7 Ιουν 2018

Μητροπολίτης Κοζάνης και Σερβίων Παύλος: Διαπραγματευόμαστε το όνομα της Μακεδονίας με τα παιδιά και τα εγγόνια όλων εκείνων που έφυγαν μετά τα αντάρτικα για να γλιτώσουν τα κεφάλια τους. (βίντεο)

σ.σ. Το απόσπασμα που παραθέτω είναι από το Συλλαλητήριο στην Καστοριά [25:10 – 33:20]Η όλη ατμόσφαιρα ξυπνάει στην μνήμη των κυττάρων μου λαοσύναξη Ελλήνων κάπου στα χρόνια της τουρκοκρατίας που φλέγονται για ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Δείτε το σας παρακαλώ.
***
Σεβασμιώτατος Κοζάνης και Σερβίων κ.κ. Παύλος
«.. Συγκίνησις αλλά και υπερηφάνεια διακατέχει την ταπεινότητά μου γιατί ευρίσκομαι στην Καστοριά, στην Μητρόπολη του Γερμανού Καραβαγγέλη και του Παύλου Μελά που σημάδεψαν τον Μακεδονικόν Αγώνα.
Πρέπει όμως να σας συστηθώ. Δεν είμαι εδώ γιατί η Εκκλησία με έστειλε ως Μητροπολίτη Σερβίων και Κοζάνης. [Είμαι εδώ] κυρίως γιατί είμαι Έλληνας και το σπουδαιότερο, είμαι από τα Καλάβρυτα. Απ’ την Αγία Λαύρα με το λάβαρο του ’21. Είμαι ακόμη για λόγους τιμής, αιωνίας μνήμης και ευγνωμοσύνης στο αίμα και στις θυσίες προγόνων μου. Ο παππούς μου, ο πατέρας της μάννας μου, έχυσε το αίμα του και άφησε τα κόκκαλά του το 1913 στην φονική μάχη του Λαχανά. Με το αίμα του οποίου εσπούδασα.
Έτσι λοιπόν, και οφείλω και υποχρεούμαι να υπερασπίζομαι τα πατρώα. Την Μακεδονία για την οποία αγωνίστηκαν χιλιάδες Έλληνες.
Χαίρομαι που σας βλέπω και συγκινούμαι. Καμάρωσα τον δεσπότη σας για όσα είπε. Εγώ θα προσθέσω δυο πραγματάκια να μην κουράζω. ……
Και να βάλουμε και τον δάκτυλον στον τύπον των ήλων.
ΠΟΙΟΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΝΤΑΙ…
(ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΔΕΣΠΟΤΑ .. ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ… Ο ΓΚΛΙΓΚΟΡΟΦ ΤΟ ΕΙΠΕ… ΑΛΗΤΕΣ.. ΑΛΗΤΕΣ.. ΑΛΗΤΕΣ)
ΠΟΙΟΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ;
Είναι οι Σλάβοι, είναι οι Βούλγαροι, είναι οι Αλβανοί, είναι τα παιδιά και τα εγγόνια όλων εκείνων μετά τα αντάρτικα που προσέφυγαν εκεί για να γλιτώσουν τα κεφάλια τους. Από που είναι ο Γκρουέφσκι, ο Μιλοσόφσκι, ο νυν υπουργός των Εξωτερικών;
(ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΙ)
Μήπως δεν είναι από την Αχλάδα της Φλώρινας;
(ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΙ)
Μήπως δεν είναι από την Αριδαία της Εδέσσης; Με αυτούς κάθονται οι δικοί μας και συζητούν.
(ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΙ, ΠΡΟΔΟΤΕΣ)
Με αυτούς. Δεν ξύνω πληγές. Πρέπει κάποτε η αλήθεια να λέγεται. Η αλήθεια να λέγεται. Με αυτούς διαπραγματευόμαστε.
Και εν τάξει. Δεν θέλουμε το όνομα και δεν πρέπει «άνω», «δώθε», «κείθε» Μακεδονία. Πρόταση έχουμε κάνει εμείς ως Έλληνες; Τίποτα απ’ όλα αυτά. Η Δημοκρατία των Σκοπίων με πρωτεύουσα τα Σκόπια. Να καταθέσουμε όνομα. Δεν το θέλουν; Μην σώσουν και το θέλουν.
Και κλείνω με τούτο. Που στέκονται οι αντιπολιτεύσεις της χώρας μας; Και δη οι πρώτοι;
Ένας μοναχός στο Μοναστήρι μου, στη Μονή Πεντέλης των Αθηνών -αυτό είναι το Μοναστήρι μου- ο Γερο Ματθαίος, έλεγε για κάποιους που το ‘παιζαν επαμφοτερίζοντες για χίλια δυο πράγματα. Δεν μπορεί να είσαι και με τον γάτο μπονσουάρ και με την σκύλα καλημέρα.
Να δηλώσουμε ευθαρσώς το όνομα.
Ο Θεός να σας ευλογεί.»
Απομαγνητοφώνηση Φαίη για το ΑΒΕΡΩΦ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com