
«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Οι Άγιοι Κολλυβάδες) MΕΡΟΣ IΑ΄
Νίκος Σακαλάκης, Μαθηματικός
MΕΡΟΣ IΑ΄
ΔΕΙΤΕ ΤΟ Α΄ΜΕΡΟΣ & MΕΡΟΣ Β΄ & MΕΡΟΣ Γ΄ & MΕΡΟΣ Δ΄ & MΕΡΟΣ Ε΄ & MΕΡΟΣ ΣΤ΄ & MΕΡΟΣ Ζ΄ & MΕΡΟΣ Η΄ & MΕΡΟΣ Θ΄ & MΕΡΟΣ I΄
Αναρίθμητα και διεξοδικά είναι τα κείμενα του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου «περί της Συνεχούς Μεταλήψεως» με μετακινήσεις τους (παράλληλα) σε βασικές, ώριμες και κατασταλαγμένες Πατερικές θέσεις μέσα στη διαχρονική Ορθόδοξη Εκκλησία, σύμφωνες πάντοτε με την Αγία Γραφή.
Δώσαμε δείγματα στο προηγούμενο (Ι) άρθρο μου και, συν Θεώ, συνεχίζουμε πάλι με τον θείο Μελέτιο (σε μετάφραση του Αγ. Νικοδήμου): «Ο έχων γνώσιν της αληθείας και καλύπτων αυτήν, ο μη τους θείους κανόνας και νόμους υπερασπίζων, είναι δίκαιον να κολασθή όχι ολιγώτερον εκείνων, οίτινες τους παραβαίνουσιν∙ ο σιωπών την αλήθειαν, είναι ως ο κρύπτων τον Χριστόν εν τω τάφω, καθώς είπεν εις των Πατέρων∙ και άλλος πάλιν είπε∙ το να σιωπά τις την ευσέβειαν, είναι μέγας κίνδυνος, και κόλασις αιώνιος, και λάκκος απωλείας∙ δεν είναι δίκαιον και πρέπον οι ευσεβείς να σιωπώσιν, όταν παραβαίνονται οι νόμοι του Θεού, και οι κακοί ζητούσι να συστήσουν την πλάνην των∙ διότι είπεν ένας μέγας Πατήρ, όταν είναι κίνδυνος να χωρισθή τις από τον Θεόν, και εις τον Θεόν αναφέρεται το κακόν, ουδείς ευσεβής πρέπει να σιωπήση ή όλως να ησυχάση∙ διότι η σιωπή είναι προδοσία και άρνησις της αληθείας και τούτο το φανερώνει ο Πρόδρομος του Κυρίου και οι γενναίοι Μακκαβαίοι, οι οποίοι δια την μικράν εντολήν του νόμου εκινδύνευσαν μέχρι θανάτου και δεν επρόδωκαν ουδέ το ελάχιστον του νόμου. Και ο πόλεμος πολλάκις είναι επαινετός και η μάχη φαίνεται καλλιτέρα από την ψυχοβλαβή ειρήνην∙ διότι καλλίτερον είναι να ανθίσταται τις εις τους κακόφρονας, παρά να ακολουθή αυτούς, και από μεν τον Θεόν να χωρίζεται, να ενώνεται δε με αυτούς» (Υπόθ. 10).
Στο τέλος ο Αγ. Νικόδημος προσθέτει:
«ο δε θείος Χρυσόστομος λέγει «ανίσως δεν είναι καλόν να σιωπά τις, όταν αδικήται, πως δεν θέλει κολασθή, όστις παραβλέπει και σιωπά, όταν οι θεϊκοί νόμοι και κανόνες υβρίζωνται;» (Λόγος 64, Εις τον Ιερομαρτ. Βαβύλαν).
1ο Σχόλιο: Οι λεπτότατες (πνευματικά) παρατηρήσεις του Αγ. Νικοδήμου, ως υπεύθυνες και έγκυρες ανιχνεύσεις της Ορθοδοξίας, μας βοηθούν να καθορίσουμε το πνευματικό μας επίπεδο στη βάση των Πατέρων και της Αγίας Γραφής, για δημιουργία γνήσιου (Ορθοδόξου) πνευματικού ανθρώπου και για αποφυγή της ευτέλειας του οικουμενισμού.
Δεν θαυμάζουμε – ενθυμούμεθα τον Αγ. Νικόδημο (μόνο) για τη μνήμη του, για το συγγραφικό χάρισμά του και την ορθόδοξη ηθική του αλλά (νομίζω), κυρίως, για την θαυμάσια αδιαλλαξία του έναντι της αμαρτίας και των αιρέσεων! (τέλος σχολίου)
Οι μελέτες του Αγίου Νικοδήμου (Κολλυβάδων) έχουν (και είχαν) άμεση ωφέλιμη επίδραση στις ψυχές των πιστών, ως θεμέλιο σταθερό στην Μοναχική ή έγγαμη ζωή τους.
Η Ομολογία εκφράζεται στο χώρο των Κολλυβάδων μέσα στην Σταυρική – μαρτυρική προσπάθειά τους για αφύπνιση συνειδήσεων, πάντοτε στη σφαίρα της «Συνεχούς Θείας Μεταλήψεως».
Ομολογία και Άσκηση δεν χωρίζονται∙ πήγαιναν στη ζωή των Κολλυβάδων πλάι – πλάι.
Ο Αγ. Νικόδημος δεν παρέλειψε και τις απαραίτητες εξηγήσεις. Γράφει (σελ. 56): «Και ας έλθη εις το μέσον ο Μέγας Βασίλειος, η βάσις των ορθών δογμάτων της Εκκλησίας να μας το είπη∙ αναγκαία, λέγει, «προς ζωήν αιώνιον η κοινωνία του Σώματος και αίματος του Χριστού. Και πάλιν. Δει τον αναγεννηθέντα δια του Βαπτίσματος τρέφεσθαι λοιπόν τη μεταλήψει των θείων μυστηρίων∙ χρεία ουν λοιπόν τρέφεσθαι ημάς τροφήν ζωής αιωνίου, ην τινα παρέδωκεν ημίν ο Υιός του Θεού του ζώντος. Και πάλιν ερωτώμενος από μίαν γυναίκα Καισαρίαν Πατρικίαν ονόματι, αποκρίνεται εις μίαν του επιστολήν λέγων∙ και το κοινωνείν δε καθ’ εκάστην ημέραν και μεταλαμβάνειν του αγίου Σώματος και Αίματος του Χριστού, καλόν και επωφελές, αυτού σαφώς λέγοντος∙ ο τρώγων μου την σάρκα, και πίνων μου το αίμα έχει ζωήν αιώνιον∙ τις γαρ αμφιβάλλει ότι το μετέχειν συνεχώς της ζωής ουδέν άλλο εστίν, ή ζην πολλαχώς;» (Ορ. Ηθ. 21, περί βαπτ. 3).
2ο Σχόλιο: Αναμφίβολα, η καθοδήγηση να βαδίζουμε ή να διαβάζουμε (στις μικρές ηλικίες) είναι απαραίτητη - αναγκαία∙ περισσότερο αναγκαία, όμως, είναι η καθοδήγηση – γνώση στα εκκλησιολογικά βήματα του πιστού.
Την ανάγκη αυτή καλύπτει ο αγ. Νικόδημος επικαλούμενος, στη θεμελίωση των επιχειρημάτων του, τους Αγίους Πατέρες∙ εδώ πολλοί άνθρωποι της γενεάς μου (και όχι μόνο) δίχως άλλο υστερούν, γι’ αυτό και η αδράνεια του εκκλησιαστικού σώματος έναντι της διαφθοράς και (έναντι) της αιρέσεως του οικουμενισμού. Αυτή η ανησυχία της πνευματικής ορθότητας, προβάλλει (ακόμα) και από τα έργα των αρχαίων φιλοσόφων – ποιητών:
«Ποιο δρόμο ν’ ακολουθήσω
για ν’ ανεβώ στον πύργο εκεί ψηλά;
Της δικαιοσύνης τον ίσιο,
ή τη λοξή γυροβολιά;» (Πίνδαρος)
Για ν’ απλοποιήσουμε τις σκέψεις μας, θα παραθέσουμε (προς αξιοποίηση) μερικές θεμελιώδεις θεολογικές και εκκλησιολογικές θέσεις του Αγ. Νικοδήμου (των Πατέρων), που φωτίζουν, ρυθμίζουν τη ζωή μας και αποκαλύπτουν τις αλήθειες της Ορθοδόξου πίστεως. (τέλος σχολίου)
1ον) «Πολλοί απήλαυσαν την πίστιν και ήσαν Χριστιανοί, αλλ’ επειδή δεν είχον αγαθά έργα ακόλουθα της πίστεως, εξέπεσαν από την σωτηρίαν. Ημείς όμως και τα δύο ας επιμεληθώμεν, και την πίστιν και τα καλά έργα, δια να δυνάμεθα να λέγωμεν αφόβως και τα λοιπά της προσευχής» (Σελ. 26).
