ο χώρος λατρείας του Ισλάμ στην Αθήνα θα είναι έτοιμος τον
Απρίλιο του 2019.
Με
αφορμή την ίδρυση και λειτουργία του Ισλαμικού τεμένους στην Αθήνα τον ερχόμενο
Απρίλιο του 2019 (θυμίζω πώς τότε είναι
και το Ορθόδοξο Πάσχα), μερικές ερωτήσεις καθαρά από πλευράς ασφαλείας,
αφήνοντας συμβολισμούς και πολιτικές σκοπιμότητες που είναι πάρα πολλές, στην
άκρη.
1)
Ο Ιμάμης που θα βρίσκεται εκεί θα είναι όντως διορισμένος από το υπουργείο.
Ποιά τα κριτήρια επιλογής του; Με ποιό τρόπο θα διασφαλίζεται ότι ο ερμηνευτής
του Κορανίου και πνευματικός ηγέτης δεκάδων χιλιάδων Μουσουλμάνων στην χώρα που
βρίσκονται νόμιμα και παράνομα, θα είναι κατάλληλα εκπαιδευμένος αλλά και
συμμορφωμένος με τα χρηστά ήθη, έθιμα και νομικά πλαίσια της χώρας;
2)
Σε αυτό το τέμενος (Το τζαμί με το τέμενος έχουν σοβαρές διαφορές ως είδος
λειτουργίας ιερού χώρου*), θα υπάρχει να φανταστώ έλεγχος στο ποιός μπαίνει και
ποιός βγαίνει και αν είναι νόμιμα στην χώρα; Μην ξεχνάμε πώς πάρα πολλοί είναι
παράνομα εδώ, άνευ ελέγχου και φυσικά ουδείς γνωρίζει τι κάνουν και τι
αντιπροσωπεύουν. Είναι
πολύ εύκολο το πλήθος πιστών του Ισλάμ να παρέχει μια δεξαμενή στρατολόγησης σε
διάφορους επιτήδειους τρομοκράτες του DAESH που ήδη υπάρχουν στην χώρα (βάση
αναφορών της ΕΛΑΣ).
3)
Πώς θα διασφαλιστεί ότι η περιοχή γύρω από το τέμενος δεν θα καταλήξει να γίνει
ένα Ισλαμικό γκέτο που εύκολα μετά μπορεί να εφαρμοστεί η Σαρία; Είναι λογικό
πώς οι περισσότεροι αλλοδαποί Μουσουλμάνοι που βρίσκονται παράνομα στην χώρα,
θα κινηθούν για να δημιουργήσουν κλοιό κατοικιών γύρω από αυτόν. Υπενθυμίζεται
εδώ πώς ίδιο ακριβώς πρόβλημα απέκτησαν όλες οι χώρες της ΕΕ και
μία προς μία τώρα, κλείνουν τα τζαμιά (βλ. Αυστρία, Ελβετία.. ακόμα και
Γαλλία).
4)
Οι εκδηλώσεις και οι προσευχές δεν θα πρέπει να γίνονται διά μεγαφώνου και
άμβωνος. Εκτός και αν θέλουν στην κυβέρνηση να προκαλέσουν πολύ τον μέσο πολίτη
της χώρας που εξακολουθεί και είναι κατά 70-80% Έλληνας σε γένος και Χριστιανός
σε θρήσκευμα.
5)
Έχει διασφαλιστεί το νομικό πλαίσιο λειτουργίας του τεμένους (πέρα από τον
Ιμάμη και την επιλογή του) ώστε να βεβαιωθεί πώς απευθύνεται σε νόμιμους
κατοίκους της Ελλάδος με θρήσκευμα το Ισλάμ και δεν έχει αφεθεί κενό ερμηνείας
που θα
μπορούσε να εκμεταλλευθεί η Τουρκία εγείροντας θέμα μειονότητας;
6)
Από την στιγμή που θα υπάρχει νόμιμο τέμενος εν λειτουργία, θα υπάρξουν διώξεις
και κλείσιμο των παράνομων
δωματίων προσευχής που υπάρχουν σε πάρα πολλές γειτονιές της Αθήνας
και μάλιστα έχουν αναφερθεί ως πεδίο στρατολόγησης και εκπαίδευσης φανατικών
μουσουλμάνων; (ειδικά με πλειοψηφία Πακιστανικών ομάδων; ).
7)
Στο Ισλάμ, ο Ιμάμης ναι μεν λειτουργεί και εξασκεί την θρησκεία του, αλλά μετά
το πέρας αυτών και εφόσον ο χώρος θα λειτουργεί σχεδόν 24/7 (όπως αφήνει να
εννοηθεί η κυβέρνηση) θα υπάρχει έλεγχος για την αποτροπή δημιουργίας «νομικών
σχολών» ( στο Ισλάμ οι
ερμηνείες των σούρα ποικίλουν αναλόγως σχολής) που μπορεί να δημιουργήσουν
και αιρέσεις;
8)
Τι μέτρα θα υπάρχουν έτσι ώστε Σιίτες και Σουνίτες (έχουμε και τις δύο αιρέσεις
του Ισλάμ στην χώρα μας πλέον) να μην επιδοθούν σε ένα πόλεμο επιρροής εντός
τεμένους; Έχει γίνει κάποια στοιχειώδη έρευνα για αυτό;
9)
Κάθε περίοδο Ραμαζανιού (Ramadan) για το Ισλάμ θεωρείται ιερή και προφανώς θα
υπάρχει μεγάλη συσώρρευση κόσμου στην περιοχή από όλη την χώρα. Έχει γίνει
έρευνα και σχεδιασμός στο πώς θα προστατεύεται
η περιοχή για λόγους ασφαλείας τόσο από το πλήθος εκεί (για να μην
υπάρξουν συγκρούσεις μεταξύ τους. βλ. Σιιτες vs Σουνίτες)… αλλά και για λόγους
ασφαλείας από διεθνή τρομοκρατία και τοπικό εξτρεμισμό;
10)
Με δεδομένο πώς το νέο τέμενος ανοίγει δρόμο για δημιουργία και άλλων παρόμοιων
χώρων, έχει ληφθεί υπόψη πώς στην Ελλάδα επικρατούσα θρησκεία βάση συντάγματος,
είναι ο Χριστιανισμός και πώς τέτοιες κινήσεις ενδέχεται να δημιουργήσουν
περισσότερα προβλήματα εντός της χώρας, παρά να λύσουν;
Το
θέμα είναι πολύ σοβαρό και χρήζει πολυ σοβαρής ματιάς. Η επιπολαιότητα της
προσέγγισης που έχουν όλα τα πολιτικά κόμματα για το ζήτημα, μου θυμίζει
καταστάσεις Λιβάνου και
καταστάσεις Γαλλίας και ΗΒ.
Μια κατάσταση όπου πλέον και οι τρείς χώρες δρέπουν τα αποτελέσματα των πράξεων
τους.
=========
*
Η λέξη Τέμενος παραπέμπει σε λατρευτικό χώρο θρησκείας όπου όμως εκεί
αναπτύσσεται και μεγάλο μέρος ερμηνειών, τεχνών, γραμμάτων και γενικώς
πνευματική εκπαίδευση των πιστών. Η λέξη τζαμί δεν είναι παρά εκείνη που
αναφέρεται αποκλειστικά στον χώρο θρησκευτικών εκδηλώσεων λατρείας των πιστών.
Σύμβουλος Θεμάτων Ασφαλείας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου