17 Μαρ 2025

842μ.Χ. Ἀναστήλωσις τῶν Ἱερῶν Εἰκόνων: 2025μ.Χ. Ἀναστήλωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου

 

842μ.Χ. Ἀναστήλωσις τῶν Ἱερῶν Εἰκόνων: 2025μ.Χ. Ἀναστήλωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου

Γράφει ὁ κ. Λέων Μπράνγκ, Θεολόγος

  Ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος δύο ἡμέρες μετὰ τὴν Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας, τὴν 11η Μαρτίου 2025, ἀποφάσισε τὴν ἀναστή­λωση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Βήματος. Ἀνακοίνωσε:

  «Ἐπειδὴ τὸν τελευταῖο καιρὸ ἔχουν προκύψει ποικίλες ἀναφορὲς σχετικὰ μὲ τὴν τοποθέτηση τοῦ Ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης καὶ τὴν περιφορὰ Του κατὰ τὴν ἀκολουθία τῆς Μεγάλης Πέμπτης, ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος, ὕστερα ἀπὸ εἰσήγηση τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς ἐπὶ τῆς Θείας Λατρείας καὶ τοῦ Ποιμαντικοῦ Ἔργου, ἀποφασίζει ὁμοφώνως ὅτι:

  1. Ἡ τοποθέτηση τοῦ Σταυροῦ τοῦ Χριστοῦ ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης εἶναι γενικὰ καθιερωθεῖσα παράδοση, ὅπως παρατηροῦμε στὰ Πατριαρχεῖα καὶ τὶς Αὐτοκέφαλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, καθώς, ἐπίσης, παράδοση εἶναι καὶ ἡ περιφορὰ τοῦ Ἐσταυρωμένου καὶ ἡ προσκύνησή Του τὴν Μεγάλη Πέμπτη, καθὼς καὶ τοῦ ἱεροῦ Ἐπιταφίου τὴν Μεγάλη Παρασκευή.

  2. Ὁ Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ στὴν θεολογία τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως ἐκφράζεται στὰ ἔργα τῶν Πατέρων καὶ στὴν ἱερὰ ὑμνογραφία, εἶναι ἄρρηκτα συνδεδεμένος μὲ τὴν Ἀνάστασή Του καὶ δὲν διαχωρίζονται: «Τὸν Σταυρόν σου προσκυνοῦμεν, Δέσποτα, καὶ τὴν ἁγίαν σου Ἀνάστασιν δοξάζομεν». Εἶναι ἑνιαῖο τὸ μυστήριο τοῦ Σταυροῦ καὶ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ. Δὲν νοεῖται ὁ Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ χωρὶς τὴν Ἀνάστασή Του, οὔτε Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ χωρὶς τὸν Σταυρό.

  3. Οἱ λειτουργικὲς ἀλλαγὲς τοῦ τυπικοῦ τῆς Ἐκκλησίας γίνονται μὲ ἀποφάσεις τῶν Συνοδικῶν Ὀργάνων Της».

Εὐχαριστοῦμε ἀπὸ καρδίας τὴν Διαρκῆ Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιὰ αὐτὴν τὴν ἀπόφαση, ἡ ὁποία θέτει τέλος σὲ μία διένεξη ποὺ διαταράσσει τὴν εἰρήνη στὴν Ἐκκλησία ἤδη παραπάνω ἀπὸ ἕνα χρόνο. Ἡ ἀναστήλωση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἐκ μέρους τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα προφανῶς δὲν ἀφορᾶ σὲ ἐκεῖνον τὸν  Ἐσταυρωμένον, ὁ ὁποῖος, ὅπως ἐγράφη:

  «εἶναι γεγονὸς τῆς Ἱστορίας καὶ ἀναφορᾶς καὶ προσ­κύνησης σὲ Αὐτὸν μίας καὶ μόνον ἡμέρας τοῦ χρόνου», δηλ. τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς

  «μᾶς γυρνάει πίσω στὴν Ἱστορία», ταιριάζει «σὲ ἕνα Χριστὸ μόνιμα “Ἐσταυρωμένο” καὶ πεθαμένο…, καὶ μάλιστα πεθαμένο ἐκεῖ ὅλον τὸν χρόνο…»

ἀφορᾶ σὲ «πιετιστικὴ δυτικόφερτη ἐπίδραση τῶν Χριστιανικῶν Ὀργανώσεων στὴν Ἑλλάδα»

δείχνει «ἕνα Θεὸ τῆς Ἱστορίας (Ἀρειανισμὸς καὶ Νεστοριανισμός), ἐνατενιζόμενο ἀπὸ τὴν Ἱστορία, ἔτσι γιὰ νὰ τὸν λυποῦνται καὶ νὰ ἐκφράζουν τὴν συσσωρευμένη ψυχολογική τους στέρηση καὶ ἀνάγκη, γιὰ νὰ λατρεύουν κάτι ἁπτὸ καὶ χειροπιαστό, σωματοποιημένο καὶ ὁρατό, πόρρω ἀπομακρυνόμενοι ἀπὸ τὸν ἀόρατο πανταχοῦ παρόντα Τριαδικὸ Θεὸ καὶ τὸν Ἀναστημένο Χριστό».

δείχνει χαμηλοῦ ἐπιπέδου ἀνθρώπους», οἱ ὁποῖοι «λατρεύουν ἐμμονικά, ἀπολυτοποιημένα καὶ αὐτονομημένα (μὲ κίνδυνο νὰ μετατραποῦν σὲ μία ἀθέατη αἵρεση τῶν Ἐσταυρωμενολατρῶν) καὶ προσπαθοῦν νὰ ἐπιβάλουν στανικὰ ἑτεροδιδασκαλία γιὰ ἕνα στατικὸ ὁρατὸ Θεό, γιατί δὲν θέλουν καὶ δὲν ἀντέχουν νὰ λατρεύουν ἕνα Θεό, ὁ Ὁποῖος εἶναι ἀνάμεσά μας ζωντανὰ ὡς “ἀοράτως συνὼν”» καὶ πολλὰ ἄλλα.

  Ὄχι, πρὸς Θεοῦ, ὄχι ἕνας τέτοιος Ἐσταυρωμένος ποὺ γεννᾶται στὴν φαντασίωση κάποιων ἀνθρώπων. Ὁ Ἐσταυρωμένος, στὸν ὁποῖο ἀναφέρεται ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος περιγράφεται στὴν Ἀκολουθία τῆς Θείας Μεταλήψεως στὸ πρῶτο τροπάριο τῆς θ΄ Ὠδῆς: «Χριστός ἐστι, γεύσασθε καὶ ἴδετε, ὁ Κύριος· δι’ ἡμᾶς καθ’ ἡμᾶς γὰρ πάλαι γενόμενος, ἅπαξ ἑαυτὸν τε προσάξας, ὡς προσφορὰν Πατρὶ τῷ ἰδίῳ ἀεὶ σφαγιάζεται, ἁγιάζων τοὺς μετέχοντας.» Ὅσο καὶ νὰ γίνεται ἀπὸ κάποιους, ἔστω καὶ ἀπὸ ἕνα ἀρχιερέα, πλύση ἐγκεφάλου στοὺς πιστούς, ὅτι πρόκειται γιὰ τὸν Ἐσταυρωμένον τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς, γιὰ πεθαμένο Θεὸ κ.ἄ., αὐτοὶ γνωρίζουν ἀπὸ τοὺς ἀληθινοὺς Πατέρες καὶ Ποιμένες τους, τοὺς Ἁγίους Πατέρας, ἀναγινώσκοντες καὶ ὄντως γινώσκοντες τὴν Ἀκολουθία τῆς Θείας Μεταλήψεως: Ναί, ἱστορικά, ἡ θυσία τοῦ Χριστοῦ ἅπαξ ἔγινε, ἀπὸ ἐκεῖ καὶ ἔπειτα ὅμως ὁ Κύριος ἀναιμάκτως ἀεὶ σφαγιάζεται καὶ μᾶς ἁγιάζει καὶ μᾶς τρέφει μὲ τὸ ἄχραντο Σῶμα καὶ τὸ τίμιο Αἷμα Του. Καὶ αὐτὴ ἡ ἀναίμακτη θυσία εἶναι τὸ ἴδιο πραγματικὴ, ὅπως ἡ ἱστορικὴ θυσία τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ μας. Καὶ ὅπως ὁ Ἐσταυρωμένος ἐκφράζει τὴν ἱστορικὴ θυσία τοῦ Θεανθρώπου, ὅταν τὴν Μεγάλη Πέμπτη τὸν περιφέρουμε στὸν Ναὸ καὶ τὴν Μεγάλη Παρασκευὴ τελοῦμε τὴν Ἀποκαθήλωση, μὲ τὸν ἴδιο τρόπο καὶ πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα ὅλο τὸ χρόνο ἐκφράζει τὴν ἀεὶ γινόμενη ἀναίμακτη θυσία στὸ θυσιαστήριο, στὴν Ἁγία Τράπεζα. Καὶ φυσικὰ ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος δὲν μποροῦσε μὲ κανένα τρόπο νὰ δεχθεῖ τὴν παράφρονη καινοτομία, ὁ Ἐσταυρωμένος νὰ ἐξορίζεται ἀπὸ τὸ Ἱερὸ Βῆμα στὶς ἀποθῆκες τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ καὶ ἐκεῖ, ὄχι στὸ θυσιαστήριο, νὰ «σφαγιάζεται ἀεί», προκειμένου νὰ μᾶς ἁγιάζει.

  Ἡ ἐξίσωση τῆς παράδοσής μας, ἐπειδὴ ἔχουμε στὸ Ἱερὸ Βῆμα τὴν Ἁγία Τράπεζα μαζὶ μὲ τὸν Σταυρὸ μὲ τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, μὲ τὴν παράδοση τῶν Λατίνων ποὺ προβάλλουν τὸ crucifix, τὸ Σταυρὸ μὲ τὴν πλαστικὴ ἀπεικόνιση, τὸ ἄγαλμα τοῦ ἐσταυρωμένου Χριστοῦ ἐπάνω στὸ Ἱερὸ Βῆμα, εἶναι σαφῶς τὸ ἴδιο παράλογο. Μὲ ἐξαιρετικὴ σαφήνεια τονίζει ἡ ἀνακοίνωση τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου, ὅτι «ὁ Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ στὴν θεολογία τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως ἐκφράζεται στὰ ἔργα τῶν Πατέρων καὶ στὴν ἱερὰ ὑμνογραφία, εἶναι ἄρρηκτα συνδεδεμένος μὲ τὴν Ἀνάστασή Του καὶ δὲν διαχωρίζονται: «Τὸν Σταυρόν σου προσκυνοῦμεν, Δέσποτα, καὶ τὴν ἁγίαν σου Ἀνάστασιν δοξάζομεν». Εἶναι ἑνιαῖο τὸ μυστήριο τοῦ Σταυροῦ καὶ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ». Ἄρα μὲ ποιὰ λογικὴ συνέπεια μπορεῖ νὰ παρομοιάζεται ὁ Ἐσταυρωμένος στὸ Ἱερὸ Βῆμα τοῦ ὀρθόδοξου Ἱεροῦ Ναοῦ μὲ τὸ crucifix στοὺς δυτικοὺς Ναούς; Στὴ Δύση ὄντως τὸ crucifix εἶναι ἡ κορύφωση τῆς σωτηρίας τοῦ ἀνθρωπίνου γένους. Ὄντως ἐκεῖ μπορεῖ νὰ γίνει λόγος γιὰ σταυρολατρία.

Ἡ διδασκαλία τους περὶ τῆς δικαίωσης καὶ σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου ἔχει διαμορφωθεῖ ἀπὸ τὴν Σχολαστικὴ Θεολογία καὶ ἀποτυπώνεται στὴν ἐπίσημη κατήχηση τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία ἐπικυρώθηκε ἀπὸ τὸν Πάπα Ἰωάννη Παῦλο Β΄ τὸ 1992. Ἐκεῖ τονίζεται π.χ. στὸ ἄρθρο 615, ὅτι ὁ Χριστὸς μὲ τὴν σταυρική του θυσία «προσέφερε ἱκανοποίηση στὸν Πατέρα γιὰ τὶς δικές μας ἁμαρτίες». Αὐτὴ ἡ διδασκαλία βασίζεται στὸ παραμύθι τῆς προσβολῆς τοῦ Θεοῦ ἐξαιτίας τῆς ἀνυπακοῆς τῶν πρωτοπλάστων καὶ τῶν ἁμαρτιῶν τοῦ κάθε ἀνθρώπου. Καὶ αὐτὴ ἡ προσβολὴ τοῦ Θεοῦ μπορεῖ νὰ θεραπευτεῖ μόνο μὲ τὴ θυσία τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, μὲ τὸ νὰ ὑποστεῖ ὡς ἀναμάρτητος τὸ σταυρικὸ θάνατο. Αὐτὴ ἡ θυσία θὰ ἱκανοποιήσει τὴν τρωθεῖσα αἴσθηση τῆς δικαιοσύνης τοῦ Θεοῦ, θὰ ἀποκαταστήσει τὴν ψυχικὴ ἰσορροπία του καὶ ὡς ἀνεκτίμητη ἀξιομισθία τοῦ Χριστοῦ θὰ ἀνοίξει τὸ δρόμο γιὰ ἀποκατάσταση τῶν σχέσης Θεοῦ καὶ ἀνθρώπου. Σύμφωνα μὲ τὸ ἄρθρο 1708 τῆς κατήχησης, ἡ ἀξιομισθία τοῦ πάθους τοῦ Χριστοῦ κάνει ἐφικτὴ τὴ νέα ζωὴ τοῦ ἀνθρώπου στὸ Ἅγιον Πνεῦμα καὶ εἶναι ὑπαίτια, ὅπως τονίζει τὸ ἄρθρο 1992, γιὰ τὴ δικαίωση τοῦ ἀνθρώπου, ἡ ὁποία τοῦ παρέχεται μὲ τὸ μυστήριο τοῦ βαπτίσματος. Τὸ παπικὸ κανονικὸ δίκαιο μὲ τὰ ἄρθρα 992 ἐ.ἔ. ρυθμίζει καὶ τὶς ποινὲς γιὰ τὶς ἁμαρτίες μὲ βάση τὸν θησαυρὸ τῆς ἀξιομισθίας τοῦ Χριστοῦ καὶ τῶν ἀξιομισθιῶν τῶν ἁγίων.

  Τὸ κεντρικὸ πρόβλημα τῆς δυτικῆς θεολογίας εἶναι ἡ καθαρὰ ἀνθρωπόμορφη θεώρηση τῆς σωτηρίας καὶ ὅτι ὁ Θεὸς κατ’ αὐτὴν ἔχει κτιστὲς ἐνέργειες, ὅτι παρέχει κτιστὴ χάρη. Ὁ Θωμᾶς  Ἀκινάτης ἀκόμα καὶ τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ θεωρεῖ ὡς κτιστὴ ἐνέργειά Του. Πυρήνας τῆς κτιστῆς ἐνέργειας καὶ χάριτος τοῦ Θεοῦ εἶναι ἡ ἀξιομισθία τοῦ Χριστοῦ πού, χάρη στὴ σταυρική του θυσία, ἔχει συσσωρεύσει σὲ ἕνα ταμεῖο, ἀπὸ τὸ ὁποῖο ἔπειτα ἀντλεῖ ἡ παπικὴ Ἐκκλησία γιὰ ὁποιαδήποτε χρήση. Καὶ ποιὸς μοιράζει αὐτὸ τὸ ἀνεξάντλητο πλοῦτο τῆς κτιστῆς χάριτος ἀπὸ τὸ ταμεῖο; Ὁ ἀντιπρόσωπος τοῦ Χριστοῦ. Τὸ Ἅγιον Πνεῦμα ἐκπορεύεται καὶ ἀπὸ τὸν Χριστό, ἀφοῦ ταυτίζεται μὲ τὸ θησαυρὸ αὐτὸ σὲ ὅλα τὰ μυστήρια ποὺ παρέχονται στοὺς Παπικούς. Ὁ θησαυρὸς τῆς ἀξιομισθίας τοῦ Χριστοῦ καλύπτει τὴν ἱκανοποίηση τῆς δικαιοσύνης τοῦ Θεοῦ, γιὰ τὴν ὁποία ἤδη μιλήσαμε, ἐγγυᾶται τὴ δικαίωση ὅλων τῶν ἀνθρώπων ἐκείνων, οἱ ὁποῖοι στὸ διάβα τῆς ἱστορίας στρέφονται στὸν Θεό, παρέχει τὸν ἁγιασμὸ αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων, ὅπως καὶ τὰ λυσίποινα ἢ ἀφέσεις.

  Ἄρα ὁ Ἐσταυρωμένος στὴ Δύση εἶναι ταυτόσημος μὲ ὁλόκληρο αὐτὸ τὸ δοχεῖο τῆς κτιστῆς χάριτος ὡς ἀξιομισθίας τοῦ Χριστοῦ. Πῶς νὰ μὴ τοποθετεῖται αὐτὸς ὁ δυτικὸς Ἐσταυρωμένος πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα στὸ Ἱερὸ Βῆμα, ἀφοῦ περικλείει τὰ πάντα; Ἡ ἀνάσταση ἐκεῖ εἶναι ἁπλῶς κάτι ἐπὶ πλέον ποὺ ἔπρεπε νὰ παρέχεται στὸ ἴδιο τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ, καὶ ὡς ἐπὶ πλέον δῶρο δὲν ἀποτελεῖ οὐσιῶδες στοιχεῖο τῆς σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου.

  Ἐντελῶς ἀντίθετα σὲ αὐτὴ τὴ δυτικὴ διαστρέβλωση ἡ ἀπόφαση τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου, ἐκφράζει τὴ θεολογία καὶ τὴν παράδοση τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, τονίζοντας τὴν ἄρρηκτη ἑνότητα τοῦ Σταυροῦ τοῦ Χριστοῦ καὶ τῆς ἐνδόξου Ἀναστάσεώς Του.

orthodoxostypos

……………………………………………………….

Δείτε σχετικά και:

-Πρὸς τὸν Δεσπότην Αἰτωλοακαρνανίας Δαμασκηνὸν

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Οι Άγιοι Κολλυβάδες)- MΕΡΟΣ Θ΄

-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Ζ΄ Μέρος

-Αποφάσεις Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την τοποθέτηση του Εσταυρωμένου, για τα 1700 έτη από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο και για τη βλάσφημη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη

-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Μέρος Στ΄

-Η άρνηση του μυστηρίου του Σταυρού από αρχαίους και σύγχρονους αιρετικούς

-ΤΟ ΔΙΑ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ, Η ΝΕΑ ΔΙΑΣΤΑΣΙΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ Η΄)

-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Ε΄ Μέρος

-Ἡ ἀπομάκρυνσις τοῦ Ἐσταυρωμένου ὡς κακοδοξία

-Ἡ ἀποβολὴ τοῦ Ἐσταυρωμένου πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα: μία ὀδυνηρὴ πληγὴ στὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας.

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ Ζ΄)

-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Δ΄ Μέρος

-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Γ΄ Μέρος

-Νέα περιφρόνηση της Παράδοσης στο Περιστέρι!

-Μητροπολίτες εκλατινίζουν τους νέους κάτω από την μύτη μας.

-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Β΄ Μέρος

-ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ… ΕΙΝΑΙ “ΠΑΠΑ-ΘΡΟΝΟΣ”… «αρχαιολογικό ΛΕΙΨΑΝΟ»

-Όπλον κατά του διαβόλου τον Σταυρό Σου ημίν δέδοκας Κύριε

-Η έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης το 726 μ.Χ και η σχέση με την εικονομαχία

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ ΣΤ΄)

-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου

-Χάσμα μέγα μεταξὺ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Δύσεως καὶ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Ὀρθοδοξίας

-Συνέντευξη τῆς Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου γιά τόν Ἐσταυρωμένο.

-Το Άγιον Όρος δεν συμπαρίσταται εις τον πιστόν λαόν!

-Φωτιά πήρε ο Άγιος Νικόλαος Αστακού | Η εκκλησία που ο ιερέας έβγαλε τον Εσταυρωμένο από την θέση Του

-Βαίνουμε, λοιπόν, εἰς νέαν Εἰκονομαχίαν;

-«Καυχᾶσθαι εἰ μή ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου»

-Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Πιστών Μητρ. Περιστερίου για την συγκέντρωση διαμαρτυρίας στον Ι.Ναό Αγίου Αντωνίου. (16-1-2025)

-Mήνυμα Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ.Περιστερίου πρός τό Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Μητροπόλεως.

-Ανακοίνωση Διαμαρτυρίας Συντονιστικής Επιτροπής Πιστών Ι.Μ. Περιστερίου.

-"Ψηλαφητόν Σκότος οι Ιδέες Μητροπολίτη" Γέροντας Ιωσήφ

-Όταν μιλάνε οι Άγιοι για την θέση του Εσταυρωμένου

-Επόμενοι των Αιρετικών, οι αφαιρούντες τόν Εσταυρωμένον

-Δημήτριος Τσελεγγίδης: «Αν φύγει ο Σταυρός πάει περίπατο η μετάνοια.»

-Η ελπίδα που γεννιέται μετά τα καμώματα του μητροπολίτη Περιστερίου

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ Ε΄)

-Ἡ Ἁγία Γραφή καί οἱ Ἱεροί Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας ἔναντι τοῦ τολμήματος τῆς ἀπαγορεύσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱερόν Βῆμα τῶν Ἐκκλησιῶν

-Ὁ Ἐπίσκοπος Περιστερίου ΤΥΦΛΟΣ «τά τ’ ὦτα τόν τε νοῦν τά τ’ ὄμματα»

-«Ψηλαφητὸν σκότος»1 οἱ αἱρετικὲς θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τῶν ὁμοϊδεατῶν του.

-Η Προτεσταντική «θεολογία» και η «θεολογία» του Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου για τον Εσταυρωμένο

-«ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΠΟΙΜΕΝΑ ΥΠΑΚΟΥΜΕ, ΟΧΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟΤΡΙΟ» – Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Δ΄

-Ἐσταυρωμένος: «ζωὴ καὶ ἀνάστασις»

-Ὁ Ἐσταυρωμένος τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καί ὁ Ἐσταυρωμένος τῆς Εκκλησίας

-Οἱ θεολογικὲς προϋποθέσεις τοῦ μητροπολίτου Περιστερίου εἶναι λατινικὲς, καὶ ὄχι τῶν ἀντιδρώντων στὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου.

-Συνεχίζεται η αποκαθήλωση των εσταυρωμένων στην Αιτωλοακαρνανία

-Καρδίτσα: Απομακρύνουν τον Εσταυρωμένο. Κορίτσι παπαδάκι μέσα στο Ιερό Βήμα.

-Οι γνώσεις η γνώση και η αγιότητα

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Γ΄

-Ἡ Θεολογία τοῦ Σταυροῦ μέ τόν Ἐσταυρωμένο στήν Ἁγία Τράπεζα

-Κατηχητόπουλο του "Σταυρού": Αγαπητοί μας ιερείς, "για το Χριστό"... δείξτε αγάπη και αφήστε τα πείσματα...!

-Έβγαλαν τον Εσταυρωμένο και μνημόνευσαν τον σχισματικό στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου.

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. (Γ΄ ΜΕΡΟΣ - τελευταῖο)

-Ναυπάκτου Ἰερόθεος. Μιὰ θεολογία ποὺ διασπᾶ τὸ Μυστήριο τοῦ Σταυροῦ, ἀπὸ τὸ Μυστήριο τῆς Δόξης τῆς Ἀναστάσεως, εἶναι μιὰ ψευδο-μόρφωση στὴν Ὀρθόδοξη Θεολογία

-Έβγαλαν τον εσταυρωμένο και από τον Άγιο Γεώργιο Αστακού Αιτωλοακαρνανίας

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. Β΄ΜΕΡΟΣ

-«Ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ»

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος.

-Μέ τό μαχητικό πνεῦμα πού πρέπει νά διακρίνει κάθε Ὀρθόδοξο Χριστιανό…

-Αποκάλυψη: Το θέμα του Εσταυρωμένου συζητείται στην Ιερά Σύνοδο!

-Πατριάρχης Βαρθολομαίος: “Τους ακούμε να φωνάζουν ότι θέλουν Πατριάρχη οικουμενικό και όχι Πατριάρχη φιλοπαπικό. Εγώ ευτυχώς ή δυστυχώς είμαι και από τα δύο.…..

-Δελτίο Τύπου Διαμαρτυρίας 23-11-2024 -Συντονιστικὴ Ἐπιτροπὴ Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου

-Παναγιώτατε συγνώμη που πιστεύουμε στραβά... O Θρόνος της Πόλεως έβγαλε Χρυσόστομους έβγαλε και Νεστόριους

-Η ΕΝΟΧΟΣ ΣΙΩΠΗ

-Στο Περιστέρι γράφεται ιστορία: «Πατριάρχη θέλουμε οικουμενικό και όχι Πατριάρχη φιλο-παπικό»! (Φώτο και Βίντεο)

-Δυναμική παρουσία πιστών στη διαμαρτυρία προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο

-Πρώτη φορά στα 33 χρόνια Πατριαρχίας Βαρθολομαίου που ο Ελληνικός λαός τον αποδοκίμασε

-Μαρτυρία Μοναχοῦ Ἰωσήφ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱ.Βῆμα.

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) - MΕΡΟΣ Β΄

-Θὰ τὸ ἀποτολμήσουν;

-ΓΙΑΤΙ Ο ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ ΒΗΜΑ ΤΟΝ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ, ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΟΡΤΑΖΟΜΕΝΟ ΑΓΙΟ ΜΑΣ;

-Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας: Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος, Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου

-Ἀπάντηση στὸν π.Δημήτριο Ἀθανασίου γιὰ τὶς τοποθετήσεις του περὶ τῶν ἀντιδρώντων πιστῶν γιὰ τὸ θέμα τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ

-Ανακοίνωση διαμαρτυρίας για την επίσκεψη του πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Μητρόπολη Περιστερίου.

-Ὁ Πατριάρχης θά ἀποτολμήση ἐπίσκεψιν εἰς Ἱ. Μ. Περιστερίου;

-Λάθη ή Ασεβείς διδασκαλίες του μητροπολίτη Περιστερίου Γρηγορίου, κατά τον εορτασμό της Αγίας Παρασκευής της Επιβατινής Πτολεμαΐδας;

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν)

-Ξεκινάει τον έρανο αγάπης ο Αιτωλίας Δαμασκηνός | Μαζί όταν είναι να πληρώσουμε αλλά χώρια σε ότι αφορά τον Θεό

-Ανοικτή Επιστολή προς Επίσκοπον Γρηγόριον – Ι. Μητροπόλεως Περιστερίου Αττικής (Τίποτε το νεκρό επί της Αγίας Τραπέζης – Μία σύγκρισις)

-Ὁ Ζωοποιός Σταυρός τοῦ Χριστοῦ ἀνέκαθεν δέσποζε στό Ἱερόν Βῆμα, στήν Ἁγία Τράπεζα, καί διέλαμπε ὅταν ἦταν ἀνοιχτὴ ἡ Ὠραία Πύλη, τό Καταπέτασμα – Καί περί τοῦ Συνθρόνου, καί περί τῆς Ἐγκυκλίου γιά τόν Σταυρό καί τήν θέση τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ στήν Ἐκκλησία τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου Γρηγορίου Παπαθωμᾶ

-Σκέψεις γύρω ἀπὸ τὴν ἀπομάκρυνση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπὸ τοὺς χώρους τῶν ἱερῶν στὴ Μητρόπολη Περιστερίου

-Ἡ ἐξήγησις τοῦ Περιστερίου διὰ τά… παπικὰ ἑκατομμύρια!

-«Ἐγὼ εἰμὶ ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος καὶ ὁ ζῶν καὶ ἐγενόμην νεκρὸς καὶ ἰδοὺ ζῶν εἰμι»(Ἀποκ.1,18).

-Περί τῆς ἐπιμόνου ἀφαιρέσεως τοῦ ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης

-Υποδειγματική Λειτουργία Παπικού Τύπου στο Μεσολόγγι από τον Μητροπολίτη Δαμασκηνό

-Ανοικτή Επιστολή προς Επίσκοπον Γρηγόριον – Ι. Μητροπόλεως Περιστερίου Αττικής (Οι άπειρες αποχρώσεις της οικουμενιστικής αιρέσεως – φωνής)

-Δαμασκηνέ Κιαμέτη ακούς;

-Ἡ ἀν-ὀρθόδοξη κατήχηση τῆς προκλήσεως ἀπό τόν π. Εὐάγγελο Παπανικολάου

-«Ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας καί οἱ ὑπερασπιστές της»

-Κυθήρων Σεραφείμ: Θεολογική ἐπιστήριξις τῆς ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ

-Σταύρωση, Ανάσταση ή Ανάληψη; (Σχόλιο στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα)

-H Πτολεμαΐδα συμπαρίσταται στο λαό του Περιστερίου! Μοιράστηκε φυλλάδιο διαμαρτυρίας στους ναούς για την αυριανή επίσκεψη του μητροπολίτη Περιστερίου στην πόλη.

-Πολεμᾶς τὸν Τίμιο Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;

-Λέμε ΟΧΙ και δεν μπαίνουμε σε Εκκλησίες και Ιερές Μονές που ο Εσταυρωμένος δεν βρίσκεται πίσω από την Αγία Τράπεζα

-Κατατέθηκε πρωτοκολλημένο έγγραφο στην Ι. Σύνοδο με τα αιτήματα των πιστών της Μητρ. Περιστερίου.

-Κραυγή ιερής αγωνίας από άνθρωπο με ειδικές ανάγκες για τον εσταυρωμένο στην Αγία Βαρβάρα Αγρινίου

-Ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεως Περιστερίου συνέλθετε καί ἀνανήψατε...

-Απόψεις και Κατόψεις

-Ο Μητροπολίτης Περιστερίου Γρηγόριος αφ´ότου εξελέγη έχει υπολογίσει πόσο έχει μείνει στην επαρχία του και πόσο ταξιδεύει;

-Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΜΠΟΔΙΟΝ ΕΙΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

-Σημείο των καιρών μας οι Δεσποτάδες να ξηλώνουν.

-Ψήφισμα - Ηλεκτρονικές Υπογραφές για την Επαναφορά του Εσταυρωμένου....

-Όσα είδα στην σύναξη του Περιστερίου

-Ο μητροπολίτης Περιστερίου επείγεται για την ένωση με τους αιρετικούς, ενώ ταυτόχρονα διασπά την ενότητα του ορθοδόξου ποιμνίου.

-...''έτρεχεν'' εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα...

-Λόγια σταράτα για τη θέση του Εσταυρωμένου Χριστού πίσω από την Αγία Τράπεζα.

-Συντονιστική επιτροπή πιστών Ι.Μ.Περιστερίου -Χαιρετισμός Επί Του Ψηφίσματος Του Γενικού Ιερατικού Συνεδρίου της Ι.Μ.Κονίτσης

-Δελτίο Τύπου και Ψήφισμα από την Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας των πιστών της Ι.Μ.Περιστερίου κατά της απομάκρυνσης του Εσταυρωμένου απο την Αγ.Τράπεζα

-Ευχαριστίες για την συμπαράσταση στη διαμαρτυρία για την αποβολή του Εσταυρωμένου.

-Ο Γέροντας Δοσίθεος για την διαμαρτυρία υπέρ του Εσταυρωμένου στο Περιστέρι.(Ηχητικό)

-Αίτημα πιστών της Ι.Μ. Περιστερίου στη ΔΙΣ για αποκατάσταση του Εσταυρωμένου

-Έκκληση για συμπαράσταση στην διαμαρτυρία κατά της βλασφήμου αποβολής του Εσταυρωμένου Κυρίου μας και του Σταυρού Του από το Ιερό Βήμα την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024 στις 16:30.

-Επιστολή προς τον Μητροπολίτη Περιστερίου για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.

-Πρόβλεψη για μεγάλο «σεισμό» (πνευματικό) πολλών ρίχτερ στην Ι. Μ. Περιστερίου.

-Ι.Μ. Περιστερίου, Συγκέντρωση και Πορεία Ενάντια στην Απομάκρυνση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα όλων των ιερών ναών.

-Ως άλλος Εωσφόρος σκέφτηκε και έπραξε ο Περιστερίου

-Τελεία καὶ παύλα

-ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Βλέπε: Ξέφραγο Ἀμπέλι)

-Ἡ μεταρρύθμισις τοῦ Περιστερίου ὑπό τήν κρίσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου

-Παρατηρήσεις επί της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου για τον Εσταυρωμένο

-Για ποιόν στήνει θρόνους ο Περιστερίου

-Aνοικτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Περιστερίου

-Περὶ «μαθητευομένων μάγων»: Περιστερίου – Ζιμπάμπουε

-Ο αγώνας των ευλαβών πιστών της Μητροπόλεως Περιστερίου, οι οποίοι "δεν κάνουν αποχή" από την ομολογία κατά της αφαιρέσεως του Εσταυρωμένου. (9-6-2-024)

-Ἀνοικτή Ἐπιστολή εἰς τὸν «ΔΕΣΠΟΤΗΝ τοῦ ἐν Περιστερίῳ Δεσποτάτου»

-Περὶ τῆς ἀφαιρέσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Ἀπάντησις εἰς τὸν Πανιερώτατον Μητροπολίτην Μόρφου κ. Νεόφυτον

-«Ακριβός στα πίτουρα και φτηνός στ’ αλεύρι» ο Περιστερίου;

-Σεβ. Περιστερίου, ἐντὸς οἱ φιλοσοδομῖται ἐκτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος;

-Ἀφαίρεση Ἐσταυρωμένου καί ἀπό τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν;

-«Πήρε φωτιά» η Ι.Μ. Περιστερίου

-Σε ποιούς ανήκουν οι Ναοί; ΔΗΜΑΡΧΟΣ απευθύνει κάλεσμα σε μουσική εκδήλωση που θα γίνει μέσα σε Ιερούς Ναούς.

-Ανοικτή Επιστολή πρώην Καλαβρύτων & Αιγιαλείας Αμβροσίου προς Περιστερίου Γρηγόριο για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.

-Καλή η διαμαρτυρία για το σκάνδαλο του Μητροπολίτου, επιβάλλεται ανάλογη και έναντι του ζηλώσαντος «Μεταξάκειον» δόξαν Πατριάρχου Βαρθολομαίου

-Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟΝ

-Σιωπᾶ ἡ Ἱερά Σύνοδος διά τά ἐν Περιστερίῳ!

-Σεβ. Περιστερίου, Ἀποδομητής τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως

-Ἄφαντος ὁ μητρ. Περιστερίου στὴν προκαθορισμένη συνάντηση ποὺ ὑποσχέθηκε γιὰ διάλογο μὲ τοὺς πιστοὺς

-Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος θὰ «εὐλογήση» τὴν ἔξωσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου;

-Βλάσφημη απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου

-Διαρκής διαμαρτυρία για την αφαίρεση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού στην Ι.Μ. Περιστερίου.

-Διαμαρτυρία του πιστού λαού της μητροπόλεως του Περιστερίου περί της επιχειρούμενης αφαιρέσεως του Εσταυρωμένου από το Άγιο Βήμα των Ιερών ναών

-Ὁ Περιστερίου σιωπᾶ διὰ τὸν Ἐσταυρωμένον

-Με «δημοκρατικό» τρόπο θα βγάλει ο Περιστερίου τον Εσταυρωμένο από το Ιερό.

-Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Γ΄ ΜέροςΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ – Α΄ Μέρος και ΕΔΩ ΤΟ - Β΄ Μέρος)

-Η αλλοίωση του ορθοδόξου φρονήματος και ο πνευματικός μολυσμός των πιστών (με αφορμή το συνέδριο της Ι.Μ. Περιστερίου για τη θέση του Εσταυρωμένου)

-Διατί ὁ Περιστερίου ἀφαιρεῖ τόν Τίμιον Σταυρόν;

-Η σύγχρονη ποιμαντική μέθοδος του Περιστερίου Γρηγορίου!

-Ὁ Περιστερίου συνεχιστὴς τῆς κακοδοξίας τοῦ Περγάμου

-«Ἕνα συμπόσιο ὁρόσημο γιὰ τὸν οἰκουμενισμὸ στὴν Ἑλλάδα»

-ΟΙ ΠΑΠΙΚΕΣ ΠΛΑΝΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο «ΚΟΙΝΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ» ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ; (Σχόλιο σε πρόσφατο διαχριστιανικό συμπόσιο)

-Ὁ Περιστερίου καί τό Οὐκρανικόν οἰκουμενιστικόν ἐργαστήριον

-Τι θέση λαμβάνουν οι ιερείς της Ι. Μ. Περιστερίου για το ημερολόγιο ''τσέπης'' έτους 2018, της Ι. Μ. Περιστερίου;

-Σεβ. Περιστερίου Γρηγόριος: «Στην Αθήνα έχουμε τρεις Αρχιεπισκόπους»

-Ο Περιστερίου ανακήρυξε την θρησκεία της ύλης και ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος ομιλεί για τους οπαδούς του Κάιν.

« Ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι ».

-Όπου Θυσιαστήριον, εκεί και ο Εσταυρωμένος

-Και πάλι ο ΨευδοΟλβίας… παρουσία του Πατριάρχη ….. αλλά ουδείς γνωρίζει….

-Μοίρασε αμφίβολες «Καινές Διαθήκες» σε παιδιά του Γυμνασίου, αλλά θέλει να βγάλει τον Εσταυρωμένο από το Ιερό «για να ακολουθεί την Παράδοση»!

-Λόγος ἀπολογητικός πρός τούς διαβάλλοντας τόν Ἐσταυρωμένο στό Ἱερό Βῆμα

-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (α)

-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (β)

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (γ).

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (δ).

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (ε).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com