25 Νοε 2010

Ψήφισμα της Συνάξεως των κληρικών της Ι. Μ. Βεροίας περί της αποχωρήσεως του Αρχιμ. Παύλου Δημητρακόπουλου

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜ. ΠΑΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΒΕΡΟΙΑΣ, ΝΑΟΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ

Ψήφισμα τῆς Συνάξεως τῶν κληρικῶν τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.

Βέροια, 29 Ὀκτωβρίου 2010

Ἐσχάτως, πληροφορηθήκαμε ὅτι ἔχει ἀναρτηθεῖ σέ πολλές ἱστοσελίδες τοῦ Διαδυκτίου ἕνα κείμενο πού παρουσιάζει ἀναληθῆ γεγονότα καί τό ὑπογράφει ἕνας πρώην κληρικός τῆς Μητροπόλεώς μας, Ἀρχιμανδρίτης Παῦλος Δημητρακόπουλος. Ἐπειδή, τό ἐν λόγῳ ἄρθρο καί περισσότερο ἡ κίνηση τοῦ π. Παύλου μᾶς λύπησε ἰδιαιτέρως, γι’ αὐτό μέ τό παρόν κείμενο θά θέλαμε νά ἀποκαταστήσουμε τήν ἀλήθεια καί νά πληροφορήσουμε κάθε ἐνδιαφερόμενο σχετικά μέ τό ποιμαντικό ἔργο πού ἐπιτελεῖται στή Μητρόπολή μας καί μέ τά ὅσα λυπηρά διημοίφθησαν στήν Ἱερατική Σύναξη τοῦ Μαΐου κατά τήν ὁποία ὁ π. Παῦλος ἀποχώρησε ἀπό τήν δύναμη τῆς Μητροπόλεως Βεροίας.

1. Ἡ Ἱερά Μητρόπολή μας ἔχει νά ἐπιδείξει ἕνα πλούσιο πνευματικό, ποιμαντικό, κοινωνικό, φιλανθρωπικό καί πολιτισμικό ἔργο τό ὁποῖο ἐμπνέεται ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ.κ. Παντελεήμονα καί διακονεῖται ἀπό ὅλους ἐμᾶς. Χάριτι Θεοῦ στήν Ἱερά Μητρόπολή μας δέν δραστηριοποιοῦνται ἔντονα αἱρετικές μειονότητες, παρόλ’ αὐτά τό ἀντιαιρετικό γραφεῖο καί ὅλοι οἱ θεολόγοι κληρικοί καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες νά καταπολεμήσουν τά κατά καιρούς ἀναφυόμενα δείγματα αἱρετικῆς προπαγάνδας καί νά ἐνημερώσουν ἔγκυρα καί ἔγκαιρα τό ποίμνιο γιά τίς κακοδοξίες τῶν ποικιλονύμων αἱρέσεων.

Σχετικά μέ τό θρυλούμενο θέμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἐμεῖς σάν κληρικοί οὐδέποτε διαπιστώσαμε στή Μητρόπολή μας κάποια οἰκουμενιστική κίνηση ἤ συγκρητιστική συμπροσευχή. Ἀπεναντίας τό σύνολο κλίμα πού ἐπικρατεῖ εἶναι ἰδιαίτερα παραδοσιακό (πατερικές ὁμιλίες, στενές ἐπαφές μέ τό Ἅγιον Ὄρος - ὁμιλίες ἁγιορειτῶν πατέρων, πρωτοβουλίες γιά τήν τέλεση ἀγρυπνιῶν καί προσκυνημάτων, ἄνθηση τοῦ ἐπιχώριου μοναχισμοῦ κ.α.).

Ἡ κατηγορία τοῦ π. Παύλου εἶναι κατ’ οὐσίαν ὅτι ὁ Ἐπίσκοπός μας δέν ἀναλάμβανε τήν πρωτοβουλία γιά ἀντιοικουμενιστικό ἀγώνα μέσα στά ὅρια τῆς Μητρόπολης. Ὅλοι μας καί πολύ περισσότερο ὁ ποιμενάρχης μας συμμεριζόμαστε τήν ἀγωνία τοῦ π. Παύλου γιά τήν διαφύλαξη τῆς Ὀρθοδοξίας ἀπό κάθε αἱρετική διδασκαλία καί πρακτική ἀλλά δέν μποροῦμε νά δεχθοῦμε τόν παράλογο φανατισμό του καί τήν ἐπιμονή του νά ἐγκαταλείψουμε κάθε ἄλλο ποιμαντικό ἔργο πρός χάριν ἑνός μονομεροῦς ἀντιαιρετικοῦ ἀγῶνα, τή στιγμή μάλιστα πού τό ποίμνιο μας δέν ἀντιμετωπίζει τέτοιου εἴδους προβλήματα.

Εἶναι τουλάχιστον ἀντιδεοντολογικό νά πιστεύει ἕνας κληρικός ὅτι μπορεῖ νά κατευθύνει τό ποιμαντικό ἔργο μιᾶς ὁλοκληρης Μητρόπολης, ἐπιβάλλοντας στόν οἰκεῖο ἱεράρχη τίς ἀπόψεις του καί ἀγνοῶντας τίς πραγματικές ἀνάγκες τοῦ ποιμνίου.

Κάθε κληρικός στήν ἐνορία του καί πολύ περισσότερο ὁ Ἐπίσκοπος στήν ἐπαρχία του εἶναι ὑπέυθυνος γιά τό ἔργο πού ἐπιτελεῖ ἀφοῦ σάν γνήσιος ποιμένας γνωρίζει καλύτερα ἀπό τόν καθένα τίς ἀνάγκες τοῦ ποιμνίου. Ἄλλωστε ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ξεκάθαρα ὅτι ὁ ποιμήν ὁ καλός γινώσκει τά πρόβατα καί γινώσκεται ὑπό τῶν προβάτων, «ὁ μισθωτός δέ, καί οὐκ ὤν ποιμήν... ἀφίησι τά πρόβατα καί φεύγει...ὅτι μισθωτός ἐστι καί οὐ μέλλει αὐτῷ περί τῶν προβάτων» ὅπως ἔκανε καί στή συγκεκριμένη περίπτωση ὁ π. Παῦλος.

2. Δυστυχῶς, ἡ διακονία τοῦ ἐν λόγῳ κληρικοῦ στή Μητρόπολή μας ἀποδείχθηκε προβληματική.

Πρῶτον, ἐπέδειξε χαρακτηριστική ἀχαριστία καί ἔλλειψη σεβασμοῦ πρός τόν Ἐπίσκοπο, γεγονός πού μαρτυρεῖται ἄλλωστε καί ἀπό τό ἄηθες κείμενό του. Ὁ Σεβασμιώτατος ἐξαρχῆς τόν περιέβαλλε μέ ἰδιαίτερη πατρική ἀγάπη ἐπιτρέποντάς του νά σπουδάσει ἐπί διετία στό ἐξωτερικό καί νά διακονήσει ἀκόμη δύο ἔτη σέ ἄλλες ἐπαρχίες καταβάλλοντάς του, χωρίς νά παράγει ἔργο στήν ἐπαρχία μας, τούς μισθούς του. Ἀντ’ αὐτῶν ὁ π. Παῦλος ἐπέδειξε ἀγνώμονα καί ἀπρεπέστατη στάση πρός τόν Ποιμενάρχη του.

Δεύτερον, ἡ διακονία του ὡς ἱεροκήρυκος καί οἱ ὑπόλοιπες δραστηριότητες που ἀνέλαβε (Σχολή Γονέων, Ἀκαδημαϊκοί Διάλογοι κ.α.) δημιούργησαν ἔντονα προβλήματα τόσο σ’ ἐμᾶς, τοῦς συνεφημερίους του κληρικούς, ὅσο καί στό ποίμνιο. Οἱ ἐπισκέψεις του στούς Ναούς συνοδεύονταν συνήθως ἀπό κάποια ταραχή ἤ παρεξήγηση. Συχνά, μέ ἀδιάκριτο τρόπο καί πάνω ἀπ’ ὅλα ἄκαιρα παρατηροῦσε τούς ἐφημερίους τῶν Ναῶν γιά θέματα πού δέν ἅπτονταν τῆς κηρυκτικῆς του διακονίας, μέ ἀποτέλεσμα νά ἀνταλάσσονται λόγοι πικροί καί νά δημιουργοῦνται, χωρίς λόγο, ἐντάσεις.

Κάτι παρόμοιο συνέβαινε καί μέ τούς πιστούς. Παρατηρήσεις, ἐμμονές σέ ἐπουσιώδεις λεπτομέρειες, μεσαιωνικές ἀπειλές γιά τήν καταδίκη στήν αἰώνια κόλαση καί τήν ἀπώλεια τοῦ οὐρανίου στεφάνου σ’ αὐτούς πού δέν συμφωνοῦσαν μέ τίς ἀπόψεις του καί ἡ κατάχρηση τοῦ Βήματος τῆς Μητροπόλεως γιά τήν ἐκφορά προσωπικῶν του ἀπόψεων εἶχαν σάν ἀποτέλεσμα νά γίνεται συχνά ἡ Μητρόπολή δέκτης παραπόνων ἀπό πολλούς πιστούς πού σκανδαλίστηκαν ἀπό τήν ἀνάρμοστη σέ ἱερέα στάση του καθώς καί ἀπό τούς προσκεκλημένους καθηγητές στίς σειρές διαλέξεων πού εἴχε ἀναλάβει, ἀφού μέ μετά ἀπό κάθε ὁμιλία κατέβαζε τόν ὁμιλητή καί χρησιμοποιοῦσε τό Βῆμα γιά νά διατυπώσει τίς γνωστές ἀπόψεις του.

3. Τέλος, σχετικά μέ τήν Σύναξη πού διεκτραγωδεῖ στό κείμενό του ὁ π. Παῦλος, ἐμεῖς σάν μάρτυρες τῶν γεγονότων μποροῦμε νά πιστοποιήσουμε ὅτι τά πράγματα δέν ἔγιναν ὅπως τά περιγράφει.

Μετά τήν καθιερωμένη εἰσήγηση τῆς Συνάξεως ὁ π.Παῦλος κατέλαβε γι΄ ἀκόμη μία φορά τό βῆμα. Ὅλοι μας ἀγανακτήσαμε καί ζητήσαμε ἐπίμονα ἀπό τόν Σεβασμιώτατο νά τόν κατεβάσει. Πρός ἔκπληξή μας ὅμως ὁ Μητροπολίτης τοῦ παραχώρησε τό λόγο, προτρέποντας μας νά τόν ἀκούσουμε.

Σκοπός του ἦταν νά καταγγείλει τόν Ἐπίσκοπο γιά παράλειψη καθήκοντος (γιά τό γεγονός δηλαδή ὅτι ὁ ἐπίσκοπος δέν ἔκανε αὐτά πού τοῦ ὑποδείκνυε ὁ π.Παῦλος). Φυσικό ἐπακόλουθο ἦταν νά ξεσηκωθεῖ ὅλο τό σῶμα τῶν κληρικῶν καί νά τόν ἀποδοκιμάσει φωνάζοντάς του νά καθίσει κάτω. Ἡ ἀπάντηση του ἦταν : «Εἶστε ὅλοι φανατικοί!».

Τά ὅσα κωμικοτραγικά ἀναφέρει γιά κάποιους ἱερεῖς πού δῆθεν ἄσκησαν πάνω του σωματική βία ἦταν οἱ μετριοπαθεῖς προσπάθειες κάποιων πατέρων νά τόν καθησυχάσουν γιατί εἶχε ἐκτραπεῖ ἀπό τήν εὐπρεπῆ συμπεριφορά. Τό χειρότερο ὅμως ἀπό ὅλα εἶναι ὅτι βρισκόμενος ἐν ἐξάλλῳ καταστάσει ἐκστόμισε λόγια ἰδιαιτέρως προσβλητικά καί ἀνόσια γιά τόν Ἐπίσκοπο.

Τό ἀποτέλεσμα ὅλων αὐτῶν ἦταν νά τοῦ ὑποδειχθεῖ ὅτι πλέον, μετά ἀπό τήν ἔντονη ἀποδοκιμασία ὅλου τῶν παρόντων κληρικῶν, ἀποτελεῖ ἕνα ξένο σῶμα στήν ἐπαρχία μας. Τήν ἴδια μέρα ὑπέβαλε παραίτηση στήν Μητρόπολη Βεροίας καί αἴτηση γιά ἐγγραφή σέ ἄλλη Μητρόπολη πού ἔγινε αὐθημερόν δεκτή, γεγονός πού μᾶς προβλημάτισε ἰδιαίτερα γιά τό κατά πόσο εἴχε μεθοδεύσει τά πράγματα πρός αὐτήν τήν κατεύθυνση, ἄσχετα πού στό κείμενό του ὑποστηρίζει ὅτι ἐκδιώχθηκε ἀπό τήν Μητρόπολή μας.

Ἐμεῖς, σάν ἀδελφοί του συμπρεσβύτεροι πονοῦμε γιά ὅ,τι ἔγινε, ἀλλά θεωροῦμε καί ὑποχρέωσή μας μέ αὐτό τό κείμενο νά καταθέσουμε τήν προσωπική μας ἔμπειρία γιά ἕναν πνευματικά ἀσθενή ἀδελφό μας πού μετά τά ὅσα ἄτοπα δημιούργησε στήν τοπική μας Ἐκκλησία θέλησε μέ ἀντιχριστιανικό τρόπο νά διασύρει μέσω τοῦ Διαδυκτίου τή Μητρόπολη καί ὅλους ἐμᾶς.

Ἡ Σύναξις τῶν Κληρικῶν

τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας

-Αρχ. Παύλος Δημητρακόπουλος, «Ειπέ τη Εκκλησία» (Ματθ.18,17)

-Αρχ. Παύλος Δημητρακόπουλος, «Έτοιμοι προς απολογίαν παντί τω αιτούντι» (Α΄Πετρ.3,15). Απαντήσεις σε επικρίσεις.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δε θέλω να μπω στην ουσία της υπόθεσης, γιατί δε γνωρίζω λεπτομέρειες. Σημειολογικά όμως, η έκδοση ψηφίσματος από Σύναξη κληρικών, που -τι σύμπτωση!- συμφωνούν απόλυτα με τον Επίσκοπό τους (μετά του απαραιτήτου λιβανίσματος-γλειψίματος), δεν πείθει ΚΑΝΕΝΑΝ.
Δεν καταλαβαίνουν άραγε οι Μητροπολίτες μας και οι περί αυτούς ότι με κάτι τέτοια εκτίθενται ανεπανόρθωτα έναντι του πληρώματος που έχει προ πολλού ξυπνήσει; Είναι δυνατόν με τέτοιες παλαιοκομματικές τακτικές που θυμίζουν σοβιετικό καθεστώς να ποιμαίνουν το λαό του Θεού; Τόσο μακρικά νυχτωμένοι είναι;

Ανώνυμος είπε...

Με όλο τον σεβασμό προς τον σεβασμιώτατο μητροπολίτη της Ι.Μ.Βεροίας, και χωρίς να μπαίνω και εγώ στην ουσία της υποθέσεως, το "ψήφισμα" προκαλεί, ιδίως στους νέους, την αντίθετη αντίδραση από αυτή για την οποία έγινε. Η αρχαία Εκκλησία του Χριστού διοικείτο δημοκρατικά ενώ οι διάκονοι, πρεσβύτεροι και επίσκοποι εξελέγοντο "ψήφω κλήρου και λαού". Στην Ελλαδική Εκκλησία, ο επίσκοπος είναι "δεσπότης" εις άπαντα.

100 % ομοφωνία; ούτε ένας έχων αντιρρήσεις; Όλοι οι παροικούντες εις Ιερουσαλήμ γνωρίζουν το γιατί και το διότι.

Όλοι μας γνωρίζουμε τι υπέστη ο π.Αυγουστίνος, (τον οποίον όμως ετίμησε με την παρουσία του στην εξόδιο ακολουθία ο σεβασμιώτατος Βεροίας) από την "δεσποτοκρατία", καταδιωκόμενος από μητροπόλεως σε μητρόπολη.

Αν η ανακοίνωση είχε εκδοθεί από τον ίδιο τον επίσκοπο, θα είχε άλλο βάρος στους αναγνώστες. Τώρα;

Ελευθέριος

ΧΡΙΣΤΙΝΑ Ν είπε...

Είναι αδύνατον να πιστέψουμε το ψευδές αυτό και κατασκευασμένο κείμενο για τον λόγο ότι η ομολογία του π. Παύλου Δημητρακόπουλου είναι η αιτία της διενέξεως με τον επίσκοπό του και τους συλλειτουργούς του. Δυστυχώς όταν τολμήσει κάποιος να διαφοροποιηθεί από τον δεσπότη και το περιβάλλον του και να αντισταθεί τότε γνωρίζουμε πολύ καλά τί τον περιμένει. Εύγε στον π. Παύλο που τόλμησε και ντροπή στους γλείφτες και συμβιβασμένους συλλειτουργούς του. Δυστυχώς θα ψάχνουμε να βρούμε με το φανάρι του Διογένους να βρούμε αξίους και ομολογητές κληρικούς. Δυστυχώς δεν μας έπεισαν να παρουσιάσουν το μαύρο άσπρο. Όπως δεν μας έπεισαν και οι διαπράξαντες σωρεία αντικανονικών ενεργειών επίσκοποι και κληρικοί στη Σερβία. Η ιστορία επαναλαμβάνεται.
Αν θέλουμε να είμαστε με τον Χριστό και την αλήθεια πρέπει να είμαστε πάντα στο πλευρό αυτών που είναι λίγοι, διωκόμενοι ένεκα της πίστεως και συκοφαντούμενοι για την ομολογιακή στάση τους.
Εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αφορίσθητε....

Ανώνυμος είπε...

Δε μπορώ παρά να συμφωνήσω με τους δύο σχολιαστές,αλλά όχι με τη Χρι-
στίνα!Δηλαδή,αν κάποιος κληρικός είναι προβληματικός και έχει μια δόση αληθείας-αντιοικουμενιστής ή ο,τιδήποτε άλλο πρέπει να γίνεται ανεκτός και η προβληματική συμπερι
φορά του;!Όσο για το ΤΙ είναι οι δεσποτάδες αυττό είναι γνωστο παλαι
όθεν!Αν πράγματικά ενδιαφερόταν και
το 97% των ορθοδόξων ελλήνων για το τί γίνεται ή ου στην εκκλησία αυτή δε θα είχε ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ έτσι!!

Ανώνυμος είπε...

Ο μητροπολίτης Βεροίας μαθήτευσε στη σχολή Χρυσοφάκη όπως πολύ ορθά επισημαίνει ο π.Παύλος.Σχολή που καλλιέργησε το ιεροκρατικό και δεσποτοκρατικό πνεύμα.Επομένως έχει κάποια ελαφρυντικά για τη συμπεριφορά του ο δεσπότης.Πλην όμως είναι αδικαιολόγητος όταν σε σχετική ερώτηση του π.Παύλου αναφορικά με το εάν ο οικουμενισμός είναι ή όχι αίρεση απάντησε μ ένα δεν γνωρίζω!Αν είναι δυνατόν.Καλό λοιπόν θα είναι ο κος Παντελεήμων ν αφήσει λίγο τα ταξίδια και τα συλλείτουργα και να μελετήσει λίγο Ιουστίνο Πόποβιτς!

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ μου, ο π. Παύλος δεν γνώριζε ότι ο Βεροίας ήταν της σχολής Χρυσοφάκη; Αργότερα το έμαθε ;
λέτε : " Πλην όμως είναι αδικαιολόγητος όταν σε σχετική ερώτηση του π.Παύλου αναφορικά με το εάν ο οικουμενισμός είναι ή όχι αίρεση απάντησε μ ένα δεν γνωρίζω! " Εσείς γνωρίζετε; Πείτε μου την οικουμενική σύνοδο ή έστω μια τοπική να καταδίκασε τον Οικουμενισμό.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com