Οἱ
πανεπιστημιακοί Ἀλεξάνδρα Ἰωαννίδου καί Κωνσταντῖνος Τσιτσελίκης
«Στόν
νομό Σερρῶν ὁμιλεῖται ἡ σλαβική γλῶσσα»
ΠΛΗΘΟΣ
ἐρωτημάτων ἔχει προκαλέσει ἡ κατάθεσις στό δικαστήριο δύο Ἑλλήνων πανεπιστημιακῶν
ὑπέρ τοῦ φιλοσκοπιανοῦ συλλόγου «Κύριλλος καί Μεθόδιος» πού κατηγορεῖται γιά αὐτονομιστική
δράση καί αὐτοαποκαλεῖται «σλαβομακεδονικός».
\Πρόκειται γιά τούς καθηγητές Κωσταντῖνο Τσιτσελίκη (Νομικός, Τμῆμα Σλαβικῶν Σπουδῶν στό Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) καί τήν Ἀλεξάνδρα Ἰωαννίδου (Σλαβολόγος-Γλωσσολόγος στό Ἐθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Ἀθηνῶν), οἱ ὁποῖοι κατέθεσαν στό Πρωτοδικεῖο Σερρῶν ὅτι ἡ ἀναφερομένη στό καταστατικό τοῦ σωματείου ὡς «ντόπια» γλῶσσα ἐννοεῖται ἡ σλαβική. Ἔφθασαν δέ στό σημεῖο νά ὑποστηρίξουν ὅτι οἱ «ντόπιοι» ἔχουν σλαβική καταγωγή. Κατά τοῦ συλλόγου, ὁ ὁποῖος συστήθηκε τόν Ἰανουάριο τοῦ 2018, ἔχει προσφύγει ἡ Πανελλήνια Ὁμοσπονδία Πολιτιστικῶν Συλλόγων Μακεδόνων.
\Πρόκειται γιά τούς καθηγητές Κωσταντῖνο Τσιτσελίκη (Νομικός, Τμῆμα Σλαβικῶν Σπουδῶν στό Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) καί τήν Ἀλεξάνδρα Ἰωαννίδου (Σλαβολόγος-Γλωσσολόγος στό Ἐθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Ἀθηνῶν), οἱ ὁποῖοι κατέθεσαν στό Πρωτοδικεῖο Σερρῶν ὅτι ἡ ἀναφερομένη στό καταστατικό τοῦ σωματείου ὡς «ντόπια» γλῶσσα ἐννοεῖται ἡ σλαβική. Ἔφθασαν δέ στό σημεῖο νά ὑποστηρίξουν ὅτι οἱ «ντόπιοι» ἔχουν σλαβική καταγωγή. Κατά τοῦ συλλόγου, ὁ ὁποῖος συστήθηκε τόν Ἰανουάριο τοῦ 2018, ἔχει προσφύγει ἡ Πανελλήνια Ὁμοσπονδία Πολιτιστικῶν Συλλόγων Μακεδόνων.
Αὐτό
πού προκαλεῖ ἐντύπωση εἶναι πώς ἡ κ. Ἰωαννίδου ἦταν μία ἐκ τῶν ἑπτά μελῶν τῆς
διεπιστημονικῆς ἐπιτροπῆς πού εἶχε συσταθεῖ ἀπό τήν ἑλληνική Κυβέρνηση γιά νά ἐξετάσει
τόν ἀλυτρωτισμό στά σχολικά βιβλία τῶν Σκοπίων. Ἀξιομνημόνευτη εἶναι ἡ δήλωσίς
τους ὅτι εἶναι «φαντασίωση» νά λέμε πώς «ἡ Μακεδονία ἦταν πάντα ἑλληνική καί θά
παραμείνει ἑλληνική». Ἡ πανεπιστημιακός ἄν καί εἶπε ὅτι ἔχει ἐπισκεφθεῖ πολλά
χωριά τοῦ νομοῦ Σερρῶν, γιά νά καταλήξει στό προκλητικό συμπέρασμα ὅταν ἠρωτήθη
ἀπό τήν Πρόεδρο τοῦ δικαστηρίου ποιά ἦταν αὐτά, ἀπήντησε ὅτι δέν θυμᾶται. Χωρίς
νά κρύψει τά λόγια της, στήν ἐρώτηση ποιά ἐννοεῖ ὁ φιλοσκοπιανός σύλλογος ὡς
«ντόπια» γλῶσσα στό καταστατικό του ἀπήντησε τήν «σλαβική»! Τόλμησε δέ νά ὑποστηρίξει
ὅτι στήν Νιγρίτα τοῦ νομοῦ Σερρῶν οἱ «ντόπιοι» ὁμιλοῦν τήν σλαβική, κάτι πού εἶναι
σέ ὅλους γνωστό πώς δέν ἰσχύει.
Οἱ
δύο πανεπιστημιακοί ἐδέχθησαν καταιγισμό ἐρωτήσεων ὅπως: Ἐάν διαβάσει ἕνας
Γερμανός τό καταστατικό τοῦ συλλόγου νά λέει ὅτι (ὁ σύλλογος) προάγει τήν
«ντόπια» γλῶσσα, ποιά γλῶσσα θά καταλάβει ὅτι ἐννοεῖται; Τό μεγαλύτερο τμῆμα τοῦ
νομοῦ Σερρῶν πού μιλοῦσε πάντα ἑλληνικά δέν ἔχει τό δικαίωμα τῆς χρήσης τοῦ ὅρου
«ντόπιος»; Ποιά ἦταν ἡ μητρική γλῶσσα τῶν ἐντοπίων ἀπό ἀρχαιοτάτων χρόνων; Ἀφοῦ
οἱ «ντόπιοι» ἱδρυτές τοῦ συλλόγου (συνολικῶς 28) ἀποδέχονται ὅτι μιλᾶνε τήν
σλαβική γλῶσσα, γιατί παραιτήθηκαν ἄμεσα δύο, οἱ ὁποῖοι ἐπικαλέσθηκαν
παραπλάνηση, δηλώνοντας ὅτι ἡ «ντόπια» γλῶσσα εἶναι ἡ ἑλληνική; Γιατί δέν
προσδιορίσθηκε στό καταστατικό ὡς σλαβική ἡ «ντόπια» γλῶσσα, ὥστε νά γνωρίζουν
τά ἐπίδοξα μέλη του περί τίνος πρόκειται καί νά ἐγγράφονται σέ αὐτό ἐν γνώσει
τους;
Ὁ
συνήγορος τοῦ συλλόγου «Κύριλλος καί Μεθόδιος» ὑπεραμύνθηκε τοῦ δικαιώματος τοῦ
ἱδρυτοῦ του Ἰωάννη Πούνιου νά αὐτοπροσδιορίζεται ἐθνικά ὡς «σλαβομακεδών» καί
νά θεωρεῖ τήν ἐξέγερση τοῦ Ἤλιντεν ἐθνική ἑορτή. Ὁ διεθνολόγος, λέκτωρ τοῦ ΑΠΘ
Βενιαμίν Καρακωστάνογλου, εἶπε στό δικαστήριο ὅτι πρόκειται γιά μιά
ψευδοεπανάσταση τῶν Βουλγάρων ἐναντίον τῶν Τούρκων τό 1903, πού εἶχε ὡς στόχο
τήν σφαγή τῶν Ἑλλήνων τῆς περιοχῆς Κρουσόβου ἀπό τούς Τούρκους. Μάλιστα ὁ κ.
Καρακωστάνογλου ἀνέφερε, προφανῶς ἀπογοητευμένος, ὅτι ὁ μάρτυς ὑπερασπίσεως κ.
Τσιτσελίκης ἦταν φοιτητής του.
……………………………….
Οι «ντόπιοι» είναι σλάβοι είπαν στην δίκη δύο ακαδημαϊκοί…
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
Την
Τρίτη 9 Απριλίου 2019 στο Μονομελές Πρωτοδικείο Σερρών εκδικάστηκε η
ανακοπή του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σερρών, μετά από μηνυτήρια αναφορά που
κατέθεσε η ΠΟΠΣΜ τον Μάρτιο του 2018, κατά της σύστασης σωματείου με την
επωνυμία «Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων Κύριλλος και Μεθόδιος» με έδρα την
Ηράκλεια Σερρών και σκοπούς, μεταξύ των άλλων, την διάδοση της
«ντόπιας» γλώσσας και την διοργάνωση εκδηλώσεων μνήμης για τους «ντόπιους»
ήρωες.
Μάρτυρες
υπεράσπισης του σωματείου ορίσθηκε ο Τσιτσελίκης Κωνσταντίνος – Καθηγητής
Πανεπιστημίου Μακεδονίας και η Ιωαννίδου Αλεξάνδρα – καθηγήτρια στο τμήμα
Σλαβικών Σπουδών και πρώην μέλος της διακρατικής επιτροπής για την αναθεώρηση
των σχολικών βιβλίων, όπως αυτή ορίσθηκε από την Συμφωνία των Πρεσπών, οι
οποίοι ισχυρίστηκαν ότι οι «Ντόπιοι» είναι σλαβικής καταγωγής και η «ντόπια»
γλώσσα είναι σλαβική γλώσσα, προκαλώντας θυμιδία στο ακροατήριο για τα λεγόμενά
τους μη σεβόμενοι την ακαδημαϊκή τους ιδιότητα.
Στην
εκδίκαση της υπόθεσης έκαναν παρέμβαση ο δικηγορικός σύλλογος Σερρών και η
Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων. Μάρτυρες των θέσεών τους
είχαν: τον Ζήση Μητλιάγκα – φιλόλογο Πρώην Δήμαρχο Σερρών, τον Παναγιώτη
Σπυρόπουλο – Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Κεντρικής
Μακεδονίας, τον Ιωάννη Μωυσιάδη – Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Σερρών, τον Βενιαμίν
Καρακωστάνογλου – Καθηγητή ΑΠΘ διεθνολόγο και Καλίγγα Γεώργιο – συνταξιούζο
δάσκαλο – ντόπιο Σερραίο, οι οποίοι αποδόμησαν τα επιχειρήματα των μαρτύρων
υπεράσπισης ξεκαθαρίζοντας ότι «Ντόπιοι» είναι όλοι οι γηγενείς κάτοικοι, χωρίς
επιλεκτικές κατηγοριοποιήσεις, «Ντόπια» είναι η επικρατούσα γλώσσα σε έναν τόπο
και στην περίπτωσή μας είναι τα Ελληνικά.
Η
εισήγηση του Εισαγγελέα ήταν να διαλυθεί το προσβαλλόμενο Σωματείο διότι το
καταστατικό του είναι ασαφές και αποτελεί κίνδυνο για διατάραξη της Δημόσιας
Τάξης.
Τρίτη 9 Απριλίου 2019
………………………………
Πανεπιστημιακοί υπέρ φιλοσκοπιανού σωματείου στις Σέρρες -
«Βάφτισαν» Σλάβους τους... ντόπιους
Παναγιώτης Σαββίδης
Ιστορικό
Ο
σύλλογος με την επωνυμία «Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ & ΜΕΘΟΔΙΟΣ»
με έδρα στην Ηράκλεια Σερρών ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2018 και στο καταστατικό
του αναγράφει ότι μεταξύ των σκοπών του είναι η διατήρηση και διάδοση της
«ντόπιας» γλώσσας και η απόδοση τιμών στους «ντόπιους» ήρωες, χωρίς όμως να
διευκρινίζεται ΠΟΙΑ είναι η «ντόπια» γλώσσα και σε ΠΟΙΟΥΣ ήρωες αναφέρεται το
καταστατικό.
Τις
απορίες έλυσε μια περιοδική έκδοση (Φωνή του Τόπου μας) του εν λόγω συλλόγου
τον Μάρτιο του 2018, την οποία επιμελήθηκε ο ιδρυτής και νυν Γραμματέας αυτού ο
Ιωάννης Πούνιος. Σε αυτήν ως «ντόπια» γλώσσα χαρακτηρίζεται η «μακεδονική», ενώ
έκανε αναφορά ότι πρέπει να γιορτάζεται η ψευδοεπανάσταση του Ίλιντεν και να
τιμούνται ως ήρωες οι βούλγαροι αρχικομιτατζήδες Γιάνε Σαντάσκι και Γκότσε
Ντέλτσεφ.
Άμεση
ήταν η αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων και
του τότε προέδρου της Γεώργιου Τάτσιου, ο οποίος κινήθηκε άμεσα καταθέτοντας
μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Σερρών και ζητώντας να ελεγχθεί η νομιμότητα
του νεοϊδρυθέντος σωματείου. Στις 14/1/2019 η Εισαγγελία διαπίστωσε ότι η
απόφαση ίδρυσης του σωματείου ήταν προϊόν παραπλάνησης του Ειρηνοδικείου
Σιδηροκάστρου και άσκησε ανακοπή. Εισηγήθηκε την διάλυση του σωματείου με
αιτιολογικό την διατάραξη της Δημόσιας Τάξης. Την Τρίτη 9/4/ 2019
πραγματοποιήθηκε η δίκη.
Παρέμβαση
υπέρ της εισήγησης του Εισαγγελέα πραγματοποίησε ο Δικηγορικός Σύλλογος Σερρών
(μέσω των κ.κ Καρύπογλου και Παρασκευιώτη) και η Πανελλήνια Ομοσπονδία
Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων (δια του κ.Καρσαμπά). Συνήγορος του
προσβαλλόμενου Σωματείου ήταν ο κ.Θέμελης.
Ο
πρώην δήμαρχος Σερρών ο Ζήσης Μητλιάγκας κατέθεσε ως μάρτυρας και δήλωσε ότι
παρόλο που γνωρίζει προσωπικά πολλά από τα ιδρυτικά μέλη του προσβαλλόμενου
Σωματείου, αυτοί κάνουν λάθος προσδίδοντας στην έννοια «ντόπιος» το σλάβικο
στοιχείο.
Ο
Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτης
Σπυρόπουλος επιβεβαίωσε ότι ο Ιωάννης Πούνιος (ιδρυτής του προσβαλλόμενου
Σωματείου) σε εκδήλωση της ΠΟΠΣΜ στις Σέρρες το 2017 δήλωσε δημόσια ότι «και τα
περιστέρια γνωρίζουν ότι οι ντόπιοι έχουν σλαβική καταγωγή». Σε ερώτηση «πως
αντιλαμβάνεται εκείνος την τόπια γλώσσα» απάντησε ότι η ντόπια γλώσσα τον
Σερραίων είναι αυτή που αναγράφεται στο ταφικό μνημείο στην Αμφίπολη, δλδ από
αρχαιοτάτων χρόνων η ελληνική.
Μάρτυρες
υπεράσπισης του προσβαλλόμενου Σωματείου ήταν ο Κωνσταντίνος Τσιτσελίκης
(Νομικός, Τμήμα Σλαβικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) και η Αλεξάνδρα
Ιωαννίδου (Σλαβολόγος-Γλωσσολόγος στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
Αθηνών). Οι εν λόγω ακαδημαϊκοί κατέθεσαν ευθαρσώς ότι η αναφερόμενη στο
καταστατικό του Σωματείου ως «ντόπια» γλώσσα εννοείται η σλαβική. Υπερθεμάτισαν
μάλιστα λέγοντας ότι οι «ντόπιοι» έχουν σλαβική καταγωγή.
«Η
«γύμνια» τους φάνηκε μετά την αποκάλυψη ότι δεν έχουν ασχοληθεί ερευνητικά με
το νομό Σερρών, που σημαίνει ότι η άποψή τους δεν έχει βαρύνουσα σημασία,
Μάλιστα η κυρία Ιωαννίδου έχοντας πλήρη άγνοια για την ανθρωπολογία του νομού
Σερρών είπε πως στη Νιγρίτα οι «ντόπιοι» μιλούν την σλαβική κάτι που είναι σε
όλους γνωστό πως δεν ισχύει. Τα ερωτήματα που τέθηκαν από την Εισαγγελέα, την
Πρόεδρο του Πρωτοδικείου και τους δικηγόρους της ΠΟΠΣΜ και του Δικηγορικού
Συλλόγου Σερρών ήταν καταιγιστικά και έστησαν στον «τοίχο» τους ακαδημαϊκούς
που επιχείρησαν ατυχώς το φιλοσκοπιανό σωματείο» λέει ο κ. Γεώργιος Τάτσιος,
τ.Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων.
Τι ερωτήθηκαν οι συνήγοροι του
σωματείου
Μερικά
χαρακτηριστικά παραδείγματα των ερωτημάτων που τέθηκαν στους δύο καθηγητές
πανεπιστημίου, που ανέλαβαν την υπεράσπιση του φιλοσκοπιανού σωματείου:
Αν
διαβάσει ένας Γερμανός το καταστατικό να λέει ότι ο σύλλογος αυτός προάγει την
«ντόπια» γλώσσα, ποια γλώσσα θα καταλάβει ότι εννοείται;
Το
μεγαλύτερο τμήμα του νομού Σερρών που μιλούσε πάντα Ελληνικά δεν έχει το
δικαίωμα της χρήσης του όρου «ντόπιος»;
Ποια
ήταν η μητρική γλώσσα των εντοπίων από αρχαιοτάτων χρόνων;
Αν
είναι σλαβική η γλώσσα τον «ντόπιων» γιατί δεν χρησιμοποίησαν έναν σλαβικό όρο
για να την προσδιορίσουν;
Αφού
οι «ντόπιοι» ιδρυτές του εν λόγω Σωματείου (28 στον αριθμό) αποδέχονται ότι
μιλάνε την σλαβική γλώσσα γιατί παραιτήθηκαν άμεσα δύο, οι οποίοι επικαλέστηκαν
παραπλάνηση δηλώνοντας ότι η «ντόπια» γλώσσα είναι η ελληνική;
Γιατί
δεν προσδιορίστηκε στο καταστατικό του Σωματείου ως σλαβική η «ντόπια» γλώσσα
ώστε να γνωρίζουν τα επίδοξα μέλη του περί τίνος πρόκειται και να εγγράφονται
σε αυτό εν γνώσει τους;
«Τραγική
στην τοποθέτησή της ήταν η κυρία Ιωαννίδου η οποία είναι Σλαβολόγος-Γλωσσολόγος
και πρώην μέλος στην διεπιστημονική επιτροπή για τα σχολικά βιβλία των Σκοπίων
και της Ελλάδας. Φυσικά δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από εκείνη καθώς μας
έχει συνηθίσει στις προκλητικά ανιστόρητες και αβάσιμες τοποθετήσεις της. Ενώ
ισχυρίστηκε ότι έχει επισκεφθεί πολλά χωριά του νομού Σερρών δε θυμόταν κανένα
από τις ονομασίες τους. Θα μείνει δε στην Ιστορία το ερώτημα της Προέδρου του
Πρωτοδικείου Σερρών που την ρωτησε να της πει με απλά ελληνικά ποια είναι η
ντόπια γλώσσα και η κυρία Ιωαννίδου απάντηση "η σλαβική γλώσσα" χωρίς
αιδώ» λέει ο κ.Τάτσιος, συμπληρώνοντας : «Άραγε ο ‘Eλληνας φορολογούμενος
πληρώνει φόρους για να πληρώνονται ακαδημαϊκοί που διδάσκουν τέτοιες αναλήθειες
στους φοιτητές; Το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο που διδάσκει η κυρία Ιωαννίδου
και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας που διδάσκει ο κ.Τσιτσελίκης γνωρίζουν τα
"μαργαριτάρια" που παρουσιάζουν ως δήθεν επιστημονική άποψη οι
διδάσκοντές τους; Κι αν δεν το ήξεραν η ΠΟΠΣΜ θα φροντίσει να το μάθουν με ένα
δυνατό υπόμνημα».
Ο
συνήγορος του προσβαλλόμενου σωματείου (κ.Θέμελης) υπεραμύνθηκε του δικαιώματος
του ιδρυτή του Σωματείου του Ιωάννη Πούνιου να αυτοπροσδιορίζεται εθνικά ως
σλαβομακεδόνας και να θεωρεί την εξέγερση του Ίλιντεν ως εθνική εορτή. Την
αλήθεια αποκατέστησε ο Διεθνολόγος Λέκτορας τους ΑΠΘ Βενιαμίν Καρακωστάνογλου,
ο οποίος μίλησε για μια ψευδοεπανάσταση των βουλγάρων εναντίον των Τούρκων το
1903, που είχε ως στόχο την σφαγή των Ελλήνων της περιοχής Κρουσόβου από τους
Τούρκους. Μάλιστα ο κ.Καρακωστάνογλου ανέφερε ότι ο μάρτυρας υπεράσπισης του
προσβαλλόμενου Σωματείου ο κ.Τσιτσελίκης ήταν φοιτητής του.
Μετά τις Πρέσπες τι;
Η
δημιουργία του φιλοσκοπιανού σωματείου στις Σέρρες, εγείρει κάποια εύλογα
ερωτήματα:
Γιατί
γίνονται όλα αυτά τώρα κι όχι πριν από τόσα χρόνια αφού οι «ντόπιοι» έχουν
σλαβική καταγωγή όπως ισχυρίστηκαν οι ακαδημαϊκοί μάρτυρες υπεράσπισης;
Μπορεί
η «συμφωνία των Πρεσπών» να λέει ότι δεν υφίσταται θέμα «μακεδονικής»
μειονότητας στην Ελλάδα, αλλά μήπως αυτό αποτελεί σκαλοπάτι για την αναζήτηση
και εν τέλει ανακάλυψή της;
Μήπως η εμμονή για ταύτιση της «ντόπιας» γλώσσας με την επίσημη γλώσσα των Σκοπίων θα δημιουργήσει τεκμήριο αναγνώρισης μιας ανύπαρκτης πλην πολυπόθητης «μακεδονικής» μειονότητας εντός Ελλάδος που προφανώς θα εγείρει και θέμα ένωσης των δήθεν «Μακεδόνων»;
Μήπως η εμμονή για ταύτιση της «ντόπιας» γλώσσας με την επίσημη γλώσσα των Σκοπίων θα δημιουργήσει τεκμήριο αναγνώρισης μιας ανύπαρκτης πλην πολυπόθητης «μακεδονικής» μειονότητας εντός Ελλάδος που προφανώς θα εγείρει και θέμα ένωσης των δήθεν «Μακεδόνων»;
«Οι
απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα είναι προφανείς. Ωστόσο ο αγώνας για
προάσπιση των δικαίων του Μακεδονικού Ελληνισμού συνεχίζεται αμείωτος.
Βήμα-βήμα θα αντιμετωπιστούν όλες οι στρεβλώσεις που επιχειρούνται. Δεν θα
αφήσουμε τους εγκάθετους να σπείρουν τη διχόνοια στον Ελληνικό λαό μιλώντας για
«ντόπια» γλώσσα διαχωρίζοντάς την από την ελληνική. Φυσικά οι ντόπιοι δεν είναι
Σλάβοι» λέει ο κ.Τάτσιος, καταλήγοντας: «Βγαίνοντας από το Δικαστικό Μέγαρο των
Σερρών, δεν άντεξα να μην σταθώ για μερικά λεπτά μπροστά από την προτομή του
Συμβόλου Δικαστικής Ανεξαρτησίας του εκ του Μελενίκου καταγόμενου Αναστάσιου
Πολυζωίδη, ο οποίος υποστήριξε την αθώωση του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη όταν η τότε
Κυβέρνηση της Ελλάδος επεδίωκε και κατάφερε την φυλάκισή του. Επίκαιρος όσο
ποτέ».
………………………………….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου