Αριθ. Πρωτ. 311/10 Εν Καλαμάτα τη 17η Ιουνίου 2010
Προς
Τον Μακαριώτατον
Αρχιεπίσκοπον Αθηνών και Πάσης Ελλάδος
κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ
Πρόεδρον της Ιεράς Συνόδου
της Εκκλησίας της Ελλάδος
Ιωάννου Γενναδίου 14
115 21 ΑΘΗΝΑΙ
Μακαριώτατε Άγιε Πρόεδρε,
Αρχικά ζητώ συγγνώμη για την καθυστέρηση απαντήσεως στο από 6ης Ιουνίου ε.ε. γράμμα του Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων κ. Σεραφείμ, λόγω απουσίας μου στο εξωτερικό, όπως καλώς γνωρίζει και η Δ.Ι.Σ. Στη συνέχεια θα δώσω ορισμένες διευκρινίσεις, στις όποιες αμφιβολίες εκφράζει ο Σεβ. Κυθήρων, σχετικά με την ορθοφροσύνη μου και την ορθοδοξία μου. Πιο συγκεκριμένα με τις τοποθετήσεις μου περί της Ενότητας και της Καθολικότητας της Ορθόδοξης Εκκλησίας, τις οποίες επικαλείται χρησιμοποιών αποσπασματικά σημεία της αναφοράς μου προς την Δ.Ι.Σ., την οποίαν και δημοσίευσα στο περιοδικό ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Οκτώβριος 2009).
Αναφέρω λοιπόν τα κάτωθι :
1) Το ζήτημα του Διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών συζητήθηκε σε δύο συνεδρίες (μία απογευματινή και μία πρωϊνή) κατά την Ι.Σ.Ι. του Οκτωβρίου 2009 και νομίζω εξηντλήθη κάθε παράμετρος και διελευκάνθη κάθε αμφιβολία, όσον αφορά το σχετικό θέμα, ενώ με την έκδοση του σχετικού ανακοινωθέντος διετυπώθη αφενός η βούληση του Συνοδικού Σώματος για τη συνέχιση της συμμετοχής της Εκκλησίας της Ελλάδος στο συγκεκριμένο Διάλογο και αφετέρου η εμπιστοσύνη της Ι.Σ.Ι. προς τους Αντιπροσώπους της Εκκλησίας σ’ αυτόν (Σεβ. Μεσσηνίας και Σεβ. Αχαΐας). Κατά τις συγκεκριμένες συνεδρίες ουδεμία εξεφράσθη αμφισβήτηση για τις θέσεις τις οποίες διετύπωσα, ούτε κάποια επιφύλαξη εξεδηλώθη, για τις εκκλησιολογικές μου τοποθετήσεις, τις οποίες μάλιστα ανέπτυξα, εξ αφορμής σχετικής ερωτήσεως του Σεβ. Πειραιώς.
2) Ως μέλος του συγκεκριμένου Διαλόγου κατέθεσα την Έκθεσή μου προς την αρμόδια Συνοδική Επιτροπή και προς την Δ.Ι.Σ., σχετικά με τα συζητηθέντα κατά την συνάντηση της Κύπρου (Οκτώβριος 2009) και επίσης ουδεμία επιφύλαξη εξεφράσθη για τις εκκλησιολογικές μου τοποθετήσεις, ούτε από την αρμόδια Συνοδική Επιτροπή, ούτε από την Δ.Ι.Σ., αντίθετα μάλιστα ο Σεβ. Πρεβέζης, Πρόεδρος της Επιτροπής, στο Εισηγητικό Σημείωμα προς την Δ.Ι.Σ. αναφέρει : «Ταύτα υποβάλλομεν ευλαβώς εις την Ιεράν Σύνοδον δια τα κατ’ Αυτήν, με την πρότασιν – παράκλησιν να εκφρασθούν θερμαί ευχαριστίαι της Ιεράς Συνόδου εις τον Μητροπολίτην Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομον, και δια τας θέσεις που διατύπωσε κατά την συνάντησιν της Πάφου, αλλά και δια την σαφή και τεκμηριωμένη έκθεσίν του», γεγονός το οποίον υλοποιήθηκε και από μέρους της Δ.Ι.Σ.
Εάν εσείς Μακαριώτατε θεωρείτε ότι το Σώμα της Ι.Σ.Ι. πρέπει να ανακαλέσει την προ ενός έτους απόφασή της, για συγκεκριμένο λόγο και κατηγορητήριο, και μάλιστα ως προς τις εκκλησιολογικές μου τοποθετήσεις στο συγκεκριμένο Διάλογο, δεν έχω κανένα λόγο να μην σεβαστώ και την νέαν απόφαση.
3) Έρχομαι τώρα στα όσα αναφέρει ο Σεβ. Κυθήρων.
α) Την επιφύλαξη του Σεβ. Κυθήρων δεν την έχει εκφράσει μέχρι σήμερα ούτε προφορικά, ούτε γραπτά ο Ελλογιμ. Καθηγητής κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης, ο οποίος έλαβε την επιστολή, την οποίαν επικαλείται ο Σεβ. Κυθήρων, και με τον οποίον κατ’ επανάληψιν επικοινώνησα τόσο τηλεφωνικά όσο και δια ζώσης εξ αφορμής πανεπιστημιακών θεμάτων και υποχρεώσεων.
Ένα τέτοιου είδους σοβαρό εκκλησιολογικό ατόπημα πέρασε απαρατήρητο από τον καταξιωμένο Καθηγητή της Δογματικής και Συμβολικής Θεολογίας και ασχολίαστο;
β) Εάν ο Σεβ. Κυθήρων είχε διαβάσει σωστά ο ίδιος, την Ορθόδοξον Εκκλησιολογίαν του καθηγητή Ιωάννου Καρμίρη και τα όσα αναφέρω εγώ στη συγκεκριμένη παράγραφο, περί Ενότητος και Καθολικότητας της Εκκλησίας και μάλιστα της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν θα τολμούσε να αναφέρει ως κατηγορητήριο τα όσα διαλαλεί.
Δυστυχώς ο Σεβ. Κυθήρων μαθαίνει την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία από δεύτερο χέρι, από την αυτοαποκαλούμενη «Φιλορθόδοξη Ένωση Κοσμάς Φλαμιάτος», την οποίαν κανένα επίσημο εκκλησιαστικό όργανο (συνοδικό) δε της έχει αναγνωρίσει την «φιλορθοδοξία» της, παρά μόνο το άλλο αυτοχαρακτηριζόμενο προπαγανδιστικό του όργανο «Ορθόδοξος Τύπος», πολλώ μάλλον όταν προεδρεύει αυτού του Σωματείου ένας πρώην ρωμαιοκαθολικός, προσήλυτος στην Ορθοδοξία, ο οποίος με την έκδοση δήθεν αντι-οικουμενιστικών βιβλίων αλλά και οικουμενιστικών (βλ. «Η θεολογία του Ιωάννου Ζηζιούλα») (!!!), προσπαθεί να εμφανιστεί ζηλωτής της Ορθοδοξίας και πολέμιος του παπισμού, από τα σπλάγχνα του οποίου βέβαια προέρχεται και που θα συνεχίζει να επιχειρηματολογεί με όρους και προϋποθέσεις ρωμαιοκαθολικής εκκλησιολογίας, μάλιστα «αθροιστικού τύπου», αφού αυτήν την εκκλησιολογία, του ιθ αἰῶνος, διδάχθηκε στα σεμινάρια της Δύσης.
Τα επιχειρήματα αυτά δυστυχώς επαναλαμβάνει άκριτα και ο Σεβ. Κυθήρων, καθ’ υπόδειξη και καθ’ υπαγόρευση, όπως και πολλοί άλλοι, και οι οποίοι έχουν την εντύπωση ότι εκκλησιολογικά ορθοφρονούν.
Επαναλαμβάνω λοιπόν και εγώ το υμνογραφικό : «φρίξον ήλιε και στέναξον γη» για το αθεολόγητο του ανδρός !!!
Συστήνω λοιπόν στον Σεβ. Κυθήρων, ως Πανεπιστημιακός πλέον Διδάσκαλος, να ξαναδιαβάσει την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία του αειμνήστου Καθηγητού Ιωάν. Καρμίρη και την Εκκλησιαστική Ιστορία του αειμνήστου Καθηγητού Αρχιμ. Βασιλείου Στεφανίδη, ώστε να αποκτήσει ο ίδιος το σωστό πλαίσιο της ορθόδοξης εκκλησιολογίας και να μη δέχεται να γίνεται φερέφωνο άλλων, όχι και τόσο εκκλησιολογικώς αξιόπιστων «μαρτύρων».
4) Επειδή, ο Σεβ. Κυθήρων, μας βομβαρδίζει, συχνά-πυκνά με κείμενα στα οποία εκφράζει την αγωνία του για ένα και μοναδικό θέμα, το οποίο φαίνεται ότι έχει θέσει ως σκοπόν στην αρχιερατικήν του διακονία και συνοδική του συνείδηση, την αποκατάσταση του εν ακοινωνησία διατελούντος Μητροπολίτου Νικοδήμου Γκατζιρούλη, ενώ για τα λοιπά θέματα είναι πάντα επικριτικός και τα τοποθετεί σε δεύτερη αξιολογική τάξη, θα πρέπει να διαβάσει επίσης σωστά το Κανονικό Δίκαιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όχι βέβαια με προτεσταντικού τύπου πρεσβειωπικά γυαλιά, αλλά με κριτήρια καθαρά ορθόδοξα ώστε να βρει τις κατάλληλες απαντήσεις, για το θέμα που τον αποσχολεί τόσο έντονα, και να βοηθήσει τον εν ακοινωνησία διατελέσαντα Μητροπολίτη, αλλά και για να κατανοήσει ο ίδιος τον τρόπο λειτουργίας του συνοδικού συστήματος και τη θέση και το ρόλο που έχει κάθε επίσκοπος εντός της Συνόδου.
Επαναλαμβάνω και πάλιν και πολλάκις, ότι βρίσκομαι στη διάθεση της Ιεράς Συνόδου για κάθε διευκρίνιση.
+ Ο ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Κοινοποίηση : Εις άπαντας τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας, Μέλη της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Ελλάδος, εις τας έδρας των.
Δείτε και:
3 σχόλια:
Η αναισχυντία του Σαββάτου έχει άραγε τέρμα;
Αναστάσιος
Η αναισχυντία πλεον κάθεται στους ώμους των επισκόπων που δεν τον καθαιρούν.
Γι' αυτόν ούτε λόγος να γίνεται!...
Ξενοφώντας
εγω λεω πως πολυ καλα τα ειπε και πως καποιοι θα πρέπει να εκφραζονται μονο οταν ειναι ''ενταξει'' κι οχι να κανουν πραγματα για να φανουν
Δημοσίευση σχολίου