ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ ΑΠΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ!
Στό
ἐπίσημο Ἐκκλησιαστικό περιοδικό «ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ», τεῦχος Ἰουλίου-Αὐγούστου 2015,
Ἀρχιμανδρίτης
τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, ἀναπτύσσει σειρά κακοδοξιῶν μέ ἐπίκεντρο τήν ἀμφισβήτηση
τῆς Θεολογίας τῆς Ἐκκλησίας μας, ὅπως τήν ἀνέλυσε ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς. (Studio YP)
4 σχόλια:
Προσεγγίζοντας την απρόσιτο δόξα του αγίου Θεού
Οι δρόμοι που οδηγούν στον "ένα θεό για όλους με διαφορετικές λατρευτικές εκφράσεις", (+ Δαμασκηνός Ελβετίας), είναι οι δρόμοι των Σιωνιστών για το θεό των Σιωνιστών. Είναι ο απρόσωπος και ανυπόστατος θεός της Φιλοσοφίας, ειδικότερα του ιουδαϊσμού. Οι φιλόσοφοι και νυν στοχαστές το ονομάζουν Απόλυτο, έτεροι "ανώτερη δύναμη", και περιλαμβάνει οποιαδήποτε ανά τον κόσμο δοξασία για θεό ή θεότητα. Οι Σιωνιστές αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά και προωθούν κάθε έργο - μιλώ γενικά - που αναδεικνύει το απρόσωπο και ανυπόστατο θείο. Δυσκολία έχουν, μάλιστα μεγάλη, με το Ισλάμ, που (και) αυτό είναι μια άλλη εκδοχή του εβραϊκού-ιουδαϊκού αρχετύπου. Εδώ, όμως, πουθενά δεν διαβάζουμε ή ακούμε περί "ιουδαιο-ισλαμισμού". Αντίθετα, ο ιουδαιοχριστιανισμός έγινε λέξη του συρμού και διδάσκεται από πανεπιστημιακές έδρες !
Να σημειώσω ότι και στην Ορθοδοξία, δεχόμαστε το απρόσιτο και ακατάληπτο θείο για τον άνθρωπο. Παράδειγμα, όταν λέμε "Ἄρρητον οὖν τὸ θεῖον καὶ ἀκατάληπτον". Τούτο βέβαια σημαίνει κάτι εντελώς διαφορετικό σε εμάς. Διαβάζουμε :
Οὐκ ἀφῆκε (μέντοι) ἡμᾶς ὁ Θεὸς ἐν παντελεῖ ἀγνωσίᾳ· πᾶσι γὰρ ἡ γνῶσις τοῦ εἶναι Θεὸν ὑπ᾿ αὐτοῦ φυσικῶς ἐγκατέσπαρται. Καὶ αὐτὴ δὲ ἡ κτίσις καὶ ἡ ταύτης συνοχή τε καὶ κυβέρνησις, τὸ μεγαλεῖον τῆς θείας ἀνακηρύττει φύσεως. Καὶ διὰ νόμου μέν καὶ προφητῶν πρότερον, ἔπειτα δὲ καὶ διὰ τοῦ μονογενοῦς αὐτοῦ Υἱοῦ, Κυρίου δὲ καὶ Θεοῦ καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, κατὰ τὸ ἐφικτὸν ἡμῖν τὴν ἑαυτοῦ ἐφανέρωσε γνῶσιν.
Ὡς οὖν πάντα εἰδὼς καὶ τὸ συμφέρον ἑκάστῳ προμηθούμενος, ὅπερ συνέφερεν ἡμῖν γνῶναι ἀπεκάλυψεν, ὅπερ δὲ οὐκ ἐδυνάμεθα φέρειν, ἀπεσιώπησε. (Τα ανωτέρω είναι του αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού "Έκδοσις ακριβής Ορθοδόξου Πίστεως")
Περί της φύσεως ή ουσίας του αγίου Θεού δεν δυνάμεθα οι άνθρωποι τίποτα να πούμε, καθότι Άκτιστος ο Θεός. Συνεπώς, αυτό σε παρένθεση, όσοι κάνουν λόγο για τον "ένα θεό για όλους" έχουν κατά νου τη θεία φύση ή ουσία, δηλαδή το Άκτιστο (φύση ή ουσία) του Θεού, και τις επεμβάσεις (θαύματα) αυτού, που γίνονταν κατά καιρούς στους χρόνους της Π. Διαθήκης και ανέτρεπαν τα φυσικά δεδομένα. Μολονότι, δε, τα θαύματα αυτά απέβαιναν προς ωφέλεια των ανθρώπων του Θεού, αδιανόητο και απαράδεκτο θα ήταν, όπως και είναι για τους Σιωνιστές, ο Θεός να ανατρέπει τα φυσικά δεδομένα που αφορούν σε αυτόν καθ΄ εαυτό τον άνθρωπο. Αυτό, αν μη τι άλλο, είναι εντελώς παράδοξο !
Εν αντιθέσει προς εμάς, δεν προσεγγίζουμε οι Ορθόδοξοι την άκτιστη θεία φύση ή ουσία. Όπως μας αποκάλυψαν οι διδάσκαλοι πατέρες της Εκκλησίας η προσέγγιση - αναπόφευκτα και η καθ΄ ημάς συναφής Θεολογία - γίνεται μόνο μέσω των άκτιστων θείων ενεργειών, κατά την Χάρι που δίδεται σε ένα έκαστο και φυσικά, με τις Ορθόδοξες συντεταγμένες προϋποθέσεις. Με αυτό τον τρόπο, με τις "ουσιοποιές" θείες ενέργειες, και όχι αυτήν καθ΄ εαυτή τη θεία Ουσία, διαπραγματευόμαστε οι Ορθόδοξοι τα θεία, την θεότητα ( : Δόγμα της αγίας Τριάδος, ιερά Μυστήρια), ήτοι των Υποστάσεων, και αξίως κοινωνούμε (ενωνόμαστε) με τον άγιο Θεό. Τούτο καταμαρτυρούν οι άγιοι της Εκκλησίας και τα θαύματα που επιτελούν τα άγια σκηνώματα (λείψανα) αυτών.
48 ὅτι ἐπέβλεψεν ἐπὶ τὴν ταπείνωσιν τῆς δούλης αὐτοῦ (...) 49 ὅτι ἐποίησέ μοι μεγαλεῖα ὁ δυνατὸς καὶ ἅγιον τὸ ὄνομα αὐτοῦ (Λκ. α΄)
Με αυτό το ανυπέρβλητο για εμάς τους αμαρτωλούς μεγαλείο ταπεινώσεως της υπεραγίας Θεοτόκου, ζητούμε οι πιστοί "εν πνεύματι και αληθεία", να μας επισκεφθεί η Χάρις του αγίου Θεού, πρεσβείες της Θεομήτορος και πάντων των αγίων.
Είναι πολύ σωστα αυτα που λέει ο ιατρός κ. Κυπριανός !
"Είναι ο απρόσωπος και ανυπόστατος θεός της Φιλοσοφίας, ειδικότερα του ιουδαϊσμού. Οι φιλόσοφοι και νυν στοχαστές το ονομάζουν Απόλυτο, έτεροι "ανώτερη δύναμη", και περιλαμβάνει οποιαδήποτε ανά τον κόσμο δοξασία για θεό ή θεότητα. Οι Σιωνιστές αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά και προωθούν κάθε έργο - μιλώ γενικά - που αναδεικνύει το απρόσωπο και ανυπόστατο θείο".
"Όπως μας αποκάλυψαν οι διδάσκαλοι πατέρες της Εκκλησίας η προσέγγιση - αναπόφευκτα και η καθ΄ ημάς συναφής Θεολογία - γίνεται μόνο μέσω των άκτιστων θείων ενεργειών, κατά την Χάρι που δίδεται σε ένα έκαστο και φυσικά, με τις Ορθόδοξες συντεταγμένες προϋποθέσεις".
καλύτερα από πολλούς θεολόγους!!
Η ζωσα παραμονη στο μυστηριακο σωμα της Του Χριστου Εκκλησιας της Μιας ,Αγιας,Καθολικης κ Αποστολικης ,αποδεικνυει την Πιστη και την Αγαπη εν Αληθεια εν ενι Πνευματι ,που με τον αγωνα καθαρσεως και τη μονιμη παρουσια Του εις τους ''πειθαρχουντας'' ,αποδεικνυει ποιο ειναι το φρονημα της
Ορθοδοξου Εκκλησιας .... και ποιοι πραγματικα ειναι ξενοι προς την Ορθοδοξια ....αλλα και τη θεολογια της η οποια πηγαζει εξ αγιου Πνευματος και που Αυτο ουδολως μοιραζεται ,ουτε και εξουσιαζεται.Ακομα αποδεικνυει πως η νικη ειναι δεδομενη ακομα και εαν καποιο διαστημα οπως φρονει το στομα της θεολογιας ο αγιος πατηρ Γρηγοριος Παλαμας, κακοποιειται η αληθεια και διασυρεται η Ορθ.Θεολογια!
Οι αθεραπευστως νοσουντες,ειναι αδυνατον ουτε τα εργα της πιστεως να επιτελουν οσιως,εφοσον εγκατελειψαν τη Χαρη ειτε αποκοπτωμενοι απο το σωμα Του Χριστου και μη μετεχοντας στο κοινο ποτηριον ,ειτε αυτοαποκοπτωμενοι απο την αληθεια και μη στηριζωμενοι στου αγιους Πατερες και Αποστολικους Κανονες και δεν εχουν σχεση με τη βιωματικη Ορθοδοξη θεολογια και τα αποφθεγματα των αγιων γεροντων.Η πειρα των αγιων Πατερων διαχρονικα και σε συγκεντρωτικο βαθμο ,υπερβαινει καθε ατομικη εμπειρια και ΕΙΝΑΙ αποδειξις της πιο αξιοπιστης εμπειριας για να μαθουν καποιοι πως τρεχουν εις κενον αποκομμενοι απο το Πνευμα Το Αγιον ,απο τη ζωη ! Τοτε δεν εχει αξια καμμια προσφορα,αρετη,εφοσον δεν την ενισχυσε ,αυξησε και τελειοποιησε η Χαρις Του Θεου!
Αυτο ειναι νομιζω και το φρονημα της Εκκλησιας,μια οδος εμπειρικη στο συνολο της,μια πιστις και αγαπη εν αληθεια εν αγιω πνευματι Ζωσα και οχι μια επιστημη φιλοσοφικη ουτε μια συναξις θεολογικη .Κανενας δεν μπορει να ακυρωσει την θεμελιωμενη Διαθηκη που παρελαβε η Ορθοδοξη Εκκλησια!
Ειναι δρομοι που φαινονται σωστοι,αλλα τελικα οδηγουν στον θανατο .Παρ.16-25
Το ζητημα δεν ειναι να θεολογει κανεις,διοτι ο καθενας μπορει να πολεμα την εκκλησια για τους δικους του λογους ΑΦΟΥ καλυπτονται πισω απο τη χρηστολογια Πατερικων κειμενων, ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ καταληγουν να ειναι αντιπαλοι και θεομαχοι ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ εν-σωματωμενοι ΣΤΗΝ ΟΡΘ. Εκκλησια κ Παραδοση και να υπαρχει πραγματικη σχεση με Τον Θεο ως φρονει η Παλαμικη
Θεολογια,η οποια αξιολογει τα παντα υπο το φως Του αγιου Πνευματος!
Προς τους αξιοτιμους σχολιαστες!
Δεν διαβασαμε κανενα σχολιο για τις κακοδοξιες του αρχιμανδριτου αλλα μονο παραθεση θεολογικων απόψεων ασχετων με αυτα που γραφει ο αρχιμανδριτης. Δεν σας ικανοποίησε η αναιρεση των κακοδοξιών του απο τον π. Βασίλειο, ο οποίος διδει και τις προεκτασεις των κακοδοξιων επι του Χριστολογικου δογματος;
Δημοσίευση σχολίου