτω ἀποσπάσματα ἀπό τήν εἰσήγηση τοῦ Ἀρχιμ. Ἀθανασίου Ἀναστασίου, Προηγουμένου τῆς Ἱ.Μ. Μεγάλου Μετεώρου, στήν διαδικτυακή ἡμερίδα μέ θέμα «Ἡ πρόκληση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ σήμερα» πού ἔλαβε χώρα τήν Κυριακή 19/9/2021.
Περισσότερα στήν διεύθυνση:
http://aktines.blogspot.com/2021/09/blog-post_84.html
«Ἡ ἐποχή μας ταλανίζεται ἀπό ποικίλες αἱρέσεις καί παραθρησκεῖες. Κυρίως, ὅμως, ἀπό τήν παναίρεση τοῦ διαχριστιανικοῦ καί διαθρησκειακοῦ καί ἐν γένει συγκρητιστικοῦ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, ὁ ὁποῖος ὄχι μόνο προβάλλεται καί προωθεῖται, ἀλλά καί ἐπιβάλλεται τελικά μέ τά μέσα καί τίς πρακτικές τῆς Νέας Ἐποχῆς.
Δέν εἶναι δύσκολο πλέον, μιά καί οἱ ‘‘μάσκες’’ ἔχουν πέσει ἐδῶ καί χρόνια ἡ μία μετά τήν ἄλλη, νά διαπιστώσει κανείς ὅτι ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι μιά μεθοδευμένη καί συστηματική προσπάθεια, μέ ἰσχυρά πολιτικά καί οἰκονομικά ἐρείσματα καί διασυνδέσεις μέ παγκόσμια κέντρα ἐξουσίας, ἡ ὁποία στοχεύει:
1) Στήν ἀμφισβήτηση καί σχετικοποίηση τῆς ἀληθείας τῆς ὀρθοδόξου πίστεως καί κυρίως τοῦ προσώπου τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ
2) στήν ἀποδόμηση τῆς ἁγιοπνευματικῆς ἑνότητας τῆς Ἐκκλησίας
3) στή μετάλλαξη τῆς ὀρθόδοξης Ἐκκλησιολογίας
4) στήν παροχή ἐκκλησιαστικότητας στίς αἱρέσεις
5) στή νομιμοποίηση τοῦ ἀνύπαρκτου καί ἀνεπέρειστου «πρωτείου ἐξουσίας ἄνευ ἴσων» τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου
6) στήν «ἑνότητα» τῶν πάσης φύσεως «ἐκκλησιῶν» καί τελικῶς στήν πανθρησκεία τῆς Νέας Ἐποχῆς.
..............
Ἀπ’ ὅσα ἕως τώρα ἀκούστηκαν στή σημερινή ἡμερίδα, προκύπτει ἀβίαστα τό συμπέρασμα ὅτι ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι:
1. Στέρηση τῆς ἀκτίστου Θείας Χάριτος.
2. Ἀποπνιγμός τῆς Ἀληθείας.
3. Καθαιρέτης τῶν Ὅρων καί τῶν Ἱερῶν Κανόνων τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων.
4. Ἀποδομητής τῆς Ἁγιοπατερικῆς Ὀρθοδόξου παραδόσεως (Consensus Patrum – συμφωνία Πατέρων).
5. Λερναία Ὕδρα πού γεννᾶ συνεχῶς νέες κεφαλές πλάνης.
6. Νέα πνευματική πανδημία πού κατατρώγει ἐκ τῶν ἔσω τό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας.
7. Ἀμφισβήτηση τῆς μοναδικότητος καί ἀποκλειστικότητος τοῦ Χριστοῦ ὡς Σωτῆρος τοῦ κόσμου.
8. Ἰσοπέδωση καί ἀναίρεση τοῦ Παναγίου Προσώπου τοῦ Χριστοῦ μας, συμφυρόμενον μέ ὅλες τίς «κατασκευασμένες θεότητες» τοῦ κόσμου τῆς πτώσεως.
9. Ἡ εἴσοδος τῆς ἀνθρωπότητος στήν παραφροσύνη τῆς «Νέας Τάξεως» καί τῆς «Νέας Ἐποχῆς».
10. Ὁ Οἰκουμενισμός δέν εἶναι τίποτε ἄλλο παρά «μία αἵρεσις παραπλεύρως εἰς τήν ἄλλην αἵρεσιν... εἶναι ΠΑΝΑΙΡΕΣΙΣ» »
Μέ ἐκτίμηση,
Θεόδωρος Σ.
Απαντηση στον ανωνυμο-15/03/22-12*14
Συμφωνω με αυτα που λες αλλα δεν βλεπω και δεν υπαρχει καμια αναμιξη της Ορθοδοξου Εκκλησιας της Ελλαδος.Ειμαστε αντιθετοι με τον Οικουμενισμο ,δεν αναμιγνυομαστε μαζι του,και τον θεωρουμε και εμεις παναιρεση.
Οποτε ποια ειναι η διαφωνια μας ?
Νομιζω καμια.
Με εκτιμηση
Παναγιωτης
Δημοσίευση σχολίου