Γάμος και τεκνογονία
Στις μέρες μας πολλοί, δυστυχώς και θεολόγοι (και…
πνευματικοί!), θέλησαν να στηρίξουν την ανήθικη θεωρία, ότι ο γάμος δόθηκε όχι
για την παιδοποιία, αλλά μόνο για να ικανοποιήσουν τις σαρκικές τους επιθυμίες
τα ανδρόγυνα, σε λόγια του Παύλου: «Διά δέ τάς πορνείας ἓκαστος τήν ἑαυτοῡ γυναῖκα
ἐχέτω, καί ἑκάστη τόν ἴδιον ἄνδρα ἐχέτω» (Α΄ Κορ. ζ΄ 2). Απόδοση του στίχου: «Για ν’
αποφεύγει ο άντρας ανήθικες πράξεις, καθ’ ένας ας έχει τη γυναίκα του και
καθεμία ας έχει τον άντρα της».
Βεβαίως
στο γάμο ικανοποιούνται και οι σαρκικές επιθυμίες, αλλά νόμιμα, όχι παράνομα,
δηλαδή πορνικά.
Στο
χωρίο αυτό ο Παύλος συνιστά το γάμο σε όσους δεν μπορούν ισόβια να
εγκρατεύονται, αλλά και δεν αρνείται την παιδοποιία. Και πώς θα ήταν γραφικά
κατοχυρωμένη η αποφυγή της τεκνογονίας, πράξη όχι απλώς ανήθικη αλλά και
παντελώς άθεη;
Το
ανδρόγυνο, κατά τον Παύλο, ζει τη φυσιολογική ένωση. Δέχεται τον ευλογημένο
καρπό του γάμου, που είναι τα παιδιά. Το εμπόδιο στην παιδοποιία συντελείται
και με ανώμαλες πράξεις. Αν η κατά φύση ζωή ενός ανδρογύνου αποφέρει παιδιά ή
όχι, και πόσα, αυτό ο Θεός μόνο το γνωρίζει.
Αν
ο Παύλος υπονοούσε αποφυγή της τεκνογονίας, τότε θα έπρεπε να υποστηρίζει τους
ανώμαλους τρόπους, που έχουν βρει τα αντρόγυνα. Αλλ’ ο Παύλος λέει: «Μή ἀποστερεῖτε
ἀλλήλους, εἰ μή τι ἐκ συμφώνου πρός καιρόν…» (Α΄ Κορ. ζ΄ 5).
Ξεκάθαρα
ο Παύλος δύο δρόμους ανοίγει ως προς τις σαρκικές σχέσεις: Ή τη φυσιολογική
σαρκική συνύπαρξη. Ή την από συμφώνου εγκράτεια.
Όταν λέει,
ότι για την αποφυγή της πορνείας κάθε άντρας ας έχει την γυναίκα του και κάθε
γυναίκα τον άνδρα της, ευλογεί την γαμική σχέση. Οπωσδήποτε δεν ευλογεί σχέση,
που μπορεί μεν να ονομάζεται γάμος, αλλά τελικά είναι πορνική, αφού είναι
αμαρτωλή και αφύσικη.
Εννοεί,
ότι μπορεί κάθε γυναίκα να έχει τον άντρα της με τις ευλογίες της Εκκλησίας και
κάθε άντρας την γυναίκα του. Όχι για να ικανοποιούνται σεξουαλικά με τον
οποιονδήποτε τρόπο, αλλά για ν’ αγιάζεται η κανονική σαρκική τους μίξη. Διαφορετικά,
σε σχέσεις, που αποσκοπούν στη σαρκική ικανοποίηση, ο «σύντροφος» δεν είναι «ὁ ἀνήρ
τῆς γυναικός» και η «σύντροφος» «ἡ γυνή τοῡ ἀνδρός».
Στο θαυμάσιο αυτό κείμενο του πατρός Δανιήλ Αεράκη αξίζει να ενδιατρίψουμε όλοι μας, κληρικοί και λαικοί, σε μια εποχή αντιηρωική, που έχει θεοποιήσει την καλοπέραση και απαξιώσει το αγωνιστικό-ηρωικό-σταυρικό φρόνημα, αποφεύγοντας με σατανικά μέσα την τεκνογονία, αμαρτάνοντας θανασίμως!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς, δυστυχέστατα, ενώ προσφάτως η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, επισταμένως ασχολήθηκε στην πρόσφατη συνέλευσή της με το δοκιμαζόμενο και κλονιζόμενο θεσμό της οικογενείας, μάλλον θεωρητικά,μνημονεύοντας της σπουδαιότητος της τεκνογονίας όπως διελάμβανε μία σχετική επισκοπική εισήγηση, εν τούτοις δεν προέβη σε ανανέωση των περί τεκνογονίας μνημειωδών εγκυκλίων της, ειδικά αυτής του 1978, που σαφώς θέτει τους χριστιανούς προ των ευθυνών τους, κατονομάζοντας, με αυστηρή αλλά προσήκουσα γλώσσα, την αποφυγή της τεκνογονίας σαν μεγίστη αμαρτία, κονιορτοποιώντας τα περί του αντιθέτου φληναφήματα, τα οποία δυστυχώς εκπορεύονται και από θεολογικούς (ο Θεός να τους κάνει)πανεπιστημιακούς κύκλους πάνω στα οποία, προφανώς, βασίζονται και κάποιοι ιερωμένοι-πνευματικοί, προκειμένου να "παίξουσιν εν ου παικτοίς", αμνηστεύοντας, με γελοίες σοφιστείες τη σοβαρότατη αυτή και κωλυτική της Επουρανίου Βασιλείας ανομία. Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στον π.Δανιήλ για τη θεοφιλή του παρέμβαση που αναντιλέκτως αποτελεί καρπό και έκφραση της ποιμαντικής του αγωνίας όπως συμβαίνει και σε πολλές άλλες, ανάλογες περιπτώσεις!
Θαυμάσιο πόνημα, αναφορικά με το ζήτημα της τεκνογονίας, που αναποδράστως άπτεται της σωτηρίας μας, συνέγραψε και ο αείμνηστος αρχιμανδρίτης π.Νικόλαος Αρκάς, το οποίο επίσης αξίζει να μελετηθεί επισταμένως και ενδελεχώς απ όλα τα μέλη της Εκκλησίας μας! Ας δοξάσουμε το Θεό γιατί υπάρχουν κληρικοί που κηρύττουν απερίτμητο και αφτιασίδωτο το θέλημά Του, αδιαφορώντας για τη γνώμη του μακράν του Θεού κόσμου και δε "χαιδεύουν αυτιά", κατά το δη λεγόμενο, προκειμένου να αρέσουν σ αυτόν!
Λ.Ν.