2ον) «Ας προσέχωμεν εις τας εντολάς του Κυρίου μας, και έξω από τα γεγραμμένα ας μη περιπατώμεν. Και αι εντολαί του δεν είναι βαρείαι, καθώς λέγει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης. Αλλ’ επειδή ο Κύριός μας έκαμεν ανελλιπώς εις την γην το θέλημα του Πατρός, δια τούτο πρέπει να τον παρακαλώμεν να δίδη δύναμιν και εις ημάς και να μας φωτίζη για να κάμνωμεν και ημείς το άγιον του θέλημα εις την γην καθώς το κάμνουσιν οι άγιοι Άγγελοι εις τον ουρανόν∙ διότι «χωρίς αυτού ου δυνάμεθα ποιείν ουδέν» (Ιωαν. 15, 5)» (Σελ. 29).
3ον) «Άλλο είναι η μέριμνα και φροντίς και άλλο η εργασία. Και μέριμνα μεν είναι περισπασμός και ταραχή του νοός, περί πολλά (Λουκ. β΄, 41), εργασία δε το να εργάζεται τις, να σπείρη δηλ., ή άλλην τέχνην να μεταχειρίζεται. Να μη μεριμνά όμως και απασχολή τον νουν του, αλλά μόνον εις τον Θεόν να έχη όλην του την ελπίδα και μέριμναν, κατά τον προφήτην Δαβίδ, όστις λέγει∙ «επίρριψον επί Κύριον την μέριμνά σου, και αυτός σε διαθρέψει» (Ψαλμ. νδ΄, 23)» (Σελ. 30).
4ον) «Από αυτήν την Γραφήν (Παλαιά και Νέα) εξήντλησαν ως από βρύσιν όλοι οι άγιοι Πατέρες και Διδάσκαλοι της Εκκλησίας μας, οι οποίοι μας ποτίζουσι με τα καθαρώτατα νάματα της θεοπνεύστου διδασκαλίας των, των οποίων τας διδασκαλίας και τα συγγράμματα, πρέπει να δεχώμεθα ως άρτιον επιούσιον, δια να μη αποθάνη η ψυχή μας από την πείναν του λόγου της ζωής, πριν να αποθάνη το σώμα, καθώς το έπαθε και ο Αδάμ, διότι παρέβει την θεϊκήν εντολήν» (Σελ. 33).
5ον) «πρέπει δε και οι διδάσκαλοι όσοι διδάσκουσι τα παιδία των Χριστιανών, να τα παιδεύωσι περισσότερον εις την χρηστοήθειαν. Επειδή τις ωφέλεια, εάν μάθη τις γραμματικά και τα άλλα φιλοσοφικά μαθήματα, έπειτα είναι διεφθαρμένο;» (Σελ. 33) (Συνεχίζεται)
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
……………………………………………………….
Δείτε σχετικά και:
-«Κόρακας κοράκου μάτι δέν βγάζει»
-Ιδού ο Εσταυρωμένος στον Άγιο Νικόλαο Αστακού
-Η Ψευτολατρευτική Εβδομάδα της Θεσσαλονίκης, ο γενικότερος μαγαρισμός των ναών μας
-Συγχαρητήρια επιστολή στη συντονιστική επιτροπή πιστών της Ιεράς Μητροπόλεως Περιστερίου
-Γνωρίζοντας την Ανάσταση επιβιώνουμε
-Ἡ ρητορική περί φονταμενταλισμοῦ ὡς μέσο φίμωσης τῆς ἐκκλησιαστικῆς συνείδησης
-Η έξωση του Εσταυρωμένου (και) από τον Άγιο Νικόλαο Ραγκαβά Αθήνας.
-«Γρηγόριε, Γρηγόριε, τι με διώκεις;»!
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Οι Άγιοι Κολλυβάδες) MΕΡΟΣ I΄
-Σὲ ρασοφόρους τραμπούκους μετέβαλε κάποιους ἱερεῖς, ὁ Περιστερίου Γρηγόριος
-Σαν παρτίδα σκάκι εξελίσσεται η υπόθεση του Εσταυρωμένου μεταξύ Μ. Γρηγορίου και επιτροπής αγώνα
-842μ.Χ. Ἀναστήλωσις τῶν Ἱερῶν Εἰκόνων: 2025μ.Χ. Ἀναστήλωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου
-Πρὸς τὸν Δεσπότην Αἰτωλοακαρνανίας Δαμασκηνὸν
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Οι Άγιοι Κολλυβάδες)- MΕΡΟΣ Θ΄
-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Ζ΄ Μέρος
-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Μέρος Στ΄
-Η άρνηση του μυστηρίου του Σταυρού από αρχαίους και σύγχρονους αιρετικούς
-ΤΟ ΔΙΑ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ, Η ΝΕΑ ΔΙΑΣΤΑΣΙΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ Η΄)
-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Ε΄ Μέρος
-Ἡ ἀπομάκρυνσις τοῦ Ἐσταυρωμένου ὡς κακοδοξία
-Ἡ ἀποβολὴ τοῦ Ἐσταυρωμένου πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα: μία ὀδυνηρὴ πληγὴ στὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας.
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ Ζ΄)
-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Δ΄ Μέρος
-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Γ΄ Μέρος
-Νέα περιφρόνηση της Παράδοσης στο Περιστέρι!
-Μητροπολίτες εκλατινίζουν τους νέους κάτω από την μύτη μας.
-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Β΄ Μέρος
-ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ… ΕΙΝΑΙ “ΠΑΠΑ-ΘΡΟΝΟΣ”… «αρχαιολογικό ΛΕΙΨΑΝΟ»
-Όπλον κατά του διαβόλου τον Σταυρό Σου ημίν δέδοκας Κύριε
-Η έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης το 726 μ.Χ και η σχέση με την εικονομαχία
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ ΣΤ΄)
-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου
-Χάσμα μέγα μεταξὺ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Δύσεως καὶ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Ὀρθοδοξίας
-Συνέντευξη τῆς Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου γιά τόν Ἐσταυρωμένο.
-Το Άγιον Όρος δεν συμπαρίσταται εις τον πιστόν λαόν!
-Βαίνουμε, λοιπόν, εἰς νέαν Εἰκονομαχίαν;
-«Καυχᾶσθαι εἰ μή ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου»
-Mήνυμα Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ.Περιστερίου πρός τό Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Μητροπόλεως.
-Ανακοίνωση Διαμαρτυρίας Συντονιστικής Επιτροπής Πιστών Ι.Μ. Περιστερίου.
-"Ψηλαφητόν Σκότος οι Ιδέες Μητροπολίτη" Γέροντας Ιωσήφ
-Όταν μιλάνε οι Άγιοι για την θέση του Εσταυρωμένου
-Επόμενοι των Αιρετικών, οι αφαιρούντες τόν Εσταυρωμένον
-Δημήτριος Τσελεγγίδης: «Αν φύγει ο Σταυρός πάει περίπατο η μετάνοια.»
-Η ελπίδα που γεννιέται μετά τα καμώματα του μητροπολίτη Περιστερίου
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ Ε΄)
-Ὁ Ἐπίσκοπος Περιστερίου ΤΥΦΛΟΣ «τά τ’ ὦτα τόν τε νοῦν τά τ’ ὄμματα»
-«Ψηλαφητὸν σκότος»1 οἱ αἱρετικὲς θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τῶν ὁμοϊδεατῶν του.
-Η Προτεσταντική «θεολογία» και η «θεολογία» του Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου για τον Εσταυρωμένο
-«ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΠΟΙΜΕΝΑ ΥΠΑΚΟΥΜΕ, ΟΧΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟΤΡΙΟ» – Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Δ΄
-Ἐσταυρωμένος: «ζωὴ καὶ ἀνάστασις»
-Ὁ Ἐσταυρωμένος τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καί ὁ Ἐσταυρωμένος τῆς Εκκλησίας
-Συνεχίζεται η αποκαθήλωση των εσταυρωμένων στην Αιτωλοακαρνανία
-Καρδίτσα: Απομακρύνουν τον Εσταυρωμένο. Κορίτσι παπαδάκι μέσα στο Ιερό Βήμα.
-Οι γνώσεις η γνώση και η αγιότητα
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Γ΄
-Ἡ Θεολογία τοῦ Σταυροῦ μέ τόν Ἐσταυρωμένο στήν Ἁγία Τράπεζα
-Έβγαλαν τον Εσταυρωμένο και μνημόνευσαν τον σχισματικό στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου.
-Έβγαλαν τον εσταυρωμένο και από τον Άγιο Γεώργιο Αστακού Αιτωλοακαρνανίας
-«Ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ»
-Μέ τό μαχητικό πνεῦμα πού πρέπει νά διακρίνει κάθε Ὀρθόδοξο Χριστιανό…
-Αποκάλυψη: Το θέμα του Εσταυρωμένου συζητείται στην Ιερά Σύνοδο!
-Δελτίο Τύπου Διαμαρτυρίας 23-11-2024 -Συντονιστικὴ Ἐπιτροπὴ Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου
-Δυναμική παρουσία πιστών στη διαμαρτυρία προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο
-Πρώτη φορά στα 33 χρόνια Πατριαρχίας Βαρθολομαίου που ο Ελληνικός λαός τον αποδοκίμασε
-Μαρτυρία Μοναχοῦ Ἰωσήφ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱ.Βῆμα.
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) - MΕΡΟΣ Β΄
-Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας: Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος, Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου
-Ανακοίνωση διαμαρτυρίας για την επίσκεψη του πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Μητρόπολη Περιστερίου.
-Ὁ Πατριάρχης θά ἀποτολμήση ἐπίσκεψιν εἰς Ἱ. Μ. Περιστερίου;
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν)
-Ἡ ἐξήγησις τοῦ Περιστερίου διὰ τά… παπικὰ ἑκατομμύρια!
-«Ἐγὼ εἰμὶ ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος καὶ ὁ ζῶν καὶ ἐγενόμην νεκρὸς καὶ ἰδοὺ ζῶν εἰμι»(Ἀποκ.1,18).
-Περί τῆς ἐπιμόνου ἀφαιρέσεως τοῦ ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης
-Υποδειγματική Λειτουργία Παπικού Τύπου στο Μεσολόγγι από τον Μητροπολίτη Δαμασκηνό
-Ἡ ἀν-ὀρθόδοξη κατήχηση τῆς προκλήσεως ἀπό τόν π. Εὐάγγελο Παπανικολάου
-«Ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας καί οἱ ὑπερασπιστές της»
-Σταύρωση, Ανάσταση ή Ανάληψη; (Σχόλιο στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα)
-Πολεμᾶς τὸν Τίμιο Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;
-Κατατέθηκε πρωτοκολλημένο έγγραφο στην Ι. Σύνοδο με τα αιτήματα των πιστών της Μητρ. Περιστερίου.
-Κραυγή ιερής αγωνίας από άνθρωπο με ειδικές ανάγκες για τον εσταυρωμένο στην Αγία Βαρβάρα Αγρινίου
-Ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεως Περιστερίου συνέλθετε καί ἀνανήψατε...
-Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΜΠΟΔΙΟΝ ΕΙΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ
-Σημείο των καιρών μας οι Δεσποτάδες να ξηλώνουν.
-Ψήφισμα - Ηλεκτρονικές Υπογραφές για την Επαναφορά του Εσταυρωμένου....
-Όσα είδα στην σύναξη του Περιστερίου
-...''έτρεχεν'' εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα...
-Λόγια σταράτα για τη θέση του Εσταυρωμένου Χριστού πίσω από την Αγία Τράπεζα.
-Ευχαριστίες για την συμπαράσταση στη διαμαρτυρία για την αποβολή του Εσταυρωμένου.
-Ο Γέροντας Δοσίθεος για την διαμαρτυρία υπέρ του Εσταυρωμένου στο Περιστέρι.(Ηχητικό)
-Αίτημα πιστών της Ι.Μ. Περιστερίου στη ΔΙΣ για αποκατάσταση του Εσταυρωμένου
-Επιστολή προς τον Μητροπολίτη Περιστερίου για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.
-Πρόβλεψη για μεγάλο «σεισμό» (πνευματικό) πολλών ρίχτερ στην Ι. Μ. Περιστερίου.
-Ως άλλος Εωσφόρος σκέφτηκε και έπραξε ο Περιστερίου
-ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Βλέπε: Ξέφραγο Ἀμπέλι)
-Ἡ μεταρρύθμισις τοῦ Περιστερίου ὑπό τήν κρίσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
-Παρατηρήσεις επί της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου για τον Εσταυρωμένο
-Για ποιόν στήνει θρόνους ο Περιστερίου
-Aνοικτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Περιστερίου
-Περὶ «μαθητευομένων μάγων»: Περιστερίου – Ζιμπάμπουε
-Ἀνοικτή Ἐπιστολή εἰς τὸν «ΔΕΣΠΟΤΗΝ τοῦ ἐν Περιστερίῳ Δεσποτάτου»
-«Ακριβός στα πίτουρα και φτηνός στ’ αλεύρι» ο Περιστερίου;
-Σεβ. Περιστερίου, ἐντὸς οἱ φιλοσοδομῖται ἐκτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος;
-Ἀφαίρεση Ἐσταυρωμένου καί ἀπό τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν;
-«Πήρε φωτιά» η Ι.Μ. Περιστερίου
-Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟΝ
-Σιωπᾶ ἡ Ἱερά Σύνοδος διά τά ἐν Περιστερίῳ!
-Σεβ. Περιστερίου, Ἀποδομητής τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως
-Ἄφαντος ὁ μητρ. Περιστερίου στὴν προκαθορισμένη συνάντηση ποὺ ὑποσχέθηκε γιὰ διάλογο μὲ τοὺς πιστοὺς
-Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος θὰ «εὐλογήση» τὴν ἔξωσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου;
-Βλάσφημη απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου
-Διαρκής διαμαρτυρία για την αφαίρεση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού στην Ι.Μ. Περιστερίου.
-Ὁ Περιστερίου σιωπᾶ διὰ τὸν Ἐσταυρωμένον
-Με «δημοκρατικό» τρόπο θα βγάλει ο Περιστερίου τον Εσταυρωμένο από το Ιερό.
-Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Γ΄ Μέρος( ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ – Α΄ Μέρος και ΕΔΩ ΤΟ - Β΄ Μέρος)
-Διατί ὁ Περιστερίου ἀφαιρεῖ τόν Τίμιον Σταυρόν;
-Η σύγχρονη ποιμαντική μέθοδος του Περιστερίου Γρηγορίου!
-Ὁ Περιστερίου συνεχιστὴς τῆς κακοδοξίας τοῦ Περγάμου
-«Ἕνα συμπόσιο ὁρόσημο γιὰ τὸν οἰκουμενισμὸ στὴν Ἑλλάδα»
-Ὁ Περιστερίου καί τό Οὐκρανικόν οἰκουμενιστικόν ἐργαστήριον
-Σεβ. Περιστερίου Γρηγόριος: «Στην Αθήνα έχουμε τρεις Αρχιεπισκόπους»
« Ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι ».
-Όπου Θυσιαστήριον, εκεί και ο Εσταυρωμένος
-Και πάλι ο ΨευδοΟλβίας… παρουσία του Πατριάρχη ….. αλλά ουδείς γνωρίζει….
-Λόγος ἀπολογητικός πρός τούς διαβάλλοντας τόν Ἐσταυρωμένο στό Ἱερό Βῆμα
-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (α)
-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (β)
Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (γ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου