Το Οικουμενικό Πατριαρχείο σε ορισμένα θέματα είναι
ολοφάνερο ότι βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου. Λες και δεν συλλαμβάνει ή
αδιαφορεί για τα μηνύματα του ποιμνίου και των καιρών και πολλές φορές
εφαρμόζει μια τακτική επιβολής αφ´ενός μεν των απόψεων του και
αφ´ετέρου ανοχής σε τεράστια λάθη που γίνονται από Ιεράρχες του.
Σιωπά ωσάν να μην το αφορούν όλα αυτά ή λες και είναι υποχρεωμένος ο πιστός λαός να τα αποδέχεται αφού έτσι αποφασίζουν ορισμένοι Ιεράρχες .
Εκκλησία ωστόσο δεν είναι μόνον ο Κλήρος και όσοι το
πιστεύουν αυτό θα οδηγήσουν τον πιστό λαό σε άτακτο φυγή. Ήδη η πανδημία μας
έδωσε το πρώτο μάθημα που ήταν και ράπισμα. Ακόμη να συνέλθει η Εκκλησία και να
επανέλθει στην π.κ.( προ κορονοϊού) εποχή.
Περιμέναμε, ωστόσο μετά την διήμερη συνεδρίαση
της Συνόδου του Θρόνου ότι στο ανακοινωθέν το οποίο θα εξέδιδαν θα
γινόταν ευθεία αναφορά στο θέμα που ταλάνισε την Εκκλησία μετά το βάπτισμα που
τέλεσε ο Ελπιδοφόρος-και μάλιστα με επίκεντρο την Αθήνα- παραβαίνοντας
τους ιερούς κανόνες και την Παράδοση της Εκκλησίας μας . Η Εκκλησία της Ελλάδος
προς τιμήν της δεν έμεινε σιωπηλή. Αν μη τι άλλο κινήθηκε με τρόπο που περιέσωσε
το κύρος της.
Ασχολήθηκε με το θέμα και στο ανακοινωθέν που εξέδωσε
έκανε ευθεία αναφορά στην παραβατική συμπεριφορά του Αρχιεπισκόπου
Αμερικής- μετά μάλιστα και την μηνυτήρια αναφορά του Σεβ. Γλυφάδας
Αντωνίου ο οποίος δέχθηκε κριτική και πυρά που δεν του
άξιζαν- και παρέπεμψε το θέμα στο Φανάρι. Μάλιστα στις διαρροές που
έγιναν και τις οποίες δεν κατάφεραν να ελέγξουν οι ακριβοπληρωμένοι μισθοφόροι
της Αμερικής, ελέχθησαν εν Συνόδω πολλά πράγματα τα οποία δεν κολακεύουν τον
Ελπιδοφόρο και μάλιστα ειπώθηκε ότι για πολλούς Μητροπολίτες είναι ανεπιθύμητος
να επισκεφθεί τις επαρχίες τους. Και αυτό δεν διαψεύσθηκε. Μάλιστα αυτό περί
ανεπιθύμητου κυκλοφόρησε ως διαρροή σε πολλές εφημερίδες και ιστοσελίδες και οι
ακριβοπληρωμένοι μισθοφόροι δεν κατάφεραν να ελέγξουν ή να το εξαφανίσουν αλλά
και ουδέποτε διαψεύσθηκε επισήμως.
Η Ι. Σύνοδος του Θρόνου, παρά την δίωρη ενασχόληση της με το θέμα και την
ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των Συνοδικών Ιεραρχών δεν ευδόκησε να πει
μια λέξη,είτε για να καταδικάσει την πρωτοβουλία του Ιεράρχη της,η οποία
έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την διδασκαλία της Εκκλησίας μας, είτε για να πει
κάτι ανάλογο αυτού που είπε και η Εκκλησία της Ελλάδος. Συγκεκριμένα στην
δεύτερη παράγραφο του ανακοινωθέντος που εξέδωσε η ΔΙΣ της Εκκλησίας της
Ελλάδος αποφάσισε :
«2. Να αποστείλει επιστολή διαμαρτυρίας προς τον
Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Ελπιδοφόρο για όσα εγγράφως ανέφερε ο
Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης
κ. Αντώνιος, σε σχέση με την τέλεση Ιερού Μυστηρίου του Βαπτίσματος δύο βρεφών
στην Βουλιαγμένη, καθώς και σχετική επιστολή προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο,
στην κανονική δικαιοδοσία του οποίου υπάγεται ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής.
Ταυτόχρονα, η Ιερά Σύνοδος συζήτησε εκτενώς τα
ζητήματα που αφορούν στην ποιμαντική αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων,
παραμένουσα σταθερή στα υπό του Κυρίου, των Αγίων Αποστόλων και των Αγίων
Πατέρων ορισθέντα».
Η Σύνοδος του Φαναρίου η οποία έγινε λίγες ημέρες μετά
και η οποία παρέλαβε την αλληλογραφία της Εκκλησίας της Ελλάδος με όσα
διημείφθησαν στην εκεί Σύνοδο δεν έδειξε την σοβαρότητα και αυστηρότητα που
περιμέναμε. Οι πληροφορίες μας λένε ότι ασκήθηκε κριτική στον Ελπιδοφόρο σε
πολιτισμένο κλίμα από όλους τους Συνοδικούς Αρχιερείς αλλά ο Πατριάρχης
εξ αρχής έδειξε την διάθεση του: δεν ήθελε να βγει ανακοινωθέν επι του θέματος
και προσπάθησε να τον αιτιολογήσει!
Ήταν δύσκολο καθώς φαίνεται για την Σύνοδο του
Οικουμενικού Πατριαρχείου στο οποίο ανήκει ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής να
πει κάτι ανάλογο με αυτό που είπε η Εκκλησία της Ελλάδος.
Τι θα κόστιζε; Ή μάλλον κόστισε αλλά δεν το πήραν
χαμπάρι!
Και περισσότερο θα κοστίσει τώρα διότι λησμονούν ότι η
Ομογένεια δεν θα μπορέσει να κρατήσει άλλο την ψυχραιμία της.Κάνουν το λάθος να
νομίζουν ότι η Ομογένεια ξέρει από Φανάρι. Οι ομογενείς μας στην Αμερική μετά
την σχέση τους με την εκεί Εκκλησία τους και την Κοινότητα τους γνωρίζουν μόνο
τον τόπο καταγωγής τους στην Ελλάδα. Το χωριό τους , τον παπά της ενορίας τους
και άντε τον Μητροπολίτη τους. Το βλέπουμε άλλωστε αυτό και από το νέο Πρέσβυ
των ΗΠΑ στην Ελλάδα ο οποίος μετά την Αρχιεπισκοπή Αμερικής γνωρίζει την
ιδιαίτερη πατρίδα του Ναύπακτο και την εκεί θρησκευτική ζωή. Αυτό είναι το
πρότυπο του μέσου Έλληνα που ζει στο εξωτερικό και νιώθει στην καρδιά του
Χριστό και Ελλάδα.
Οι περισσότεροι δεν έχουν ιδέα περί Οικουμενικού
Πατριαρχείου και των υψηλών τίτλων των εκεί Ιεραρχών. Όσο ζούσε ο Ιάκωβος
μιλούσε για Φανάρι και έκανε εκπαίδευση στην Ομογένεια περί Φαναρίου και
Οικουμενικού Θρόνου. Δεν είναι τυχαίο που ο Πατριάρχης Αθηναγόρας έγινε
περισσότερο γνωστός και αγαπητός στην Αμερική ως Πατριάρχης παρά ως
Αρχιεπίσκοπος Αμερικής. Ο Ιάκωβος τον ανέφερε σε κάθε ομιλία του και τον έκανε
μεγάλο.
