Το 2002 όπως και σήμερα οι διάφοροι κύκλοι που προωθούν τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών έφερναν στο προσκήνιο το ζήτημα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
Πάντα «εντελώς τυχαία» φυσικά και τότε εμφανίζονταν ταυτόχρονα και μια έρευνα για το ότι οι νέοι έχουν ολοκληρώσει τις σεξουαλικές τους σχέσεις από μικροί.
Δημοσίευμα στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» 15/12/2002 παρουσιάζει τα επιχειρήματα που είναι πάντα τα ίδια:
«Τηλεοπτική σεξουαλική αγωγή. Οι έφηβοι μαθαίνουν... σεξ από τη μικρή οθόνη, όσο οι γονείς αποφεύγουν αμήχανα τις απορίες τους. Ανασφαλείς και ανήσυχοι για την... πρώτη φορά, ρωτούν φίλους και συνομηλίκους, θα προτιμούσαν όμως να ενημερώνονται από τη μητέρα και τους δασκάλους τους.
Η πρώτη επαφή έρχεται γύρω στα 15, μέχρι τότε οι έφηβοι πειραματίζονται και αναζητούν τη σεξουαλική τους ταυτότητα, όχι πάντοτε με τον κατάλληλο σύμβουλο. Ο πατέρας απών, η μητέρα όχι όσο κοντά θα έπρεπε. Η τηλεόραση, οι εφημερίδες, τα περιοδικά και οι φίλοι αναλαμβάνουν το δύσκολο εγχείρημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
Οκτώ στους δέκα εφήβους θεωρούν απαραίτητη τη σεξουαλική αγωγή. Οι περισσότεροι (93%) γιατί θέλουν να είναι σωστά ενημερωμένοι και να ξέρουν πώς να συμπεριφερθούν στο σύντροφό τους και λιγότεροι για λόγους προστασίας (7%). Πέντε στους δέκα θεωρούν ότι όσα γνωρίζουν για το σεξ δεν είναι αρκετά ή ότι δεν είναι σίγουρα σωστά.
* Τα θέματα που απασχολούν τους περισσότερους είναι η πρώτη σεξουαλική επαφή και η ελκυστικότητα που ασκούν προς το άλλο φύλο.
* Τρεις στους δέκα ανησυχούν για την πιθανότητα μιας ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης και δύο στους δέκα μαθητές για το AIDS και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα. Αμεσα θα ήθελαν να ενημερωθούν για την πρώτη φορά (ποσοστό 60%) και για το AIDS (60%), ενώ το 45% για την εγκυμοσύνη και την αντισύλληψη και το 28% για τον οργασμό.
Το Κέντρο Σεξουαλικής και Αναπαραγωγικής Υγείας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ρώτησε 650 εφήβους, ηλικίας 14-17 χρόνων, από 11 σχολεία της Θεσσαλονίκης και της Πιερίας, ποιος επηρεάζει τη σεξουαλική τους συμπεριφορά.
* Το 61% ανέφερε τους φίλους, το 30% τη μητέρα και μόνο το 15% τον πατέρα. Το σχολικό περιβάλλον επηρεάζει το 17% και η Εκκλησία το 5%.
* Έξι στους δέκα εφήβους ενημερώνονται για θέματα που αφορούν το σεξ από την τηλεόραση και 4 στους 10 από τα περιοδικά και τις εφημερίδες.
* Στην ερώτηση ποιος θα θέλατε να σας ενημερώνει για το σεξ, το 51% απάντησε η μητέρα, το 35% το σχολείο και το 34% ο πατέρας».
Μάλιστα σε άλλο άρθρο η «Ελευθεροτυπία» 15/12/2002 γράφει για τα βιβλία που είχαν ετοιμαστεί και είχαν πάρει την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Ιερό βέτο για τη σεξουαλική αγωγή
Στις... καλένδες φαίνεται ότι παραπέμπονται τα βιβλία σεξουαλικής αγωγής που επρόκειτο να διδαχθούν στα σχολεία. Παρ' ότι έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από τη συγγραφή και την έκδοσή τους, δεν έχουν μπει ακόμη στις σχολικές αίθουσες.
Το υπουργείο είχε προκηρύξει αρχικά διαγωνισμό για την επιλογή των συγγραφέων. Έπειτα από αυστηρές διαδικασίες, ο ψυχίατρος Κώστας Γκοτζαμάνης και ο επίκουρος καθηγητής γυναικολογίας και διευθυντής του Ελληνικού Σεξολογικού Ινστιτούτου, Ζήσης Παπαθανασίου, ανέλαβαν τη δημιουργία του σχετικού πληροφοριακού υλικού.
Σε όλη τη διάρκεια της συγγραφής των βιβλίων οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας παρακολουθούσαν κατά... γράμμα τη διαδικασία και έδιναν κατευθύνσεις. Πριν από την τελική έκδοσή τους προηγήθηκε έλεγχος τόσο από πλευράς υπουργείου όσο και από πλευράς Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Μάλιστα, είχαν πραγματοποιηθεί και σχετικά σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να μπορέσουν να διδάξουν το μάθημα. Όμως δύο χρόνια μετά, τα βιβλία (δύο για το λύκειο και δύο για το γυμνάσιο) δεν έχουν αξιοποιηθεί ακόμη και ουδείς γνωρίζει ποια είναι η τύχη τους...»
Το άρθρο τελειώνει με τη δήλωση του τότε υπεύθυνου αγωγής υγείας του υπουργείου Παιδείας κ. Β. Ταμπουλή, που αναφέρει: «Τα βιβλία κρίνονται εκ νέου δεδομένου πως είχαν προκληθεί αντιδράσεις από διάφορες εκκλησιαστικές ομάδες. Οι ομάδες αυτές εκτιμούσαν ότι κάποια πράγματα έπρεπε να αναδιατυπωθούν, όπως το θέμα των ομοφυλοφίλων. Είναι άγνωστο πότε θα γίνει η κρίση αυτή, ενώ απαιτείται και υπουργική απόφαση για να μπουν τα βιβλία στα σχολεία».
=================================
Αυτά προς γνώση και κινητοποίηση όλων.
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 1 ημέρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου