Ἱερώνυμος: Ἄκρα τοῦ τάφου σιωπή
Μανώλης
Κοττάκης
Οἱ
ἄνθρωποι δείχνουν ξένοι μέ τήν ἑλληνική πραγματικότητα σέ μιά σειρά ἀπό θέματα.
Ἀπό τήν διαχείριση τοῦ ἀνθρώπινου πόνου (Μάτι) καί τίς εὐκαιρίες πού δίδει μιά ἀνοικτή
κοινωνία σέ ἄτομα μέ εἰδικές ἀνάγκες (Κυμπουρόπουλος) ἕως τήν διαχείριση τῆς ἱστορικῆς
μας κληρονομιᾶς (Μακεδονία) καί τῶν ἐθνικῶν μας θεμάτων (Καστελλόριζο). Οἱ ἄνθρωποι
κινοῦνται σέ ἄλλη στρατόσφαιρα. Καμμία σχέση μέ τίς ἑλληνικές ἀξίες. Στήν
καλύτερη τῶν περιπτώσεων ἔχουν μειωμένη ἀντίληψη γι’ αὐτές.
Δέν
πέσαμε, λοιπόν, ἀπό τά σύννεφα ὅταν πληροφορηθήκαμε τό Μεγάλο Σάββατο τά
καμώματά τους μέ τό Ἅγιο Φῶς. Πρώτον διότι μᾶς εἶχαν προετοιμάσει. Ὁ πρώην ὑπουργός
Παιδείας εἶχε δηλώσει πώς ἀνάγεται στήν σφαῖρα τῆς εἰδωλολατρίας ἡ τελετή ὑποδοχῆς
του μέ τιμές ἀρχηγοῦ κράτους. Προσφάτως διακίνησαν τήν ἄποψη πώς τό Φῶς ἀνάβει
τάχα μέ ἀναπτῆρα ἀπό ἱερέα. Δέν τό θεωροῦν τόσο «ἅγιο»! Ἔπειτα, δέν πέσαμε ἀπό
τά σύννεφα, διότι οἱ ἄνθρωποι μᾶς τό ἔχουν δείξει! Νιώθουν ἄβολα μέ τήν
μαζικότητα τοῦ θρησκευτικοῦ φαινομένου. Δέν ἀντέχουν πλειοψηφίες πού δέν ἐλέγχουν.
Ὁ
πόλεμός τους κατά τῆς Ἐκκλησίας εἶχε τά ἀντίθετα ἀπό τά προσδοκώμενα ἀποτελέσματα!
Οἱ ναοί ἦταν ἀσφυκτικά γεμᾶτοι τήν Μεγάλη Ἑβδομάδα! Καί, βεβαίως, καμμία ἐντύπωση
ἀπό τήν ἄγνοιά τους γιά τήν σημασία τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων καί γιά τήν ἀξία
αὐτοῦ –γιά τίς διεθνεῖς μας σχέσεις– νά ἡγεῖται αὐτοῦ Ἑλληνορθόδοξος
Πατριάρχης. Ὁ Τσίπρας μετέβη πρό διετίας στόν Πανάγιο Τάφο, ἐπισκέφθηκε τήν Ἁγία
Σοφία, μιλᾶ μέ τόν Πατριάρχη καί τόν Πάπα, ἀλλά ἰδέα δέν ἔχει γιά τήν σημασία
τοῦ Χριστιανισμοῦ γιά τήν πατρίδα μας. Καί ἄς κυβερνᾶ στήν ἐποχή τῆς Παναγίας τῶν
Παρισίων καί τῆς Σρί Λάνκα. Μόνο νά ἐμφανίζεται ὑποκριτικά στήν ἐκκλησία στό
Ροδάκινο Κρήτης, νά ἀνάβει τήν λαμπάδα του ἀπό τό Ἅγιο Φῶς ξέρει. Καί βεβαίως
νά ἐπιτρέπει στούς ὑπουργούς του νά βγάζουν ὅλο τους τό ἀριστερό κόμπλεξ στό Ἅγιο
Φῶς, τήν λάμψη τοῦ ὁποίου δέν ἀντέχουν.
Θά
ἐπισημάνουμε, βεβαίως, τίς εὐθύνες τῶν Ὑπουργείων Ἐξωτερικῶν καί Ἀμύνης, θά ἀναφερθοῦμε
στήν Περιφέρεια Ἀττικῆς, πού λειτούργησε ὡς Πόντιος Πιλᾶτος γιά νά
δικαιολογήσει τήν φτωχή ὑποδοχή σέ ἕνα μικρό στρατιωτικό ἀεροδρόμιο τῶν δυτικῶν
προαστίων, ἀλλά πλέον δέν ἔχουμε νά περιμένουμε κάτι ἀπό αὐτούς: οὔτε ἀπό τόν
κ. Κατρούγκαλο οὔτε ἀπό τόν κ. Μπόλαρη οὔτε ἀπό τή Ρένα Δούρου, στήν ὁποία ἐπέβαλαν
μικρό πρωτόκολλο ὑποδοχῆς Φωτός μεταξύ συγγενῶν καί φίλων.
Ἔχουμε, ὅμως, θέμα μέ τόν Ἀρχιεπίσκοπο
Ἱερώνυμο καί τήν σιωπή του. Τόν Ἀρχιεπίσκοπο, πού δυστυχῶς δίνει
τήν ἐντύπωση πώς ἡ Ἐκκλησία ἔχει ὑποταχθεῖ στήν ἀριστερή ἐξουσία καί δέχεται
κάθε της πρόκληση ἀδιαμαρτύρητα! Εἰλικρινῶς δέν καταλαβαίνω! Γιατί δέν μιλᾶ; Γιατί συμβιβάζεται; Γιατί
δέν διαμαρτύρεται; Ἐπί τῆς ποιμαντορίας του συμβαίνουν ὅλα αὐτά τά
προσβλητικά! Ὡς ὀρθόδοξος χριστιανός ἀπαιτῶ σθεναρή στάση Ἱερώνυμου. Γιά θέματα
ἀπό τό Σύνταγμα, τήν Ἁγία Τριάδα, τήν μισθοδοσία τῶν κληρικῶν καί τό Ἅγιο Φῶς ἕως
τό Σκοπιανό, τό κτῆμα Προμπονᾶ καί τό Οὐκρανικό.
Ὡς Ὀρθόδοξος ἀπαιτῶ νά χαλάει τόν
κόσμο μέ κάτι τέτοια – ἴσως γι’ αὐτό ἔφυγε ὁ Χριστόδουλος ἀπό τήν μέση, ἐπειδή
δέν καθόταν καλά!! Τήν ἀπαιτῶ ἀλλά δέν τήν βλέπω ὅμως. Ἀντιθέτως.
Εἶδα τόν Ἰβάν Σαββίδη νά παίρνει τό Ἅγιο Φῶς στά Ἱεροσόλυμα, γιά νά τό
μεταφέρει μέ τό ἰδιωτικό του ἀεροσκάφος στή γενέτειρά του, Ροστώφ. Ἄν τοῦ
χρόνου τό μεταφέρει στήν Θεσσαλονίκη καί δημιουργήσει νέα ἕδρα ὑποδοχῆς νά μήν ἐκπλαγεῖ
κανείς, μέ τό κενό ἡγεσίας πού ἔχουμε παντοῦ! Ὁ ΣΥΡΙΖΑ θά εἶναι στήν ἀντιπολίτευση
μέν ἀλλά ἡ Ἐκκλησία θά ἔχει ὑποστεῖ τά ἐπίχειρα τῆς σιωπῆς της.
Υ.Γ.:
Βεβαίως, δέν σιώπησε μόνο ἡ Ἐκκλησία γιά τήν πρόκληση ΣΥΡΙΖΑ. Σιώπησαν καί τά
κόμματα. 26 μέρες πρίν ἀπό τίς ἐκλογές. Στήν καλύτερη περίπτωση ὑποτίμησαν τί
κρύβεται πίσω ἀπό τήν μετακόμιση ἀπό τό Ἐλευθέριος Βενιζέλος στήν Ἐλευσῖνα.
estianews,Μαΐ 01, 2019
Δείτε σχετικά και:
2 σχόλια:
Χριστός Ανέστη! Συγχαρητήρια κ Κοττάκη..Η Χάρις της Παναγίας μας να σας επισκιάζει και να περιφρουρεί το χώρο της καρδίας σας.
Μα γιατί εκπλήσσεται ο κ.Κοττάκης για τη στάση του αρχιεπισκόπου;
Όχι μονάχα από της αναρρήσεώς του και εντεύθεν αλλά και πιο πριν, από την εποχή που ποίμαινε τη μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας, ο συγκεκριμένος ιεράρχης είχε δώσει δείγματα γραφής για τη συγκεκριμένη πολιτική του.
Από την εποχή που αρχιεπίσκοπος ήταν ο αλήστου μνήμης Σεραφείμ Τίκας, επί των ημερών του οποίου και έγινε μητροπολίτης κατόπιν ευρυτάτης συνανινέσεως των τότε εκλεκτόρων, διαδεχθείς μία εκλεκτή επισκοπική φυσιογνωμία, το μακαριστό μητροπολίτη Νικόδημο Γραικό.
Στήριξε με τη στάση του την ηττοπαθή και ενδοτική πολιτική του τελευταίου όπως θα θυμούνται και οι παλαιότεροι αλλά και όπως κάτι τέτοιο έχει καταγραφεί στις δέλτους της νεότερης εκκλησιαστικής Ιστορίας.
Ένιοι λεβέντες επίσκοποι όπως οι μακαριστοί Φλωρίνης Αυγουστίνος, Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, Ύδρας Ιερόθεος, Κονίτσης Σεβαστιανός και άλλοι ξιφουλκούσαν σε βάρος των ολέθριων επιλογών της κατ επίφασιν χριστιανικής Πολιτείας επί διαφόρων θρησκευτικών, εθνικών, κοινωνικών και ηθικών ζητημάτων και ο τότε αρχιεπίσκοπος μαζί με το μητροπολίτη Θηβών και άλλους ομόφρονες και ομοτρόπους μητροπολίτες πλειοδοτούσαν σε συμβιβασμό, αφωνία και απραξία.
Λ.Ν.
Δημοσίευση σχολίου