21 Απρ 2020

Οι μεταπατερικοί θεολόγοι προτείνουν τώρα και νέο τρόπο Θείας Μετάληψης

Συνέντευξη στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ έδωσε ο καθηγητής Θεολογίας του ΑΠΘ Χρυσόστομος Σταμούλης. Ανάμεσα στα άλλα απάντησε και στο ερώτημα «Θα συνεχιστεί και την επόμενη μέρα η συζήτηση για τη Θεία Ευχαριστία και την προστασία από την επιδημία;».

Ο Χρυσόστομος Σταμούλης είπε: «Βεβαίως και θα συνεχιστεί. Έχουμε μπει σε μια καινούργια στροφή της ζωής μας και η Εκκλησία δεν θα πρέπει να κρυφτεί πίσω από επισφαλείς βεβαιότητες ή πρακτικές μιας συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου. Ο τρόπος μετάδοσης της Θείας Ευχαριστίας ποικίλλει στην αρχαία Εκκλησία. Ακόμα και στα Ευαγγέλια βλέπουμε ότι δεν σώζεται μια κοινή παράδοση. Όσον αφορά τα σημερινά, ήδη πολλοί ιεράρχες και θεολόγοι δείχνουν προς την κατεύθυνση της πρακτικής που στηρίζεται εν μέρει στη Θεία Λειτουργία του αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου και προτείνουν τη δι’ εμβαπτισμού του σώματος στο αίμα Θεία Ευχαριστία. Κάτι αντίστοιχο ίσχυε, σύμφωνα με την παλιότερη Διάταξη της Προσκομιδής (12ος αι.), και για τους «εν όρεσι» αναχωρητές, οι οποίοι έπαιρναν μαζί τους και κοινωνούσαν θείο άρτο βαπτισμένο στο αίμα. Aκόμα και αν δεν υπήρχαν αυτές οι λύσεις, η Εκκλησία, ως ζωντανός οργανισμός που μετέχει στις άκτιστες ενέργειες του τριαδικού Θεού και παράγει συνεχώς θεολογία, θα έπρεπε να τις δημιουργήσει».
Δεν αξίζει να ασχολείται κανείς πλέον με τους μεταπατερικούς ψευτοκουλτουριάρηδες και δήθεν θεολόγους, αλλά το ερώτημα που κυρίως αναζητά απάντηση είναι ποιοι αλήθεια είναι οι «πολλοί ιεράρχες και θεολόγοι» για τους οποίους ο Σταμούλης λέει ότι «προτείνουν τη δι’ εμβαπτισμού του σώματος στο αίμα Θεία Ευχαριστία»; Εντοπίσαμε αντίστοιχη θέση και από έναν άλλον «διανοούμενο» που ταυτίζει τον Άρτο της Ζωής με ένα μη κυβερνητικό ίδρυμα του οποίου προεδρεύει. Αλλά ασφαλώς αυτός δεν μπορεί να αποτελεί τους «πολλούς ιεράρχες και θεολόγους». Παρακαλούμε λοιπόν τον Χρυσόστομο Σταμούλη να μιλήσει με ονόματα ιεραρχών και θεολόγων διότι διαφορετικά τα λεγόμενά του ελέγχονται ως ανακριβή.
Όσοι πάντως αγωνιούν για την εξάπλωση του κορονοϊού και θεωρούν απαραίτητες τις αλλαγές στον τρόπο της Θείας Μετάληψης, ίσως δεν θα πρέπει να περιμένουν την «δύσκαμπτη» στις αλλαγές Ορθόδοξη Εκκλησία να συμμορφωθεί προς τις υποδείξεις τους. Εναλλακτικά μπορούν να προσχωρήσουν στους Παπικούς όπου η μετάληψη είναι σίγουρα πολύ πιο «ασφαλής» σε εποχές εξάπλωσης ιών!

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΙΣΧΟΣ!

ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ

ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ είπε...

"Ακόμα και στα Ευαγγέλια βλέπουμε ότι δεν σώζεται μια κοινή παράδοση"

ΤΙ ακριβώς εννοεί ο θεολόγος με αυτήν τη φράση ;;; Δυστυχώς δεν είναι ο μόνος που διατυπώνει τέτοιες απόψεις...

Το πρόβλημα είναι ότι γεμίσαμε φραγκοσπουδαγμένους θεολόγους που ως νέοι Προτεστάντες θεωρούν ότι η Θεία Κοινωνία δεν είναι Σώμα και Αίμα Χριστού ! Και συνεπώς μπορεί να μεταδώσει ασθένειες !

Ανώνυμος είπε...

Είναι φανερό, ότι η επέλευση της ιικής φονικής λαίλαπας, έδωσε σε κάποιους, γνωστούς και μη εξαιρετέους κύκλους, που λυμαίνονται την εγχώρια Θεολογία, την ευκαιρία να διοχετεύσουν στη δημοσιότητα, μέσα από καθεστωτικές, σοβαροφανείς φυλλάδες , το στρεβλό και σάπιο σκεπτικό τους, το οποίο δεν εφείσθη, ουδέ αυτού του Μυστηρίου των Μυστηρίων!
Λ. Ν.

Ανώνυμος είπε...

Η επιστροφη στο αρχαιον εθος της Μεταληψεως ειναι επιτακτικη πλεον. Ας μην επιμενουμε στο να θεωρουμε παραδοση της Εκκλησιας μας μια καινοτομια του ενδεκατου και του δωδεκατου αιωνος, που εκ προοιμιου εχει καταδικασθει απο τον ρα' κανονα της Πενθεκτης Οικουμενικης Συνοδου.

ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ είπε...

Προς ανώνυμο 21 Απριλίου 2020 - 7:56 μ.μ.....

ΜΑΤΘΑΙΟΣ 26 :27 καὶ λαβὼν ΤΟ ΠΟΤΗΡΙΟΝ καὶ εὐχαριστήσας ἔδωκεν αὐτοῖς λέγων· ΠΙΕΤΕ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΠΑΝΤΕΣ· 28 τοῦτο γάρ ἐστι τὸ αἷμά μου τὸ τῆς καινῆς διαθήκης τὸ περὶ πολλῶν ἐκχυνόμενον εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν.

Σύμφωνα με το αρχαίον έθος το οποίο εθέσπισε ο ίδιος ο Κύριος πρέπει ΟΛΟΙ να μετέχουμε του ΕΝΟΣ Ποτηρίου. Από ΚΟΙΝΟ λοιπόν Ποτήριον η μετάληψη σύμφωνα με το αρχαίον έθος !

ΤΙ εννοείς αγαπητέ όταν γράφεις "Η επιστροφη στο αρχαιον εθος της Μεταληψεως ειναι επιτακτικη πλεον" ;;; ΤΙ προκαλεί την επιτακτικότητα αυτή ;;;

Ανώνυμος είπε...

Καλα δεν καταλαβαίνεις ότι άλλο είναι το να επιστρέψει η εκλησσια για δικούς της λόγους σε αρχαιότερες πρακτικές και άλλο να το κάνει υπονοώντας ότι με την μετάληψη από την λαβίδα κολλάνε αρρώστιες είσαι και Χριστιανός εσύ;ασε με να μαντεφω θεία κοινωνία το πολυ μια φορά το μήνα η κάθε δύο βδομάδες να υποθέσω η πολύ λέω μετανόησε και να συμμετέχεις συχνά στο μυστήριο για να λάβεις το πνεύμα της αλήθειας που θα διώξει το ηλιθίας που σε διακατεχει

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΚΗΣ είπε...

Τώρα με τον ...κορωνοιό κατέστη επιτακτική η επιστροφή στο αρχαίον έθος της Μεταλήψεως και δεν είχε καταστεί επιτακτική εν μέσω πανώλης,χολέρας,ισπανικής γρίππης κλπ με εκατόμμύρια θυμάτων σε μία πορεία χιλίων ετών; Ο ρα΄ της Πανθέκτης δεν αναφέρεται στην Αγία Λαβίδα(πως ήταν δυνατόν άλλωστε αφού αυτή εισήχθη τετρακόσια χρόνια αργότερα) αλλά ΣΕ ΔΟΧΕΙΑ που οι πιστοί έφεραν μαζί τους για να λαμβάνουν από εκεί τα Τίμια Δώρα ο καθένας για λογαριασμό του.Παρακαλώ πολύ ξαναδιαβάστε τον κανόνα. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.

Διονύσιος είπε...

Όποιος φοβάται να κοινωνήσει από το ίδιο ποτηριο καί από την ίδια λαβίδα το Άγιο Σώμα και Αίμα του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού μας,για να μην κολλήσει οποιαδήποτε αρρώστια,να μην κοινωνήσει,δεν αναγκάζεται κανένας πιστός.

Ανώνυμος είπε...

Ο ρα' κανονας απαγορευει τη μεταδοση του Σωματος με οποιονδηποτε αλλον τροπο, του σκευους συμπεριλαμβανομενου, πλην δια της αποθεσης του επι των χειρων. Μην διαβαζετε απλως τους κανονες, να τους καταλαβαινετε κιολας. Δεν εχει σημασια με ποιαν αφορμη θα επιστρεψει η Εκκλησια στο εθος της πρωτης χιλιετιας. Εσεις που κοπτεσθε για την παραδοσιακοτητα της λατρειας, πως ανεχεσθε την καινοτομια να μεταλαμβανετε με Σωμα και Αιμα απο κοινου, οταν κατα την εκκλησιαστικη παραδοση της πρωτης χιλιετιας Αυτα μεταδιδονταν στους πιστους χωριστα; Ποια παραδοση απο τις τρεις διαδοχικα καθιερωθεισες -της αποστολικης εποχης, της πρωτης χιλιετιας και της δευτερης χιλιετιας- ειναι η αυθεντικα Ορθοδοξη; Θα μας απαντησει κανεις σε ποια απο τις τρεις περιπτωσεις η Εκκλησια ειναι αλαθητη;

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΚΗΣ είπε...

Επί τέλους ανώνυμε 10.37 πόθεν ορμώμενος προτείνεις την επιστροφή της Εκκλησίας ''στο έθος της πρώτης χιλιετίας''; Από τον φόβο του Κορωνοιού,όπως προκύπτει από το πρώτο σχόλιό σου 21/7.56 (''η επιστροφή...είναι ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΠΛΕΟΝ'')ή από αγνό ζήλο και αποστροφή σε...''καινοτομίες'';Εάν ισχύει η πρώτη εκδοχή γνώριζε ότι η μετάληψη του Τιμίου Αίματος απευθείας από το Άγιο Ποτήριο πάλι κατά τους βλασφήμους θα μεταδίδει μικρόβια.Όσον αφορά τις ''καινοτομίες'' ανάπαυσε την συνείδησή σου με την βεβαιότητα ότι οι Άγιοι και Θεοφώτιστοι Πατέρες της τελευταίας χιλιετίας,θα είχαν αποτρέψει την συνανάμειξη Σώματος και Αίματος και την χρήση της Αγίας Λαβίδας,θυσιάζοντας και την ζωή τους εάν είχαν την εκ Θεού πληροφορία ότι τούτο συνιστούσε απαράδεκτη και ασεβή καινοτομία,να είσαι δε βέβαιος ότι γνώριζαν απείρως περισσότερο από εσένα και από εμένα το ακριβές νόημα του ρα.ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.

Brock Daniel είπε...

Απορώ πώς κατέληξε στο ότι: Ο τρόπος μετάδοσης της Θείας Ευχαριστίας ποικίλλει στην αρχαία Εκκλησία. Ακόμα και στα Ευαγγέλια βλέπουμε ότι δεν σώζεται μια κοινή παράδοση....

«...λαβών ο Ιησούς τον άρτον και ευχαριστήσας έκλασε και εδίδου τοις μαθηταίς και είπε· Λάβετε φάγετε· τούτό εστι το σώμά μου. Και λαβών το ποτήριον και ευχαριστήσας έδωκεν αυτοίς λέγων· Πίετε εξ αυτού πάντες...» Ματθ. 26,26-28
«...λαβών ο Ιησούς άρτον ευλογήσας έκλασε και έδωκεν αυτοίς και είπε· Λάβετε φάγετε· τούτό εστι το σώμά μου. Και λαβών ποτήριον ευχαριστήσας έδωκεν αυτοίς, και έπιον εξ αυτού πάντες....» Μαρκ. 14, 22-23
«...Και δεξάμενος το ποτήριον ευχαριστήσας είπε· Λάβετε τούτο και διαμερίσατε εαυτοίς·...λαβών άρτον ευχαριστήσας έκλασε και έδωκεν αυτοίς λέγων Τούτό εστι το σώμά μου.» Λουκ. 22,17-20
«...Το ποτήριον της ευλογίας ο ευλογούμεν, ουχί κοινωνία του αίματος του Χριστού εστι; Τον άρτον ον κλώμεν, ουχί κοινωνία του σώματος του Χριστού εστι;....Ου δύνασθε ποτήριον Κυρίου πίνειν και ποτήριον δαιμονίων...» Α´ Κορ. 10,16-17,21

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com