Γιατί
επιτρέπονται οι πορείες και οι διαδηλώσεις και δεν «επιτρέπονται» οι λιτανείες
για τον Απόστολο των Εθνών Παύλο, ιδρυτή της Εκκλησίας μας;
Του Σωτήρη Μ.
Τζούμα
Έχουμε γράψει επανειλημμένως ότι για κάποιους ο κορονοϊός «ευδοκιμεί» ιδιαίτερα στον εκκλησιαστικό χώρο. Έχουν στοχοποιήσει την Εκκλησία και δεν θέλουν να καταλάβουν ότι η πίστη αν είναι ουσιαστική σώζει και δεν αλλοιώνει τον άνθρωπο.
Διαπιστώνουμε ότι
σε κάθε είδους σύναξη ανθρώπων, όπως πορείες, συναυλίες, , πάρτυ,
διαμαρτυρίες κ.ο.κ. που γίνεται από οποιοδήποτε φορέα ή συλλογική ομάδα είναι
αποδεκτό και επιτρέπεται αρκεί να μη μυρίζει… λιβάνι!
Αλήθεια, από
ποιούς δίνονται οι άδειες για τις πορείες; Ποιος επιτρέπει τις συγκεντρώσεις
και τα πάρτυ; Εδώ δεν θα επέμβει αυτεπάγγελτα κάποιος εισαγγελέας για το
ενδεχόμενο να έχουμε έκρηξη κρουσμάτων ή περισσότερους διασωληνωμένους;
Πού είναι οι
αγαπητοί μας λοιμοξιωλόγοι να βγουν στα τηλεοπτικά παράθυρα και να
διαμαρτυρηθούν για τον επικίνδυνο συνωστισμό;
Γιατί μόνο για
τις εκκλησίες κραδαίνουν το δάχτυλό τους;
Ο Ιούνιος είναι ο
μήνας των Αποστόλων.
Εν όψει της
μεγάλης εορτής του ιδρυτού της Ελλαδικής Εκκλησίας, Αποστόλου Παύλου πολλές
Μητροπόλεις της Εκκλησίας μας τιμούν ιδιαιτέρως των Απόστολο των Εθνών! Και
όμως είναι όλοι μαγκωμένοι και ιδιαίτερα προβληματισμένοι για το αν θα κάνουν
τις καθιερωμένες λιτανείες ή όχι!
Η Διοικούσα
Εκκλησία γιατί κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια και δεν διεκδικεί τις λιτανείες;Γιατί
δεν το ζητάει ευθέως από την Κυβέρνηση;
Όταν ο Απ. Παύλος
ήρθε στην Αθήνα την βρήκε «κατείδωλη» και είπε στους κατοίκους της,
«άνδρες Αθηναίοι κατά πάντα ως δεισιδαιμονεστέρους υμάς θεωρώ».
Ήταν ευλαβείς οι
πρόγονοί μας στους Θεούς του Ολύμπου! Ήταν γεμάτη από βωμούς και μάλιστα υπήρχε
και βωμός «τω αγνώστω Θεώ».
Και ο Απόστολος
των Εθνών και ιδρυτής και φωτιστής της Εκκκλησίας μας, είπε στους πανέξυπνους
Αθηναίους: «ον ουν αγνοούντες ευσεβείτε, τούτον εγώ καταγγέλλω υμίν».
Δεν υπάρχει Ι.
Μητρόπολη που να μην ευλαβείται τον Απ. Παύλο. Και όπως είπαμε πολλές
Μητροπόλεις χαρακτηρίζονται Αποστολικές, αφού ο Απ. Παύλος πέρασε, κήρυξε και
έγγραψε και επιστολές προς τις τοπικές αυτές ελλαδικές Εκκλησίες.
Άγιοι Αρχιερείς
των Αποστολικών Μητροπόλεων τιμήσατε τον μέγα Παύλο όπως του αξίζει.
Λιτανεύσατε την ι. Εικόνα του, αγιάστε τον τόπο μας.
Έχουμε ανάγκη από
τον επανευαγγελισμό του Απ. Παύλου. Έχουμε ανάγκη τις πρεσβείες του, την
ευεργετική παρέμβασή του, την προστασία του.
Από τους
Φιλίππους, την Απολλωνία, την Θεσσαλονίκη, την Βέροια μέχρι την Αθήνα και την
Κόρινθο οργανώστε όπως κάθε χρόνο τα ευλογημένα «Παύλεια» προς τιμήν του
μεγάλου προστάτου της Εκκλησίας μας.
Δεν είναι δυνατόν
να βγαίνουν στους δρόμους για τον Κουφοντίνα, το Πολυτεχνείο, τα εργατικά, τον
οποιοδήποτε…! (και καλά κάνουν) και εμείς, οι ευεργετηθέντες από τον Απ. Παύλο,
οι χριστιανοί, να μην τιμήσουμε την ι. μνήμη του!
Η Εκκλησία
απέδειξε ότι γνωρίζει να διαφυλάττει το ποίμνιό της και ουδείς μπορεί να
αποδείξει –γιατί δεν υπάρχουν τεκμήρια- ότι η διασπορά του ιού αυξήθηκε κατά
τις ημέρες των εορτών της χριστιανοσύνης, όπου η προσέλευση των πιστών ήταν
μεγάλη. Απεναντίας, τότε έγινε το μεγάλο θαύμα και τα κρούσματα είχαν μειωθεί.
Αρκεί να διευρύνουν κάποιοι τον ορίζοντα λίγο πέρα από… την ρίνα τους και να
χωρέσουν στο μυαλουδάκι τους ότι ζει Κύριος και είναι ζων και παρών ο Θεός του
Παύλου, του Δημητρίου… των Χριστιανών.Σε μας μένει να τιμήσουμε τους
Αγίους μας και να αποδείξουμε ότι δεν φοβόμαστε!
exapsalmos,11
Ιουνίου 2021
1 σχόλιο:
1. Σύμφωνα με το άρθρο 3 του Συντάγματος η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος τηρεί απαρασάλευτα τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Διοικείται με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Τόμου της κθ΄(29) του 1850.
2. Οι διατάξεις του ανωτέρω Πατριαρχικού Τόμου της κθ΄(29) του 1850 ορίζουν ότι η Εκκλησία της Ελλάδος θα διοικείται με βάση τους ιερούς κανόνες ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΑΙ ΑΚΩΛΥΤΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΚΟΣΜΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ.
3. Ο Κανὼν ΛΣΤ´αποστολικός κανόνας ορίζει ότι:
Εἴ τις χειροτονηθεὶς ἐπίσκοπος μὴ καταδέχοιτο τὴν λειτουργίαν καὶ τὴν φροντίδα τοῦ λαοῦ τὴν ἐγχειρισθεῖσαν αὐτῷ, τοῦτον ἀφωρισμένον τυγχάνειν ἕως ἂν καταδέξηται· ὡσαύτως καὶ πρεσβύτερος καὶ διάκονος.
4. Η Εκκλησία εμφανίζεται στην κοινωνία σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο (ενορία), ως ευχαριστιακή σύναξη των πιστών. Στη σύναξη αυτή ο πιστός συμμετέχει σε αυτήν, όπου δια της Θείας Μεταλήψεως ενώνεται με τον Χριστό και με τους άλλους πιστούς σε ένα σώμα αγάπης γιατί ο Θεός αγάπη εστιν.
Με βάση τα ανωτέρω είναι ολοφάνερο ότι:
Διάταξη νόμου ή διοικητικής αποφάσεως ή υλικής ενέργειας που έχει ως αποτέλεσμα να εμποδίζεται ο πιστός να μετάσχει στην σύναξη των πιστών που η παράδοση της Εκκλησίας μας έχει από αιώνων ορίσει αυτή να γίνεται στους Ιερους Ναούς ή εκτός αυτών σε λιτανείες , επιχειρεί κατάργηση της Εκκλησίας. Επομένως είναι πράξη άκρως ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ και επομένως νομικά ανυπόστατη.
Δημοσίευση σχολίου