«τοῦτο
ἐφικτὸν ἦν μοι»
Στον επίλογο του βιβλίου Β Μακκαβαίων αναφέρει ο συγγραφέας ανάμεσα στα άλλα και τα εξής : « Τῶν οὖν κατὰ Νικάνορα χωρησάντων οὕτω καὶ ἀπ᾿ ἐκείνων τῶν καιρῶν κρατηθείσης τῆς πόλεως ὑπὸ τῶν ῾Εβραίων, καὶ αὐτὸς αὐτόθι καταπαύσω τὸν λόγον. καὶ εἰ μὲν καλῶς καὶ εὐθίκτως τῇ συντάξει, τοῦτο καὶ αὐτὸς ἤθελον· εἰ δὲ εὐτελῶς καὶ μετρίως, τοῦτο ἐφικτὸν ἦν μοι» Β Μακκαβαίων 15: 37-38.
Μεταφράζει η Βιβλική Εταιρία : «Έτσι, λοιπόν,
εξελίχθηκαν τα πράγματα για το Νικάνορα, κι από τότε και μετά η Ιερουσαλήμ
περιήλθε στην κυριαρχία των Εβραίων. Εδώ τελειώνω την αφήγησή μου. Αν αυτή είναι καλογραμμένη κι ανταποκρίνεται
στα γεγονότα, αυτό ήταν και η δική μου επιθυμία. Κι αν είναι ατελής και μέτρια,
εγώ έκανα το καλύτερο που μπορούσα
».
Διάφοροι Προτεστάντες λοιπόν, εξ αφορμής της φράσεως
του συγγραφέα «τοῦτο ἐφικτὸν ἦν μοι / εγώ έκανα το καλύτερο που μπορούσα», επιτίθενται
στην κανονικότητα του βιβλίου Β Μακκαβαίων και με περισσή ειρωνεία λέγουν : « Είναι δυνατόν να θεωρείται μέρος της
Αγίας Γραφής ένα βιβλίο του οποίου ο Συγγραφέας λέγει ότι - εγώ έκανα το
καλύτερο που μπορούσα- όσον αφορά την εξιστόρηση των αναφερομένων
γεγονότων ;» Ο Χριστός δεν είπε «ὁ δὲ παράκλητος, τὸ Πνεῦμα τὸ ῞Αγιον ὃ πέμψει ὁ
πατὴρ ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐκεῖνος ὑμᾶς διδάξει
πάντα καὶ ὑπομνήσει ὑμᾶς πάντα ἃ εἶπον ὑμῖν» ; (Ιωάννης 14:26). Με
τέτοια σοφίσματα προσπαθούν οι Διαμαρτυρόμενοι να ειρωνευτούν το βιβλίο Β
Μακκαβαίων το οποίο αρνούνται μαζί με άλλα 9 βιβλία της Αγίας Γραφής.
Η αιρετική Διαμαρτύρηση αποδέχεται μόνο τα 66 βιβλία
από τα 76 που έχει η Αγία Γραφή σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία. Οι
Διαμαρτυρόμενοι συμφωνούν με τους Ορθοδόξους στον αριθμό των βιβλίων της Καινής
Διαθήκης (27) και διαφωνούν στον αριθμό των βιβλίων της Παλαιάς Διαθήκης. Η μεν
Ορθόδοξη Εκκλησία δέχεται 49 βιβλία για την Παλαιά Διαθήκη, η δε Διαμαρτύρηση
μόνο 39. Έτσι οι Ορθόδοξη Βίβλος έχει 76 βιβλία ενώ η Προτεσταντική 66!
Οι Προτεστάντες αρνούνται την κανονικότητα 10 βιβλίων
της Αγίας Γραφής τα οποία ονομάζουν «Δευτεροκανονικά», «Νόθα» ή «Απόκρυφα».
Αυτά είναι τα εξής:
Α’ Έσδρας
Τωβίτ
Ιουδίθ
Α’
Μακκαβαίων
Β’
Μακκαβαίων
Γ’
Μακκαβαίων
Σοφία
Σολομώντος
Σοφία Σειράχ
Βαρούχ
Επιστολή
Ιερεμίου.
Επίσης αρνούνται οι Προτεστάντες ορισμένα τμήματα από
τα βιβλία Εσθήρ, Δανιήλ και Ψαλμοί.
Οι αγαπητοί αναγνώστες μπορούν αν θέλουν να διαβάσουν
και τις μελέτες μου που έχουν
δημοσιευτεί στο διαδίκτυο με τους εξής τίτλους για να έχουν πληρέστερη
ενημέρωση:
1) Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΟΙ
ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ (https://katanixi.gr/not-o-kanonas-ton-vivlion-tis-agias-grafis-kai-oi-protestantes/
)
2) ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΙΟΥΔΙΘ ΚΑΙ Η ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ
ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ (http://aktines.blogspot.com/2022/02/blog-post_47.html
)
3) ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Α΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ ΚΑΙ Η ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗ
ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ (http://aktines.blogspot.com/2022/02/blog-post_78.html
)
4) ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ (http://aktines.blogspot.com/2022/05/blog-post_58.html
)
5) Η
ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΚΟΠΙΑ ΚΑΙ ΤΟ
ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΤΩΒΙΤ (http://aktines.blogspot.com/2015/03/blog-post_519.html
)
6) Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΚΟΠΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ «ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ»
ΚΑΙ «ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΟΥ» (https://aktines.blogspot.com/2015/03/blog-post_488.html?m=1
)
Η σοφιστική ειρωνεία είναι χαρακτηριστικό της
Προπαγάνδας όλων των Αιρετικών. Ας δούμε όμως μία αναφορά του Αποστόλου Παύλου,
τις Επιστολές του οποίου αποδέχονται οι Προτεστάντες ως θεόπνευστες και
κανονικές :
« εὐχαριστῶ τῷ
Θεῷ ὅτι οὐδένα ὑμῶν ἐβάπτισα εἰ μὴ Κρίσπον καὶ Γάϊον, ἵνα μή
τις εἴπῃ ὅτι εἰς τὸ ἐμὸν ὄνομα ἐβάπτισα.
ἐβάπτισα δὲ καὶ τὸν Στεφανᾶ οἶκον·
λοιπὸν οὐκ οἶδα εἴ τινα ἄλλον ἐβάπτισα»
Α Κορινθίους 1:14-16.
Ο θεόπνευστος απόστολος λέγει ότι δεν γνωρίζει αν
βάπτισε κάποιον άλλον ! Ανέφερε δηλαδή ορισμένα ονόματα (ατόμων που βάπτισε)
που θυμόταν. Έγραψε ότι θυμόνταν και αναφέρει ότι δεν γνωρίζει αν βάπτισε
κάποιον άλλον … Μήπως δεν είναι θεόπνευστος ; Μήπως η Επιστολή Α Κορινθίους δεν ανήκει στον Κανόνα των
βιβλίων της Αγίας Γραφής ;;; Τί απαντάτε κύριοι της Διαμαρτυρήσεως που είστε
τόσο εύκολοι στο να κατηγορείτε ορισμένα βιβλία του Κανόνα της Βίβλου;
Η φράση «τοῦτο ἐφικτὸν ἦν μοι», του βιβλίου Β
Μακκαβαίων, σας σκανδαλίζει τόσο και για την φράση του Παύλου «οὐκ οἶδα εἴ τινα
ἄλλον ἐβάπτισα» δεν λέτε τίποτα; Κάνετε ότι δεν την βλέπετε ; Γιατί χρησιμοποιείτε δύο μέτρα και δύο σταθμά
στην κριτική σας ;
Οι αντικειμενικοί αναγνώστες ας κρίνουν την
αλλοπρόσαλλη τακτική σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου