20 Νοε 2017

Απάντηση στον κ. Υφαντή – Δύο λάμδα στους ‘φακέλλους’ των νέων Θρησκευτικών, ένα λάμδα για να έρθουν κι ένα λάμδα για να πάνε πίσω …

Έκπληκτοι διαβάσαμε την απάντηση/ερωτηματολόγιο του κ. Παναγιώτη Αρ. Υφαντή, Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ και Μέλους της Συντακτικής Ομάδας των Φακέλων Μαθήματος της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, στην έμπονη κραυγή του π. Πορφυρίου, Καθηγουμένου της Ι. Μ. Τιμίου Προδρόμου Βεροίας.
Σε αυτήν την απάντηση/ερωτηματολόγιο καλούμαστε εν ολίγοις να πλάσουμε στο μυαλό μας μία πολυδαίδαλη εξήγηση στο ερώτημα που βασανίζει την Ελληνική κοινωνία: γιατί κυρίες και κύριοι βιάζετε την θρησκευτική μας συνείδηση; Η απάντηση/ερωτηματολόγιο του κυρίου Υφαντή μας καλεί να επικεντρωθούμε όχι σ’ αυτόν καθ’ αυτόν τον βιασμό αλλά στο ασυνάρτητο θεωρητικό υπόβαθρο της μεθοδολογίας που χρησιμοποιείται για να πραγματώσει αυτόν τον βιασμό -βαρουφέικης εμπνεύσεως τύπου ‘δημιουργικής ασάφειας‘. Είναι, μας λέει, «διδακτικό υλικό, ενδεικτικό και ανοιχτό στη χρήση και στο περιεχόμενό του … η δομή και οι μαθησιακές στοχεύσεις του νέου Προγράμματος Σπουδών υπηρετούνται καλύτερα από έναν τέτοιο ευέλικτο και ανοιχτό Φάκελο Μαθήματος

Άρες μάρες κουκουνάρες κύριε Υφαντή μου. Μας έφαγαν οι ‘ανοιχτότητες’ και οι ‘ευελιξίες’ σας στο πρόγραμμα «που από τη φετινή σχολική χρονιά εφαρμόζεται σε όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας» όπως λέτε. Είναι μέρος αυτής της ‘ανοιχτότητας’ και της ‘ευελιξίας’ να μην δίνονται καν οι φάκελλοι στους μαθητές με αποτέλεσμα να μην γνωρίζει μερίδα γονέων (ουδείς γνωρίζει πόσοι) το «πρόγραμμα που εφαρμόζεται»; Ωραία εφαρμογή! Είναι κατάσταση αυτή να έχουμε φτάσει στο σημείο να συμπεριφερόμαστε σαν κατάσκοποι μέσα στα ίδια μας τα σπίτια ρωτώντας τα παιδιά μέρα παρά μέρα τι έκαναν στο μάθημα των Θρησκευτικών; Είναι κατάσταση αυτή να επαφίεται η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στα καπρίτσια του κάθε σχολείου και του κάθε δασκάλου/καθηγητή; Για αυτό πληρώνουμε φόρους; Για να παραμένουμε βουβοί στο σύγχρονο παιδομάζωμα των παιδιών μας από το ίδιο το Κράτος;
Με αντικειμενικά κριτήρια, ρωτάει κανείς, τι είδους «μαθησιακές στοχεύσεις» θα μπορούσε να έχει ένα τέτοιο ‘αόρατο’ πρόγραμμα; Πως είναι δυνατόν να μιλάμε για ‘εφαρμογή’ ενός προγράμματος όταν το ίδιο το πρόγραμμα είναι ‘ολίγον έγκυος’; Σκέτος παραλογισμός. Να σας πω εγώ κύριε Υφαντή μου τις «στοχεύσεις» του νέου προγράμματος σπουδών. Να υφάνουν σιγά-σιγά το σάβανο του γένους με την δική μας ανοχή και εμπιστοσύνη στα δικά σας ‘έμπειρα’ χέρια και στην ‘πνευματική φροντίδα’ της ‘επιλεγμένης’ επιτροπής της διοικούσας Εκκλησίας. Να υπάρχει επίσης ένα καθεστώς αναπολόγητων σε αυτήν την μεταβατική περίοδο που διανύουμε, όπου κανείς δεν θα φέρει ευθύνη και ο ένας θα ρίχνει το μπαλάκι στον άλλον. Τα σχολεία και οι δάσκαλοι/καθηγητές θα λένε, απευθυνθείτε στο υπ. παιδείας που μας έδωσε τους ‘φακέλους’, το υπ. παιδείας θα λέει, οι ‘φάκελοι’ σχεδιάστηκαν από ‘ειδικούς καταρτισμένους επιστήμονες’ και η χρήση τους είναι προαιρετική, απευθυνθείτε στα σχολεία.
Πρόκειται λοιπόν για μία επιβεβλημένη από εσάς μεταβατική περίοδο, η οποία από τη φύση της, λόγω του ότι έχει ανατρεπτικό χαρακτήρα, είναι και ολίγoν έγκυοςΑυτήν την μεταβατική περίοδο εσείς προσπαθείτε να μας την περάσετε ως defacto. Δηλώνετε με ένα είδος αυταρχισμού ότι το πρόγραμμα «εφαρμόζεται σε όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας». Δεν εφαρμόζεται όμως και το ξέρετε. Δεν εφαρμόζεται στην πράξη και κυρίως έχει ήδη απορριφθεί από την συνείδηση της κοινωνίαςΑυτό άραγε θα σας προβληματίσει ή θα σας κάνει πιο αυταρχικούς απέναντί μας; Διότι σας βλέπω να βρίσκεστε ένα μόλις βήμα πριν μας πείτε ότι «το νέο Πρόγραμμα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών εφαρμόστηκε επιτυχώς σε όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας.» για να προχωρήσετε έπειτα στο επόμενο βήμα.
Εδώ και αρκετό καιρό έχει δημιουργηθεί μία πολύ επικίνδυνη κατάσταση στην Πατρίδα μας όπου διάφοροι ακαδημαϊκοί, υψηλά ιστάμενα πρόσωπα σε θεσμούς, διοικήσεις (συμπεριλαμβανομένης και της διοικούσας Εκκλησίας) και ‘ειδικές’ επιτροπές που ξεφύτρωσαν από το πουθενά, συμπεριφέρονται με αλαζονικό αυταρχισμό θυμίζοντάς μας κάτι από άρια φυλή της οποίας ουδείς επιτρέπεται να ελέγξει τα ακαδημαϊκά και πνευματικά προσόντα. Ένα είδος αβάτου έχει δημιουργηθεί γύρω από τις περσόνες τους, οι αποφάσεις τους και οι ενέργειές τους χαρακτηρίζονται από το ‘αλάνθαστο του πάπα’ και αποτελούν από μόνες τους εγγύηση της ορθότητας, της αλήθειας και της επιστήμης. Αδυνατούν αυτοί οι άνθρωποι να κατανοήσουν ότι ο τρόπος που οι ενέργειές τους αντανακλούν στον λαό είναι από μόνος του ένδειξη της επιτυχίας τους ή όχι, της χρησιμότητάς τους ή όχι, της αλήθειας τους ή όχι. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει αυτοί οι άνθρωποι να κατανοήσουν πρώτα ότι ο λόγος για τον οποίον βρίσκονται στον δημόσιο βίο είναι για να υπηρετούν την κοινωνία και όχι για να την υπονομεύουν. Δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιείται η ‘επιστημονική ειδικότητα/ιδιότητα’ για να καταστρέφει τις διαχρονικές αξίες του Ελληνικού λαού που τον κράτησαν ζωντανό στην ματοβαμμένη ιστορία του.
Σε όλες τις ερωτήσεις που έκανε ο κ. Υφαντής στον π. Πορφύριο, για να δείξει ότι αυτός γνωρίζει πράγματα και θαύματα που εμείς οι υπόλοιποι δεν γνωρίζουμε, εγώ θα του κάνω μόνο μία ερώτηση. Όχι δική μου για την ακρίβεια αλλά του μικρού ανιψιού μου που είναι και βαφτιστήρι μου. Ο ανιψιός μου φέτος πηγαίνει στην Τρίτη Δημοτικού και στο σχολείο του δεν έχουν μοιράσει τους περιβόητους ‘φακέλους’. Όποτε τον βλέπω ή του μιλώ στο τηλέφωνο τον ρωτώ τι τους έμαθε η δασκάλα στο μάθημα των Θρησκευτικών. Πριν δύο βδομάδες περίπου αποφάσισα να του πω δυο λόγια παραπάνω, διότι δυστυχώς το Κράτος στο οποίο γεννήθηκε πάει να του κλέψει κάτι που δεν έχει προλάβει να γνωρίσει ακόμη. Τα λόγια του με συγκίνησαν βαθύτατα. Η αθωότητά του από τη μία αλλά και αυτή η ενστικτώδης, αυθόρμητη, δεν ξέρω πως να την περιγράψω, έκφραση της ανάγκης του να μεγαλώσει σε ένα σταθερό περιβάλλον, όχι μόνο από πλευράς προσώπων (μαμά, μπαμπάς, οικογένεια), υλικών πραγμάτων (σπιτικής φωλιάς, τροφής και ασφάλειας), αλλά και ‘νοημάτων’. Εκείνων των ‘νοημάτων’ που έθρεψαν τους γονείς του και τους παππούδες του. Εκείνων των ίδιων ‘νοημάτων’ που θέλει να τον στερεώσουν σαν άνθρωπο. Και αυτό που συνέβη με κάνει ακόμη πιο αποφασισμένη να γίνω το στόμα του, να μιλήσω στη θέση του για αυτά που πάει να χάσει χωρίς να το ξέρει και χωρίς να μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτόν του.
-Αγάπη μου τί μάθατε στο μάθημα των Θρησκευτικών;
-Τώρα μαθαίνουμε για την Παλαιά Διαθήκη νουνά, πριν γεννηθεί ο Χριστός.
-Θέλω αγάπη μου να μου το πεις αν σας μιλήσουν για άλλες θρησκείες που έχουν τον Βούδα και τον Αλλάχ, διότι κάποιοι θέλουν να μάθετε τις ξένες θρησκείες.
ΕΓΩ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΩ ΑΥΤΟ,
είπε το βαφτιστήρι μου με ένα ανήσυχο παράπονο και σηκωμένη την φωνούλα του τρυπώντας γλυκά την καρδιά μου.
ΜΑ ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΚΕΣ;
συνέχισε ο ανιψιός μου.
-Δυστυχώς πουλάκι μου θέλουν να ξεχάσουμε τον Χριστό μας, την Παναγία μας και τους Αγίους μας. Θέλουν να μπερδέψουμε την Πίστη μας με τις θρησκείες των άλλων.
ΜΑ ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΚΕΣ; Γιατί το κάνουν;
-Για να ξεχάσουμε τις ρίζες μας και να μας ελέγχουν.
ΝΟΥΝΑ, ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΣΑΝ ΑΥΤΟΥΣ.
Αυτά τα ολίγα από ένα παιδάκι της Τρίτης Δημοτικού που πίσω από τις περγαμηνές σας και τις φανφάρες σας έπιασε το νόημα, αν και η αθώα του καρδιά δεν βλέπει πουθενά κακιά σκοπιμότητα, βλέπει μόνο ΒΛΑΚΕΣ.
Στο Μέγα Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσης του Δημητράκου εμφανίζεται η λέξη φάκελ[λ]ος και φάκελος, καθώς και η λέξη τρελ[λ]ός. Στην προκειμένη περίπτωση του ‘τρελλού θεού’ των νέων Θρησκευτικών, επιβάλλεται το ‘φάκελλος’ με δύο ‘λ’,
ένα λάμδα για να έρθουν κι ένα για να πάνε πίσω, όπως θα έλεγε και το βαφτιστηράκι μου….
***
Φαίη για το ιστολόγιο ΑΒΕΡΩΦ.

12 σχόλια:

Panagiotis Yfantis είπε...

Έλεγξα τον λόγιο (κατά τα άλλα) π. Πορφύριο όχι γιατί προτιμά δύο λάμδα στη λέξη φάκελος. Αλλά γιατί παραπέμπει στον Φάκελο Μαθήματος (που υποτίθεται ότι διάβασε), εφόσον βάζει τη λέξη σε εισαγωγικά, αλλάζοντας την ορθογραφία της. Τα υπόλοιπα που γράφετε δεν επιδέχονται σχολιασμών.

Σπαρταλη Ελένη είπε...

Κύριε Panagiotis Yfantis η πίστη μας δεν επιδέχεται αλλοτρίωση κ περισσότερο δεν ξεπουλιέται στο βωμό των όποιων συμφερόντων. Αυτά τα τερατουργήματα που γράψατε βλάπτουν τις ψυχές των παιδιών μας και εσείς με τις ψυχές των παιδιών μου δεν θα παίζετε . Ξέρετε πολύ καλά κύριε Υφαντή ότι το σχολείο θέλει Χριστό. Όταν φεύγει ο Χριστός μπαίνουν οι ψυχίατροι και οι ψυχολόγοι. Θα δώσουμε λόγο κύριε Υφαντή… εμείς αν δεν αντιδράσουμε και εσείς αν δεν δείξετε μετάνοια.

Ανώνυμος είπε...

κ. Υφαντή μου, από μικρό κι από τρελ[λ]ό μαθαίνεις την αλήθεια... Μόνο που "κάποιοι μεγάλοι" ως αιθεροβάμονες , είναι δυστυχώς τόσο μακριά στη "καρακοσμάρα" τους, που αδυνατούν να ακούσουν τη φωνή του προσγειωμένου κόσμου των κοινών θνητών, των παιδιών, ακόμη κι Εκείνου που είπε:"Άφετε τα παιδία και μη κωλύετε αυτά ελθείν προς με, των γαρ τοιούτων εστίν η βασιλεία των ουρανών" (Ματθ. 19,14).!!!.... Ά... και κάτι άλλο κ. Υφαντή μου...η αλήθεια "δεν επιδέχεται σχολιασμών"...γι αυτό την φοβάται και η εκάστοτε "εξουσία"!!!

Ανώνυμος είπε...

Το σχολείο δεν είναι για να διδάσκει Χριστό, αυτό είναι δουλειά της Εκκλησίας.

ipopsifios είπε...

Ο κ. Υφαντής έθιξε ένα σοβαρότατο ζήτημα: το γεγονός ότι άπειροι ανά την επικράτεια μιλούν και γράφουν για το νέο διδακτικό υλικό χωρίς να το έχουν μελετήσει και κατανοήσει τον τρόπο χρήσης του (δεν είναι βιβλία για να μαθαίνονται "απ' έξω"). Αλλιώς πώς εξηγείται το γεγονός ότι
α. στο ("τερατούργημα" για σας) φάκελο της Γ΄ Δημοτικού (για παράδειγμα) είναι επτά σελίδες σχετικές με άλλες θρησκείες σε σύνολο 145 που έχουν θαυμάσιο εικαστικό υλικό και κείμενα για βιωματική προσέγγιση μεγάλων εορτών, προσώπων κλπ. του Χριστιανισμού και βέβαια του ίδιου του Ιησού Χριστού. Γιατί όλ' αυτά "μολύνονται" από την αναγκαία ελάχιστη πληροφόρηση του μαθητή για τα πράγματα που συμβαίνουν δίπλα του; Αύριο εάν ένας ισλαμιστής προπαγανδιστής διαδίδει π.χ. ότι η Παναγία τιμάται και από το Ισλάμ, ο μελλοντικός πολίτης δεν πρέπει να ξέρει ότι η Παναγία ΔΕΝ τιμάται από το Ισλάμ ως μητέρα του Θεού, αλλά ενός προφήτη; Αυτό αναφέρει το βιβλίο. Είναι επικίνδυνη αυτή η γνώση, ή απεναντίας απαραίτητη;
β. όλο το υλικό για πρώτη φορά στα εκπαιδευτικά χρονικά εξετάσθηκε ενδελεχώς από Επιτροπή της Εκκλησίας με σχετικές λεπτομερειακές παρατηρήσεις, προτού δώσει την έγκρισή της
γ. ο εκπαιδευτικός θα προσαρμόσει το υλικό με βασικό γνώμονα τον Οδηγό και το Πρόγραμμα που επίσης έχουν εγκριθεί από την Εκκλησία. Γιατί οι γονείς που ανησυχούν δεν απευθύνονται προσωπικά σ' εκείνον, αντί να τρέχουν σε διαμαρτυρίες;
δ. και τα παιδιά πολλών χριστιανικών οικογενειών καταλήγουν σε ψυχιάτρους αν το καλόν "ου καλώς γένηται" και συνειδητοποιήσουν αργότερα τη σύγκρουση ανάμεσα σ' ένα περιθωριοποιημένο και φοβικό ευαγγελικό λόγο και την σύγχρονη κοσμική κοινωνία.
Βεβαίως, πάντα υπήρχε καχυποψία και επίκριση απέναντι στους δασκάλους όλων των ειδικοτήτων. Είναι άλλο πράγμα, όμως, η νόμιμη αγωνία κάθε γονιού για το τι συμβαίνει στο παιδί του μέσα στο σχολείο κι άλλο πράγμα η φωτιά που ανάβει και μέσα στην Εκκλησία για να καούν εκεί βιβλία μαζί με τους ανθρώπους που τα έγραψαν με την θεολογική και παιδαγωγική κατάρτιση που απέκτησαν και που με γνώση των δυσκολιών έθεσαν στην υπηρεσία του λόγου του Ευαγγελίου. Οι απίστευτοι χαρακτηρισμοί ("βλάκες", "σκουπίδια", "εγκληματίες") προέρχονται από χείλη Ορθοδόξων ή άλλων με άλλους σκοπούς και πολιτικές σκοπιμότητες; Μήπως οι πρώτοι γίνονται πιόνια των δεύτερων;
Δημήτρης Μόσχος

IOANNIS PYROGRAFOS είπε...

Κύριε Υφαντή,διερωτώμαι αν είστε Ορθόδοξος Χριστιανός. Αν ναι, τότε να μια ταπεινή ευκαιρία να ομολογήσετε Χριστόν, όπως κάναμε οι γονείς - ευαισθητοποιημένοι για την ορθόδοξη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας και αρνούμενοι να διδαχθούν την αντισυνταγματική, παράνομη, πολυθρησκειακή και συγκριτιστική δομή και περιεχόμενο των φακέλων-επιστρέφοντάς τα ως απαράδεκτα στο Υπουργείο.

Ανώνυμος είπε...

Αν δεν είναι ορθόδοξο το μάθημα τότε δεν ωφελεί τις ψυχές.

Αν είναι και πανθρησκειακό τότε τις βλάπτει.

Τα άλλα είναι άρες μάρες κουκουνάρες!

Βασική υποχρέωση της Πολιτείας είναι να παρέχει Ορθόδοξο μάθημα μέσα στην Ορθόδοξη Ελληνική κοινωνία. Τελεία και παύλα!


Αντιοικουμενιστής Αναγνώστης

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Μόσχο και κ. Υφαντή σας παραθέτω απόσπασμα από άρθρο του καλού μου φίλου Χρ. Μπονατάκη. Για όσους δεν γνωρίζουν το ΟΕ στα παραθέματα σημαίνει τον Οδηγό Εκπαιδευτικού του ΝΈΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ...
"....Ø ...«θετικό(!) ενδιαφέρον για τις θρησκευτικές πρακτικές και εμπειρίες των άλλων» (ΟΕ-σελ.124).
Ø «...από κοινού ψάξιμο της αλήθειας(!) και του νοήματος της ζωής» (ΟΕ-σελ.127). Και τελικά:
Ø «Αναθεώρηση ατομικών απόψεων και ...ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΟΙΝΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ!!!» (ΟΕ-σελ.110-113)
Πρόκειται με άλλα λόγια, ουσιαστικά για μία διαδικασία κοινωνικής αλληλεπίδρασης (κάποιοι μάλιστα επισημαίνουν ότι διέπεται από ένα σαφές ιδεολογικό υπόβαθρο). Ενώ εξ’ απόψεως θρησκευτικότητας ...για τον απόλυτο σχετικισμό και στη βάση μίας συγκρητιστικής προοπτικής!
Κάτι τέτοιο όμως για τους Ορθοδόξους συνιστά σαφώς ως μεθοδολογία αίρεση και πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για «δημόσια μύηση στην επερχόμενη Πανθρησκεία». (πρώην καθηγούμενος της Ι.Μ.Γρηγορίου Αγ.Όρους, π. Γεώργιος Καψάνης, «ΤΟ ΝΠΣ ΤΟΥ ΜτΘ ΟΔΗΓΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ, 2012)

Οι Ορθόδοξοι γονείς φυσικά, δεν στέλνουν τα παιδιά τους 7-15 ετών στο σχολείο, για να (τους) ‘διαμορφώσουν’ ...κοινές θρησκευτικές απόψεις με τους πιστούς άλλων ετερόδοξων χριστιανικών κοινοτήτων και θρησκειών• αναμένουν δε εναγωνίως απ’ τη σεπτή Ιεραρχία, τη ‘χάραξη’ επίσημης κοινής ‘γραμμής’ και αντιμετώπισης, εκ παραλλήλου με τις ‘καθαρές’-σαφείς θέσεις και αποφάσεις της (το ναι ναι, και το ου ου, Ιακ. εˊ12). "

Τί δεν καταλαβαίνεται αγαπητοί κύριοι συντάκτες των ΝΠΣ ,μήπως τους όρους συγκρητισμός, πανθρησκεία, αίρεση, δόγμα ή μήπως το του Κυρίου μας Ιησού Χριστού "εγώ ειμί η οδός και η αλήθεια και η ζωή" .
Όσο για τις ψευδείς πληροφορίες περί μελέτης και έγκρισης των "φακέλων" από την επιτροπή της Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος (κ. Μόσχο),επαναλαμβάνετε ακριβώς τα λόγια του πολιτικού σας προϊσταμένου Υπουργού κ.Γαβρόγλου. Έχω στά χέρια μου mail με ημερομηνία 29/5/17, που ο Αγ. Μεσογαίας με πληροφορεί ότι η Επιτροπή δεν είδε ποτέ τους "ΦΑΚΈΛΟΥΣ" των Θρησκευτικών, ούτε η Εκκλησία μίλησε ποτέ στα ανακοινωθέντα της για συμφωνία, μιλάει για ενημέρωση ΑΠΛΩΣ. Επιφυλλάσεται, δεν έχει πεί ακόμη την τελευταία της λέξη. Όμως εκείνος πού μιλάει δυνατά και δυναμικά είναι ο λαός, αυτόν τον ακούτε ή δεν σας ενδιαφέρει ούτε αυτός????

ΆΓΓΕΛΟΣ ΔΗΓΚΑΣ είπε...

Θαυμάσια για εσάς μπορεί να είναι και η ομοφυλοφιλία και η παιδεραστία, αναγκαία μπορεί να είναι για εσάς η μάθηση αιρέσεων και διαφόρων άλλων θρησκειών λόγο το ότι μπορεί να είστε άλλος ένας Χριστομαχος, εμείς ως Χριστιανοί πιστεύουμε ότι πρέπει πρώτα να γνωρίσουμε ορθά την πίστη μας και έπειτα να ενημερώσουμε τα παιδιά μας για τις κακοδοξιες των αιρέσεων και την βαρβαρότητα άλλων ώστε νιώθοντας το μεγαλείο του Αγίου Τριαδικου Θεού να μπορούν να υπερασπισουν την ψυχή τους, και αυτό ναι είναι ΑΠΑΡΑΊΤΗΤΟ. Η εκκλησία μας εξέτασε αλλά δεν ενέκρινε το βιβλίο και σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρχιεπίσκοπου και του πρωθυπουργού θα συζητηθεί από την αρχή σε νέα βάση και θα αποφασιστεί το 2019 οριστικά.εμεις μπορούμε να πούμε τον δάσκαλο του σχολείου μας και να το δεχτεί τα άλλα παιδιά όμως; εμάς μας ενδιαφέρει για όλα τα παιδιά. Έχετε δίκιο ότι εάν δεν είμαστε σωστοί τα παιδιά μας πάνε στον ψυχίατρο αλλά δείτε πόσο χρειάζεται τώρα και πόσο χρειαζόταν παλαιότερα που η ορθοδοξία ήταν η αρχή και το τέλος μας. Οι χαρακτηρισμοι όντως δεν ταιριάζουν σε Ορθόδοξους συμφωνώ μαζί σας. Έχουμε μάθει να συγχωρούμε όμως γι αυτό συγχωρεμενοι

ipopsifios είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε της 21.11, 9.25μμ., δυστυχώς και εσείς και ο φίλος σας κ. Μπονατάκης επιβεβαιώνετε τον κ. Υφαντή: πραγματικό διάβασμα των σχετικών κειμένων πρέπει να γίνεται με πληρότητα και σοβαρότητα, διαφορετικά εκτός συναφείας, όπως είναι γνωστό, ακόμα και η Αγία Γραφή μπορεί να νομίζουμε ότι διδάσκει ότι "ουκ έστι θεός"!
Από τον Οδηγό Εκπαιδευτικού (Δημοτικού-Γυμνασίου εννοείτε, γιατί υπάρχει και Λυκείου) το μεν απόσπασμα της σελ. 113 (και όχι 110-113, δεν μπορεί μία φράση να καταλαμβάνει τρεις σελίδες) είναι μικρό βήμα (κατά λέξη "Αναθεώρηση ατομικών απόψεων και διαμόρφωση κοινών απόψεων που εκφράζουν την ομάδα- ζευγάρι") μιας τεχνικής μάθησης (σκέψου, συζήτησε, μοιράσου) που ανήκει σε μια ευρύτερη ομάδα τεχνικών μάθησης από τις οποίες θα ΕΠΙΛΕΞΕΙ ο διδάσκων, και αφορούν γενικές παιδαγωγικές τεχνικές (ΟΧΙ ειδικές για θρησκευτικές πεποιθήσεις). Θα είχε νόημα η κατηγορία σας αν αυτό ανήκε στους γενικούς σκοπούς όλου του Οδηγού. Το ίδιο ισχύει και για το "από κοινού ψάξιμο..." της σελ. 127 που είναι μικρό μέρος ενός πίνακα με δυνατότητες που προκύπτουν από την τεχνική "Χτίζοντας διαδικτυακές γέφυρες". Δεν έχουν ούτε ομολογιακό ούτε συγκρητιστικό πρόσημο, είναι απλά εργαλεία. Το απόσπασμα της σελ. 124 δεν μπόρεσα να το εντοπίσω... Είναι προφανές ότι παίρνοντας τρεις φράσεις από ένα βιβλίο 250 σελίδων μπορούμε να υποστηρίξουμε ό,τι θέλουμε.
Για τις "ψευδείς πληροφορίες" του πολιτικού προϊσταμένου μου (!) παραπέμπω στην εισήγηση του Αγίου Ύδρας (http://thriskeftika.blogspot.gr/2017/06/blog-post_66.html) όπου σαφώς περιέχονται συγκεκριμένες παρατηρήσεις σε σελίδες του Φακέλου Μαθητή σε κάθε τάξη, οι οποίες εύκολα αντιπαραβάλλονται με αυτά που τώρα κυκλοφορούν και εύκολα διαπιστώνεται ότι ακολουθήθηκαν κατά γράμμα (π.χ. Φάκελος ΣΤ΄ Δημοτικού σ. 100-102). Πώς λοιπόν η Εκκλησία "δεν είδε ποτέ τους ΦΑΚΕΛΟΥΣ";
Επαναλαμβάνω μόνο ότι η υπεράσπιση της Ορθοδοξίας πρέπει να γίνεται και με Ορθόδοξο τρόπο.
Δημήτρης Μόσχος

Ανώνυμος είπε...

Σοφίσματα κ . Μόσχο. Η αποσπασματικότητα και η ανακατωσούρα, ή αλλιώς "τρικυμία εν κρανίω", είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα του ΝΠΣ, κακέκτυπο του αποτυχημένου Εγγλέζικου "θρησκευτικού γραμματισμού" . Μήπως, επαναλαμβάνω, ζείτε σε άλλη χώρα κύριοι.;;;; Εδώ είναι η Ελλάδα ξέρετε μια χώρα ηρώων και μαρτύρων. ... δεν τρώμε κουτόχορτο.
Την απάντηση τη δίνει ο Μακρυγιάννης (με συγχωρείς που τον έχω σε περισότερη εκτίμηση από σας) Λοιπόν ..."δεν μας αφίνεις πλέον ήσυχους να ζήσουμεν εδώ εις την ματοκυλισμένη μας πατρίδα με την θρησκεία μας, αλλά μας τζαλαπατάς και μας διαιρείς;»... θρησκείαν δεν αλλάζομεν εμείς, ούτε την πουλούμεν!..Όταν μου πειράζουν την πατρίδα μου και θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα ’νεργήσω κι’ ό,τι θέλουν ας μου κάμουν».
Aν δεν τα καταλαβαίνετε όλα αυτά τότε με συγχωρείτε αλλά το μυαλό μου πάει σ' αυτό που λέει ο λαός "είναι πολλά τα λεφτά" και φυσικά γλυκιά η αγάπη της "καρέκλας".

Δημήτριος Τερλέγκας είπε...

Καλά βρε αδέλφια συζητάτε ακόμα με μεταπατερικές θεολογάρες τύπου Μόσχου; που να τους πιάσετε εσείς, γατάκια...; Αυτοί είναι πιο σοφοί και από τον Άρειο!!! και αν δεν το πιστεύετε πάρτε ένα μικρό δείγμα μεταπατερικής σοφίας που είναι γραμμένος από εκπρόσωπο του συναφιού τους (Καιρός, Ακαδημία Βόλου, Μεταπατερική Σοφία!!!) :¨Ο ησυχασμός, με τη σειρά του, προβάλλεται από τη σύγχρονη θεολογία κατά τρόπο που μάλλον απεργάζεται τον εφησυχασμό των πιστών, απογυμνωμένος από το κυριότερο γνώρισμά του, την εσχατολογική ένταση και εγρήγορση. Η νηπτική παράδοση της Ανατολής κατανοείται με νεοπλατωνικές προϋποθέσεις, γεγονός που έχει εδραιώσει ένα κλίμα νοσηρής μυστικοπάθειας και ανιστορικού εσωτερισμού στους κόλπους της Ορθοδοξίας. Αναπτύχθηκε, στο πλαίσιο αυτό, μια θεολογία (ή μήπως τεχνολογία;) της θέωσης, η οποία καθηλώνει τον άνθρωπο σε μια σχεδόν αυτιστική ενασχόληση με τον εαυτό του, υπό το πρόσχημα της αυτοκάθαρσης και του αγιασμού. Χαμένη μέσα σε παραληρήματα περί φωταψιών, εκστατικών βιωμάτων και οραμάτων, αυτού του είδους η θε(ωση)ολογία μοιάζει να λησμονεί πως το μέτρο της πνευματικής τελείωσης του πιστού είναι πάντοτε το μέτρο της αγάπης που δείχνει προς τον αδελφό του. Όμως, "των δε φθασάντων την τελειότητα τούτο έστι το τεκμήριον. Εάν καθ' ημέραν δεκάκις εις καύσιν παραδοθώσιν υπέρ της αγάπης των ανθρώπων, ου κορέννυνται εκ τούτου", υπενθυμίζει ο Ισαάκ ο Σύρος. (Από Μπεκριδάκης Δημ. Μετανεωτερικότητα, Θρησκεία και Ορθόδοξη Θεολογία,http://syndesmosklchi.blogspot.gr/2014/05/blog-post.html)¨ Οι άνθρωποι πλέον παράγουν δική τους Θεολογία στα σπουδαστήρια μακριά από αυτιστικές εξάρσεις, φωταψίες και φαντασιοκοπήματα, όπως αυτά ξεμωραμένων γεροντάδων τύπου Γρηγορίου Παλαμά. Μετανοήστε λοιπόν, ζητήστε την ευχή του Γιαγκάζογλου, Βαλιανάτου, Μόσχου Παπαθανασίου κλπ. Πλύντε το στόμα σας και μετά μιλήστε για θρησκευτικα, γατάκια ε γατάκια!

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com