Μέσα στὴν ἀναστάσιμη ἀτμόσφαιρα, καὶ συγκεκριμένα τὴ «Λαμπροτρίτη», διαδόθηκε ἡ εἴδηση γιὰ τὴν ἔκρηξη μίας «βόμβας μεγατόνων» τὴν ἡμέρα τῆς Μεγάλης Πέμπτης (2 Μαΐου) στὸ κανονικὸ ἔδαφος τοῦ Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας. Ἂς διαβάσουμε τί ἔγραψε ─ μεταξὺ ἄλλων ─ γιὰ τὸ γεγονὸς αὐτὸ ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ἰκονίου κ. Θεόληπτος (τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου):
«Μὲ μεγάλη ἔκπληξη διάβασα στὸ διαδίκτυο ὅτι ἕνας Μητροπολίτης τοῦ δευτερόθρονου Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας χειροτόνησε μία διακόνισσα στὴν μακρινὴ Ζιμπάμπουε. Αὐθαίρετα μία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία προχώρησε καὶ ἐπανέφερε ἕναν παλαιὸ θεσμό, ποὺ ἔχει ἀτονήσει ἀπὸ τὸν 3ο αἰώνα μ.Χ. Πράγματι στοὺς τρεῖς πρώτους αἰώνας ὑπῆρχε στὴν Ἐκκλησία ὁ θεσμὸς τῶν διακονισσῶν, οἱ ὁποῖες ἐκτελοῦσαν τὴν ἐποχὴ ἐκείνη χρέη, θὰ λέγαμε, νεωκόρων στὴν Ἐκκλησία καὶ κυρίως βοηθοῦσαν στὶς βαπτίσεις τῶν γυναικῶν καὶ ἔκαναν κοινωνικὸ ἔργο. Μετὰ τὸν 3ο μ.Χ. αἰώνα, ὅταν εἰσήχθη στὴν Ἐκκλησία ὁ νηπιοβαπτισμός, ἀτόνησε ὁ θεσμὸς τῶν διακονισσῶν. (…) Κάτι τὸ ὁποῖο ἐπὶ 19 ὁλόκληρους αἰῶνες δὲν ὑπάρχει, δὲν μποροῦμε νὰ τὸ ἐπαναφέρουμε, λέγοντας ὄτι κάποτε ὑπῆρχε. (…) Αὐτὴ ἡ χειροτονία ποὺ ἔγινε, εἶναι ὁ ἐξευτελισμὸς στὸν ἀνώτατο βαθμὸ τῆς χειροτονίας τῶν διακόνων»! («Romfea.gr» 8-5-2024).
Ἀπὸ τὶς σχετικὲς φωτογραφίες ποὺ ἀναρτήθηκαν στὸ διαδίκτυο, γίνεται ὁλοφάνερη ἡ παραχάραξη τῆς μακραίωνης Ὀρθόδοξης παραδόσεως στὴ συγκεκριμένη περίπτωση. Διότι τηρήθηκε ἀκριβῶς τὸ τυπικὸ τῆς χειροτονίας στὸν πρῶτο βαθμὸ τῆς Ἱερωσύνης, πράγμα πολὺ θλιβερό.
Ἡ ἀπαράδεκτη αὐτὴ πρωτοβουλία τοῦ Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας ἔχει ἐξεγείρει τὶς συνειδήσεις τῶν παραδοσιακῶν Ὀρθόδοξων Χριστιανῶν. Διότι εἶναι τὸ πρῶτο παράθυρο γιὰ τὴν εἰσαγωγὴ τῆς χειροτονίας γυναικῶν καὶ στοὺς ἑπόμενους βαθμοὺς τὴς Ἱερωσύνης, ὅπως δυστυχῶς συμβαίνει κατὰ τὶς τελευταῖες δεκαετίες στοὺς κόλπους τῶν αἱρετικῶν Προτεσταντῶν. Ἡ εὐθύνη λοιπὸν τοῦ δευτερόθρονου Πατριαρχείου εἶναι τεράστιων διαστάσεων. Γι᾿ αὐτὸ κάνουμε θερμότατη ἔκκληση στοὺς ὑπεύθυνους ἐκκλησιαστικοὺς ταγοὺς νὰ «ἀνακρούσουν πρύμναν» ἀμέσως καὶ νὰ διορθώσουν τὸ πρωτοφανὲς τόλμημα…
Ορθόδοξο Περιοδικό “Ο ΣΩΤΗΡ”
Δείτε σχετικά και:
-Η απάντηση του Μητροπολίτου Ζιμπάμπουε κ.Σεραφείμ για τη χειροτονία της διακόνισσας
-Ικονίου Θεόληπτος: «Η χειροτονία αυτή είναι εξευτελισμός»
-Οἱ διακόνισσες δὲν ἦταν ποτὲ κληρικοί, καὶ ὡς ἐκ τούτου δὲν κοινωνοῦσαν τοὺς πιστούς.
-Αρχ. Σαράντη Σαράντου, Χειροτονία διακονισσών
-Χειροτόνησαν Διακόνισσα στην Ζιμπάμπουε για να καλύψουν τις «ειδικές ανάγκες» των Ενοριών!
-Ο θεσμός των διακονισσών στην ορθόδοξη παράδοση και στους κόλπους της παναιρέσεως του οικουμενισμού
-Ἡ γυναικεία “ἱερωσύνη” εἰσῆλθε (καί) στόν παπισμό
-Κιτίου Χρυσόστομος, Μερικά πράγματα είναι δεδομένα και δεν πρέπει να κρίνονται με ανθρώπινα κριτήρια
-Χειροτονία γυναικών και γιατί η Ορθόδοξος Εκκλησία την εμποδίζει
-Ορθόδοξες παρουσίες σε Ρωμαιοκαθολική εκδήλωση
-Το ξεφτίλισαν στην Κρήτη: «Πειραματικές Θείες Λειτουργίες» για παιδιά!
-Σχόλιο σε πρόσφατη απόφαση το «Πάπα» Φραγκίσκου να διορίσει γυναίκα ως μέλος «Συνόδου» του Βατικανού
- Η θεολογική επιχειρηματολογία εναντίον της χειροτονίας γυναικών
Δείτε σχετικά και:
Ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως και Πρετορίας Σεραφείμ Κυκκώτης για τη Βασούλα
-Οικουμενιστική προσευχή στην Ρώμη για την παγκόσμια ειρήνη
-Οικουμενικό Πατριαρχείο: Ανακοινωθέν περί της Βασιλικής Παρασκευής Πεντάκη – Ρύντεν (Βασούλας).
-Εκκλησία της Κύπρου: Ανακοίνωση περί της Βασιλικής Παρασκευής Πεντάκη – Ρύντεν (Βασούλας).
-Φωτογραφίες από την επίσκεψη της Βασούλας στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας
- Οικουμενιστικό προσκύνημα ή περί Βασούλας Ρύντεν ( Ανακοίνωση Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς)
-Η Βασούλα στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και το καλωσόρισμα.
-Η Μετάληψη της Βασούλας (video)
-Απάντησις εις οπαδούς της Βασούλας Ρύντεν
-Ανακοίνωση του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας για το Πάσχα του 2008
-Η Βασούλα στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας (video)
-Και ο Πάπας γνωρίζει τη Βασούλα;
-Στιγμιότυπο από την επίσκεψη της Βασούλας στην Πάτμο το 2009
-Η Βασούλα Ρύντεν τώρα και στο Πανεπιστήμιο του Α.Π.Θ ;
-Η Βασούλα, ο Παπικός και ο Ορθόδοξος
-Ελένη Βασσάλου, «Προφήτης των ημερών μας» η κ. Βασούλα Ρύντεν ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου