14 Μαΐ 2020

Συνοδικῆ ἐγκρίσει:Τό βδέλυγμα τῆς ἐρημώσεως ἐστώς ἐν τόπῳ ἁγίῳ!

5057574
Συνοδικῆ ἐγκρίσει:
Τό βδέλυγμα τῆς ἐρημώσεως  ἐστώς ἐν τόπῳ ἁγίῳ!
τοῦ κ. Δημ. Κ. Ἀναγνώστου, Θεολόγου
Σέ προηγούμενο ἄρθρο μας, ὑπό τόν τίτλο " Ὁ πιστός λαός δέν θά ἀντέξει ἄλλη ἐκκλησιαστική μειοδοσία!" καί σέ δραματικούς τόνους ἀπευθύναμε ἔκκληση ἐν ὄψει τῆς τελικῶς συνεδριασάσης τήν 12η Μαΐου τρέχοντος ἔτους Διαρκοῦς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, προκειμένου νά ἀνασχεθεῖ τό σκάνδαλο τό ὁποῖο μέ τίς προηγούμενες ἀποφάσεις του τό ἐν λόγῳ ἐκκλησιαστικό ὄργανο προεκάλεσε στίς συνειδήσεις τῶν πιστῶν.

Τῆ παροτρύνσει ἀδελφῶν καί φίλων ἀναγνωστῶν τῶν ταπεινῶν κειμένων μας, τό ἐν λόγῳ ἄρθρο μας ἀπεστάλη ἠλεκτρονικῶς πρός ὅλα τά μέλη τῆς Διαρκοῦς Συνόδου τῆς τρεχούσης περιόδου καί συνθέσεως. Ὡς ἀπεδείχθη ἐκ τῶν ἀποφάσεων τῆς συγκεκριμένης Συνεδριάσεως, οἱ ἀποδέκτες του "ἀγρόν ἠγόρασαν" περιφρονήσαντες ὄχι ἀσφαλῶς (μόνον) τίς ἐπισημάνσεις τοῦ ἡμετέρου ἐλαχίστου ἄρθρου, ἀλλά τήν ποικίλως καί πανταχόθεν ἐκφρασθεῖσα σχετικήν κραυγή ἀγωνίας καί διαμαρτυρίας τοῦ πιστοῦ λαοῦ.
Ἔτσι, τό ἀρχικό ἔγκλημα καθοσιώσεως ὁλοκληρώθηκε καί ἐπισφραγίσθηκε διά τῆς νέας ἀποφάσεως τῆς Διαρκοῦς Συνόδου, ἡ ὁποία ἐπιβεβαίωσε ὅτι οἰκεία βουλήσει καί πεποιθήσει συμμορφώνεται πρός τίς ἀντισυνταγματικές καί ἀντορθόδοξες ἐντολές καί ὑποδείξεις τῆς Κρατικῆς ἐξουσίας, ἐν ὀνόματι τῆς ἀντιμετωπίσεως τῆς ὑγειονομικῆς κρίσεως ἐκ τῆς ἐνσκηψάσης (λεγομένης) πανδημίας τοῦ Κορωνοϊοῦ, ὅσον ἀφορᾶ στήν ἄσκηση τῆς Θείας Λατρείας καί γενικότερον τήν ἐκκλησιαστική ζωή κατ' αὐτήν τήν περίοδον.
Εἰδικότερον, κατά τήν τελευταία συνεδρίασή της ἡ Διαρκής Σύνοδος ἐν ὄψει τοῦ ἀνοίγματος τῶν Ἱερῶν Ναῶν κατά τήν προσεχή Κυριακή 17 Μαΐου τρ. ἔτους καί τῆς ἐλευθέρας ἀσκήσεως τῆς Θείας Λατρείας, μεταξύ ἄλλων ἀπεφάσισε καί ἐνέκρινε τά ἑξῆς:
«1) Κατά την είσοδο στον Ιερό Ναό εφαρμόζεται σύστημα ελεγχόμενης αναμονής των πιστών για την αποφυγή συνωστισμού και είναι απαραίτητη η τήρηση της αποστάσεως του ενός και ημίσεoς (1,5) μέτρου....μέγιστος αριθμός παρευρισκομένων ορίζεται από τον Νόμο ο αριθμός των πενήντα (50) προσώπων.(...)[Σημείωση ἡμετέρα: Τά ἀνωτέρω συνιστοῦν ἐν τῆ πράξει ἀποτροπή τῆς ἐλευθέρας συμμετοχῆς τῶν πιστῶν στήν κοινή Θ. Λατρεία καί ἰδιότυπο "ἀφορισμό" τοῦ μεγαλυτέρου τμήματος τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώματος ἀπό τό Ἐνοριακό εὐχαριστιακό σῶμα!]
3) Το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο που εφαρμόζει τον έλεγχο αναμονής στις εισόδους των Ιερών Ναών συνιστάται να φέρει τα υπό τού νόμου προβλεπόμενα μέτρα προστασίας (μάσκα, γάντια κ.λπ.). Όπου υπάρχει δυνατότητα, προτείνεται η χρήση διαφορετικών θυρών τού Ιερού Ναού για την είσοδο και έξοδο των πιστών. Στις εξόδους των Ιερών Ναών πρέπει να τοποθετηθούν υποχρεωτικά ειδικοί κάδοι για την απόρριψη χρησιμοποιηθέντος εξοπλισμού υγιεινής.[Σημ. ἡμ. : Διαμόρφωση ἀποκρουστικῆς εἰκόνος τῶν Ὀρθοδόξων Ναῶν!]
4) Τυχόν περισσότεροι από όσους πιστούς επιτρέπεται να εισέλθουν εντός των Ιερών Ναών, να παραμένουν στον προαύλιο χώρο αυτών προσευχόμενοι και τηρώντας την απόσταση του 1,5 μέτρου μεταξύ τους,(...)[Σημ. ἡμ. : Πιστεύουν εἰλικρινῶς οἱ ἀποφασίσαντες τά τοιαῦτα ὅτι μετά τό σκάνδαλο τῆς μειοδοτικῆς στάσεώς των ἔχουν ἀπομείνει πιστοί πρόθυμοι νά ἵστανται στά προαύλια τῶν Ναῶν; Αὐτά ὄφειλαν νά τά διοργανώσουν τελοῦντες ὑπαιθρίους Λειτουργίας διά τόν χειμαζόμενο πιστό λαό ὅταν ἐπεβλήθη αὐταρχικῶς τό κλείσιμο τῶν Ναῶν!]
7) Όσοι πιστοί ανήκουν στις υγειονομικά ευπαθείς ομάδες (ηλικιωμένοι, ασθενείς που πάσχουν από αναπνευστικά προβλήματα ή σακχαρώδη διαβήτη ή καρδιαγγειακά νοσήματα, ανοσοκατεσταλμένοι), πρέπει να αποφύγουν την έξοδο από το σπίτι,(...)[Σημ. ἡμ. : Δηλαδή, πρακτικῶς ἀποκλείεται τό μεγαλύτερο μέρος (ἀριθμητικό ποσοστό) τῶν ἐκκλησιαζομένων ἀπό τή συμμετοχή στή Θ. Λατρεία! Ὅσοι πάσχουν δέ, π.χ. ἀπό σάκχαρο, μᾶλλον θά πρέπει, κατά τούς λατρεύοντας τήν ἄθεον ἐπιστήμη παρά τόν πανεπιστήμονα Θεόν, νά ξεχάσουν τόν κανονικό ἐκκλησιασμό των! Μόνον νεκροί θά γίνονται δεκτοί στό Ναό!]
8) Στις εισόδους των Ιερών Ναών πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα, ώστε να υφίστανται σταθμοί αντισηπτικών/απολυμαντικών, προκειμένου όσοι πιστοί εισέρχονται σ’ αυτούς να τηρούν απαραίτητα την υποχρεωτική για όλους διαδικασία απολυμάνσεως των χεριών.
9) Να παραμείνει η διευθέτηση του χώρου κάθε Ιερού Ναού προς τον σκοπό της παρουσίας πιστών, σύμφωνα με την παραπάνω αναλογία ενός προσώπου ανά δέκα (10) τ.μ. επιφανείας και με ελάχιστη απόσταση ενός και ημίσεως (1,5) μέτρου μεταξύ τους. Όπου υπάρχει τέτοια δυνατότητα, κρίνεται απαραίτητη η παραμονή εντός των Ιερών Ναών μόνο όσων καθισμάτων προβλέπονται, τοποθετημένων στις ανάλογες μεταξύ τους αποστάσεις και η απόσυρση των υπολοίπων εκτός των Ιερών Ναών.(...)
11) Είναι απαραίτητη και απολύτως αναγκαία η συχνή και σχολαστική καθαριότητα και τακτική απολύμανση των σημείων και των επιφανειών του Ιερού Ναού στα οποία παρατηρείται συχνή πρόσβαση των πιστών.(...)[Σημ. ἡμ. : Μήπως ἐδῶ ὑπονοοῦνται καί οἱ ἱερές Εἰκόνες ἤ ἀκόμη καί τό ἱ. Εὐαγγέλιον; Νοεῖται, ὅμως, ἀπολύμανση τῶν ἱερῶν αὐτῶν ἀντικειμένων, τά ὁποῖα μεταδίδουν τήν ἄκτιστη Θεία Χάρη; Μήπως χρειάζονται ἀπολύμανση πνευματική τά μυαλά ὅσων διενοήθησαν τέτοια πράγματα;]
12) Κατά την διάρκεια της παραμονής τους στον Ιερό Ναό, οι πιστοί, με προσωπική τους ευθύνη και μέριμνα, συνιστάται να φέρουν προστατευτική μάσκα, την οποία ασφαλώς και θα αφαιρούν προσερχόμενοι στην Θεία Μετάληψη. Εάν κάποιος πιστός, κατά την διάρκεια της παραμονής του στον Ιερό Ναό, παρουσιάσει συμπτώματα ασθένειας, πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την άμεση και ασφαλή απομάκρυνσή του(...)[Σημ. ἡμ. : Ἀφοῦ ἡλικιωμένοι καί ἀσθενεῖς ἤ εὐάλωτοι δέν θά προσέρχονται, σύμφωνα μέ τίς ὑποδείξεις τῶν σοφῶν ἱεραρχῶν, γιά ἐκκλησιασμό, πρός τί οἱ προστατευτικές μάσκες; Διά νά προφυλάσσουν ἀπό τί; Μήπως ὅμως ἔτσι ἀποϊεροποιεῖται καί τελικῶς γελοιοποιεῖται στά μάτια τῶν ἀσεβῶν ἀλλά καί τῶν πιστῶν ὁ ἱερός χῶρος; Ἁπλός οἶκος ἤ κατάστημα τροφίμων εἶναι ὁ Ἱερός Ναός;]
13) Κατά την προσέλευση στην Θεία Μετάληψη πρέπει να τηρούνται με ακρίβεια οι αποστάσεις μεταξύ των πιστών. Επίσης, κατά την διανομή του αντιδώρου, του άρτου, των κολύβων κ.λπ. ευλογιών, πέραν της τηρήσεως των αναλόγων αποστάσεων, πρέπει να τηρούνται και οι σχετικές υγειονομικές προφυλάξεις.[Σημ. ἡμ. : Ποιές ὑγειονομικές προφυλάξεις πρέπει νά τηροῦνται π.χ. κατά τή διανομή τοῦ ἀντιδώρου; Μήπως ἐδῶ ἀφήνεται περιθώριο γιά παρερμηνεῖες ἤ "πρακτικές" ἀπαράδεκτες, ὅπως εἶναι ἡ λήψη τοῦ ἀντιδώρου ἀπό τόν πιστό ἀπ' εὐθείας μέσα ἀπό τό πανέρι, χωρίς τήν εὐλογία τοῦ Λειτουργοῦ καί τόν ἀσπασμό τῆς χειρός του;]
14) Επαναβεβαιώνονται οι από 16ης Μαρτίου και 1ης Απριλίου 2020 Αποφάσεις Αυτής, ως προς την λιτή τέλεση των Ιερών Ακολουθιών, σύμφωνα με το ήθος και την παράδοση της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας. Το αυτό ισχύει και για μεγάλες πανηγύρεις της περιόδου αυτής, οι οποίες θα πρέπει να διακρίνονται για την μετά σεμνότητος επιτέλεσή τους υπό μόνου του οικείου Αρχιερέως. Οι Λιτανείες και οι μεταφορές Ι. Εικόνων και Ι. Λειψάνων προς προσκύνηση αναστέλλονται προσωρινώς και μέχρι 5ης Ιουνίου.[Σημ. ἡμ. : Τώρα ἐκδηλώνεται τό ἐνδιαφέρον διά τό ἦθος καί τήν Παράδοση τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας; Χωρίς Λιτανεῖες καί προσκύνηση τῶν Ἁγίων Λειψάνων ποιό ἦθος καί ποιά Παράδοση ἐπικαλούμεθα; Τῆς Ὀρθοδοξίας ἤ τοῦ Παπισμοῦ καί τοῦ Προτεσταντισμοῦ;]
15) Όσον αφορά στην τέλεση Ιερών Μυστηρίων Γάμου και Βαπτίσεως και Εξοδίων Ακολουθιών, ισχύουν όσα παραπάνω προβλέπονται σχετικά με την προσέλευση πιστών, ενώ τα Ιερά Μυστήρια θα τελούνται εντός του Ιερού Ναού, σύμφωνα με προγενέστερη Συνοδική απόφαση και είναι απαραίτητη η επιλογή της λιτότητος και απλότητος, όσον αφορά στους στολισμούς των Ιερών Ναών.(...)
17) Λόγω της εξ αρχής αποφασισθείσης αναστολής λειτουργίας των Κατηχητικών Σχολείων, των Σχολών Γονέων, των Σχολών Βυζαντινής Μουσικής, Αγιογραφίας, των Συνάξεων Νέων και Μελέτης Αγίας Γραφής και των άλλων συναφών δραστηριοτήτων, προτρέπονται οι κατά τόπους Ιερές Μητροπόλεις, να ενθαρρύνουν την διά του διαδικτύου και γενικώς της τεχνολογίας ποιμαντική δραστηριοποίηση των Ιερέων και των κατηχητών και κατηχητριών, ιδίως προς τους ορθοδόξους νέους μας.(...)[Σημ. ἡμ. : Διατί συνεχίζεται ἡ ἀναστολή λειτουργίας τῶν Κατηχητικῶν Σχολείων καί τῶν Συνάξεων μελέτης τῆς Ἁγίας Γραφῆς; Δέν μποροῦν νά λειτουργήσουν ἔστω μέ τή νέα πρακτική τῶν προστατευτικῶν μέτρων, ὅπως τῶν δημοσίων Σχολείων πού ἤδη ξεκίνησαν τή λειτουργία των καί αὐτά; Ἤ, μήπως, δέν θέλουν ἔγνοιες στό κεφάλι των οἱ Ποιμένες ἤ μήπως φοβοῦνται καί τή σκιά των; Περί διαδικτύου, δέν ἀρκεῖ ἡ ἀλόγιστη χρήση του ἀπό τούς νέους, τώρα θά τήν συστήνει-προωθεῖ καί ἡ ποιμαίνουσα ἐκκλησία;]
21) Όλα τα παραπάνω αφορούν και στις Ιερές Μονές και στα Ησυχαστήρια. Κατά το ως άνω χρονικό διάστημα απαγορεύονται οι οργανωμένες ομαδικές προσκυνηματικές επισκέψεις.(...)[Σημ. ἡμ. : Χρειάζεται παρέμβαση ἀκόμη καί στίς Μονές καί τά Ἡσυχαστήρια; Γιατί δέν μποροῦν οἱ πιστοί νά πηγαίνουν, γιά προσκύνημα καί παρηγορία, σέ αὐτά, ὅπως ἀκριβῶς μετακινοῦνται μέ ὅλα τά μέσα μαζικῆς μεταφορᾶς οἱ πολίτες;]
Όλες οι παραπάνω αποφάσεις ελήφθησαν από την Διαρκή Ιερά Σύνοδο με συναίσθηση της ποιμαντικής Της ευθύνης έναντι του λαού του Θεού και με σεβασμό προς τις αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων της Πολιτείας και των επιστημόνων(...).[Σημ. ἡμ. : Περί ποιμαντικῆς εὐθύνης ἔναντι τοῦ λαοῦ, ἄς μή γίνεται λόγος, διότι "στό σπίτι τοῦ κρεμασμένου δέν μιλᾶνε γιά σχοινί"! Ὅσο γιά τόν ἐπιδειχθέντα σεβασμό, ὑπέρμετρο μάλιστα καί ἄκριτο, στίς ἀποφάσεις (ἀδιακρίτως) τῆς Πολιτείας καί τῶν ἐπιστημόνων, οὔτε λόγος! Εἶναι τό μόνο σημεῖο ὅπου ὀρθοτομοῦν οἱ Συνοδικοί Ἱεράρχες τόν λόγο τῆς κοσμικῆς ἀληθείας!]
Βάσει τῶν παραπάνω μέ ἀκρίβεια παρατεθέντων ἀποσπασμάτων ἐκ τῆς τελευταίας ἀποφάσεως τῆς Διαρκοῦς Συνόδου, ποιός νοήμων καί ἐχέφρων πιστός ἄνθρωπος ἀμφιβάλλει ὅτι οἱ ἀποφασίσαντες αὐτά, ἐναρμονισθέντες πλήρως, ἴσως καί πλειοδοτήσαντες, πρός τήν ἐπίσης νέα ΚΥΑ (κοινή ὑπουργική ἀπόφαση) περί τήν ἐπιστροφή σέ μία "νέα κανονικότητα" ὅσον ἀφορᾶ (καί) στή λατρευτική ζωή τῆς Ἐκκλησίας, πλέον θεωροῦν καί κατ' ἐπέκτασιν ἀντιμετωπίζουν τούς καθαγιασμένους Ὀρθοδόξους Ναούς ὡς κοινούς οἴκους!!!
Ὅμως, στή νέα θλιβερή Συνοδική ἀπόφαση - συμμόρφωση στίς ὑποδείξεις τῆς Πολιτείας καί τῆς νέας "θεᾶς", τῆς ψευδεπίγραφης ἐπιστήμης, πέραν τῆς ὡς ἄνω ἐπισημανθείσης φοβερῆς ἀσεβείας, προκαλεῖται τό αἴσθημα τῶν πιστῶν μέ τόν πλέον ἐξοργιστικό τρόπο, αὐτόν τῆς ὑποκρισίας! Διότι, ἀντί νά περιορισθεῖ ἡ ἐν λόγῳ ἀπόφαση στήν ταπεινωτική ἐπίκληση τῆς Κ.Υ.Α., τήν ὁποία δουλικῶς ἀποδέχεται, προκαλεῖ ἐπιχειρώντας νά δικαιολογήσει τά ἀδικαιολόγητα μέ  ἐπικλήσεις - ἀναφορές στό "ἦθος καί τήν παράδοση τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας" καί τήν "σεμνότητα" !!!
Ἐμπαίζουν, δηλαδή, τόν πιστό λαό, συνδέοντας τεχνηέντως τήν ἀσεβή ἀποδοχή τῆς ἱεροσύλου  ἀποϊεροποιήσεως τῶν Ναῶν, τῆ ἐντολῆ τοῦ Καίσαρος, μέ τό ἐνδιαφέρον γιά "λιτότητα καί ἁπλότητα" σύμφωνα μέ τό ἦθος καί τήν παράδοση τῆς Ὀρθοδοξίας!!!! Δηλαδή, τί νά θεωρήσουμε, ἐάν παρ' ἐλπίδα ἀφελῶς ἀποδεχόμασταν τίς ἐπικλήσεις καί ἀναφορές τῶν συντακτῶν τῆς ἀποφάσεως καί ἐγκρινάντων αὐτήν ὡς ἐν προκειμένῳ συνάδουσες καί εἰλικρινεῖς; Ὅτι περίμεναν τόν Κορωνοϊό γιά νά ἐνθυμηθοῦν καί παραπέμψουν στό ἐκκλησιαστικό ἦθος καί τήν Παράδοση;
Τό "Αἰδώς, Ἀργεῖοι" ἀφορᾶ ἐν προκειμένω (καί) σέ Σᾶς ἅγιοι, ἤ κύριοι (ἐφ' ὅσον τό προτιμᾶτε), Συνοδικοί! Ὅμως, δέν θά τελειώσω μέ αὐτό, ἀλλά μέ κάτι κατά πολύ βαρύτερο, διότι αὐτό ἀπαιτεῖ ἡ κρισιμότητα τῆς καταστάσεως, ἡ ὁποία γίνεται μεγαλύτερη καί ἐπικινδυνότερη ὅταν δέν τήν συνειδητοποιοῦμε. Τόν λόγο ἔχει ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς καί ὁ λόγος του σᾶς ἀφορᾶ:
«Ποῖος κλῆρος, ποία μερίς, τίς γνησιότης πρός τήν Χριστοῦ ἐκκλησίαν, τῷ συνηγόρῳ τοῦ ψεύδους, ἐκκλησίαν, ἥ “στύλος καί ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας” κατά Παῦλόν ἐστιν, ἥ καί μένει χάριτι Χριστοῦ διηνεκῶς ἀσφαλής καί ἀκράδαντος, ἐστηριγμένη παγίως οἷς ἐπεστήρικται ἡ ἀλήθεια; Καί γάρ οἱ τῆς τοῦ Χριστοῦ ἐκκλησίας τῆς ἀληθείας εἰσί· καί οἱ μή τῆς ἀληθείας ὄντες οὐδέ τῆς τοῦ Χριστοῦ ἐκκλησίας εἰσί, καί τοσοῦτο μᾶλλον, ὅσον ἄν καί σφῶν αὐτῶν καταψεύδοιντο, ποιμένας καί ἀρχιποίμενας ἱερούς ἑαυτούς καλοῦντες καί ὑπ’ ἀλλήλων καλούμενοι• μηδέ γάρ προσώποις τόν χριστιανισμόν, ἀλλ’ ἀληθείᾳ καί ἀκριβείᾳ πίστεως χαρακτηρίζεσθαι μεμυήμεθα» (Γρηγ. Παλαμᾶ Συγγράμματα, Π. Χρήστου, τόμος 2, σελ. 627 καί ΕΠΕ 3, 606).

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

"Τά ἀνωτέρω συνιστοῦν ἐν τῆ πράξει ἀποτροπή τῆς ἐλευθέρας συμμετοχῆς τῶν πιστῶν στήν κοινή Θ. Λατρεία καί ἰδιότυπο "ἀφορισμό" τοῦ μεγαλυτέρου τμήματος τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώματος ἀπό τό Ἐνοριακό εὐχαριστιακό σῶμα!]"

Πολύ σωστά!

Φ.

Ανώνυμος είπε...

"Σημ. ἡμ. : Χρειάζεται παρέμβαση ἀκόμη καί στίς Μονές καί τά Ἡσυχαστήρια; Γιατί δέν μποροῦν οἱ πιστοί νά πηγαίνουν, γιά προσκύνημα καί παρηγορία, σέ αὐτά, ὅπως ἀκριβῶς μετακινοῦνται μέ ὅλα τά μέσα μαζικῆς μεταφορᾶς οἱ πολίτες;]"

Πολύ σωστό και αυτό!

Φ.

Ανώνυμος είπε...

ευγε κ. Αναγνωστου. Δυστυχως οι αρχιερεις εξεπεσαν. Ο σωζων εαυτον σωθητω.

Αντώνης είπε...

Αγαπητέ κ. Αναγνώστου, Χριστός Ανέστη!

Μόνο ένα μικρό χωρίο από τους Αριθμούς 5, 1-3

" Καὶ ἐλάλησε Κύριος πρὸς Μωυσῆν λέγων·
πρόσταξον τοῖς υἱοῖς Ἰσραὴλ καὶ ἐξαποστειλάτωσαν ἐκ τῆς παρεμβολῆς πάντα λεπρὸν καὶ πάντα γονοῤῥυῆ καὶ πάντα ἀκάθαρτον ἐπὶ ψυχῇ·
ἀπὸ ἀρσενικοῦ ἕως θηλυκοῦ ἐξαποστείλατε ἔξω τῆς παρεμβολῆς,
καὶ οὐ μὴ μιανοῦσι τὰς παρεμβολὰς αὐτῶν, ἐν οἷς ἐγὼ καταγίνομαι ἐν αὐτοῖς."

Περιμένω να μου πείτε πώς διαβάζετε την τελευταία σειρά!

Ανώνυμος είπε...

Όλοι όσοι εξαναγκαστούν να μεινουν απέξω, στο προαύλιο της εκκλησίας και δεν θα πάνε να κοινωνήσουν, ποιο πνευματικό όφελος έχουν; Το Άγιο Πνεύμα μέσα στο ναό δεν κατέρχεται και πνέει; Ή θα σκέφτονται ότι όπου είναι συνηγμένοι δύο και τρεις στο όνομα του Χριστού μας, είναι Αυτός αναμεσά τους για να παρηγοριούνται; Τι να πει κανείς... Πίκρα για ακόμη μια φορά.

Ανώνυμος είπε...


Προς Αντώνη : η απάντηση που ζητάτε, θα την βρείτε στη διαφορά ανάμεσα στην Παλαιά και Καινή Διαθήκη. Στην Παλαιά κυριαρχεί ο Νόμος και ο Άσαρκος Λόγος και δεν υπάρχει η Χάρις. Η Χάρις έρχεται με την Ενανθρώπιση, τον Ένσαρκο Λόγο, την εισαγωγή των Μυστηρίων και με το Αγιο Πνεύμα που ενεργεί στην ανθρωπότητα μετά την Ανάληψη, έως της συντελείας. Στην Παλαιά Διαθήκη τα πράγματα, οι χώροι, οι άνθρωποι μπορεί να έχουν ιερότητα αλλά δεν έχουν αγιότητα. Διότι, ο αγιασμός προϋποθέτει την μέθεξη του Ακτίστου δηλ. την κοινωνία του Σώματος και του Αίματος του Χριστού, του Ένσαρκου Λόγου, και την πρόσληψη και επενέργεια του Αγίου Πνεύματος. Δεν υπήρχαν αυτά τότε. Η ιερότητα εξασφαλιζόταν με την αυστηρή τήρηση του Νόμου και την καθαρότητα του σώματος. Συνεπώς, τα σώματα των αρρώστων, επειδή δεν ήταν καθαρά, έπρεπε να απομακρυνθούν για να εξασφαλιστεί η ιερότητα του χώρου όπου θα λειτουργούσε ο Άσαρκος Λόγος. Όπως ζητήθηκε από τον Μωυσή να αφαιρέσει τα υποδήματά του στο όρος "γιατί ο χώρος είναι ιερός". Οι Ναοί μας, όμως, μετά την Ενανθρώπιση είναι χώροι αγιότητος κι όχι απλώς ιερότητος, διότι ενεργεί εκεί συνεχώς το Αγιον Πνεύμα μέσω των Μυστηρίων, του Αγιασμού του Ύδατος, των Αγίων Εικόνων και Αγιογραφιών που όλες "είναι Πνεύματος Αγίου πεπληρωμέναι" κατά τον Αγ Ιωάννη Δαμασκηνό και την όλη διδασκαλία της Εκκλησίας μας, τα ιερά λείψανα, τα λείψανα της Αγίας Τραπέζης κλπ. Κατά την τελετή των εγκαινίων ενός ναού και τη σχετική ευχή δηλώνεται ξεκάθαρα ότι ο Ναός είναι αγιασμένος χώρος μέχρι την Δευτέρα Παρουσία "ιατρείο παθών", "καταφυγή ασθενών", "δαιμόνων φυγαδευτήριον". Άρα, αντίθετα από την Παλαιά Διαθήκη τώρα που υπάρχει η Χάρις δεν διώχνουμε αλλά τουναντίον φέρνουμε τους ασθενείς στον Ναό, τον Οίκο του Θεού για να θεραπευτούν μέσω των Μυστηρίων, με την επενέργεια του Πνεύματος θεού κλπ. όπως ακριβώς τον καιρό του Χριστού τους πηγαίνανε (λεπρούς, χλωρούς, δαιμονισμένους κλπ.) σε Αυτόν για θεραπεία. Για το λόγο αυτό είναι τεράστια βλασφημία η μη προσκύνηση των εικόνων, οι μάσκες, τα τζελ, οι αποστάσεις μεταξύ των πιστών κλπ., διότι είναι βλασφημία του Αγίου Πνεύματος που ενεργεί μέσα στους Ναούς και γιαυτό κανείς δεν αρρωσταίνει, (ίδια βλασφημία ακριβώς όπως όταν λέμε ότι μεταδίδονται ιοί και μικρόβια με την Αγία Κοινωνία) αλλά η βλασφημία αυτή κατά το Ευαγγέλιο, δεν είναι συγχωρητέα "εις τον αιώνα" (Ματθ. 12,31-32). Διαβάστε τα τελευταία άρθρα του π. Θεοδώρου Ζήση στις ΑΚΤΙΝΕΣ και ακόμα τις παρακάτω ομιλίες που απαντούν πληρέστερα στο ερώτημά σας. Χριστός Ανέστη !

1)
https://tasthyras.wordpress.com/2020/05/10/%e1%bd%81-%cf%83%cf%85%ce%bd%cf%89%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82-%cf%83%cf%84%cf%8c%ce%bd-%ce%bd%ce%b1%cf%8c-%ce%b4%ce%ad%ce%bd-%ce%bc%ce%bf%ce%bb%cf%8d%ce%bd%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%bf/

2)
https://tasthyras.wordpress.com/2020/05/11/%ce%b5%ce%be%ce%b1%ce%b9%cf%81%ce%b5%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%b9%ce%bb%ce%af%ce%b1-%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%bf%cf%80%cf%81-%cf%80%ce%ad%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%85/

3)
https://tasthyras.wordpress.com/2020/05/08/%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b9%ce%bc-%cf%83%ce%ac%ce%b2%ce%b2%ce%b1%cf%82-%ce%b1%ce%b3%ce%b9%ce%bf%cf%81%ce%b5%ce%af%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b2%ce%bb%ce%b1%cf%83%cf%86%ce%b7%ce%bc%ce%af%ce%b1-%ce%ba%ce%b1/





Ανώνυμος είπε...

Ἀγαπητέ κ. Ἀντώνη, Ἀληθῶς Ἀνέστη ὁ Κύριος!
Ἐπειδή ἀπευθύνεσθε προσωπικά στήν ἀναξιότητά μου, σᾶς ἀπαντῶ:
Ἐπειδή δέν μᾶς διευκρινίζετε τί ἀκριβῶς θέλετε, παρακαλῶ νά μᾶς ἀναφέρετε ἐσεῖς γιά ποιό λόγο παραθέτετε τό συγκεκριμένο ἀπόσπασμα ἐκ τοῦ βιβλίου τῶν Ἀριθμῶν τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, πῶς τό κατανοεῖτε καί πῶς τό συσχετίζετε μέ τό ἄρθρο μας καί τά ἐν αὐτῶ. Διότι τά θιγόμενα ζητήματα εἶναι σοβαρά καί πρέπει νά εἴμεθα ἀκριβεῖς καί προσεκτικοί. Ἐπί τοῦ παρόντος λοιπόν καί ἐν ἀναμονῆ τῶν διευκρινίσεών σας, ἐπισημαίνω ὅτι περί τοῦ Χριστιανικοῦ Ναοῦ καί ὅ,τι ἀφορᾶ σέ αὐτόν πρέπει νά ἐπικαλούμεθα ἀσφαλῶς τή σχετική διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας.
Μέ τιμή
Δ. Κ. Ἀναγνώστου

Ανώνυμος είπε...

Παντελώς άσχετο το σχόλιο του Αντώνη με το συζητούμενο θέμα.
Δεν νομίζω ότι έχει νόημα να απαντηθεί από το συντάκτη του άρθρου.

Αντώνης είπε...

Χριστός Ανέστη!

@P Mats,
δε διαβάζουμε απλώς για «ιερό χώρο», όπως εσείς λέτε, αλλά για « Γη Αγία»:
«ὁ δὲ εἶπε· μή ἐγγίσῃς ὧδε. λῦσαι τὸ ὑπόδημα ἐκ τῶν ποδῶν σου· ὁ γὰρ τόπος, ἐν ᾧ σὺ ἕστηκας, γῆ ἁγία ἐστί.» Έξοδος 3,5

Λοιπόν, αγαπητέ κ. Αναγνώστου, η απορία μου είναι η εξής:
Αν εκεί που παρίσταται ο ίδιος ο Κύριος δλδ εις «τὰς παρεμβολὰς αὐτῶν» δεν εξαφανίζεται αυτομάτως η αρρώστια και δεν καθαρίζονται αυτομάτως οι μολυσμένοι αλλά Απαιτεί να μην εισέρχεται κανείς μολυσμένος γιατί να μου φανεί παράξενο αυτό που κάνει η Εκκλησία για να αποφύγει, όσο είναι δυνατόν, τη μετάδοση μιας λοίμωξης;
Στην ανακοίνωσή της η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους εξ αφορμής της πανδημίας εκ του κορωνοϊού αναφέρει χαρακτηριστικά: «Πράττομεν, συν Θεώ, το κατά άνθρωπον δυνατόν».

Αυτά σκεπτόμενος μου έρχονται στο νου και αυτά του Αποστόλου Παύλου:
«ὃς μὲν πιστεύει φαγεῖν πάντα, ὁ δὲ ἀσθενῶν λάχανα ἐσθίει.
ὁ ἐσθίων τὸν μὴ ἐσθίοντα μὴ ἐξουθενείτω, καὶ ὁ μὴ ἐσθίων τὸν ἐσθίοντα μὴ κρινέτω· ὁ Θεὸς γὰρ αὐτὸν προσελάβετο.
σὺ τίς εἶ ὁ κρίνων ἀλλότριον οἰκέτην; τῷ ἰδίῳ Κυρίῳ στήκει ἢ πίπτει· σταθήσεται δέ· δυνατὸς γάρ ἐστιν ὁ Θεὸς στῆσαι αὐτόν…...
…εἰ δὲ διὰ βρῶμα ὁ ἀδελφός σου λυπεῖται, οὐκέτι κατὰ ἀγάπην περιπατεῖς. μὴ τῷ βρώματί σου ἐκεῖνον ἀπόλλυε, ὑπὲρ οὗ Χριστὸς ἀπέθανε.....
σὺ πίστιν ἔχεις; κατὰ σεαυτὸν ἔχε ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ. μακάριος ὁ μὴ κρίνων ἑαυτὸν ἐν ᾧ δοκιμάζει.
ὁ δὲ διακρινόμενος ἐὰν φάγῃ, κατακέκριται, ὅτι οὐκ ἐκ πίστεως· πᾶν δὲ ὃ οὐκ ἐκ πίστεως, ἁμαρτία ἐστίν.»
Προς Ρωμαίους 14

Όπως και το:
« ἡ γνῶσις φυσιοῖ, ἡ δὲ ἀγάπη οἰκοδομεῖ. εἰ δέ τις δοκεῖ εἰδέναι τι, οὐδέπω οὐδὲν ἔγνωκε καθὼς δεῖ γνῶναι·……..
Ἀλλ᾿ οὐκ ἐν πᾶσιν ἡ γνῶσις· τινὲς δὲ τῇ συνειδήσει τοῦ εἰδώλου ἕως ἄρτι ὡς εἰδωλόθυτον ἐσθίουσι, καὶ ἡ συνείδησις αὐτῶν ἀσθενὴς οὖσα μολύνεται…..
βλέπετε δὲ μήπως ἡ ἐξουσία ὑμῶν αὕτη πρόσκομμα γένηται τοῖς ἀσθενοῦσιν.»
Α’ Προς Κορινθίους 8

Ταπεινά φρονώ πως η στάση της Ιεραρχίας όπως και της Κοινότητας του Αγίου Όρους είναι ίδια μ’αυτή του Αποστόλου Παύλου.


Ανώνυμος είπε...

Ἀγαπητέ κ. Ἀντώνη, Χριστός Ἀνέστη.
Με ὅλο τό σεβασμό στήν ἀκροτελεύτεια συμπερασματική τοποθέτησή σας, ἐπιτρέψτε μου νά ἔχω τίς ἐπιφυλάξεις μου. Ἄλλωστε Ἱεραρχία καί Κοινότητα δέν συμπίπτουν πλήρως.
Ἐπιπλέον κάποιες τελευταῖες διευκρινίσεις:
α) "ἡ γῆ ἁγία" εἶναι ὁ χῶρος τῆς παρουσίας τοῦ Θεοῦ. Ἐμεῖς δέν ἀναφερόμαστε γενικῶς καί ἀορίστως σέ ἱερούς χώρους ἀλλά στόν ἱερό χῶρο τοῦ ἐγκαινιασμένου ἤ καθιερωμένου Ἱεροῦ Ναοῦ,
β) Οἱ "παρεμβολές" στούς Ἀριθμούς δέν εἶναι Ναός, ἀλλά οἱ κατασκηνώσεις τῶν Ἰσραηλιτῶν, εὐρύτερον ὅμως ἰσχύει καί ἐν προκειμένῳ τό παρῆλθεν ἡ σκιά τοῦ Νόμου τῆς Χάριτος ἐλθούσης, καί
γ) Ἴσως δέν προσέξατε στό ἄρθρο μας (τό τελευταῖο καί τό προηγούμενο) ὅτι θεωροῦμε αὐτονόητη τήν ἀνοχή καί οἰκονομία στήν ὀλιγοπιστία ἤ τήν ἀδυναμία ἀλλά δέν συνιστοῦν καί δέν καθορίζουν αὐτά τή διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας καί τά κριτήριά της.
Ὅλα τά ὑπόλοιπα ἀναφερόμενα τά θεωρῶ, μέ ὅλο τό σεβασμό στήν προσέγγισή σας, ἄσχετα ἐν προκειμένῳ.
Ἡ δική μας τοποθέτηση μπορεῖ νά ἐκφράζει τήν ἀκρίβεια τῆς Παραδόσεως, ἀλλά δέ νομίζετε ὅτι μόνη ἡ οἰκονομία καί μάλιστα ἡ διαρκής καί ὡς πανάκεια προτεινομένη δημιουργεῖ μεγαλύτερο πρόβλημα καί μόνιμη χαλάρωση πού ὁδηγεῖ σέ παρανομία, ὅπως τά τελευταῖα φαινόμενα περί τήν Θ. Εὐχαριστία πού ἤδη ξεπέρασαν τά ὅρια τῆς καινοτομίας καί ἀπέβησαν βλασφημίες, ὅπως ἡ τηλε-μετάδοση τῆς Θ. Εὐχαριστίας ἀπό "κληρικό" τῆς Οὐκρανίας ("Αὐτοκεφαλιστῶν").
Ἄς μείνουμε σέ αὐτά. Προσωπικῶς μελετῶ ὅλες τίς ἀπόψεις, ἀλλά προτιμῶ τήν ἀσφάλεια τῆς καθαγιασμένης παραδόσεώς μας. Περί τῆς οἰκονομίας τό λόγο ἔχουν οἱ Πνευματικοί, ἀρκεῖ νά εἶναι ὄντως τέτοιοι.
Μέ τιμή
ἐλάχιστος
Δημ. Κ. Ἀναγνώστου

Νίκος Διάκος είπε...

Εγώ θα ήθελα να σταθώ στον τίτλο του άρθρου σε συνδυασμό με τη φωτογραφία που το συνοδεύει. Σύννεφα ολόκληρα από ατμό απολυμαντικό κατακλύζουν όλο τον εσωτερικό χώρο του ιερού Ναού... Και πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το ακριβές περιεχόμενο του ατμού αυτού;
Έγινε κάποιος ενδελεχής έλεγχος από αρμόδια πρόσωπα σε ΚΑΘΕ ψεκασμό που διενεργήθηκε ή μόνο δειγματοληπτικά; ή απλά σε κεντρικό επίπεδο, του τύπου ΕΝΑ άτομο από πολιτική προστασία και ΕΝΑΣ ειδικός από ιεραρχία και "σας εμπιστευόμαστε" για τους υπόλοιπους;
Γιατί πλέον έχουμε χάσει κάθε, μα κάθε εμπιστοσύνη στα λόγια των πολιτικών που ακούγονται, και δυσπιστούμε πλέον και σε αυτά των ιεραρχών! Η κοροϊδία πάει...σύννεφο.
Και πώς μπορούμε να μην αναλογισθούμε το ενδεχόμενο να μ α γ α ρ ί σ ο υ ν κάποιοι πολύ ειδήμονες του είδους;;;
Στην περίπτωση αυτή οι ιεροί Ναοί χρειάζονται εκ νέου καθαγιασμό - εγκαίνια ;;;

Αντώνης είπε...

Αγαπητέ κ. Αναγνώστου Χριστός Ανέστη!

Θα θέλατε η δική σας τοποθέτηση νά ἐκφράζει τήν ἀκρίβεια τῆς Παραδόσεως, ἀλλά κάνετε λάθος!!
Μάλλον είστε η εξαίρεση στα 2 χιλιάδες χρόνια!
Πάρτε παράδειγμα τη στάση όλων απέναντι στους λεπρούς! Λεπροκομεία πολλά πλην όμως μακριά από όλους και φυσικά δε πιστεύω να νομίζετε οτι όλοι αυτοί οι απομονωμένοι λεπροί θα εκκλησιάζονταν με όλους π.χ. στην Αγια Σοφιά ή θα υπήρχε κάποιος (αν βρείτε κάποιον, παρακαλώ να μου το πείτε) ο οποίος θα προέτρεπε το λαό να δεχθεί τους λεπρούς στις εκκλησιές σα να μη συνέβαινε τίποτα! Πολλά τα παραδείγματα όπου επιφανείς άνθρωποι φρόντιζαν οι ίδιοι τους λεπρούς αλλά μέχρις εκεί!
Λοιπόν, πρέπει να ξαναδείτε τη στάση σας. Δεν κάνουν λάθος όλοι οι άλλοι μέσα στους αιώνες και μόνο εσείς ορθοτομείτε!!

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com