29 Φεβ 2016

Δημήτριος Νατσιός, Ακυρώνεται η Επανάσταση του ’21;

Ακυρώνεται η Επανάσταση του ’21;
«Τα χέρια είναι παράλυτα και τα σφυριά δεμένα/
και δεν σφυροκοπά κανείς τ’ άρματα και τ’ αλέτρια/
σβησμένες όλες οι φωτιές οι πλάστρες μες στη χώρα»
Κωστής Παλαμάς
Θα ξεκινήσω, όπως κάθε βράδυ πράττουν τα γνωστά κοπροκάναλα, με μια «συγκινητική» ιστορία, την οποία, ίσως, πολύ σύντομα, θα ζήσουμε στο μέλλον.

Οι αιρέσεις υπό το πρίσμα της Ορθόδοξης εν Χριστώ ζωής



ΟΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΖΩΗΣ
«Όταν η Εκκλησία αντιμετωπίζει μια αίρεση, το κριτήριο ότι είναι αίρεση, είναι ότι ανατρέπει την εμπειρία της Πεντηκοστής που απεκαλύφθη η πάσα αλήθεια και ανακόπτει την πορεία των ανθρώπων προς την θέωση»*, αναφέρει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης.  Με αυτά τα λόγια ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης, επισημαίνει το μεγάλο πρόβλημα των αιρέσεων.  Μέσα από αυτή την Ορθόδοξη προοπτική της εν Χριστώ ζωής πρέπει να αντιμετωπίζονται οι αιρέσεις, που δεν επιτρέπει την ανορθόδοξη αβρότητα να καλούνται οι αιρέσεις ‘’εκκλησίες’’ και ως τέτοιες να θεωρούνται.
Η αναφορά στη δημοσιευθείσα απόφαση της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, που πραγματοποιήθηκε στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ Γενεύης  (21-28 Ιανουαρίου 2016), για Εκκλησίες και Ομολογίες, ότι «Η Ορθόδοξος Εκκλησία αναγνωρίζει την ιστορικήν ύπαρξιν άλλων χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών μη ευρισκωμένων εν κοινωνία μετ’ αυτής», αποτελεί ξεκάθαρη εκκλησιολογική στρέβλωση.

Κυριακή του ασώτου στην Ελλάδα της παρακμής...

Κυριακή του ασώτου στην Ελλάδα της παρακμής...
Μάρω Σιδέρη
    Δύο αδέρφια, δύο ιδεολογίες, δύο συμπεριφορές - ένα σπίτι, μια περιουσία, ένας πατέρας. Η ιστορία του ασώτου, περισσότερο ίσως από κάθε άλλη παραβολή, μοιάζει να ειπώθηκε για κάθε άνθρωπο, μα πιότερο για κάθε Έλληνα ξεχωριστά. Καμιά άλλη παραβολή δε ζωγραφίζει τόσο ξεκάθαρα τη συμφορά της φυλής μας: δύο αδέρφια, εγώ κι εσύ... εγώ ο άσωτος, εσύ ο συνετός. Ή το αντίθετο – δεν έχει σημασία ποιό ρόλο θα κρατήσει ο καθένας μας αφού όλα ανατρέπονται στην πορεία. 

Το Προσκυνητάρι μεταφέρθηκε,πάραυτα, και πάλι στον 4ο όροφο

044.jpg
   "Σύμφωνα με πληροφορίες από έγκυρες πηγές της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, το Προσκυνητάρι με την εικόνα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, μετά από την επανατοποθέτησή του από ομάδα αγνώστων, στην πρώτη του θέση,  μεταφέρθηκε, πάραυτα, και πάλι στον 4ο όροφο, έξω από τον Ιερό Ναό της Σχολής!
Περαιτέρω σχόλια περιττεύουν!

Από πότε οι ορθόδοξοι χριστιανοί γιορτάζουμε γενέθλια;



Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐδέχθη εἰς ἀκρόασιν: 
- Τήν ἐν τῇ Πόλει σεβασμίαν Ἱεραρχίαν, ὑποβαλοῦσαν τά ἑαυτῆς ἑόρτια σέβη καί εὐχάς ἐπί τοῖς γενεθλίοις Αὐτοῦ

……………………………………………………
Τα γενέθλια του Οικουμενικού Πατριάρχη κ..κ. Βαρθολομαίου.
Εις πολλά έτη Δέσποτα!
Σήμερα έχει γενέθλια ο Πατριάρχης του μαρτυρικού Γένους μας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος.
Γεννήθηκε σε δίσεκτους καιρούς( 29 Φεβρουαρίου 1940), στην σκλαβωμένη σήμερα Ίμβρο μας, που ανήκει στα νησιά του Αρχιπελάγους. Και σε δίσεκτους καιρούς Πατριαρχεύει στο Φανάρι, ως ο Πρώτος της Ορθοδοξίας. Ανέλαβε τα ηνία του Οικουμενικού Θρόνου στις 22 Οκτωβρίου 1991, σε ηλικία 51 ετών, διαδεχόμενος τον Πατριάρχη της Αγάπης, τον Δημήτριο τον Α ´ ,(1972-1991) που κατάφερε στα είκοσι, σχεδόν, χρόνια της Πατριαρχίας του να κάνει όσα δεν έκαναν Πατριάρχες  επί αιώνες.

Ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ για την ίδρυση τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, το Σύμφωνο Συμβίωσης,την Κάρτα του Πολίτη,το καρναβάλι κ.α

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΜΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ
Ο Μητροπολίτης Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ καλεσμένος στην εκπομπή του Δημήτρη Νατσιού "Γράμματα Σπουδάματα" στο κανάλι TV4E με θέμα «Αναμνήσεις από τα φοιτητικά χρόνια στη συμπρωτεύουσα». Στην εκπομπή μίλησαν για την ίδρυση τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, το Σύμφωνο Συμβίωσης,την Κάρτα του Πολίτη,το καρναβάλι κ.α

28 Φεβ 2016

Κίνα: Νεκρές νύφες για τους «γάμους φαντασμάτων»

Κίνα: Νεκρές νύφες για τους «γάμους φαντασμάτων»
ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ
Κίνα: Νεκρές νύφες για τους «γάμους φαντασμάτων»
Ένας νεαρός, άγαμος άντρας δεν μπορεί να πεθάνει μόνος του… Πρέπει να έχει στο πλευρό του μια επίσης νεκρή νεαρή γυναίκα για να τον συνοδεύσει στο αιώνιο ταξίδι γιατί διαφορετικά θα είναι ανήσυχος και θα βασανίζεται η ψυχή του. Με βάση αυτό το σκεπτικό, γεννήθηκαν πριν από 3.000 χρόνια οι «γάμοι φαντασμάτων», μια ανατριχιαστική κινεζική πρακτική.

Παρουσίαση βιβλίου Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ του Αναπλ. Καθηγητή κ. Θωμά Ιωαννίδη



Οι εκδόσεις ΕΝΝΟΙΑ σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου του Αναπληρωτή Καθηγητή και Προέδρου του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κυρίου Θωμά Ιωαννίδη
Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
την  Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 19:00
στον Φιλολογικό Σύλλογο ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ (Πλατεία Αγίου Γεωργίου Καρύτση 8, Αθήνα)
Για το βιβλίο θα μιλήσουν: Ο Καθηγητής Εμμανουήλ Μικρογιαννάκης Κοσμήτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών και Πρόεδρος του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός»,
Ο Καθηγητής Απόστολος Νικολαΐδης, Κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής Αθηνών,
Ο Γλωσσολόγος Χριστόφορος Χαραλαμπάκης, Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ο Συγγραφέας.

Πρωτοπρ. Βασίλειος Βολουδάκης, Κωνσταντινούπολη: «Φανάρι» ή «Λυχνία»;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ: «ΦΑΝΑΡΙ» Ἤ «ΛΥΧΝΙΑ»;
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Βασιλείου Ε. Βολουδάκη
Προισταμένου του Ι. Ν.Αγ. Νικολάου Πευκακίων Αθηνών
Ἀπουσιάζει ἡ ἑνιαία Στρατηγικὴ ἀπὸ τὸν Ἀντιοικουμενιστικὸν Ἀγῶνα!
«Ἔξωθεν μάχαι»: Οἱ Πατριαρχικοὶ ἐξακολουθοῦν νὰ ἐφαρμόζουν τὴ ‘’συνταγὴ’’ ποὺ ὁδήγησε τὴν Βασιλεύουσα στὴν Πτώση της!
«Ἔσωθεν φόβοι»: Ποῦ καὶ πῶς ὁδηγεῖται ὁ Ἀντιοικουμενιστικὸς Ἀγών;

27 Φεβ 2016

Η λαφυραγωγία στο Ισλάμ: Αποφεύγουν την αλήθεια όπως ο διάβολος το λιβάνι

erdogan koranio 01
Η λαφυραγωγία στο Ισλάμ: Αποφεύγουν την αλήθεια όπως ο διάβολος το λιβάνι
Του  Μάριου Ευρυβιάδη
Ο ιστορικός (Τουρκολόγος/οσμανολόγος) Νίκος Μούδουρος (Ν.Μ.) έγραψε ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο στον Φιλελεύθερο (στις 14 Φεβρουαρίου 2016), “Τα λάφυρα πολέμου, οι σοροί και οι αναμνήσεις”, για το “πλιάτσικο” που δημιουργήθηκε μετά την Τουρκική εισβολή με τις περιουσίες των αυτόχθονων κατοίκων στις περιοχές που κατακτήθηκαν από τον τουρκικό στρατό.

Κυριακή του Ασώτου –«Ευφρανθήναι δε και χαρήναι έδει, ότι ο αδελφός σου ούτος νεκρός ην και ανέζησε και απολωλώς ην και ευρέθη»



Απόστολος: Α΄ Κορ. στ΄ 12-20
Ευαγγέλιο: Λουκ. ιε΄ 11-32
     Η σημερινή παραβολή του ασώτου, είναι χωρίς αμφιβολία, η σημαντικότερη παραβολή του Κυρίου. Χαρακτηρίστηκε σαν η «παραβολή των παραβολών», γιατί μέσα από αυτήν προβάλλει η αγάπη του Θεού προς τον άνθρωπο σαν κίνητρο για μετάνοια. Μια αγάπη που λειτουργεί λυτρωτικά και μέσα από την ελευθερία οδηγεί τον άνθρωπο στη μετάνοια. Μια αγάπη που ξέρει να συγχωρεί χωρίς να κλείνει την πόρτα της επιστροφής, περιμένει υπομονετικά ως την ώρα που ο άνθρωπος θα πάρει το δρόμο της επιστροφής. Μια αγάπη που αποδέχεται τον άνθρωπο, ανεξάρτητα από το μέγεθος και την έκταση των αμαρτιών του. Μια αγάπη που αναζητεί τον άνθρωπο μέσα από τη μετάνοια και την επιστροφή.
     Η αγάπη όμως του Θεού πατέρα δεν περιορίζεται μόνο στον αμαρτωλό γιο που μετανοεί και επιστρέφει, αλλά επεκτείνεται και στο μεγαλύτερο γιο, που υπήρξε μεν υπάκουος, αλλά έπρεπε να τον μιμηθεί και να αγκαλιάσει με αγάπη τον αδελφό του. Μέσα από την στάση και συμπεριφορά του τονίζει ότι όσο καταστροφική είναι η αποστασία και η αμαρτία χωρίς μετάνοια, άλλο τόσο καταστροφική είναι και η αυτοδικαίωση χωρίς αγάπη. Γιατί δεν επιτρέπει στον εαυτό του να διακρίνει τις δικές του ατέλειες και αδυναμίες.

Αθανάσιος Γκάτζιος, Οι νέοι βάρβαροι


KIDS AND VIDEO GAMES c

Οι νέοι βάρβαροι
«Οἱ βάρβαροι δέν θά ξανάρθουν ἀπ᾽ τά σύνορα. Τούς ἐκπαιδεύουν οἱ σοφοί μέ τηλεόραση. Κι οἱ ὀρδές τους ἀπ᾽ τά παιδικά δωμάτια θά ὁρμήσουν». (  Π. Α. Σινόπουλος.)
 Τώρα πλέον ἔχουν εἰσβάλει ἀπό παντοῦ. Τά σύνορα ἔπεσαν. Internet, Computers, Tablets, Smartphones εἶναι οἱ νέοι παγκόσμιοι κατακτητές!
 Σύμφωνα μέ μελέτη-ἔκθεση τοῦ Ἱ­δρύματος Kaiser Family τά παιδιά ἡλικίας 8 ἕως 10 ἐτῶν στίς Ἡνωμένες Πολιτεῖες δαπανοῦν ὀχτώ ὧρες τήν ἡμέρα μπροστά στήν ὀθόνη, ἐνῶ τά μεγαλύτερα, οἱ ἔφηβοι, ξοδεύουν κατά μέσον ὅρο δώδεκα ὧρες. Ἡ τηλεόραση κρατᾶ τά σκῆ­πτρα, ἀλλά καί οἱ ὑπολογιστές, τά tablets καί τά smartphones κερδίζουν συνεχῶς ἔδαφος.

Κυριακή του Ασώτου –«Ἀπεδήμησεν ...εἰς ἑαυτόν δέ ἐλθών...»

«Ἀπεδήμησεν ...εἰς ἑαυτόν δέ ἐλθών...»
Ὅλα τά εἶχε στό πατρικό του σπίτι ὁ νέος τῆς παραβολῆς. Καί ἄνεση καί πλούτη καί στοργή πολλή. Κι ὅμως ὅλα τοῦ φαίνονταν στενά καί μονότονα καί ἡ πατρική ἀγάπη, σκλαβιά. Γι’ αὐτό τελικά ἀπαίτησε ἀπερίφραστα τό μερίδιο τῆς κληρονομιᾶς. «Πατέρα δός μου ὅ,τι ἀπό τήν περιουσία σου, μοῦ ἀναλογεῖ». Κι ὕστερα ἀπό λίγες μέρες ὁ νεώτερος γιός μάζεψε τά πάντα καί ταξίδεψε σέ χώρα μακρινή. Ἐκεῖ ἐσπατάλησε τήν περιουσία του ζώντας ἄσωτα καί σπάταλα.

Σάββας Καλεντερίδης: Η ατυχία να σε κυβερνούν Ελλάδα, άσφαιροι και ανίκανοι καταληψίες



Στην προμετωπίδα του Διοικητηρίου της Στρατιωτικής Σχολής Ευλεπίδων, όπου τώρα στεγάζεται η Σχολή Εθνικής Αμύνης, υπήρχε ο θυρεός της σχολής και η βασική αρχή την οποία πρέπει να κάνει κτήμα του και να ενστερνιστεί ο κάθε Εύελπις, για να μπορεί να γίνει ένας χρήσιμος ηγήτορας του Ελληνικού Στρατού. Πρόκειται για το ρητό «Άρχεσθαι μαθών άρχειν επιστήσει», που αποδίδεται στον Σόλωνα, τον νομοθέτη της αρχαίας Αθήνας, το οποίο επί τέσσερα χρόνια, μέρα και νύχτα, υπενθυμίζει στον εύελπι ότι για να μάθει να διοικεί, να ασκεί εξουσία, πρώτα πρέπει να μάθει να άρχεται.
Δηλαδή να διοικείται, να υπακούει και να ενστερίζεται τους νόμους, τις αρχές και τους κανόνες της διοίκησης, για να είναι σε θέση να τις επιβάλει, ως ηγήτορας και ως διοικητής.
Ένα άλλο ρητό που βλέπαμε ως μικροί αξιωματικοί στα γραφεία των διοικητών ήταν το «Διοικείν εστί προβλέπειν», που αποδίδεται στον Αλκιβιάδη, το οποίο αποτελεί τη διαχρονική αρχή του «μάνατζμεντ» προτού καν ανακαλυφθεί από τους Δυτικούς αυτός ο όρος.

Η ασωτία - αποστασία του ανθρώπου και η αγάπη - ευσπλαχνία του Θεού

Η ασωτία - αποστασία του ανθρώπου και η αγάπη - ευσπλαχνία του Θεού
     Οι λέξεις “ασωτία”, “άσωτος”, “ασώτως” στην Αγία Γραφή έχουν την ίδια ηθική σημασία που έχουν σ' ολόκληρη την ελληνική γραμματεία. Έτσι η λέξη “άσωτος” (α στερητικό+σώζω) σημαίνει τον άνθρωπο που δεν έχει σωτηρία με τον τρόπο ζωής του.

Διαπροσωπικές σχέσεις-Κύριο γνώρισμα της Ορθόδοξης Θεολογίας

Διαπροσωπικές σχέσεις-Κύριο γνώρισμα της Ορθόδοξης Θεολογίας
του Παναγιώτη Σιαχάμη (Φοιτητή της Πατριαρχικής Ανωτάτης Εκκλησιαστικης Ακαδημίας Κρήτης)
Ο άνθρωπος έχοντας πλαστεί <<κατ᾿ εἰκόνα καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν>>1 του Τριαδικού Θεού, έχει υπαρξιακή σχέση μαζί Του. Το γεγονός αυτό  διατυπώνεται στην περιγραφή της δημιουργίας του ανθρώπου, στο πρώτο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, τη Γένεση. Εκεί βλέπουμε πως ο Θεός << ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς, καὶ ἐγένετο ὁ ἄνθρωπος εἰς ψυχὴν ζῶσαν>>2. Ο Θεός με την μορφή πνοής, κτίζει την ψυχή του ανθρώπου,3 πραγματώνοντας έτσι την υλικοπνευματική του υπόσταση. Αυτή η πνευματική σχέση του Θεού με τον άνθρωπο, πραγματώνει την αιτιώδη ορμή του ανθρώπου προς τον δημιουργό του.

Κυριακή του Ασώτου – Οι δικαιολογίες της απιστίας (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


Οἱ δικαιολογίες τῆς ἀπιστίας
ἀπιστία, ἀγαπητοί μου, δὲν ἔχει νὰ δώσῃ κάτι θετικό· εἶνε μόνο ἄρνησις. Βλέ πει τὸ οἰκοδόμημα τοῦ Χριστιανισμοῦ κι ἀπὸ σατανικὴ λύσσα θέλει νὰ τὸ γκρεμίσῃ, νὰ γίνῃ νεκροθάφτης ἑνὸς ψυχικοῦ πολιτισμοῦ. Ζηλεύει τὴ δόξα τοῦ Ἡ ροστράτου ἐκείνου, ποὺ πυρπόλησε τὸ ναὸ τῆς Ἀρτέμιδος στὴν Ἔφεσο .

Κυριακή του Ασώτου – Το μυστικό της επιστροφής (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


Τὸ μυστικὸ τῆς ἐπιστροφῆς
Τί κάνει, ἀγαπητοί μου, τὸν ἄνθρωπο ν᾿ ἀφήνῃ τὸ δρόμο τῆς ἁμαρτίας καὶ νὰ ἐπιστρέφῃ στὸ Χριστό; Αὐτὸ βλέπουμε σήμερα στὴν παραβολὴ τοῦ ἀσώτου.

Χαιρετισμός καθηγουμένου Ι. Μονής Κουτλουμουσίου, Γέροντος Χριστοδούλου Αγιορείτου, στην εκδήλωση για τον Άγιο Πορφύριο



ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΟΥ Ι. ΜΟΝΗΣ ΚΟΥΤΛΟΥΜΟΥΣΙΟΥ, ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΟΡΦΥΡΙΟ
Παναγιώτατε, ἀγαπητοί φίλοι καί ἀδελφοί,
Γιάτόν ὅσιο Πορφύριο μπορεῖ νά εἰπωθεῖ τοῦτο:
Ἐκπυρωθείς ἀπό τήν ἕνωσή του μέ τό ἄστεκτον πῦρ, ἔγινε γιά μᾶς ζωτική δύναμις.
Αὐτή εἶναι ἡ ἐμπειρία ὅσων τόν γνωρίσαμε, ἀλλά καί πολλῶν πού δέν μπόρεσαν νά τόν γνωρίσουν κατά τήν ἐπίγεια ζωή του.Ἦταν, καί εἶναι ἀκόμη, ἡ παράκλησις τοῦ κόσμου. Ἔχοντας τήν ἁγία εὐαισθησία τῶν Ἁγίων, εἶχε ἀπό τόν Θεό ἕνα ἰδιαίτερο χάρισμα: νά βλέπει. Κι ὅταν δυσκολευόταν νά βλέπει στό φυσικό φῶς, εἶχε τό χάρισμα νά βλέπει ὅσα συνέβαιναν μακριά ἤ κοντά, σάν μέσα σέ μιά ἀχτίδα φωτός.

Πώς ένα ροζ λουλούδι νίκησε μια υπερδύναμη

Alfred W. McCoy, TomDispatch (USA)
Μετά από το μεγαλύτερο πόλεμο στην ιστορία της, οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι στα πρόθυρα της ήττας στο Αφγανιστάν. Πώς μπορεί αυτό να είναι δυνατόν; Πώς μπορούσε η μοναδική υπερδύναμη του κόσμου να έχει πολεμήσει συνεχώς για 15 χρόνια, αναπτύσσοντας 100.000 από τα καλύτερα στρατεύματά της, θυσιάζοντας τις ζωές 2.200 στρατιωτών της, ξοδεύοντας περισσότερο από ένα τρισεκατομμύριο δολάρια για τις στρατιωτικές επιχειρήσεις της, σπαταλώντας επιπλέον εκατό δισεκατομμύρια για την «ανάδυση» του έθνους και την «ανοικοδόμηση», βοηθώντας και χρηματοδοτώντας ένα στρατό 350.000 Αφγανών συμμάχων και σήμερα ακόμα δεν μπορεί να κατευνάσει μία από τις πιο φτωχές χώρες του κόσμου; 

Κυριακή του Ασώτου – Δικαιώματα και υποχρεώσεις

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ:  Α΄ Κορ. ς΄ 12-20
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ: Λουκ. ιε΄ 11-32
    Στὴν ἐποχὴ μας προβάλλονται ἔντονα τὰ ἀτομικὰ δικαιώματα καὶ ἡ ὑπεράσπισή τους. Ὁ σύγχρονος ἄνθρωπος ἐκπαιδεύεται ἀπὸ μι­­κρὸς νὰ διεκδικεῖ τὰ δικαιώματά του καὶ νὰ προασπίζεται τὴν ἐλευθερία του, ἡ ὁποία τάχα δὲν ἔχει ἄλλη προϋπόθεση παρὰ μόνο νὰ μὴν βλάπτει τὴν ἐλευθερία τοῦ ἄλλου. Εἶναι ὅμως αὐτὴ ἡ θεώρηση τῆς ζωῆς καὶ τῆς ἐλευθερίας σωστὴ καὶ πρὸς ὄφελος τοῦ ἀνθρώπου;... Τὴν ἀπάν­τηση τὴν ἀκούσαμε στὸ σημερινὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα, ὅπου ὁ ἀπόστολος Παῦλος ἀπευθύνεται στοὺς Κορινθίους καὶ τοὺς λέγει:

"Το προσκυνητάρι του Χριστού, πίσω στη θέση του"

044.jpg
Ενημερωθήκαμε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: "Με μια αυθόρμητη συμβολική πράξη διαμαρτυρίας, το προσκυνητάρι του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. από τον 4ο όροφο που το ανέβασε ο Κοσμήτορας, για να μην ενοχλεί τους μουσουλμάνους, επέστρεψε στη θέση του, στο ισόγειο".

26 Φεβ 2016

Χαράλαμπος Άνδραλης, Υποχρεωτική εκκλησιαστική κήδευση για όποιον το επιθυμεί. Το αποκορύφωμα του «προοδευτικού» ολοκληρωτισμού.



Υποχρεωτική εκκλησιαστική κήδευση για όποιον το επιθυμεί. Το αποκορύφωμα του «προοδευτικού» ολοκληρωτισμού.
Σύμφωνα με το νέο νόμο περί επιλογής τόπου ενταφιασμού (άρ. 15 του ν. 4368/2016), κάθε φυσικό πρόσωπο, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί ελεύθερα με ρητή δήλωση του ενώπιον συμβολαιογράφου να ορίσει τον τύπο της τελετής της κηδείας του και τον τόπο ενταφιασμού του, ενώ τα αρμόδια όργανα ή οι υπηρεσίες, που επιμελούνται της ταφής του νεκρού, οφείλουν να συμμορφώνονται στη διατυπωθείσα επιθυμία του θανόντος χωρίς οποιαδήποτε άλλη προϋπόθεση ή διαδικασία.
Με άλλα λόγια, οι κληρικοί είναι υποχρεωμένοι να τελούν εκκλησιαστική κηδεία σε όποιον είχε εκφράσει την επιθυμία ως προς αυτό, ανεξάρτητα αν ήταν χριστιανός! Επιπλέον, παρά την αντίθεση του ορθοδόξου δόγματος στην επιλογή καύσης του νεκρού σώματος, το γράμμα του νόμου οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι κληρικοί υποχρεούνται να τελέσουν κηδεία ενώπιον τεφροδόχου ή ενώπιον σκηνώματος που πρόκειται να αποτεφρωθεί.

Ιωάννης Τάτσης, Αντιπροσωπευτική συνοδικότης με μόνην ψήφον των Προκαθημένων

Αντιπροσωπευτική συνοδικότης με μόνην ψήφον των Προκαθημένων
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Το Άρθρο 3 του Κανονισμού λειτουργίας της Μεγάλης Συνόδου που καθορίζει τα σχετικά με τη συγκρότηση της Συνόδου σε συνδυασμό και με τα λοιπά άρθρα εισάγει ένα νέο τρόπο λήψης αποφάσεων που θα μπορούσε να ονομαστεί αντιπροσωπευτική συνοδικότητα.

π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, Σχολιασμός στο κείμενο της Ε΄ Πανορθοδόξου Προσυνοδικής Διασκέψεως (Σαμπεζύ Γενεύης 11-17.10.2015) «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν Κόσμον»



Σχολιασμός στο κείμενο της  Ε΄ Πανορθοδόξου Προσυνοδικής Διασκέψεως
(Σαμπεζύ Γενεύης   11-17.10.2015)
«Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας   προς τον λοιπόν Χριστιανικόν Κόσμον»

Είναι άρρηκτος ο δεσμός της καλουμένης ‘’Παλαιάς Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας’’ με τον Παπισμό





ΕΙΝΑΙ ΑΡΡΗΚΤΟΣ Ο ΔΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΛΟΥΜEΝΗΣ ‘’ΠΑΛΑΙΑΣ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ’’ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΙΣΜΟ
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Κατά καιρούς δίνεται η εντύπωση σε κάποιους ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα επιστροφής της καλουμένης ‘’Παλαιάς Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας’’  στην Μία Αγία Εκκλησία.  Όσο όμως κι αν διαφοροποιούνται σε κάποια θέματα με το Βατικανό παραμένουν άρρηκτα συνδεδεμένοι με αυτό. 
Είναι αλήθεια ότι η καλούμενη ‘’Παλαιά Ρωμαιοκαθολική εκκλησία’’  δεν συνηγορεί στα οικουμενιστικά ατοπήματα του Πάπα Φραγκίσκου και αυτό είναι θετικό.  Προς τούτο μάλιστα και δι’ ανοιχτής επιστολής πρόσφατα διαμαρτυρήθηκαν προς τον Πάπα Φραγκίσκο για τα διαθρησκειακά ατοπήματά του με Εβραίους, Βουδιστές και Μουσουλμάνους.  Θεωρούν εαυτούς ως ‘’ενισταμένους καθολικούς’’,  όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν «αντιστεκόμενοι στην λαίλαπα του μοντερνισμού και του θρησκευτικού συγκρητισμού που παρουσιάζεται υπό τον μανδύα ενός ψευδεπιγράφου οικουμενισμού και χαρακτηρίζει το μετασυνοδικό Βατικανό» (από την σχετική ιστοσελίδα orccgr.wix.com, της καλουμένης ‘’Παλαιάς Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας’’).

Περί τῆς Ἱερᾶς Τραπέζης καί περί μετανοίας (Μητροπολίτου Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ἰερεμία)

            ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
    ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ-ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ
Δημητσάνα - Μεγαλόπολη, Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016
ΑΠΛΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ
(Γιά τόν λαό)
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
Στό σημερινό μου κήρυγμα, ἀγαπητοί ἀδελφοί, θά σᾶς δώσω μέ ἁπλᾶ λόγια μία ἄλλη ὁμιλία τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, τήν ὁποία καταλήγει στό ἴδιο ἀγαπητό του θέμα, τήν μετάνοια.
1. Ἀπογοητευμένος φαίνεται στήν ὁμιλία του αὐτή ἀπό τήν ἀρχή ὁ Χρυσόστομος, σάν τόν σποριά, λέγει, πού σπέρνει, ἀλλά δέν βλέπει καρποφορία. Καί αὐτός βλέπει ὅτι οἱ χριστιανοί του δέν ἔχουν καλά ἔργα νά παρουσιάσουν. «Χριστιανός» σημαίνει στρατιώτης τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, πού πρέπει νά ἀγωνίζεται γιά τήν δόξα Του, γιατί τρέφεται ἀπό Αὐτόν μέ τά ἱερά Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας. Θά πῶ κάτι τό φοβερό, λέγει ὁ Χρυσόστομος τώρα ἐδῶ: «Θά ἦταν καλύτερα νά μήν εἴχαμε στρατευθεῖ στήν στρατεία τοῦ Χριστοῦ σάν χριστιανοί, παρά τό ὅτι στρατευθήκαμε (δηλαδή βαπτιστήκαμε), ἀλλά ἀμελοῦμε γιά τήν τιμή τοῦ βασιλέως μας Χριστοῦ. Πῶς δέν θά τιμωρηθεῖ αὐτός πού τρέφεται μέν ἀπό τόν βασιλιᾶ, ἀλλά δέν ἀγωνίζεται γιά τήν τιμή καί τήν δόξα τοῦ βασιλιᾶ;»*

Η ψευδo-Τρίτη Ρώμη ακολουθεί πιστώς την Νέαν Ρώμην και αμφότεραι την Ρώμην!

Η ψευδo-Τρίτη Ρώμη ακολουθεί πιστώς την Νέαν Ρώμην και αμφότεραι την Ρώμην!
Εζήλευσε την «δόξαν» του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως ο Πατριάρχης Μόσχας, ώστε επεδίωξε να συναντηθή με τον Πάπαν εις την Κούβαν μόλις προ δέκα περίπου ημερών. Το παρασκήνιον μεγάλον, εκτενές και όζον παιγνίων, τα οποία δεν συνάδουν με το εκκλησιαστικόν ήθος. Εκείνον όμως το οποίον κατέπληξε τους Ορθοδόξους ήτο το κοινόν ανακοινωθέν, το οποίον είναι οικουμενιστικώτερον και από τον Οικουμενισμόν! Το κείμενον αποτελείται από τριάντα σημεία, αρκετά εκ των οποίων αφορούν εις τον πόλεμον της Μ. Ανατολής και της Ουκρανίας, τον θεσμόν του γάμου, ο οποίος πλήττεται, τας εκτρώσεις, την ευθανασίαν, την πτωχείαν κ.α. Εξ ίσου μέγα μέρος αφορά εις τας σχέσεις με τους Παπικούς.

Κυκλοφορεῖ τὸ φύλλον 26.2.16 τοῦ «Ὀρθοδόξου Τύπου»



Μερικά ἀπό τά περιεχόμενά του:
Κωνσταντινούπολις: «Φανάρι» ἢ «Λυχνία»; Ἀπουσιάζει ἡ ἑνιαία Στρατηγικὴ ἀπὸ τὸν Ἀντιοικουμενιστικὸν Ἀγῶνα! Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Βασιλείου Ἐ. Βολουδάκη, Προϊσταμένου τοῦ Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου Πευκακίων Ἀθηνῶν.
Σεβ. Κονίτσης: «Οἱ μάσκες τῆς ἀλβανικῆς ἡγεσίας ἔπεσαν».

H Ρωσική Δούμα ανάβει το πράσινο φως για έλεγχο και περιορισμό των δραστηριοτήτων των σεκτών

H Ρωσική Δούμα ανάβει το πράσινο φως για έλεγχο και περιορισμό των δραστηριοτήτων των σεκτών
Μετάφραση – Επιμέλεια: Ελένη Ζήνωνος
Βουλευτές και από τα τέσσερα Ρωσικά κοινοβουλευτικά κόμματα ετοιμάζουν νομοσχέδιο το οποίο, αν εγκριθεί, θα στοχεύει στην προστασία των πολιτών από τις καταστροφικές λατρείες –σέκτες (destructive sects). Σύμφωνα με τους εμπνευστές της κίνησης αυτής, οι πιο επικίνδυνες ομάδες (σέκτες) έχουν την έδρα τους στις ΗΠΑ.

«Προετοιμάζετε ὁλοκληρωτικὸ κτύπημα πρὸς τὴν Ὀρθοδοξία καὶ τὴν Ἑλλάδα μὲ τὴν κάρτα τοῦ πολίτη».



Φωνὴ πόνου καὶ ἀγάπης Ἁγιορειτῶν Πατέρων
Σʼ ὅλες τὶς Σκῆτες καὶ τὰ Κελλιὰ τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἀπὸ τὰ Καυσοκαλύβια καὶ τὰ Κατουνάκια καὶ τὰ Καρούλια μέχρι τὴν Καψάλα καὶ τὴ Βίγλα καὶ τὴ Μικρὰ Ἁγία Ἄννα καὶ μέχρι τὰ Μετόχια τῶν Μεγάλων Μονῶν καὶ τὰ ἁγιασμένα Κελλιὰ τῶν Μοναχῶν στὶς Ἱερὲς Μονὲς τῆς μετανοίας τους, ἀντηχοῦν τὸν τελευταῖο καιρὸ ἀλάλητοι λυγμοὶ καὶ στεναγμοὶ γιὰ τὴν πνευματικὴ κατάσταση τῆς Πατρίδας μας.
    Οἱ στεναγμοὶ αὐτοὶ ἀποτυπώθηκαν σὲ μιὰ μακροσκελὴ ἐπιστολὴ ποὺ ἀπευθύνεται στὴν Κυβέρνηση, στὴν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας καὶ στὴν Ἱερὰ Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους καὶ ὑπογράφεται ἀπὸ 200 καὶ πλέον Μοναχούς. 
Ἀναφέρουμε μερικὰ ἀποσπάσματα:
    «Ὡς Ἁγιορεῖτες Μοναχοί, ἐκφράζουμε τὴν ἀνέκφραστη θλῖψι μας διʼ ὅσα διενεργοῦνται στὴν πατρίδα μας κατὰ τὶς τελευταῖες δεκαετίες... Ἐκφράζουμε, δηλώνουμε καὶ διατρανώνουμε τὴ διαμαρτυρία μας καὶ τὴ ριζικὴ ἀντίθεσί μας πρὸς κάθε ἀντιχριστιανικό, ἀνθελληνικὸ καὶ ἀνήθικο νόμο τῆς πολιτείας τῶν ἑκάστοτε κυβερνήσεων ὅλων τῶν... ἀποχρώσεων. Μὲ σατανικὴ πονηρία καὶ ὑποκρισία παραπλανᾶτε τὸν ὀρθόδοξο χριστιανικὸ λαό...

25 Φεβ 2016

Χαιρετισμός Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλουπόλεως Ἱερεμία γιά τήν Ἡμερίδα «Μένουμε Ἕλληνες καί Ὀρθόδοξοι»



Θά γίνει «ἀλλοτρία» ἡ θαυμαστή μέχρι τώρα ἀδελφή Θεολογική Σχολή, ἄν εἰσχωρήσει σ’ αύτήν καί διδασκαλία τοῦ Ἰσλαμισμοῦ.
            ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΠΟΛΕΩΣ
Δημητσάνα 13 Φεβρουαρίου 2016
Καλοί και ἐκλεκτοί φοιτητές
τῆς σεβασμίας και ἐνδόξου Θεολογικῆς Σχολῆς
τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,
            Ἀπό τήν Δημητσάνα, τήν γενέτειρα τοῦ Πατριάρχου τοῦ Γένους μας, Γρηγορίου τοῦ Ε΄, πού ἀπαγχονίστηκε γιά τήν πίστη καί τήν πατρίδα, σᾶς ἀπευθύνω, ἀγαπητοί μου, θερμό και ἐγκάρδιο ἀγωνιστικό χαιρετισμό. Παρακολουθῶ και ἐγώ, με ὅλο το πλῆθος τῶν εὐσεβῶν, τον ὡραῖο ἀγώνα σας καί χαίρω, γιατί τον κρατᾶτε ψηλά και τόν διεξάγετε ἐκκλησιολογικά, κάτω ἀπό τήν σκέπη τῆς Μάνας Ἐκκλησίας. Ἀρχηγός σας εἶναι ὁ φημισμένος ὡς ἀγωνιστής Ἱεράρχης τῆς Ἐκκλησίας μας,Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Ἄνθιμος, πού γνωρίζει ἀπό τήν πολύτιμη πείρα του τούς τρόπους και τήν μέθοδο για την ἐπιτυχία τῶν ἱερῶν ἀγώνων.

Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος: Μήνυμα Τριωδίου




ΜΗΝΥΜΑ ΤΡΙΩΔΙΟΥ
Μὲ τὴν Κυριακή τοῦ Τελώνου καὶ τοῦ Φαρισαίου, ἡ Ἐκκλησία μας μᾶς εἰσάγει στὴν κατ᾿ ἐξοχὴν πνευματική της περίοδο, τὴν περίοδο τοῦ Τριωδίου. Μιὰ περίοδο πού διαρκεῖ ἑβδομήντα μέρες, δέκα ἑβδομάδες. Οἱ τρεῖς πρῶτες Κυριακὲς καὶ ἑβδομάδες εἶναι εἰσαγωγικές καὶ στὴ συνέχεια ἀκολουθεῖ ἡ περίοδος τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. Καθὼς μπαίνουμε σ᾿ αὐτὸν τὸν ὄμορφο ἐκκλησιαστικὸ καὶ πνευματικὸ χῶρο τοῦ Τριωδίου, καὶ ἀνοίγουμε τὸ «Τριώδιο», αὐτὸ τὸ πλούσιο σὲ μηνύματα ἀληθείας καὶ ζωῆς βιβλίο, ποὺ ἀποτελεῖ τὸν κορμὸ τῶν ἀκολουθιῶν τῆς περιόδου ὡς τὸ Μεγάλο Σάββατο, ἡ Ἐκκλησία μας τὴν πρώτη Κυριακὴ μᾶς προσδιορίζει τὸν στόχο μας γιὰ κάτι πολὺ μεγάλο. Προσπαθεῖ νὰ μιλήσει στὴν καρδιά μας, προσφέροντάς μας ὡς ἐκλεκτὸ πνευματικὸ ἔδεσμα τὴν παραβολὴ τοῦ Τελώνου καὶ τοῦ Φαρισαίου.

Βουλεύονται ἤ βολεύονται;



Βουλεύονται ἤ βολεύονται;
Ἀδικία! Πνίγει τούς ἀδικουμένους, ἰδίως ὅσους βλέπουν τήν ἀνισότητα καί πλήττονται ἄμεσα καί ἀπό αὐτήν. Καί θά γίνουμε συγκεκριμένοι στήν ἀνισότητα, πού πολλοί τήν ἐντοπίζουν, τήν καυτηριάζουν, ἀλλά κανείς δέν τήν καταργεῖ. Καί δέν καταργεῖται ἡ ἀνισότητα αὐτή, διότι ἐκεῖνοι πού ὀφείλουν νά τήν καταργήσουν, εἶναι οἱ ἴδιοι οἱ ἀδικοῦντες! Σημειώνει ὁ ἱερός Χρυσόστομος: «Καθ’ ἑκάστην ἡμέραν αὐξάνεται τό κακόν καί οἰμωγαί πανταχοῦ καί θρῆνοι καί δάκρυα τῶν ἀδικουμένων. Καί οἱ ταχθέντες διορθοῦν δικασταί, αὐτοί τόν χειμῶνα ἐπιτείνουσι καί τήν νόσον ἐπιτρίβουσιν» (Ε.Π.Ε. 31,498).
Αὐξάνεται συνεχῶς τό κακό! Παντοῦ θρῆνοι καί κλάματα. Οἱ ἀδικούμενοι σπαράζουν. Καί ἐκείνοι πού τάχθηκαν νά τακτοποιοῦν τίς ἀδικίες, αὐτοί κάνουν χειρότερο κακό καί αὐξάνουν τή διαφθoρά.

Ἡ χαρά τοῦ κ. Καμίνη!



Ἡ χαρά τοῦ κ. Καμίνη!
                                    'Αρχιμ. Δανιήλ 'Αεράκη,  ἱεροκήρυκος
Ἡ έλληνική κοινωνία εἶναι ἀνάστατη. Οἰκονομικά ὑποφέρει τό μεγαλύτερο μέρος τοῦ πληθυσμοῦ. Ἡ ἀνεργία πλήττει ἰδίως τίς νεώτερες γενηές. Ὑπάρχουν σπίτια πενταμελή, πού καί τά πέντε μέλη τους εἶναι ἄνεργα! Ἐν τούτοις εἶναι ὅλοι ὑποχρεωμένοι νά τακτοποιοῦν τούς λογαριασμούς τους μέ τή Δ.Ε.Η., μέ τήν Ἐφορία, μέ τά ποικίλα τέλη, μέ τις ἀσφαλιστικές εισφορές...
• Σέ μιά τέτοια ἐποχή, ἄρχοντες τοῦ τόπου, ἐπιχαίρουν γιά αἰσχρές καί ἀνήθικες ἐπιτυχίες τους! Πολλοί ὑποστηρίζουν, ὅτι ἡ κυβερνῶσα Ἀριστερά, δέν ἐνδιαφέρεται γιά τήν ἐπίλυσι τῶν οἰκονομικῶν προβλημάτων. Γιά ἕνα κυρίως ἐνδιαφέρεται: Νά ἀλλάξουν τό ἠθικό, ἐθνικό, ἱστορικό καί παραδοσιακό πρόσωπο αυτοῦ τοῦ τόπου, πού λέγεται Ἑλλάδα.

Ανακοίνωση Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ. για το ζήτημα της ίδρυσης Κατεύθυνσης Ισλαμικών Σπουδών

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
Σχετικώς με τη δημοσιότητα την οποία έχει λάβει το ζήτημα της ίδρυσης Κατεύθυνσης Ισλαμικών Σπουδών του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και λόγω  των εσφαλμένων πληροφοριών και ανακριβειών που διαδίδονται, με αποτέλεσμα τη δημιουργία παραπλανητικών εντυπώσεων, επιθυμούμε, προς αποκατάσταση της αληθείας, να καταστήσουμε σαφές ότι:

Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ: Οφειλομένη απάντησις



Ἐν Πειραιεῖ τῆ 25/2/2016
«ει εκ του κόσμου ήτε, ο κόσμος αν το ίδιον εφίλει· ότι δε εκ του κόσμου ουκ εστέ, αλλ' εγώ εξελεξάμην υμάς εκ του κόσμου, διά τούτο μισεί υμάς ο κόσμος.» (Ιωάννου 15,19).
Οι διαχρονικοί αυτοί λόγοι του ενσαρκωθέντος Θεού Λόγου ερμηνεύουν διιστορικά το μένος κατά των ταπεινών φορέων του θείου Λόγου. Έως το τέλος της ιστορίας των ανθρωπίνων καιρών ο Χριστός θα αποτελεί κατά την προφητικήν ρήσιν του Θεοδόχου Συμεών «σημείον αντιλεγόμενον», «και θα κείται εις πτώσιν και ανάστασιν πολλών» (Λουκά 2,34-35).
Άλλωστε όπως μεγαλειωδώς γράφει ο ουρανοβάμων Παύλος έχουμε κληθεί να χαιρόμεθα με τα υπέρ της Αληθείας παθήματα διότι όπως εκείνος λέγει «Νυν χαίρω εν τοις παθήμασί μου υπέρ υμών και ανταναπληρώ τα υστερήματα των θλίψεων του Χριστού εν τη σαρκί μου υπέρ του σώματος αυτού, ο εστιν η Εκκλησία»(Κολοσσαείς 1,24).

Ποιός ο ρόλος των λαϊκών στα θέματα της πίστεως και των αιρέσεων; (Σχόλιο σε ομιλία αγιορείτου μοναχού)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 25η Φεβρουαρίου 2016.
    Σε παλαιότερη ανακοίνωσή μας είχαμε αναφερθεί στην ομολογιακή διάσταση του Ορθοδόξου Μοναχισμού με αφορμή την σύγχρονη τάση που επικρατεί σήμερα να προβάλλεται και να τονίζεται μόνο η ασκητική του διάσταση και παραθέσαμε προς κατοχύρωση των θέσεών μας πλήθος παραδειγμάτων από τα συναξάρια των αγίων και την εκκλησιαστική ιστορία. Με τον παρόντα σχολιασμό μας θα προσπαθήσουμε με την Χάρη του Θεού να εξετάσουμε εν ολίγοις, αν αυτό το χρέος και το καθήκον που έχουν οι μοναχοί να ομολογούν την Ορθόδοξη πίστη και να επαγρυπνούν για την διαφύλαξή της αφορά μόνο τους μοναχούς, ή επεκτείνεται και στους λαϊκούς. Και εν πάση περιπτώσει, ποιός είναι ο ρόλος των λαϊκών στα θέματα της πίστεως και των αιρέσεων. Έχουν καθήκον και χρέος να επαγρυπνούν και αυτοί για την διαφύλαξη και προάσπιση της πίστεως, ή το καθήκον αυτό αφορά μόνον τους μοναχούς και τους κληρικούς.

H Αθηνά Σιδέρη για τον Όσιο Πορφύριο 15 Φεβρουαρίου 2016

Από την εκδήλωση προς τιμή του Αγίου Πορφυρίου, που πραγματοποιήθηκε στις 15-2-2016 στον Ι. Ν. του Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης

24 Φεβ 2016

Συγκάλυψη εγκλήματος: - Οδυνηρή όσο το ίδιο το έγκλημα

Η Κάντις Κόντι όταν ήταν μικρή (Photograph: Candace Conti)
Με ποικίλες διαδικασίες η εταιρεία «Σκοπιά» συγκαλύπτει την παιδική κακοποίηση ανάμεσα στους «Μάρτυρες του Ιεχωβά»
Η ιστορία της Κάντις Κόντι (Candace Conti)
Μετάφραση-Επιμέλεια: Ελένη Ζήνωνος
... «Οι ‘πρεσβύτεροι’ στην κοινότητά μου γνώριζαν ότι υπήρχε ένας «λύκος» ανάμεσά μας. Αλλά, απειλούσαν με τιμωρίες όσους μιλούσαν και απεκάλυπταν τα όσα εγίνοντο»...
Η Candace Conti ήταν το πρώτο θύμα παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης που δικαιώθηκε δικαστικά εναντίον της εταιρείας «Σκοπιά» (Watchtower)

Χείλη ιερέως, «υποψηφίου αρχιερέως», ου ψεύδονται

Απάντηση του Γραμματέα της ΠΕΘ κ. Παναγιώτη Τσαγκάρη
στον «Ανορθόδοξο φονταμενταλισμό»
του  Αρχιμανδρίτη π. Σωφρόνιου Γκουτζίνη
Πρωτοσυγκέλου Ιεράς Μητροπόλεως  Ξάνθης.
Σεβαστέ και αγαπητέ π. Σωφρόνιε,
Επειδή όσα γράφετε -ίσως σκόπιμα, ίσως από άγνοια ο Θεός οίδεν- υπερασπιζόμενος ένθερμα τη λειτουργία των Ισλαμικών Σπουδών στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, είναι ψευδή και παραπλανητικά, οφείλουμε προς χάριν της αλήθειας, να τα αναιρέσουμε: Ισχυρίζεστε ότι «η Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ  με συντριπτική πλειοψηφία των μελών ΔΕΠ των Τμημάτων της αποφάσισε τη δημιουργία και λειτουργία Προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών». Ο ισχυρισμός σας αυτός ελέγχεται ως ψευδής,  διότι α) σε σύνολο 38 μελών ΔΕΠ του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής μόνον (23) καθηγητές  ψήφισαν υπέρ της ιδρύσεως και λειτουργίας αυτού του Προγράμματος, β) το Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας, έχει αποφασίσει και δημοσιεύσει την έντονη διαφωνία του για το εγχείρημα αυτό και γ) σας ενημερώνουμε ότι, όλοι οι καθηγητές και των δύο Τμημάτων της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, είναι (72)!! Επομένως, για ποια πλειοψηφία μελών ΔΕΠ της Θεολογικής Σχολής ομιλείτε πάτερ;

«Προκλήσεις για τις Εκκλησίες στη Μέση Ανατολή»



«Προκλήσεις για τις Εκκλησίες στη Μέση Ανατολή»
Υπό τον ανωτέρω τίτλον εδημοσιεύθη εις το πρόσφατον τεύχος του περιοδικού «Σύναξη» εις μετάφρασιν η ομιλία του μονοφυσίτου Πατριάρχου των Αρμενίων Αράμ Α κατὰ την αναγόρευσίν του εις επίτιμον Διδάκτορα του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών την 24ην Σεπτεμβρίου 2014.
Αν και ο τίτλος «Εκκλησίες» είναι εσφαλμένος, η ομιλία του έχει ιδιαιτέραν σπουδαιότητα καθώς αναφέρεται εις τους χριστιανικούς πληθυσμούς της Μέσης Ανατολής. Μέσα από το ιδικόν του πρίσμα κατατίθενται απόψεις, αι οποίαι είναι ιδιαιτέρως χρήσιμοι, αν χρησιμοποιηθούν από την Ορθόδοξον Εκκλησίαν η τουλάχιστον την Εξωτερικήν Πολιτικήν της Ελλάδος.
Κατ’ αρχάς θέτει ως ζήτημα υψηλής προτεραιότητος τον εκδημοκρατισμό των κρατών: «Οι χριστιανικές κοινότητες… καλούνται να συνδράμουν σε όλες τις προσπάθειες, που στοχεύουν στην εγκαθίδρυση της δημοκρατίας και της συμμετοχικής διακυβερνήσεως». Εις αυτό το κάλεσμα κρύπτεται μία μεγάλη αλήθεια. Ως είχε γραφή και άλλοτε εις τον Ο.Τ. τα μουσουλμανικά κράτη θα επλήττοντο σφόδρα αν υπήρχε δημοκρατία, διότι τότε ελευθέρως εκατομμύρια μουσουλμάνων θα μετεστρέφοντο προς τον χριστιανισμόν, ενώ τώρα επικρατεί τρόμος. Η Ορθόδοξος Εκκλησία αν επιθυμή να συμβάλη, τότε πρέπει να ενισχύση αυτήν την κατεύθυνσιν, ώστε έπειτα να διανοιχθή απροσκόπτως και ο δρόμος της ιεραποστολής.

Ο Νεοπαγανισμός της «Νέας Εποχής»



ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΧΙΟΥ, ΨΑΡΩΝ & ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ
ΤΟΜΕΑΣ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΕΩΣ
Ο ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ "ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ"
Τὸ φαινόμενο τοῦ "Νεοπαγανισμοῦ", ὡς μίας ἀπὸ τὶς πολλὲς "ἀτραποὺς" τῆς "Νέας Ἐποχῆς", δημιουργεῖ σύγχυση στοὺς Ὀρθόδοξους Ἕλληνες καὶ ἀποτελεῖ ἕνα σοβαρὸ ποιμαντικὸ πρόβλημα καὶ ὄχι μόνο. Τὸ σύνθημα, ποὺ ἀκούγεται στὸν "χῶρο" αὐτό: "ἢ Ἕλληνας ἢ Χριστιανός", καίτοι γιὰ μᾶς οὐσιαστικὰ εἶναι ἕνα ψευδεπίγραφο δίλημμα, δὲν πρέπει νὰ ὑπερεκτιμᾶται, ἀλλὰ οὔτε καὶ νὰ ὑποβαθμίζεται.
    Πολὺ περισσότερο, ὅταν τὰ Ἑλληνικὰ "ἀρχαιολατρικὰ" ρεύματα δραστηριοποιοῦνται ὡς ἕνας "νέος ἀντιχριστιανισμὸς" καί, σὲ ἀρκετὲς περιπτώσεις, μὲ ἔντονο ἐθνικιστικὸ χαρακτήρα. Ἡ ἀντιπαράθεσή τους πρὸς τὸν Χριστιανισμὸ συνοδεύεται συχνὰ ἀπὸ φανατισμὸ καὶ ἀκρότητες, προκατάληψη, ἀπειλὲς καὶ ὕβρεις, ἀπαξιωτικὲς ἐκφράσεις, ἀνεπίτρεπτους χαρακτηρισμούς, ὑπερβολές, διαστρεβλώσεις, ἀβάσιμους ἰσχυρισμοὺς καὶ ἔλλειψη ἐπιστημονικῆς τεκμηρίωσης τῶν λεγομένων καὶ γραφομένων. Χρησιμοποιοῦν διχαστικὰ συνθήματα, ποὺ ἀπειλοῦν νὰ πλήξουν τὴν ἐθνική μας ὁμοψυχία καὶ νὰ διχάσουν τοὺς Ἕλληνες σὲ " Ἕλληνες" καὶ "Χριστιανούς". ΤΣΟΥΡΟΣ Π. ΚΥΡΙΑΚΟΣ