ΝΕΑ
ΘΡΗΣΚΕΙΑ «ΡΗΤΟΡΩΝ ΠΟΛΥΦΘΟΓΓΩΝ» (Β ́ μέρος)
Ὑπό Ἰωσήφ μοναχοῦ
Βιγλιώτου (Ἁγιορείτου)
Αὐτά... ἐκθέτουν
τον καθηγητή καί τον καταβιβάζουν σε θρανίο« ἀδιάβαστου μαθητή»
«Σαν τά Χορτάρια οἱ ἁμαρτωλοί και οἱ ἰδέες τους. Ξεραίνονται γρήγορα».(1)
Δείτε και το Α΄Μέρος
- Νέα Θρησκεία
«Ρητόρων πολυφθόγγων»
Δείτε σχετικά
και:
-Τα «συμπλεγματικά
χωριατόπουλα» και η τιμητική διάκριση Γιανναρά
Ο Γέρων Θεόκλητος Διονυσιάτης
για τον τιμηθέντα με πατριαρχικό οφφίκιο Χρήστο Γιανναρά.
-Σχόλιο για την
κατάταξη στη χορεία των οφφικιάλιων του Πατριαρχείου Κων/πόλεως του Χρήστου
Γιανναρά
-Ο Γιανναρικός
Νεονικολαϊτισμός και η Εκκλησία της Ελλάδος. -Ποιος ο ρόλος του νυν
Αρχιεπισκόπου
-Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος,
Ο κ. Χρ. Γιανναράς οραματίζεται αλλαγή του Εθνικού μας Ύμνου!
-Ο Πατριάρχης της
Νεορθοδοξίας Χρήστος Γιανναράς και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Β΄
-Τιμή στη
«Γιανναρική» θεολογία!
-Επίθεσις του
Πατριάρχου Κων/λεως κ. Βαρθολομαίου κατά του ομ. καθηγητού κ. Χρήστου Γιανναρά
-Ο καθηγητής
Γιανναράς τώρα και στη Ρωσία !
«τὰ διαβήματά μου κατεύθυνον κατὰ τὸ λόγιόν σου, καὶ μὴ κατακυριευσάτω μου πᾶσα ἀνομία.» (Ψαλ.ριη΄133).
ΑπάντησηΔιαγραφήἩ συλλογιστική τοῦ κ. Καθηγητή, περί τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεώς μας ἐν γένει ἀλλά καί εἰδικότερα περί τῆς Θεοτόκου, περί τῆς Φιλοκαλίας, περί τῆς Ἀκολουθίας τῆς Θείας Μεταλήψεως, περί τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτη, περί κολάσεως κλπ. προδίδη χειρισμούς μιᾶς ὁρμέμφυτης ἐπιδερμικῆς ψηλάφησής των, πρός ἐπίτευξη τοῦ ἐπιδιωκόμενου στόχου. Τήν ἐκ μέρους μας δηλαδή ἀντίληψη καί κατανόηση τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ γεγονότος ὡς ἀλλοτροιωμένου, ἀπό τοῦ Μεγάλου Θεοδοσίου καί ἐντεῦθεν, σέ σχέση μέ τήν «πρωτοχριστιανική γνησιότητά του».
Ἕνα ἀπτό παράδειγμα προσπαθείας ἐδραίωσης τῶν λεγομένων του ἀλλά καί ἐσφαλμένης πρόσληψης ἐκ μέρους του, πέραν τῶν ὅσων ἐκθέτει ὁ π. Ἰωσήφ, εἶναι καί ὁ ἰσχυρισμός του πώς γίνεται «εὐδιάκριτη ἡ διαπλοκὴ τῆς θρησκειοποίησης μὲ τὸ ἐκκλησιαστικὸ φρόνημα», ἀπό τήν «καθολικὴ ἐπιβολὴ «Κανόνων» ρυθμιστικῶν τοῦ ἀτομικοῦ βίου τῶν Χριστιανῶν» τῆς Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου.
Ξεχνᾶ ἤ παραθεωρεῖ ὅμως ὁ κ. Καθηγητής πώς οἱ «Κανόνες» λειτουργοῦν ὡς θεραπευτικά μέσα, ὡς φαρμακευτική ἀγωγή γιά τήν ἀπαλλαγή τοῦ ἀσθενῆ-ἁμαρτωλοῦ ἀπό κάποιο ὑποκείμενο νόσημα -πάθος πού τόν ὀδηγεῖ στήν ἀσθένεια - ἀμαρτία μέ σωτηριολογικές συνέπειες.
Ἔπί τούτοις ἀβίαστα ἀνεβαίνει στά χείλη μας τό τοῦ Ψαλμωδοῦ «Φώτισον ἡμᾶς, τοῖς προστάγμασί σου Κύριε, καὶ τῷ βραχίονί σου τῷ ὑψηλῷ, τὴν σὴν εἰρήνην παράσχου ἡμῖν Φιλάνθρωπε».
Θεόδωρος Σ.