7 Οκτ 2021

π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος, Δικάζομαι.. επειδή λειτούργησα…

 Πάτρα,  7 . 10 . 2021

ΔΙΚΑΖΟΜΑΙ…

Όπως έχει ανακοινωθεί μου ασκήθηκε δίωξη και πρόκειται να δικαστώ ενώπιον του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Πατρών την προσεχή Δευτέρα 11.10.2021, διότι πέρσι την 25η Μαρτίου 2020, εορτή του Ευαγγελισμού, επιτέλεσα το ιερατικό και εφημεριακό μου καθήκον ως επιτάσσει η εκκλησιαστική μας παράδοση και η συνείδησή μου.

Να υπενθυμίσω ότι σύμφωνα με την τότε κυβερνητική απόφαση (ΚΥΑ 2867/16.3.20, ΚΥΑ  Δ1α/ΓΠ.οικ. 21285/28.3.20) από 16.3. – 11.4.2020 απαγορευόταν τελείως η τέλεση της Θ. Λειτουργίας σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια (ακόμα και στις Ι. Μονές και στο Άγιο Όρος!). Αποτελούσε ποινικό αδίκημα και μόνο η απλή τέλεση της Θ. Λειτουργίας ανεξάρτητα από την παρουσία η μη των πιστών στους ναούς…

Κατά τη διάρκεια της 28ετούς ιερατικής μου διακονίας έχω αξιωθεί άλλες τέσσερις φορές να βρεθώ εγκαλούμενος και κατηγορούμενος διότι δεν υπέκυψα σε πιέσεις και θέλησα να προασπιστώ τα συμφέροντα της ενορίας Αγ. Νικολάου Πατρών, στην οποία είχα τότε ως πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου την ευθύνη της διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης.  Το διακύβευμα τότε (1995-2000) ήταν της τάξεως των 100.000.000 δρχ! Και τις τέσσερις φορές αθωώθηκα και τελικά δικαιώθηκε απολύτως ο Ναός στο σύνολο των απαιτήσεών του κατά την τότε πολυετή διένεξη.

 Αν τότε διακυβεύονταν κάποια σοβαρά υλικά συμφέροντα, στην παρούσα περίπτωση διακυβεύεται η ίδια η προσωπική και ιερατική τιμή και αξιοπρέπεια, το συνταγματικό δικαίωμα της θρησκευτικής λατρείας του λαού μας και κυρίως η ιερατική διακονία και αξιοπρέπεια του Ορθοδόξου-Έλληνα παπά.

Όπως σημείωσα πέρσι, στις από 15.9.2020 εξηγήσεις μου στον αρμόδιο Εισαγγελέα (βλ. συνημμένο), η άσκηση δίωξης για τέτοιο “αδίκημα”, αποτελεί ξεχωριστή τιμή για ένα ιερέα και έτι πλέον . την ύψιστη τιμή -το ανώτατο οφίκιο κατά την εκκλησιαστική ορολογία- μετά την ιεροσύνη, συνιστά η καταδίκη του επειδή επιτέλεσε το ιερατικό του καθήκον.  

Υπάρχει όμως μία σκιά που σκιάζει την απονεμηθείσα αυτή ιδιαίτερη τιμή: Το γεγονός ότι στην πατρίδα μας, που εορτάζει εφέτος τα 200 χρόνια από την αποτίναξη του Οθωμανικού ζυγού, η Νομοθετική Εξουσία εξουσιοδότησε τους αρμόδιους της Εκτελεστικής να απαγορεύσουν τελείως την τέλεση της Θ. Λειτουργίας και η αρμόδια Δικαστική Εξουσία θεωρεί ως έγκλημα την τέλεση της Θ. Ευχαριστίας τους δε υπεύθυνους ιερείς που τόλμησαν να ιερουργήσουν ως εγκληματίες, η δε Εκκλησιαστική Ηγεσία παρακολουθεί, στην καλύτερη περίπτωση, αμήχανη!

Αν αναλογιστώ ότι παρόμοια διάταξη νόμου, ποινικοποίησης της τέλεσης της Θ. Λειτουργίας, μετά τον θάνατο του Διοκλητιανού (311 μΧ) ίσχυσε στην Ευρώπη μόνο στην Αλβανία του Ενβὲρ Χότζα (1967-1990), 

αν αναλογιστώ ότι ούτε ο Μωάμεθ ο Πορθητής και οι διάδοχοί του Σουλτάνοι στα  400-500 χρόνια της Τουρκικής σκλαβιάς, ούτε ο Λένιν ούτε ο Στάλιν ούτε ο Τσαουσέσκου τόλμησαν τέτοια ασέβεια εναντίον του ίδιου του εσώτατου πυρήνα της Εκκλησίας, του Μυστηρίου της Θ. Ευχαριστίας, που τόλμησε η Ελληνική Δημοκρατία εν έτει 2020,

ασφαλώς και δεν μπορώ να πανηγυρίζω όσο θα ήθελα για την τιμή της ασκηθείσης δίωξης…

 Για να είμαι ειλικρινής προβληματίστηκα ιδιαίτερα έντονα για τον αν θα πρέπει να υπερασπιστώ εαυτόν ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης ή να Την αφήσω να με τιμήσει καταδικάζοντάς με επειδή ενεργώντας σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση και την ιερατική μου συνείδηση λειτούργησα του Ευαγγελισμού μη συμμορφούμενος στις παράλογες και ασεβείς και αντι-συνταγματικές κρατικές απαγορεύσεις.

Ο μοναδικός λόγος που αποφάσισα να υπερασπιστώ εαυτόν είναι ότι ενώ η καταδίκη μου αποτελεί για εμένα υπέρτατη τιμή, ταυτόχρονα αποτελεί:

§ ευθεία πρόκληση στην εκκλησιαστική συνείδηση του πιστού λαού,  

§ όνειδος για την Ελληνική Πολιτεία, η οποία θέλει να διεκδικεί θέση στις σύγχρονες Δημοκρατίες που σέβονται το δικαίωμα της ελευθερίας της θρησκευτικής λατρείας στους πολίτες τους,  και τέλος

§ πρόσθετη αφορμή σκανδαλισμού του πιστού λαού και περαιτέρω κλονισμού της εμπιστοσύνης του προς την εκκλησιαστική Ηγεσία της χώρας μας!

Τελικά, η Ελληνική Δικαιοσύνη επωμίζεται το υπέρτατο καθήκον και καλείται να προστατέψει την Ελληνική Πολιτεία και τη συνταγματική της τάξη…

π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος

……………………………………………………

Πρωτοπρεσβύτερος π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος Ἐφημέριος Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου Πατρῶν

Πάτρα  15 . 9 . 2020

Προς

τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πατρών

Ενταύθα

Αναφορικά με την από 7.7.20 Προκαταρκτική Εξέταση που διατάξατε με αφορμή την τέλεση ιερής Ακολουθίας στον  Ι. Ν. Αγ. Νικολάου  Πατρών κατά την εορτή του Ευαγγελισμού (25 Μαρτίου 2020) σας γνωρίζω τα εξής:

1. Ως Ορθόδοξος Έλληνας ιερέας μού ήταν εντελώς αδιανόητο να συμμορφωθώ και να υπακούσω και γι’ αυτό δεν συμμορφώθηκα και δεν υπάκουσα, στην όλως περιττή, παράλογη, ατελέσφορη, αντισυνταγματική και, κυρίως, ασεβή και αντίχριστη ΚΥΑ με αριθμ. 2867/Υ1/16.3.20 (ΦΕΚ Β΄ 872/2020) που απαγόρευε όχι τη συνάθροιση λαού στους Ναούς όλης της επικράτειας, αλλά και αυτή αύτη την τέλεση της Θ. Λειτουργίας (ακόμα και στις Μονές και στο Άγ. Όρος!), κατά την όλως κρίσιμη από λειτουργικής απόψεως περίοδο της  Μ. Τεσσαρακοστής  (βλ. συν. γ,δ,ε).

Παρόμοια διάταξη νόμου, ολοσχερούς απαγόρευσης της Θ. Λατρείας, δηλαδή  ποινικοποίησης της τέλεσης της Θ. Λειτουργίας, ίσχυε στην Ευρώπη μέχρι το 311 μ.Χ. (θάνατος Διοκλητιανού) και στην Αλβανία του Ενβὲρ Χότζα (1967-1990)!  Ούτε ο Μωάμεθ ο Πορθητής ούτε ο Λένιν ούτε ο Στάλιν δεν τόλμησαν τέτοια ασέβεια εναντίον του ίδιου του εσώτατου πυρήνα της Εκκλησίας, του Μυστηρίου της Θ. Ευχαριστίας, που τόλμησε η Ελληνική Δημοκρατία!

2. Ως Ορθόδοξος κληρικός είμαι υποχρεωμένος να λειτουργώ διακονώντας το λαό που μου έχει εμπιστευθεί το έλεος του Θεού, υπακούοντας στὴν ιερατική μου συνείδηση καὶ κυρίως συμμορφούμενος με τὴν προσταγὴ τοῦ «Ἀρχηγοῦ καί τελειωτοῦ τῆς πίστεως Κυρίου Ἰησοῦ»: «τοῦτο ποιεῖτε εἰς τὴν ἐμὴν ἀνάμνησιν … ἄχρις οὗ ἂν ἔλθῳ» (Λουκ. 22, 19. 1 Κορ. 11, 26). Σε όποιον, όποιος και αν είναι αυτός, με καλεί να παραβώ τη ρητή Κυριακή εντολή, να περιφρονήσω τη φωνή της συνειδήσεώς μου και να εγκαταλείψω τη διακονία της ενορίας μου επαναλαμβάνω το αποστολικό: «πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις» (Πράξ. 5, 40), αναλαμβάνοντας προφανώς και το σύνολο των συνεπειών. Μόνο σοβαρός λόγος υγείας ή τυχόν κανονική ποινή που θα επιβάλει ο επίσκοπός μου (αργία από ιεροπραξία) μπορούν να με εμποδίσουν από τη τέλεση της Θ. Λειτουργίας. Με κανένα τρόπο κρατική διάταξη δεν δικαιούται ούτε νομιμοποιείται να ορίσει  αν  και  πότε  και  πως  θα λειτουργώ!

3. Δεν υπήρξε αλλά ούτε μπορούσε να υπάρξει ο παραμικρός κίνδυνος για τη δημόσια υγεία με τη διασπορά του κορωνοϊού από την τέλεση της Θ. Λειτουργίας στο Ναό μας. Η παρέλευση δε εξαμήνου κατά το οποίο ο ιός έχει διασπαρεί στη χώρα μας χωρίς όμως να έχει υπάρξει ούτε μία περίπτωση μόλυνσης που να οφείλεται στη συμμετοχή στη Θ. Λειτουργία επιβεβαιώνει πλήρως τον ισχυρισμό μου και καταρρίπτει κάθε αντίθετο (βλ. συνημ. α,β). Προς επίρρωση των ανωτέρω αναφέρω ότι από την 1η Αυγούστου 2020 όταν και σημειώθηκε νέα έξαρση των κρουσμάτων του κορωνοϊού στη χώρα μας που υπερβαίνουν τα 370 (10.9.20) και παραμένοντας σταθερά σε τριψήφιο αριθμό ημερησίως, με αριθμό πολλαπλάσιο των κρουσμάτων κατά το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου 2020, όταν και ο ανώτερος αριθμός κρουσμάτων ήταν 156 (21/4/2020), δεν επιβλήθηκε η απαγόρευση τέλεσης της Θ. Λειτουργίας αλλά μόνον η χρήση μάσκας στους χώρους λατρείας τηρουμένων των λοιπών μέτρων υγιεινής και των σχετικών αποστάσεων (βλ. ΚΥΑ 3162/31.7.2020). Δηλαδή μέτρα σαφώς ηπιότερα των όσων επιβλήθηκαν κατά το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου 2020 με υποπολλαπλάσιο τότε αριθμό κρουσμάτων.

4. Κατά τον Απ. Παύλο στους Χριστιανούς «ἐχαρίσθη τὸ ὑπὲρ Χριστοῦ, οὐ μόνον τὸ εἰς αὐτὸν πιστεύειν, ἀλλὰ καὶ τὸ ὑπὲρ αὐτοῦ πάσχειν». Αν αυτό ισχύει για τους απλούς πιστούς, πόσο μάλλον εφαρμόζεται σε εμάς τους κληρικούς που έχουμε τιμηθεί με την ιερωσύνη! Υπό αυτό το πρίσμα, επιτρέψτε μου εν απολύτω ειλικρινεία να Σας πω ότι αποτελεί μεγάλη τιμή για ένα ιερέα να του ασκηθεί δίωξη επειδή, παρά τις ατέλειες και αδυναμίες του, αγωνίζεται να είναι συνεπής στην ιερατική του διακονία, στην «ιερά παρακαταθήκη» που έλαβε κατά την ώρα της χειροτονίας του. Ασφαλώς, μέγιστη τιμή θα αποτελέσει η τυχόν καταδίκη για τον ίδιο λόγο. Αυτό όμως που για τον ιερέα αποτελεί τιμή και δόξα θα αποτελέσει ευθεία πρόκληση στην εκκλησιαστική συνείδηση των πιστών και  όνειδος για την Ελληνική Δημοκρατία που θέλει να διεκδικεί θέση στις σύγχρονες Πολιτείες που σέβονται το δικαίωμα της ελευθερίας της θρησκευτικής λατρείας στους πολίτες τους!

5. Συνημμένως υποβάλλω και παρακαλώ να συνεκτιμηθούν:

α. Άρθρο μου με τίτλο: «Ἐπιτέλους, τέλος στὰ κρατικὰ καὶ παρακρατικὰ  fake news. Δεν μολυνόμαστε στην Εκκλησία!» (29.8.20).

β. Άρθρο μου με τίτλο: «Μεταξὺ προφητικοῦ καὶ ψευδοπροφητικοῦ λόγου. Ο Θεός θα σώσει την Ελλάδα!» (1.9.20).

γ. Η από 30.3.20 Προσφυγή ενώπιον του ΣτΕ της κας Χρ. Μαντά κατά της 2867/16.3.20ΚΥΑ.

δ. Άρθρο του  Καθηγητού Κυρ. Κυριαζόπουλου με τίτλο: «Η προσωρινή απαγόρευση της λατρείας, για την προστασία της υγείας, παραβιάζει τη θρησκευτική ελευθερία» (ΡΟΜΦΑΙΑ, 18.3.20).

ε. Άρθρο των  Κ. Κακογιάννη και Ελ. Καρνιάτη με τίτλο: «Η Υπουργική απόφαση για απαγόρευση λειτουργιών είναι άκυρη, ανυπόσταση και αντισυνταγματική» (ΡΟΜΦΑΙΑ, 23.3.20)

Με τιμή και ευχές

π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος

Πρωτοπρεσβύτερος

9 σχόλια:

RX7T3_gio είπε...

Άξιος! Και να δω αν υπάρχει δικαστής να δικάζει κατά συνείδηση πλέον με βάση το Σύνταγμα το οποίο προστατεύει την Θεία Λατρεία και υπερβαίνει νόμους και διατάγματα βέβηλα.

π. Εμμανουήλ Χατζηδάκης είπε...

Εἴμαστε μαζύ σας, Πάτερ. Μᾶς ἐμπνέετε ὅλους μὲ τὶς συγγραφές σας καὶ τὴν παρρησία σας, ὅσον ἀφορὰ τὴν πίστη μας. Εἴστε νικητὴς οὔτως ἢ ἄλλως. Τὴν εὐχή σας νὰ ἔχωμε.

Ανώνυμος είπε...

"Σύμφωνα με την τότε κυβερνητική απόφαση (ΚΥΑ 2867/16.3.20, ΚΥΑ Δ1α/ΓΠ.οικ. 21285/28.3.20) από 16.3. – 11.4.2020 απαγορευόταν τελείως η τέλεση της Θ. Λειτουργίας σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια (ακόμα και στις Ι. Μονές και στο Άγιο Όρος!). Αποτελούσε ποινικό αδίκημα και μόνο η απλή τέλεση της Θ. Λειτουργίας ανεξάρτητα από την παρουσία η μη των πιστών στους ναούς…"

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΠΛΕΥΡΑ.
Η ΚΥΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ.
ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΩΧΘΟΥΝ ΟΣΟΙ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΑΝ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΥΑ.
ΟΥΤΕ ΟΙ ΟΘΩΜΑΝΟΙ ΟΥΤΕ ΟΙ ΟΥΝΟΙ ΕΚΑΝΑΝ ΤΕΤΟΙΑ.
ΚΑΝΕΝΑΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΔΕΝ ΔΥΝΑΤΑΙ ΚΑΙ ΕΞ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΣΗ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ.

Ανώνυμος είπε...

Φαίνεται, πράγματι, ν᾽ ἀποτελῆ ρητὴν ἢ ὑπόρρητη, ἔστω, θέση τῆς ὀρθοδόξου Θεολογίας,
πὼς μιὰ κατ᾽ ἐξοχὴν ἐνέργεια τοῦ Ἀντιχρίστου εἶναι ἡ κατάπαυση τῆς τελέσεως τῆς Θ. Εὐχαριστίας ἐπὶ τῆς γῆς.

Ἐξ ἴσου σαφὲς ἀπ᾽ τὴν profane ἢ καὶ τὴν ἐκκλησιαστικὴν Ἱστορία εἶναι,
ὅτι οὐδεὶς διώκτης τῆς Ἐκκλησίας χρησιμοποίησε ΠΟΤΕ ὡς πρόσχημα "ὑγειονομικοὺς" λόγους,
γιὰ νὰ διατάξη τὴν κατάπαυση τῆς Θ. Εὐχαριστίας.

Δὲν ἔχω ὑπ᾽ ὄψη μου κάτι τέτοιο.
Ἂς μᾶς διαφωτίση κάποιος.
Θά ᾽χε ἐνδιαφέρον νὰ προσαχθῆ ἕνα, ἔστω, παράδειγμα περὶ τοῦ ἀντιθέτου.
Καὶ ν᾽ ἀναλυθῆ στὸ ἱστορικό του contexte
(Σαφῶς, ὅπως ἀποδείχθηκε, δὲν ἀποτελεῖ παράδειγμα ὁ Καποδίστριας του 1828, ποὺ τὸν ἐπικαλέσθηκαν μέσ᾽ στὴν θολούρα τῶν ἡμερῶν ὁρισμένοι τῆς ἀπὸ ᾽δῶ πλευράς, καὶ αὐτόν, καὶ τὸ «Πηδάλιον» τοῦ Ἁγ. Νικοδήμου, τὸ χαρακτηρισθὲν καὶ ὡς «Χομεϊνικὸ» στὰ 70s …).

Κρίσιμη (καὶ μόνη σκοπητέα) γιὰ τὸ ζήτημα [αὐτὸ], θὰ ἦταν ἡ περίοδος ἀπὸ τὸν Λέβενχουκ καὶ τὸν Παστὲρ καὶ δῶθε, οἱ Νεώτεροι Χρόνοι.
Ὁπότε καὶ θὰ ἦταν (ὄχι ἁπλῶς ἀναμενόμενο, ἀλλ᾽) ἀπολύτως ἐπιβεβλημένο
νὰ εἶχε συγκροτηθεῖ
-δομημένη πάνω στὴν ἐπιστημονικὴ γνώση (τουλάχιστον κι ὁπωσδήποτε τὴν σχετικὴ μὲ τὰ βακτήρια) καὶ τὸν ἀκμάζοντα, θεοποιημένο «Ὀρθὸ Λόγο» καὶ τὴν ΜΗ ἀλχημιστικὴν ἰατρικὴ ἐπιστήμη-
μιὰ συνεκτικὴ ἐπιδίωξη ἀντικληρικαλιστῶν καὶ ἀθέων, νὰ καταπαύση / περισταλῆ / ἀπονευρωθῆ σ᾽ ὅλα τὰ μήκη καὶ τὰ πλάτη τῆς Γῆς ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ἡ τέλεση τῆς Θ. Εὐχαριστίας.

Κι ὅμως!

Ροβεσπιέρρος, Ἀριστείδης Μπριάν, Λένιν, Λουνατσάρσκυ, Plutarco Elias Calles [στὸ Μεξικὸ], Ἐμβὲρ Χότζα, Μάο Τσὲ Τούνγκ, Ἐρυθροὶ Χμέρ, Ταλιμπάν, Σαουδάραβες καὶ Ἀγιατολλάδες κλπ. (έν μέρει κι ὁ Κεμὰλ Ἁτατούρκ) οὔτε ποὺ τὸ σκέφτηκαν ποτέ!
Ἔπαιξαν στὸ γνωστὸ μοτίβο :
Ἁπλῶς «Non licet esse Christianos», ὅπως κι ὁ Διοκλητιανός ...

[Γιὰ δὲ τὸν Ἐνβέρη,
ποὺ τουλάχιστον τολμᾶ ἀνοικτὰ τὸ 1967 νὰ θεσμοθετήση τὸ μόνο ἀθεϊστικὸ Κράτος στὴν ἱστορία, ὑπάρχει ἡ μαρτυρία, ὅτι τὸ 1948-1949 μεταβαίνει μαζὶ μὲ τὸν τελευταῖο Ἀρχιεπίσκοπο Ἀλβανίας σὲ στρατόπεδο συγκεντρώσεως ἀντιφρονούντων, ὅπου εἶχε ἐκδηλωθεῖ τύφος/ φυματίωση (?),
ὥστε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος νὰ «προσφέρη παρηγοριά», κοινωνῶντας τοὺς (Ὀρθοδόξους) πολιτικοὺς κρατουμένους ...].

Τί νὰ ὑποθέση κανεὶς μετὰ ἀπ᾽ ὅλ᾽ αὐτά;
Ὅτι ὅλους αὐτοὺς τοὺς «στράβωσε ὁ Θεός»;

Λοιπόν, μᾶλλον ναί!

Αὐτὸ ἀκριβῶς, τὸ τελευταῖο, ὡς ἁπλούστερο θὰ μᾶς τὸ ὑπεδείκνυε γι᾽ ἀπάντηση καὶ τὸ «ξυράφι τοῦ Ὄκκαμ».
Ἀντὶ νὰ καταφύγη κανεὶς σὲ πολύπλοκες καὶ σύνθετες ἑρμηνεῖες, κινούμενες στὸν χῶρο τῆς ἱστορίας τῶν ἰδεῶν, γιὰ τὸν «ἀνθρωπολογικὸ τύπο» τοῦ ἀθέου / ἀντικληρικαλιστῆ, γιὰ «πολιτιστικὲς ἰδιαιτερότητες», γιὰ «συσχετισμοὺς δυνάμεων τῆς συγκυρίας» κλπ.
Ἐξηγήσεις / ἑρμηνεῖες ποὺ φαντάζουν σὰν παροξυσμικὴ χρήση μαθηματικῶν / νόμων τῶν πιθανοτήτων / μοριακῆς χημείας, γιὰ νὰ δικαιολογηθοῦν τ᾽ ἀνεξήγητα, ὅταν μπροστά σου βρίσκεται λ. χ. τὸ φαινόμενο κάποιου που περπάτησε 100 μέτρα χωρὶς ὀμπρέλλα κάτω ἀπὸ καταρρακτώδη βροχὴ καὶ δὲν τὸν χτύπησε οὔτε μία σταγόνα …
Ἐκεῖ τείνω νὰ καταλήξω κι ἐγώ, λοιπόν, παρὰ τὴν ὁμολογημένη ἀγάπη μου στὸν ὀρθὸ λόγο καὶ τὴν ἀποστροφή μου πρὸς θεωρίες συνομωσίας καὶ «προφητεῖες».

Ἑπομένως;

Ψυχανεμίζομαι / ἰσχυρίζομαι, συμπερασματικά,
ὅτι αὐτὸς ὁ νέος, ἐξεζητημένος τρόπος νὰ ἐπιτευχθῆ ἡ κατάπαυση τῆς τελέσεως τῆς Θ. Εὐχαριστίας (σ᾽ ὅσο μεγαλύτερο γίνεται μέρος τῆς γῆς),
ὁ "σανιταρισμός",
εἶναι κάτι τὸ πρωτοφανὲς καὶ ποιοτικῶς πολὺ διάφορο ἀπ᾽ ὁ,τιδήποτε ἔχουμε δεῖ μέχρι τώρα.
Καὶ πολὺ ἐπικίνδυνο.

Σύγκρυο μ᾽ ἔπιασε τὶς προάλλες,
ὅταν τὸ συνειδητοποίησα:

Ἂν ὁ Θεὸς εἶναι ποὺ "στράβωσε" τοὺς προηγούμενους,
ποιός εἶν᾽ αὐτὸς ποὺ HΔH ἔχει «φωτίσει» τούτους ἐδῶ, τοὺς συγκαιρινούς
(ἐννοῶ τὸ πολιτικο-μηντιακὸ σύμπλεγμα σὲ διεθνὲς ἐπίπεδο, ἀλλὰ καὶ τὰ ἑκασταχοῦ γιατρουδάκια ὑπηρεσίας);

Συντάσσομαι πλήρως μὲ ὅ,τι ὑπονοεῖ καὶ ὁ π. Ἁναστάσιος στὴν ἀπολογία του.

Καὶ περιμένω μιὰ (σοβαρὴ καὶ σοφὴ ἐν ταὐτῷ) φωνὴ ἀπὸ τὸ ἱερατεῖο μας καὶ τοὺς κολοκυθοθεολογοῦντες,
ποὺ νὰ δείξη ὅτι ἀφουγκράζεται τῶν "προσιόντων γεγονότων τὴν βουή".

Unknown είπε...

Άξιος ! Ντροπή στην υποτιθέμενη Δημοκρατία μας!

Unknown είπε...

Αφήστε την Εκκλησία ακλόνητη όπως ήταν. Εφαρμόσατε τους κανόνες των Πατέρων όπως τους βρήκατε,και για την εφαρμογή των οποίων χρειάστηκαν τόσες Σύνοδοι. Επί τέλους πάψτε να σκύβετε το κεφάλι στους δικτάτορες της γης. Πιστέψαμε και εξακολουθούμε να πιστεύουμε στην Εκκλησία. Αποδείξτε μας πως δεν πήγε χαμένη η Κατήχησή σας. Πάτερ κάνετε το καθήκον σας όπως ηΘεία Χάρις σας ανέθεσε .Κάποιοι πρέπει να ντρέπωνται που δεν σας στηρίζουν, κι είναι επίορκοι. Αυτοί δεν έχουν πλέον δικαίωμα να κατηχούν δεν τους λαμβάνουν υπόψη οι πιστοί.

Ανώνυμος είπε...

Η συγκεκριμένη ΚΥΑ αποτελεί αίσχος για το νομικό μας πολιτισμό.
Εύγε στον π.Αναστάσιο για την ομολογιακή του στάση.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΡΜΕΝΙΩΤΗΣ είπε...

Άξιος!

Ανώνυμος είπε...

Μακάριοι οι δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης.....
Να δούμε όμως και ο ανθρώπινος θεσμός της δικαιοσύνης πόσο δίκαιος είναι....
Γράφεται ιστορία για την Ορθόδοξη Εκκλησία και για την Ελλάδα.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com