1 Μαρ 2025

Κυθήρων Σεραφείμ: Συμπροσευχαί, συγχρωτισμοί καί συνεορτασμοί μετά ἀκοινωνήτων, ἑτεροδόξων, αἱρετικῶν, καί πολλῷ μᾶλλον μετά ἀλλοθρήσκων, ἀπαγορεύονται αὐστηρῶς ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων….

 Αποτέλεσμα εικόνας για Κυθήρων Σεραφείμ

Ἐν Κυθήροις τῇ 26ῃ Φεβρουαρίου 2025

Ἀριθ. Πρωτ.: 57

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΜΕΓ. ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ
(ὑπ’ ἀριθ. 245/2025)

Πρός

Τόν Ἱερόν Κλῆρον και τόν Χριστώνυμον Λαόν

τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων

«Τὸν τῆς Νηστείας καιρόν, φαιδρῶς ἀπαρξώμεθα, πρὸς ἀγῶνας πνευματικοὺς ἑαυτοὺς ὑποβάλλοντες· ἁγνίσωμεν τὴν ψυχήν, τὴν σάρκα καθάρωμεν· νηστεύσωμεν ὥσπερ ἐν τοῖς βρώμασιν ἐκ παντὸς πάθους, τὰς ἀρετὰς τρυφῶντες τοῦ Πνεύματος· ἐν αἷς διατελοῦντες πόθῳ, ἀξιωθείημεν πάντες, κατιδεῖν τὸ πάνσεπτον Πάθος Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ, καὶ τὸ ἅγιον Πάσχα, πνευματικῶς ἐναγαλλιώμενοι» (Προσόμοιον Κυριακῆς Τυρινῆς ἑσπέρας)

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,

Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά!

Εὐλογημένη, εἰρηνική, κατανυκτική καί ἀγλαόκαρπη πνευματικά ἄς εἶναι ἡ Ἁγία καί Μεγάλη Τεσσαρακοστή!

Ὁ Ἱερός Ὑμνογράφος τῆς Ἁγιωτάτης μας Ἐκκλησίας, ὡς ἐμπνευσμένος σαλπιγκτής, σαλπίζει τά θεοδίδακτα μηνύματα τῆς ἱερᾶς αὐτῆς περιόδου. «Ἄς ἀρχίσωμεν τόν καιρόν τῆς Νηστείας μέ ἱλαρό καί χαρούμενο πρόσωπο, μᾶς λέγει εἰς τό προσόμοιο τροπάριο τῆς σημερινῆς Κυριακῆς τῆς Τυρινῆς, τό ὁποῖο προτάξαμε. Καί θά κάμωμε τήν θεάρεστη αὐτή ἀρχή τοῦ καιροῦ τῆς Νηστείας μέ τό νά ὑποβάλλωμε τούς ἑαυτούς μας εἰς ἀγῶνας πνευματικούς. Ἄς ἁγνίσωμεν τήν ψυχήν μας·  τήν σάρκα ἄς καθαρίσωμεν ἀπό τόν μολυσμόν τῆς ἁμαρτίας. Ἄς νηστεύσωμεν, ὅπως ἀκριβῶς ἀπό τά ἀρτύσιμα φαγητά, ἀπό κάθε πάθος, ἐνῶ θά ἐντρυφῶμεν εἰς τάς ἀρετάς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Μέ αὐτάς τάς ἀρετάς διαβιοῦντες μέ πόθο ψυχῆς, εἴθε νά ἀξιωθῶμεν ὅλοι νά ἴδωμεν καί νά προσκυνήσωμεν τό πάνσεπτον Πάθος Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ ἡμῶν καί τό Ἅγιον Πάσχα νά ὑποδεχθῶμεν μέ πνευματικήν ἀγαλλίασιν καί εὐφροσύνην».

Εἰς πνευματικούς ἀγῶνας καί εἰς πνευματικήν ἐν Χριστῷ Σταυρωθέντι καί Ἀναστάντι ζωήν μᾶς προτρέπει καί παρακινεῖ ὁ Ἱερός Ὑμνῳδός. Αὐτά τά χαρακτηριστικά γνωρίσματα τῆς ἁγίας αὐτῆς νηστίμου περιόδου προβάλλει καί συμβουλεύει νά ἐνστερνισθοῦν καί νά ἀγαπήσουν οἱ εὐσεβεῖς χριστιανοί τούς πνευματικούς ἀγῶνες καί τήν ἐνάρετη ἐν Χριστῷ ζωή.

Ὁ χρυσοῦς τήν γλῶσσαν καί τήν καρδίαν χρυσορρήμων Ἰωάννης, Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, σημειώνει τά ἀκόλουθα διά τόν πνευματικόν ἀγῶνα τοῦ πιστοῦ. «Τό εἶδος τοῦ πνευματικοῦ ἀγῶνος δέν ἀνέχεται ἄοπλον ἀγωνιστήν. Τότε σταματᾶ ἡ προετοιμασία τοῦ ἀγῶνος, ὅταν κλείνῃ ἡ αὐλαία τῆς παρούσης ζωῆς. Καί κλείνει ἡ αὐλαία, ὅταν ἡ ψυχή ἐξέρχεται ἀπό τό σῶμα. Ὅσο, λοιπόν, εὑρισκόμεθα ἐδῶ, εἶναι ἀνάγκη νά πυγμαχῶμεν, καί ὅταν εἴμεθα εἰς τήν οἰκίαν μας καί ὅταν εὑρισκώμεθα ἔξω εἰς τήν ἀγοράν» (Ε.Π.Ε. 5, 240).

«Πολλοί ἐθυσίασαν καί χρήματα καί τρυφηλήν ζωήν καί δόξαν. Ἐλύγισαν ὅμως πρό τοῦ θανάτου. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος λέγει : Θέλω τόν ἀγωνιστήν νά παλεύῃ μέχρις αἵματος· οἱ ἀγῶνες νά φθάνουν μέχρι θυσίας, μέχρι σφαγῆς. Καί ἐάν χρειασθῇ νά ὑπομείνωμεν θάνατον, εἴτε ἀτιμωτικόν, εἴτε ἐπικατάρατον, εἴτε νά διασύρεται ἡ ὑπόληψίς μας, πρέπει ὅλα νά τά ὑποφέρωμεν μέ γενναιότητα. Καί ἀντί νά θλιβώμεθα, νά χαιρώμεθα μᾶλλον διά τά μαρτύρια» (Ε.Π.Ε. 11, 214).

«Σεῖς, λέγει ὁ Κύριος (πρός τούς μαθητάς Του) ὁμιλεῖτε διά τιμήν καί στεφάνους. Ἐγώ, ὅμως, σᾶς ὁμιλῶ δι’ ἀγῶνας καί ἱδρῶτας. Τώρα, ἡ παροῦσα ζωή, δέν εἶναι διά βραβεῖα, οὔτε τώρα θά φανῇ ἐκείνη ἡ δόξα. Τά παρόντα ἔχουν σχέσιν μέ θυσίες, μέ κινδύνους, μέ πολεμική» (Ε.Π.Ε. 11, 556).

Καί διά τήν πνευματικήν ἐν Χριστῷ ζωήν λέγει τά ἑξῆς περισπούδαστα ὁ Ἱερός Χρυσόστομος : «Ἡ ζωή αὐτή εἶναι στάδιο ἀγώνων. Θά φθάσωμεν εἰς τήν ἀνάστασιν, εἰς τήν αἰώνιον ζωήν, ἄν περάσωμεν ἀπό ὅλα τά ἀγωνίσματα καί ὑποφέρωμεν ὅλους τούς κόπους … Ἀκόμη, λέγει ὁ θεῖος Παῦλος, εὑρίσκομαι εἰς ἀγῶνα καί ἀγωνίαν. Ἀκόμη εὑρίσκομαι μακράν τοῦ τέλους. Ἀκόμη ἀπέχω ἀπό τά βραβεῖα. Ἀκόμη τρέχω καί ἐπιδιώκω» (Ε.Π.Ε. 21, 666).

«Κάθε ἀνθρώπινο εἶναι παροδικό. Φεύγει ὅπως ἡ σκιά καί τό ὄνειρο. Τίποτε τό ἀληθινό, τίποτε τό βέβαιον. Δέν καταλαβαίνεις, πῶς μεταβάλλονται, πῶς εἶναι ἀβέβαια; Γιατί ὅλα αὐτά δέν τά παρατρέχεις καί δέν μεταφέρεις τόν πόθο σου εἰς τά ἄλλα, εἰς ἐκεῖνα, τά ὁποῖα παραμένουν εἰς τόν αἰῶνα καί εἶναι ἀμετακίνητα καί βέβαια καί δέν ἐπιδέχονται καμμία μεταβολή;» (Ε.Π.Ε. 3, 492).

«Διά τοῦτο ἤλθαμε εἰς τόν κόσμον, ὄχι διά νά φάγωμεν καί νά πίωμεν καί νά ἐνδυώμεθα πολυτελῶς, ἀλλά διά νά ἀποφύγωμεν τήν κακίαν, νά ἐπιλέξωμεν τήν ἀρετήν καί νά βαδίσωμεν τόν θεϊκόν δρόμον τῆς κατά Θεόν φιλοσοφίας» (Ε.Π.Ε. 8α, 484).

«Γι’ αὐτό μᾶς ἔφερε ὁ Θεός εἰς τόν παρόντα βίον καί μᾶς ἔβαλε ψυχήν, ὄχι μόνο διά νά χρησιμοποιήσωμεν καλῶς τόν παρόντα κόσμο, ἀλλά καί διά νά κάμωμε τό πᾶν διά τήν μέλλουσα ζωή» (Ε.Π.Ε. 13, 254).

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,

            Ἀγώνας πνευματικός καί πνευματική ἐν Χριστῷ ζωή μᾶς χρειάζονται πάντοτε, καί ἰδιαίτερα κατ’ αὐτόν τόν εὐλογημένο καιρό τῶν φωτοποιῶν Νηστειῶν.

            Ἀγώνας κατά τῆς ἁμαρτίας καί κατά τοῦ κακοῦ. Ἀγώνας κατά τῶν πονηρῶν πνευμάτων καί κατά τῶν παθῶν καί ἀδυναμιῶν μας, πού ὑποβόσκουν εἰς τόν καθημερινό μας βίο. Ἀγώνας διά τήν διπλῆν νηστείαν, τήν σωματικήν καί τήν πνευματικήν. Ἀγώνας διά «τήν ἑνότητα τῆς Πίστεως καί τήν κοινωνίαν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος». Πόσον ἀπαραίτητη μᾶς εἶναι, ἰδιαίτερα εἰς τούς δυσχειμέρους καί δυσκόλους καιρούς μας, ἡ Ἁγιοπνευματική ἑνότητα καί κοινωνία μεταξύ μας καί μετά τῶν κατά τόπους Ἁγίων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν! Τοιουτοτρόπως, μέ τήν ἑνότητα τῆς Πίστεως καί τήν κοινωνίαν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἡ Μία Ἁγία Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία, ἡ ἀπό περάτων ἕως περάτων τῆς Οἰκουμένης, ἑνωμένη ἐν τῇ Θείᾳ Ἀγάπῃ τοῦ Θείου Λυτρωτοῦ καί Σωτῆρος μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, δύναται νά ἀντιμετωπίσῃ αἱρετικούς καί κακοδόξους, ἀκοινωνήτους καί σχισματικούς καί νά νικήσῃ τούς ἀοράτους καί ὁρατούς ἐχθρούς Της εἰς δόξαν καί τιμήν τοῦ Τρισαγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ ἡμῶν, τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, «τοῦ Εὐλογητοῦ Θεοῦ, τοῦ τῶν πάντων Ποιητοῦ».

            Προετοιμαζόμεθα σύν Κυρίῳ τῷ Θεῷ ἡμῶν νά ἑορτάσωμεν τήν μεγάλην καί ἱστορικήν ἐπέτειον τῶν 1700 χρόνων ἀπό τῆς συγκλήσεως τῆς Ἁγίας Πρώτης (Α’) ἐν Νικαίᾳ Οἰκουμενικῆς Συνόδου (325-2025).

            Ἕνας βαρυσήμαντος πνευματικός σταθμός διά τήν Ὀρθόδοξον Καθολικήν Ἐκκλησίαν μας. Καιρός νά ἀναλογισθῶμεν διαχρονικῶς τάς πνευματικάς μάχας καί τάς νίκας τῆς Ὀρθοδοξίας μας κατά τοῦ ἀρχεκάκου διαβόλου καί τῶν πονηρῶν πνευμάτων καί ὀργάνων τοῦ σκότους. Κατά τῶν ἀπ’ ἀρχῆς καί μέχρι τῶν ἐσχάτων ποικιλωνύμων αἱρετικῶν καί αἱρέσεων, κακοδόξων καί κακοδοξιῶν. Καιρός νά ἀναμνησθῶμεν τήν λαμπράν περίοδον τῆς Ἐκκλησιαστικῆς μας Ἱστορίας ἀπό τοῦ 4ου αἰῶνος, τοῦ χρυσοῦ αἰῶνος τοῦ Χριστιανισμοῦ, μέχρι τῆς ἁλώσεως τῆς Βασιλίδος τῶν πόλεων Κωνσταντινουπόλεως, τῆς ὑπερχιλιετοῦς ἐκείνης ἐνδόξου ἱστορίας τῆς Ρωμηοσύνης. Μέ τήν ἱεράν φάλαγγα τῶν διαλαμψάντων εὐσεβῶν Βασιλέων, Ὀρθοδόξων Πατριαρχῶν, ἁγίων Ἀρχιερέων, Ἱερέων, Ἱερομονάχων, Μοναχῶν, Μονασασῶν, Μαρτύρων, Ἀσκητῶν, Ἐρημιτῶν, Ὁσίων καί Δικαίων καί πάντων τῶν Ἁγίων. Μέ τάς Ἁγίας καί Ἱεράς Συνόδους, Οἰκουμενικάς καί Τοπικάς. Μέ τούς περικαλλεῖς Ἱερούς Ναούς, τά Ἱερά Μοναστήρια, τά Ἱερά Προσκυνήματα, τάς Ἱεράς Σκήτας καί τά ἀσκητήρια βυζαντινῆς περιόδου. Μέ τήν Ἁγία Γραφή καί τά ἱερά συγγράμματα τῶν Ἁγίων καί Θεοφόρων Πατέρων τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας, τήν Ἱεράν Ὑμνογραφίαν καί τήν Ὀρθόδοξον βυζαντινήν Εἰκονογραφίαν.

            Ὅλα τά ἀνωτέρω ἄς ἀποτελοῦν ἀφορμάς ἀενάου δοξολογίας καί ἐγκαρδίων εὐχαριστιῶν πρός τόν Θεῖον Δομήτορα τῆς Ἐκκλησίας «διά τάς φανεράς καί ἀφανεῖς εὐεργεσίας τάς εἰς ἡμᾶς γεγενημένας». Ἄς εἶναι τά ἀγαθά ἐναύσματα διά τήν ἐπίτευξιν τῆς ἀρραγοῦς ἑνότητος πάντων τῶν εὐσεβῶν καί Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, τῶν ἀπό περάτων ἕως περάτων τῆς Οἰκουμένης. «Τοῖς ὄπισθεν ἐπιλανθανόμενοι», παραθεωροῦντες καί διδασκόμενοι ἀπό τυχόν ἱστορικά σφάλματα τοῦ παρελθόντος, καί «τοῖς ἔμπροσθεν ἐπεκτεινόμενοι», ἐμπνεόμενοι καί ἐνδυναμούμενοι ἀπό τά ἁγνά πρότυπα καί ὑποδείγματα, τόσον τοῦ Θείου Διδασκάλου, ὅσον καί τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καί τῶν Θεοφόρων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας, ἄς ἀγωνιζώμεθα πάντοτε διά τήν θεοδίδακτον ἑνότητα τῆς Χριστιανικῆς μας Πίστεως καί τήν ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι κοινωνίαν μας καί τήν ἕνωσίν μας ἐν τῷ Χριστῷ, ὁ ὁποῖος εἶναι ἡ Θεία Κεφαλή τοῦ Ἁγίου Σώματος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, τῆς Μεγάλης Μητρός μας καί πνευματικῆς τροφοῦ.

            «Ἑορτῶν ἑορτή καί πανήγυρις πανηγύρεων» θά εἶναι ὁ ὑπό τούς ὡς ἄνω ὅρους ἑορτασμός τῆς συμπληρώσεως 1700 χρόνων ἀπό τῆς συναθροίσεως τῶν 318 Ἁγίων Πατέρων τῆς Α’ ἐν Νικαίᾳ Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Πηγή θείων εὐλογιῶν καί ἐμπνεύσεως πνευματικῆς θά εἶναι ἡ παγχαρμόσυνη αὐτή ἐπετειακή ἑορτή. Πολύτιμος καί μοναδική εὐκαιρία πνευματικοῦ ἀναβαπτισμοῦ εἰς τά νάματα τῆς Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς Παραδόσεως καί Κληρονομίας, ὄχι μόνον τῆς Πρώτης, ἀλλά καί τῶν λοιπῶν Οἰκουμενικῶν καί Τοπικῶν Ἱερῶν Συνόδων.

            Μέ τοιαῦτα πνευματικά βιώματα θά ἑορτάσωμεν πανηγυρικῶς καί πανευφροσύνως τήν μεγάλην αὐτήν καί περίτρανον ἐπέτειον τῆς Ὀρθοδοξίας μας. Ἀλλά, διά νά εἴμεθα ἀκριβεῖς καί ἀληθεῖς, πρέπει νά ὁμολογήσωμεν ὅτι αὐτό προαπαιτεῖ καί προϋποθέτει κοινήν ὀρθόδοξον Πίστιν, Ὁμολογίαν καί Παράδοσιν. Συμπροσευχαί, συγχρωτισμοί καί συνεορτασμοί μετά ἀκοινωνήτων, ἑτεροδόξων, αἱρετικῶν, καί πολλῷ μᾶλλον μετά ἀλλοθρήσκων, ἀπαγορεύονται αὐστηρῶς ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων καί ὄχι μόνον δέν παράγουν ἀγαθόν ἀποτέλεσμα, ἀλλά καί ἐπισύρουν βαρέα ἐπιτίμια ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων.

            «Τό καλόν, οὐκ ἐστι καλόν, ἐάν μή καλῶς γένηται», κατά τόν ἅγιον Ἰωάννην τόν Δαμασκηνόν. Καλή ἡ ἑνότης καί ἡ ἕνωσις τῶν χριστιανῶν, ἀλλά δέν εἶναι ἀπροϋπόθετη. Προϋποθέτει, ὅπως εἴπαμε, ἀπαλλαγήν ἀπό τήν πλάνην, τήν αἵρεσιν καί τάς καινοτομίας εἰς τά θέματα Ὀρθοδόξου Πίστεως καί Παραδόσεως.

Ὅμως, ἔχοντες ὑπ’ ὄψιν μας τά λεγόμενα καί τά πραττόμενα ἐν ὄψει τοῦ μεγάλου καί ἱστορικοῦ αὐτοῦ ἑορτασμοῦ τῶν 1700 ἐτῶν διερωτώμεθα καί ἐρωτῶμεν:  Θά συμπανηγυρίσῃ ἱερῶς καί θεοφιλῶς σύμπασα ἡ Μία Ἁγία Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία τήν ἐπετειακήν αὐτήν μεγάλην ἑορτήν «ψαλμοῖς καί ὕμνοις καί ᾠδαῖς πνευματικαῖς», δοξάζουσα καί ἀνυμνοῦσα τόν Πανάγιον Τριαδικόν ἡμῶν Θεόν διά τήν παρέλευσιν καί συμπλήρωσιν 17 αἰώνων Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς ζωῆς καί Ἐκκλησιαστικῆς Παραδόσεως ἤ θά προβάλλωνται ἑτεροδιδασκαλίαι καί κενοφωνίαι καί «ἀγαπολογίαι», αἱ ὁποῖαι ἐπιχειροῦν νά ἀποσυντονίσουν καί ἀποπροσανατολίσουν τό Χριστεπώνυμον Πλήρωμα ἀπό «τήν ὁδόν τοῦ Κυρίου», τοῦ Σταυρωθέντος καί Ἀναστάντος, ἀπό τήν Ἀποστολικήν καί Ἁγιοπατερικήν Διδαχήν καί Παράδοσιν, τήν Δογματικήν Διδασκαλίαν καί τάς Ἱεροκανονικάς διατάξεις καί ἐπιταγάς τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων τῆς Ἁγιωτάτης μας Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ καί νά ἀποτρέψουν ἀπό τήν κατά τόν θεῖον Ἀπόστολον Παῦλον «ὑγιαίνουσαν διδασκαλίαν» (πρβλ. Α’ Τιμ. 1,10, Β’ Τιμ. 4, 3, Τιτ. 1, 9.2,1);

Ἀδελφοί μου,

            Ἐπανερχόμενοι εἰς τό Κύριον θέμα τῆς παρούσης Ἐγκυκλίου μας, δηλαδή εἰς τούς πνευματικούς ἀγῶνας τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς καί τήν ἐν γένει πνευματικήν ζωήν τῶν πιστῶν χριστιανῶν, καί εὐχόμενοι ἐκ μέσης καρδίας νά χαρίσῃ ὁ Κύριος καί Θεός μας εἰς ὅλους μας «προκοπήν βίου καί Πίστεως καί συνέσεως πνευματικῆς», ἀγωνιστικόν φρόνημα καί ἀντοχήν εἰς τούς πνευματικούς ἀγῶνες, καί μάλιστα τήν κατά Θεόν Ἁγιοπνευματικήν ζωήν καί πᾶν ἀπό Θεοῦ ἀγαθόν, πνευματικόν καί ὑλικόν, διατελοῦμεν,

Μετά Πατρικῶν εὐχῶν καί ἀγάπης

Ὁ Μητροπολίτης
†Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

......................................................................................

Δείτε σχετικά και:

-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ 1054: ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΠΑΓΙΔΑ! (Αναφορά σε πρόσφατο συνέδριο)

-Πατριάρχης Βαρθολομαῖος: «Οἱ κανόνες, τά τείχη τοῦ αἴσχους, τά ὁποῖα πρέπει νά γκρεμίσουμε»

-«Τὸ Πάσχα τῶν ἑτεροδόξων ἀλλότριον τῶν Ὀρθοδὀξων»

-Ὁ Προτεσταντισμός καί ἡ Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδος τῆς Νίκαιας: Α΄. Οἱ Λουθηρανοί

-Νικόλαος Πρίντεζης: Και διερωτούνται σήμερα οι επώνυμοι, μεγάλοι και αντικειμενικοί Θεολόγοι Ανατολής και Δύσης: υπάρχει πράγματι μεταξύ των δύο Αδελφών Εκκλησιών, Καθολικής και Ορθοδόξου, Σχίσμα ή Αίρεση;

-Επιστολή Ορθόδοξου Υπερπολυτέκνου προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνστ/Πόλεως κ. Βαρθολομαίο για τον κοινό εορτασμό του Πάσχα με τους ετεροδόξους.

-Ἡ πρόταση γιά μόνιμο συνεορτασμό τοῦ Πάσχα μέ τούς ἑτεροδόξους χριστιανούς εἶναι θεολογικά ἀθεμελίωτη

-Άλλο ένα πλήγμα στην ενότητα της παγκοσμίου Ορθοδοξίας ο κοινός εορτασμός του Πάσχα με τους ετεροδόξους.

-Χαιρετισμός Γέροντος Αθανασίου Μετεωρίτου στην ημερίδα της Ε.Π.Μ για το κοινό πασχάλιο με αναφορές στο καταχραστικό πρωτείο εξουσίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου

-Τὸ Μέγα Σχίσμα

-Ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ για συνεορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς

-Βίντεο Ημερίδας Εστίας Πατερικών Μελετών Περί Πασχαλίου Κανόνα

-Η Ιερά Μητρόπολη Βεροίας για τα 1700 χρόνια από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο

-Η αντιμετώπιση της αρειανικής αίρεσης στην ερμηνεία της ευχής του χερουβικού ύμνου από τον Νικόλαο Μεθώνης

-Πατριαρχείο Ρουμανίας: Μόνο Πανορθόδοξη Σύνοδος μπορεί να αποφασίσει για την ημερομηνία του Πάσχα

-π. Θεοδ. Ζήσης: Για συνεορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς

-Κοινό Πάσχα ζητά ξανά ο Πάπας Φραγκίσκος

-Δημήτριος Τσελεγγίδης: Κοινός εορτασμός του Πάσχα;

-ΗΜΕΡΙΔΑ 01 ΦΕΒ 25 - ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ: ΟΡΟΣ ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΟΣ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

-Σουηδίας Κλεόπας: Η φετινή γιορτή του Πάσχα και ο εορτασμός των 1700 χρόνων… μας δίνουν την ευκαιρία να εργαστούμε για το πολυαναμενόμενο ζήτημα της ενότητας.

-Θ᾽ ἀφεθῇ ἐλεύθερος νὰ βλάψῃ;

-Κοινόν Πασχάλιον, Σύμπτωση ἤ Πρόκληση; 2η ΕΚΠΟΜΠΗ

-Η ΑΝΔΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΝ!

-4η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ κ.κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ ΚΑΚΟΔΟΞΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ (ΣΤΟ True Story Radio 14/11/2024)

-Ἡ παράδοξη ἐμμονὴ τοῦ Πατριάρχου

-«Ὁ κίνδυνος εἶναι ἀφάνταστος!» – Μητρ. Αὐγουστῖνος Καντιώτης

-Ιεροσολύμων Θεόφιλος σε Μόσχας Κύριλλο: Τα 1700 χρόνια από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο απαιτούν ενότητα μεταξύ των Ορθοδόξων

-Από τον εορτολογικό διχασμό των Ορθοδόξων, στο «κοινό Πάσχα» μετά των αιρετικών.

-Κοινόν Πασχάλιον, Σύμπτωση ἤ Πρόκληση;

-Ἐπέτειος τῆς Α' Οἰκουμενικῆς Συνόδου

-Κυθήρων Σεραφείμ: Νά ἑορτάσωμεν τήν ἐπέτειον τῶν 1700 χρόνων ἀπό τῆς συγκλήσεως τῆς πρώτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, «ἑπόμενοι τοῖς Ἁγίοις Πατράσιν αὐτῆς» καί «μή μεταίροντες ὅρια αἰώνια, ἅ οἱ Πατέρες ἔθεντο».

-Συνάντηση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου με τον Ερντογάν με θέμα τους εορτασμούς για την συμπλήρωση 1700 ετών από την σύγκληση της εν Νικαία Α’ Οικουμενικής Συνόδου (325-2025)

-Ὅσα πικρὰ ἔρχονται – μόνον ἀπὸ αὐθεντικὰ ντοκουμέντα

-«Μή φοβοῦ τό μικρόν ποίμνιον»

-Ὁ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα δι’ ὅλους τούς Χριστιανοὺς

-Ἕνα ἀκόμη κροῦσμα στυγνοῦ βιασμοῦ τῆς ἀλήθειας…

-Ο Οικουμενικός Πατριάρχης από το Άμπου Ντάμπι για το Πάσχα 2025

-Τὴν Ἄνοιξιν ὁ Πάπας εἰς τὸ Φανάρι

-Τορπιλίζει την Πανορθόδοξη Ενότητα ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος

-Φανάρι και Βατικανό συνεχίζουν το διάλογο για την καθιέρωση «κοινού ποτηρίου»

-Αποκάλυψη τώρα: Αυτά είναι τα σχέδια τους για το λεγόμενο κοινό Πάσχα

-Καὶ ἡ κυβέρνησίς «μας» προωθεῖ τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα μετὰ τῶν αἱρετικῶν

-Ὁ «κοινός» ἑορτασμός τοῦ Πάσχα (Ιερά Μονή Οσίου Γρηγορίου)

-Κονίτσης Ἀνδρέας γιὰ ἑορτασμὸ Πάσχα 2025: «Εἶναι ἀδύνατον οἱ αἱρετικοὶ νὰ γιορτάζουν μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους»

-Να απολογηθή ο Πατριάρχης Κων/λεως Βαρθολομαίος.

-Προπαγανδιστικὴ ἐκστρατεία διὰ τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα

-Συνεφώνησεν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος συνεορτασμὸν μὲ φιλομοφυλοφίλους;

-ΟΧΙ ΚΟΙΝΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΠΑΣΧΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΩΝ!

-Ἡ προβληματικὴ ἀνακοίνωσις τῆς Ἱ. Μ. Θεσσαλονίκης – Νέαι Χῶραι καὶ Νέον Σχίσμα

-Διαμαρτυρία στην Θεσσαλονίκη κατά του Πατριάρχου Βαρθολομαίου για την στάση του για το Ουκρανικό και τον κοινό εορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς το οποίο έχει ανακοινώσει.

-Οἱ «φατριασταὶ» τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

-Ἐορτασμός τῆς ‘’Νικαίας” μετά τῶν ὁμολογούντων τό αὐτὸ Σύμβολον Πίστεως

-Πατριαρχικὴ παγίδα

-Το κοινό Πάσχα και η πορεία προς το νέο σχίσμα

-I.M. Κονίτσης: Ἐπ’ οὐδενί λόγῳ νά προχωρήση ἡ σκέψη γιά κοινό συνεορτασμό τοῦ Πάσχα μέ τούς αἱρετικούς παπικούς καί προτεστάντες, κατά τό προσεχές ἔτος 2025.

-Τό «κοινό Πάσχα» καί ἡ ὥρα τῆς ἀντίστασης...

-Διεθνές συνέδριο παρουσίασης μελετών για το θέμα: «Νίκαια και η Εκκλησία της Τρίτης Χιλιετίας: Προς την Ενότητα Καθολικών και Ορθοδόξων» (Ρώμη, 4 – 8 Ιουνίου 2025).

-Η Ι’ Σύναξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου εξέφρασε την ευχή, το κοινό Πάσχα του 2025 «νά μή ἀποτελέσῃ μίαν εὐτυχῆ ἁπλῶς σύμπτωσιν, ἀλλά τήν ἀπαρχήν τῆς καθιερώσεως κοινῆς ἡμερομηνίας διά τόν ἑορτασμόν του κατ᾽ ἔτος»

-Ο Δρυϊνουπόλεως Ανδρέας για τον κοινὸ ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα τὸ 2025 –«τυχὸν Ἕνωση τῶν ἑτεροδόξων μὲ τὴν Ὀρθοδοξία θὰ καταρρεύσει σὰν χάρτινος πύργος … γιατί δὲν στηρίζεται πάνω στὴν ἀλήθεια»

-ΤΟ «ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ» ΚΑΙ Ο ΣΥΝΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

-Μὲ τοὺς ἀντιχρίστους ἀμετανοήτους φραγκοπαπικοὺς κοιναὶ ἑορταί ; Ποτέ! Ποτέ!

-Διευκρινίσεις διὰ τὸ «ἀλάθητον» ἐν ὄψει συνεορτασμοῦ τὸ 2025

-O Πάπας Φραγκίσκος εξέφρασε την επιθυμία του να επισκεφθεί την περιοχή της Νίκαιας το 2025

-Συνεχίζει τις σχισματικές ενέργειες η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως

-Τὸ προωθούμενον κοινὸν Πασχάλιον

-ΤΟ ΔΥΝΑΜΕΙ ΣΧΙΣΜΑ ΘΑ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΘΗ, ΕΑΝ Ο ΠΑΠΑΣ ΝΑΤΟ ΠΡΟΧΩΡΗΣΗ

-Η Συντονιστική Ἐπιτροπή τῆς Μικτῆς Διεθνοῦς Ἐπιτροπῆς ἐπί τοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου μεταξύ Παπικών και Ορθοδόξων προσβλέπει στήν προσεχῆ ἐπέτειο τῆς συμπλήρωσης 1.700 ἐτῶν ἀπό τή σύγκληση τῆς Α´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου το 2025.

-Συνέρχεται ἐπιτροπὴ διὰ τὸν συνεορτασμὸν τοῦ Πάσχα!

-Περί κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα μετά τῶν ἑτεροδόξων

-Ὄχι στόν κοινό ἑορτασμό τοῦ Πάσχα μέ τούς ἀμετανοήτους αἱρετικούς ..

-Το «κοινό Πασχάλιο» κατά τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.

-Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Θα γιορτάσουμε την Σύνοδο της Νίκαιας μαζί με τον πάπα Φραγκίσκο.

-Η πρώτη επίσημη επίσκεψη από Έλληνα υπουργό Παιδείας της Ελλάδας στο Βατικανό με αναφορά στον κοινό εορτασμό του Πάσχα το 2025.

-Βαρθολομαῖος: Σκάνδαλον ὁ μὴ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς αἱρετικοὺς

-Ο Ελπιδοφθόρος κάνει πρόβες για του χρόνου.

-Κυθήρων Σεραφείμ: Ἀπό Ἀνατολήν καί Δύσιν προανακρούονται ἐσχάτως «σάλπιγγες», οἱ ὁποῖες προμηνύουν τόν κοινόν ἑορτασμόν τοῦ Πάσχα Ὀρθοδόξων καί Παπικῶν, καί κατ’ ἐπέκτασιν καί τῶν λοιπῶν ἑτεροδόξων ὁμολογιῶν, μέ προοπτικήν τό «κοινόν Ποτήριον».

-Επαναφέρουν στον Πάπα τον τίτλο· "Πατριάρχης της Δύσης"! Άρχισαν οι σκοτεινές μεθοδεύσεις του Οικουμενισμού για κοινό εορτασμό του Πάσχα και ένωση με τους αιρετικούς το 2025!

-ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ, Ο ΝΕΟΣ ΒΕΚΚΟΣ!

-Ἐπίσημον ἀνακοινωθέν: «Κοινὸς ἑορτασμὸς Πατριάρχη Κων/λεως μὲ τὸν Πάπα τὸ 2025 στὴ Νίκαια τῆς Βιθυνίας»!

-Νέες αναφορές του Οικουμενικού Πατριάρχη για την πρωτοβουλία που ανέλαβε με τον Πάπα Φραγκίσκο για από κοινού εορτασμό, το 2025, της 1700ης επετείου από της συγκλήσεως της Α´ Οικουμενικής Συνόδου

-Πρώτα η ενότητα στην Ορθοδοξία

-Πρὸς Θεοῦ! Ὄχι ἄλλο σχίσμα!

-Οι προθέσεις Φαναρίου και Βατικανού σε δύο σοβαρά ζητήματα

 -Aπάντηση σε σχόλιο επί του ρεπορτάζ για κοινό εορτασμό του Πάσχα και ενώσεως των Ρ/Κ με την Ορθόδοξη Εκκλησία.

-Νέα (τελευταία) απάντησή μου εις σχόλια

-Το ιδιότυπο εορτολογικό σχίσμα της Ορθοδόξου Φινλανδικής Εκκλησίας

-Το Πάσχα και η Ένωση

-Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος επαναφέρει την ανάγκη για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων και Παπικών

-Προκλητικὴ καὶ ἐπιπολαία δήλωσις τοῦ Κων/λεως περὶ κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα

-Ο μακαριστός π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος περί κοινού εορτασμού του Πάσχα μετά των ετεροδόξων

-Χονγκ Κονγκ Νεκτάριος: Μέχρι να υπάρξει μία νέα Συνοδική απόφαση προσωπικά εμμένω στην παράδοση της Εκκλησίας: Το Χριστιανικό Πάσχα να εορτάζεται μετά το Εβραϊκό Πάσχα.

-Τό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως ἀπεργάζεται νέο παγκόσμιο σκάνδαλο εἰς βάρος τῆς ἐκκλησιαστικῆς Ἑνότητος καί τῆς ὀρθοδόξου Παραδόσεως/

-Το σκάνδαλον του εορτασμού του Πάσχα με κλονισμένην την Εκκλησιαστικήν ενότηταν

-Πειραιώς Σεραφείμ: “Δεν μπορεί να αλλάξει ο Πασχάλιος Κανών διότι αυτό αποτελεί βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος – Ο συνεορτασμός με κατεγνωσμένους αιρετικούς εμμένοντας στην αίρεση είναι κανονικώς αδύνατος”

-Ιδού γιατί υπήρξε φέτος τόση διαφορά στον εορτασμό του Πάσχα με τους Παπικούς! (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)

-Ο σωτηριολογικός χαρακτήρας του εορτασμού του Πάσχα (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)

-Πατριάρχης Βαρθολομαίος: «Ευχή και προσπάθεια» για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων – Καθολικών

-Ο καθορισμός της ημερομηνίας του Πάσχα

-Το Νομικό Πάσχα

-ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΙΝΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΟ 2025

-Δρομολογείται κοινός εορτασμός του Πάσχα και ένωση με τους αιρετικούς το 2025!

-Οι σκοτεινές μεθοδεύσεις του Οικουμενισμού αποκαλύπτονται!

-Σύντομη ανασκευή της περί αζύμων πλάνης και λοιπών κακοδοξιών

 -Ο κοινός εορτασμός του Πάσχα

-Ερωτήματα εις την επιτροπή της «Πανορθοδόξου Διασκέψεως»

-Η παπική πρόταση περί κοινού εορτασμού του Πάσχα

-Αποκαλυπτικές οι προθέσεις του Βατικανού κατά την Παπική «θρονική εορτή»

-Προς κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Παπικών;

-Η κοινή πίστη θα καθορίσει τον πραγματικό εορτασμό του Πάσχα

-Ο πραγματικός συνεορτασμός του Πάσχα θα γίνει με την επιστροφή των Παπικών και Προτεσταντών στην Εκκλησία.

-Ο Παπισμός είναι συνοδικά καταδικασμένος επί αιρέσει; (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)

 -Πρίν τήν σχεδιαζομένη ἀλλαγή τοῦ Πάσχα ἐπιχειροῦν τώρα τήν ἀλλοίωση τοῦ ἑορτασμοῦ του!

-Η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος. Περιγραφή και Σημασία της

3 σχόλια:

Ανδρέας είπε...

Να ζήσης Σεβασμιώτατε.Τέτοιες φωνές χρειάζεται η Ορθοδοξία που μας στερεώνουν στο φρόνημα. Καλό στάδιο.

Διονύσιος είπε...

Το έτος 2016, στο Κολυμβάρι τής Κρήτης, το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, ο Βαρθολομαίος καί η διοικούσα, Εκκλησία της Ελλάδας, ονόμασε τής
αιρέσεις , παπισμός, προτεστάντες, μονοφυσίτες *εκκλησίες*.
Τα συλλειτουργα και οι συμπροσευχες ορθοδόξων Πατριαρχών καί Μητροπολιτών με παπικούς επισύρουν ποινή καθαίρεσεις .

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ είπε...

ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑ Ο ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ, ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ "ΚΟΙΝΟ ΚΑΙ ΣΙΧΑΜΕΡΟ ΠΑΣΧΑ" ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ! "25. Ὅποιος ὅμως πρόσεξε, μελέτησε καλὰ καὶ ἐμβάθυνε στὸν τέλειο νόμο τοῦ Εὐαγγελίου, ποὺ ἐλευθερώνει τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὴν ἁμαρτία, καὶ ἔμεινε σταθερὸς στὸν νόμο αὐτὸ καθιστώντας τὸν μόνιμο φρόνημά του καὶ ὁδηγό του, αὐτὸς δὲν ἔγινε ἀκροατὴς ποὺ ξεχνᾶ γρήγορα ὅσα ἄκουσε, ἀλλὰ τηρητὴς ποὺ κάνει ἔργα καὶ δὲν λέει μόνο λόγια." (ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΑΚΩΒΟΥ)

Ευχαριστώ για την κατανόηση!

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com