26 Μαΐ 2014

Πατριάρχης και Πάπας



Πατριάρχης και Πάπας
Μετά από 50 χρόνια ξανασυναντήθηκαν στα Ιεροσόλυμα ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και ο Πάπας της Ρώμης. Βαρ­θολομαίος και Φραγκίσκος αγκαλιάστηκαν στις 25 Μαΐου, συνω­μίλησαν, συμπροσευχήθηκαν και προέβησαν σε μηνύματα ενότητας και ελπίδας.
• Και οι δυο εμφανίστηκαν ως διάδοχοι των αποστόλων Πέ­τρου (ο Πάπας) και Ανδρέα (ο Πατριάρχης). Ήσαν βέβαια καί σαρκικά αδέλφια οι δυο Απόστολοι. Αλλ' οι συναντηθέντες δεν εί­ναι αδελφοί «εν αληθεία».
Και ιστορικά κακώς λέγεται ο Πάπας διάδοχος του Πέτρου. Αν υπάρχη ένας απόστολος, στον οποίο η ιστορία, η Γραφή και η Θεολογία χρεώνει την Εκκλησία της Ρώμης, αυτός είναι ο Παύλος!
• Αλλά και εκκλησιαστικά δεν είναι αδελφοί οι δυο ηγέτες, α­φού δεν μπορούν να παρακαθήσουν στο ίδιο Τραπέζι του Θεού Πατέρα, στη Θεία Ευχαριστία. Αδελφοί, ως άνθρωποι, είναι˙ α­δελφοί, ως ισότιμα μέλη της εν Χριστώ αδελφότητας, της εν αλη­θεία αδελφότητας, δυστυχώς δεν είναι.

• Δεν καυχώμαστε βέβαια εμείς για την Ορθοδοξία μας. Κάποτε μάλιστα ανήκουμε στην κατηγορία «των την αλήθειαν εν αδικία κατεχόντων» (Ρωμ. α΄ 18). Ανήκουμε στην Εκκλησία της Αλήθειας, όπως η Αγία Γραφή αποκαλύπτει και όπως οι Πατέρες διατυ­πώνουν, αλλά στην πράξι η αλήθεια μας είναι μια απρόσεκτη ζωή, στη λατρεία μας μεγαλομανία και επίδειξις, στην ελπίδα μας υλισμός και καλοπέρασις.
• Από το άλλο μέρος βρίσκονται οι Παπικοί, που «ανθίστανται τή αληθεία» (Β΄ Τιμ. γ΄ 8). Στην απλότητα όμως και την ιερα­ποστολή έχουν οπωσδήποτε επιτεύγματα αξιομνημόνευτα.
Συγκρίνατε π.χ. ένα τυπικό παπικό επίσκοπο με έναν ουνίτη (δόλιο παπικό) επίσκοπο. Ο δεύτερος, επειδή φοράει τη μάσκα του ορθοδόξου, είναι ντυμένος ως... αυτοκράτορας (όπως οι δικοί μας!). Ο παπικός έχει μια λιτή στολή. Μήπως πρέπει στην α­πλότητα να τους μιμηθούμε;
• Το θέμα πάντως είναι πιό μέσα από τις στολές. Οι Παπικοί είναι αμετακίνητοι στις πλάνες τους. Επίσκοπός τους αποκάλεσε «στείρες τις αντιλήψεις» Ορθοδόξων, που πιστεύουν στην Αλήθεια της Μιας Εκκλησίας. Για τους Ορθοδόξους ένας τρόπος υπάρχει προσεγγίσεως με τους Παπικούς: Η αποστροφή και η επιστροφή.
• Αν οι Ρωμαικαθολικοί αποστραφούν τις αιρετικές τους δο­ξασίες και αν επιστρέψουν στα «πατρώα δόγματα», τότε θα μι­λάμε όχι για φιλοφρονήσεις, αλλά για το «έν φρονούντες». Δεν θα φωτογραφίζουμε εναγκαλισμούς αλλά θα ζήσουμε την ενσωμά­τωσι των πλανεμένων.
• Η ενότητα της κοινωνίας του Χριστού δεν μπορεί να είναι... δικέφαλος! Μπορεί μερικοί δικοί μας να προβάλουν το αλλόκοτο δικέφαλο πουλί, όμως η Κεφαλή της Εκκλησίας είναι μία (Εφεσ. δ΄ 15). Το σώμα της Εκκλησίας είναι ένα.
• Μπορεί ο Παπισμός να φέρεται ως διπλή εξουσία (θρη­σκευτική και κρατική), αλλ' η εξουσία του Χριστού είναι μία: η εξ­ουσία της αφέσεως των αμαρτιών.
• Στα Ιεροσόλυμα δυο είναι τα σημεία αναφοράς: Ο Σταύλος (η Θεότητα στην ευτέλεια) και ο Σταυρός (η Αγάπη στη θυσία). Αυτά τα δυο διαγράφουν παντελώς από το λεξιλόγιο των χριστιανών τις λέξεις Πρωτείο και Πρωτόθρονος.
• Στα 50 χρόνια μετά την πρώτη συνάντησι Πατριάρχου Κων­σταντινουπόλεως και Πάπα Ρώμης, τί κερδήθηκε; Εμμονή στην πλάνη από πλευράς Ρωμαιοκαθολικών, επικίνδυνα ανοίγματα από πλευράς Ορθοδόξων.
Και υπάρχει και ο... άλλος! Αυτός κερδίζει πολλά. Ο Διάβολος, με αφορμή αντικανονικές ενέργειες, εξωθεί σε σχίσματα, περισ­σότερα από όσα ήδη έχουμε! Θα προσεγγίζουμε τους Παπικούς και θα χάνουμε τους Ορθοδόξους;

10 σχόλια:

Unknown είπε...

Να πείτε ότι είναι ιστορικά λανθασμένο ότι ο Οικ. πατριάρχης είναι διάδοχος του Απ. Ανδρέα, να συμφωνήσω. Να πείτε ότι η Εκκλησία της Ρώμης χρεώνεται στον Παύλο, και ότι ο πάπας Ρώμης δεν είναι διάδοχος του Πέτρου, φανερώνει παντελή άγνοια της ιστορίας των 3 πρώτων αιώνων. Θα σας συνέφερε να μην αρθρογραφείτε για θέματα που δεν γνωρίζετε.

Ανώνυμος είπε...

Το πότε θα φανερωθεί επίσημα, η ήδη υπάρχουσα ΨΕΥΔΟΕΝΩΣΗ με τον Πάπα δεν είναι εύκολο κάποιος να το μάθει ή να το υπολογίσει. Κάποιοι, λογικά σκεπτόμενοι λέγουν, ότι θα γίνει μετά το 2016, μετά δηλαδή την " Πανορθόδοξη ". Άλλοι πάλι λέγουν, ότι αυτές οι πράξεις γίνονται ξαφνικά, πραξικοπηματικά για να έχουν το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού. Προσωπικά θεωρώ πιθανότερη την δεύτερη εκδοχή με μία προϋπόθεση. Θα έχει προηγηθεί φανερά ή μυστικά, μάλλον μυστικά, συμφωνία Πάπα - Ρωσικής Εκκλησίας, όπου η Ρώμη θα αποδεχθεί, τουλάχιστον ένα σημαντικό μέρος των Διοικητικών αξιώσεων της Μόσχας, όσον αφορά την " Παγκόσμια Εκκλησία " που προετοιμάζουν και τον τρόπο Διοίκησής της. Για την ημέρα αυτή καλό θα είναι να προετοιμαζόμεθα ψυχικά και όχι να λέμε στον εαυτό μας, ότι τάχα δεν θα γίνει, καθώς οι εχθροί της Πίστεως αυτό επιθυμούν φανερά πάνω από όλα

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Φώσκολε, διαβάστε καλύτερα Ugo Foscolo μια που είναι από τα μέρη σας και αφήστε τις αναφορές στην ιστορία! Είθε ο καλός Θεός να σας φωτίσει το σκότος... Μάλλον αυτό θα σας συνέφερε και θα σας "συνέφερνε" !!!!

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Η σημερινή οικουμενικότητα μετά την προσευχιτική συνάντηση πατριάρχη Βαρθολομαίου και πάπα Φραγκίσκου στα Ιεροσόλυμα.

Εγράφη, δίκην σχολίου, το εξής :

" ... Προσωπικά θεωρώ πιθανότερη την δεύτερη εκδοχή (σ.σ. για την ένωση των εκκλησιών) με μία προϋπόθεση. Θα έχει προηγηθεί φανερά ή μυστικά, μάλλον μυστικά, συμφωνία Πάπα - Ρωσικής Εκκλησίας, όπου η Ρώμη θα αποδεχθεί, τουλάχιστον, ένα σημαντικό μέρος των Διοικητικών αξιώσεων της Μόσχας, όσον αφορά την " Παγκόσμια Εκκλησία " που προετοιμάζουν και τον τρόπο Διοίκησής της."

κχ
Διερωτώμαι, πέρα από τα αναφερθέντα σενάρια, τι θα γινόταν αν το Πατριαρχείο Μόσχας, ακολουθώντας τους ιερούς Κανόνες και όλα τα υπό των εκκλησιαστικών πατέρων θεσπίσματα, αποφάσιζε να λύσει την μακροχρόνια σιωπή του και να καταγγείλει "επί αιρέσει" το (τυπικά φερόμενο ως) πατριαρχείο Κων/πολης. Το "οικουμενικό" είναι άλλο θέμα, θα το δούμε πιο κάτω.

"ἀλλ᾿ οὐ διὰ τὸν τόπον τὸ ἔθνος, ἀλλὰ διὰ τὸ ἔθνος τὸν τόπον ὁ Κύριος ἐξελέξατο" (2Μκ. ε΄ 19). Αξίζει να το θυμόμαστε, ώστε να μην επικαλούνται κάποιοι την Ιστορία και τους ιστορικούς θεσμούς. Δεν αγιάζει ο τόπος τον άνθρωπο. Αντίθετα, ο άνθρωπος αγιάζει τον τόπο, εφόσον βέβαια υπάρχουν οι κατά Χάριν αξιωθέντες να φέρουν το βαρύ φορτίο της εν Χριστώ αληθείας : Μαρτυρίας και ομολογίας, "δυνάμει και ενεργεία". Δηλαδή, κατά θεωρίαν βίου και πράξη ζωής.

Μη υπαρχόντων αυτών ο άγιος τόπος παύει να υπάρχει και γίνεται "άγιος τόπος" εντός εισαγωγικών. Γίνεται, δηλαδή, ένας τόπος όπου διακυβεύονται πλήθος - οικονομικών κυρίως - συμφερόντων και το αίμα ρέει άφθονο. Συνοδά, οι δολοπλοκίες, οι μυστικές συμφωνίες και γενικά κάθε τι το οποίο απεργάζεται το βασίλειο - και οι άνθρωποι - του σκότους. Οι τελευταίοι είναι πλέον οικουμενικοί ! Τα εισαγωγικά δεν χρειάζονται, καθόσον κυριαρχεί παγκόσμια, δηλαδή έγινε οικουμενικό, η απάτη της διπλωματίας μετά της βακτηρίας του άμβωνα.

Κλείνουμε, έτσι, και το άλλο θέμα, και πάμε στο ερώτημα. Τι θα γινόταν αν το Πατριαρχείο Μόσχας αποφάσιζε να καταγγείλει "επί αιρέσει" το Φανάρι; Η απάντηση είναι, νομίζω, προφανής. Ο οικουμενικός Βαρθολομαίος θα κατηγορούσε τη Μόσχα για φανατισμό ! Οι Ρώσοι Ορθόδοξοι θα είχαν την ίδια κατάληξη με τους Εσφιγμενίτες και πολλούς άλλους, "θύματα του αρχεκάκου όφεως" ή "ζηλωτές χωρίς επίγνωση". Αυτή είναι η σημερινή οικουμενικότητα, κατ΄ άλλους οικουμενισμός.

Ανώνυμος είπε...

Το συκοφαντημένο παιδί του π. Αυγουστίνου, ο π. Δανιήλ μιλάει σωστά.

Ανώνυμος είπε...

Θα ήταν λυτρωτικό για την Ορθοδοξία το Πατριαρχείο της Μόσχας με τα 165 εκατομμύρια πιστούς να έφερε αντίρρηση στην ένωση, αληθινά για λόγους Πίστεως. Δυστυχώς οι αντιρρήσεις έχουν σχέση κυρίως με τα Διοικητικά δικαιώματα, που επιθυμεί να εξασφαλίσει στην μελλοντική Παγκόσμια Εκκλησία. Άλλωστε είναι γνωστή η φιλοοικουμενιστική πορεία του Πατριαρχείου της Μόσχας, που δεν μας αφήνει πολλές ελπίδες. Απλά η Μόσχα διεκδικεί και περιμένει. Η Ρώμη που θέλει να επικρατήσουν οι δικές στις επιδιώξεις, ρεαλιστικά σκεπτόμενη και λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος και την δύναμη της Ρωσικής Εκκλησίας, κάποια στιγμή θα συμβιβασθεί με την πραγματικότητα κερδίζοντας όσα μπορεί περισσότερα για να μην κινδυνεύσει να τα χάσει όλα. Τότε δυστυχώς θα αντιμετωπίσουμε την αλήθεια ολόκληρη

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ μας π. Δανιήλ, συγχαρητήρια για το ωραίο άρθρο Σας. Είναι δυνατή ομολογία Ορθοδόξου πίστεως. Σας ευχαριστούμε. Να ζήσετε πολλά-πολλά έτη.
Δημητσάνα

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΡΑΒΟ!!

Ανώνυμος είπε...

Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι ο Πέτρος πήγε στη Ρώμη, πέρα από τους ισχυρισμούς των Λατίνων. Αντιθέτως υπάρχει η προς Ρωμαίους του Παύλου, κύριε Φώσκολε.
Αν θέλετε να μάθετε αληθινή ιστορία διαβάστε τα έργα του αείμνηστου π.Ρωμανίδη για να μάθετε πώς για πολιτικούς λόγους οι Φράγκοι βύθισαν τους ορθοδόξους της Δύσης στην αίρεση και μετά ξαναμιλάμε.

Αντιοικουμενιστής είπε...

Ας υποθέσουμε ότι ο κύριος Φώσκολος λέγη την αλήθειαν. Μπορείς, αγαπητέ, να μας εξηγήσης διατί ο οργανισμός σας οίον βούλεσθε να καλείτε και "καθολική εκκλησία" στέλνει εκπροσώπους υμών εις την θρονικήν εορτήν του Αποστόλου Ανδρέου; Διατί αληθώς δεν καταγγέλλετε την Ορθόδοξον Καθολικήν Εκκλησίαν ως ψευδή και απατεώνων οίοι ισχυρίζονται και επικαλούνται δήθεν ψευδή γεγονότα ότι ο Απόστολος Ανδρέας ήτο ο πρώτος επίσκοπος του Βυζαντίου; Οφείλεις επομένως να μας ξεκαθαρίσης: ή ο σκοπός της παρουσίας, δια αντιπροσώπου υμών, εις την θρονικήν εορτήν του Αποστόλου Ανδρέου υποκρίπτει σατανικόν δόλον ή θεωρείτε το γεγονός αληθές! Αποφάσισε και διάλεξε αγαπητέ κε Φώσκολε...

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com