skip to main |
skip to sidebar
Καλαβρύτων Αμβρόσιος: Μεταπατερική Θεολογία και …πράσινα άλογα!
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ
ΠΑΡΑΠΑΤΗΜΑΤΑ...
_________Δράττομαι
της ευκαιρίας της μεγάλης εορτής της Ορθοδοξίας να παρουσιάσω στην αγάπη των
πνευματικών μου τέκνων και των εν Χριστώ αδελφών μου ένα θεολογικό πρόβλημα,
που απασχολεί την εκκλησιαστική Κοινότητα. Πρόκειται για ένα νέο ρεύμα, που
ακούει στο όνομα "Μεταπατερική Θεολογία".
_________Από τήν
Θεολογική Ακαδημία Βόλου κατά τά τελευταία ετούτα χρόνια εξεπορεύθη μία
νεοφανής καί κενοφανής θεολογική κίνηση, η οποία ονομάσθηκε
"Μεταπατερική Θεολογία". Μετέχουν σ' αυτήνΑρχιερείς,Καθηγηταί Πανεπιστημίου,
άνθρωποι του πνεύματος, κληρικοί καί λαϊκοί.
_________Παράλληλα
άρχισε να σχηματίζεται και να λαμβάνει έκφραση μία αντίρροπη κίνηση, στην οποία
μετέχουν ωσαύτως Αρχιερείς, Καθηγηταί Πανεπιστημίου, άνθρωποι του πνεύματος,
κληρικοί καί λαϊκοί. Οι παράγοντες του δευτέρου τούτου κλάδου χαρακτηρίζουν τήν
Μεταπατερική Θεολογία ως"αίρεση".
_________Ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ.
Βαρθολομαίος καί ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος φέρονται ως
αποδεχόμενοι την Μεταπατερική Θεολογία καί ως επευλογούντες ταύτην, καθ' όσον
εδέχθησαν στο Γραφείο του έκαστος τα Μέλη του Προεδρείου της εν λόγω κινήσεως.
_________Ο Σεβ.
Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, αντιθέτως, την 15ην Φεβρουαρίου ε.έ.
διοργάνωσεν Ημερίδα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας με θέμα τήν Μεταπατερική
Θεολογία ως αίρεση.
_________Η προσωπική
μας θέση καί άποψη συνοψίζεται στα εξής: Είναι εκ θεμελίων λανθασμένη η κίνηση
αυτή. Καί μόνον ο όρος Μετά-Πατερική Θεολογία
οδηγεί τη σκέψη μας -χωρίς ταλαντεύσεις- στην εκδοχή, ότι πέρασε πια η εποχή
των Πατέρων της Εκκλησίας, ετελείωσε πιά η δύναμη του λόγου των, ξεπεράσθηκε η
σκέψη των, τώρα πια είναι "ντε-μοντέ", δηλ. εκτός μόδας! Χρειαζόμεθα μια νέα θεολογική έκφραση,
ώστε να κερδίσουμε τον σύγχρονο άνθρωπο!
_________Αλλά
πράγματι χρειαζόμεθα μία νέα θεολογική έκφραση ή μήπως με την Μεταπατερική Θεολογία φεύγουμε μακρυά από
την Χάρη του Αγίου Πνεύματος; Αυτό είναι ένα ερώτημα, ενώπιον του οποίου
οφείλει να τοποθετηθή κάθε Αρχιερεύς, κάθε κληρικός και κάθε πιστός. Πρό πάντων όμως οφείλει να λάβει θέση η
Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας καί μάλιστα πολύ γρήγορα πρίν ακόμη δημιουργηθή
απόστημα στο ιερό Σώμα της Εκκλησίας.
__________Για να
δώσουμε αφορμή για βαθύτερο στοχασμό, αφού προηγουμένως τοποθετήκαμε
εμείς προσωπικά, δημοσιεύουμε στη συνέχεια την Εισήγηση του Ελλογιμωτάτου
Καθηγητού της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Δ.
Τσελεγγίδη, που παρουσιάσθηκε στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, και παρακαλούμε να
μελετηθή με κριτική αλλά και με στοχαστική διάθεση.
_________Όταν οι
Ταγοί της Ορθοδοξίας αποφεύγουν να λάβουν θέση σε θέματα ζωτικά της αμωμήτου
πίστεώς μας, τότε ο Λαός αναδεικνύεται, όπως και εξ ορισμού είναι, ο Φρουρός
της Πίστεως. Στα θέματα της Ορθοδοξίας δεν μπορούμε να δεσμευόμεθα από φιλίες,
πνευματικούς δεσμούς καί άλλες παρόμοιες, -ευλογημένες κατ' αρχήν- σχέσεις!
Καθ' όσον "φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δ' όμως η αλήθεια¨ . Καλή Σαρακοστή!
Αίγιον, 4 Μαρτίου
2012, Κυριακή της Ορθοδοξίας
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
3 σχόλια:
Λίγο αργά αντέδρασε ο άγιος Καλαβρύτων.Δυστυχώς πριν ενσκήψει η λαίλαπα της μεταπατερικής Θεολογίας είχαμε το Πόρτο Αλλέγκρε,την έλευση στην Ελλάδα του Πάπα κ.ά.Επίσης είχαμε και τον αφορισμό του θεολόγου κου Σημάτη για θέματα πίστεως.Μάλλον λησμόνησε τα εν λόγω γεγονότα ο άγιος Καλαβρύτων που οπωσδήποτε τυγχάνει αξιέπαινος για την τωρινή κριτική του στη θλιβερή ακαδημία.
Λυκούργος Νάνης
Κάλλιο ἀργά παρά ποτέ
Να προσέχουν όταν βραβεύουν αιρετικούς και σκανδαλίζουν τον πιστό λαό με τα καμώματά τους, τις συμπροσευχές, τις συνιερουργίες κλπ.
Δημοσίευση σχολίου