4 Νοε 2009

Νηπιακή Γιόγκα. Ινδουϊστικά μαθήματα στα νήπια




(Στη φωτογραφία ο Σρι Σουάμι Satchidananda με νεαρό μαθητή του στο Buckingham)

Η Γιόγκα δεν είναι απλή γυμναστική αλλά μέρος της Ινδουστικής Θρησκείας.«Οι περισσότεροι άνθρωποι που αρχίζουν με τις ασκήσεις Γιόγκα, είτε θεληματικά είτε αθέλητα, οικειοποιούνται τις ινδουϊστικές αντιλήψεις» (Γκουρού Mahara, στον Ο. Τ., 26-06-09, σελ.2)
Τα τελευταία χρόνια και στη χώρα μας διάφορα μέσα ενημέρωσης προβάλλουν τη Γιόγκα ως το νέο σπορ για παιδιά.
«
Αυτή είναι η τελευταία τάση, η οποία έρχεται από τη Βρετανία. Τώρα βέβαια ορθώς θα αναρωτηθεί ο αναγνώστης αν ένα παιδάκι τριών ως εννέα ετών χρειάζεται να «εντρυφήσει στην τέχνη του ενεργειακού διαλογισμού», αλλά ίσως πρέπει να αναλογισθεί ότι πίσω από κάθε παιδάκι υπάρχει ένας γονέας που αναζητεί τη δική του εσωτερική γαλήνη!»
Η Φενέλα Λίντσελ, ιδρύτρια και διευθύντρια του κέντρου «Yoga Bugs» στη Βρετανία, όπου παραδίδονται μαθήματα γιόγκα σε παιδιά έως 13 ετών, ενώ δίνονται συμβουλές και σε δασκάλους σχολείων αναφέρει:«Σήμερα, τα παιδιά αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα. Η παχυσαρκία είναι μόνο ένα από αυτά. Η γιόγκα είναι ολιστική. Τα παιδιά απολαμβάνουν σωματικά, συναισθηματικά και πνευματικά οφέλη από αυτήν»
«Τα παιδιά με τάση για άθληση μπορούν να βελτιώσουν με αυτό τον τρόπο τις επιδόσεις τους, ενώ τα όχι και τόσο... αθλητικά μπορούν να ανακαλύψουν επίπεδα ευλυγισίας που δεν γνώριζαν ότι είχαν. Διδάσκουμε επιπλέον τεχνικές σε δασκάλους για να τις χρησιμοποιούν όταν υπάρχουν μικρά ξεσπάσματα στην τάξη κατά τη διάρκεια της μέρας προκειμένου να ηρεμήσουν τους μαθητές ή να τονώσουν την ενέργειά τους».
Ο Ινδουϊσμός είναι σίγουρο ότι θα προσπαθήσει ακόμη και μέσω του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Υπουργείου Παιδείας να περάσει στην εκπαίδευση, γι΄αυτό την κατάλληλη στιγμή όλοι θα πρέπει να αντιδράσουν και να διαμαρτυρηθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com