Διατί
να αφήνονται ‘’οι εν σκότει καθήμενοι’’ εις την πλάνην των
Του Β.
Χαραλάμπους, θεολόγου
‘’Η Αγία των Φώτων ημέρα’’, αποτελεί ‘’μυστήριον υψηλόν τε και θείον, και της άνω λαμπρότητος πρόξενον’’, όπως αναφέρει για την Εορτή των Θεοφανείων ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος εις τον λόγον του ‘’Εις τα Άγια Φώτα’’.
Πλήθος ‘’πνευματικών λογίων’’, από την
Υμνογραφία της Εκκλησίας, μας βοηθούν να αντιληφθούμε το μεγάλο νόημα της
Εορτής των Αγίων Θεοφανείων του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. «Ακόρεστος γαρ
η γλυκύτης των πνευματικών λογίων∙ ου γαρ ευφραίνει κοιλίαν, αλλά καρδίαν, και
λογισμούς ευσεβών εις φιλοθεΐαν άγει», για να δανειστούμε τα σπουδαία λόγια,
από τον Λόγο του Αγίου Ιωάννη του Χρυσόστομου ‘’Εις τα Άγια Θεοφάνεια’’.
Στις περιπτώσεις Αγιασμού των υδάτων σε λιμάνια
της Κύπρου, παρατηρούμε πολλούς αλλόθρησκους μετανάστες συνανθρώπους μας, να
παρακολουθούν με απορία και συνάμα με αδιαφορία. Επιθυμία μεγάλη
είναι να γνωρίσουν και αυτοί οι συνάνθρωποί μας τον Χριστό.
Όταν όμως Ιεράρχες της Εκκλησίας μας
‘’αναπαύουν’’ αλλόθρησκους συνανθρώπους μας, ότι δήθεν και οι πλάνες τους
αποτελούν οδούς σωτηρίας, ποια ανάγκη γι’ αυτούς υπάρχει να εγκαταλείψουν την
πλάνη στην οποία βρίσκονται;
Δεν αντιλαμβάνονται ότι με το κακόδοξο διαθρησκειακό ατόπημά
τους, ότι δήθεν υπάρχουν και
άλλες οδοί σωτηρίας, δεν υψούν Κύριον τον Θεόν ημών, αλλά ‘’καταβιβάζουν’’
αυτόν;
‘’H πηγή των ευαγγελικών διδαγμάτων ανεωγμένους
έχει τους ρύακας’’ αναφέρει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. ‘’Δεύτε προς
με πάντες’’ λέγει ο Κύριος και αυτοί ομιλούν και περί άλλων ‘’οδών
σωτηρίας’’, παράλληλων προς τη μόνη οδό σωτηρίας, αφήνοντές τους αλλόθρησκους
συνανθρώπους μας σε οδούς απωλείας;
‘’Ακόρεστος γαρ η γλυκύτης των πνευματικών
λογίων’’, αναφέρει ο Άγιος
Ιωάννης ο Χρυσόστομος εις τον Λόγο του ‘’Εις τα Άγια Θεοφάνεια’’. Γιατί
κρύβουν τον Κύριο με το κακόδοξο διαθρησκειακό ατόπημα τους, περί δήθεν
υπάρξεως και άλλων οδών σωτηρίας; Πως αναπαύουν τους αρνούμενους ότι ο
Χριστός είναι ο Υιός του επουρανίου Πατρός και ότι δήθεν και αυτοί βρίσκονται
δήθεν σε οδό σωτηρίας;
Εις την Λιτή σε ιδιόμελον του Κοσμά Μοναχού
αναφέρονται και τα εξής : «Ω του θαύματος, δίχα πυρός αναχωνεύει, και
αναπλάττει άνευ συντρίψεως, και σώζει τους εις αυτόν φωτιζομένους, Χριστός ο
Θεός και Σωτήρ των ψυχών ημών». Επιμένουν ακόμη για άλλες οδούς
σωτηρίας.
Στο τροπάριο που ακολουθεί των Παλαιοδιαθηκικών
αναγνωσμάτων ψάλλουμε, «Επεφάνης εν τω κόσμω, ο τον κόσμον ποιήσας, ίνα
φωτίσεις τους εν σκότει καθημένους’’. Πως αυτοί αφήνουν ‘’τους εν σκότει
καθημένους’’ στον ζόφο της πλάνης τους;
Σε ιερατική ευχή, στην Ακολουθία του Μεγάλου
Αγιασμού των Αγίων Θεοφανείων, ποίημα του Πατριάρχου Ιεροσολύμων
Σωφρονίου, αναφέρει ότι «Σήμερον του σκότους ελυτρώθημεν, και τω φωτί της
θεογνωσίας καταυγαζόμεθα». Γιατί ανθρωπάρεσκα και για άλλες οδούς
σωτηρίας ομιλούν; Θεωρούν ότι με τα διαθρησκειακά ατοπήματά τους,
ευαρεστούν τον Σωτήρα Χριστό. Άπαγε της βλασφημίας.
Ας μη στερούν λοιπόν στους ‘’εν σκότει (της
πλάνης) καθημένους’’, το ‘’μυστήριον (το) υψηλόν τε και θείον, και της άνω
λαμπρότητος πρόξενον’’, όπως εκάλεσε την μεγάλη Εορτή των Θεοφανείων ο
Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου