Δικαιωμάτων όρια
• Η ύπαρξη αθέων δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο,
είναι επιλογή τους. Οφείλουμε να προστατεύουμε τη ζωή μας και όχι να την
αφαιρούμε ετσιθελικά, γιατί δεν τη δημιουργήσαμε
Γνωστός
δημοσιογράφος περιφέρεται σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές,
αποκαλύπτοντας το όντως μεγάλο πρόβλημα υγείας του. Εκφράζει, αφενός, τη θέλησή
του να βάλει μόνος τέλος στη ζωή του, αφετέρου, διατυπώνει το παράπονό του -ως
και διαμαρτυρία- γιατί δεν του παρέχεται η άνεση να το κάνει αυτό εδώ, στην
Ελλάδα. Αναφέρει το ένα και μοναδικό κράτος της Ευρώπης που είναι νόμιμη η
ευθανασία, εξηγεί πώς θα γίνει αυτή εκεί. Φαίνεται η φυγοπονία του, προσπαθεί
να κάνει εντύπωση. Εχει γράψει και βιβλίο με τις σκέψεις του, θέλει ο άνθρωπος
τη διαφήμισή του.
Ως
αιτία της μη νομοθετημένης εθελούσιας/υποβοηθούμενης αυτοκτονίας στον τόπο μας
κατονομάζει την Ορθόδοξη Εκκλησία. Το ότι μόνο σε μία ευρωπαϊκή χώρα
επιτρέπεται αυτή δεν του λέει τίποτα; Ολα τα άλλα κράτη η Ελλαδική Εκκλησία τα
επηρεάζει; Αν ναι, μπράβο της!
Κανένας
δεν διαλέγει, αγοράζει, απαιτεί αρρώστια. Λέγεται ο καρκίνος επάρατη ασθένεια -
υπάρχουν και ευλογημένες; Συμμετέχουμε σε κάθε αρρώστια, κατανοούμε τις
αντιδράσεις, και ας ακουμπούν τη βλασφημία. Δεν τις εγκρίνουμε, ίσως είναι το
αναμενόμενο ξέσπασμα του παθόντος. Κάποιες φορές -κακώς- φαίνεται ο Θεός
εξιλαστήριο θύμα. Ως στοργικός και λογικός Πατέρας θα δικαιολογήσει.
Η
πορεία του ανθρώπου κρύβει την αναζήτηση των εκπλήξεων, του κυνηγητού της ζωής,
της ανακάλυψης των μυστικών της. Ερχεται η ώρα της φθοράς, σε άλλους, ίσως,
νωρίτερα. Αν ψάχνουν δήθεν τρόπο να φύγουν αξιοπρεπώς -όπως λένε-, σημαίνει ότι
δεν θέλουν να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα κατάματα, να παλέψουν και να
βγουν νικητές. Στον θάνατο πάλι θα καταλήξουν, μόνο όμως στον βιολογικό. Δεν θα
είναι οι παραιτημένοι, οι μίζεροι, οι προδότες. Αρκετοί έδωσαν παρόμοιες μάχες
και τις κέρδισαν. Δόθηκε από γιατρούς λίγος χρόνος ζωής, πέρασε αυτός, νικήθηκε
το πρόβλημα. Στην Εκκλησία το λέμε θαύμα, στην επιστήμη επίτευγμα, στον βίο
παράταση.
Ταυτόχρονα,
δεν σκέπτεται και το εξής: με τις δηλώσεις του αυτές θέτει σε προβληματισμό έως
και απογοήτευση άλλους συμπάσχοντες. Αμέτρητοι παλεύουν μεταξύ απογοήτευσης και
ελπίδας. Τους δείχνει πειρασμικά δρόμο που δεν τους αξίζει, αφού θα βιάσουν τη
φύση. Καθετί που φυτρώνει μαραίνεται. Θεού δώρο η ζωή, σ' Εκείνου τα χέρια την
εναποθέτουμε. Στην περίπτωση των αθέων υπάρχει αντίστοιχο. Δεν έπλασαν ζωή, δεν
αφαιρούν και ζωή, δεν είναι δικαίωμά τους ούτε επιλογή τους. Υπάρχει το όριο
που δεν πρέπει να ακουμπά την υπερβολή, την πρόκληση, την αντινομία.
Για
το θέμα του υπάρχει άλλη λύση, αν και δεν είναι ενδεδειγμένη, επιβεβλημένη,
ευλογημένη. Ας ακολουθήσει τον καθηγητή προ ετών που έφυγε από τη ζωή όπως
αυτός ήθελε και ποτέ δεν μάθαμε πώς και γιατί. Είναι προτιμότερο αυτό από το να
γυρίζει στα στούντιο ώστε να προκαλεί οίκτο, συμπόνια και επιδοκιμασία. Ο
έπαινος (και) γι' αυτή την αντιεκκλησιαστική πράξη του είναι δείγμα
ικανοποίησης της κενοδοξίας του. Αλλωστε, και στο παρελθόν έχει διατυπώσει
ανάλογες ακραίες κρίσεις και σκέψεις περί της Εκκλησίας.
Η
ύπαρξη αθέων δεν είναι πρωτόγνωρο, είναι επιλογή τους. Η Εκκλησία, πάντως, δεν
νομοθετεί, όσο και αν αντιδρά. Στη χώρα μας δεν έχει τεθεί επίσημα το θέμα της
ευθανασίας. Η Πολιτεία δεν μπορεί να κινείται κατά περίπτωση, αλλά με το τι
απαιτεί το κοινό συμφέρον περιμένουν τόσα άλλα θέματα να λυθούν. Οφείλουμε να
προστατεύουμε τη ζωή μας, δεν την αφαιρούμε ετσιθελικά, γιατί δεν τη
δημιουργήσαμε.
από
την εφημερίδα Ορθόδοξη Αλήθεια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου