‘’ΚΑΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ’’, ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ Ο κ. Δ. ΚΕΡΑΜIΔΑΣ
Σε
άρθρο στον διαδικτυακό ιστότοπο www.amen.gr, «Δημ. Κεραμιδάς : Μαζί κηρύσσουμε
τον Κύριο. Καθολικοί και Ορθόδοξοι σε πορεία καταλλαγής», αναφέρεται σε
ομιλία του κ. Δημήτρη Κεραμιδά, ο οποίος είναι διδάσκων στο Ποντιφικό
Πανεπιστήμιο Angelicum της Ρώμης, «που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της
εκδηλώσεως ‘’Οικουμενική διάσταση του Χριστιανικού μας χρέους’’, η οποία
διοργανώθηκε από την Κίνηση Καθολικών επιστημόνων και Διανοουμένων Ελλάδος και
τη Λεόντειο Πατησίων, με αφορμή την ίδρυση του Τάγματος των Μαριανών Αδελφών»
(amen.gr), όπου αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής : ‘’Καμιά Εκκλησία δεν μπορεί
να διεκδικήσει για τον εαυτό της θέση ανωτερότητας ή εκκλησιαστικής
αποκλειστικότητας απαιτώντας της επιστροφή των άλλων σ’ αυτήν».
Αμφισβητείται
ξεκάθαρα η μοναδικότητα και η αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Σίγουρα η εκκλησιολογική αυτή στρέβλωση του κ. Δημήτρη Κεραμιδά, δεν αποτελεί
προέκταση ‘’ερμηνευτικής’’ επεξήγησης τύπου ‘’terminus technicus’’. Αυξάνονται δυστυχώς
ανενόχλητα οι φωνές, οι οποίες ξεκάθαρα αντιστρατεύονται τη μοναδικότητα
και την αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Ο
Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, στο οποίον κανείς δεν αναφέρεται από αυτούς που
στηρίζουν τα κείμενα της Συνόδου της Κρήτης στην ολότητά τους, λέγει : «Η
Εκκλησία δεν είναι μόνο μία, αλλά και μοναδική. Εν τω Κυρίω Ιησού δεν
είναι δυνατόν να υπάρξουν πολλά σώματα, κατά τον ίδιον τρόπον δεν είναι δυνατόν
να υπάρχουν εν αυτώ πολλές Εκκλησίες. Εν τω θεανθρωπίνω αυτού σώματι η
Εκκλησία είναι μία και μοναδική, όπως ο Θεάνθρωπος, ο Χριστός, είναι ένας
και μοναδικός»*.
Ούτε
υπόδειξη δεν υπάρχει γι’ αυτούς, έστω και αν αντιστρατεύονται τη
σχετική αναφορά για την αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, του
σχετικού Κειμένου της Συνόδου της Κρήτης. Φυσικά θα τεθεί συνεπακόλουθα
ερώτημα, αφού και στο σχετικό Κείμενο της Κρήτης, τόσο η ονομασία
‘’εκκλησίες’’, όσο και οι εκκλησιολογικές προϋποθέσεις της Δήλωσης του
Τορόντο, αντιστρατεύονται την αυτοσυνειδησία και τη μοναδικότητα της Ορθόδοξης
Εκκλησίας, πως θα υπάρξει υπόδειξη γι’ αυτούς;
Σε
άλλο σημείο της ομιλίας του ο κ. Δημήτρης Κεραμιδάς, αναφέρει το εξής :
«Ερωτάται όμως με ποιες προϋποθέσεις εντάσσεται η Ορθοδοξία στο διάλογο με την
Καθολική Εκκλησία. Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας
(2016) διακήρυξε πως η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει συνείδηση ότι αποτελεί την
αυθεντική συνέχεια της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας,
ότι ομολογεί το Σύμβολο της Πίστεως και διαφυλάσσει την πατερική και συνοδική
διδασκαλία των 7 Οικουμενικών Συνόδων (Μήνυμα § 1 και Εγκύκλιος § 2)».
Όμως θα πρέπει να προσθέσομε ότι δεν υπάρχει ‘‘κίνδυνος’’ για καμιά
καταδίκη ή έστω υπόδειξη γι’ αυτούς. Οι καταδίκες και οι απειλές, είναι
μόνο για όσους επιμένουν στην Ορθόδοξη ακρίβεια.
Ο
προβληματισμός του κ. Δημήτρη Κεραμιδά, «Ερωτάται όμως με ποιες προϋποθέσεις
εντάσσεται η Ορθοδοξία στο διάλογο με την Καθολική Εκκλησία», στον οποίο
απαντά ο ίδιος με αυτό που δυσκολεύει τις προϋποθέσεις αυτές, είναι τό ότι η
Σύνοδος της Κρήτης διακήρυξε πως ‘’η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει συνείδηση ότι
αποτελεί την αυθεντική συνέχεια της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής
Εκκλησίας, ότι ομολογεί το Σύμβολο της Πίστεως και διαφυλάσσει την πατερική και
συνοδική διδασκαλία των 7 Οικουμενικών Συνόδων (Μήνυμα § 1 και Εγκύκλιος §
2)’’. Αυτό δεν αποτελεί ξεκάθαρη αμφισβήτηση όρων της Συνόδου της
Κρήτης, από την οικουμενιστική όμως πλευρά;
*Αγίου
Ιουστίνου Πόποβιτς «Δογματική της Ορθοδόξου Εκκλησίας» (Αναδημοσίευση από τη
γαλλική μετάφραση στον Ορθόδοξο Τύπο, 29/6/2007)
8 σχόλια:
Κεραμίδια ατάκτως ερριμένα.
Ἀτυχές ἄρθρο ἤ τουλάχιστον στόχευση. Ὁ κ. Κεραμυδᾶς ὑποστηρίζει καί ἐκθέτει σαφῶς ὅσα πιστεύουν καί ἐνεργοῦν οἱ οἰκουμενιστές τῆς παλαιᾶς καί τῆς νέας Ρώμης. Εἶναι ἀφελές νά γίνεται κριτική στίς θέσεις κάποιου ὁ ὁποῖος φανερώνει μέ εἰλικρίνεια ττίς πεποιθήσεις του πρός κατάδειξη τῆς κακοδοξίας του!Παραβιάζονται ἀνοικτές θῦρες καί ὑπάρχει κίνδυνος ἀφοῦ ἀσχολούμεθα μέ τά πίτουρα νά μᾶς φᾶνε οἱ κότες! Τό παιγχνίδι τῶν οἰκουμενιστῶν εἶναι πονηρό καί δέν πρέπει ἀφελῶς νά γινόμαστε θύματά των. Ὅσοι νομίζουν ὅτι ἡ κριτική τῶν αἱρετικῶν ἀκόμη καί στή ψευτοσύνοδο τῆς Κρήτης εἶναι ἀνυστερόβουλη εἶναι ἀφελεῖς. Ἡ σύνοδος τοῦ Κολυμπαρίου εἶναι ἐκ κατασκευῆς ἀντορθόδοξη, πονηρή καί διεστραμμένη εἴτε κηρύσσει μέ εὐθύτητα τόν οἰκουμενισμό, εἴτε θολώνει τά νερά πρός παραπλάνηση τῶν ἀφελῶν!
OI ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ
ΤΟ ΠΡΟΟΙΜΙΟ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟ 16
Αυτο ειναι το νεο δογμα περι εκκλησιων.Καθε μια ειναι κομματι κ οχι ολοκληρη η εκκλησια κ ολες μαζι αποτελουν εκκλησια,που σημαινει οτι ανατρεπει το δογμα της Μιας,Αγιας,Καθολικης και Αποστολικης Εκκλησιας.
Ποτε οι αγιοι Πατερες,προσεβαλλαν την Μυστηριακη κ δογματικη αποκλειστικοτητα της Ορθοδοξου Εκκλησιας στις συνοδους;
Αγαπη εστι τον πεπτωκοτα διαναστηναι.
Οι της Του Χριστου Εκκλησιας,της αληθειας εισιν!
Ευαγγελιζονται διαφορετικα ,αγωνιζονται οχι για την θεοποιο Δωρεα,που συνδεει τον Θεο με τους πιστους δια των Ακτιστων ενεργειων.Αγωνιζονται για την προλειανση της οδου που οδηγει στην
Ε νοτητα...
Ενοτης χωρις ταυτοτητα της πιστεως κ ενσωματωσις στην Μια κ Μοναδικη ,ΑΓΙΑ,ΚΑΘΟΛΙΚΗ Κ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ,γινεται;;
Ειναι ζητημα επικοινωνιακο;
Η αναμειξις λαων κ θρησκειων διαφορετικων,θα φερει την πανθρησκεια αιρετικων και απιστων ,αλωσεις και νεες συμφορες,θα χασουμε ελευθερια,πατριδα και ορθοδοξια ,που ειναι η μονη αληθινη πιστη και εκκλησια που σωΖει!
Αλλωστε ο Οικουμενισμος εχει σαν βασικη αρχη την κοινωνια ολων των επι μερους εκκλησιων με τη Ρωμη,προυποθεση ενοτητας και η τελικη της μορφη η αναγνωριση του πρωτειου εξουσιας,το οποιον κατανοειται ως επαγρυπνηση πανω στην μυστηριακη κ εκκλησιαστικη ενοτητα ολων των ελλειμματικων εκκλησιων.Ετεροι θεοι...
Αλλο κοινωνικες σχεσεις κ αλλο πνευματικη κοινωνια!
Να μην δημοσιευθη!
Αν ειναι να οξυνουμε αντι να θεραπευουμε, περιττος ο λογος!
∆ύο οἰκουµενικές Σύνοδοι, ἡ Ὀγδόη (789) καὶ ἡ Ἐνάτη (1351) ἤλεγξαν καὶ κατεδίκασαν τὶς «δυτικὲς» πλάνες ὡς αἱρέσεις καὶ τὸν «∆υτικὸ Χριστιανισµὸ» ὡς Αἵρεση. Ἄν ἡ «∆υτικὴ Ἐκκλησία» ἐπανασυνδεθεῖ µὲ τὴν Ὀρθόδοξη-Καθολικὴ πρὸ τοῦ σχίσµατος καὶ ἐπανεύρει τὴν ὁδὸ τῶν ἀρχαίων Ὀρθοδόξων Πατέρων καὶ Ἁγίων της, τότε θὰ ἑνωθεῖ µὲ τὴν συνέχεια τῆς Ἀποστολικοπατερικῆς Ἐκκλησίας καὶ ταυτόχρονα µὲ τὴν Ἀνατολικὴ – Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
Η μέχρι σήμερον εμμονή τής Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας εις την ορθήν πίστιν και την ορθήν πράξιν και ορθήν σύναξιν τών αποστόλων και τών αληθινών μαθητών αυτών, και ως συνέπειαν τούτου η μη αναγνώρισις κοινωνίας με καμμίαν άλλην "εκκλησίαν" εκτός τής Μιας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, είναι η καλυτέρα απόδειξις τής μέχρι τών ημερών μας επιβιώσεως τής περί Εκκλησίας συνειδήσεως όλης τής αρχαίας Εκκλησίας.
Ὁ Χριστός ἵδρυσε Μία καί μοναδική Ἐκκλησία (Ματ. ιστ΄, 18) -τήν Ὀρθόδοξο- «στῦλο καί ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας» (Α΄ Τιμ. γ΄, 15), τῆς ὁποίας εἶναι Κεφαλή. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἀδύνατο νά διασπασθῇ σέ πολλά σώματα, ἐπειδή ὁ Χριστός δέν διαιρεῖται ποτέ· οὐ «μεμέρισται ὁ Χριστός» (Α΄ Κορ. α΄, 13), ὁ ὁποῖος εἶναι ἕνας «χθές καί σήμερον ὁ αὐτός καί εἰς τούς αἰῶνας» (Ἑβρ. ιγ΄, 8).
Σωμφωνώ και όντως ισχύουν αρκετές αναρτήσεις στα σχόλια, ΑΛΛΑ, όπως είστε αυστηροί σε αυτά σε - πολλά καλά κάνετε σε πολλά είστε απαράδεκτοι- ας είστε και αυστηροί με τον εαυτό σας και με αυτά που γίνονται στην Ορθοδοξία. Δηλαδή, ας διορθώσουμε πρώτα την Εκκλησία μας αρχίζοντας απο τον εαυτό μας την οποία την έχουν πολλοί ανά τους αιώνες θρησκειοποιήσει με κολλυμένες αντιλήψεις, τάσεις, ιδεοληψίες και την γεροντική-μοναστηριακή μανία που διακατέχει πάρα πολλούς για το βόλεμα (επανάπαυση) υπαρξιακό, συνειδησιακό και πολλές φορές χρηματικό και (μάταιο) εξουσιαστικό. Προάγεται και επιβάλλεται σε πολλές περιπτώσεις ο ατομοκεντρισμός και η μαζοποίηση ως τρόπος βίου,ζωής και σωτηρίας δηλαδή το αντίθετο του Λόγου Χριστού ο οποίος είναι ο προσωπικός,διαπροσωπικός και κοινωνιοκεντρικός τρόπος βίου,ζωής, σωτηρίας και κατά χάριν Θεού θεώσεως ως Εκκλησία αληθινού Τριαδικού Ζώντος Κυρίου Και Θεού.
Βγάλε το δοκάρι που έχεις στον οφθαλμό σου (στο μάτι σου) και έπειτα βγάλε την ακίδα
που έχει ο φθαλμός (το μάτι) του άλλου.
- Ευαγγέλιο
Δημοσίευση σχολίου