31 Οκτ 2013

Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος, Ο πειρασμός της… «μιας φοράς»!



Ο ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ ΤΗΣ… «ΜΙΑΣ ΦΟΡΑΣ»!
«Ἐπιτέλους, μεγάλωσες. Δὲν εἶσαι παιδάκι. Ἔλα στὴν παρέα μας. Πᾶμε στὸ μπάρ, στὸ κλάμπ… Ἔλα νὰ κάνεις παρέα μὲ τὶς φίλες καὶ τοὺς φίλους μας. Δοκίμασε καὶ τὸ τσιγάρο. Ἄφησε πιὰ τούς… παπάδες καὶ τοὺς Ἁγίους. Δοκίμασε μόνο μία φορά. ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ. Κι ἔπειτα μὴ ἔρχεσαι πάλι…».
Τὴν προσέξατε τὴν… «συμβουλὴ» τοῦ «φίλου»; Μόνο μία φορά, λέει. Κι ὄχι ἄλλο! Ἀλλὰ πόσο ἑλκυστικὸ εἶναι αὐτὸ τὸ ἐπιχείρημα! Ἀληθινὸ δόλωμα. Ἀλλὰ κι ἐμεῖς, πόσες φορὲς ἀπὸ μόνοι μας, δὲν ἐπαναλαμβάνουμε αὐτὴ τὴ φράση στὸ νοῦ μας καὶ πολλὲς φορὲς μάλιστα; Ἔρχεται σὰν πειρασμός. Λέμε γιὰ παράδειγμα: «Τί ἆραγε ἔχω νὰ πάθω ἂν πάω, ἂν δοκιμάσω μία φορά; Ἀφοῦ τὸ ‘χω πάρει ἀπόφαση. Δὲν πρόκειται νὰ τὸ ἐπαναλάβω. Ἔπειτα, θὰ ᾽χω καὶ μία σχετικὴ πεῖρα. Δὲν θὰ μπορεῖ νὰ μοῦ μιλήσει κανείς. Γιατί θὰ τὰ ἔχω δοκιμάσει ὅλα. Δηλαδή, ἡ δοκιμὴ ποὺ γίνεται μόνο μία φορά, εἶναι ἀκίνδυνη καὶ μᾶλλον ὠφέλιμη»!

Το όραμα για τις εκτρώσεις του Αγίου Γαβριήλ του δια Χριστόν Σαλού και Ομολογητού



Ο π. Γαβριήλ ποτέ δεν σταμάτησε να εργάζεται. Δούλευε για κάποιο διάστημα ως αγρότης στα κολχόζ, όπου και διέμενε. Εκεί στερήθηκε για λίγο την ησυχία, καθώς δεν ήταν εύκολο να μένει μόνος του. Βρήκε όμως πολύ γρήγορα μια σπηλιά, την οποία είχαν εγκαταλείψει οι βοσκοί, την καθάρισε κι εγκαταστάθηκε εκεί. Πολύ πιθανό είναι την άγνωστη σε μας περίοδο της ζωής του να την πέρασε εκεί, στη σπηλιά. Ο τρόπος με τον οποίο μιλούσε για τους ασκητές και τους σπηλαιώτες φανέρωνε μια εξοικείωση με τη ζωή αυτή, ενώ το πρόσωπο του φορτιζόταν και μια ανεπιτήδευτη τρυφερότητα διαγραφόταν στην έκφραση του.
Οι πιστοί συχνά του ζητούσαν να κάνουν παρακλήσεις για να πληθαίνει και να αναπτύσσεται η Γεωργία.
 Κάποια φορά, κατά τη διάρκεια της παράκλησης στο ναό Σιόνι, ο άγιος είδε ένα τρομακτικό όραμα. Διηγείται ο ίδιος:
«Ήταν δυο στρατιωτικοί, με αρχαίες στρατιωτικές στολές, που έδειχναν εμένα: "Να! Αυτός είναι!". Ήρθαν πλάι μου και με πήραν μαζί τους. Με δυσκολία καταλάβαινα. Διέκρινα ένα άσπρο σπίτι χωρίς σταυρό. Με έβαλαν μέσα. Ήταν τελείως σκοτεινά. 

Το άγαλμα του Χριστού στη Συρία - ένα σύμβολο ελπίδας στο μουσουλμανικό κόσμο



Στη Συρία, στο θρυλικό Όρος των Χερουβείμ, δεσπόζει η μεγαλειώδης γλυπτική σύνθεση «ἦλθον ἵνα σώσω τὸν κόσμον». Το χάλκινο, ύψους 32 μέτρων, μνημείο είναι ένα ιδιόμορφο σύμβολο ελπίδας για ειρήνη, όχι μόνο στη Συρία, αλλά και σε ολόκληρη την περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Η ιδέα για τη δημιουργία της γλυπτικής σύνθεσης γεννήθηκε την εποχή, κατά την οποία η Συρία ήταν ακόμη μακριά από τα τραγικά γεγονότα που συμβαίνουν στη χώρα σήμερα. Επρόκειτο για ένα μεγάλο σχέδιο ενίσχυσης των μακραίωνων πνευματικών δεσμών της Ρωσίας με τις χώρες της Μέσης Ανατολής.
Οι εργασίες για το ασυνήθιστο αυτό έργο διήρκεσαν 8 χρόνια και συμμετείχαν σ΄ αυτές ο Κλήρος της Συρίας, θεολόγοι από τη Λαύρα της Αγίας Τριάδας στη Ρωσία και ένας γλύπτης από την Αρμενία. Δυσκολότερη φάση του έργου αποδείχθηκε το τελευταίο βήμα - η εγκατάσταση του γλυπτού πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των πολεμικών συγκρούσεων στη Συρία, όπως δήλωσε ένας από τους πρωτεργάτες της ανέγερσης του αγάλματος, ο διευθυντής του «Ιδρύματος του Αγίου Παύλου και του Αγίου Γεωργίου», Σαμίθρ Σαχίμπ Ελ-Γκαντμπάν:

Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος σε Ημερίδα Ρωμαιοκαθολικών για τα 50 χρόνια από τη Β΄Βατικανή Σύνοδο



Ανακοίνωση των Ρωμαιοκαθολικών αναφέρει
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΑ 50 ΧΡΟΝΙΑ
ΑΠΟ ΤΗ Β’ ΣΥΝΟΔΟ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ
 Η Ιερά Αρχιεπισκοπή Καθολικών Αθηνών και η Γραμματεία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στην Ελλάδα, της οποίας μέλη είναι τα Ελληνογαλλικά Σχολεία της Ελλάδος, στο πλαίσιο του Έτους Πίστεως, συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα:
«Β’ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ
50 ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΤΗΣ και ΕΛΠΙΔΑΣ»
Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Αμφιθέατρο του Λεοντείου Λυκείου Πατησίων, Νεϊγύ 17, το Σάββατο, 9 Νοεμβρίου 2013, από ώρα 9.00 π.μ. έως 17.00 μ.μ.
 Για την απήχηση που είχε στην Ελλάδα η Β’ Σύνοδος του Βατικανού, για τη νέα πνοή στην Καθολική Εκκλησία, για το ρόλο των λαϊκών, ανδρών και γυναικών στους κόλπους της Εκκλησίας και για τον Οικουμενισμό, θα μιλήσουν ο Καρδινάλιος κ. Domenico Calcagno, ο Αρχιεπίσκοπος Καθολικών Αθηνών κ. Νικόλαος, ο Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, ο π. Μάρκος Φώσκολος, η δρ. Βασιλική Μαυροσκά καθώς  και άλλοι, ιστορικοί, θεολόγοι και λαϊκοί από όλα τα χριστιανικά δόγματα.
 Δειτε το πρόγραμμα της ημερίδας

Κυκλοφορεί το φύλλον της 1. 11.2013 του «Ορθοδόξου Τύπου»



Μερικά ἀπό τά περιεχόμενά του:
Τό Φανάρι κατηγορεῖ εὐθέως τό Πατριαρχεῖον Μόσχας διά ὑπονομευτικήν δρᾶσιν ἐναντίον του. Εἰς τὰ ἄκρα σύγκρουσις ὡς ἀποκαλύπτουν τρεῖς ἐπιστολαὶ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου.

Πρωτοπρ. Γεώργιος Δ. Μεταλληνός, Ο Στρατηγός Ι. Μακρυγιάννης και η Ελληνορθοδοξία



Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ Ι. ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
ΚΑΤΑ τήν ἐλεύθερη περίοδο τοῦ ἐθνικοῦ μας βίου, πού συμπίπτει μέ τήν ἵδρυση (±1830) καί πορεία τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους, γεννᾶται καί διαμορφώνεται ἡ καλλιεργούμενη, στούς κύκλους πολιτικῶν καί διανοουμένων κυρίως, (δῆθεν) ἀντίθεση Ἑλληνισμοῦ καί Ὀρθοδοξίας. Ὁ Στρατηγός Ἰωάννης Μακρυγιάννης προσφέρει σαφῆ μαρτυρία Ἑλληνορθοδόξου φρονήματος.
* * *
1. Οἱ ἐπιχειρούμενες συνήθως προσεγγίσεις τοῦ προσώπου καὶ τοῦ ἔργου τοῦ Στρατηγοῦ Μακρυγιάννη ἀπὸ τοὺς κάθε εἴδους ἐρευνητές του (ἱστορικούς, πολιτειολόγους, κοινωνιολόγους, φιλοσόφους κ.λπ.) διακρίνονται γιὰ τὴν ἀντιφατικότητά τους. Γιατί ποικίλλουν οἱ ἀφε- τηριακὲς ἰδεολογικὲς τοποθετήσεις τῶν ἐρευνητῶν καὶ κάθε φορὰ Μακρυγιάννης θεωρεῖται μέσα ἀπὸ διαφορετικὸ ἰδεολογικὸ πρίσμα. Καὶ εἶναι γεγονὸς ὅτι ἔχει ἐπανειλημμένα δεινοπαθήσει, διότι δὲν εἶναι λίγοι ἐκεῖνοι ποὺ ἐπιχειροῦν νὰ «χρησιμοποιήσουν» τὰ κείμενα τοῦ Μακρυγιάννη, γιὰ νὰ στηρίξουν –καὶ σ’ αὐτόν– τὸ ἰδεολογικό τους «πιστεύω». 

Ὁ δῆμος Βενετίας κατήργησε τήν ἔννοιαν τῶν γονέων!



Ὁ δῆμος Βενετίας κατήργησε τήν ἔννοιαν τῶν γονέων!
ΝΑ ΠΟΥ τὸ «φροῦτο» τῆς κατάτάργησης τῆς ἔννοιας τῶν γονέων ἔφτασε καὶ στὴ «γειτονιά» μας. Διαβάστε τὴν εἴδηση: «Ὁ δῆμος τῆς Βενετίας ἔχει περάσει ἕνα νόμο ποὺ ἀπαγορεύει τοὺς ὅρους “μητέρα” καὶ “πατέρας” σὲ ἔντυπα, ποὺ πρέπει νὰ συμπληρώσουν οἱ γονεῖς, γιὰ νὰ κερδίσουν μία θέση γιὰ τὰ παιδιά τους στοὺς δημόσιους παιδικοὺς σταθμούς. Ἡ πολιτικὴ γιὰ τὰ “πολιτικὰ δικαιώματα καὶ τὴν καταπολέμηση τῶν διακρίσεων” εἰσήχθη ἀπὸ τὴν δημοτικὸ σύμβουλο Camilla Seibezzi, ἡ ὁποία εἶπε ὅτι οἱ ἀλλαγὲς στὴ γλώσσα ἀποτελοῦν θεμελιώδη στόχο γιὰ τὴν καταπολέμηση τῶν “στερεοτύπων”.

30 Οκτ 2013

Απόδραση από τη πολυγαμία: Μια από τις συζύγους του αρχηγού της σέκτας περιγράφει τη φρικιαστική ζωή με τον Warren Jeffs και τον πατέρα του


wife

Ο WarrenJeffs εκτίει ποινή ισόβιας κάθειρξης για σεξουαλική κακοποίηση δύο από τις δεκάδες «συζύγους» του. Μια από αυτές μιλά δημόσια για τις φρικαλεότητες που βίωσε ως μέλος της πολυγαμικής του σέκτας και πώς δραπέτευσε και αγωνίστηκε εναντίον της ολοκληρωτικής και καταπιεστικής αυτής κοινότητας.
Η Rebecca Musserμεγάλωσε ζώντας συνεχώς με το φόβο, αποκρύπτοντας τον πολυγαμικό τρόπο ζωής της οικογένειάς της από τον «επικίνδυνο» έξω κόσμο.
Ντυμένη με μακριά συντηρητικά φορέματα, έλαβε αυστηρή εκπαίδευση σε ειδικό σχολείο της «Φονταμενταλιστικής Εκκλησίας του Ιησού Χριστού των Αγίων των Τελευταίων Ημερών» (the Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter Day Saints) την οποία διηύθυνε ο Warren Jeffs. Σε εφηβική ακόμα ηλικία έγινε η 19ησύζυγος του «προφήτη» τους: του 85 ετών Rulon Jeffs, πατέρα του Warren, ο οποίος απέκτησε συνολικά 65 συζύγους.

Ηδονισμός



Ηδονισμός
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ: Ο ΗΔΟΝΙΣΜΟΣ είναι μια φιλοσοφική θεωρία, που θεωρεί υπέρτατο αγαθό και σκοπό της ζωής την ηδονή, πνευματική και υλική. Συχνά ταυτίζεται με τον ωφελιμισμό και τον ευδαιμονισμό. Ο Ηδονισμός αναπτύχθηκε από τον Αρίστιππο τον Κυρηναίο (4ος αι. π.Χ.), που τροποποίησε τη Σωκρατική άποψη και ταύτισε την ηδονή με το αγαθό. Οι οπαδοί του Αρίστιππου (Ηγησίας Πεισιθανάτιος κ.ά.) ανήκαν στην "Κυρηναϊκή Σχολή" ή στη "Σχολή των Ηδονικών".

Νίκος Χειλαδάκης,Γερμανικό πλοίο βγάζουν οι Τούρκοι για έρευνες στην Α. Μεσόγειο



ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΒΓΑΖΟΥΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΤΗΝ  Α. ΜΕΣΟΓΕΙΟ
Σε νέα προκλητική κίνηση προχωρούν οι Τούρκοι, αυτή την φορά με την συνεργασία των «σωτήρων» της χώρας μας, των Γερμανών, βγάζοντας ένα ειδικό γερμανικό πλοίο για έρευνες κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου στην ευρύτερη ανατολική Μεσόγειο. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τουρκικού τύπου και συγκεκριμένα των εφημερίδων, Sabah, Milliyet, και Yeni Şafak, (30/10), το γερμανικό ερευνητικό πλοίο με την χαρακτηριστική ελληνική ονομασία, «POSEIDON», έφτασε στην Σμύρνη και πρόκειται να κατευθυνθεί στην ανατολική Μεσόγειο για έρευνες σε πρώτη φάση για ίχνη ένυδρου μεθανίου τα οποία είναι σημάδια για ύπαρξη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου. Οι έρευνες αυτές των Τούρκων γίνονται σε συνεργασία των ειδικών επιστημονικών τμημάτων του πανεπιστήμιου της Σμύρνης, «Dokuz Eylül», και του Κέντρου Θαλασσίων και Περιβαλλοντολογικών Επιστημών του γερμανικού πανεπιστήμιου της Βρέμης. 

Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας, Μεθόδιος, Ολύμπου – Συμπόσιο περί αγνείας (α)

Δημητσάνα - Μεγαλόπολη, Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΜΕΘΟΔΙΟΣ ΟΛΥΜΠΟΥ – ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΠΕΡΙ ΑΓΝΕΙΑΣ (α)
1. Στήν μελέτη τῶν ἁγίων Πατέρων μας, ἀδελφοί μου χριστιανοί, μπαίνουμε στόν 4ο αἰ. Ὁ αἰώνας αὐτός, πού ἔχει θαυμαστά κείμενα, ἀρχίζει μέ μαρτυρολόγια. Γιατί εἴπαμε στό προηγούμενο κήρυγμά μας, ὅτι ἡ εἰδωλολατρία, πού ξεψυχοῦσε, ἔβαλε τά δυνατά της νά ἀναζήσει. Καί ἄρχισε λοιπόν μέ τόν Διοκλητιανό της πάλι φρικτούς διωγμούς κατά τοῦ Χριστιανισμοῦ. Στήν ἀρχή πάλι τοῦ αἰώνα αὐτοῦ ἔχουμε τήν πρώτη Δυτική Σύνοδο (ἦταν τότε μία ἑνωμένη Ἐκκλησία) μέ 81 ἐκκλησιαστικούς Κανόνες. Καί ἀπό τήν ἀρχή πάλι τοῦ αἰώνα αὐτοῦ ἔχουμε δυνατούς ἐκκλησιαστικούς συγγραφεῖς καί ἑρμηνευτές τῶν ἁγίων Γραφῶν, ὅπως τόν Ἡσύχιο Ἀλεξανδρέα, τόν Βίκτωρα Πεταβίου, τόν Πιέριο Ἀλεξανδρείας καί τόν Πέτρο Ἀλεξανδρείας. Στήν συνέχεια ἔχουμε τόν Μεθόδιο Ὀλύμπου, γιά τόν ὁποῖο θέλω νά σᾶς μιλήσω σήμερα.

ΗΑΚΑ3b: ΕΙΣΗΓΗΣΙΣ



ΗΑΚΑ3b: ΕΙΣΗΓΗΣΙΣ
ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΣΣΗΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β' ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΠΑΚΟΗ
***
Αφιερώνεται στον ομόδοξο και μαρτυρικό Ρωσικόν λαό
Με την ευχή να πραγματοποιηθή ο πόθος των Προγόνων μας 
για την αδελφική συμπόρευση των λαών μας
***
Μέσα από την «Εισήγηση» της Μ. Αικατερίνης, πού απετέλεσε το νομοθετικό πλαίσιο άλλα και την κατευθυντήρια ψυχή του Ρώσικου Δίκαιου, αναδεικνύεται η αβυσσαλέα διαφορά της μυωπικής και διατεταγμένης από τη σκοπιμότητα πολιτικής, από την πολιτική διορατικότητα, πού απορρέει από τα πάνσοφα κριτήρια και την αγιοπνευματική πείρα της Εκκλησίας. Αυτό διέκρινε και ο σοφός Διδάσκαλος του Γένους μας Ευγένιος Βούλγαρις -Διάκονος τότε- και μετέφρασε την «Εισήγησιν στην Ελληνική γλωσσά για να χρησιμεύση ως πολιτικός οδηγός στην ανασύσταση του "Έθνους μας.

Κήρυγμα π. Θεοδώρου Ζήση στην Ιερά Μονή Παντοκρατορος Μελισσοχωρίου στην εορτή της Αγίας Σκέπης της Θεοτόκου

Στόν Ἑσπερινό ὁμίλησε ὁ  Αἰδεσιμ. Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης,ὁμ. Καθηγητής τοῦ Α.Π.Θ. 

29 Οκτ 2013

ΠΕΘ :Τα εν χρήσει Προγράμματα Σπουδών καταδεικνύουν αναμφισβήτητα τον αφελληνισμό και την αποχριστιανοποίηση και αποδόμηση του ανθρώπινου προσώπου.



Πρόσκληση και πρόκληση
Το θέμα αποτελεί είδηση, πρόσκληση και πρόκληση. Είναι η Ημερίδα για το ήθος και το ύφος της Παιδείας μας με αναφορές στα σχολικά βιβλία και στα αναλυτικά προγράμματα Σπουδών, για να αποδείξουμε ότι εδώ και αρκετά χρόνια «εάλω» η Παιδεία και εκ των έσω.
Ύστερα από επισταμένη μελέτη των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΦΕΚ τ. Β' 303/13.3.2003) και αξιολόγηση όλων των δεδομένων στοιχείων και των ενστάσεων κατά των νέων σχολικών βιβλίων των θεωρητικών μαθημάτων 

Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος, Το μίσος



Το μίσος
            Το πιο παράλογο, το πιο απάνθρωπο, το πιο επιζήμιο για την ύπαρξη πάθος είναι το μίσος. Προϊόν του εωσφορικού εγωισμού του ο μισών άνθρωπος καθιστά είδωλο τον εαυτό του και κατασκευάζει μέσα του την ψευδαίσθηση ότι είναι θεός και πως μπορεί με τη βία και με κάθε άλλο μέσο να εξοντώσει τον συνάνθρωπο του, για να επιβάλει την ισότητα, τη δικαιοσύνη, την ελευθερία…Αποτέλεσμα; Να καταστρέφει και να καταστρέφεται. Γιατί το μίσος στον άνθρωπο μπορεί να έχει στην αρχή ως στόχο τον συνάνθρωπο και όταν του κάνει το κακό, ως ηδονή, να του προκαλεί στιγμιαία ικανοποίηση, αλλά καταλήγει να είναι απάνθρωπο, τυραννικό και στον ίδιο τον μισούντα. Όσοι μισούν νομίζουν ότι είναι ελεύθεροι, ότι εφαρμόζουν δικαιοσύνη, ότι εκφράζουν την απεριόριστη ελευθερία τους, αλλά στην ουσία είναι δεσμώτες του εγωισμού  τους και είναι ψυχικά πεθαμένοι, έχουν νεκρώσει τη συνείδησή τους, και κινούν μόνο τη σάρκα και τα πάθη τους.

Κωνσταντίνος Χολέβας, Ο Μπενίτο Μουσολίνι κατασκεύαζε μειονότητες



Ο Μπενίτο Μουσολίνι κατασκεύαζε μειονότητες
Κάθε χρόνο στις 28 Οκτωβρίου τιμούμε αυτούς που αγωνίστηκαν κατά των κατακτητών στην περίοδο 1940-1944. Η πραγματική απόδοση τιμής στους προγόνους μας επιβάλλει να διδασκόμαστε από την Ιστορία για να μην ξαναπέσουμε θύματα παρόμοιων καταστάσεων με εκείνες του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου. Δεν αρκεί απλώς να φωνάζουμε κατά του φασισμού και του ναζισμού. Πρέπει η διαμαρτυρία να συνοδεύεται από καταγγελία ορισμένων μεθόδων του Μουσολίνι, οι οποίες συνεχίζονται και σήμερα με τρόπο διαφορετικό, αλλά εξίσου επικίνδυνο.

Οι Υποψήφιοι για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΘ στις εκλογές Νοεμβρίου 2013



ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ 
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013 
Υποψήφιοι για το Διοικητικό Συμβούλιο

Είναι Χριστιανοί οι “Μάρτυρες του Ιεχωβά”;




ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Ποιοι είναι οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά»
      Ορισμένοι τους τοποθετούν ως μια αίρεση  στον ευρύτερο προτεσταντικό χώρο. Δεν πρόκειται όμως για «καθαρή» θρησκεία, αλλά για μια πολυεθνική εμπορική μετοχική εταιρεία, με τον τίτλο: «ΒΙΒΛΙΚΗ ΚΑΙ ΦΥΛΛΑΔΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΚΟΠΙΑ», η οποία εδρεύει και δραστηριοποιείται στο Μπρούκλιν των Η.Π.Α., με παραρτήματα σε όλο τον κόσμο. Ξεκίνησε τις εργασίες της το 1884 και ιδρυτής της υπήρξε ο Κάρολος Ρώσελ. Από τότε και ως τα σήμερα εκδίδει τα περιοδικά «ΣΚΟΠΙΑ» και «ΞΥΠΝΑ», με τα οποία διαδίδει σε όλο τον κόσμο τις χονδροκομμένες πλάνες της, συνοψίζοντας όλες τις αντιχριστιανικές αιρετικές διδασκαλίες του παρελθόντος. Σύμφωνα με την οργάνωση, η τυφλή πίστη στις δοξασίες της και η προώθηση των εκδοτικών προϊόντων της, είναι η «αληθινή λατρεία του Ιεχωβά»! Ονομάζονται «Μάρτυρες του Ιεχωβά» και «Χιλιαστές», από τη δοξασία τους της δήθεν «χιλιετούς βασιλείας του Χριστού στη γη». Στην αρχή ονομάζονταν «Σπουδαστές των Γραφών».  

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης - Εορτή Αγίας Σκέπης

Ιερός Ναός Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης  - Εκφων. (28/10/2013)

28 Οκτ 2013

Σχολικό βιβλίο θέτει ζήτημα καταπίεσης των Μουσουλμάνων στην Ελλάδα!



... Καταπίεση Μειονοτήτων
Κυριάκου Κοτσολάκου, Καθηγητή Φιλολόγου 
Οι φιλόλογοι πού διδάσκουν στο Γυμνάσιο, έχοντας δοκιμάσει πια στην πράξη τα νέα σχολικά βιβλία, μπορούν να υποστηρίξουν με βεβαιότητα και τεκμηριωμένα ότι τα βιβλία αυτά είναι προβληματικά, για να χρησιμοποιήσω έναν επιεική χαρακτηρισμό. Υποτίθεται ότι επρόκειτο να φέρουν ένα νέο πνεύμα στην εκπαίδευση, όπως διεκήρυττε η προηγούμενη κυβέρνηση (προ του 2004), για να υλοποιηθούν τελικά τη φετινή σχολική χρονιά. Το πρόβλημα των νέων βιβλίων είναι διττό:
α'. Παιδαγωγικό - εκπαιδευτικό: Χαρακτηρίζονται από ασάφειες, ελλείψεις, προχειρότητα, συμπύκνωση ύλης, παιδαριώδη λάθη. Οι μαθητές έχουν στα χέρια τους βιβλία πού μοιάζουν -σε μια πρώτη ματιά-πιο ελκυστικά από τα προηγούμενα, η καθημερινή όμως χρήση τους στην τάξη έχει απογοητευτικά αποτελέσματα.

Το διάταγμα των Μεδιολάνων



Το διάταγμα των Μεδιολάνων
            Σκληροί οι διωγμοί, φρικτά τα βασανιστήρια, που υπέστησαν οι χριστιανοί των τριών πρώτων αιώνων από διαφόρους ηγεμόνες της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Μόνη αιτία, ότι πίστευαν και ομολογούσαν τον Χριστό.
            Ο Μέγας Κωνσταντίνος με τον συναυτοκράτορα Λικίνιο εξέδωσαν το 313 μ.Χ. το Διάταγμα των Μεδιολάνων. Πρόκειται για την πρώτη σε διεθνές επίπεδο διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και ιδίως της θρησκευτικής ελευθερίας.

Τον Χριστό πότε θα υποδεχθούμε;



Τον Χριστό πότε θα υποδεχθούμε;
            Δεν με έστειλε ο Θεός να βαπτίζω. Με έστειλε να ευαγγελίζομαι! Λέει ο απόστολος Παύλος (Α΄ Κορ. α΄17). Έλεγε δε αυτό για τρεις λόγους:
·         Πρώτον, γιατί μερικοί καυχόνταν για τις πολλές τελετουργίες.
·         Δεύτερον, γιατί η τέλεση βαπτίσεως είναι εύκολη. Το δύσκολο είναι να οδηγήσεις ψυχές στη πίστη και στο συνειδητό βάπτισμα. Αυτό το δύσκολο είναι το κήρυγμα, ο ευαγγελισμός της ψυχής. Και αυτό το δύσκολο, ιερουργό είχε τον Παύλο και τους λοιπούς Αποστόλους.
·         Τρίτον, γιατί το βάπτισμα χωρίς κατήχηση καταντά μαγική πράξη.
Να συγκρίνουμε το βάπτισμα, τη μετάνοια, τη θεία Κοινωνία με προσκυνηματικές πράξεις; Αφέλεια θα ήταν, να ισχυριστούμε, ότι η απλή προσκύνηση εικόνας ή λειψανοθήκης, ή η προσκυνηματική εκδρομή αντέχουν σε σύγκριση με τα σωτηριώδη μυστήρια της Εκκλησίας.

Ηλίας Χρ. Φραγκόπουλος, Τάσεις αυτοκαταστροφής των Ελλήνων




Τάσεις αυτοκαταστροφής των Ελλήνων
Τοῦ κ. Ἠλία Χρ. Φραγκοπούλου, Προέδρου τῆς Π.Ε.Θ 
Έγινε γνωστό στην ελληνική κοινωνία και μας το επιβεβαίωσαν από την Πρεσβεία της Σλοβακίας, στην οποία απευθυνθήκαμε, το παρακάτω γεγονός.
Η Δημοκρατία της Σλοβακίας, μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων των Κρατών του Eurogroup (των 17 κρατών του Ευρώ) αποφάσισε να εκδώσει αναμνηστικό νόμισμα των 2 Ευρώ με παράσταση των δύο Θεσσαλονικέων αδελφών, των Ελλήνων Αγίων Ισαποστόλων Κυρίλλου (Κωνσταντίνου) και Μεθοδίου, με το σύμβολο του Σταυρού και φωτοστέφανα σε καθένα εις δήλωση της αγιότητας τους.

Ηλίας Δ. Μπάκος , Πνευματική κρίση: Σύγχυση Πίστεως θεσμών και Ιδεολογημάτων.



Πνευματική κρίση: Σύγχυση Πίστεως θεσμών και Ιδεολογημάτων.
 Τοῦ κ. Ἠλία Δ. Μπάκου, Δρος Θεολογίας-Φιλολόγου
Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται αλλά και βιώνεται σε μεγάλο μέρος η ανατροπή διαχρονικών άξιων του εθνικού, θρησκευτικού και κοινωνικού βίου της χώρας μας. Η υποβάθμιση της γλώσσας, η στρέβλωση της εθνικής μας Ιστορίας, η άρνηση της Ορθοδόξου Χριστιανικής Πίστεως, η απομείωση της Κοινωνικής Δικαιοσύνης και η ενασχόληση πολιτικών, οικονομικών και άλλων Δημοσίων Φορέων σχεδόν αποκλειστικώς και μόνο με τον υλιστικό ευδαιμονισμό και η ιδιοτέλεια παράλληλα είναι κάποια από τα βασικώτερα γνωρίσματα της παθογένειας της εποχής.

Γάμος και τεκνογονία



Γάμος και τεκνογονία
            Στις μέρες μας πολλοί, δυστυχώς και θεολόγοι (και… πνευματικοί!), θέλησαν να στηρίξουν την ανήθικη θεωρία, ότι ο γάμος δόθηκε όχι για την παιδοποιία, αλλά μόνο για να ικανοποιήσουν τις σαρκικές τους επιθυμίες τα ανδρόγυνα, σε λόγια του Παύλου: «Διά δέ τάς πορνείας ἓκαστος τήν ἑαυτοῡ γυναῖκα ἐχέτω, καί ἑκάστη τόν ἴδιον ἄνδρα ἐχέτω» (Α΄  Κορ. ζ΄ 2). Απόδοση του στίχου: «Για ν’ αποφεύγει ο άντρας ανήθικες πράξεις, καθ’ ένας ας έχει τη γυναίκα του και καθεμία ας έχει τον άντρα της».
            Βεβαίως στο γάμο ικανοποιούνται και οι σαρκικές επιθυμίες, αλλά νόμιμα, όχι παράνομα, δηλαδή πορνικά.
            Στο χωρίο αυτό ο Παύλος συνιστά το γάμο σε όσους δεν μπορούν ισόβια να εγκρατεύονται, αλλά και δεν αρνείται την παιδοποιία. Και πώς θα ήταν γραφικά κατοχυρωμένη η αποφυγή της τεκνογονίας, πράξη όχι απλώς ανήθικη αλλά και παντελώς άθεη;

Νίκος Χειλαδάκης, Ο Άδωνης τους διώχνει η …..Τουρκία τους «αγκαλιάζει»



Ο ΑΔΩΝΗΣ ΤΟΥΣ ΔΙΩΧΝΕΙ  Η… ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΟΥΣ  «ΑΓΚΑΛΙΑΖΕΙ»
«Λαμπρό» επαγγελματικό μέλλον για τους Έλληνες γιατρούς, όπως τους κατάντησε η πολιτική του κ Άδωνη χωρίς δουλειά και χωρίς κανένα μέλλον και προοπτική, φαίνεται πως ανοίγεται στην γειτονική Τουρκία, όπως αναφέρει και η τουρκική εφημερίδα Hürriyet, (28/10).

Τῆς Ἁγίας Σκέπης . Ἡ θρησκευτικότης τῶν Ἑλλήνων. (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


28is_okt_2013_medium

Ἡ θρησκευτικότης τῶν Ἑλλήνων.
Ἀδελφοί, «εἶχε μὲν οὖν καὶ ἡ πρώτη σκηνὴ δικαιώματα λατρείας τό τε Ἅγιον κοσμικόν…» (Ἑβρ. 9,1)
Ἡ θρησκεία μας, ἀγαπητοί μου, ἔχει ἐχθρούς, ποὺ ἀφρίζουν ἅμα ἀκούσουν τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ καὶ τῆς Παναγίας. Τοὺς ἐνοχλεῖ. Ἂν ἦταν στὸ χέρι τους –δὲν ξέρουμε, μπορεῖ νὰ τὸ ἐπιτρέψῃ ὁ Θεὸς σύμφωνα μὲ τὴν Ἀποκάλυψι (βλ. Ἀπ. 11,7-10· 13,3-8,12-17· 17,6)–, θὰ ἔβαζαν δυναμίτη νὰ τινάξουν ὅλες τὶς ἐκκλησίες. Νομίζουν οἱ ταλαίπωροι, πὼς ἔτσι θὰ ξερριζώσουν τὴ θρησκεία τοῦ Χριστοῦ. Πόσο σφάλλουν! «Ἱνατί ἐφρύαξαν ἔθνη, καὶ λαοὶ ἐμελέτησαν κενά;» (Ψαλμ. 2,1).
θρησκεία μας δὲν εἶνε, ὅπως λένε μερικοί, ἐφεύρεσι τῶν παπάδων καὶ δεσποτάδων· εἶνε, ὅπως ἀποδεικνύει ἔρευνα τῆς ψυχῆςσυναίσθημα ἔμφυτο. Ὅπως ἡ μητρικὴ στοργή· ὁ Θεὸς φύτεψε στὴν καρδιὰ κάθε μάνας τὴν ἀγάπη στὸ παιδὶ καί, ὅσα διατάγματα κι ἂν ἐκδοθοῦν νὰ μὴν τὸ ἀγαπᾷ, αὐτὴ θὰ τὸ ἀγαπᾷ. Ἔτσι καὶ γιὰ τὴ θρησκεία· ὅσα διατάγμα τα κι ἂν ἐκδοθοῦν νὰ μὴ θρησκεύῃ ὁ ἄνθρωπος, αὐτὸς θὰ ἐξακολουθῇ νὰ θρησκεύῃ. 

Κονίτσης Ανδρέας, «Ἔπος 1940-1941 : «Οἱ ἥρωες πολεμοῦν σὰν Ἕλληνες»



Ἐν Δελβινακίῳ τῇ 7ῃ Ὀκτωβρίου 2013
Ἀριθ.  Πρωτ. 93                                                        
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  168η
ΘΕΜΑ: «Ἔπος 1940-1941 : «Οἱ ἥρωες πολεμοῦν σὰν Ἕλληνες»
            Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί,
-Α-
            Ἡ Ἑλλάδα, ἡ ἀγαπημένη Πατρίδα μας, ποὺ ἦταν, τότε, στὴν περίοδο τοῦ Μεσοπολέμου, περιφρονημένη ἀπὸ τοὺς εὐρωπαϊκούς, κυρίως, λαούς, λόγῳ τῆς ἐθνικῆς συμφορᾶς ποὺ ὑπέστη στὴν Μικρὰ Ἀσία, ἀλλὰ καὶ τοῦ ἐπάρατου ἐθνικοῦ διχασμοῦ, βρέθηκε, ἀναπάντεχα, στὸ ἐπίκεντρο τοῦ διεθνοῦς θαυμασμοῦ. Γιατί ; Διότι εἶπε, ἁπλᾶ καὶ ἀποφασιστικά, τὸ «ΟΧΙ» στὸ ἰταμὸ ἰταλικὸ τελεσίγραφο, μὲ τὸ ὁποῖο ὁ Μουσολίνι ζητοῦσε νὰ κατακτήσῃ τὴν Χώρα. Κανένας δὲν τὸ περίμενε. Κι’ αὐτό, ἐπειδὴ μεγάλες χῶρες, ὅπως ἡ Γαλλία, ὑπέκυψαν στὸν Ἄξονα μέσα σὲ λίγες, μόλις, μέρες, ἐνῷ ἄλλες, ὅπως γιὰ παράδειγμα ἡ Δανία, δὲν ἐπολέμησαν κἄν. 

27 Οκτ 2013

Aρχιμ. Παύλος Δημητρακόπουλος, 28 Ὀκτωβρίου. Τῆς Ἁγίας Σκέπης.



28  Ὀκτωβρίου. Τῆς Ἁγίας Σκέπης.
Ἐν Πειραιεῖ τῇ 27ῃ Ὀκτωβρίου 2013
Πρ. Ἱεροῦ Ναοῦ Τιμίου Σταυροῦ Πειραιῶς.
Ἡ σημερινὴ ἡμέρα τῆς 28ης Ὀκτωβρίου, εἶναι γιὰ μᾶς τοὺς Ἕλληνες ἡμέρα ἐθνικῆς χαρᾶς καὶ εὐγνωμοσύνης πρὸς τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο. Ἡμέρα χαρᾶς, διότι μὲ τὴν σκέπη τῆς Ὑπερμάχου Στραγητοῦ, τῆς κυρίας Θεοτόκου, ἡ μικρὴ Ἑλλάδα νίκησε τὸν πανίσχυρο ἄξονα Ἰταλίας-Γερμανίας. Γιὰ τὸ λόγο αὐτὸ ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος μετέθεσε τὴν ἑορτὴ τῆς Ἁγίας Σκέπης ἀπὸ τὴν 1η Ὀκτωβρίου ποῦ ἦταν πρίν, στὴν 28η Ὀκτωβρίου. Πῶς ὅμως καθιερώθηκε ἡ θεομητορικὴ αὐτὴ ἑορτὴ στὴν ὁποία, ὅπως φαίνεται ἀπὸ τὴν ὀνομασία της παρουσιάζεται ἡ Παναγία μας νὰ σκεπάζει τὸν πιστὸ λαό της;

Μεσογαίας Νικόλαος, Τὶς τελευταῖες δεκαετίες φροντίσαμε νὰ καταστρέψουμε ἕνα-ἕνα τὰ θεμέλιά μας, πίστη, παιδεία, παράδοση, ἱστορία, γλῶσσα, θεσμούς, ἀξίες.



ΔΗΛΩΣΗ
Μητροπολίτου Μεσογαίας & Λαυρεωτικῆς Νικολάου
28 Ὀκτωβρίου 2013
Σήμερα γιορτάζουμε μιὰ μέρα δόξας τῆς ἱστορίας μας, μιὰ μέρα πανηγυρικῆς ἀπόδειξης τῆς ἡρωικῆς ἑλληνικῆς ψυχῆς μας. Ὅλοι οἱ τότε ἰσχυροί, Γερμανοὶ καὶ Ἰταλοί, ἐναντίον μας. Οἱ γονεῖς μας φτωχοί, μικροί, ἀδύνατοι. Δυνατοὶ ὅμως στὴν ψυχή, μεγάλοι στὰ ὁράματα, πλούσιοι σὲ ἰδανικά. Μὲ κυβερνῆτες ποὺ ἄκουγαν τὸν ἀναστεναγμὸ τῆς ἱστορίας καὶ ἤξεραν νὰ ἐκφράζουν τὴ φωνὴ τοῦ λαοῦ στὶς ἀπειλὲς τῶν ξένων καὶ ὄχι τὴ λαίμαργη βούληση τῶν ἀδίστακτων δυνάμεων στὸν γονατισμένο καὶ τότε λαό. Τὸ ΟΧΙ δὲν τὸ εἶπε ἕνας• τὸ εἶπε ὁλόκληρος ὁ λαός. Ἁπλά, βρέθηκε αὐτὸς ποὺ συνδύασε τὴν ἁρμοδιότητα τῆς ἐξουσίας του μὲ τὸν παλμὸ τοῦ λαοῦ.
Καὶ σήμερα ἡ πατρίδα μας βρίσκεται σὲ ἰδιότυπη ἐμπόλεμη κατάσταση καὶ ζεῖ σὲ κατοχή. Καὶ αὐτὴ τὴ φορὰ δυστυχῶς Γερμανική. Καὶ ὄχι μόνον. Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι, θύματα καὶ τῆς δικῆς μας ἀπερισκεψίας καὶ μικρόνοιας, ξεγελαστήκαμε καὶ παρασυρθήκαμε σὲ ἀνόητη ζωή. Χαλάσαμε ὡς λαός. Τὶς τελευταῖες δεκαετίες φροντίσαμε νὰ καταστρέψουμε ἕνα-ἕνα τὰ θεμέλιά μας, τοὺς βωμοὺς καὶ τὰ ἱερά μας, πίστη, παιδεία, παράδοση, ἱστορία, γλῶσσα, θεσμούς, ἀξίες. 

Γιορτάζοντας την επέτειο του ΟΧΙ.




ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΟΥ «ΟΧΙ»
«Ο ΘΕΟΣ ΣΩΖΟΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»
Βροντοῦν τῆς Πίνδου οἱ κορφὲς κι ἀντιλαλοῦν τὰ καταρράχια...»,  τραγουδούσαμε ἐνθουσιαστικὰ πρὶν λίγα χρόνια γιορτάζοντας  τὴν ἐπέτειο τοῦ ΟΧΙ. Τὸ ΟΧΙ τῶν πατέρων μας στὸ ἰταμὸ τελεσίγραφο τῆς φασιστικῆς Ἰταλίας,  ποὺ ἀπαιτοῦσε νὰ τῆς παραδώσουμε ἀμαχητὶ τὴ γῆ μας, ἦταν τὸ καμάρι καὶ ἡ δόξα μας. Μιὰ δόξα ὁλόφωτη, ποὺ τὴν ἔπλεξαν  σὰν μὲ ἄλλα ἀμάραντα ἄνθη οἱ ἔπαινοι καὶ τὰ ἐγκώμια ὅλου τοῦ τότε πολιτισμένου κόσμου γιὰ τὴν ἡρωικὴ ἀπάντηση καὶ στάση τῆς μικρῆς Ἑλλάδος στὴν ὑβριστικὴ πρόκληση τῆς βίας καὶ τῆς ὑλικῆς δυνάμεως.
Τὰ δημοσιογραφικὰ σχόλια πολλῶν ἐφημερίδων τῆς Εὐρώπης τὴ δεύτερη μέρα τοῦ πολέμου, τὴν 29η Ὀκτωβρίου 1940, γιὰ τὴν ἀπόφαση τῆς Ἑλλάδος νὰ πολεμήσει καὶ νὰ ἀντισταθεῖ στὸν πανίσχυρο τότε Ἄξονα (Γερμανίας - Ἰταλίας) εἶναι ἀνεξίτηλες μαρτυρίες γιὰ τὸ ἑλληνικὸ θαῦμα ποὺ λέγεται ΟΧΙ.

Διδαχαί περί ἐλεημοσύνης



ΔΙΔΑΧΑΙ ΠΕΡΙ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗΣ
Ἅγιος Νεκτάριος μιλώντας γιὰ τὴν ἐλεημοσύνη ἀναφέρει: «Ἡ ἐλεημοσύνη εἶναι πράξη ἀγαθῆς προαιρέσεως. Ἡ ἐλεημοσύνη εἶναι ὑπαγόρευση ἀγαθῆς καρδίας, ποὺ ἀγαπάει τὸν πλησίον της. Ἡ ἐλεημοσύνη εἶναι δικαιοσύνη, ποὺ ἀποδίδει τὰ ὀφειλόμενα σὲ ὅσους τὰ ἔχουν ἀνάγκη. Γιατί ὅποιος ἔχει λάβει τὰ ἀγαθὰ ἀπὸ τὸν Θεό, γίνεται διαχειριστὴς καὶ οἰκονόμος αὐτῶν. Ἡ ἐλεημοσύνη εἶναι ἐντολὴ τοῦ Θεοῦ, τῆς ὁποίας τὴν ἐκπλήρωση ζητάει ὁ Θεὸς περισσότερο ἀπὸ θυσίες κι ὁλοκαυτώματα.
Στὰ ἔργα τῆς ἐλεημοσύνης ὑπάγονται κι ὅσα γίνονται χάρη τῆς πνευματικῆς καὶ ἠθικῆς μορφώσεως καὶ ἀναπτύξεως τοῦ πλησίον. Ἡ ἐλεημοσύνη θὰ καλύψει πλῆθος ἁμαρτιῶν καὶ θὰ σώσει ἀπὸ τὸν θάνατο»1.
Ὁ πατὴρ Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος ἔλεγε σχετικὰ μὲ τὴν ἐλεημοσύνη: «Διαβάζουμε στὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων ὅτι ὁ Θεὸς εἶπε: “Αἱ προσευχαί σου καὶ αἱ ἐλεημοσύναι σου ἀνέβησαν ὡς μνημόσυνον ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ”.

Η Θεσσαλία κατά το 8ο μ.χ. αιώνα

Εικόνα 1: Βυζαντινός Δρόμων
Η Θεσσαλία κατά το 8ο μ.χ. αιώνα
Α΄ Η ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ “ΕΛΛΑΔΙΚΩΝ: Η στάση των «Ελλαδικών», ήταν μια ανταρσία κατά του αυτοκράτορα Λέοντα Γ΄ του Ίσαυρου, με κυριότερη αιτία την εικονομαχική πολιτική του επίσημου βυζαντινού κράτους και το διωγμό που είχε κηρύξει ο αυτοκράτορας κατά των φίλων των εικόνων (εικονόφιλων1). Στη στάση αυτή συμμετείχαν κάτοικοι του Θέματος της Ελλάδος (Θεσσαλία, Στερεά, Εύβοια) και των νησιών του Αιγαίου,  συμπεριλαμβανομένης και της Κρήτης.
Η κυριότερη ιστορική πηγή αυτών των γεγονότων είναι η «Χρονογραφία» του Θεοφάνη και ο πατριάρχης Νικηφόρος. Φαίνεται πως αυτή η στάση ήταν μια συντονισμένη προσπάθεια λαού και στρατού να αντιστρατευτεί την εικονομαχική πολιτική του αυτοκράτορα Λέοντα. Την ίδια ακριβώς περίοδο, μετά από συμβουλές του Πάπα, οι Λογγοβάρδοι της Ιταλίας επιτέθηκαν στις βυζαντινές κτήσεις της Ν. Ιταλίας. Εκείνη την εποχή η Λάρισα ήταν πιθανότατα έδρα του Ελλαδικού Θέματος ή τουλάχιστον πρωτεύουσα «τούρμας», υποδιαίρεσης του Θέματος, καθόσον δεν είχε επηρεαστεί από τις σλαβικές επιδρομές και η οχύρωσή της ήταν ασφαλής.

Από το 1940-41 ως τις ημέρες του 2013…



Από το 1940-41 ως τις ημέρες του 2013…
Γράφει ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΕΜΟΣ
*  Όταν η Ελλάδα δέχτηκε την άνανδρη επίθεση των φασιστικών λεγεώνων του Μουσολίνι την 28η Οκτωβρίου 1940, δεκαοχτώ χρόνια από τη μεγάλη τραγωδία της Μ. Ασίας, ο Ελληνισμός κόχλαζε από οργή που μεταβλήθηκε σε ακράτητο ενθουσιασμό. Τόσο πηγαίο και γνήσιο ενθουσιασμό, ώστε ήταν γεμάτοι χαρά και παλμό όσοι έφευγαν για το μέτωπο να αντιμετωπίσουν έναν πολύ πιθανό θάνατο, ενώ όσοι έμεναν πίσω ήταν θλιμμένοι που δεν θα τον αντιμετώπιζαν. Έτσι, ο λαός πήρε το ΟΧΙ του Πρωθυπουργού και το υλοποίησε, το έκαμε πράξη!  Την ψυχική αυτή ρώμη του Έθνους εκφράζουν θαυμάσια οι στίχοι του Ελύτη, στο «Άσμα ηρωικό και πένθιμο για τον χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας».

Ο καθηγητής Μάριος Μπέγζος για τον Ιησού Χριστό

Ο κ. Μάριος Μπέγζος για την Ιστορικότητα του Ιησού Χριστού
Απόσπασμα από συνέντευξη του κ.Μάριου Μπέγζου
στη δημοσιογράφο κ.Ρίκα Βαγιάνη:

Η αποστολή του θρησκευτικού μαθήματος στο σύγχρονο σχολείο



Α - ΕΙΣΑΓΩΓΗ
      Η Θέση των θρησκευτικών ως σχολικού μαθήματος, αρκετά συχνά έχει επικριθεί κάτω από διάφορες οπτικές γωνίες, οι δε υπερασπιστές του έχουν εύλογα καταφύγει σε επιχειρήματα, τα οποία δικαιολογούν τη χρησιμότητα του στο χώρο της Παιδείας.
      Έτσι δε θα χρειαστεί προκαταβολικά να ανταπεξέλθουμε  το θέμα, επιστρατεύοντας τις γνώμες των δύο πλευρών, αφού στόχος μας είναι να αναλύσουμε τις τρέχουσες αλλαγές από τη σκοπιά όσων πιστεύουν ότι «ο λόγος της αλήθειας» τουτέστιν ο Αποκαλυφθείς Θείος λόγος, δύναται να έχει «πρόσβαση» στο σύγχρονο σχολείο. Και όσον αφορά μεν στα διάφορα μαθήματος του αναλυτικού προγράμματος, όταν υπάρχουν εξελίξεις σε κάποιο «γνωστικό Πεδίο», οι εξελίξεις αυτές περνάνε μέσα στο σχολείο με αναδιάρθρωση της ύλης ή με θεσμοθέτηση ενός καινούργιου μαθήματος.

Κήρυγμα π. Θεοδώρου Ζήση - Εορτή Αγίου Δημητρίου

Η ομιλία έγινε στην Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου Ανύδρου Σάββατο, 26 Οκτωβρίου 2013 Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης, Ομότιμος Καθηγητής θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ (26-10-2013)

Κυριακή Ζ΄ Λουκά - «Μη φοβού, μόνον πίστευε, και σωθήσεται»



Απόστολος: Β΄ Κορ. θ΄ 6-11
Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 41-56
Διπλό θαύμα μας διηγήται το σημερινό Ευαγγέλιο. Διπλό θαύμα μέσα από το οποίο αντιμετωπίζονται ριζικά δύο από τα σοβαρότερα προβλήματα του ανθρώπου, η ασθένεια και ο θάνατος. Δυο προβλήματα με κοινό χαρακτηριστικό. Δώδεκα χρόνια διαρκεί η ασθένεια της αιμορροούσας γυναίκας. Δώδεκα χρόνια διαρκεί η ζωή της κόρης του Ιάειρου και μετά ακολουθεί ο θάνατος.
Η επίγεια ζωή του ανθρώπου, λοιπόν όσο χρόνο κι αν διαρκεί βρίσκεται κάτω από την επίδραση της φθοράς, της ασθένειας και του θανάτου. Σ’ αυτό το χρονικό διάστημα αναμετρώνται οι δυνάμεις και η αδυναμία του ανθρώπου. Ακριβώς τότε συνειδητοποιεί ο άνθρωπος το μέγεθος της αδυναμίας του.