Ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ
«Ἐὰν γὰρ ἐγὼ μὴ ἀπέλθω, ὁ παράκλητος οὐκ ἐλεύσεται πρὸς ὑμᾶς»[1]. Κατά την εορτή της Αναλήψεως, βλέπουμε
αγαπητοί μου, δύο αξιοσημείωτα γεγονότα. Βλέπουμε τους μαθητές να θρηνούν για
τον σωματικό χωρισμό του Νυμφίου τους,
ενώ ο σωτήρας Χριστός έχαιρε που χωριζόταν σωματικώς από τους μαθητές του, διότι
αυτόν τον πρόσκαιρο αποχωρισμό θα τον αναπλήρωνε ο Παράκλητος αμέσως μετά από λίγο,
όπως και έγινε κατά την ημέρα της Πεντηκοστής.
Ω! πόσοι Άγιοι, και όχι μόνο, έχουν
γράψει για την θεότητα και το έργο του Παρακλήτου και όμως ποτέ κανείς δεν τόλμησε
να πει πως κατενόησε την Θεϊκή ουσία του, αλλά τι λέω; Ούτε αυτές οι ουράνιες δυνάμεις,
δεν τολμήσαν να πουν κάτι τέτοιο. Έτσι λοιπόν, την ημέρα της Πεντηκοστής, έγινε
στους Αποστόλους αυτό που τους είχε πει ο Κύριος: «ὑμεῖς δὲ καθίσατε ἐν τῇ πόλει
Ἱερουσαλὴμ ἕως οὗ ἐνδύσησθε δύναμιν ἐξ ὕψους»[2].
Έγινε η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος, με πάσα πληρότητα και επισημότητα και ενώ έγινε
αυτή η επίσημος κάθοδος του Παρακλήτου και επλήρωσε όλους τους Αποστόλους με δύναμιν
εξ ύψους, κάποιοι δυστυχώς πάλι δεν χάρηκαν για αυτήν τη δωρεά του Θεού και δεν
είναι άλλοι από τους δυστυχισμένους Ιουδαίους, που πριν λίγο καιρό πάλι είχαν σκυθρωπάσει,
από την εκ νεκρών Ανάστασιν του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Μόνο τρεις μέρες κράτησε
η σατανική χαρά τους, που θανατώσανε αδίκως τον Μεσσία τους τον Ιησού Χριστό. Τι
κι αν διαδώσανε ψεύτικα, πως το σώμα του Ιησού Χριστού εκλάπη από τους μαθητές
του; Την απαίσια χαρά τους, τη διαδέχθηκε αμέσως η σκυθρωπότητα κι η λύπη που
τους κατέτρωγε τα σωθικά και τους κατατρώγει μέχρι σήμερα. Διότι η ανάσταση του
Κυρίου μας ως ήλιος λάμπει και είναι φύσει αδύνατον να μπορέσουν να την αμφισβητήσουν.
Τί λέγανε οι δυστυχείς Ιουδαίοι για την παρουσία του Αγίου Πνεύματος; Λέγανε,
πως οι Απόστολοι είχαν πιει πολύ κρασί και ήτανε μεθυσμένοι! Δηλαδή, οι αει αχάριστοι, απέδωσαν στην μέθη
από κρασί, τις ουράνιες διδασκαλίες των Αποστόλων. Αλλά, ας εξετάσουμε εν συντομία,
πώς είναι μια ομάδα ανθρώπων που είναι μεθυσμένοι από πολύ κρασί. Κανείς δεν μπορεί
να αμφισβητήσει το γεγονός, πως τα περισσότερα και χειρότερα εγκλήματα έχουν γίνει
από μεθυσμένους ανθρώπους. Βρίθει η ιστορία της ανθρωπότητας, από τέτοια απαίσια
περιστατικά εγκλημάτων από μεθυσμένους ανθρώπους. Αυτοί οι άνθρωποι δεν γίνονται
μόνο φονείς, αλλά και πάσαν άλλην ασέβειαν και παρανομίαν εκτελούν, μέχρι και φωτιά
στο σπίτι τους βάζουν! Όλα αυτά γίνονται υπό την επίδραση του οινοπνεύματος που
υπάρχει στο κρασί. Εδώ όμως, παράνομοι Ιουδαίοι, δεν έγινε τίποτε απολύτως από
όλα αυτά τα θλιβερά που αναφέραμε, κανείς από τους Αποστόλους δεν έδειξε σημάδι
κακής μέθης, που εσείς τους κατηγορείτε. Αλήθεια, πως μπορεί ένας μεθυσμένος
από κρασί, να προφέρει λόγια υψηλού ουρανίου νοήματος; Πώς μπορεί ένα μεθυσμένος
και μάλιστα αγράμματος, να ομιλεί ξένες γλώσσες συγχρόνως με την εβραϊκή, που ομιλούσε
ο ίδιος; Διότι έλεγε το πλήθος: «να όλοι αυτοί που ομιλούν δεν είναι Γαλιλαίοι;
Και πως εμείς ακούμε ο καθένας μας την δικιά μας γλώσσα, που έχουμε μάθει από
την γέννησή μας;» Το ίδιο περιστατικό συνέβη και με τον Άγιο Παΐσιο όταν ασκήτευε
στο κελί της Παναγούδας του Αγίου Όρους. Μιλούσε με ένα Γερμανό που δεν ήξερε ελληνικά και ενώ ο Άγιος
του μιλούσε ελληνικά, ο Γερμανός τα άκουγε στα γερμανικά! Δηλαδή, υπήρχε αναμεσά
τους ένας αόρατος αυτόματος μεταφραστής και ήταν το αυτό Άγιον Πνεύμα, που ερμήνευε
τους Αποστόλους την ημέρα της Πεντηκοστής.
Όντως αγαπητοί μου, οι χειρότεροι
άνθρωποι που έχουν γελοιοποιηθεί παγκοσμίως είναι οι θεοκτόνοι Εβραίοι. Αυτοί
είναι, που κατεξοχήν βλασφημούν το Άγιο Πνεύμα. Αυτοί είναι, που απέδιδαν τα θαύματα
και την θεϊκή διδασκαλία του Χριστού, στις ενέργειες του πονηρού πνεύματος
βεελζεβούλ. Αυτοί είναι, ως προείπαμε, που προσπάθησαν να αποδώσουν την ανάσταση
του Χριστού στην κλοπή από τους μαθητές του, αυτοί και τώρα αποδίδουν τις θαυμαστές
ενέργειες του Αγίου Πνεύματος στην μέθη από κρασί. Είναι οι κατεξοχήν κακοπροαίρετοι
άνθρωποι της γης, διότι είναι αδύνατον οι κακοπροαίρετοι να δεχθούν τα θεία γεγονότα.
Κακοπροαίρετος, σημαίνει πρώτος βαθμός συγγένειας με τον γεννήτορα της κακής προαίρεσης, διάβολο.
Έτσι λοιπόν, ο Άγιος
Τριαδικός Θεός αποκάλυψε πλήρως την Θεότητά Του στους πιστούς Του, με την κάθοδο
του Αγίου Πνεύματος. Μας αποκάλυψε το ανερμήνευτο
μεγαλείο της Θεότητάς Του που είναι τρία πρόσωπα, ο Πατήρ, ο Υιός και το Άγιον
Πνεύμα. Υπάρχει αγαπητοί μου, ανερμήνευτη ιερότητα στην Αγία Τριάδα διότι μόνο
από τον Πατέρα γεννάται ο Υιός και μόνο από τον Πατέρα εκπορεύεται το Άγιον
Πνεύμα. Ο Χριστός γεννήθηκε μόνο μια φορά ως Θεάνθρωπος από την Θεοτόκο Μαρία
ενώ από τον ουράνιο Πατέρα γεννάται συνεχώς. Το ίδιο συμβαίνει και με το Άγιον
Πνεύμα, εκπορεύεται από τον Πατέρα συνεχώς και όχι απλώς μια φορά μόνο. Έτσι λοιπόν
μαζί με τον Πατέρα συνυπήρχαν προαιωνίως και ακτίστως ο Υιός με το Άγιον Πνεύμα.
Είναι μυστηριώδες και ανερμήνευτο πως τα
τρία θεϊκά πρόσωπα είναι ένας Θεός και συνυπήρχαν προαιωνίως ισότιμα μία θεότης
και δύναμη.
Επειδή όμως η αδολεσχία
με τα μυστήρια της Αγίας Τριάδος ανήκει αποκλειστικά στους καθαρούς και απαθείς,
αναγκαστικά τελειώνω το φτωχό μου λόγο για το μεγαλείο της Αγίας Τριάδος. Φυσικά,
όποιος επιθυμεί με πνεύμα μαθητείας μπορεί να ανατρέξει στα θεολογικά συγγράμματα
των μεγάλων Αγίων Πατέρων, που θεολόγησαν την Αγία Τριάδα. Είναι πολύ ωφέλιμη η
μελέτη των πατερικών κειμένων για το μεγαλείο της Θεότητας, όμως είναι ασυγκρίτως
ανώτερη και πιο ωφέλιμη, η αναζήτησή Της με τα έργα της μετανοίας. Όλοι αυτοί
οι Άγιοι, που θεολόγησαν την Αγία Τριάδα, πρώτα επιδόθηκαν στα έργα της μετανοίας
και κατόπιν έλαβαν την θείαν έλλαμψιν του Παρακλήτου και ύστερα εθεολόγησαν την
Αγία Τριάδα. Είναι φύσει αδύνατον, να γίνει
αυτό με άλλον τρόπο ζωής, όπως πολλοί σήμερα το επιχειρούν, με την ξερή γνώση
των πανεπιστημίων. Όλοι μας ευχόμαστε, ο Παράκλητος να μας βοηθήσει, να βαδίσουμε
με θεάρεστο τρόπο την ζωή μας. Αμήν.
[1] Ἰωανν.
16,7.
[2]
Λουκ. 24,49.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου