Όχι ό άριστος, άλλ’ ό τυχαίος!
Tά μετάλλια στούς ἀθλητικούς ἀγῶνες τά δίνουμε με κλήρωσι; Τήν ἡγεσία ἑνός ἔθνους
(πρωθυπουργία) τή δίνουμε μέ κλήρωσι; Τό γαμπρό σέ μιά νύφη τόν δίνουμε μέ
κλήρωσι; Τό φάρμακο σ’ ἕναν ἄρρωστο τό δίνουμε μέ κλήρωσι;
• Σέ ὅλα ἀναζητοῦμε τό καλύτερο ἤ τόν καλύτερο. Γιατί μόνο στήν Παιδεία
δέν θέλουμε τό καλύτερο ἤ τόν καλύτερο, τό ἄριστο ή τόν ἄριστο, τόν πρῶτο ἤ τόν
πλέον ἐπιμελῆ καί ἐπιτυχόντα;
•
Ἔτσι
θέσπισε ὁ ὑπουργός τῆς Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου: «Τή σημαία – εἶπε – στίς παρελάσεις δέν
θά τήν σηκώνουν οἱ ἄριστοι, ἀλλά
τυχαῖα! Μέ κλῆρο θά βγαίνει ὁ σημαιοφόρος»!
• Τό ἄν θά γίνωνται παρελάσεις ἐξαρτᾶται κυρίως ἀπό τό πῶς καί γιατί γίνονται
οἱ παρελάσεις. Ἀλλ’ ἡ κλήρωσις δέν
φανερώνει σεβασμό στόν κόπο καί στόν
ἀγῶνα. Κι ἄν ὁ κλῆρος πέση νά σηκώση
τή σημαία ἕνας μαθητής «ἀναρχικός»; Καί ἄν ἐπιλέξη ὁ μαθητής αὐτός, ἀντί νά σηκώση, νά κάψη τή σημαία;
• Σέ ὅλα χρειάζεται ἀξιολόγησις. Γιά ὅλα ὑπάρχουν κριτήρια. Γιά ὅλα ὑπάρχουν σταδιακές ἀποδόσεις. Γιά ὅλα ὑπάρχει
ή ἀξιοκρατία. Γιά ὅλα ὑπάρχουν τά προσόντα. Γιά ὅλα ὑπάρχει ἡ ἀριστεία.
•
Καί ἄριστος μπορεῖ νά εἶναι ὄχι μόνο ὁ μαθητής τοῦ 20 ἤ
τοῦ 19, ἀλλά καί ὁ μαθητής, πού τήν περσινή ἥσσονα προσπάθεια, τήν ἔκανε φετινή
φιλότιμη προσπάθεια καί ἐπαινετή βελτίωσι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου