Η απαγόρευση αποφασίστηκε
από την Υπηρεσία Προτύπων Διαφήμισης του Ηνωμένου Βασιλείου (ASA) και
αφορά μόνο την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας.
Πρόκειται για διαφήμιση
όπου δείχνει άντρες αστροναύτες, αθλητές κ.α., αλλά και μια γυναίκα να
κάθεται δίπλα στο καρότσι με το μωρό της και να διαβάζει ή να προετοιμάζει
πρωινό.
Σύμφωνα με την
Υπηρεσία «…αναγνωρίστηκε στη συγκεκριμένη διαφήμιση η φροντίδα των παιδιών
είναι ένας ρόλος που συνδέεται στερεοτυπικά με τις γυναίκες…». Δηλαδή ενόχλησε
η εικόνα της Γυναίκας ως Μητέρας σε αντιστοίχιση με τον άντρα που είναι
αστροναύτης κ.λπ.…
Υπήρξε σχετική δήλωση από
την VW και συγκεκριμένα από την επικεφαλής Marketing της εταιρείας στην Μεγ.
Βρετανία Geraldine Ingham: «Ως στέλεχος αυτής της εταιρείας και ως μητέρα,
δεν πιστεύω ότι οι ρόλοι των γυναικών σε αυτή τη διαφήμιση προβάλλονται με
οποιονδήποτε τρόπο αρνητικά. Όπως στα πλάνα που άνδρες φαίνονται να συμμετέχουν
σε δύσκολες καταστάσεις, σαν αυτή που ένα ζευγάρι έχει στήσει μια σκηνή πάνω σε
ένα βουνό και η άλλη που δείχνει αστροναύτες να βρίσκονται σε ένα διαστημικό
σκάφος, έτσι και η σκηνή με την γυναίκα δείχνει το ξεκίνημα μιας ζωής, που
αναμφίβολα πρόκειται για τον μεγαλύτερο και πιο πολύτιμο ρόλο της ζωής μας (το
να μεγαλώσεις έναν άλλον άνθρωπο)».
Άραγε αν οι ρόλοι ήταν
αντίθετοι, θα υπήρχε η αντίστοιχη υπερευαισθησία των αρχών και των (τριών)
καταγγελλόντων;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου