Κατατέθηκε
στη Βουλή σήμερα το Σχέδιο Νόμου για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτ. Αττικής
και άλλες Διατάξεις. Με το Άρθρο 34 αλλάζει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών
της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου. Τα εξεταζόμενα στις απολυτήριες εξετάσεις
μαθήματα γίνονται μόνο τέσσερα ενώ για τα υπόλοιπα, μεταξύ των οποίων και τα
Θρησκευτικά καταργείται η απολυτήρια εξέταση και καθιερώνεται υποχρεωτική
ωριαία γραπτή δοκιμασία (διαγώνισμα) και στο Β΄ τετράμηνο. Με το ίδιο άρθρο
δίνονται οδηγίες για τις Δημιουργικές Εργασίες.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 34
Άρθρο
34
Ζητήματα
αξιολόγησης μαθητών Γενικού Λυκείου
1.
Οι παρ. 5 και 6 του άρθρου 3 του π.δ. 46/2016 (Α΄ 74) αντικαθίστανται
ως εξής:
«5.
Τα μαθήματα της Γ΄ τάξης Ημερήσιου και της Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου
κατανέμονται στις παρακάτω ομάδες:
α)
Η ομάδα Α΄ περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς
στις απολυτήριες εξετάσεις και είναι τα εξής: Νέα Ελληνικά (με κλάδους τη
Νεοελληνική Γλώσσα και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία), Μαθηματικά και Στοιχεία
Στατιστικής, Ιστορία και Βιολογία.
β)
Η ομάδα Β΄ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα οποία
δεν εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις.
γ)
Η ομάδα Γ΄ περιλαμβάνει όλα τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού, τα οποία δεν
εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις.
Ειδικά
στη Γ΄ τάξη Ημερησίου ΓΕ.Λ. υπάρχει και η ομάδα Δ΄ η οποία περιλαμβάνει τα
μαθήματα Επιλογής, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις.
2.
Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 1 του άρθρου 7 του π.δ. 46/2016
αντικαθίστανται ως εξής:
«Οι
ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία διδακτική ώρα, καλύπτουν περιορισμένης
έκτασης ενότητα και γίνονται ύστερα από προειδοποίηση των μαθητών στο τελευταίο
μάθημα της ενότητας.
Στην
Α΄ και Β΄ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου και στην Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη Εσπερινού
Γενικού Λυκείου διενεργείται σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μόνο μια
υποχρεωτική ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου.
Στη
Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και στη Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου στα
μαθήματα της Ομάδας Α' διενεργείται μόνο μια υποχρεωτική ωριαία γραπτή
δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου. Στα μαθήματα των υπόλοιπων
Ομάδων διενεργούνται δύο υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία κατά τη
διάρκεια του Α΄ τετραμήνου και μία κατά τη διάρκεια του Β΄
τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα Φυσική Αγωγή στο οποίο δεν διενεργείται καμιά
γραπτή δοκιμασία. Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες πραγματοποιούνται με τον εξής
περιορισμό: Δεν πρέπει να διεξάγονται περισσότερες από μια (1) ωριαία γραπτή
δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και οπωσδήποτε
όχι περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού
προγράμματος».
3.
Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 46/2016 αντικαθίστανται ως εξής:
«2.
Αν υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα η ωριαία γραπτή δοκιμασία του Α΄ τετραμήνου
μπορεί να πραγματοποιηθεί στο Β΄ τετράμηνο.»
4.
Το άρθρο 8 του π.δ. 46/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο
8
Δημιουργικές
Εργασίες
Οι
Δημιουργικές Εργασίες (Δ.Ε.) είναι υποχρεωτικές, αφορούν όλα τα
μαθήματα Α΄ και Β΄ τάξης Ημερησίου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού
Λυκείου εκτός από την Ερευνητική Εργασία και υλοποιούνται στο πλαίσιο των
μαθημάτων που θα οριστούν για κάθε τμήμα με τη διαδικασία που θα καθοριστεί με
υπουργική απόφαση.
Στο
πλαίσιο αυτό οι μαθητές/τριες καλούνται είτε να επιλύσουν με τρόπο
δημιουργικό ένα πρόβλημα/ερώτημα που τους κινεί το ενδιαφέρον και το οποίο
σχετίζεται με κάποιο θέμα της διδασκόμενης ύλης σε ένα ή περισσότερα μαθήματα,
εμβαθύνοντας τις γνώσεις τους γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα ή/και
αναπλαισιώνοντας αυτές με τρόπο κριτικό, πρωτότυπο, ευρηματικό, είτε να
εκφραστούν δημιουργικά, μέσα από ένα δικό τους καλλιτεχνικό έργο, εμπνεόμενοι
από κάποια ενότητα που έχουν μελετήσει, είτε να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν
μια κατασκευή/ένα τέχνημα, που σχετίζεται με κάποια διδακτική
ενότητα.
Με
απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζονται η μορφή
των Δ.Ε. το είδος των θεμάτων και οι θεματικοί πυλώνες, ο αριθμός δημιουργικών
εργασιών ανά μαθητή/-τρια και ανά εκπαιδευτικό, η προετοιμασία της υλοποίησης
των Δ.Ε., η διαδικασία επιλογής των θεμάτων, η διάρκεια της υλοποίησης των ΔΕ,
η διαδικασία εκπόνησης και η αξιολόγησή τους.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου