8 Οκτ 2016

Δημήτριος Τσελεγγίδης: Ανάκληση υπογραφής για το θέμα της διακοπής μνημοσύνου

Αποτέλεσμα εικόνας για Δημήτριος Τσελεγγίδης
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΗΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
ΤΟΥ Α.Π.Θ.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ7/10/2016
ΠΡΟΣ
ΤΗΝ ΣΥΝΑΞΗ
ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΩΝ
e-mail: synaxisorthkm@gmail.com
ΚΟΙ­ΝΟ­ΠΟΙ­Η­ΣΗ:ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Θέμα: «Ἀνάκληση ὑπογραφῆς»

Σεβαστοί καί ἀγαπητοί μου Πατέρες,
Μέ τήν παροῦσα Ἐπιστολή μου δηλώνω ὅτι ἀνακαλῶ τήν ὑπογραφή μου ἀπό την ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ.
Συγκεκριμένα, ἡ ἀνάκληση τῆς ὑπογραφῆς μου ἀφορᾶ τήν παράγραφο, πού ἀναφέρεται στή «Διακοπή μνημοσύνου» (σ. 7-8). Καί τοῦτο, ἐπειδή δέν θέλω νά θεωρηθεῖ ὅτι μέ τά γραφόμενα στήν παράγραφο αὐτή ἐνθαρρύνω, καλύπτω ἤ ὅτι συμφωνῶ μέ ὅσους μεμονωμένα προβαίνουν σέ διακοπή μνημοσύνου τοῦ Ἐπισκόπου τους.
Παρακαλῶ καί γιά τίς δικές σας ἐνέργειες.
Μέ σε­βα­σμό καί τιμή
Δη­μή­τριος Τσε­λεγ­γί­δης
Δείτε σχετικά και: -Ανοικτή επιστολή – ομολογία για τη «Σύνοδο» της Κρήτης από τη «Σύναξη Ὀρθοδόξων Κληρικῶν καὶ Μοναχῶν»

70 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ντροπή σας κ. καθηγητά.
Παλαιός σας μαθητής.

Ανώνυμος είπε...

Κύριε καθηγητά, σαν πολύ μεγάλη ιδέα δεν έχετε για το εαυτό σας ??? Ακούς εκεί :" επειδή δέν θέλω νά θεωρηθεί ότι μέ τά γραφόμενα στήν παράγραφο αυτή ενθαρρύνω, καλύπτω η ότι συμφωνώ μέ όσους μεμονωμένα προβαίνουν σέ διακοπή μνημοσύνου του Επισκόπου τους."

Ποιος σας ακούει και σας δίνει σημασία κύριε καθηγητά? Εμείς έχουμε οδηγό και αρχηγό της ζωής μας τον Κύριο Ιησού Χριστό και θέλουμε να είμαστε επόμενοι των Αγίων Πατέρων ακολουθώντας τα βήματά τους.

Εύχομαι ολόψυχα καλή μετάνοια σε εσάς και στους πατέρες στη σύναξη της Γαζεας, διότι με την επαμφοτεριζουσα στάση σας μάλλον κακό κάνετε και δεν προσφέρετε ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ !!!

Κυριάκος Βαρβέρης

Ανώνυμος είπε...

Μάλλον θα ένιωσε κάποια αστάθεια στην ακαδημαϊκή έδρα του !!! Ανθρώπινο !!!

Απόστολο είπε...

Πολύ άσχημο αυτό. Δεν το είχε αρχικά διαβάσει;

Ανώνυμος είπε...

Αντί να επισημάνει μία ακόμη φορά την αφωνία των επισκόπων που δεν διεκδίκησαν να συζητηθεί το θέμα της ψευδοσυνοδου
Στρέφεται στους ομολογητές πατέρες υπογράφοντας δήλωση μετανοίας την πιο κρίσιμη στιγμη
Ντροπη

Ανώνυμος είπε...

Ανωνυμε 3:41,
Θα σου απαντησω με αγαπη και οχι ισοβαρως της αδικης προσβολης στον ισως του μονου εκ των καθηγητων των ελληνικων πανεπιστημιων, ο οποιος θετει ευσεβες αναστημα εναντιον της παναιρεσεως του οικουμενισμου, στο μετρο προς το οποιο ομολογει Χριστον προς υποδειξιν αιρεσεως.

Σου διεφυγε η αναφωρα στο "μεμονομενο".
Αλοιμονο εαν ο καθενας απο εμας ασυνταχτως πρατει οτι του κατεβει.

Η Ορθοδοξια ειναι συνοδικη και το ποιμνιο ενεργει συλλογικως υπο επισκοπικη αρχη συνοδου.
Κανεις Ορθοδοξος δεν σωζεται μεμονομενος.
Κανεις Ορθοδοξος δεν ενεργει αυτοβουλως επι της τηρησεως του δογματος και της εκκλησιαστικης ταξεως στο επιπεδο της διακοπης μνημοσυνου.

Κακο πσραδειγμα ο προσφιλης π. Τρικαμηνας. Εξεπεσε ηδη σε σχισμα καθως δεν προσφερει την θεια κοινωνια σε οσους δεν συμφωνουν μαζι του κατα το μετρο της σρεσκειας του

Ανώνυμος είπε...

ΑΞΙΟΣ!!!

Ανώνυμος είπε...

Μα τι λέτε ??? Σοβαρά μιλάτε ???

Ανώνυμος είπε...

ΕΧΩ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΗ

Ανώνυμος είπε...

Η Εκκλησία (?) της Ελλάδος πρέπει από τώρα να τον κατατάξει στις τάξεις των ομολογητων !!!

Κυριάκος Βαρβέρης

Ανώνυμος είπε...

Αυτό μου θυμίζει, αυτό που λένε οι κατηγορούμενοι : Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη !!!

Ανώνυμος είπε...

Εύγε κυριε καθηγητά, τα σέβη μου!

Ανώνυμος είπε...

Να έχετε απόλυτη εμπιστοσύνη στον Κύριο Ιησού Χριστό, στη Υπεραγια Θεοτόκο και στους Αγίους και όχι σε αμαρτωλους και τρεπτους ανθρώπους.

Κυριάκος Βαρβέρης

Ανώνυμος είπε...

Αυτά που λέτε πιο πάνω για τον πατέρα Ευθύμιο, μπορείτε να τα στηρίξετε στην Αγία Γραφή και στους πατέρες της Εκκλησίας ή τα βγάζετε από το κεφαλάκι σας ??? Μάλλον το δεύτερο !!!

Κυριάκος Βαρβέρης

Φαίη είπε...

Αγαπητοί αδελφοί.
Ας μην σπεύσουμε σε αφορισμούς πριν καταλάβουμε τι ακριβώς θέλει να μας πει ο κύριος Τσελεγγίδης, τον οποίο προσωπικά εκτιμώ και θεωρώ πολύτιμο πρόσωπο τούτους τους δύσκολους καιρούς.
Ο κύριος Τσελεγγίδης μας μιλάει για «μεμονομένες» ενέργειες διακοπής μνημοσύνου, και σε αυτό το σημείο θαρρώ ότι δεν καταδικάζει την πράξη αυτή καθ' αυτή αλλά δίνει το κύριο βάρος στην τακτική που ακολουθείται. Πριν λίγο καιρό είχα πει από αυτό εδώ το βήμα στον σεβαστό π. Σάββα ότι καλό θα είναι να συντονίζουν τις κινήσεις τους με τους ανθρώπους εδώ έξω για να μην απομονώνονται και γίνονται εύκολα στόχος. Από την άλλη τούτη η 'συμβουλή' δεν ξέρω κατά πόσο πρακτική θα μπορούσε να είναι τη στιγμή που το Άγιον Όρος είναι ένας διαφορετικός κόσμος και εκεί μνημονεύουν απευθείας τον Οικουμενικό Πατριάρχη, πράγμα ανυπόφορο. Έχουμε δει όμως τι συμβαίνει στις ανάλογες περιπτώσεις που συμβαίνουν εδώ. Το πρόσωπο απομονώνεται, βγαίνουν στη φόρα άλλα άσχετα πράγματα, το ποίμνιο συγχύζεται και η δυνητική ισχύς του ποιμνίου αποδυναμώνεται.
Όλα αυτά φυσικά είναι η δική μου εκτίμηση και θα ήθελα να μας εξηγήσει ο κύριος Τσελεγγίδης με τα δικά του λόγια πως εννοεί τα παραπάνω που έγραψε.

Αγαπητέ κύριε Τσελεγγίδη, τη σωστή ώρα βγήκατε και είπατε ότι οι Μητροπολίτες πρέπει να βγουν να μιλήσουν. Πιο σωστή ώρα δε γινότανε. Από τότε όμως κανείς δεν βγήκε να μιλήσει -εκτός των γνωστών εκλεκτών Ποιμένων του Θεού- και αυτό που με απασχολεί εμένα είναι πέρα από το τι οφείλουν να κάνουν οι άλλοι, τι είναι αυτό που οφείλουμε να κάνουμε εμείς. Ό,τι έχω προλάβει να διαβάσω από τους σεβαστούς πατέρες που πρωτοστάτησαν στην ενημέρωση του κόσμου προ της ψευδοσυνόδου, καταλήγει σε ένα βασικό συμπέρασμα, ότι θα πρέπει να γίνει μία κανονική Σύνοδος η οποία θα καταδικάσει την ψευτομάζωξη στο Κολυμπάρι. Κατανοητό από όλους μας ότι αυτό θα πρέπει να γίνει αλλά από εδώ που βρισκόμαστε μέχρι εκείνο το σημείο υπάρχει ένα τεράστιο κενό το οποίο κανείς δεν μας έχει εξηγήσει. Πως φτάνουμε σε εκείνο το σημείο τη στιγμή που οι περισσότεροι Μητροπολίτες βρίσκονται συνεχώς στην παπαρούνα land και ασχολούνται μόνο με τον Φίλη;
Θα έλεγα ότι αυτός ίσως να είναι και ένας λόγος που κάποιοι σταματούν να μνημονεύουν επισκόπους νοιώθοντας ότι έχει επέλθει ένα τέλμα το οποίο τους ωθεί σε μεμονωμένες κινήσεις. Το να τους κρίνουμε μεμονωμένα είναι πάρα πολύ εύκολο, το να επεξεργαστούμε την όλη εικόνα του «στρατοπέδου» μας είναι το πιο δύσκολο.
Το οικουμενιστικό διαβολικό πνεύμα είναι κατεξοχήν διχαστικό πνεύμα. Περνάει κι αφήνει πίσω του αποκαΐδια.
Σας θέλουμε όλους ΕΝΩΜΕΝΟΥΣ μέσα στην Αλήθεια του Χριστού. Ουαί κι αλλοίμονο κύριοι.

Ανώνυμος είπε...

Θερμότατα συγχαρητήρια κ. Τσελεγγίδη.

Ανώνυμος είπε...

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΤΥΠΗΜΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΠΑΙΝΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΠΕΥΔΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΠΗΛΩΣΕΙ. ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΗ Κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΑΞΙΜΟ ΤΟΝ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΤΟΝ ΤΙΜΑΤΕ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΣΟΙ ΕΙΝΑΟ ΑΛΛΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ. ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΈΝΗ ΟΔΟΣ. ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΕΒΑΣΤΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ.

Ανώνυμος είπε...

Ο κ. Καθηγητής δεν γνώριζε τι υπέγραφε;

Τι συνταρακτικό έγινε από τότε που έβαλε την υπογραφή του, δηλαδή μέσα σε λίγες ημέρες, μέχρι τώρα, που τον οδηγεί στην απόσυρσή της;

Αν μήτι άλλο, σκανδαλίζονται οι πιστοί όταν μπαίνουν και βγοίνουν υπογραφές, και μάλιστα από σημαντικότατους θεολόγους, σε τέτοια σοβαρά ζητήματα. Δεν δικαιολογείται τέτοια στάση. Μου φαίνεται απίστευτο. Πρέπει να συνέβη κάτι πολύ σοβαρό, που δεν γνωρίζουμε, και που απαιτούμε ως πλήρωμα της Εκκλησίας να μάθουμε για να μην αδικήσουμε κανέναν, ούτε όσους αγωνίζονται κόβοντας μνημόσυνο, ούτε τον κ. Καθηγητή, ούτε και κανέναν. Αν δεν συμβαίνει κάτι σοβαρό παρασκηνιακά, μένουμε άφωνοι.

Ανώνυμος είπε...

Τά γραφόμενα στην επίμαχο παράγραφο ούτε εννοούν ,ούτε υπαινίσσονται ,ούτε βυσσοδομούν ,ούτε δολοπλοκούν ,ούτε σκευωρουν ....Τά γραφόμενα στην επίμαχο παράγραφο είναι πολύ σαφή καί αναφέρονται στους Ιερούς Κανόνες μέ ευθυκρισία, με επιστημονική και θεολογική υπευθυνοτητα Ο καθείς τί εννοεί και τί φαντάζεται δέν ενδιαφέρει την εκκλησιαστική μας στάση και πολύ περισσοτερο δέν θα έπρεπε να ενδιαφέρει εναν ακαδημαϊκό θεολόγο που μέχρι στιγμής υποστήριξε ενθέρμως τον αντιοικουμενιστικο αγώνα Αποσύρει την υπογραφή του ο κύριος Τσελεγγίδης από που ; Απο τους Ιερούς Κανόνες ,τους κρύπτει υπό τον μόδιον γιατί μας προκαλούν πονοκέφαλο και στενοχώριες ; Βάζοντας το κεφάλι μας όμως μέσα στην άμμο δεν σημαίνει οτι θά παύσει να υφίσταται η Ιερά Παράδοση της εκκλησίας η οποία θα μας κρίνει, εφ'όσον δέν θέλουμε να μας φωτίσει και να ωφεληθούμε από το σωστικό της φως Το ερώτημα το οποίο προκύπτει είναι πολύ σαφές Εφ'όσον ο κύριος Τσελεγγίδης δέν επιθυμεί να ενθαρρύνει τις μεμονωμένες αποτειχίσεις --ποιές μεμονωμένες αφού οι αγιορείτες ειναι πάμπολλοι -- σημαίνει οτι επιθυμει την συντεταγμένη αποτείχιση Συνεπώς προκύπτει τό αίτημα για μία καθολικότερη αποτείχιση στην οποία δέν μπορεί η ακαδημαϊκή θεολογία να είναι απούσα ,να αρνηθεί να δώσει τά εχέγγυα της επιστημονικής γνώσης και κύρους Οι επηρμένοι οικουμενιστές θεωρουν τους απλούς μοναχούς και λαϊκούς ανάξιους συνομιλητάς των ,τί θα είχαν όμως να πούν για τους ακαδημαίκούς επιστήμονας παγκοσμίου ακτινοβολίας ; Πόσο εύκολα θα μπορούσαν να τούς σύρουν στά συνοδικα κακουργοδικεία ; Και άν τελικα το τολμήσουν τί έχουμε να φοβηθούμε ,αφου έχουμε τους αγίους μαζί μας και συμμετέχουμε στο δικό τους αγώνα για την στερέωση της πίστης ;
Σεβαστέ μας κύριε καθηγητά , κύριε Τσελεγγίδη ,πατέρα μας , κάπου το μυαλό σας έπεσε σέ έναν διαταραγμένο συλλογισμό ,ανθρώπινο είναι ! Καταλαβαίνουμε το συνειδησιακό σας μαρτύριο Δέν ειναι εύκολο τό ιστορικό σταυροδρόμι όπου διασταυρώνονται τά βήματά τινος με την ιστορία ,όπου η προσωπική ιστορία γίνεται μέρος της εκκλησιαστικης Οι παλινωδίες είναι κάτι πολύ φυσικό και καθόλου θά λέγαμε αντιφατικό ,είναι το αποτέλεσμα του συνειδησιακού αγώνα ,όταν αυτος μας ξεφύγει από τον εσωτερικό ταμιείο της ψυχής και εξωτερικευθεί Οπως και να έχει δικές σας είναι οι αποφάσεις σύμφωνα μέ το αυτεξούσιό σας Εμείς σας ευχαριστούμε για την μέχρι σήμερα παρουσία σας στον αντιοικουμενιστικο αγώνα Το υπο συζήτησιν ψήφισμα της συνάξεως έτυχε μιάς καθολικής αποδοχής ,μας ανέπαυσε , εσεις τώρα αποσύρεστε Εσείς ξέρετε τους λόγους ,τί είχε τοσο καταλυτικη δύναμη στην συνείδησή σας και σας οδήγησε σέ μία παλινωδία Επαναλαμβάνουμε την πεποιθησή μας οτι είναι το ανθρώπινος φόβος μπρος στην μεγάλη ευθύνη που είναι απόλυτα δικαιολογημένος και όχι κάποιος ευτελής υπολογισμος ,αποπτύουμε την ύβρι Το ήθος σας δεν αμφισβητείται και μέ όσα λέμε επ'ουδενί θέλουμε να σας κάνουμε μία μικρόκαρδη κριτική Υικά σας ευχόμαστε καλό φωτισμό καί την βοήθεια του Θεού !

Λωρίτου Ελένη

Ανώνυμος είπε...

Τώρα μπορεί να συνεχίσει απερισπαστος τα " μαθηματακια " του στη σχολή. Μόνο μη ασχοληθεί πάλι με τον αντι-οικουμενισμο γιατί είναι ντροπή.

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΑΞΙΟΣ!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετική η επιστολή του κ. Τσελεγγίδη.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε κ. Τσελεγγίδη. Πολύ μας ανέπαυσε η επιστολή σας.

Ανώνυμος είπε...

Οι οικουμενιστες τρίβουν τα χέρια τους όταν βλέπουν να μπαινοβγαινουν τέτοιες υπογραφές. Βέβαια το κείμενο δεν ήταν 100% πατερικο, καθώς είχε σε πολλά σημεία αρκετές υποχωρήσεις και δημιουργικές ασάφειες, αλλά η ενότητα για την διακοπή μνημοσυνου ήταν σαφέστατη και κακώς πήρε την υπογραφή του γι' αυτό τον λόγο. Το κείμενο δεν έπρεπε να υπογράφει εξ'αρχής για άλλους λόγους.

Ανώνυμος είπε...

Η σχετική παράγραφος του ψηφίσματος της συνάξεως βάζει τά πράγματα απαθώς στην σωστή ιεροκανονική του βάση Ερμηνεύει τον Ιερό Κανόνα μέ τον τρόπο που τον έχουν ερμηνεύσει όλοι οι έγκυροι ερμηνευτές με΄τελευταίο τον γέροντα π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο και ασφαλώς μέ τον τρόπο που η εκκλησία τον έχει βιώσει εφ'όσον οι Ιεροί Κανόνες καταγράφουν το βίωμα της εκκλησίας Τι είναι αυτο που μας πείραξε ή που παρανόησε ο κύριος καθηγητής Μήπως θα πρέπει να παρασυρθούμε όλοι από ένα αντιεκκλησιαστικό ρεύμα που θέλει νά ρίξουμε στόν Καιάδα ,στο πύρ το εξώτερον κάθε δικαιολογημένη αντίδραση χάριν μιάς αφηρημένης έννοιας της ΄΄ενότητος΄΄ ; Ενότητα με τί σεβαστε μας κύρις καθηγητά ; Μέ μία Ιερά σύνοδο των επισκόπων της ελλαδικής εκκλησίας που μας εμπαίζει ; Που μεταχειρίζεται πολιντικάντικες τακτικές για να ξεφύγει από πού ,από τά μάτια του Θεού ή από την συνείδηση της εκκλησίας ; Αγνοείστε κύριε καθηγητά όλους αυτούς τους ποταπούς σχετικισμούς και αναχθείτε στο μόνο απόλυτο και καθαρό ,στην αγιοπνευματική εμπειρία της εκκλησίας Ενωμένοι πρέπει να είμαστε με΄τους αγίους και να ακολουθούμε το παράδειγά τους

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραία επιστολή. Βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

΄΄Ωραίος κάλλει΄΄ είπε...

Μετά το πρωτο σόκ μία προσεκτικότερη αναγνωση της μικρης επιστολής μας λέει οτι ο κύριος Τσελεγγίδης δέν διαφωνεί με την ουσία των λεγομένων στην επίμαχη παράγραφο ,αλλά οτι υπηρετεί μία ευσεβή κατά την γνώμη του σκοπιμότητα ΄΄γιά να μήν θεωρηθει οτι ενθαρρύνει ή καλύπτει τις μεμονωμένες αποτειχίσεις ΄΄ Αν αυτές οι αποτειχίσεις κύριε καθηγητά μεμονωμένες ή συντεταγμενες ενθαρρύνονται καί καλύπτονται και κατοχυρώνονται επάνω στούς Ιερούς Κανόνες ,εμείς ή εσεις τί μπορείτε να πείτε ; Να τά βάλετε μέ την Παράδοση της εκκλησίας και νά έρθετε αντιμέτωποί της ; Δηλαδη δέν υπηρετους οι Ιεροί Κανόνες το συμφέρον και το εννοούμε εμείς καλύτερα ; Τό μόνο που μπορείτε και ζητείται από σάς τους επιφανείς και ακαδημαϊκούς θεολόγους είναι αυτές τις κατα την γνώμη σας άτακτες και μεμονωμένες αποτειχίσεις να τις κάνετε συντεταγμένες και να τις περιβάλετε με το επιστημονικό και θεολογικό κύρος που τους αρμόζει !Κανείς δέν προκειται να σάς καταλογίσει μία διάθεση ανατροπής ,γιατί ήδη από την βάση της εκκλησίας έχει τεθέι ο προβληματισμός όχι της αποσχίσεως από την εκκλησία αλλά της αποστασιοποιήσεως από τα όσα αιρερικά έχουν εισβάλει μέασα στο σώμα της

Ανώνυμος είπε...

Οι μεμονωμένες αποτειχίσεις δίνουν στους οικουμενιστές την ευχέρεια να περάσουν πιο εύκολα τα σχέδια τους. Εχει δίκαιο ο κ. Τσελεγγίδης.

Ανώνυμος είπε...

Ο κ. Τσελεγγίδης διερμηνεύει ορθά την πατερική διδασκαλία περί διακοπής του μνημοσύνου.

Ανώνυμος είπε...

Να γινει καθαρση να ξεχωρισει το αρνι απο το κατσικι. Το φως απο το σκοταδι . Μαζι δεν μπορουν να συνεπαρχουν. Οποιοι ανφιβαλουν ας μελετησουν τους Αγιους Πατερες μας και ας τους Μιμηθουν αλιως θα δουμε κι αλλα ασχημα.

Καλη μετανοια και καλη ομονοια στους Αντιοικουμενιστες.

Ανώνυμος είπε...

Δε το κατανοώ αυτό..δηλαδή οι μοναχοί δεν έχουν ορθή κρίση,περιμένουν έναν καθηγητή να τους πει τι πρέπει να πράξουν; Δεν υπάρχει καθαρός νους να καταλάβουν πώς πετάς άχυρα που τοποθέτησε ο σατανάς στον αχυρώνα σου; Ο καθηγητής θα καθοδηγεί;

Ανώνυμος είπε...

Μακάρι να είχαμε πολλούς θεολόγους σαν τον κ. Τσελεγγίδη.

Ανώνυμος είπε...

Και μονο που συνεχιζει να διδασκει σε αυτη την οικουμενιστικη σχολη με Σταμουλη,Κωνσταντινου κ.α λεει παρα πολλα...καποτε τον σεβομουν τωρα συνειδητοποιω πως τελικα η θεσουλα του και οι γνωμες αυτων που τον πλαισιωνουν του ειναι πιο σημαντικες απο τους Πατερες...Κριμα,παει και αυτος...επομενος ποιος θα ειναι..?μονο ο Τρικαμηνας φαινεται τελικα οτι αντιστεκεται στη λαιλαπα του οικουμενισμου,...

Ανώνυμος είπε...

Λυπαμε κυριε καθηγητα!!!Σας γνωρισα στην συναξη κληρικων και μοναχων και μπορω να πω οτι με ειχατε πεισει για το αντιοικουμενιστικο σας φρονημα!!!!Τα ανατρεπετε ολα αρδην με την ανακληση της υπογραφης σας!!Ο Αγιος Μαρκος ο Ευγενικος στην ψευτοσυνοδο της φερραρας φλωρεντιας που δεν υπεγραψε ,καλος η κακος εποιησε!!!Εαν ειστε συνεπης με αυτα που γραψατε επειδη ενηργησε απο μονος του (για την ιστορικη αληθεια κι αλλοι δυο) κακος ενηργησε για εσας ,αφου ολλοι οι υπολοιποι επισκοποι υπεγραψαν τις αιρεσεις του Παπα!!!Η Εκκλησια ομως εχει αλλη γνωμη ,οτι καλος καλιστα ενηργησε και τον Αγιοκατεταξε και στην Ιστορια της Εκκλησιας εμεινε για αυτην του την ενεργεια!!!Επιτρεπετε ενας καθηγητης του δικου σας βεληνεκους να μην εχετε αποκρυσταλωση αποψη για ενα τοσο σοβαρο ζητημα της Εκκλησιας;;;;Και τελος που ακριβως ο 15ος κανονας της πρωτοδευτερας Συνοδου λεει αυτο που λετε εσεις οτι πρεπει να μαζευτουν καμποσοι για να κανουν αποτειχιση ;;;Εαν θελετε βρητε το μας να το γνωριζουμε κι εμεις!!!!Η Εκκλησια εχει Συνοδικο συστημα οταν ορθα βαδιζει οταν Ορθοτομει τον λογο της αληθειας ,οχι οταν πεφτει αιρεση και μαλιστα παναιρεση!!!Εκει υσχηει το ο σοσων εαυτο σωθειτο!!!Η Αιρεση ειναι πνευματικη λοιμικη νοσος!!!Αλωστε εσεις παμπολες φορες και απο την συναξη κληρικων και μοναχων και απο την μεγαλη ημεριδα του Πειραιως καλουσατε τους Επισκοπους να αντιδρασουν για την Συνοδο,εκει δεν λεγατε εαν ειναι ενας να μην το κανει!!!Ευχωμαι για εμενα και για εσας να μας δινει φωτιση ο Θεος !!!!

Ανώνυμος είπε...

Όσον αφορά στην ανάκληση της υπογραφής του Καθηγητού κ. Τσελεγγίδη, που σπεύδουν κάποιοι να τον καταδικάσουν - ένα γνήσιο ομολογητή -, διερωτώμαι: Αφού ο Καθηγητής δεν παρευρέθη στην σύναξη κληρικών και μοναχών στον Βόλο και από έγκυρες πληροφορίες η ίδια η σύναξη είπε ότι βρισκόταν στο νοσοκομείο για λόγους υγείας, μήπως υπέγραψαν οι άλλοι αντί αυτού δίχως να γνωρίζει ο Καθηγητής το ακριβές περιεχόμενο της επιστολής; Και όταν διάβασε την επιστολή αμέσως ανακάλεσε την υπογραφή του, που στην ουσία δεν την ανακάλεσε διότι απλούστατα δέν έβαλε ποτέ την υπογραφή του.
Συγχαρητήρια στον κ. Καθηγητή για το ήθος του, που ανακάλεσε την υπογραφή του χωρίς να εκθέτει κανέναν.
Θα παρακαλούσα επίσης να μας απαντήσουν οι π. Θεόδωρος Ζήσης, π. Αθανάσιος Αναστασίου, π. Σαράντης Σαράντος, π. Γεώργιος Μεταλληνός, κλπ. πώς υπέγραψαν υπέρ της διακοπής του μνημοσύνου την στιγμή που οι ίδιοι μνημονεύουν;

Ευχαριστώ

Χρήστος Καραγιάννης

Ανώνυμος είπε...

Εύγε στον Καθηγητή Δογματικής κ. Τσελεγγίδη. Νομίζω, τα πράγματα είναι πολύ απλά. Ο κ. Καθηγητής με όσα λακωνικά γράφει, υποδηλώνει σαφέστατα ότι απλά δεν μπορεί ο ίδιος να πάρη ευθύνη για τον οποιοδήποτε, και μάλιστα μεμονωμένα, ο οποίος είτε διακόπτει το μνημόσυνο του επισκόπου του, είτε αφού το διακόψει καταλήγει να γίνει σχισματικός. Πολύ ορθά σκέφτηκε ο κ. Καθηγητής διότι η μεγάλη πλειοψηφία εκείνων που μέχρι στιγμής ακολούθησαν τέτοιου είδους τακτικές και αντιδράσεις είχε τραγική κατάληξη.
Οσο για την ανάκληση της υπογραφής πρέπει μάλλον κάτι άλλο να συνέβη, που δεν μπορούμε να ξέρομε.

Δημήτρης Παναγιώτου

Ανώνυμος είπε...

ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ. ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΟΧΙ ΤΩΡΑ ΟΜΩΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΜΑ ΓΙΝΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ. ΜΗΠΩΣ ΟΜΩΣ ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΚΥΡΙΕ ΚΑΘΗΓΗΤΑ;

Βασίλειος Παπασπυρόπουλος είπε...

Προς ορισμένους σχολιαστές. Η κακία δεν βγάζει πουθενά. Όποιος βγάζει χολή σε αυτόν που έχει άλλη άποψη ελπίζω να μην πλησιάζει τη Θεία Κοινωνία χωρίς δάκρυα μετανοίας γιατί αλλιώς βρίσκεται σε μεγάλη πλάνη.
Και ας μη μου πεί κανένας ΟΠΑΔΟΣ της Πίστεως για λόγους ομολογίας βγαίνει η χολή, γιατί τότε είναι σε τεράστια πλάνη. Και για να πεί κάποιος ανάξιο κάποιον πρέπει ο ίδιος να έχει φτάσει στη Θέωση.

Ανώνυμος είπε...

Να με συγχωρεί ο κ.καθηγητής ,αλλά από πόσους και πάνω πάυει να ισχύει το «μεμονωμένα» ;;;
Δεν θέλει να ανήκει σε εκείνους που τους πρέπει τιμή καθότι σώζουν την Εκκλησία από το σχίσμα βάσει του ΙΕ΄ της ΑΒας Συνόδου ;
Με τα λεγόμενά του φαίνεται να διαφωνεί με όλους όσους διέκοψαν το μνημόσυνο καθώς και με τους συντάσσοντας την ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΟΜΟΛΟΓΙΑ, ειδικά με τη φράση «Διαπράττουν μεγάλο κανονικὸ καὶ ἐκκλησιαστικὸ λάθος ὅσοι, ἀντὶ νὰ ἐπαινοῦν, καταδιώκουν τοὺς μοναχοὺς ποὺ τηροῦν τὴν πατερική, ἱεροκανονικὴ καὶ ἁγιορειτικὴ Παράδοση». Διότι, εάν οι τηρούντες την πατερική Παράδοση έπραξαν ορθώς προβαίνοντας στη διακοπή, διατί να μην προτρέψει ο κ.καθηγητής και άλλους προς αυτήν την θεάρεστη και επαινετή πράξη ;
Κρίμα κ.καθηγητά ! Προσωπικώς θα ευχόμουν να ανακαλέσετε την ανάκληση της υπογραφής σας. Μην διστάσετε να το πράξετε!

(Ακόμη ένας παλαιός σας μαθητής).

Α. Ι. Π. είπε...

Μπράβο κ. Ελένη!

Ανώνυμος είπε...

Στην Ορθοδοξια ολοι σωζωμεθα μαζι.
Ετσι δεν υπαρχει η εννοια της ιδιωτικης μεμονομενης κινησεως. Η Κυριακη προσευχη εδωθει εις τον πληθυντικον. Η αναφωρα ενος εκαστου στον κοινο πατετα δια της εκφρασεως Πατερ ημων, θεολογει την απο κοινου ενεργεια. Επομενως ευσεβως ενεργει ο κος Τσελεγγιδης

Ανώνυμος είπε...

Και την απόφαση για μαζική αποτειχιση ποιος θα την πάρει. Η Εκκλησία (?) της Ελλάδος ή η σύναξη της Γαζεας που δεν μπορεί να συμφωνήσει ούτε σε ένα κείμενο ???

Ανώνυμος είπε...

Πολύ σωστά !!!

Κυριάκος Βαρβέρης

Ανώνυμος είπε...

Εγώ, πάντως δεν διάβασα σε κάποιο σχόλιο να υπάρχει "χολή". Αγανάκτηση ναι, υπάρχει στα σχόλια και μάλιστα πολύ. Οι επαμφοτεριζουσες στάσεις προκαλούν αυτά τα αποτελέσματα.

Στο κάτω κάτω η όλη κριτική αναφέρεται στη στάση του καθηγητή και όχι στο πρόσωπό του. Επίσης μην ξεχνάμε ότι αυτά που λέγονται δημόσια , ελέγχονται και δημόσια.

Κυριάκος Βαρβέρης

Ανώνυμος είπε...

Μετά τον λιθοβολισμό του καλού μητροπολίτη Φλωρίνης Θεόκλητου, τώρα έχει σειρά ο λιθοβολισμός του καλού καθηγητή κ. Δημητρίου Τσελλεγγίδη ;;;;;

Για συμμαζευτείτε ορισμένοι!

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 8 Οκτ. 2016 - 9:38 μ.μ. γιατί χρησιμοποιείς το όνομα "Ωραίος κάλλει";
Δεν καταλαβαίνεις ότι είναι ασέβεια;
Ο Ωραίος κάλλει παρα πάντας τους ανθρώπους είναι ο Χριστός.
Δεν το έμαθες αυτό;
Τί δουλειά έχεις με το όνομα αυτό;

Ανώνυμος είπε...

Ἡ κίνηση αὐτή τοῦ σεβαστοῦ καί ἀγωνιστοῦ κ. Καθηγητοῦ δημιουργεῖ μεγάλο προβληματισμό στούς πιστούς. Κατ' ἀρχήν ἡ ἀνάκληση ὑπογραφῆς εἶναι δυσάρεστο πράγμα ἀπό μόνο του. Αὐτό πρέπει νά προβληματίσει τόν ἴδιο τον κ. Καθηγητή. Ἡ αἰτιολόγησή της ὅμως πρέπει νά προβληματίσει τούς συνυπογράφοντας τό Κείμενο, διότι κλονίζει τήν ἐμπιστοσύνη τῶν πιστῶν σέ πρωτοβουλίες πού δέν φθάνει ὅτι ἀμφισβητοῦνται ἀπό ὁρισμένους ἐπίσης ἀντι-οἰκουμενιστάς, ἀλλά δίνουν δικαιώματα νά ἐγερθοῦν καί ζητήματα τρόπου λήψεως τῶν ἀποφάσεων καί τῆς ὑπευθυνότητος τῶν ἁρμοδίων γιά ὑποθέσεις ἄκρως εὐαίσθητες. Ἡ τοποθέτηση στό κείμενο τῆς Συνάξεως γιά τό ζήτημα τῆς διακοπῆς τοῦ μνημοσύνου ἦταν ἐπιβεβλημένη λόγω τῆς κρισιμότητος τῶν καιρῶν καί διότι ἐάν δέν ὑπῆρχε θά κατέφασκε ἡ πρωτοβουλία αὐτή στόν σαθρό ἰσχυρισμό ὅτι τά πράγματα στό ζήτημα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ εἶναι τά ἴδια ὅπως δηλαδή ἦταν καί πρίν τή Σύνοδο τῆς Κρήτης. Ὅμως ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ! Πολύ σύντομα θά γίνει καί ἤδη τήν προετοιμάζει ὁ κ. Βαρθολομαῖος, δεύτερη κατά σειρά Σύνοδο ὅπως ἦταν αὐτή τῆς Κρήτης καί τότε τά ὅσα γράφει ὁ κ. Τσελεγγίδης θά εἶναι εὐσέβεια ἐν γράμμασιν μόνον καί ὄχι ἐν πράγμασιν. Ὅταν οἱ Πατέρες ὅπως ὁ Ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής ὀνομάζουν τήν δίχα πράξεως Θεολογία ὡς Θεολογία δαιμόνων, διότι καί τά δαιμόνια πιστεύουσι καί φρίττουσι ἀλλά δέν μετανοοῦν καί δέν πράττουν τά θεάρεστα, κατ' ἀναλογία θά πρέπει νά θεωρήσουμε ὅτι καί ἡ Θεολογία τῆς διαπιστώσεως τῆς αἱρέσεως καί τῆς παραμονῆς σέ κοινωνία μέ τούς αἱρετικούς ΕΙΝΑΙ καί αὐτή Θεολογία Δαιμόνων καί δεινή πλάνη! Τέλος, ἐάν συμβαίνει κάτι ἄλλο, ὑποχρεοῦται πλέον ὁ κ. Καθηγητής νά τό δημοσιοποιήσει χωρίς φόβο καί πάθος.

Ανώνυμος είπε...

ΑΞΙΟΣ ΣΕΒΑΣΤΕ ΜΑΣ Κ.ΚΑΘΗΓΗΤΑ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ Η ΩΡΑ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΡΑΒΙ,ΟΠΩΣ ΤΟΝΙΖΕ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΖΕΡΒΑΚΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Aπό μέσα θα γίνει ο πόλεμος!
Για προσέξτε ορισμένοι τι λέτε!
Δεν πήρατε το μάθημα από τους σχισματικούς;;;

Ανώνυμος είπε...

Δεν υπάρχει κανένας λιθοβολισμός. Δεν ελέγχεται το πρόσωπο αλλά οι πράξεις του. Πράξεις που υπονομεύουν τον αγώνα κατά του Οικουμενισμου.

΄΄Ωραίος κάλλει΄΄ είπε...

Δηλαδή ανώνυμε 2.18 πότε ειναι η ώρα για διακοπή μνημοσύνου ; Δυνάμει των όσων ψηφίστηκαν στην σύνοδο της Κρήτης οι ετερόδοξοι χριστιανοί έχουν ιερά μυστήρια και θεία Χάρη εφ'όσον τους απεδόθη εκκλησιαστικότητα και επικυρώθηκε η παρουσία της ορθοδόξου εκκλησίας στο Π.Σ.Ε. ως ισότιμο μέλος του μέ τους αλλοδόξους χριστιανούς και αλλοθρήσκους Στην ουσία δηλαδή η σύνοδος της Κρήτης επικύρωσε τον οικουμενισμό και από εδώ καί πέρα ό,τι κάνουν οι οικουμενιστές θα έχει συνοδική κατοχύρωση και ό,τι κάνουν οι μή οικουμενιστές θα είναι στον αέρα Σέ κάθε διαμαρτυρία μας θά μας τρίβουν στά μούτρα και μία σύνοδο δυνάμει της οποίας κάνουν ό,τι κάνουν Θα μπορούσε κανείς να πεί οτι τό κοινο ποτήριο ειναι απλώς μία συνέπεια των όσων ψηφίστηκαν ,το γιατί δέν το εφαρμόζουν ακόμα είναι ένα θέμα τακτικισμού ,άν και όπως ομολογείται καί όπως είδαμε όλοι στις οθόνες της τελεοράσεως τό έκαναν ο οικουμενικός πατριάρχης και ο Αλβανιας στην Ραβέννα το 2οο1 Αλλά αγαπητέ αδελφέ μήπως περιμένουμε το κοινό ποτήριο για να πούμε οτι είναι η κατάλληλη ώρα για την διακοπή του μνημοσύνου ; Μά τότε δέν θα΄είναι πλέον η ώρα για διακοπή μνημοσύνου ,αλλά ΄ωρα για νά πάρουν οι παπάδες τά ράσα και τά καλυμμαύχια τους και μείς τά κεριά και τά λιβάνια μας και να μήν δούμε κατά που θά κάνουμε

Ανώνυμος είπε...

Άσε μας μας με τον Φλωρινης και τον κάθε Φλωρινης. Αρκετά με τις πρόσωπολατρείες του καθενός.

Ο Καντιωτης δεν έκανε συλλειτουργο και δε συμμετείχε σε εκδήλωση βραβευσης μαθητών από οικουμενιστ επισκοπο , ΟΥΤΕ έκανε επαίνους σε πρωτοπαλίκαρο του οικουμενισμου ΟΥΤΕ ασκησε έλεγχο και οποιαδήποτε δίωξη ή υποβαθμιση σε ομολογητή ορθόδοξο ιερεα όπως ο π Παΐσιος. ΚΑΛΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ για τους άλλους ας τους κρίνει ο Θεός καλους ή κακούς δε θα τους κρίνω εγώ.

Στο θέμα του καθηγητή:
ο καθηγητής ΔΕΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ.
ΕΠΙΣΗΣ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΥΣΗΣ ΜΝΗΜΟΝΕΥΗΣ ΤΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ. Αυτό αφήνεται να εννοηθεί, δε επαινεί και δεν δικαιολογει ΚΑΝΕΝΑΝ οικουμενιστη.
Ή αλήθεια βέβαια είναι ότι με πισωγυρισματα είναι ακόμη δυκολοτερο να οργανωθεί απο τους Ορθόδοξους ιερείς μια μαζική ΠΑΥΣΗ ΜΝΗΜΟΝΕΥΗΣ των ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ επισκόπων και αρχιεπισκοπων. Με προβληματίζει ή στάση του καθηγητή για πολλους και διάφορους λόγους. Θα παρακολουθώ τα κείμενα και άναμενω μια εξηγηση, εύχομαι ο καθηγητής να μην κάνει αλλαγή 180°.

Στο κάτω κάτω αυτός δε μνημονεύει κανέναν ουτε αυτός έχει την ευθύνη να ΜΗ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ή ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ. Οι επίσκοποι και οι ιερείς ας κινηθούν οργανωμένα συμφωνα μετους αγιορειτες μοναχους

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε 12.28 δεν κατάλαβα τί ειναι αυτό που σας σκανδάλισε Με το όνομα αυτό δέν έχω μόνο μία δουλειά ,αλλά πολλές δουλειές, είναι η σφραγίδα μου Καί εγώ στον Χριστό αναφέρομαι και στούς αγίους που εξ'αντανακλάσεως του θείου φωτός είναι ΄΄ωραίοι κάλλει΄΄

Ανώνυμος είπε...

Η επιστολή-ομολογία της Συνάξεως δεν ερμηνεύει σωστά τον 15ον Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου. Η μόνη σωστή ερμηνεία που υπάρχει είναι αυτή του μακαριστού π. Επιφανίου Θεοδωροπούλου. Όποιος διαβάζει τον Κανόνα, την ερμηνεία του Αγίου Νικοδήμου και την επιστολή του π. Επιφανίου του 1971 ΤΑΠΕΙΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΝΕΥΜΑ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, θα φωτισθεί και θα καταλάβει ότι ο Κανών δεν σχετίζεται με την απομάκρυνση λαϊκών από τους ναούς όπου μνημονεύεται αιρετικός επίσκοπος.

Επίσης θα δει καθαρά ότι εδώ και πολλά χρόνια, και ειδικά μετά την αιρετική σύνοδο της Κρήτης, δεν μας αφορά ο 15ος Κανών - αφού δεν έχουμε καν ορθόδοξη σύνοδο για την καταδίκη των αιρετικών επισκόπων (!!!) - αλλά άλλοι Ιεροί Κανόνες και η διδασκαλία των Αγίων Πατέρων .

Οι Άγιοι Πατέρες δεν διδάσκουν ότι η απομάκρυνση από τους αιρετικούς πρέπει να γίνεται ομαδικά. Γι’ αυτό και ο π. Επιφάνιος γράφει στην επιστολή του ότι

«Ἡ μετὰ τοὖ πρώτου [ὁ κηρύσσων αἱρετικὰ φρονήματα] ὅμως κοινωνία (μέχρι τῆς καταδίκης αὐτοὖ) ἀφίεται ὑπὸ τῶν ἱερῶν Κανόνων εἰς τὴν ἐλευθέραν κρίσιν ἑκάστου Ὀρθοδόξου πιστοὖ.»

Υπενθυμίζω ότι αυτό γράφτηκε το 1971 και ότι το πρόβλημα σήμερα δεν είναι «ο κηρύσσων αιρετικά φρονήματα επίσκοπος» αλλά «οι κηρύσσουσες αιρετικά φρονήματα Αυτοκέφαλες Εκκλησίες».

«Αἱρετικὸς δὲ εἶνε, ἒφ' ὅσον κηρύσσει αἱρετικὰ φρονήματα, ἔστω καὶ ἅν δὲν ἔχη οὐδεμίαν κοινωνίαν μετ' ἄλλων αἱρετικῶν.» (π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)

Ανώνυμος είπε...

Ο ίδιος ανώνυμος που έγραψε ακριβώς τα ίδια σχόλια την ίδια ώρα και στο κατανυξη

Αδερφέ πληρώνεται με το σχόλιο;

Ανώνυμος είπε...

Ο Άγιος Μαριος Ευγενικός ενήργησε μεμονωμενα!!

Ανώνυμος είπε...

Μήπως τελικά ο πόνος στο πόδι ήταν πρόφαση;;;
Και χρειάστηκε 1βδομαδα να αντιληφθεί ότι υπέγραψαν εκ μέρους του;; Όλο το δαδικτυο το πρόβαλε.

Προφάσεις εν αμαρτιαι

Ανώνυμος είπε...

Δεν φαίνεται να ξέρεις καθόλου εκκλησιαστική ιστορία.

Ανώνυμος είπε...

Άσε μας ανώνυμε 4:48 μ.μ. με τις κουτουράδες σου.
Ο Φλωρίνης Θεόκλητος σε πείραξε τώρα;

Ανώνυμος είπε...

Ο κ. Τσελεγγίδης δίνει τη σωστή συμβουλή. Ας ακούσουμε όλοι τη φωνή του.

Ανώνυμος είπε...

Όλοι όσοι μπήκατε στα σχόλια και γράψατε τηλεγραφικά "μπράβο κ. Καθηγητά", "ωραία ἐπιστολή", "ο κ. Καθηγητής μιλάει σωστά" κ.λ.π., δεν παραθέσατε θεολογικά επιχειρήματα και κριτήρια ώστε να υποστηρίξετε αυτό που γράψατε.

Πού στηρίζετε την άποψή σας;
Θέλω να μου απαντήσετε σε πολλά επίπεδα.
Ήταν σωστό που απεσύρθη η υπογραφή και μάλιστα σε μία τέτοια χρονικη στιγμή που συνεδριάζει η Ιερά Σύνοδος εκ νέου το Νοέμβριο και που ήδη μαζεύθηκαν χιλιάδες υπογραφές;
Ήταν σωστό που έγινε σε κείμενο που ενώνει τα υγιά στοιχεία της Εκκλησίας, δεδομένου ότι δεν προτρέπει σε εκκοπή μνημοσύνου, οὔτε υπογράψαμε για κάτι τέτοιο (αν αυτό φοβάται εφόσον διαφωνει στην συγκεκριμένη παράγραφο που αναφέρει).
Είστε χαρισματούχοι και γνωρίζετε το συνταρακτικό γεγονός που οδήγησε τον κ. Καθηγητή να προβεί σε αυτήν την ενέργεια και εμείς δεν το ξέρουμε, οπότε να το πείτε και σε εμάς;

Πολύ θέλω να έχει δίκιο ο κ. Τσελεγγίδης, αλλά ταυτόχρονα δεν θέλω να έχουν άδικο και όλοι οι υπόλοιποι κληρικοί, ιερομόναχοι, μοναχοί, θεολόγοι και λαϊκοί.

Ο Θεός να μας φωτίσει όλους.

Ανώνυμος είπε...

Με έκπληξη διάβασα την ανάκληση της υπογραφής του αγαπητού Καθηγητού κ.Τσελεγγίδη, για το θέμα της διακοπής μνημοσύνου. Λύπη και απογοήτευση είναι τα συναισθήματά μου για την ενέργειά του αυτή.Στη συνείδησή μου, η πράξη του αυτή συνιστά σοβαρή πνευματική πτώση του. Δεν γνωρίζω τα άδηλα και τα κρύφια της καρδιά του, ώστε να ξέρω τι τον ώθησε να προβεί στην ανάκληση της υπογραφής του. Θυμήθηκα την όμοια περίπτωση του Σεβ. Μητρ. Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμία, ο οποίος όμως με το να υπογράψει τη Βα ομολογία Πίστεως, αποκατέστησε σε κάποιο βαθμό την τρωθείσα υπόληψή του ως Ορθοδόξου αντιοικουμενιστού επισκόπου. Αυθόρμητα επίσης, έκανα σύγκριση με τη στάση που κράτησε μέχρι το θάνατό του ο αείμνηστος και μακαριστός Νικόλαος Σωτηρόπουλος. Παρά τις προτροπές και <> ενίων κληρικών και λαϊκών να ζητήσει συγγνώμη από τον Αρχιοικουμενιστή κ. Βαρθολομαίο, ώστε να γίνει άρση του αδικότατου <> του, προς τιμήν του δεν το έπραξε. ΄Εμεινε πιστός ομολογητής μέχρι θανάτου της Ορθοδόξου Πίστεως!

Ανώνυμος είπε...

7.27

Πολυ σωστη η επισήμανσή σας :
΄΄Όλοι όσοι μπήκατε στα σχόλια και γράψατε τηλεγραφικά "μπράβο κ. Καθηγητά", "ωραία ἐπιστολή", "ο κ. Καθηγητής μιλάει σωστά" κ.λ.π., δεν παραθέσατε θεολογικά επιχειρήματα και κριτήρια ώστε να υποστηρίξετε αυτό που γράψατε.΄΄

Πιστεύω ακράδαντα οτι οι άνθρωποι που αγαπούν τον κύριο καθηγητή ,φίλοι, φοιτητές κ.τ.λ. πολύ απέχουν αυτού του επιπέδου Γι'αυτό είναι άλλη η πηγή τους ,αλλού θα πρέπει να ψάξουμε τους σχολιαστές αυτούς που συνηθίζουν να μπαίνουν στά σχόλια για να επιβάλουν τολμώ να πώ μία αήθεια χρησιμοποιώντας την ανωνυμία ,έτσι για να δημιουργούν εντυπώσεις ή και αριθμό σχολίων ,λές και εδώ υπάρχει κανένα μηχανάκι να μετρά τις ψήφους ή ακόμα για να δημιουργούν ένα μπούγιο όπου η σοβαρότητα καλυπτεται κάτω από ένα σωρό ανοησίας Πολύ σωστα έχει λεχθεί οτι κάποιοι συμπεριφέρονται λές και πληρώνονται μέ τό κομμάτι ,σέ κάποιες περιπτώσεις δέν είναι διόλου απίθανο να συμβαίνει και αυτό στην κυριολεξία και δέν εννοώ ασφαλώς την παρούσα περίπτωση ,άπαγε !

Ανώνυμος είπε...

Η διακοπή του μνημοσύνου των διακηρυσσόντων, γυμνή τη κεφαλή, αιρετικές διδαχές επισκόπων εδράζεται στους Θείους και Ιερούς κανόνες της Ορθοδόξου Εκκλησίας καθώς και στην εκκλησιαστική Ιστορία και τη μακραίωνα εκκλησιαστική παράδοση και πράξη ως τυγχάνει παγκοίνως γνωστό. Κάτι τέτοιο, άλλωστε, έχει αποδεχθεί και η Ιερά Κοινότης του παλλαδίου της Ορθοδοξίας Αγίου Όρους αποφηναμένης σχετικώς ότι " “Επαφίεται εις την συνείδησιν εκάστης Μονής, η διαμνημόνευσις του ονόματος του Οικουμενικού Πατριάρχου”. (ΝΒʹ Συνεδρία εκτάκτου Διπλής Ιεράς Συνάξεως, 13 Νοεμβρίου 1971).
Μονάχα οι ποικίλης προελεύσεως κακοπροαίρετοι εκκλησιαστικοί παράγοντες και τινες συνοδοιπορούντες θεράποντες της ακαδημαικής "θεολογίας" καθώς και ένιοι δούλοι της σκοπιμότητος, φιλοπατριαρχικής, ως επί το πλείστον κοπής και προελεύσεως, πειρώνται,ανεπιτυχώς βεβαίως, να διισχυρισθούν το αντίθετο ελεγχόμενοι, τοιουτοτρόπως, ως στερούμενοι ΠΑΝΤΕΛΩΣ σοβαρότητος και στοιχειώδους ιστορικής γνώσεως.
Εκεί στηρίχθηκαν τόσο οι αγιορείτες ιερομόναχοι που διέκοψαν τη μνημόνευση του κεκοιμημένου πατριάρχη Αθηναγόρα εν έτει 1970 όσο και οι τρεις ευθαρσείς μητροπολίτες, που προέβησαν στην αυτή ενέργεια το ίδιον έτος , μακαριστοί πλέον, Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, ο και λέων του Βορρά προσφυώς αποκληθείς ( ο πρώτος λεβέντης επίσκοπος που τόλμησε να προβεί στη διακοπή του μνημοσύνου του αποστάτη Αθηναγόρα,ακολούθησαν μετά ταύτα και οι άλλοι δύο), ο νεοχρυσόστομος και νεότερος Πρόδρομος Φλωρίνης Αυγουστίνος και ο Παραμυθίας Παύλος, ο απλούς και κεχαριτωμένος, ο και σφάγιο του επαράτου σεραφειμισμού χρηματίσας.
Αιώνες, όμως, πριν από αυτούς οι άγιοι Μάξιμος ο Ομολογητής, Γρηγόριος ο Παλαμάς και άλλοι διήνοιξαν και υπέδειξαν το σχετικό δρόμο.
Λ.Ν.(συνεχίζεται)

Ανώνυμος είπε...

Θεωρώ ότι η διακοπή της μνημονεύσεως των πρωτεργατών της οικουμενιστικής προδοσίας της πεφιλημένης μας Ορθοδοξίας, στηριζόμενη, επαναλαμβάνω, στου Θείους και Ιερούς κανόνες ,την εκκλησιαστική Ιστορία και τη μακραίωνα εκκλησιαστική πράξη επιβάλλεται από τις περιστάσεις.
Τι άλλο, δηλαδή, θα πρέπει να πράξει ακόμη ο αρχιοικουμενιστής πατριάρχης Βαρθολομαίος προκειμένου τα αντιοικουμενιστικά ανταναλαστικά των υγιώς φρονούντων ποιμένων να ενεργοποιηθούν αναλόγως;
Ουδείς επιχαίρει επί τη προόψει μίας τοιούτου είδους εξελίξεως!
Μόνον ο αρχιεργάτης του ψεύδους και τα πολυποίκιλα ενεργούμενά του ευφραίνονται σχετικώς!
Κάτι τέτοιο, όμως, επ ουδενί δύναται να εξωραίσει και ανατρέψει την πραγματικότητα επί τη βάσει της οποίας η ανοχή του εκκλησιαστικού πληρώματος επι τη θέα των πρωτοφανών συγκρητιστικών ανοσιουργημάτων έχει εξαντληθεί από πολλού.
Πολλοί πιστοί βιώνουν ένα εσωτερικό δράμα, μία κρίση συνειδήσεως, μία πραγματική τραγωδία όταν τα ώτα τους γίνονται δέκτες της διαμνημονεύσεως των πρωτουργών του οικουμενιστικού συγκρητισμού, με "πρωτον και καλλίτερο" τον κρίμασιν οις οίδε Κύριος κατέχοντα την αρχιεπισκοπική καθέδρα της εν Κωνσταντινουπόλει Εκκλησίας (εννοείται ότι ο όρος "οικουμενικός", αποδιδόμενος σε οποιονδήποτε προκαθήμενο τοπικής Ορθοδόξου Εκκλησίας τυγχάνει έωλος και αδόκιμος από εκκλησιολογικής πλευράς ως τυγχάνει γνωστό και εις τους άκρω δακτύλω γευσαμένους της Ορθοδόξου Εκκλησιολογίας). Ακούς εκεί "οικουμενικός" ο πρώτος μεταξύ ίσων μιας ισοτίμου με τις άλλες τοπικής Ορθοδόξου Εκκλησίας! Πρόκειται για εγκαθίδρυση παπάτου στην Ανατολή! Και μη χειρότερα!
Έχω την αίσθηση ότι και πολλοί ποιμένες, και των τριών βαθμίδων της Ιερωσύνης, προβληματίζονται, σχετικώς, όσο ποτέ άλλοτε!
Λ.Ν.(συνεχίζεται)

Ανώνυμος είπε...

Υφίσταται, προς γνώση και μελέτη από την πλευρά παντός ενδιαφερομένου μέλους της Εκκλησίας, άφθονο και φρικαλέο, τόσο από πλευράς ποσότητος όσο και, κυρίως, από πλευράς "ποιότητος" προδοσίας του Ορθοδόξου Δόγματος, διαδικτυακό υλικό, δυνάμενο να πείσει και τον πλέον ψύχραιμο και απροκατάληπτο θεατή και ακροατή ότι η συντελούμενη προδοσία έχει υπερβεί κάθε όριο ανοχής και καλής διαθέσεως από μέρους του ορθοφρονούντος εντίμου κλήρου και πιστού λαού.
Οι ποιμένες μας καλούνται να αφουγκρασθούν την αγωνιώδη κραυγή του ποιμνίου τους και να πράξουν αναλόγως. Περαιτέρω ανοχή, από μέρους τους, της προδοσίας και των προδοτών ισοδυναμεί με προδοσία της ιερής αποστολής τους.
Κλήρος και λαός αναμένει αγωνιωδώς και εμπόνως την από της πλευράς των διοικητικών σωμάτων της κατ Ελλάδα ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ Εκκλησίας την πανηγυρική καταδίκη και απαξίωση της ληστρικής συνόδου της Κρήτης. Και αναμένει, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, το λεβέντη εκείνο επίσκοπο που θα πάψει το μνημόσυνο του αρχιεργάτη της προδοσίας, του Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου! Ήδη, κάποιοι λεβέντες αγιορείτες ιερομόναχοι το τόλμησαν! Επιτέλους, δεν πρόκειται για τα αμπέλια και τα χωράφια τους αλλά για την Ορθόδοξη χριστιανική πίστη!
Πληροφορίες που έχουν φθάσει στα ώτα του γράφοντος το παρόν, τις οποίες δεν τυγχάνω εξουσιοδοτημένος να μεταφέρω αυτούσιες στο διαδικτυακό χώρο, αποκαλύπτουν την τραγική αφέλεια κάποιων, θεωρούμενων ως παραδοσιακών επισκόπων, αναφορικά με την παράγραφο του "συνοδικού" κειμένου που πραγματεύεται τις σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας και των αιρετικών "χριστιανών" της Δύσεως. Οι λεγάμενοι τυγχάνουν τραγικά ανυποψίαστοι σχετικά με την συντελεσθείσα, καμουφλαρισμένη ομολογουμένως, προδοσία και θεωρούν ότι ουδεμία μειοδοσία επισυνέβη! Μιλάμε για την απόλυτη αφέλεια από την πλευρά τους!
Εσχάτως, δε, από επίσημα αρχιερατικά χείλη διατυπώνονται ένιες τραγικά αθεολόγητες και εκκλησιoλογικά απόβλητες και ασύστατες θέσεις περί της ΔΗΘΕΝ ακυρότητος των τελουμένων Ιερών Μυστηρίων σε περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν διαμνημονεύεται ο "οικουμενικός" πατριάρχης, δηλαδή ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, ο οποίος, μάλιστα, ονομάζεται και "κορυφή της Εκκλησίας"! Τι τραγική εκκλησιολογική σύγχυση!
Εχέτωσαν, υπ όψιν, τόσο οι συνειδητά υποστηρίζοντες τον επάρατο οικουμενιστικό συγκρητισμό όσο και οι ένεκα αφελείας, δειλίας, αδιαφορίας ή καιροσκοπισμού "ρίπτοντες νερό στο μύλο του και βούτυρο στο ψωμί του", ότι ο κόμπος έφθασε στο χτένι! Περαιτέρω ανοχή των οικουμενιστικών εγκλημάτων και της οικουμενιστικής προδοσίας δεν είναι νοητή!
Εάν σιωπήσουν αυτοί στη σύνοδο της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας του Νοεμβρίου δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια και ο νοών νοείτω! Νισάφι πια!
Λ.Ν.


Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ 7:41 απέβαλε την πρωσοπολατρεια σου και και μάθε γιατί ειναι αιρεση ο οικουμενισμος γιατί δεν μπορείς να συζητήσεις.

Απλά περιέγραψα τι έκανε και τι δεν έκανε ο Καντιωτης. Και αυτό σας ενοχλεί;;;;;

Ανώνυμος είπε...

Κακώς έχει διαρρεύσει στά σχόλια η εικασία οτι υπεκλάπη η υπογραφή του κυρίου Τσελεγγίδη Αυτό δέν έχει επιβεβαιωθεί από κανέναν ,ουτε ο κύριος Τσελεγγίδης το ισχυρίστηκε Αυτοί που το λένε πού το στηρίζουν ; Έχουν κάποια μαρτυρία είτε προφορική είτε γραπτη ; Άν έχουν άς την παρουσιάσουν ,αλλιώς οι εικοτολογίες άς παύσουν ! Ευχόμαστε περαστικά στον κύριο Τσελεγγίδη άν ήταν άρρωστος και οτι τον αγαπούμε Τά λάθη ειναι ανθρώπινα !

Ανώνυμος είπε...



"Κακώς έχει διαρρεύσει στά σχόλια η εικασία οτι υπεκλάπη η υπογραφή του κυρίου Τσελεγγίδη Αυτό δέν έχει επιβεβαιωθεί από κανέναν ,ουτε ο κύριος Τσελεγγίδης το ισχυρίστηκε Αυτοί που το λένε πού το στηρίζουν ; Έχουν κάποια μαρτυρία είτε προφορική είτε γραπτη ; Άν έχουν άς την παρουσιάσουν ,αλλιώς οι εικοτολογίες άς παύσουν ! Ευχόμαστε περαστικά στον κύριο Τσελεγγίδη άν ήταν άρρωστος και οτι τον αγαπούμε Τά λάθη ειναι ανθρώπινα !
12 Οκτωβρίου 2016 - 12:29 π.μ."

Έτσι είναι. Διότι κάτι τέτοιο αφήνει μομφή σε όλους τους υπόλοιπους πατέρες της Συνάξεως Κληρικών και Μοναχών.

ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ-ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ είπε...

Αγαπητοί αδελφοί εν Χριστώ, εν όψει της συγχύσεως που βλέπω ότι επικρατεί όσον αφορά την άρση της υπογραφής του κυρίου Δημητρίου Τσελεγγίδη, θα ήθελα να επισημάνω το προφανές, γιατί για πολλούς μάλλον δεν έγινε κατανοητό και για άλλους δόθηκε αφορμή να παραποιήσουν (για δικούς τους λόγους), τον πραγματικό λόγο της άρσης της υπογραφής του κυρίου καθηγητού της θεολογίας και σε άλλους να (αδειάσουν) τους γνωστούς αγωνιστές και ομολογητές πατέρες της συνάξεως της Γατζέας Βόλου και εξηγούμαι:

Όταν πρωτοέμαθα για αυτή την απόφαση του καθηγητού από στόμα γνωστού μου μοναχού, ομολογώ ότι ταράχθηκα και πικράθηκα, αλλά αμέσως μετά διαβάζοντας την επιστολή του, σκέφτηκα ότι έχει κάθε δικαίωμα να διαφοροποιηθεί όσον αφορά την διακοπή του μνημόσυνου του Πατριάρχη.. (Σκέφτηκα ότι είναι βαρύ το φορτίο εάν ήμουν στη θέση του, να συμπαρασύρω και άλλους σε κάτι που δεν έχει συνοδική απόφαση).. Στην επιστολή του ο κύριος Τσελεγγίδης προς την σύναξη Ορθοδόξων κληρικών και μοναχών είναι σαφέστατος, http://aktines.blogspot.gr/2016/10/blog-post_82.html?m=1 λέγοντας πρώτον, ότι κάνει άρση της υπογραφής του που αφορά τήν παράγραφο, πού αναφέρεται (μόνο) στή «Διακοπή μνημοσύνου» (σ. 7-8) και όχι όλου του κειμένου, όπως προσπάθησαν κάποιοι να περάσουν..

Σε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί του σήμερα 13/10/2016 (είχαμε γνωριστεί για πρώτη φορά στο Βελίδιο συνεδριακό κέντρο στις 14/2/2016 στην εκδήλωση με θέμα «Μένουμε ?λληνες καί ?ρθόδοξοι» και ανταλάξαμε δύο λόγια και τηλέφωνα) μου δήλωσε ότι δεν παραιτείται από τον αντιοικουμενιστικό του αγώνα, ούτε από την συνεργασία του με τους πατέρες της συνάξεως Γατζέας Βόλου και θα συνεχίσει να στηλιτεύει τα κακώς κείμενα και τις κακοδοξίες της ψευτοσυνόδου της Κρήτης και γενικότερα του οικουμενισμού από όπου και αν προέρχονται..

Και δεύτερον εξηγεί τον λόγο, που πήρε αυτή την απόφαση άρσης της υπογραφής του για την συγκεκριμένη παράγραφο, δηλαδή να μην γίνει η αιτία ώστε μεμονομένα κάποιοι και χωρίς συνοδική απόφαση να διακόψουν το μνημόσυνο του Πατριάρχη επικαλούμενοι ευκαίρως ακαίρως το όνομά του...(προσωπικά δεν έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του, αλλά οι άλλοι έχουν μεγάλοι ιδέα για τον ίδιο) και πιστεύω ότι αυτό του αξίζει γιατί είναι από τους λίγους, ίσως και ο μοναδικός θεολόγος, που αγωνίζεται κατά της αιρέσεως του οικουμενισμού για όποιους γνωρίζουν και παρακολουθούν τον αγώνα του και τον αγώνα των πατέρων της συνάξεως της Γατζέας...

Και όπως μου ΄δηλωσε χαρακτηριστικά θέλει να είναι με τον Χριστό για αυτό και πήρε αυτή την απόφαση, έστω και αργοπορημένα ως άνθρωπος όχι αλάθητος... Και είναι καλυμένος παίρνοντας αυτή του την απόφαση, σύμφωνα με τον ΙΕ' 15ο Αποστολικό κανόνα, http://akouontwn.blogspot.gr/2014/11/15.html#more .. (Όποιος έχει καλή προαίρεση, ας κάνει τον κόπο να τον διαβάσει)..

Οι μεν αιρετίζοντες οικουμενιστές ενώ πρώτα τον κατηγορούσαν και τον κακολογούσαν, τώρα γέλασε το χειλάκι τους και οι πλανεμένοι φανατικοί ζηλωτές παλαιοημερολογίτες σχισματικοί ενώ πρώτα τον είχαν σημαία, τώρα τον κατηγορούν και τον κακολογούν...

Όμως αγαπητοί αδελφοί αμφοτέρων των πλευρών παρ' όλη την πίκρα σας, υπάρχει η μέση και Βασιλική οδός που μας δίδαξε ο ίδιος ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός και επειδή δεν είμαι ούτε Θεολόγος, ούτε έχω κάποια ιδιαίτερη φώτιση, αλλά κοινό νού, θα μιλήσω εξ ονόματος του αειμνήστου πατρός Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου που βάζει διαχρονικώς τα πράγματα στη θέση τους και του θεολόγου κυρίου Ιωάννη Τάτση με του οποίου το κείμενο συμφωνώ απολύτως και το θεωρώ ισάξιο κείμενο φωτισμένων και διακριτικών πατέρων και θα κλείσω με αυτό..
1. Ορθόδοξη καί αιρετική Αποτείχιση Π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος
http://stwmenkalws.blogspot.gr/2012/03/blog-post_5762.html

2. Ιωάννης Τάτσης, Κατά του Οικουμενισμού άνευ ακραίου ζηλωτισμού
http://aktines.blogspot.gr/2016/07/blog-post_976.html

Παρακαλώ τους καλοπροαίρατους αδελφούς και αδελφές να διαβάσουν προσεκτικά αυτά που λέει ο πάτερ Επιφάνιος και ο κύριος Τάτσης, είμαι σίγουρος ότι θα ειρηνεύσουν..
Καλή φώτιση σε όλους μας και καλή μας μετάνοια.

Τιμολέων

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com