Η εποχή, όμως,του Αρχιεπισκόπου Ιακώβου έχει περάσει
ανεπιστρεπτί. Ο ρηξικέλευθος Ιεράρχης έκανε σπουδαίο έργο και το βλέπουμε
σήμερα. Αποδεχόταν αδιαμαρτύρητα τις προσβολές και τις ταπεινώσεις
από το Φανάρι και τις παρουσίαζε ως δικές του εισηγήσεις για να τα περνούν
ευκολότερα και να μην ξεσηκώνεται η ομογένεια και μάλιστα οι
κοινότητες.
Αντιθέτως κάνει τα λάθη ο Αρχιεπίσκοπος- το ένα
μετά το άλλο- και τα δικαιολογεί το σεπτό κέντρο. Άλλοι καιροί, άλλα ήθη, άλλοι
άνθρωποι. Να πούμε πάντως για να μην ξεχνιόμαστε ότι τρεις Αρχιεπισκόπους
εξέλεξε το Φανάρι μετά τον Ιάκωβο και ακόμη να βρει η Αρχιεπισκοπή την
περπατησιά της. Εξακολουθεί να δοκιμάζεται και να ταλαιπωρείται. Τελευταία
μάλιστα με τον Ελπιδοφόρο τα πράγματα έχουν ξεφύγει. Και το δυστύχημα είναι ότι
ο Πατριάρχης δεν μπορεί να δεχθεί ότι έκανε λάθος επιλογή. Θεωρεί ότι με την
τακτική της συγκάλυψης κερδίζει χρόνο ώστε να μάθει ο Ελπιδοφόρος από τα λάθη
του. Αλλά ένας αλαζών και κομπλεξικός ανθρωπος δεν μαθαίνει ποτέ από τα λάθη
του. Αντιθέτως έχει τόση οίηση που συνεχίζει να διαπράττει
καινούργια.
Μια δεύτερη δυσάρεστη διαπίστωση από το
ανακοινωθέν αυτό του Πατριαρχείου είναι το γεγονός οτι ενώ δεν λέει
τίποτα για το επίμαχο θέμα όπως περιμέναμε, μας ενημερώνει ότι η Σύνοδος
ενέκρινε ομοφώνως την απόφαση της Επαρχιακής Συνόδου της Αμερικής για
επαναφορά του παλαιού Συντάγματος αλλά και συνέχιση της διαδικασίας
αναθεωρήσεως αυτού.Θα ορίσει μάλιστα λέει μικτή επιτροπή για να το
επεξεργαστεί. Προφανώς θα ενέκρινε και την βλαχομπαρόκ μπουζικοκατάνυξη με την
Βανδή η οποία πρέπει να θεράπευσε απωθημένα πολλών ετών.
Αλλά ούτε από τα σημεία αυτά πήρε τα μηνύματα του το
Πατριαρχείο. Πιστεύει ότι θα συνεχίσει επάπειρον να επιβάλλει τις
αποφάσεις του αγνοώντας την βούληση των πιστών χάρη των οποίων υπάρχουν οι
κοινότητες και η εκεί Εκκλησία μας έχει ζωή.
Ούτε εδώ έμαθε, ούτε άκουσε τα όσα λέγονται περί της
αλλαγής του Συντάγματος με την οποία θέλει να καταστήσει τον
Ελπιδοφόρο μονοκράτορα και να περιορίσει τον ρόλο των προ αυτού
εκλεγέντων και δοκιμασμένων Μητροπολιτών!
Επιπροσθέτως η έκθεση δε του Σεβ. Γέροντος Χαλκηδόνος
που εκπροσώπησε τον Πατριάρχη στην Κληρικολαική μαζί με τον Ρεθύμνης Πρόδρομο
και τον Μ. Εκκλησιάρχη και Διευθυντή του Ιδιαίτερου Γραφείου του Πατριάρχη
Αρχιμ. Αέτιο και η οποία διαβάστηκε στη Σύνοδο, ήταν …μελάτη και κατώτερη των
περιστάσεων για έναν Χαλκηδόνος, διότι δεν αποτύπωνε επακριβώς αυτά που
είδε και άκουσε κατά την εκεί παραμονή του και μάλιστα αυτά που είπαν Ιεράρχες
της Επαρχιακής Συνόδου κατά την κοινή συνάντηση και μάλιστα αυτά που
κατήγγειλαν περί αλλοιώσεως των πρακτικών και στρεβλής εικόνας των
πραγμάτων ώστε να μην έχει ο Πατριάρχης σαφή εικόνα των όσων διαδραματίζονται
στην Αμερική . Όλα αυτά δεν έκρινε σκόπιμο να τα γράψει και να τα πει στην
έκθεση του ο Σεβ. Γέρων Χαλκηδόνος διότι προφανώς αυτές τις κατευθύνσεις έλαβε.
Κοντολογίς το θέμα με τον Ελπιδοφόρο μας έδωσε για μια
ακόμη φορά την ευκαιρία για να καταλάβουμε ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης
έχει αποφασίσει να συνεχίσει να καλύπτει τον Ελπιδοφόρο είτε γιατί δεν έχει
εναλλακτική λύση είτε γιατί δεν ήλθε ακόμη η ώρα της σύγκρουσης και της αλλαγής.
Ο Πατριάρχης θα συνεχίσει να τον καλύπτει και τα προβλήματα θα συνεχίσουν να
διογκώνονται και τότε .. «η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης».
Σ.Μ.Τ
Ιδού το
ανακοινωθέν του Πατριαρχείου την σκοπιμότητα της έκδοσης του οποίου δεν έχουμε
ακόμη αντιληφθεί!
Ἀνακοινωθέν
Ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος,
κατά τάς συνεδρίας αὐτῆς τοῦ τρέχοντος μηνός Ἰουλίου,
μεταξύ ἄλλων, συνεζήτησε τά τρέχοντα θέματα τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς
Ἀμερικῆς, μετά καί τήν πρόσφατον 46ην Κληρικολαϊκήν Συνέλευσιν αὐτῆς,
καί ὁμοφώνωςἐνέκρινε τήν ὑπό τῆς ἐκεῖσε Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου ζητηθεῖσαν
ἄρσιν τῆς ἀναστολῆς τοῦ Συντάγματος τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς καί ἐπανέφερεναὐτό εἰς ἰσχύν, ἐξακολουθούσης τῆς ἐνἐξελίξει διαδικασίας ἀναθεωρήσεως αὐτοῦ, προσεχῶςδέἀνακοινωθήσεται ἡ σύνθεσις τῆς προς
τοῦτο καταρτισθησομένης ΜικτῆςἘπιτροπῆς.
Ἐν τοῖς Πατριαρχείοις, τῇ 22ᾳ Ἰουλίου 2022
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας
τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου
exapsalmos, 23 Ιουλίου 2022
…………………………………………………………
Δείτε και:
-Εστία Πατερικών
Μελετών: Ὄχι στήν πνευματική ἀποδοχή σοδομικοῦ τύπου «οἰκογενειῶν»!
-ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΣΤΗ
ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ ΤΟΥ ΥΠΕΡ-ΩΚΕΑΝΙΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΜΕΡΙΚΗΣ κ.ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΥ
-Το να βαπτίζουμε
το ψέμμα ως αλήθεια δεν είναι ελπιδοφόρο νέο.
-Ο Αρχ/πος Κύπρου
για τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο
-Στη ΔΙΣ ομοφώνως
επέλεξαν την ολέθρια τακτική της ουσιαστικής συγκαλύψεως του σκανδάλου
-Επιστολές
διαμαρτυρίας της ΔΙΣ σε Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο και Οικουμενικό
Πατριαρχείο
-Συνυπεύθυνος ὁ
Σεβ. Γλυφάδας!
-Ήταν τυχαία πράξη
η τέλεση της ατυχούς βάπτισης από τον Ελπιδοφόρο ή καθ´υπαγόρευση;
-Πειραιώς Σεραφείμ:
«Ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος και το “νέον ευαγγέλιον”
»
-Ο
Αμερικής Ελπιδοφόρος ευλόγησε τη βάφτιση παιδιών gay ζευγαριού ομογενών στην
Αθήνα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου