5 Ιουλ 2016

Ναυπάκτου Ιερόθεος: Με εμπειρία και προβληματισμό έφυγα από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο

-Συνέντευξη στο Nafpaktianews για την μεγάλη σύναξη των Ορθοδόξων εκκλησιών
-Είναι από τους Ιεράρχες της Εκκλησίας μας,του οποίου ο λόγος έχει πάντοτε την δική του ιδιαίτερη βαρύτητα,αφού έχει βαθιά γνώση των Θεολογικών και Εκκλησιαστικών ζητημάτων.
-Ήταν από τους Ιεράρχες αυτούς,που κόπιασαν για την προετοιμασία της Πανορθόδοξης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου που παραγματοποιήθηκε στην έδρα της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης στο Κολυμπάρι Χανίων.
-Προτίμησε να μην υπογράψει το κείμενο για τις σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκκλησίας με τον υπόλοιπο Χριστιανικό κόσμο,παραμένοντας πιστός στις αποφάσεις που είχε λάβει η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας,ενώ εξέφρασε τις επιφυλάξεις του στο κείμενο για τον γάμο,για εκκλησιολογικούς λόγους.
Με εμπειρία και Προβληματισμό στη Σύνοδο
Ένιωσε τον εαυτό του χαρούμενο για την συμμετοχή του στη σύνοδο,αποκομίζοντας μεγάλες εμπειρίες ενώ,ένιωσε συνάμα και προβληματισμό !!!
Έναν προβληματισμό που εμείς  θα μπορούσαμε  να τον προσδιορίσουμε στα όσα συνέβησαν εντός της Συνόδου,όσο και στα αποτελέσματα και συμπεράσματα που εξήχθησαν απ’αυτή,ενδεχομένως και για το μέλλον την Ορθοδοξίας.

23 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μου φαίνεται πως ή πολύ βλάκας είμαι και δεν κατανοώ τις δηλώσεις του Σεβασμιώτατου, ή το άλλο ενδεχόμενο είναι να είμαι πάρα πολύ μεγάλος βλάκας.
Το λέω αυτό γιατί αδυνατώ να καταλάβω για ποιο λόγο ένιωσε χαρούμενος στην Κρήτη ο Άγιος Ναυπάκτου.
Αν με όσα απαράδεκτα για την πίστη μας είδε και άκουσε, ένιωσε ελάχιστη χαρά, πάει να πει τρελλαθήκαμε όλοι μας.Γιατί τί άλλο συνέβηκε στο Συνέδριο της Κρήτης εκτός από έκπτωση της πατρώας πίστης?
Δηλαδή για να καταλάβω, μπορεί από μια ληστρική σύνοδο να βγουν και καλά?
Καταδίκασε κάποια αίρεση?
Καταδίκασε τον Οικουμενισμό?
Υπήρχε Άγιο Πνεύμα?
Πάρθηκαν ορθόδοξες αποφάσεις?
Απουσίαζε η ιεραρχία του 1/2 ορθόδοξου κόσμου?
Ιεράρχες εξύβριζαν και απειλούσαν?
Εγώ προσωπικά χάρηκα πολύ που ο Άγιος Ναυπάκτου δεν υπέγραψε το επίμαχο κείμενο.
Το χαρούμενος όμως εμένα με ενόχλησε.
Να με συγχωρείτε.
Ιωακείμ Αθανάσιος

Ανώνυμος είπε...

Εχετε απόλυτο δίκιο!
Είναι ανθρωπαρέσκεια.
να ταχουμε καλά με όλους

Ανώνυμος είπε...

Παρακολουθήστε (από το 28ο λεπτό και πέρα) τον μητροπολίτη Ναυπάκτου να λέει για τους γάμους μεταξύ ορθοδόξων και ετεροδόξων, ότι παρόλο που μετά την απόφαση της Συνόδου δεν θα επιτρέπονται κατ’ ακρίβειαν, ωστόσο θα δύναται κάθε τοπική Εκκλησία να τελεί, κατ' οικονομία, μικτούς γάμους! Στη συνέχεια, ο Ναυπάκτου, λέει ότι και οι ετερόδοξοι πιστεύουν στον ίδιο Χριστό με τους ορθοδόξους, γι’ αυτό και θεωρεί μεν έγκυρη την τέλεση του μικτού γάμου, αλλά προβληματίζεται για τις μετέπειτα εκκλησιολογικές συνέπειες (ότι δηλ. ο ετερόδοξος θα έχει έπειτα και άλλες απαιτήσεις, όπως το να θέλει να μεταλάβει των Αχράντων Μυστηρίων).
Εμείς, όμως, ξέρουμε, σύμφωνα με την Αγία Γραφή, ότι μόνο μέσω του Αγίου Πνεύματος γνωρίζει κανείς το Χριστό: "ουδείς δύναται ειπείν Κύριον Ιησούν ει μη εν Πνεύματι Αγίω" (Κορ. Α΄12:3)
Και ένα επιπλέον ερώτημα: Αφού, λοιπόν, δεν έχουν ούτε Άγιο Πνεύμα, ούτε Χριστό οι ετερόδοξοι, πώς θεωρεί ο Ναυπάκτου ότι ο μικτός γάμος είναι έγκυρος; Πώς μπορεί να αποδέχεται το μυστήριο του γάμου ως έγκυρο, ενώ θεωρεί ότι δεν μπορεί να μετέχει, ο αιρετικός, στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, αφού όλα τα μυστήρια καθαγιάζονται από το Άγιο Πνεύμα, το οποίο οι αιρετικοί βλασφημούν;

Σ.Β. Πτολεμαΐδα

Ανώνυμος είπε...

Πολύ Φαναριώτικες-Διπλωματικές οι τοποθετήσεις σας Άγιε Ναυπάκτου.
Έπρεπε τώρα να βγάζετε φωτιές.
Η άρνηση σας να υπογράψετε, περιμέναμε να είχε συνέχεια.Πάντως όχι με τέτοιες δηλώσεις.Εσείς χαρήκατε στη Σύνοδο και προβληματιστήκατε.
Εμείς λυπηθήκαμε που χαρήκατε.
Και προβληματιζόμαστε ακόμα.
Τι φοβάστε Άγιε Ναυπάκτου?
Πείτε στο λαό για το μέγεθος της προδοσίας που έγινε.
Πήρατε τα μπράβο μας για την μή υπογραφή.Τώρα ήρθε η ώρα να αποδείξετε ότι δεν ήταν απλά μια διαφωνία.
Ήταν μή συμμετοχή σε κάτι ανίερο.

Ανώνυμος είπε...

Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά, να συγχαρούμε και να ζητήσουμε την ευλογία και τις προσευχές υπέρ ημών και της Εκκλησίας, όλων εκείνων των Επισκόπων που ενώ είχαν οριστεί και κληθεί να συμμετάσχουν στην "σύνοδο" αρνήθηκαν εντίμως, λ.χ. ο άγιος Πειραιώς, διότι φρονούσαν και φρονούν και απέδειξαν με επιχειρήματα ότι η κολυμπαρική "μάζωξη" είναι άκυρη. Άκυρη διότι δεν συμμετείχαν όλοι οι επίσκοποι κάθε εκκλησίας, άκυρη διότι δεν συμμετείχε κλήρος και λαός, άκυρη διότι δεν συμμετείχαν 4 εκ των πολυπληθεστέρων εκκλησιών που αντιπροσωπεύουν τα 3/4 του Ορθοδόξου ποιμνίου, άκυρη διότι η ψήφος Εκκλησιών άνευ ποιμνίου ήταν ισόκυρη με την ψήφο εκκλησιών με ποίμνια εκατομμυρίων λαού, άκυρη διότι από κάποιες εκκλησίες που συμμετείχαν, απέσχον εθελοντικά, τα κραταιότερα εκκλησιαστικά αναστήματα και συμμετείχαν μειράκια, άκυρη διότι τα κείμενα είχαν προαποφασιστή, συνεπώς ήταν προσχηματική αν όχι βλάσφημη η επίκλησις της επιπνεύσεως του Πνεύματος του Αγίου, άκυρη λόγω της επίπλαστης ομοφωνίας, άκυρη λόγω παρουσίας αιρετικών, άκυρη λόγω μη καταδίκης των αιρέσεων αλλά παραδοχής τους ως "ἑκκλησιῶν" (!!!), άκυρη διότι εκπρόσωπος τύπου ήταν γυναίκα που φορούσε ανδρικό ένδυμα (παντελόνι), άκυρη για πολλούς λόγους, άκυρη διότι έτσι την αποδέχεται πλέον όλο το συνειδητό Ορθόδοξο Εκκλησιαστικό πλήρωμα, άκυρη, άκυρη, άκυρη, για χίλιους δυο λόγους και διότι και στο θέμα του γάμου διατύπωσε δογματικό σφάλμα. Και διότι δεν αναγνώρισε την 8η Οικουμενική Σύνοδο επί Μ. Φωτίου!

Όσοι Επίσκοποι συμμετείχαν, με την παρουσία τους επεχείρησαν να προσδώσουν κύρος σε μια παρωδία ορθοδόξου συνόδου! Είτε ψήφισαν είτε δεν ψήφισαν, αυτό, και είναι άδηλο αλλά και υποκριτικό και αδιάφορο, εφ' όσον η ψήφος τους εξαφανίστηκε στα πλαίσια της ομοφωνίας, λόγω της μιας ψήφου εκάστης εκκλησίας, και το γνώριζαν, συνεπώς δεν μπορούν να επικαλούνται "και την πίττα ολάκερη και τον σκύλο χορτάτο". Αιρετικοί παρατηρούσαν, παπικοί συλλειτουργούνταν, αιρέσεις κατονομάζοντο ως "εκκλησίες", γυναίκα - με παντελόνι -εκπροσωπούσε την "σύνοδο", παρά ταύτα οι συμμετέχοντες δεν "τα μάζεψαν για να φύγουν" εις ένδειξη διαμαρτυρίας αλλά ... συνευδόκησαν με την παρουσία τους στην επίτευξη του τελικού αποτελέσματος και στην επικύρωση της δήθεν εγκυρότητος της ψευτοσυνόδου.

Τιμή σε όσους δεν συμμετείχαν, ας παραιτηθούν όσοι συμμετείχαν.
Ο Ορθόδοξος λαός δεν αναγνωρίζει κείμενα της ληστρικής συνόδου.

Ανώνυμος είπε...

Καθαίρεση όλοι τους. Ιεροί κανόνες.

Ανώνυμος είπε...

Διάβασα όλα τα βιβλία του Αγίου Ναυπάκτου.Τον τιμώ και τον σέβομαι.
Όμως είναι φανερό πλέον, πως θέλει να κρατάει και τις ισορροπίες.
Όμως εδώ είμαστε Εκκλησία.
Όχι τα Ηνωμένα Έθνη.
Και θέλουμεν τον ομολογητή επίσκοπο να πεθαίνει στην εξορία.
Και όχι στα σαλόνια.
Είναι εις τύπον Χριστού.
Δεν είναι ο γενικός γραμματέας-φαρισσαίος του Ο.Η.Ε
Ασφαλώς και εμείς ο λαός Του Θεού πρέπει να φτύσουμαι αίμα.
Με μετάνοια και προσευχή.
Αλλιώς δεν θα μας αξίζει ένας τέτοιος ποιμένας.
Όλοι όσοι αγαπάμε Τον Χριστό πρέπει να κάνουμε κάτι.
Φτάνει λόγια.
Κουραστήκαμε όλοι μας.
Θα κάνουμε κάτι?

Βασίλειος Παπασπυρόπουλος είπε...

'Οταν βάζεις υπογραφή για μικτούς γάμους ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΞΕΚΑΘΑΡΑ την ύπαρξη ΕκκλησιΩΝ(ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΙΑ)!
Για πόσο κουτούς μας περνάτε ;
Και να ρωτήσω κάτι εσάς που παντρεύεστε με αιρετικούς σε Ορθόδοξη Εκκλησία:
ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΣΤΗ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ;(ΟΧΙ,ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΕΣ)
ΑΓΑΠΑΤΕ ΤΟΝ ΣΥΝΤΡΟΦΟ ΣΑΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ;(ΕΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΜΑ ΜΟΥ ΠΡΩΤΑ)
ΓΙΑΤΙ ΠΑΝΤΡΕΥΕΣΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΒΑΠΤΙΣΤΕΙ ΕΣΤΩ ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΣΑΣ ;(ΕΧΕΙ ΛΕΦΤΑ)
ΠΡΟΣΕΥΧΕΣΤΕ ΣΤΟ ΘΕΟ ΝΑ ΤΟΝ/ΤΗΝ ΦΩΤΗΣΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ;(ΝΑΙ,ΚΑΝΩ ΡΕΪΚΙ)
ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΠΑΝΤΡΕΥΕΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ;(ΕΧΕΙ ΦΑΣΗ, ΘΑ ΤΟΥ ΠΑΤΗΣΩ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΔΙ)


Ανώνυμος είπε...

Βλέπει κανείς το σημερινό λαό του Θεού να φτύνει αίμα; Τότε με τι μούτρα ζητάμε "ομολογητή επίσκοπο να πεθαίνει στην εξορία"; Τι αδιακρισία είναι αυτή; Ντροπή μας! Προσωπικά πιστεύω ότι κι ο ένας Ναυπάκτου πολύς μας πέφτει!

Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων από δογματικής και πνευματικής απόψεως κοιμάται τον ύπνο του δικαίου(;). Η Εκκλησία θέσπισε ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ τους μικτούς γάμους για ν' αποφύγει τα χειρότερα, να πηγαίνει δηλαδή ο ορθόδοξος διωγμένος από τους δικούς του και να παντρεύεται στους παπικούς, με κίνδυνο να γίνει στο τέλος κι αυτός τέτοιος. Προκειμένου να σωθεί ο βαπτισμένος επιτρέπεται ο μικτός γάμος, όχι επειδή αναγνωρίζεται ο αβάπτιστος! Κακώς ίσως ξεκίνησε αυτή η ιστορία όταν ξεκίνησε, αλλά στη σημερινή εποχή που όλοι οι νέοι πάνε για μεταπτυχιακό στο εξωτερικό θα αλλάξει; Η Εκκλησία φταίει αν η μάνα κι ο πατέρας δεν έμαθαν στο παιδί τους να βάζει πρώτα το Χριστό και όχι το... υπογάστριό του; Ο Ναυπάκτου φταίει και γι' αυτό;

Και προς όλους όσους ωρύονται εκ του ασφαλούς για τη συμμετοχή όλων και κυρίως των μη υπογραψάντων στη σύνοδο: αν είχαν σηκωθεί να πάνε όλες αυτές οι τοπικές Εκκλησίες και οι μεμονωμένοι που διαφωνούσαν δε θα είχε περάσει ούτε γραμμή οικουμενιστικής διδασκαλίας στα κείμενα. Αλλά προτίμησαν να αφήσουν πέντ'-έξι ανθρώπους να βγάλουν μόνοι τους το φίδι από την τρύπα, μέσα σε ένα πλήθος είτε συνειδητά οικουμενιστών είτε εξωφρενικά αθεολόγητων, και τώρα κατηγορούμε αυτούς τους πέντ'-έξι! Ο κάθε επίσκοπος (που τιμάει το εγκόλπιό του) προσεύχεται και όπως τον φωτίσει ο Θεός κάνει. Όταν βλέπουμε ότι δεν υπάρχει δόλος στις πράξεις τους πώς ανοίγουμε το στόμα και τους καλούμε από τον καναπέ μας σε παραίτηση επειδή έτσι μας λέει η κούτρα μας; Στη θέση τους είμαστε και ξέρουμε τι τραβάνε; Πάμε καλά;; ΚΥΡΙΕ ΕΛΕΗΣΟΝ!

Ανώνυμος είπε...

Ανωνυμε 5¨11 εισαι ή πονηρος ή βλαξ. Απο αγαπη σου το λεω [διοτι στην δευτερη περιπτωση μπορεις να μετανοησεις και να σωθεις]

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ 5 Ιουλίου 2016 - 9:46 μ.μ.
Σωστή η παρατήρηση του και για την γυναίκα με ανδρικό ένδυμα (παντελόνι) .

ΝΤΡΟΠΗ ΣΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ!

ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Είτε ο λαός "φτύνει αίμα" είτε όχι, φίλτατε 6 Ιουλίου 2016 - 2:10 μ.μ. οι επίσκοποι πρέπει να είναι άξιοι. Η Πίστις δεν είναι "το μαγαζί του πατέρα" του κάθε επισκόπου, ώστε να διαποιμαίνει το ποίμνιον κατά το δοκούν, ή ...να τολμά να διαμορφώνει τα Δόγματα κατά την ... κατάσταση του ποιμνίου. Αν δεν σας πει κάποιος ότι οι απόψεις σας είναι αντιχριστιανικές και αιρετικές, θα έχει αμαρτία. Σας το λέω, με αγάπη για να μετανοήσετε.

Επιπλέον, αναγνωρίζετε την ακατηχησία του λαού, αλλά δεν αναγνωρίζετε ότι οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι για το φαινόμενο αυτό της μετασεραφειμικής εκκλησίας είναι οι επίσκοποι, με όποιον τρόπον αναρριχήθηκε στο θρόνο έκαστος, τους οποίους όμως κανακεύετε, ότι ... καλώς πορεύονται! Δεν τους κάνετε καλό! Ούτε στην Εκκλησία. Ούτε στο ακατήχητο ποίμνιο.

Τέλος, "το φίδι της αιρέσεως από την τρύπα" το βγάζουν και του συντρίβουν το κεφάλι, όσοι για τους λόγους που παρατίθενται, αλλά ΔΕΝ ΣΑΣ ΣΥΓΚΙΝΟΥΝ, δεν συμμετέχουν σε μια εξ ορισμού άκυρη ψευτοσύνοδο, για να μην της προσδώσουν και εγκυρότητα! Είναι ακατανόητο να επιμένετε ότι πρέπει κάποιος να συμμετέχει σε μια συμμορία ληστών ως ληστοσυμμορίτης, αλλά τη στιγμή της ληστείας να πει "α εγώ δεν συμφωνώ"! Ιδίως όταν γνωρίζει ότι η επιχείρηση έχει στηθεί ώστε στο τέλος να φανεί πως η ληστεία διεξήχθη ομοφώνως!

Ανώνυμος είπε...

ΝΙΚΟΔΗΜΕ σ΄ ευχαριστώ θερμά! Δεν κράτησαν ούτε τα προσχήματα!!! (Ενώ σε πολλά γυναικεία μοναστήρια δεν επιτρέπεται να εισέρχονται γυναίκες με παντελόνι).

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 4:33 μ.μ., ο 5,11 δεν είναι ανώνυμος αλλά όπως γράφει, λέγεται Βασίλειος Παπασπυρόπουλος.
Ακόμα καλά κάνει και γελοιοποιεί τους απαράδεκτους μεικτούς γάμους.
Βλάξ είσαι εσύ φαίνεται.

Ακόμα ο ανώνυμος 2:10 μ.μ. λέει ΒΛΆΚΕΙΕΣ. Καλά έκαναν οι επίσκοποι που δεν συμμετείχαν σε μια σύνοδο που εκ των προτέρων είχε στηθεί έτσι ώστε να μην περάσουν οι Ορθόδοξες θέσεις. Τα πράγματα δικαίωσαν αυτούς και όχι όσους συμμετείχαν στη σύνοδο του Κολυμπαρίου.


Επίκτητος

Βασίλειος Παπασπυρόπουλος είπε...

ΟΧΙ ! Δεν πάμε καλά ! Και ξέρετε γιατί κύριε 2:10μμ ! Γιατί όπως το είπατε και εσείς "ο κάθε επίσκοπος προσευχεται και όπως τον φωτίσει Ο Θεός"... Μα χρειάζετε φώτιση για το αυτονόητο; ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΩΤΙΣΗ ΟΤΑΝ ΑΚΥΡΩΝΗΣ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΜΑΥΡΑ ΣΚΟΤΑΔΙΑ !!!!!!! Λέτε πως "προκειμένου να σωθεί ο Βαπτισμένος επιτρέπεται ο μικτός γάμος" Αλήθεια το πιστεύετε αυτό; Δηλαδή με το έτσι θέλω ΕΓΩ θα κάνω μέσα στην Εκκλησία και όχι όπως Θέλει Ο θεός, θα σωθώ; Η ΥΠΑΚΟΗ ΣΩΖΕΙ ΑΔΕΛΦΕ. Τολμώ να πώ,να με συγχωρέσει Ο Θεός, πως αν κάποιος πεί πως δεν παντρεύομαι στην Εκκλησία γιατί υπάρχει κόλλημα και δεν είναι σωστό, από το φιλότιμό του και μόνο Ο θεός θα τα οικονομήσει έτσι ώστε να μη πάει χαμένο το Φιλότιμο προβατό του! Και μη μας παρεξηγείς, τον Ναυπάκτου τον Αγαπάμε, και όλους τους Ιερείς. Απο φόβο Θεού μιλάμε ! Ελπίζω πάντος να μην "φωτιστούν" πάλι κάποιοι και κάνουν συναυλίες ροκ μέσα στο Ναό του Θεού προκειμένου να είναι μέσα στην Εκκλησία τα παιδιά !
Αν θέλεις 2:10μμ μου λες τι τραβάνε γιατί δεν γνωρίζω, σαν τι δηλαδή τραβάνε; απειλές; εκφοβισμούς; τί; με ενδιαφέρει η απάντηση σου.

Ανώνυμος είπε...

Θεολογική συζήτηση με κοσμητικά επίθετα; Κατά τα άλλα είμαστε σε θέση να εκφέρουμε και γνώμη περί επισκόπων και Πατέρων.
Ίσως θα ήταν καλό οι χριστιανοί να αρχίσουν να παρακολουθούν περισσότερο ποδόσφαιρο, μπας και αποβάλλουν το πνεύμα του οπαδού σε κάποιο χώρο όπου θα έχει λιγότερο σοβαρές συνέπειες.
Οι μεικτοί γάμοι δε θεσπίστηκαν τώρα. Είνα μια κατάσταση που μας κληροδοτήθηκε από το Βυζάντιο, όταν οι αυτοκράτορες παντρεύονταν δυτικές πριγκίπισσες. Υπήρχαν και τότε άγιοι Πατέρες ξέρετε, και δέχονταν την έννοια της οικονομίας, χωρίς μεν να χαίρονται και πιθανότατα με σοβαρά επιτίμια, αλλά και με την ελπίδα ότι αν η οικογένεια πίσω από το ορθόδοξο μέλος του ζευγαριού ήταν σοβαρή στην πίστη θα τραβούσε και τον καθολικό στην Εκκλησία. Και αυτό συνέβη πολλές φορές κατά την ενετοκρατία στον ελλαδικό χώρο. Οι Τυπάλδοι-Ιακωβάτοι και οι Σιγούροι (η οικογένεια του Αγ. Διονυσίου) στα Επτάνησα, οι Τζαγκαρόλοι στην Κρήτη και άλλοι Ενετοί έτσι έγιναν ορθόδοξοι. Μετά το πράγμα επεκτάθηκε από τους ορθοδόξους της διασποράς και φτάσαμε στο σήμερα.
Δέχομαι με οικονομία μια κατάσταση δε σημαίνει και συνευδοκώ. Και όποιος νομίζει ότι αν κλείσουμε την πόρτα σε κάποιον που θέλει να παντρευτεί ετερόδοξο αυτός θα έλθει εις εαυτόν, ζει στο δικό του κόσμο. Αυτό μπορεί να έπιανε σε κάποιον που μεγάλωσε μέσα στην Εκκλησία και με αυτή του την απόφαση ουσιαστικά αποστατεί. Όποιος έχει να πατήσει σε ναό από τη βάφτισή του δε θα καταλάβει. Είτε θα κάνει απλώς πολιτικό γάμο, είτε θα κάνει θρησκευτικό στους παπικούς που περιμένουν με ανοιχτές αγκάλες να καλωσορίσουν τον "αδελφό". Πάντως στους ορθοδόξους δύσκολα θα ξαναπατήσει ένας ακατήχητος αν εισπράξει τέτοια απόρριψη, και μετά θα τον κλαίμε αφ' υψηλού. Το μη χείρον βέλτιστον.

Δημήτριος Ἰ. Κάτσουρας είπε...

Οἱ Πατέρες μᾶς διδάσκουν ὅτι στά τῆς Πίστεως οὐ μικρόν τό παραμικρόν. Βάσει αὐτοῦ λοιπόν καί πάντοτε καλοπροαιρέτως ἔχουμε νά κάνουμε τρεῖς ἐισημάνσεις στά λεχθέντα ὑπό τοῦ λίαν ἀγαπητοῦ καί ἐκλεκτοῦ ὡς ἀνθρώπου καί ὡς Θεολόγου (πλέον μᾶλλον μόνο θεωρητικῶς) Σεβ. κ. Ἱεροθέου. α) Ἀνεφέρθη στήν Σύνοδο τῆς Κρήτης ὡς Ἁγίας καί Μεγάλης χωρίς νά τοποθετεῖται ἐπ' αὐτοῦ (ἐάν δηλαδή ὁ ἴδιος τήν θεωρεῖ ὡς τέτοια) καί ἐσχολίασε ὅτι ὡς ἔργο ἀνθρώπινο ἔχει τά θετικά καί τά ἀρνητικά του, ὅπως ὅλα τά ἔργα. Δηλαδή ὁ Σεβ/τος θεωρεῖ ὅτι οἱ Ἅγιες καί Μεγάλες Σύνοδοι τῆς Ὀρθοδοξίας εἶχαν καί μποροῦν νά ἔχουν καί θετικά καί ἀρνητικά, ἴσως καί ἐκκλησιολογικά καί δογματικά σφάλματα δηλαδή κακοδοξίες; β) Περί μικτῶν Γάμων καί ἐνῶ τό θέμα εἶναι πάρα πολύ σοβαρό, οἱ διατυπώσεις του δέν εἶναι σαφεῖς. Ἀνεφέρθη στήν ὑπάρχουσα δυστυχῶς πρακτική τελέσεως μικτῶν Γάμων τήν ὁποία ἐχαρακτήρισε νεώτερη παράδοση, τῆς Ἐκκλησίας (;) καί μίλησε περισσότερο τοῦ ἁρμόζοντος διπλωματικά κάνοντας λόγο γιά ἐκκλησιολογικές συνέπειες, ἐνῶ εἶναι ἠλίου φαεινότερον ὅτι ἡ τέλεση μικτῶν Γάμων δέν εἶναι τίποτε ἄλλο παρά Οἰκουμενισμός ἐν τῆς πράξει! Πῶς εἶναι δυνατόν ὀ ὀρθόδοξος λειτουργός νά "δίνει" αὐτό τό Μυστήριο σέ ἕναν αἱρετικό καί ἔτσι νά ἀναγνωρίζει ἐμμέσως πλήν σαφῶς τό "Βάπτισμά" του καί μέ ποιά δικαιολογία θά τοῦ ἀρνηθεῖ τήν πλήρη καί κανονική τέλεσή του στήν ὁποία συμπεριλαμβάνεται ἡ συμμετοχή στό Ποτήριο τῆς Ζωῆς (ἀφοῦ τελεῖται κανονικῶς κατά τή διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας γι' αὐτόν τόν λόγο) καί ἐάν σ' αὐτή τήν περίπτωση δέν τό κάνει, δέν δημιουργεῖται ἔτσι δεύτερη κατηγορία στό Μυστήριο; Καί, γ) Περί τῆς μή ὑπογραφῆς τοῦ ἐπιμάχου Κειμένου περί τῶν σχέσεων μέ τούς αἱρετικούς, ὁ Σεβ/τος ἀνέφερε ὅτι ἐπικαλέσθηκε τίς Θεολογικές του θέσεις καί τά πιστεύω του! Αὐτό μᾶς ἐξέπληξε περισσότερο ἀπό ὅλα τά ἄλλα! Δηλαδή, ὁ Σεβ/τος ἔχει προσωπικά πιστεύω καί προσωπικές θεολογικές Θέσεις; Καί ἐάν ἐκφράσθηκε ἔτσι, ἴσως ἀτυχῶς, ἐννοώντας ὅμως τάς τῶν Ἁγίων θεοπνεύστους Θεολογίας καί τό τῆς Ἐκκλησίας εὐσεβές φρόνημα, ὅπως συνηθίζει πολύ καλῶς νά ἐπισημαίνει καί ἐπαναλαμβάνει στά Κείμενά του, πῶς εἶναι δυνατόν νά ὁμιλεῖ γιά Σύνοδο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί μάλιστα Ἁγία καί Μεγάλη ἡ ὁποία ἔχει διαφορετικό ἀπό αὐτά φρόνημα; Ἐπιπλέον δέ πῶς συμβιβάζεται ἐνῶ διαπιστώνονται αὐτά νά δέχεται νά μή παρίσταται, ὅπως ἀπεκάλυψε, σέ συζήτηση προκειμένου νά διευκολυνθεῖ ἡ προώθηση τῆς ἐσφαλμένης θέσεως, καί τοῦτο μάλιστα νά γίνεται χάριν τῆς ἑνότητος; Ὥστε χωρεῖ συγκατάβασις στά τῆς Πίστεως;
Φοβοῦμαι ὅτι ὄχι μόνο ὁ Σεβ/τος ἐξῆλθε προβληματισμένος ἐκ τῆς συμμετοχῆς του στήν σύνοδο τῆς Κρήτης, ἀλλά κι ἐμεῖς ὅλοι μέ ὅσα πληροφορούμεθα περί αὐτῆς! Ὁ Θεός νά μᾶς γίνη ἵλεως!

Ανώνυμος είπε...

Εσύ βλέπεις τα πράγματα ανώνυμε 6 Ιουλ 2016 10:17 μ.μ. σαν οπαδός !
Ντροπή σου που θεωρείς τους επισκόπους αλάθητους και υπεράνω κριτικής!
Ούτε οπαδισμός είναι οι δίκαιοι χαρακτηρισμοί που σου αξίζουν, ούτε οι επίσκοποι είναι υπεράνω κριτικής όταν πράττουν δημόσια άτοπα ή λένε άτοπα. Πολλώ μάλλον αν λένε αιρετικά!

Επίκτητος

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί η διπλωματική γλώσσα του Ναυπάκτου να μην αρέσει σε όλους αλλά έτσι μιλούσε πάντα, και με τη γλώσσα αυτή έχει γλιτώσει την Εκκλησία από πολλά κακά. Και κάποια πράγματα που λέει είναι μια χαρά κατανοητά από όποιον ξέρει να διαβάζει "ανάμεσα στις γραμμές" και δεν περιμένει να του δώσουν την τροφή μασημένη. Λόγου χάρη, όταν λέει ότι η σύνοδος ως ανθρώπινο κατασκεύασμα είχε τα θετικά και τα αρνητικά της, ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ τη θεωρεί Αγία και Μεγάλη, καθοδηγούμενη από το Άγιο Πνεύμα, αλλά από ανθρώπινο πνεύμα.

Αλάθητους επισκόπους ονειρεύονται εκείνοι που δεν μπορούν να συγχωρήσουν τα ανθρώπινα σφάλματα και τις ελλείψεις των επισκόπων που έχουν. Προφανώς πιστεύουν ότι αλάθητους αξίζουν.

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο επικτητε. Δυστυχώς ο κόσμος έφαγε την καραμέλα περί ου κρίνεις. Στα θέματα πίστεως η μη κρίση είναι αθεια. Δηλαδή τα ουαί το Χριστού ήταν κατάκτηση στους αρχιερείς τους αμωμους? Θα ξεχάσουμε και αυτά που διαβάζουμε στο ευαγγέλιο.αισχος

Ανώνυμος είπε...

Ο σχολιαστής που γράφει "θεολογική συζήτηση με κοσμητικά επίθετα;" ας ανοίξει Καινή Διαθήκη για να δει ριπές από κοσμητικά επίθετα και χαρακτηρισμούς που εκστομίζει "ΠΟΙΟΣ"; και Ποιοι ; Ο Κύριός μας και οι Απόστολοί του (ουαί υμίν ..υποκριταί, γεννήματα εχιδνών, τάφοι κεκονιαμένοι, κ.λπ. κ.λπ.) αλλά και Παλαιά Διαθήκη και Προφήτες και Πατέρες, και Χρυσότομο και Αυγουστίνο Καντιώτη και ασφαλώς θα αναθεωρήσει τις απόψεις του ότι η θεολογία χρησιμοποιεί κοφτερή ρομφαία του πνεύματος, ενώ η ευγένεια και η καλολογία ενίοτε είναι εκ του πονηρού. Ι ιατρός δίνει το πικρό φάρμακο, για να θεραπεύσει τον ασθενή.





Ανώνυμος είπε...

O Θεός γνωρίζει τις καρδιές των ανθρώπων και επιπλέον είναι απαθής, και οι ανά τις χιλιετίες άγιοι έχουν φτάσει στη ΘΕΩΣΗ και ό,τι χαρακτηρισμό χρησιμοποιούν δεν τον χρησιμοποιούν με εμπάθεια. Εμείς δεν πετύχαμε ακόμα ούτε την κάθαρση, ανάθεμα κι αν έχουμε ξεκινήσει καν. Όποιος βρίζει τους αδελφούς του απλώς επειδή έχουν άλλη κρίση για το πώς θα πρέπει να καταπολεμηθεί ο οικουμενισμός (ούτε καν επειδή είναι προδότες οικουμενιστές) το κάνει επειδή είναι εμπαθής και όχι επειδή είναι πιο ευσεβής από εκείνους... Να συνέλθουμε λίγο, ακόμα δεν τελείωσε η σύνοδος και κοντεύουμε να φαγωθούμε μεταξύ μας.

Ανώνυμος είπε...

Δεν υποκρύπτουν οπωσδήποτε εμπάθεια αλλά συνήθως αγωνία για την υπεράσπιση της Πίστεως οι όποιοι χαρακτηρισμοί. Και συνήθως οι "αντιοικουμενιστές" είναι εκείνοι που υπερασπίζονται την πατρώα Πίστι την οποία οι "οικουμενιστές" στο όνομα της "οικονομίας" και της "σύγχρονης πραγματικότητας" αλλά και της "αγαπολογίας" με τους αιρετικούς παπικούς, την ξεπουλάνε. Τι επιχείρημα κι αυτό με τους γάμους! Αφού γίνονται, να τους επικυρώσουμε δογματικά (!!!)

Όχι, δεν είναι εμπαθείς όλοι οι αντιοικουμενιστές, απεναντίας, οι "αντιοικουμενιστές" και διαφορές έχουν μεταξύ τους (που τις υπερασπίζονται με εξ ίσου καίριους πλην εύστοχους, όπως φρονούν, χαρακτηρισμούς) αλλά και κατά τεκμήριο ΟΙ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ είναι εκείνοι που υφίστανται διώξεις (Ν. Σωτηρόπουλος π. Ευθ. Τρικαμηνάς, οι 4 μοναχοί της Μονής Χιλιανδρίου (Χιλανδαρίου), ο π. Σάββας κ.α.). Υφίστανται διώξεις από τους αγαθούς και πράους "οικουμενιστές" που ενίοτε όχι μόνο ομιλούν εμπαθώς (το είπαν ή όχι πως "όποιος δεν συμφωνήσει με την "σύνοδο" θα υποστεί ποινές") αλλά ενίοτε ως έχοντες την εξουσία και την αυταπάτη "ιδιοκτησίας" της Πίστεώς μας, εκδικούνται αδίκως, ασπλάχνως και αντιχριστιανικώς (ποιον βρήκαν να αφορίσουν οι αθεόφοβοι!!! Τον ομολογητή της Ορθοδοξίας Νικόλαο Σωτηρόπουλο!!!).


Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com