Τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων ἐξέθεσεν ἀρκούντως τούς λόγους τῆς ἀντιθέσεως αὐτοῦ πρός τήν ἀνέγερσιν τοῦ ναοῦ εἰς Ἱεριχώ ὑπό τοῦ Πατριαρχείου Ρουμανίας ὡς καί τούς λόγους διακοπῆς τοῦ μνημοσύνου τοῦ Πατριάρχου Ρουμανίας εἰς τά Δίπτυχα, τόσον εἰς τήν ὑπ’ ἀριθ. 63/27-1-2011 ἐπιστολήν τοῦ Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ἱεροσολύμων κ.κ. Θεοφίλου πρός τόν Μακαριώτατον Πατριάρχην Ρουμανίας κ.κ. Δανιήλ, ὅσον καί εἰς τήν σχετικήν ἀνακοίνωσιν εἰς τήν ἱστοσελίδα αὐτοῦ (http://www.jp-newsgate.net/gr/2011/05/09/3352/).Ὡς ἐκ τούτου δέν εἶναι πρόθεσις τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων νά ἐμπλακῇ μετά τοῦ Πατριαρχείου Ρουμανίας εἰς μίαν ἀτέρμονα διαδικτυακήν ἀντιπαράθεσιν, ἐπιζήμιον διά τά μέλη τῆς Ἐκκλησίας.
Παρά ταῦτα, θεωρεῖ ἀπαραίτητον νά παράσχῃ ὡρισμένας διευκρινίσεις ὡς ἀπάντησιν εἰς ὡρισμένα σημεῖα τῆς ἐπιστολῆς ὑπ’ ἀριθ. 2133/4-04-2011 τοῦ Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ρουμανίας κ.κ. Δανιήλ πρός τόν Μακαριώτατον Πατριάρχην Ἱεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλον καί τῆς ἀνακοινώσεως κατά τήν συνέντευξιν τοῦ θεοφιλεστάτου βοηθοῦ Ἐπισκόπου Campineanul κ. Κυπριανοῦ εἰς τήν ἱστοσελίδα τοῦ Πατριαρχείου Ρουμανίας http://www.basilica.ro/en/news τήν 12ην Μαΐου 2011.
Ὅσον ἀφορᾷ εἰς τήν ἰσχυριζομένην ὑπό τοῦ Πατριάρχου Ρουμανίας προσφοράν τοῦ Πατριαρχείου Ρουμανίας πρός τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων διά κληρικῶν Ρουμανικῆς καταγωγῆς, τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων διαβεβαιοῖ ὅτι οἱ διακονοῦντες Ρουμᾶνοι κληρικοί εἰς τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων εἶναι δύο μόνον, κανονικῶς προσγεγραμμένοι.
Ὅσον ἀφορᾷ τόν ἰσχυρισμόν ὅτι ἡ διακοπή τοῦ μνημοσύνου καί ἡ καθαίρεσις τοῦ Ἀρχιμανδρίτου Ἱερωνύμου εἶναι ἀντικανονικαί πράξεις, διότι εἶχεν ἀρχίσει ὁ ἐπί τοῦ θέματος διάλογος, ἀπεφασίσθη οὕτως ὑπό τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου, διότι τόσον ἐκ τῆς ἐπιστολῆς τοῦ Πατριάρχου Ρουμανίας, ὅσον καί ἐκ τῆς ἐπισκέψεως τοῦ θεοφιλεστάτου βοηθοῦ Ἐπισκόπου κ. Κυπριανοῦ, ἦτο προφανές ὅτι ὁ διάλογος οὗτος ἐννοεῖτο ὑπό τοῦ Πατριαρχεείου Ρουμανίας ὡς ὁδηγῶν μόνον εἰς τήν νομιμοποίησιν τῆς δημιουργηθείσης ἀντικανονικῆς καταστάσεως. Ὅσον ἀφορᾷ τόν ἰσχυρισμόν τοῦ θεοφιλεστάτου Ἐπισκόπου Κυπριανοῦ περί τῆς καθαιρέσεως τοῦ Ἀρχιμανδρίτου Ἱερωνύμου, ὡς κληρικοῦ ἄλλης δικαιοδοσίας, χωρίς οὗτος νά κληθῇ προηγουμένως, τοῦτο δέν εὐσταθεῖ, διότι ἡ καθαίρεσις αὐτοῦ ἀπεφασίσθη, καθ’ ὅτι τό ἐκκλησιαστικόν παράπτωμα αὐτοῦ ἔλαβε χώραν εἰς τήν κανονικήν δικαιοδοσίαν τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων καί καθ’ ὅτι οὗτος ἐπανειλημμένως προσεκλήθη καί προειδοποιήθη.
Τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων δέν δύναται νά συμμερισθῇ τήν θέσιν τοῦ θεοφιλεστάτου Ἐπισκόπου κ. Κυπριανοῦ εἰς τήν συνέντευξιν αὐτοῦ τῆς 12ης Μαΐου 2011 περί ὀνομασίας νῦν τοῦ ἀντικανονικῶς πηχθέντος θυσιαστηρίου ὡς “settlement” /«συνοικισμοῦ» ἤ «ἐγκαταστάσεως», ποίας κατηγορίας; οὔτε καί περί διακοπῆς τοῦ μνημοσύνου διά δογματικάς παρεκκλίσεις μόνον. Οἱ κανόνες τῆς Ἐκκλησίας διά πῆξιν θυσιαστηρίου εἰς μή οἰκείαν δικαιοδοσίαν εἶναι σαφεῖς καί ἀπερίφραστοι.
Τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων διευκρινίζει πρός πάσας τάς ἀδελφάς Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας, πρός τάς ὁποίας καί θα ἀποστείλῃ προσεχῶς τήν σχετικήν Συνοδικήν ἀπόφασιν τῆς 26ης Ἀπριλίου/9ης Μαΐου 2011 περί διακοπῆς τοῦ μνημοσύνου, ὅτι ἡ ἀπό τό πρόσχημα τῶν προσκυνητῶν ἐπιχειρουμένη δικαίωσις καί παγίωσις τῆς ἀντικανονικῶς δημιουργηθείσης καταστάσεως ὑπό τοῦ Πατριαρχείου Ρουμανίας ἀποτελεῖ τήν ἀπαρχήν τῆς σταδιακῆς ἀποδομήσεως τοῦ δικαιοδοσιακοῦ πλαισίου αὐτοῦ καί μετατροπῆς αὐτοῦ εἰς ἐλεύθερον πεδίον δράσεως, μή ὁριζομένου ποιμαντικῶς ὑπ’ αὐτοῦ, ὡς συνέβαινε διά μέσου τῶν αἰώνων.
Τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων παραμένει σταθερόν εἰς τόν προσανατολισμόν τῆς ἐν Χριστῷ πλήρους κοινωνίας μετά τοῦ Πατριαρχείου Ρουμανίας, ἐφ‘ ὅσον αὕτη θα ἑδρασθῇ ἐπί τήν πέτραν τῆς ἀπολύτου ὁμοφωνίας τοῦ ἀπαραβάτου σεβασμοῦ τῶν ἀπ’αἰῶνος δικαίων αὐτοῦ ἐν τῇ Ἁγίᾳ Γῇ.
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου